1

سرانجام بایدن و وزیرخارجه‌اش سکوت خود را شکستند و اعلام کردند که در کنار اغتشاشگران ایران ایستاده‌اند. از همان ابتدا این پرسش مطرح بود که چرا امریکا که قطعاً و براساس شواهد میدانی سکوت کرده است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

********

روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۴ مهرماه در حالی چاپ و منتشر شد که اعلام جزئیات طرح مجلس برای ساماندهی تجمعات، پاسخ به این سؤال که چرا تحریم به ظریف رسید؟ و معرفی صولت مرتضوی به عنوان وزیر پیشنهادی کار در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

روزنامه شرق با اشاره به اینکه خانه ملت در راستای ضرورت توجه به قانون و نیازهای اجتماعی، طرح برگزاری تجمعات را در دستور کار قرار داد؛ نوشته است:

با توجه به ادامه اعتراض‌ها، نیاز به قانونی که بستر اعتراض را فراهم کند، بیش از پیش احساس می‌شود و گویی بعد سال‌ها قرار است طرح نمایندگان مجلس برای سروسامان‌دادن به تجمعات به قانون تبدیل شود.

در ادامه این گزارش آمده است:

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تأکید کرد: سازوکار برگزاری تجمعات اعتراضی کاملاً در طرح مجلس مشخص شده است. اجتماعات و راهپیمایی‌ها باید بدون سلاح باشد. از سوی دیگر نباید آرامش مردم را به هم بزنند. افراد از فرمانداری‌ها یا بخشداری‌ها برای برگزاری تجمعات درخواست خواهند کرد و شعارهایی که قرار است در راهپیمایی مطرح شود، کاملاً شفاف می‌شود. ما تاکنون در این حوزه قانون مشخصی نداشته‌ایم. تاکنون صرفاً دستورالعمل‌ها یا ابلاغیه‌هایی برای تعیین سازوکار برگزاری تجمعات تهیه شده است. اکنون طرحی در این زمینه روی میز کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهاست.

ریشه اصرار ضدانقلاب برای تکرار پروژه دروغ چیست؟ / بازگشت طراح اغتشاشات به صحنه جرم

روزنامه اعتماد در گفت‌وگو با عباس عبدی به آسیب‌شناسی اوضاع کشور پرداخته و با تیتر «ما با بحران متقاطع روبه‌رو هستیم» نوشته است:

اصلاحات بروکراتیکی که شما می‌گویید الان دیگر شدنی نیست. چون بروکرات ربات نیست. سرمایه‌گذاری خارجی‌اش را می‌خواهد، سفرش را می‌خواهد، آینده فرزندش را می‌خواهد، می‌خواهد بچه‌اش این‌جا درس بخواند و صد چیز دیگر را هم این وسط می‌خواهد و وقتی آن اصلاحات بروکراتیک به محض اینکه می‌خواهد تصمیم بگیرد تصمیمش با آدم‌هایی که می‌بینید بر مصدر کار هستند و هر روز یکی در نماز جمعه و دیگری در شورای نگهبان حرف می‌زنند، تلاقی پیدا می‌کند یا خیر؟ اصلاً تعداد معترضان مهم نیست، تعداد ساکت‌ها مهم است. یا آنهایی که یک همراهی نیمچه‌ای هم می‌کنند؛ اما معتقد نیستم آنها از ترس‌شان نمی‌آیند، از ترس شخصی‌شان نیست که نمی‌آیند. حسشان این است که این راه به کجا قرار است برسد!

ریشه اصرار ضدانقلاب برای تکرار پروژه دروغ چیست؟ / بازگشت طراح اغتشاشات به صحنه جرم

بازنگری در گشت ارشاد؟

روزنامه هم‌میهن در تیتر یک امروز خود به بررسی اظهارات رئیس جمهور درباره اصلاح مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخته است، این روزنامه اصلاح‌طلب بر این بخش از سخنان رئیسی تاکید کرده که گفت: در بررسی ساختار فرهنگی حتماً لازم است نسبت به قوانین بازنگری شود. به روز رسانی قوانین یک ضرورت ساختاری است. رهبری به هر سه قوه درباره تنقیح قوانین دستور فرمودند. مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی ضروری است منقح شود تا ساختارهای فرهنگی بدانند در این یدان چگونه عمل کنند.

این روزنامه همچنین به نقل از احمد مازنی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس دهم نوشته است:

بخشی از آنچه در حوزه فرهنگ می‌گذرد اقتضا، توسعه دانش، فناوری، ارتباطات و جهانی شدن است که اختصاص به ایران ندارد و در تمام جهان نوعی تداخل فرهنگی شکل گرفته است که مسئولان کشورهای مختلف، تلاش می‌کنند مراقب باشند تا در عین جهانی شدن، فرهنگ بومی و ملی خود را نیز حفظ کنند.

ریشه اصرار ضدانقلاب برای تکرار پروژه دروغ چیست؟ / بازگشت طراح اغتشاشات به صحنه جرم

اما روزنامه ایران در تیتر یک امروز روایتی از دیگر از سخنان رئیس‌جمهور داشته و می‌نویسد:

آیت‌الله رئیسی پیش از ظهر دیروز در همایشی با نام «منطق بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» شرکت کرد و در آن از «ضرورت‌ها» و «الزامات» این مسأله گفت. همان طرحی که در ابتدای کار دولت مردمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان شد تا به گفته رئیسی، گواه دغدغه‌مندی رهبری نسبت به مسائل و عرصه فرهنگی کشور باشد که همواره مورد تهاجم و شبیخون بوده است.

روزنامه ایران می‌نویسد:

رئیس‌جمهور در این سخنرانی با بیان اینکه اهمیت فرهنگ، ناشی از هویت‌سازی و اقتدارآفرینی آن است، گفت: هویت و اقتدار امروز ایران اسلامی برخاسته از فرهنگ غنی ما است که نه‌فقط امروز بلکه همواره مورد هجمه و حمله قرار داشته است. رئیسی با بیان اینکه روشنفکران، فرهیختگان و نخبگان جامعه متولی اصلی دیدبانی و رصد تحولات بوده و باید پیش از دیگران آسیب‌ها را شناسایی کرده و به‌موقع نسبت به آنها هشدار دهند و قبل از دیگران برای رفع آنها راهکار ارائه دهند.

ریشه اصرار ضدانقلاب برای تکرار پروژه دروغ چیست؟ / بازگشت طراح اغتشاشات به صحنه جرم

چرا ظریف تحریم شد؟

روزنامه آرمان ملی طی گفت‌وگو با کارشناسان به تحریم‌های اخیر و حضور چهره‌هایی مثل ظریف در لیست تحریمی را بررسی کرده است. این روزنامه اصلاح‌طلب در گزارشی که تیتر یک کرده با عنوان با همپوشانی رسانه‌ها و گروه‌های ضد انقلاب و اپوزیسیون خارج‌نشین نوشته است:

فشار افکار عمومی داخلی کانادا بر این تصمیم دولت اتاوا اثر گذاشته است. برخی در کانادا اینگونه تحلیل می‌کنند که افرادی مانند آقای ظریف و طیف میانه‌رو در ایران احتمالاً از نقش‌آفرینی‌هایی در آینده برخوردار خواهند شد. چرا که آنها از درصدی از حمایت و محبوبیت از سوی مردم برخوردارند. آنچه مورد پسند آنهاست این است که به دنبال ایجاد دو قطبی در جامعه ایران باشند. دوقطبی که یک‌سر آن وضع موجود است که از سوی آنها وضعیت افراطی تلقی می‌شود و سر دیگر آن طیف را هم فقدان این وضعیت افراطی تحلیل می‌کنند. لذا آنها بر اساس استراتژی کلانی که علیه ایران در نظر دارند، میانه این دو قطب را هم بی‌اعتبار در نظر می‌گیرند.

ریشه اصرار ضدانقلاب برای تکرار پروژه دروغ چیست؟ / بازگشت طراح اغتشاشات به صحنه جرم

ورود آمریکایی‌ها به صحنه اغتشاشات

روزنامه جوان بایدن را عکس کرده و با عنوان «بازگشت طراح اغتشاشات به صحنه» نوشته است:

سرانجام بایدن و وزیرخارجه‌اش سکوت خود را شکستند و اعلام کردند که در کنار اغتشاشگران ایران ایستاده‌اند. از همان ابتدا این پرسش مطرح بود که چرا امریکا که قطعاً و براساس شواهد میدانی سکوت کرده است. دو دلیل عمده می‌توان مطرح کرد. اول، آشوب‌ها کم‌مایه بود و جان و رمقی نداشت و امریکا برای ورود به صحنه باید یا منتظر اوج‌گرفتن آن می‌ماند یا منتظر فروکش‌کردن آن دوم، امریکا به‌تجربه دریافته بود.

جوان در ادامه می‌نویسد:

 هرگاه مستقیماً به امید آنکه به آشوبگران پشتگرمی بدهد، وارد صحنه می‌شود، با برانگیختن احساسات ملی‌گرایانه، استقلال‌طلبانه و ضداستکباری مردم ایران، صحنه را به ضرر خود عوض می‌کند، بنابراین این‌بار سکوت کرد تا آتش معرکه شعله‌ور شود یا فروکش کند. اکنون پس از فروکش‌کردن آن باکی ندارد که از طراحی و پشتیبانی مستقیم خود در این عرصه رونمایی کند، زیرا این نقشه دوم امریکاست که همچنان روی اثرگذاری دخالت مستقیم خود در اغتشاشات ملل دیگر امیدوار است؛ دلیل سومی هم قابل تأمل است: لابی صهیونیست‌ها.

ریشه اصرار ضدانقلاب برای تکرار پروژه دروغ چیست؟ / بازگشت طراح اغتشاشات به صحنه جرم

تقلا برای زنده نگه داشتن فضای آشوب

روزنامه وطن امروز با اشاره به پروژه دروغ پردازی ضد انقلاب نوشته است:

اواخر شهریور جاری بود که مرگ مهسا امینی به خط خبری رسانه‌ها تبدیل شد. چگونگی و نحوه مرگ او و ابهاماتی که در موضوع بود، باعث جریحه‌دار شدن احساسات مردم شد. روسای قوا و دیگر مسؤولان کشورمان همان ابتدا خبر از پیگیری ماجرا داده و اعلام کردند که نتیجه تحقیقات خود را به مردم ارائه خواهند کرد. کما اینکه سازمان پزشکی قانونی نیز با بررسی دقیق ماجرای فوت و کالبدشکافی جسم امینی، هفته گذشته نتایج اقدامات خود را اعلام کرد. با همه اینها جریان ضدانقلاب، از گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب مثل کومله و دموکرات تا سازمان منافقین و سلطنت‌طلبان به مرگ امینی با موج‌سواری بر شرایط پیش آمده، اقدام به اغتشاش و آشوب کردند.

ریشه اصرار ضدانقلاب برای تکرار پروژه دروغ چیست؟ / بازگشت طراح اغتشاشات به صحنه جرم

در ادامه این گزارش آمده است:

آتش زدن ماموران نیروی انتظامی و شهادت مدافعان امنیت تا تخریب اموال عمومی و اهانت به پرچم مقدس کشورمان، از جمله اقدامات وحشیانه اوباش ضدانقلاب به بهانه مرگ امینی بود. با توجه به چنین جنایت‌هایی بود که مردم ایران ضمن اعلام برائت از آشوب‌طلبان، با برپایی تجمعات مختلفی در سطح شهرها، جنایات رخ داده را محکوم کردند و از همین رو بود که جمعیت همراه‌کننده آشوب‌طلبان روز به روز کمتر شد تا جایی که در روزهای گذشته به‌رغم فراخوان‌های گسترده رسانه‌های فارسی‌زبان خارج‌نشین برای اغتشاش، خبری از ناامنی نبود. به عبارت ساده‌تر، عیان شدن باطن متوحش اوباش از یک سو و روشن شدن ابعاد مرگ امینی از سوی دیگر، باعث شد آشوبگران برای زنده نگه داشتن فضای آشوب و ناامنی، پروژه کشته‌سازی را دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
    19 3
    مرگ برزامبی های فحاش وتخریب گروفاتل اموال عمومی وخصوصی وکسبه وپلیس وامبولانس ورهگذر
    • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      5 0
      این جماعت وحشی و فحاش داعشی ذات اعتراض رو هم به لجن کشیدن خدا لعنتشان کند
    • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      2 2
      به یاد داشته باشیم که دشمنان خارجی ما بدون کمک عوامل داخلی شان در شکست این نظام فشل هستند اما به نیابت از دشمنان خارجی ایادی داخلی شان یعنی اصلاح طلبان در تمامی فتنه ها و بلواهایی که در این چند دهه اتفاق افتاده است به نحوی از انحاء نقش داشته و دخیل بوده اند! یا بانی یا مشوق یا محرک و یا مجری! و زمینه همه این عوامل هم نفاق این جماعت و مخالفت قلبی شان با ولایت فقیه بوده است هرچند در ظاهر از سر نفاق گونه ای دیگر نشان داده اند! اکنون نیز به شدت نگران از دست دادن پایگاه اجتماعی شان به سبب بی عرضه گی های دولت حسنک وزیر و همچنین عملکرد بسیار موفقیت آمیز دولت آقار رئیسی هم در عرصه داخلی و به خصوص در صحنه بین المللی و ضعیف شدن اثرات تحریم های یانکیستان هستند و به همین دلیل سعی در گذاشتن چوب لای چرخ این دولت دارند تا شاید بتوانند سیاست های آن را به شکست بکشانند! پس مرگ برضد ولایت فقیه!
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
      3 4
      اسب تروآ ی آمریکا ــ اینترنت اسب تروآ ی آمریکا است . ادوارد اسنودن: آمریکا از اینترنت جهانی برای جاسوسی استفاده می کند. . اینترنت ملی راه اندازی کنید.
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 2
    حتی فدراسیون فوتبال در دولت رییسی هم امثال دایی و کریمی را می پسندند نه امثال آجرلو موفق و بی حاشیه را !؟ هواداران شدیدا ناراحتند و از باشگاه و دولت می‌خواهند آجورلو برگردد
  • سید فروزان CH ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 1
    اعلام حمایت بایدن و مقاله ها و پیامکهای بوق چیان در روزنامه های زنجیرهای و در خاست احزاب اصلاح طلب برای تجمع ؟؟؟؟؟و تظاهرات نشان از فاز جدید عملیات دشمن است نوجوانان و جوانان تحریک شده و فریب خورده و ارازل و اوباش در خدمت جناح اصلاح طلب سریعتر از انجه فکر می‌کردند جمع آوری و هسته های آنها شناسایی ، حال نوبت قدیمیهای فتنه است که همزمان با حمایت بایدن وارد میدان شوند ، این طیف طبق برنامه برای فاز جدید اغتشاشات وارد صحنه میشوند
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    3 0
    تیتر اعتماد چقدر وقیح هستند اینها
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    2 0
    تا منافق کفن نشود این وطن وطن نشود روزی میرسه که مردم به سراغتان خواهند آمد
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    1 1
    چهره موقر،متین و موجه حسین شریعتمداری بجهت فریب اذهان عمومی به لیست کذایی تحریم اضافه شد تا چهره های منفور و خائن برجامی ضمن تطهیر بازیافت شده تا در پروژه خائنانه دیگر بکارگیری شوند،زهی خیال باطل! که مارانوسها و بهاییان لیبرال رسوای خاص و عامند و اگر پشم اندیشان مصلحت نما پا را از خرخره عدالت بردارند،عنقریب کیفر خیانتهایشان را خواهند دید،
  • DE ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 1
    سرانجام بایدن و وزیرخارجه‌اش سکوت خود را شکستند و اعلام کردند که در کنار اغتشاشگران ایران ایستاده‌اند. از همان ابتدا این پرسش مطرح بود که چرا چند قدم دیگر به امضای برجامچای نمانده؟
  • علی IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    باید قانونی اجراشون که هرکس ادعایی مطرح کرد انرا ثابت کند چه سلبریتی چه مسول چه رسانه هیچکس نتواند به مردم دروغ بگوید
  • محسن IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    0 0
    باشه حرفها دروغ. فیلم‌ها چی؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
    0 0
    همه رو اعدام کنید زندگی ما رو نابود کردن امنیت و آرامش رو از ما گرفتن به قرآن روز قیامت مدیون هستید اگر اینها رو اعدام نکنید پس مفسد فی الارض به کی میگن؟!!! مگر غیر از اینه که اینها مفسد فی الارض هستن؟! اعدامشون کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس