نمایش ویدئویی ۹۰ ثانیه ای از قربانیان جنگ اوکراین در شورای امنیت

ویدئویی ۹۰ ثانیه ای از قربانیان جنگ اوکراین در نشست روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل نمایش داده شد.

به گزارش مشرق، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز سه شنبه به وقت محلی در شورای امنیت سازمان ملل سخنرانی کرد و پس از سخنرانی او، ویدئویی تکان دهنده از خشونت ها علیه زنان، کودکان و مردان کشته شده در جنگ اوکراین برای اعضای این شورا نمایش داده شد.

این ویدئو، اجساد سوخته و قربانیان در گورهای دسته جمعی را نشان می داد و نیروهای روسیه را متهم به انجام این جنایات می کرد.

این ویدئوی ۹۰ ثانیه‌ای که مردگان نیمه ‌پوشیده در گورهای کم عمق، اجساد در حیاط یک خانه و افراد کشته شده با دست‌های بسته‌ را نشان می‌داد، دقایقی پس از سخنرانی ویدیوئی زلنسکی در شورای امنیت پخش شد.

سفیر روسیه در سازمان ملل عصر دوشنبه به وقت محلی فیلم هایی را به خبرنگاران نشان داد که تصاویر و فیلم های منتشره از سوی اوکراین از بوچا را به صورت صحنه‌سازی نشان می‌داد.

وی افزود فیلم‌هایی که به‌ ویژه در ارتباط با بوچا ارائه شده، بدون شک صحنه‌سازی شده است. ما شواهد بیشتری ارائه خواهیم کرد.

واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز سه شنبه نیز در نشست شورای امنیت اظهار داشت در طول کنترل شهر بوچای اوکراین توسط نیروهای روسیه، حتی یک غیرنظامی متحمل هر گونه خشونتی نشده است.

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خطاب به زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت: روسیه اتهامات بی اساس علیه ارتش روسیه را به وجدان شما واگذار می کند. هیچ شاهد عینی این اتهامات را تایید نکرده است.

سفیر دولت ولادیمیر پوتین افزود، اجسادی که خبرنگاران یافته‌ اند، بعد از خروج نیروهای روسیه بوده است.

رسانه‌های غربی ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۱ با انتشار تصاویری از شهر  بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه حین خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده اند.

کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا در اوکراین را رد می کند.

به گزارش اسپوتنیک، (دولت) «کی یف» و رسانه های اوکراینی تصاویر ویدیویی را از شهر بوچا در شمال اوکراین نشان داده اند که در آن اجساد کشته شدگان دیده می شود.  کی یف روسیه را دراین رابطه مقصر دانسته درحالی که مسکو این اتهامات را به شدت محکوم و تقبیح  می کند و به این موضوع اشاره دارد که نیروهای روسی چند روز قبل از این شهر عقب نشسته اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    چرا در عقب نشینی ها شهرهارا با نظارت سازمان ملل صورتمجلس تحویل نمی کنید مگر این غرب دروغپرداز را نمی شناسید
  • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 1
    درود بر روسیه مرگ بر مخالفان پوتین .
  • DE ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    بطور قطع اگر چنین وقایعی اتفاق افتاده بود ، ماهواره های امریکا که روی اوکرائین رصد شدند در یک ثانیه اینو نمایش میدادندو جنجال به پا میکردن. اینم از سیاه بازی زلنسکی بازیگر و دلفک فتنه افروز و دلقلکاره که بازی خیلی بچگونه راه انداخته تا احساس ترحم رو جریجه دار کرده و از کشورهای غربی و امریکا باج بیشتر به جیب بزنه. یک مقدار مرده اوکرائینی که در شلیک های دو طرفه کشته شدند رو جمع کردن روشون بنزین ریختن اتیش زدن بعد کردن زیرخاک ، بعد رفتن ازش فیلم گرفتن و نمایش میدن. زلنسکی میخواد با این شیوه جنگ روانی بیشتراخاذی کنه! کارشناسان امریکایی 24 ساعته از مناطق جنگی اوکرائین از طریق تلسکوپ های فضایی و ماهواره هاشون عکس میگیرن ، زلنسکی امریکایی ها رو گاو فرض کرده!
  • نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 1
    طرفداران عمو پوتين بيان ازش دفاع كنن
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
      0 0
      دفاع اینکه اگر روسیه جانی هم باشد احمق نیست که جنایاتش را به صورت آثار هنری و آماده در اختیار اوکراین قرار دهد. چهل روز وقت برای پاک کردن این صحنه ها داشت. پس اینها حامیان روسیه هستند که توسط ارتش اوکراین سلاخی شده اند.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    1 0
    بیشتر شباهت ب کار ازف ها و داعش است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس