کد خبر 1362950
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
دستور آماده باش فرمانده پدافند هوایی عراق برای مقابله با چالش‌ها

فرمانده پدافند هوایی عراق از دستور آماده باش نیروی پدافند هوایی عراق خبر داد.

به گزارش مشرق، سرلشکر «معن السعدی»، فرمانده پدافند هوایی عراق تأکید کرد که به فرماندهی پدافند هوایی و مدیران و فرماندهان و یگان ها دستور داده شده که با همه امکانات نظامی کاملا آماده باشند و تجهیزات نظامی و فنی را نیز کاملا آماده سازند.

او گفت که این آماده باش برای جبران اشتباهات و نقص های سابق و برطرف کردن آنها و آمادگی کامل در برابر چالش ها و تهدیدهای هوایی خصمانه محتمل و تضمین امنیت کامل خاک و آسمان عراق است.

سرلشکر السعدی افزود که پدافند هوایی در حفاظت از حاکمیت و ثبات آسمان سراسر عراق مسئولیت بزرگی بر عهده دارند.

آمار تکان دهنده گورهای جمعی داعش در عراق

رئیس تیم تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات داعش تأکید کرد که شمار گورهای دسته‌جمعی قربانیان داعش در عراق «تکان‌دهنده» است.

«کریستین ریچر»، رئیس تیم تحقیقات بین‌المللی درباره جنایات داعش تأکید کرد که این تعداد از گورهای دسته‌جمعی در کنار شواهد دیگر به شناسایی تعداد قربانیان داعش کمک می‌کند.

او گفت که تعداد گورهای دسته‌جمعی قربانیان داعش در عراق به شکل تکان‌دهنده‌ای بالاست و افزود که برای آنکه اجساد این قربانیان در این گورها کاملا از بین نرود باید با سرعت آنها را گشود.

ریچر افزود که با بررسی مسیر پول‌هایی که تروریست‌های داعش رسیده می‌توان دریافت که چه کسانی پشت این جنایات وحشیانه بوده‌اند. عاملان این جنایات حتی در سطح سران باید محاکمه شوند.

وی افزود که داعش جنایات خود را در یک نظام بوروکراتیک مشخص انجام داده و روشن است که آنچه رخ داده صرفا جنایت فردی نیست بلکه با دقت زیاد برای آن برنامه‌ریزی شده است.

به گفته این مقام بین‌المللی همه شواهد نشان می‌دهد که سرکرده های داعش در جریان این جنایات بوده‌اند.

وی گفت که علاوه بر چندین سی‌دی و هارددیسک و گوشی همراه، شمار بسیار زیادی از اسناد داعش به جای مانده که دیجیتال کردن و بررسی آنها ادامه دارد.

گروه تررویستی داعش از تابستان ۲۰۱۴ کنترل حدود یک‌سوم خاک عراق را به مدت کم‌تر از سه سال به دست گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
    1 0
    مگه عراق پدافند هوایی داره؟! نکنه چهارتا توپ zu23 رو میگه؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس