تشدید سیاست های ضد روسی انگلیس / جانسون به مردم روسیه: پوتین متهم به ارتکاب جنایات جنگی است

نخست وزیر انگلیس که در روزهای اخیر در بحبوحه جنک در اوکراین سیاست‌های ضد روسی را تشدید کرده ،با انتشار پیامی خطاب به مردم روسیه ادعا کرد: رئیس جمهوری شما متهم به ارتکاب جنایات جنگی است.

به گزارش مشرق، بوریس جانسون در این پیام ویدیویی که در فرازهایی از آن به زبان روسی صحبت کرده است، گفت: مردم روسیه سزاوار حقیقت هستند؛ جنایاتی که سربازان روسی در بوچا، ایرپین و سایر نقاط اوکراین مرتکب شدند، جهان را به وحشت انداخته است.

وی ادعا کرد: غیرنظامیان قتل عام شدند - با دستان بسته به ضرب گلوله کشته شدند. زنان در مقابل چشمان فرزندان خردسال خود مورد تجاوز قرار گرفتند. اجساد به طرز خام سوزانده، در گورهای دسته جمعی انداخته یا در خیابان رها شده اند.

نخست وزیر انگلیس در ادامه اظهارات ادعایی خود افزود: گزارش‌ها بسیار تکان‌دهنده، ناراحت‌کننده هستند و جای تعجب نیست که دولت شما به دنبال پنهان کردن آن‌ها از شماست.

جانسون گفت؛ رئیس جمهوری شما می داند که اگر می توانستید ببینید چه اتفاقی می‌افتد، از جنگ او حمایت نمی‌کردید. او می‌داند که این جنایات به اعتماد هر مادر روسی که با افتخار برای پسرش برای پیوستن به ارتش به نشان خداحافظی دست تکان می‌دهد، خیانت می‌کند.

نخست وزیر انگلیس افزود که ولادیمیر پوتین می داند که این تحولات لکه ای بر اعتبار روسیه هستند. لکه‌ای که با ادامه جنگ هر روز بزرگ‌تر و پاک‌نشدنی‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: اما فقط حرف من را قبول نکنید.تنها چیزی که نیاز دارید اتصال به VPN برای دسترسی به اطلاعات مستقل از هر نقطه جهان است و هنگامی که حقیقت را یافتید، آن را به اشتراک بگذارید.

جانسون افزود: آن‌هایی که مسئول هستند، پاسخگو خواهند بود و تاریخ به یاد خواهد آورد که چه کسانی روی برگرداندند.

وی سپس به زبان روسی گفت: رئیس جمهور شما متهم به ارتکاب جنایات جنگی است. اما نمی توانم باور کنم که او به نام شما عمل می کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    3 0
    جانسون با این خزعبلات باقی مانده آبروی سگ ملکه انگلیس را هم برد.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    5 0
    حجم حملات هیستریک انگلیس و اروپا و آمریکا به روسیه و شخص پوتین نشان دهنده عمق و هزینه و عظمت جنایتی است که بر علیه روسیه و غرب آسیا و در ادامه شرق آسیا تدارک دیده بودند و اکنون همه آن برنامه ها نقش برآب شده و نه تنها تمام آن هزینه ها تلف شده بلکه هزینه های جبران ناپذیری به این اتحاد جنایتکاران خونخوار جهان تحمیل شده است.
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    0 0
    انگلیس آتش بیار معرکه می شود ــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس