کد خبر 1358979
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
اسلوونی،‌سوئد و اسپانیا 61دیپلمات روس را اخراج می‌کنند

سه کشور اسلوونی، سوئد و اسپانیا روز سه‌شنبه اعلام کردند که تعدادی از دیپلمات‌های روس را از این کشورها اخراج می‌کنند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که اسلوونی ۳۳ دیپلمات روس را از این کشور اخراج می‌کند. 

سوئد نیز خبر داد که سه دیپلمات روس را در اعتراض به آنچه جنایت جنگی روسیه در اوکراین توصیف کرد، اخراج می‌کند. 

اسپانیا نیز تصمیم گرفته تا ۲۵ دیپلمات روس را از این کشور اخراج کرده و آنها را تهدیدی برای امنیت این کشور توصیف کرده است. 

همزمان با تشدید فشارهای کشورهای غربی علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین، مقام‌های ایتالیایی و دانمارکی اعلام کردند که ده‌ها دیپلمات روس را از کشورهای خودشان اخراج کردند.

منابع رسانه‌ای غربی از قبیل رویترز روز سه شنبه (امروز) در دو خبر جداگانه گزارش دادند، دولت ایتالیا و دانمارک تصمیم به اخراج تعدادی از دیپلمات‌های روسی گرفتند.

طبق گزارش‌ها، سخنگوی وزارت خارجه ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که «لوئیجی دی مایو» وزیر خارجه این کشور تصمیم ایتالیا برای اخراج ۳۰ دیپلمات‌ روس را اعلام کرد.

پیش از این، مقام‌های فرانسه و آلمان روز دوشنبه (دیروز) خود ضمن محکوم کردذن وقایع شهر «بوچا» و تاکید بر تدارک اتحادیه اروپا به منظور اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، از تصمیم خودشان برای اخراج دیپلمات‌های مسکو خبر دادند.

مقام‌های ارشد مسکو طی روزهای اخیر همزمان با شدت گرفتن اتهام‌زنی‌های مقام‌های اوکراینی و متحدان غربی به روسیه درباره کشتن فجیع غیرنظامیان در شهر بوچا و دفن آنها در گورهای دسته جمعی به شدت این اتهامات را رد کرده‌اند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه با اشاره به تصاویر منتشرشده از شهر بوچا تصریح کرد: «یک بار دیگر، یک حمله ساختگی دیگر در شهر بوچا منطقه کی‌یف پس از آن آغاز شد که نیروهای نظامی روس مطابق با برنامه و توافقات حاصله، این منطقه را ترک کرده بودند. چند روز بعد، صحنه‌سازی در آنجا ترتیب داده شد که توسط نمایندگان اوکراینی و حامیان غربی آنها از طریق تمام کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس