کد خبر 1348310
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
تروریست‌های سوریه در راه اوکراین

یک کارشناس لبنانی گفت که ناتو در حال اعزام تروریست‌های حاضر در سوریه به اوکراین است تا بحران را در این کشور اروپایی طولانی کند.

به گزارش مشرق، «حسام طالب» می‌گوید تروریست‌های حاضر در سوریه در حال ایفای نقش در بحران اوکراین و روسیه هستند و در این میان، تروریست‌های آمریکایی حاضر در پایگاه غیر قانونی «التنف» هم به آنان آموزش می‌دهند.

این کارشناس گروه‌های افراطی و تروریستی به پایگاه خبری العهد گفت: «از آغاز جنگ [سوریه]، دولت اوکراین به گروه‌های افراطی حاضر در سوریه، کمک تسلیحاتی می‌کرد و سلاح اروپایی در اختیار آنان قرار می‌داد».

بیشتر بخوانید:

نهایت وعده بایدن به زلنسکی

طالب ادامه داد: «رابطه بین گروه‌های تروریستی و دولت آمریکا نیز همچنان پابرجاست و با هم، زیر پرچم ائتلاف ناتو کار می‌کنند و در حال اجرای پروژه‌های آن (ناتو) در سوریه یا اروپای شرقی هستند».

بیشتر بخوانید:

آمریکا به دنبال جایگزین برای زلنسکی است

به گفته این کارشناس، گروه‌های تروریستی وارد اوکراین شده‌اند و در حال جنگ با ارتش روسیه هستند. در واقع این تروریست‌ها، عامل اصلی در این جنگ هستند. همان طور که در لیبی و همینطور آذربایجان نیز در حال جنگ با ارمنستان بودند.

ببینید:

عکس/ تظاهرات حمایت از روسیه در بلگراد

وی با اشاره به حضور هزاران تروریست قفقازی، چچنی، ازبک و تاجیک در سوریه و تجربه‌ای که در جنگ این کشور به دست آورده‌اند، خاطر نشان کرد: «زبان مشترک در اوکراین، به کمک این تروریست‌ها خواهد آمد. این گروه‌های تروریستی به ویژه حراس الدین و الحزب الترکستانی، نمی‌توانند در اوکراین نیز به پیروزی برسند».

ببینید:

فیلم/ آتشباری راکت اندازهای گراد روسیه

طالب با بیان اینکه ناتو با استفاده از این تروریست‌ها در پی طولانی کردن جنگ و تضعیف نیروهای روس در اوکراین است تصریح کرد، این تروریست‌ها با کمک ترکیه وارد اوکراین شدند و پس از این بحران، روسیه به‌گونه دیگری با آنکارا برخورد خواهد کرد.

در همین ارتباط، یک مذاکره کننده اوکراینی شامگاه امروز شنبه خبر داد که دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

مقامات روسیه و اوکراین اولین دور مذاکرات خود را برای حل و فصل بحران اوکراین در منطقه «گومل» در بلاروس در ۲۸ فوریه (دوشنبه ۹ اسفند) در بحبوحه عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین برگزار کردند.

دور دوم مذاکرات نیز در بلاروس برگزار شد و طرفین بر سر ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان اوکراینی و همچنین تحویل غذا و دارو به توافق رسیدند.

روسیه پیش از این درباره بی‌توجهی غربی‌ها به نقض حقوق بشر و حملات نیروهای اوکراینی به ساکنین روس زبان نواحی خودمختار دونباس واقع در شرق اوکراین هشدار داده و از سوی دیگر پیشنهاداتی در زمینه ارائه ضمانت امنیتی از سوی غرب به مسکو را به آمریکا و ناتو ارائه کرد. پوتین پیش از این اوکراینی‌ها را به «نسل‌کشی» در دونباس متهم کرده بود.

در نهایت پوتین هفته گذشته اعلام کرد روسیه استقلال نواحی خودمختار را به رسمیت می‌شناسد و بامداد پنجشنبه هفته گذشته عملیاتی را در حمایت از جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» در اوکراین آغاز کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پری مجرد 45 ساله IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    1 0
    ای خداوند شر این تروریست ها را به اروپایی ها برگردان.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
      1 0
      انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس