کد خبر 1352767
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
روسیه از طرح خود برای مقابله با تحریم‌ها رونمایی کرد

نخست وزیر روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که دولت این کشور فهرستی از اقدامات را با هدف مقابله با تأثیر تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و متحدانش آماده کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، میخائیل میشوستین، نخست وزیر روسیه روز سه شنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که دولت این کشور فهرستی از اقدامات را با هدف مقابله با تأثیر تحریم‌های اعمال شده توسط ایالات متحده و متحدانش آماده کرده است.

بیشتر بخوانید:

هشدار صندوق بین المللی پول درباره رکود عمیق در اروپا با تحریم‌ روسیه

این طرح شامل بیش از ۱۰۰ ابتکار و اقدام است که مجموع بودجه برای اجرای آنها حدود ۱ تریلیون روبل (۹ میلیارد دلار) برآورد شده است.

میشوستین گفت: بر اساس دستورات (ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه)، طیف وسیعی از اقدامات آماده شده است که بسیاری از آنها در پیش نویس برنامه اقدامات اولویت دار گنجانده شده است.

بیشتر بخوانید:

روسیه: به درخواست ما مفادی به متن توافق وین اضافه شد

وی افزود: این یک طرح بسیار منعطف است و بسته به شرایط به طور مداوم به روز می شود و در مراحلی صادر می شود.

به گفته نخست وزیر روسیه، این طرح شامل اقدامات حمایتی دولت این کشور از مشاغل کوچک و متوسط ​​و همچنین شرکت‌های تدارکاتی سیستمی و دولتی است.

مقامات روسیه قصد دارند از شرکت های کشاورزی، گردشگری، فرهنگی، علمی، پزشکی، توسعه نرم افزار، تهیه غذا، تولید مواد غذایی، مبلمان، پوشاک و بازرگانی حمایت کنند.

روسیه همچنین قصد دارد به شرکای خود در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) فرصتی برای افزایش محدودیت واردات کالاهای بدون عوارض گمرکی در چارچوب تجارت الکترونیک ارائه دهد.

میشوستین گفت که این امکان حداکثر دسترسی ممکن را به منابع و کالاهای ضروری می دهد و تاکید کرد که تحریم های مربوط به اوکراین مانع همکاری و ادغام در این اتحادیه نخواهد شد.

به گفته نخست وزیر روسیه، پیش نویس این طرح قرار است در جلسه آتی دولت به تصویب برسد و برخی از اقدامات تا پایان مارس معرفی خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    2 0
    پرورش گاوهای شیرده بولوند چشم آبی توسط آمریکا ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم»
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    روسیه سرزمین وسیع و نسبت به آن جمعیت کم و پراکنده ، ایران باید در کشاورزی و دیگر امکانات روسیه مشارکت کنه .
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    1 0
    بابا پلها تخریب نمی شد روسیه در مرز لهستان و مجارستان بود چطور ظرف دو روز 80 کیلومتر پیشروی کرد الان در چند روز بدون تلفات دادن یک کیلومتر پیشروی نداشته خوب معلومه مقاومتی در اوکراین نیست تخریب پلها است بزودی تعمیر می شوند
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
    0 0
    روسیه در 20 کیلومتری کیف دنبال وادار نمودن رهبران اوکراین به تسلیم سیاسی است وگرنه 2 ساعت موشکباران با موشک های گراد از نظر نظامی باعث سقوط هر شهری می شود
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    روسیه طرح اولش تسلیم سیاسی کیف است طرح دومش تصرف نظامی کیف طرح سومش اشغال همین 5 استان 1- کیف 2- سومی 3-خارکیف 4- ماریوپول 5- خرسون و در نهایت میکولایف و جدا نمودن آن بمانند دونتسک و لوهانسک و دمیدن آتش ملی گرایی روسی در روس زبان های خاک اوکراین و ایجاد اوکراین شرقی و نابودی اوکراین از صفحه جغرافیا می باشد زمان هم به نفع غرب پیش نمی رود
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    روسیه باید این موشک های خود اروپایی ها را به یمن و فلسطین و افریقا مثل مالی و چاد بفرستد 4 جت اسرائیلی و سعودی و یا فرانسوی که باهاشون سرنگون شدند ان موقع دیگر این موشکها را به اوکراین ارسال نمی کنند
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    0 0
    علت کند شدن پیشروی روسها این است 1- در حال تثبیت موضع خود در شهرهای تازه آزاد شده هستند 2- هدف اصلی آنها از قبل هم همان اوکراین شرقی و جنوبی بود که تصرف شده 3- از این رو حاضر نیستند برای بخشهای مرکزی و شرقی آن تلفات زیاد بدهند و می خواهند آن را با محاصره کیف بدست بیاورند یعنی از راه تسلیم شدن ارتش این کشور 4- با تسلیم شدن ارتش این کشور دیگر نیازی به حمله به غرب اوکراین و مرکز ان ندارند یعنی نیازی ندارند تمام اوکراین را تصرف کنند بلکه با تصرف کیف می توانند کل اوکراین را خلع سلاح کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس