آمریکا بار دیگر ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را رد کرد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در جریان سفر خود به لتونی، اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را رد و اعلام کرد که اعمال منطقه پرواز ممنوع به معنای درگیری با روسیه است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، در جریان سفر خود به لتونی، اعمال منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را رد و این مسئله را به معنای درگیری با روسیه دانست.

بیشتر بخوانید:

روز بد نیروی هوایی روسیه با سرنگونی ۷ فروند هواگرد+نقشه و تصاویر

میلی اعلام کرد: ما اینجا هستیم تا به لتونی، مردم لتونی و ارتش لتونی اطمینان دهیم که آمریکا برای کمک به آنها اینجاست. وی ادامه داد: منشور ناتو مانع از هرگونه تجاوز منطقه‌ای روسیه به کشور دیگری به‌ویژه کشوری خواهد بود که مشمول ماده ۵ پیمان آتلانتیک شمالی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جنگ اوکراین و تعادل ژئوپلتیک

وی ایده ایجاد منطقه پرواز ممنوع در اوکراین را رد کرد زیرا این امر مستلزم نبرد فعال با نیروهای روسیه است.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی: منطقه پروازممنوع برقرار یا جنگنده ارسال کنید

وی گفت: ما باید با نیروی هوایی روسیه بجنگیم. نه دبیرکل ناتو (ینس استولتنبرگ) و نه هیچیک از مقامات ارشد سیاسی کشورهای عضو نگفته‌اند که می‌خواهند بجنگند. وی افزود: امروز از هیچ پروژه‌ای برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع اطلاعی ندارم.

با توجه به عملیات نظامی روسیه، اوکراین بارها از ناتو خواسته است که منطقه پرواز ممنوع در اوکراین اعمال شود. اما کشورهای عضو ناتو که روز جمعه تشکیل جلسه دادند، برای جلوگیری از درگیر شدن با روسیه، این درخواست را رد کردند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 0
    سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان آمریکا جنگ اوکراین آغاز گردید . اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکا موفق گردید : نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را به خدمت اقتصاد خود درآورد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس