کد خبر 1348869
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶
رویکرد دوگانه غرب در قبال اوکراین و یمن

نگاه غرب به جنگ اوکراین که تنها چندین روز از آغاز آن می‌گذرد، بسیار متفاوت از نگاه آن به جنگ‌های چندین ساله در کشورهایی مانند یمن و افغانستان است.

به گزارش مشرق، درک غرب از جنگ در اوکراین به عنوان «بزرگترین جنگ در اروپا پس از جنگ جهانی دوم»، و ماهیت فوری واکنش سیاستی به آن، به شدت زیربنای نژادی به خود گرفته است.

به گزارش «پولیتیکو»، به عنوان مثال، «چارلی داگاتا»، خبرنگار شبکه «سی‌بی‌اس»، که هفته گذشته پناهندگان «متمدن» اوکراینی را با پناهندگانی که از «مکان‌هایی، با احترام کامل، مانند عراق و افغانستان» آمده‌اند، مقایسه کرد.

بیشتر بخوانید:

بازداشت بیش از ۴۳۰۰ نفر معترض ضد جنگ در روسیه

گسترش ناتو به شرق برای ایران یک تهدید است

پس از یک اعتراض، پس از اینکه اظهارات مشابهی توسط سایر خبرنگاران سفیدپوست نیز منتشر شد، «داگاتا» عذرخواهی کرد، اما حققیقت این است که این امر به نحوه صحبت وی مربوط نمی‌شود.

ببینید:

فیلم/ رفتار روسیه با اسرای ارتش اوکراین

فیلم/ تخلیه غیرنظامیان شهر ماریوپول اوکراین

به نظر می‌رسد واکنشی که کشورهای اروپایی در روزهای اخیر از خود نشان داده‎اند حاکی از درک مشابهی است؛ در سال ۲۰۱۵، یک میلیون پناهنده از خاورمیانه در کشورهایی مانند مجارستان، دانمارک و انگلیس مورد آزار و اذیت قرار گرفتند که تعداد آن‌ها «ناپایدار» ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

جنگ در غرب آسیا جان چند کودک را گرفته است؟

اکنون اروپا تنها در یک هفته درها را به روی تعداد مشابهی از پناهجویان اوکراینی باز کرده است؛ دانمارک حتی مشتاق بود اعلام کند که «قانون جواهرات» بحث برانگیز خود را که به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا اشیای قیمتی را از مهاجران به منظور پرداخت هزینه اقامت آن‌ها مصادره کند، در مورد پناهندگان اوکراینی اعمال نخواهد کرد.

برای شروع، مقیاس فاجعه اوکراین، آن را در میان درگیری‌های اخیر منحصر به فرد نمی‌کند؛ درگیری اوکراین هنوز با آنچه که می‌تواند یک جنگ خونین و اشغال حیرت انگیز توصیف شود فاصله بسیار زیادی دارد؛ جنگی که قربانیان آن به ده‌ها هزار نفر و یک رقم شوک برانگیز رسیده باشد.

اما به همان اندازه تکان دهنده است که بیش از ۳۷۷ هزار یمنی، جان خود را از دست داده‎اند.

جنگ آمریگا در عراق نیز به ذهن متبادر می‌شود؛ بر اساس مطالعات صورت گرفته بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفر، جان خود را از دست داده اند.

استدلال‌هایی که عملیات نظامی روسیه را به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد «غرب‌گرا» نشان می‌دهند که اوکراین را از برخی «کشورهای جهان سومی» متمایز می‌کند، نیز ناقص است.

در نهایت، منحصر به فرد دیدن این جنگ به دلیل موقعیت جغرافیایی اوکراین نیز غیر قابل قبول است.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    1 1
    سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان آمریکا جنگ اوکراین آغاز گردید . اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکا موفق گردید : نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ به خدمت اقتصاد خود درآورد
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۶
    0 0
    علت. تضاد منافع

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس