اوکراین و روسیه در دیوان بین المللی دادگستری رو در رو می شوند

اوکراین و روسیه به دلیل ادعای نسل کشی در دادگاه جهانی با هم روبرو می‌شوند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اوکراین روز دوشنبه از دیوان بین المللی دادگستری به عنوان دادگاه عالی سازمان ملل درخواست خواهد کرد که حکمی اضطراری برای توقف حملات روسیه صادر کند.

کی یف گفته است که توجیه مسکو برای حمله و تهاجم به دلیل نسل‌کشی علیه روس زبانان در اوکراین نادرست است.

بیشتر بخوانید:

دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت اوکراین علیه روسیه را پذیرفت

سردرگمی و غافگیری واشنگتن از اقدامات پوتین

اگرچه احکام دیوان بین المللی دادگستری الزام آور است و کشورها عموماً از آنها پیروی می‌کنند، اما هیچ وسیله‌ای برای اجرای احکام دیوان وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

حمله سایبری اوکراین بخشی از روش های بازی روسیه است

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده بود که «اقدامات نظامی» روسیه «برای محافظت از افرادی است که در اوکراین در معرض قلدری و نسل‌کشی قرار گرفته‌اند و زبان اول و مادری شأن روسی است.»

در مقابل اما اوکراین استدلال می‌کند که ادعای نسل کشی نادرست است و این موضوع نمی‌تواند توجیهی قانونی برای تهاجم روسیه باشد.

هفته گذشته نیز، هیئت اجرایی انجمن بین‌المللی پژوهشگران نسل‌کشی بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که پوتین از اصطلاح «نسل‌کشی» سو استفاده می‌کند. «ملانی اوبراین»، رئیس این انجمن گفت: «مطلقاً هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد نسل‌کشی در اوکراین در حال وقوع است.»

جلسات استماع دیوان بین المللی دادگستری قرار است صبح دوشنبه آغاز شود و اوکراین پرونده خود را ارائه خواهد کرد و پس از آن روسیه قرار است روز سه شنبه پاسخ خود را ارائه دهد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس