کد خبر 1349373
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین پیشرفت خاصی نداشت

اعضای تیم‌های مذاکره کننده اوکراین و روسیه از عدم نتیجه قابل توجه در این دور از مذاکرات که در بلاروس برگزار شد، خبر دادند.

به گزارش مشرق، مقام‌های روس و اوکراینی دوشنبه شب به وقت تهران پس از خاتمه دور سوم مذاکرات در بلاروس از عدم موفقیت خاص در این دور از گفت‌وگوها خبر دادند.

بیشتر بخوانید:

ارتباطات رمزگذاری شده زلنسکی با آمریکا

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس»، «میخائیل پودولیاک»  مقام اوکراینی حاضر در گفت‌وگوها با روسیه اظهار داشت، هیچ نتیجه قابل توجهی در مورد آتش بس موفقت در مذاکرات با روسیه به دست نیامد. مقام مذاکره کننده اوکراینی افزود، مذاکرات با روسیه در چند گام کوچک از نظر ایجاد مسیرهایی برای کمک‌های بشردوستانه رو به جلو بود.

بیشتر بخوانید:

رییس شورای اروپا با پوتین و زلنسکی گفتگو کرد

این مقام دولت اوکراین از آمادگی کی‌یف برای انجام دور بعدی مذاکرات با روسیه خبر داد.

یکی از مذاکره کننده روسیه نیز گفت: «دور چهارم مذاکرات به زودی در بلاروس برگزار می‌شود.» 

خبرگزاری «رویترز» نیز در این زمینه نوشت، مذاکره کنندگان روس گفتند که تحولات مثبتی پس از مذاکرات با اوکراین ایجاد نشد. آنها هشدار دادند که نباید انتظار داشت دور بعدی مذاکرات به نتیجه نهایی برسد.

«ولادیمیر مدینسکی»،  از اعضای تیم روسیه پس از مذاکرات گفت: «مذاکرات آسان نیست. هنوز زود است که درباره مورد مثبتی صحبت کنیم. امیدوارم دفعه بعد بتوانیم گام بزرگتر رو به جلو برداریم.»

پیش از آغاز مذاکرات، وی گفته بود که دور سوم روی موضوع حل و فصل سیاسی داخلی اوکراین، کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی و مسایل نظامی متمرکز خواهد بود.

پیشتر هیات اوکراینی تأیید کرده بود که می‌توان در مورد همه موضوعات به توافقات بین دو کشور به جز درخواست روسیه در مورد به رسمیت شناختن استقلا کریمه و جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک دست یافت.

مقامات روسیه و اوکراین اولین دور مذاکرات خود را برای حل و فصل بحران اوکراین در منطقه «گومل» در بلاروس در ۲۸ فوریه (دوشنبه ۹ اسفند) در بحبوحه عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین برگزار کردند.

دور دوم مذاکرات نیز در بلاروس برگزار شد و طرفین بر سر ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان اوکراینی و همچنین تحویل غذا و دارو به توافق رسیدند.

یک قانونگذار اوکراینی  روز شنبه  گفت که یکی از اعضای تیم اوکراین در دور اول مذاکره با روسیه به جرم «خیانت» به قتل رسیده است.  «آلکساندر دوبینسکی» قانونگذار اوکراینی مدعی شده است که «دنیس کریف»، یکی از اعضای اولین هیات کی‌یف در مذاکرات دوشنبه گذشته با روسیه، توسط سرویس امنیتی اوکراین کشته شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
    2 9
    سرانجام با توطئه چینی ودخالت های آشکار و نهان و تحریکات آمریکا ؛ پای روسیه را در باتلاق جنگ اوکراین وارد نمود. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ به خدمت اقتصاد خود درآورد.
    • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
      2 0
      باشه تو خوبی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس