۷۱ درصد مردم روسیه ازحمله به اوکراین حمایت می کنند

سرنوشت آن‌هایی که آویزان وعده‌های غرب می‌شوند، همین مزدوری برای اهداف امریکاست. در ایران هم کم نیستند کسانی که قبله آمالشان امریکاست.

به گزارش مشرق، بی‌بی‌سی فارسی در مطلبی با تیتر «جنگ اوکراین؛ ایجاد لژیون افغان در ارتش امریکا عملی است؟» خبر داده که «فیلیپ کوسنت، دیپلمات پیشین و از اعضای ارشد مرکز تحلیل سیاست اروپا (CEPA) که سابقه خدمت در افغانستان و عراق را نیز داشته اخیراً در مطلبی در سایت این مرکز پیشنهاد کرده که ارتش امریکا واحدی از نیروهای امنیتی افغان تخلیه‌شده ایجاد کند. او می‌گوید با جنگ اوکراین، ارتش ایالات متحده فشار جدید ناشی از اعزام نیروها به سبک جنگ سرد را احساس می‌کند و به کارگیری افغان‌ها «یک راه‌حل» این مشکل است.»

بیشتر بخوانید:

جنگ اوکراین و تعادل ژئوپلتیک

داود ناجی، مشاور ارشد در شورای امنیت ملی دولت پیشین افغانستان نیز به بی‌بی‌سی گفته که «نیروهای امنیتی موسوم به «قطعات خاص» در سطح بالایی آموزش دیده و تجربه جنگی دارند. فرماندهان آن‌ها نیز مهارت‌های عملیاتی، سلاح‌ها و فرماندهی را در مراکز ناتو آموخته‌اند و در هر سیستم جنگی ناتو می‌توانند بجنگند.» در عین حال او تأکید کرد که «استفاده احتمالی از این نیروها برای جنگ در اوکراین که ناتو نیروی کافی در آن منطقه دارد، در واقع به نوعی استفاده «اجباری» از مهارت‌های آنهاست.»

مزدوران آمریکا در افغانستان لژیونر جنگی آمریکا در اوکراین می‌شوند؟

بی‌بی‌سی همچنین نوشته که «سال گذشته نیز رسانه‌های بریتانیایی درباره طرح استفاده از نیروهای ویژه تخلیه شده افغان به بریتانیا برای عملیات‌ها در خارج گزارش داده بودند.» بنا بر آنچه بی‌بی‌سی نوشته «کوسنت نوشته که مانند واحدهای «گورکا» نپالی که از سال ۱۸۱۵ خدمات طولانی و با سابقه‌ای برای ارتش بریتانیا ارائه کرده‌اند، پیشنهاد می‌کنم امریکا نیز ابتکار مشابه بریتانیا را روی دست بگیرد و یک «لژیون افغان» در ارتش ایالات متحده ایجاد کند.»

به نظر می‌رسد بر مبنای آنچه او نوشته، نیروهای مزدور پیشین امریکا در افغانستان روی دست امریکا مانده‌اند: «به خاطر تخلیه آشفته و پر هرج و مرج در فرودگاه کابل خیلی از افرادی که وابستگی خاصی به امریکا نداشتند، اما خوش شانس بودند که وارد هواپیما شدند و به امریکا رسیده‌اند. با شماری از افغان‌های تخلیه شده به امریکا و اروپا ملاقات کرده‌ام، افرادی با تحصیلات دانشگاهی و آشنا به چند زبان و مهارت شغلی و افرادی که انگلیسی نمی‌دانند، تحصیل نکرده و هیچ مهارتی ندارند جز قاطعیت. ادغام این افراد در جامعه میزبان دشوار خواهد بود. شمار زیادی از نیروهای امنیتی پیشین افغان که به امریکا برده شده‌اند، در وضعیت نابسامان و سردرگم به سر می‌برند و شاید علاقه‌مند ثبت نام در ارتش امریکا شوند و برای این دسته می‌توان امتیازهایی در نظر گرفت مثلاً پنج سال انتظار گرفتن تابعیت امریکا به یک سال کاهش یابد.»

سرنوشت آن‌هایی که آویزان وعده‌های غرب می‌شوند، همین مزدوری برای اهداف امریکاست. در ایران هم کم نیستند کسانی که قبله آمالشان امریکاست، ولی همفکرانی از آن‌ها که از ایران رفته‌اند، بخشی از مزدوران دولت امریکا علیه ایران شده‌اند.

منبع:‌ روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
    0 1
    مزدور امریکا بودن سگش شرف داره به مزدور بودن روسیه وچین حالا هی سنگ پوتین رو به سینت بزن ببین چی به سربی شرفت میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس