ویژه ها

جریان اصلاحات به واسطه مقبولیت بسیار پایین در نزد افکارعمومی دچار سرگیجه سیاسی شده است. پروژه عبور از خاتمی توسط فعالین این طیف، یکی از خروجی های این سرگیجه سیاسی است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** روزنامه اصلاح طلب: بیشتر دغدغه دولت رئیسی امور پوپولیستی است!

«مصطفی هاشمی طبا» فعال اصلاح طلب و معاون رئیس جمهور در دولت هاشمی رفسنجانی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ که با این که از نامزدی انصراف نداد، اعلام کرد که خودش به روحانی رای می دهد، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«واقعیت این است که نداشتن برنامه در دولت سیزدهم مشهود بوده و این وضعیت برای دوران پس از احیای برجام نیز احتمالا وجود خواهد داشت... بیشتر دغدغه دولت حول امور روزمره و سیاست‌های پوپولیستی می‌گذرد... نکته جالب این است که مردم در چنین شرایطی ناراضی‌تر از گذشته شده اند.»

وی افزود:«شرایط مدیریت کشور به شکلی است که با به نتیجه رسیدن یا نرسیدن مذاکرات تفاوتی حاصل نخواهد شد. هرچند معتقدم شرایط برای پیش‌بینی نتایج مذاکرات دشوار است. با این‌وجود ممکن است ایران به‌جایی برسد که برخی از شروط طرف مقابل را بپذیرد. اینکه مذاکرات بدون نتیجه روشن و قطعی همچنان به دلایل مختلف ادامه پیدا کند اتفاق جالبی نیست... تاریخ نشان داده کسانی که در مذاکرات منعطف نبودند پس از مدتی به یکباره موضع آنها تغییر کرده است. کسی که وارد یک مذاکره می‌شود درنهایت به یک رویکرد تعدیلی دست پیدا می‌کند. این درک متقابل به‌مرور زمان شکل خواهد گرفت.»

همچنین روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «انعطاف برای توافق» به قلم «علی بیگدلی» فعال اصلاح طلب نوشت:«غرب به دنبال آن است که سطح غنی‌سازی ایران را به محدوده ۵درصدی برساند. این درخواست، مشکلاتی را برای ایران در حوزه غنی‌سازی ایجاد می‌کند، چراکه ایران دستاوردهای فراوانی در غنی‌سازی ۲۰درصدی و ۶۰درصدی کسب کرده است و مسکوت گذاشتن این دستاوردها مشکلاتی را برای توان فنی و مهندسی ایران ایجاد می‌کند. اما باید توجه داشت، برای دستیابی به توافق چاره‌ای جز انعطاف بیشتر و رسیدن به یک درک مشترک وجود ندارد.»

در ادامه این مطلب آمده است:«باید از طریق نوع خاصی از دیپلماسی چند مرحله‌ای، زمینه را برای رسیدن به درک مشترک مبتنی بر منافع ملی دو طرف فراهم کرد. البته در این میان برخی تحرکات افراطی که در داخل وجود دارد، مانع اصلی در این مسیر است. برخی مطالبات حداکثری در این خصوص که همه تحریم‌های اقتصادی باید رفع شوند، در غیر این صورت توافقی در کار نخواهد بود، در مسیر حل مشکلات سنگ‌اندازی می‌کند. تحرکاتی که نسبتی با منافع ملی نیز ندارند.»

میراث دولت روحانی نیازی به آواربرداری ندارد!/ روزنامه اصلاح‌طلب: بیشتر دغدغه دولت رئیسی امور پوپولیستی است!

فعالین و رسانه های اصلاح طلب با سیاه نمایی و القای بن بست در بهبود اوضاع کشور، آدرس «امتیازدهی یکطرفه به آمریکا» را به عنوان راه حل بهبود اوضاع و گشایش اقتصادی معرفی می‌کنند.

این در حالی است که نسخه پیشنهادی این طیف در دولت قبل به صورت تمام و کمال اجرا شد. نسخه اصلاح طلبان در سیاست خارجی نه تنها به گشایش اقتصادی منجر نشد بلکه تحریم ها را افزایش داده و ارزش پول ملی را نیز کاهش داده و سفره مردم را کوچک کرد.

جریان اصلاح طلب در ۸ سال گذشته با ۱۰ برابر کردن قیمت دلار، رکوردی قابل توجه را در کارنامه خود ثبت کرد. نسخه اصلاح طلبان در سیاست خارجی باید به عنوان «درس عبرت» مورد توجه دولتمردان و به خصوص وزارت امور خارجه باشد.

طیف اصلاح طلب در ماه‌های اخیر به دفعات با هجمه به دولت سیزدهم، عملکرد دولت را مصداق پوپولیسم و مردم فریبی جا زده است. این در حالی است که دولت سیزدهم اهتمام ویژه ای برای بهبود اوضاع کشور دارد. از مقابله جدی با دلالان و واسطه گران در بازار تا تلاش برای افزایش صادرات و حمایت از تولید.

جریان اصلاح طلب با فرافکنی در پی آن است تا به هر طریقی شده ردپای بانیان مشکلات موجود را پاک کند. جریانی که مدعی است خودکفایی در کشاورزی مزخرف است و باید به نساختن خانه برای مردم افتخار کرد و مدیر از خارج وارد کرد، چطور می تواند مدعی مردم داری و کشورداری باشد.  

 در هفته های گذشته «فائزه هاشمی» در اظهارنظری گفته بود:«به نظر می رسد که برخی رفتارها در دولت رئیسی در حال تکرار است، مثل یارانه های جدید و تکرار طرح هایی از قبیل مسکن مهر و سفرهای استانی اینچنینی و ادبیات پوپولیستی و مردم پسند و...نشان از بازگشت به گذشته دارد.»

شواهد و قرائن حاکی از آن است که جریان اصلاح طلب درخصوص کارنامه دولت رئیسی احساس خطر کرده است. چرا!؟ به این دلیل که افکارعمومی عملکردها و اقدامات را مقایسه می کند و به تفاوت ها پی می برد و اینجاست که متوجه می شود که کدام جریان یدطولایی در پوپولیسم(مردم فریبی) داشت و دیگران را به این اقدام متهم می کرد.

** میراث دولت روحانی نیازی به آواربرداری ندارد!

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «کارهای گران دولت سیزدهم» به قلم «محمد مهاجری» فعال اصلاح طلب و از حامیان دولت روحانی نوشت:«مکررا از حامیان دولت می‌شنویم که این‌قدر انتقاد نکنید و فرصت بدهید. در ادامه هم می‌گویند دولت سیزدهم مشغول آواربرداری است و همین کار، مدت‌ها طول می‌کشد. چنین سخنی بیش از آنکه واقعی باشد راهی است برای توجیه ناکارآمدی مدیران جدید که سختی‌ها را بسیار بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهند و برای حل آنها زمان بخرند

در ادامه این مطلب آمده است:«به‌ خاطر داریم که آقای رییسی در سال پایانی دولت آقای روحانی، در سفرهای استانی، هر هفته چند کارخانه تعطیل‌شده را افتتاح می‌کرد! اما امروز رییس فعلی قوه قضاییه هیچ مداخله‌ای در کار دولت نمی‌کند و به جای کارهای نمایشی و راه‌اندازی بنگاه‌های صنعتی به کار خود مشغول است و به همین دلیل هم به نهادی امیدبخش تبدیل شده است.»

میراث دولت روحانی نیازی به آواربرداری ندارد!/ روزنامه اصلاح‌طلب: بیشتر دغدغه دولت رئیسی امور پوپولیستی است!

فعالین اصلاح طلب به گونه ای مسئله آواربرداری از میراث دولت روحانی را غیرمنطقی جلوه می دهند که گویا روحانی کشور را در بهترین شرایط و در وضعیتی بی نظیر به دولت سیزدهم تحویل داد.

به عبارت دیگر، جماعتی که در دولت قبل مدعی بود که آواربرداری حداقل ۱۶ سال زمان می برد، اکنون مدعی است که چرا همه امور در این چند ماه بهبود نیافته است!؟

دولت قبل در رویکردی غلط همه امور کشور را به برجام و FATF گره زد و این اقدام موجب شد که خسارت های فراوانی به مردم تحمیل شود. برای مثال بی عملی دولت قبل در ساخت مسکن برای مردم، هیچ ربطی به تحریم و FATF نداشت و صرفا ناشی از سوءمدیریت و بی تدبیری بود. سوءمدیریتی که موجب شد قیمت مسکن حدود ۷۰۰ درصد گران شود.

به این موارد دقت کنید: «اگر به FATF نپیوندیم و اگر برجام احیا نشود، هیچ خبری از اجرای واکسیناسیون سراسری نخواهد بود»، «تا مادامی که برجام احیا نشود و به FATF نپیوندیم صادرات نفتی و غیرنفتی افزایش نمی یابد»، «تا وقتی برجام احیا نشده و خارج از FATF باشیم نمی توانیم پول فروش نفت را دریافت کنیم»، «تا به FATF نپیوندیم و تا برجام احیا نشود، ایران نمی تواند به عضویت سازمان شانگهای درآید»، «تا زمانیکه برجام احیا نشود و به FATF نپیوندیم قرارداد ۲۵ ساله با چین اجرا نمی شود» و...

در حال حاضر همه موارد مذکور به وقوع پیوسته است و این در شرایطی است که نه برجام احیا شده و نه به FATF پیوسته ایم.

به این نمونه توجه کنید: دولت رئیسی در غائله «اخلال بنزینی» موفق عمل کرد. اگر مدیریت میدانی و کارآمدی و چابکی دولت و متانت و صبوری مردم نبود، همین مسئله می توانست به بحرانی بزرگ و ادامه دار در کشور تبدیل شود. فرض کنید اگر آقای رئیسی در روزهای بعد از غائله اخلال بنزینی با خنده می گفت «من هم صبح جمعه از اخلال بنزینی خبردار شدم» آیا مردم گلایه مند نمی شدند!؟ آیا این اظهارنظر، به اراذل اجاره ایِ بازیچه دشمن، این بهانه را نمی داد که به خیابان ها بریزند و اموال عمومی و خصوصی را تخریب کرده و فضا را ملتهب کنند!؟ اگر دولت درباره شایعه گرانی بنزین همزمان با غائله اخلال در جایگاه های عرضه سوخت، سکوت اختیار می کرد و تاکید می کرد که مردم فعلا بنزین نزنند تا ببینیم چه می شود، به راستی چه اتفاقاتی رخ می داد!؟ آیا فضا آرام و بی حاشیه بود!؟

جریان اصلاح طلب در مااهای اخیر به دفعات سفرهای استانی رئیس جمهور را تخطئه کرده و مورد هجمه قرار داده است. اصلاح طلبان حامی اصلی «مدیریت خسته» هستند. اما باید به این مسئله توجه کنند که دوران «مدیریت ویدئوکنفرانسی از داخل اتاق» و «فاصله گذاری مسئولان با مردم» و «نگاه ارباب رعیتی به قاطبه مردم» سرآمده است.

** آشفتگی اصلاح طلبان و استمرار سرگیجه سیاسی

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«حمایت‌های سال‌های اخیر خاتمی از لیست‌های انتخاباتی باعث شد که نقدهای مهمی از سوی جامعه در پی ضعف عملکرد نمایندگان لیست امید و شورای پنجم متوجه او شود یا حمایت او از حسن روحانی هم همین نتیجه را برایش به ارمغان آورد

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«برخی احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب باور دارند که لیدری اصلاحات باید کاملا ساختارمند باشد و به نوعی تبدیل به یک شخصیت حقوقی شود؛ موضوعی که به ادعای آنها در لیدری کنونی خاتمی به چشم نمی‌خورد.»

میراث دولت روحانی نیازی به آواربرداری ندارد!/ روزنامه اصلاح‌طلب: بیشتر دغدغه دولت رئیسی امور پوپولیستی است!

جریان اصلاح‌طلب به واسطه کارنامه بسیار ضعیفی که در حداقل ۸ سال اخیر به افکارعمومی ارائه کرد، در سال‌های اخیر در سه انتخابات با شکست سنگین مواجه شد. از رای ۷۰ هزارنفری سرلیست اصلاحات در انتخابات مجلس دوازدهم تا رای دو و نیم میلیون نفری کاندیدای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم.

این در حالی است که در ۸ سال گذشته از معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت و وزیر اقتصاد و وزیر صمت و وزیر کار و رئیس سازمان برنامه و بودجه تا سفیر و استاندار و فرماندار و بخشدار و... همگی توسط جریان اصلاح‌طلب انتخاب شده بودند.

این طیف فراکسیون امید مجلس دهم و شورای شهر پنجم تهران و شهرداری پایتخت را نیز در اختیار داشت.

جریان اصلاحات به واسطه مقبولیت بسیار پایین در نزد افکارعمومی دچار سرگیجه سیاسی شده است. پروژه عبور از خاتمی توسط فعالین این طیف، یکی از خروجی های این سرگیجه سیاسی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    5 10
    این دعوای اصلاح طلب و اصول گرا فقط حاصلش دودی است که به چشم مردم میرود .واقعیت این است که هیچ کدام از دوجناح تاکنون گلی به سر مردم نزده و یک از دیگری بدتر عمل کرده اند و فقط قول پشت قول که هیچکدام هم جامه عمل نپوشیده است. امید واریم که در آینده وضع بهتر شود که البته اگر نگوییم غیر ممکن حداقل بسیار سخت است.
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      6 1
      حداقل اصولگرایان اگر در کار کردن ایراداتی دارند مثل افسادطلبان سرمایه های اسرائیل شبانه روز دنبال فتنه‌گری و خیانت به مردم و کشور نیستند
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      6 1
      باند بازی و رانت خواری وِیژگی بارز جریان اصلاح طلب است وقتی مسئولیت دارند کار نمی کنند و فقط بفکر منافع حزبی و شخصی خودشون هستن و وقتی مسئولیت ندارند هوچی گری و عوامفریبی می کنند و فتنه بپا می کنند.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      6 1
      گندی که اصلاح طلبان زدند قجرها نزدند قیمت ارز و طلا و مسکن و موبایل و خودرو و غیره را 10 برابر گران کردند اگر حقوق ها 4 برابر بشود تازه قدرت خرید مردم به سال 90 می رسد.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      6 1
      پایان دوران فلاکت بار روحانی را میتوان با پایان حمله مغول به ایران مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      6 1
      پوپولیسم این بود که روحانی میگفت آنچنان رونقی ایجاد می کنم که مردم احتیاجی به 45 هزار تومان یارانه نداشته باشند حالا آنچنان بلایی آورد که یارانه 45 دلاری پول یک شانه تخم مرغ شده است !
    • سعید IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      6 0
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی برسر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند هاشمی طباء بهتره سکوت کند.
    • IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      13 0
      پوپولیسم برجام نافرجام بود 8 سال مذاکره کردند و در نهایت تحریم ها 10 برابر و قیمت همه اجناس 10 برابر بیشتر شد و مردم بیچاره شدند.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      7 0
      این هم نمونه کسی که فرق دوغ و دوشاب را نمی فهمد
    • DE ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
      10 0
      ۲۱:۵۴ - این دعوای اصلاح طلب و اصول گرا فقط حاصلش دودی است که به چشم مردم میرود...//.عمو جنگ حق و باطل از آدم تا خاتم و از خاتم تا ابد هست .این دعوای دو گروه نیست . ضمنا اصلاحات و اصولگراها را در یک کفه ترازو گذاشتن برای شب انتخابات بود . بپرس از در و همسایه تا خواب بودی انتخابات شد و این اسلحه اصلاحات مالی کردن اصولگرایان کارگر نبود قدیمی شده . نخ نما شده.
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      7 0
      سخنان جناب 21:54 ـــ معمولاً از سوی کسانی است که شرمنده حمایت شان از روحانی در گذشته هستند اما از خود راضی بودن و لجاجت شان مانع از درخواست شان برای بخشیدن شان از سوی ملت می شود و سعی دارند با یک کاسه کردن همه به نوعی عذاب وجدان خود را پاسخ دهند!!
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      9 0
      آقای رئیسی خاری است در چشم اصلاح طلبان هم چنان که جمهوری اسلامی ایران خاری است در چشم آمریکا و انگلیس !!
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      6 0
      سخنان جناب 21:54 ـــ معمولاً از سوی کسانی است که شرمنده حمایت شان از روحانی در گذشته هستند اما از خود راضی بودن و لجاجت شان مانع از درخواست شان برای بخشیدن شان از سوی ملت می شود و سعی دارند با یک کاسه کردن همه به نوعی عذاب وجدان خود را پاسخ دهند!!
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    9 0
    گویا جناب هاشمی طبا آلزایمر گرفته و تیتر های عوام فریبانه رفقای اصلاحاتی اش رو در چند ماه قبل و بعد و همزمان با زمانی که قرار بود برجام به کشور و مردم تحمیل شود فراموش کرده
    • هاشمی IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      0 0
      حسن و محمودکارگر هستند
  • سامان IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    8 0
    افساد طلبان کشور را با 1500 هزار میلیارد تومان بدهی و خزانه خالی تحویل دادند برای آواربرداری و بازسازی خرابکاری های 8 سال گذشته حداقل 16 سال زمان لازم است.
  • مسعود IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    4 0
    افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا میگن میراث دولت روحانی نیاز به آوار برداری ندارد !!!
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    6 0
    اف بر مدعیان اصلاح که ام الفتن اخرالزمانی وتجسم نفاقو تفرقه اندازی و... هستند
  • DE ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    40 0
    میراث دولت روحانی نیازی به آواربرداری ندارد! چون وقتی آوار برداری میکنی باید بالاخره این آوار را مثلا جایی‌که آوار نباشد بریزی خب کجا آوارها را بریزند که آوار نباشد ؟؟ بهمین خاطر آواربرداری ممکن نیست فعلا/ روزنامه اصلاح‌طلب: بیشتر دغدغه دولت رئیسی امور پوپولیستی است! و تنها دغدغه دولتهای اصلاحات و کلید وخود اصلاحطمعکاران پوپولیسی ارباب بود.
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    10 0
    اصلاحات= افسادات
  • محمدایوب IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    12 0
    یکی به این هاشمی طبا بگوید 8سال رحم اجاره ای شما با کلی اختیار ویژه و... جز نابودی زندگی مردم چه کرد؟ انصاف وحیا متاعی است که اصلاح طلبان ازان بهره ای نبرده اند
  • تندیس IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۳
    29 0
    اقای هاشمی طبا و دوستان و همفکران او مدام دم از پوپولیسم میزنند در حالی که اطمینان دارم حتی معنای انرا نمیدانند که اگر میدانستند از این کلید واژه بر علیه مخالفانشان استفاده نمیکردند زیرا این واژه صاف روی صورت خودشان مینشیند .
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 44
    خدا بیامرزه اموات روحانی رو حداقل یه سرعت اینترنتی داشتیم
    • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      35 0
      و چه کارهای خیری که با این اینترنت انجام نمیدادین!
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      4 0
      آقای رئیسی خاری است در چشم اصلاح طلبان هم چنان که جمهوری اسلامی ایران خاری است در چشم آمریکا و انگلیس !!
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      46 0
      در 8 سال گذشته تعداد کاربران اینترنت افزایش یافته اما زیر ساخت ها توسعه نیافته دلیل مشکلات اینترنت کم کاری و تعلل دولت روحانی است.
  • خسرو IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    17 0
    لطفا بگذارید این رئیس جمهور کارش را بکند حداقل کارهایش صادقانه میباشد
  • رحیم IR ۰۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    15 0
    ننگ بر اصلاحات
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    5 1
    یه مستر پوپولی توپولی می گفت همه تحریمها بالمرررررررررره لغو میشه. و دوستاش از بس ذوق مرگ شده بودن فکر میکردن همه توپولیه پوپولیه
  • محمد IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    15 0
    روحانی و جهانگیری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶: چنان رونقی در اقتصاد کشور ایجاد کنیم که هیچ احتیاجی به یارانه ۴۵هزارتومانی نداشته باشید
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 5
    البته قبلا میگفتین چیزی بنام تقصیر دولت قبل(احمدی نژاد) و مشغول آواربرداری هستیم و ..... وجود نداره و چون بلد نیستن کار انجام بدن میندازن تقصیر دولت قبل و آوار و خرابه و....
  • DE ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    4 0
    چنان روغنی به اقتصاد زد که لیز شد از دستشون لیز خورد دررفت . چنان تهوعی در اقتصاد ایجاد نمایم که به 45 هَزار تومَن بگید زکی یارانه بگیریم یعنی زِ چه کسی یارانه بگیریم زِ دولت ؟ نه لازم نیست ما خودمون به دولت رایانه میدهیم.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    0 7
    اصلاحطلب واصولگرا برای ما نان که نمی شود
    • DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
      6 0
      اصلاحطلب واصولگرا برای ما نان که نمی شود ...اتفاقا از سیری دارید میترکید خودتون را جای مستضعفین و فقرای جامعه جا نزنید//.شنگول حق و باطل از آدم تا خاتم و از خاتم تا ابد هست .این جمع دو گروه نیست . ضمنا اصلاحات و اصولگراها را در یک کفه ترازو گذاشتن برای شب انتخابات بود . بپرس از در و همسایه تا خواب بودی انتخابات شد و این اسلحه اصلاحات مالی کردن اصولگرایان کارگر نبود قدیمی شده . نخ نما شده. . قبلا که اون بالا یه بار بهت گفتم
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    4 0
    من نمیدونم این اصلاح طلب ها چه رویی دارن ....شما سرنوشت لیبی رو ببین اوکراین رو ببین سرنوشت کشورهای وابسته و امیوار به آمریکا رو ببین دیگه امروزه دنیا دنیای اطلاعاته من نمیدونم چرا این جماعتی که ادعای روشن فکریشون میشه چرا هنوز تفکرات قجری دارن انگار هنوز دوران ناصرالدین شاهه.کشور ما الان جزو 5 قدرت موشکیه جز 5 تا پهبادیه جزو کشور های دارای توانایی ساخت بمب اتمه من نمیدونم این جماعت غرب زده کی میخان بیدار بشن.غرب تو خودش مونده حالا بعد اینا امیدشون به غربه.الان قدرت و تکنولوژی داره میاد به سمت شرق.شما تایلند و اندونزی و چین و مالزی و سنگاپور و ویتنام رو ببین به خدا اینا تو ناف اروپا نیستن.ما هم قدرتمندیم ما هم قوی میشیم ولی به جای امید به غرب بهتره بچسبیم به امورات کشور تا پراید نشه 160 ملیون تا خودرو 50 سال پیش قرانسه رو سوار نشیم 300 ملیون.تا برنج نشه کیسه ای 400.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
    1 0
    لابد تعظیم مقابل آمریکا . کار درست و جسابی هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس