ویژه ها

دولت سیزدهم در تلاش برای بهبود اوضاع است اما بانیان مشکلات موجود همزمان در حال ارائه آدرس غلط و یاس آفرینی در میان افکارعمومی هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** باید به‌صورت مستقیم مشکلات خود را با آمریکا حل کنیم

«یوسف مولایی» فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «کوتاه‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و پرثمرترین مسیر رسیدن به توافق مذاکره مستقیم با آمریکاست. اگر ایران به دنبال این است که به اهداف خود در مذاکرات دست پیدا کند تنها می‌تواند از طریق مذاکرات مستقیم به این مهم دست پیدا کند و راه‌حل دیگری ندارد... ما باید یک‌بار برای همیشه از تله و دام مذاکره غیرمستقیم با آمریکا خارج شویم و به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم به‌صورت مستقیم مشکلات خود را با آمریکا حل کنیم. دستگاه دیپلماسی کشور باید این شهامت را داشته باشد که به‌صورت مستقیم با آمریکا گفت‌وگو کند که این اتفاق به سود منافع ملی ما خواهد بود... از نظر دموکرات‌ها استقرار صلح پایدار در جهان مستلزم همکاری کشورهای عضو جامعه جهانی است».

وی افزود: «ایران خواستار تضمین از سوی آمریکا است که رئیس‌جمهور آینده آمریکا از هر حزب و جناحی که باشد از برجام خارج نشود و به آن پایبند باشد. واقعیت این است که در عرصه بین‌المللی دادن تضمین به کشورهای دیگر زیاد مرسوم نیست».

روحانی و جهانگیری «دولت در سایه» تشکیل می‌دهند/ باید به‌صورت مستقیم مشکلات خود را با آمریکا حل کنیم

اصلاح طلبان به صورت مکرر چند ادعا را مطرح می کنند. اول اینکه ایران برای رسیدن به توافق، باید مستقیم با آمریکا مذاکره کند. این طیف اصلا به روی خود نمی آورد که همین چند سال پیش با آمریکا مستقیم مذاکره کردیم و به توافق رسیدیم. همان توافقی که با تبلیغات گسترده اصلاح طلبان همراه بود.

جریان اصلاح طلب آنچنان درباره دستاوردهای توافق مستقیم با آمریکا(برجام) تبلیغ کرده بودند که برخی مردم در تابستان ۹۴ برای جشن و پایکوبی به خیابان ها آمده و در یک دست اسکناس هزارتومانی و در دست دیگر اسکناس ۱ دلاری را گرفته بودند با این تصور که در آینده نزدیک قیمت هر دلار، یکهزار تومان خواهد شد.

اما پس از مذاکره مستقیم با آمریکا و امضای توافق، دلار در دولت روحانی از ۳ هزارتومان به حدود ۳۲ هزارتومان افزایش یافت. این تنها یکی از نتایج اعتماد به آمریکا بود.

اصلاح طلبان در یک ادعای تکراری دیگر مدعی هستند که ما باید مستقیم مشکلات خود با آمریکا را حل کنیم. این ادعای مضحک در حالی است که اتفاقا این نقاط قوت ماست که مشکل آمریکاست.

آمریکا می گوید ایران نباید صنعت هسته ای داشته باشد تا در تأمین داروی بیماران خاص و از جمله کودکان نیازمند و محتاج آمریکا باشد؛ ایران نباید صنعت هسته ای داشته باشد تا در ساخت نیروگاه های جدید و تأمین برق لنگ بزند؛ ایران نباید صنعت هسته ای داشته باشد تا در تأمین آب کشاورزان با دانش هسته ای، ناتوان باشد.

ایران نباید صنعت دفاعی داشته باشد تا هر وقت آمریکا اراده کرد بر سر مردم ایران بمب بیندازد. ایران نباید قدرت منطقه ای داشته باشد تا هروقت آمریکا اراده کرد تروریست های تکفیری در کوچه و خیابان های شهرهای ایران جولان داده و جنایت کنند و...

متاسفانه روند اظهارات و ادعاهای برخی اصلاح طلبان و رسانه های اصلاح طلب، فراتر از سهل اندیشی و غفلت است و آشکارا بوی خیانت و وطن فروشی می دهد.

** روحانی و جهانگیری «دولت در سایه» تشکیل می دهند

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «اصلاح طلبان در آستانه تشکیل دولت در سایه» نوشت: «سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی، از اعضای حزب کارگزاران سازندگی، خبر داده است روحانی در روزهای اخیر با شخصیت‌هایی مانند ناطق‌نوری، خاتمی، باهنر و لاریجانی جلساتی داشته است و آنکه او می‌گوید قرار است این جلسات به تشکیل دولت در سایه ختم شود».

در ادامه این مطلب آمده است: «اسحاق جهانگیری هم در جلسات روحانی با سران اصلاحات حضور دارد و همفکری می‌کند. همتی و اسحاق جهانگیری با کارگزاران در ارتباط هستند و موضوعاتی را در زمینه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند. او همچنین خبر از دیدارهای اخیر محسن هاشمی‌رفسنجانی با روحانی و لاریجانی داده و گفته است که به‌زودی سیدحسین مرعشی نیز جلسه‌ای را با آقای روحانی خواهد داشت و احزاب همگی دولت در سایه هستند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «احزاب اصلاح‌طلب درصدد تشکیل دولت در سایه هستند. احزاب برنامه‌ریزی می‌کنند تا دولت را از دست گروهی که بر مسند کار هستند، بگیرند. ماهیت و شاکله احزاب، ایجاد دولت در سایه است تا بتوانند به‌صورت قانونی قدرت را در اختیار بگیرند».

روحانی و جهانگیری «دولت در سایه» تشکیل می‌دهند/ باید به‌صورت مستقیم مشکلات خود را با آمریکا حل کنیم

آقایان روحانی و جهانگیری و همتی بجای تشکیل دولت سایه، باید به افکارعمومی پاسخ دهند که در هشت سال روی کار بودن دولت های یازدهم و دوازدهم چه بر سر کشور آوردند؟ شاید این آقایان فراموش کرده اند، اما مردم فراموش نکرده اند؛ به این موارد توجه کنید:

براساس مستندات منتشر شده، طولانی‌ترین رشد اقتصادی منفی سه دهه اخیر در دولت روحانی رقم خورد. بر اساس گزارش مرکز آمار، از ابتدای دهه هفتاد شمسی تاکنون، کشورمان در ۳۰ فصل با رشد اقتصادی منفی همراه شده است که ۱۲ فصل آن در دولت روحانی (۴ فصل در دولت یازدهم و ۸ فصل در دولت دوازدهم) رخ داده است.

در دولت روحانی، اشتغال خالص در مقایسه با دولت قبل حدود ۴۰ درصد سقوط کرد. علاوه بر این دولت روحانی پس از دولت هاشمی بالاترین تورم پس از انقلاب را به مردم تحمیل کرده است. اگر آمار نرخ بیکاری بر مبنای داده‌های صندوق بین‌المللی پول را مبنا قرار دهیم، بالاترین شاخص فلاکت در ایران به سال ۱۳۷۴ – دولت هاشمی- مربوط می‌شود زیرا در آن سال نرخ تورم به ۴۹٫۴ درصد و نرخ بیکاری به ۱۰ درصد رسید؛ بنابراین شاخص فلاکت در سال ۱۳۷۴ بالغ بر ۵۹٫۴ درصد بود.

اما نکته قابل توجه اینجاست که دولت آقای هاشمی در سال آخر کاری خود (۱۳۷۵) شاخص فلاکت را به ۳۲٫۳درصد کاهش دهد اما دولت روحانی کشور را با شاخص فلاکت ۴۶درصدی به دولت بعدی تحویل داد. این یعنی دولت روحانی، کشور را با بدترین وضعیت شاخص فلاکت به دولت آینده تحویل داد.

بر اساس گزارش مرکز آمار، نرخ تورم سال ۱۳۹۹ در مناطق شهری کشور به ۳۶٫۲ درصد رسید. این نرخ دومین تورم بالای ایران پس از انقلاب محسوب می‌شود. براساس آمار، قیمت اقلام خوراکی در دوره ۸ ساله دولت روحانی حدود ۷ برابر افزایش یافت. قیمت دلار در دولت روحانی ۷۸۰ درصد گران شد و خودرو حدود ۷۰۰ درصد گران شد.

قیمت مسکن در دولت روحانی حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافت و اجاره بهای مسکن نیز در این دولت افزایش سرسام آوری داشت و عملکرد دولت روحانی در حوزه مسکن موجب شد که خانه دار شدن برای بخش قابل توجهی از جامعه تبدیل به رویا شود.

در دولت یازدهم(دولت اول روحانی) اقتصاد مقاومتی در حد حرف مطرح شد، رکود بازار مسکن تداوم یافت، شاهد رشد منفی و رکورد زنی بیکاری بودیم، سرمایه گذاری داخلی و خارجی کاهش پیدا کرد، شاهد رشد جهشی نرخ ارز بودیم و بودجه جاری دولت سه برابر شد.

** باز هم نمایش تکراری «برجام و FATF» توسط بانیان مشکلات موجود

روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت: «برخلاف برخی قرائت‌های عجیب سیاسی که اعلام می‌کنند، تحریم‌ها، تاثیری در بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه ندارد، این گزاره (یعنی تحریم‌ها) ریشه اصلی بسیاری از مشکلات کشور است. هر بار که کشور دچار تحریم شده است، گزاره‌هایی مانند تورم، ریاضت اقتصادی، گسترش فقر، گرانی و در کل مشکلات معیشتی برای اقشار مختلف ایجادشده است. هرگز بدون برداشته شدن تحریم‌ها امکان رشد اقتصادی مستمر و بهبود معیشت مردم ممکن نبوده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر در حوزه توافق هسته‌ای، اقدام عاجلی صورت نگیرد، انتظارات تورمی در اقتصاد ایران افزایش یافته و در روزهای پایانی سال، شرایط دشوارتری تجربه خواهد شد...  در کنار این موارد عدم الحاق به کنوانسیون‌های بین‌المللی مانند fatf و... نقل و انقالات مالی را نیز برای کشور دشوار ساخته است».

روحانی و جهانگیری «دولت در سایه» تشکیل می‌دهند/ باید به‌صورت مستقیم مشکلات خود را با آمریکا حل کنیم

به این موارد دقت کنید: «اگر به FATF نپیوندیم و اگر برجام احیا نشود، هیچ خبری از اجرای واکسیناسیون سراسری نخواهد بود»، «تا مادامی که برجام احیا نشود و به FATF نپیوندیم صادرات نفتی و غیرنفتی افزایش نمی یابد»، «تا وقتی برجام احیا نشده و خارج از FATF باشیم نمی توانیم پول فروش نفت را دریافت کنیم»، «تا به FATF نپیوندیم و تا برجام احیا نشود، ایران نمی تواند به عضویت سازمان شانگهای درآید»، «تا زمانیکه برجام احیا نشود و به FATF نپیوندیم قرارداد ۲۵ ساله با چین اجرا نمی شود» و...

در حال حاضر همه موارد مذکور به وقوع پیوسته است و این در شرایطی است که نه برجام احیا شده و نه به FATF پیوسته ایم. اکنون دولت رئیسی میراث دار وضعیت نابسامانی است که دولت قبل برجای گذاشت.

دولت سیزدهم در تلاش برای بهبود اوضاع است اما بانیان مشکلات موجود همزمان در حال ارائه آدرس غلط و یاس آفرینی در میان افکارعمومی هستند. همان جماعتی که در دولت قبل مدعی بود که آواربرداری حداقل ۱۶ سال زمان می برد، اکنون مدعی است که چرا همه امور بهبود نیافته است!؟

دولت قبل در رویکردی غلط همه امور کشور را به برجام و FATF گره زد و این اقدام موجب شد که خسارت های فراوانی به مردم تحمیل شود. کارشناسان تاکید دارند که تحریم ها نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد در مشکلات دخیل است و ۷۰ الی ۸۰ درصد ریشه مشکلات ناشی از سوءمدیریت است.

برای مثال بی عملی دولت قبل در ساخت مسکن برای مردم، هیچ ربطی به تحریم و FATF نداشت و صرفا ناشی از سوءمدیریت و بی تدبیری بود. سوءمدیریتی که موجب شد قیمت مسکن حدود ۷۰۰ درصد گران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 90
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    45 1
    توو دولتت چی بود که سایه ش چی بشه.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      15 0
      هنر روحانی و جهانگیری و همتی این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      15 0
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند.
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      13 0
      دولت روحانی ضعیف ترین و ناکارآمدترین و فاسدترین دولت بعد از انقلاب بود و باید محاکمه بشوند.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      13 0
      افساد طلبان بی کفایت 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند ! پُرروهای نجومی.
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      14 0
      بیش از 500 هزار نفر مردم از حسن روحانی شکایت کرده اند قوه قضاییه چرا رسیدگی نمی کند ؟!
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      15 0
      اگر مراقب نباشیم فتنه بدتری از سال 88 رقم می زنند افساد طلبان دست شون از رانت و حقوق های نجومی کوتاه شده و دوباره دارند فتنه می کنند.
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      11 0
      دولت در سایه ی شما ، همین الان هم در حال کار است ، هر جا کمبودی در کشور اتفاق بیافتد بلاشک میتوان رد پای عوامل از خدا بی خبر شما را پیدا کرد، یک روز مرغ ، یک گوشت ، روغن ، کنجاله و… و حالا هم سیب زمینی و برنج. اگر هم بخواهیم به ریشه شما پی ببریم باید ببینیم سیاست کدام کشور در طول تاریخ بوده که ملتها را با قحطی مصنوعی از حاکمیتشان ناراضی کرده اند که آن هم میرسیم به انگلیس خبیث
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      3 0
      دکترجمالی اصلاح طلب و باسابقه ضعیف مدیریتی به مدیرعاملی سازمان انتقال خون ایران(که بدلیل سوابق‌ سیاسی و غیرسیاسی در استعلامات....) و با حمایت معاون ... وزیر....و برخی مجلسیون کارگزارانی و اصلاح طلب حکم گرفت
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      0 0
      ۱۴:۰۴ مثلا مراقب باشید میخواید چه کار کنید؟
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      احمدشاه قاجار 9ساله از : روحانی و دولتش بیشتر می فهمید . علی برکت الله .
    • هاشمی IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
      0 0
      نه حالا در اسایشیم کاری به دولت ها نداره هیچ کشوری بدون دموکراسی مشکلاتش حل نخواهد شد اعراب دوست امریکا هستند از ما بدترند چون همه چیز فرمایشی و انتصابیه
  • سید فروزان CH ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    23 0
    قوه قضاییه تا به کی اجازه فعالیت این افراد را می‌دهد ،دولت در سایه یعنی چه؟ روحانی و جهانگیری باید محاکمه شوند نه اینکه دولت سایه (خیانت )تشکیل ، این یعنی فتنه کران در تدارک فتنه دیگر و انقلاب مخملی (جورج سورسی )هستند
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      9 0
      احسنت
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      1 8
      برادران محترم توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی خلاف شرع و جرم و تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خلاف شرع وجرم محسوب می شود لطفا رعایت بفرمایید .
    • DE ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      0 3
      برادران محترم توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی خلاف شرع و جرم و تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خلاف شرع وجرم محسوب می شود
  • جعفر تیموری IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    13 2
    قبل از تشکیل حزب محاکمه اگه نشن معلومه اینها هم مثل اونها مملکت را به غارت میدن.
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    14 4
    سر کاربودید چه دسته گلی خوردید که حال دولت سایه
  • سحر ، DE ۰۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    16 2
    ۸ سال دولت اشکار حسن روحانی با جهانگیری ، چه گلی سر ملت بغییر از فلاکت و بدبختی زدن و حالا همین و بی عرضه ها و مدیران تنبل و نحس و کثیف مثل اخوندی و زنگنه و ربیعی داشتن و حالا دولت در پنهانشان چه کاری بکنند !!!!!!!!
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      1 2
      از آفات زبان آن است که آدمی تعابیر زشت و ناشایست را بر زبان بیاورد و با آن دیگران و مسائل را خطاب کند.
  • شیرازm IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    14 0
    .. اصلاحات برنداشرافیگری ورانت وفسادمتهم ردیف اول سرسپردگی وبلندگوی غرب درایران....
  • حسین IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    16 0
    که جرأت نکنه مفسدین را دادگاهی بکنه باید منتظر اقدامات گستاخ تری از سوی آنها باشه،
  • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    15 0
    بار صد هزارم روحانی خطرناک را محاکمه کنید تا کار دستتان نداده
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    8 2
    سایه درخت زقوم .
  • ناشناس IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    15 2
    محاکمه روحانی پس چیشد
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      3 0
      منتظررررررر باش
  • بهلول IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    13 3
    البته در جهنم دولت تشکیل می دهند تا در أنجا با شیطان بزرگ(کدخدا) مذاکره کنند.
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      2 2
      این قسمت توهین بود .لطفا استدلال بیاورید . با دلیل عقلی یا شرعی توضیح دهید .
  • هموطن IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    10 0
    بهتره زودتر دستگیر بشن ...وقتی رییس در روز روشن بودن چه غلطی کردن که حالا می خوان برن تو سایه ...
  • ایثارگر IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    8 0
    برادراینهاخودشونو نتونستن اصلاح کنن؟غالبشو ن بدلیل سو رفتاردفع شدن؟!چطورعنوان اصلاح طلبی گرفتن؟
  • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    9 0
    چرا نمیتونید این چند نفر را ساکت کنه دولت و نظام؟!!!!! تا زمانیکه باند مافیای کارگزاران و همین دو سه نفر مشغول شیطنت هستند مردم روز خوش نمیبینند دولت باید اینا رو خاموش کنه
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    8 0
    زیر آفتاب چه غلطی کردید که حالا تو سایه و تاریکی می خواید بکنید.
  • SE ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    8 0
    دولت در آفتابشان هرچه بلا بو بر سر مردم آورد حالا دولت در سایه شان چه نقشه شومی برای مردم دنبال میکند
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    6 0
    غلظ می کنند.اگر ایرانی سلطه امریکا را می خواست .انقلاب نمی کرد. این افراد چون می دانند با شرق وطن فروشی برایشان فایده ندارد. می خواهند سلطه امریکا را بر گردانند
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 0
    نوکران غرب غیر از نوکری برای امریکا تصور دیگری برای حتی زندگی ندارند.
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      0 1
      سراسر توهین بود . توهین مقدمه هر دشمنی و جنگی است . یک حرف منطقی بزن . مثلاً چرا جناب آقای روحانی در آوردن واکسن کوتاهی کرد .اگر وزیرش مقصر بود چرا او را اخراج نکرد و...
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 0
    مسئول رسیدگی به هرزنامه های فاسد شایعه ساز کیست؟ فرقه های ماسونی موسوم به احزاب،مشمول کدام قانون هستند.
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    9 0
    دولت سایه .جوک . وقتی بودند .نبودند .حالا که نیستند؟
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    10 0
    خدا به ما مردم رحم کنه, اینا دولت سایشونم غربزدس و اقتصاد نابود کن
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    8 0
    اعوذ بالله من سایه حسین فریدون و مهدی جهانگیری
  • محمدایوب IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    8 0
    آقایان روحانی وجهانگیری دولت سایه خخخخخ خدا رحمت کند امام راحل را شاه وقتی فرار کرد در خارج گفت دولت تشکیل میدهد برمیگردد. امام فرمود در داخل بودی غلطی نتونستی بکنی حالا در خارج. حال یکی به عقب افتاده های فراموشکار و مردم بگوید 8سال تمام قدرت ووپول مردم در دستان بود چه غلطی کردید جز نابودی زندگی مردم که حالا در سایه بکنید جمع میشوید وگعده راه می اندازید
  • کاتب IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    6 5
    بی عرضگی از شماست، جناح چپ خیلی هماهنگ تیترهای لندن تا تهران رو یکی میکنن، شما مثلاً اصولگرایان عرضه ندارید خبر رو به مردم برسونید، منی ک از اول میدونستم چه خبره وخودم مشرق و انتخاب کردم و مخاطبش شدم یا امثال من که نشد اطلاع رسانی، توده ملت رو هدف بگیرد، اونا رو آگاه شد کنید، تا شما ها تماموقت و تلاشتون رو گذاشتید برای جواب به اصطلاح طلبان دروغ گو، بابا سایت و روزنامه های اصول گرا یکی بشید انقلابی عمل کنید، حیف که من هیچ رسانه ای دستم نیست...
  • محمدایوب IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    7 0
    عزیزان مشرق این روحانی وجهانگیری .وو نهایتا اصلاح طلبان آمار و ارقام نمی فهمند که می گویید مردم رابه فلاکت انداختند. قدیم‌ها دریک محل اگر یک نفر برادر یا خواهرش کار خلافی مانند دزدی میکرد ازان محل می‌رفتند ویا سرشان را بالا نمی‌گرفتندقوه قضاییه اگر مدعی عدالت است رسیدگی کند
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    8 0
    از مسئولین نظام تقاضای محاکمه جدی سران دولت قبل را داریم
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    7 0
    این جرثومههای فساد آن هشت سالهم برای خدمت به شیطان مشغول بودند حالا در سایه جان نثار کدخدا خواهند شدخوبیش آن است که مفتضح هستند
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 4
    ولی قوانین خانواده در ایران توسط اصلاح طلبان و لیبرالهای فمنیست نوشته شده و شدیدا مردستیزانه است‌.
    • ماحسون IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      0 0
      بنظرم باید قانون حمایت از مردان بخصوص جوان ها، نوشته بشه وگرنه اگر ازدواج کنم مورد تهدید وآزار زنم قرار میگیرم ودستم به جایی بند هم نمیشه،و حق طلاق هم ازم گرفته میشه، یکی جلوی لشکریان شیطان رو بگیره،سایه هاشون هم خطرناکه
  • واقع بین IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    8 0
    ویژه های مشرق؛ روحانی و جهانگیری «دولت در سایه» تشکیل می‌دهند/........ ان موقع که در افتاب بودند چه .... کردند که حالا.....؟
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 3
    اصلاح طلبان در سایه نبودند و همه ارکان دولت را غصب کرده بودند چه غلطی کردند جز بدبختی ملت ..حالا در سایه می‌خواهند چه غلطی کنند
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 0
    پررویی فوق نجومی بی هنران دیروز ...... خودشیفتگی دارند .
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 0
    با سلام روحانی و جهانگیری دولت در سایه تشکیل می دهند. از نظر نگارنده زمانیکه آقایان در راس قدرت بودند نقش دولت در سایه را بازی می کردند. این جماعت بخشی از غرب سیاسی هستند و به عنوان مباشر اهداف غرب را در کشور نهادینه می کردند.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 0
    اگر جان ماموران انتظامی و امنیت برای شما با ارزش هست که هست . پس واجب است برخورد محکمتر را خواستار شویم و همچنین ورود گسترده اسلحه کلت شوکر به سازمان رزم نیروی انتظامی را .
  • علی IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 0
    فرزندان روح اله و خون شهدا چنان گریبان گیر این فرد و سایر خواهد شد که دودمانشان را اینشااله به این زودیه
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 4
    چرا برای گرانی های دو سال آخر روحانی هیچ اشاره ای به تحریم های آمریکا نمی کنید؟ برای چه تحریم شدیم؟ چه کسانی مذاکره با آمریکا را ممنوع کردند؟ چه کشورهایی به آمریکا تمکین کردند؟
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      2 0
      هیلاری کلینتون: تحریم های بانکی و نفتی جمهوری اسلامی در حمایت از سبزها و اصلاح طلبان بود.
  • ناشناس IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    9 0
    بفهمید آقایی که برداشتی این مقاله را نوشتی هزار بار دیگر هم مانند این را بنویس تا وقتی افرادی که علیه ملت خود همصدا با دشمنان این ملت تروریسم اقتصادی فرهنگی نظامی و ... انجام داده اند و اصلا اعتقادی به مبانی نظام اسلامی - ولایت فقیه - ندارند و این را آشکارا از اظهاراتشان می توان فهمید ، به جای اینکه الان در حال محاکمه باشند و سنگین ترین حکمهای بازدارنده در مورد آنها در حال اجرا باشد ، آزردند و دارند به ریش این مملکت و مردم می خندند باید انتظار داشته باشی بخواهند دوباره حکومت را در دست بگیرند . من نمی فهمم آدم از این حجم مسامحه ،نادیده گرفتن جنایات خواص و ... احساس حماقت یا خیانت می کند بابا ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان . آقایان انقلابی نشسته اید تا منافقین زیرک که از اول انقلاب درون تنه انقلاب نفوذ کرده اند کشور و انقلاب را دو دستی تقدیم نظام سلطه کنند ؟ وا مصیبتا از این همه پلشتی و تسامح
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    7 0
    این ورشکستگان سیاسی می خواهند دولت سایه تشکیل دهند که چکار کنند مثلا در سالهای گذشته غیر از بدبختی برای ملت دستاوردی داشته اند واقعا تقصیر جمهوری اسلامی است اینها را علاوه بر اینکه بازنشسته کند باید ممنوع التصویر و ممنوع الکار در همه جا ممنوع الحضور در هر جا کنند غیر از خانه خودشان و برای خرید روزانه چون لیاقت چیزی بهتر از این را ندارند
  • !! IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 0
    آمریکا که با دوستان لیبرال اصلاح طلب ، مشکلی نداره !!
  • مرصاد IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 0
    اینها ؛ تا مدتی از ترس محاکمه ، در سوراخ موش چپیده بودند ! اما با مدارای افراطی نظام ، دوباره فعال شده و باگستاخی ، زبان باز کرده اند !!
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    6 0
    سایه ننگ 8 سال دولت شما ، حالا حالا ها رو سر مردم سنگینی می کند. معذرت خواهی که نکردید، خواهشا بیش از این خود رو منفور نکنید. یاد جمله حضرت آقا حفظه الله در سال 92 در حرم امام خمینی (ره) افتادم، آنجایی که فرمود: "اگر راه امام (ره) گم یا فراموش و یا خدائی نکرده عمدا" به کنار گذاشته شود ، ملت ایران سیلی خواهد خورد." . آقا چه خوب میدید آینده رو. دولت 8 سال قبل در حقیقت همان سیلی بود که در اثر انتخاب غلط خود خوردیم.
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 0
    باید تلاش کرد که حسن روحانی به ریاست دولت سایه منصوب شود. اگر همان بلایی را که بر سر کشور و دولت جمهوری اسلامی آورد بر سر دولت سایه هم بیاورد تا حدی از بار گناهانش کاسته می شود و ما هم بیشتر اوقات روز را در حال یاد کردن از قبر پدر حسن روحانی نخواهیم بود و بیشتر به کارهایمان می رسیم.
  • عدالت IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 0
    چرا محاکمه نشدند
  • علی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 0
    غلط می کنند
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 8
    بانیان.مشکلات. دولت دوازدهم هم دولت در سایه تشکیل داده بودند .که الان بیشترشون دولت سیزدهم را درست کردند.حالا نوبت اینطرفی هاست خوب دارید همتون ملت رو بازی می‌دهید هر کی میاد تقصیرها رو میندازه گردن قبلی مردم هم هاج وواج که.کی بود کی بود من نبودم.کلا مردم رو به بیچارگی کشاندند.خدا ازتون نگذره
  • محمد جواد IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    با سلام تا وقتي عاملان سقوط و فلاكت اقتصادي اين مملكت در دولت قبل پاي ميز محاكمه كشيده نشوند شاهد اراجيف مفتشان در گوشه كنار روزنامه و رسانه هايشان خواهيم بود.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    ،به خاطر مزدوری حسن مشکلات اقتصادی بوجود آمد ،،انگشت اشاره مردم به سمت آنها رفت ،، رسانه اصلاحات باگذر زمان دارد انگشت اشاره مردم را به طرف اصولگرا میبرد ،، ،، راه حل اورژانسی ۱_ ایجاد پترو پالایشگاه با سرعت زیاد منتظر مجلس نما نید ۲_ قیمت گوشت قرمز و سفید را کنترل و پایین بیاورید ،در این مورد راه حل دارم،،۳_ وزارت خارجه رایزنی اقتصادی دایم با روس و کشورهای منطقه داشته باشد ،۴_ دست از آن جام ،،برجام،، بردارد
  • حسنی نژاد IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    3 0
    از آن آقای محمد رضا باهنر با آن سن و سال نسبتا بالا و حضورش در صحنه های مختلف مبارزه با شاه و پس از انقلاب و اطلاعات خوبی که از بسیاری چیزها دارد، تعجب می کنم که با همه نیشی که از این اشخاص خورده ؛ دارد خودش را خرج این آدمها می کند و دقیقا نمی دانیم که دنبال چه می گردد؟؟!!!
  • DE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    3 0
    باید ما غربگداهاو اصلاحطمعکاران به‌ صورت مستقیم مشکلات مالی و سیاسی و پناهندگی و گرین کارت و مخارج برو بچ خود را با آمریکا حل کنیم . دولت و پست و مقام و مدیریتها را داریم یکی پس از دیگری از دست میدیم ولی مخارج زندگی اشرافیمون سرجاشه خیلی سخته بعد از یک عمر پادشاهی بخوای مانند مردم عادی زندگی کنی اصلا ممکن نیست.لذا حل مشکلاتمون فقط با خود ارباب .
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    3 0
    البته در جهنم دولت تشکیل می دهند تا در أنجا با شیطان بزرگ(کدخدا) مذاکره کنند.»
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    6 0
    حسن روحانی رانت خوار و جهانگیری شکر زیادی خورده اند . اینها بخار نداشتند در زمان سر کار بودنشان قوه قضاییه باید این رانت خواران دزد را دستگیر و محاکمه بکند. این خواست کل مردم ایران است .
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    6 0
    اقایان روحانی وجهانگیری ملت شما واعمال نوکری را اغتابی خواهند کرد بیش از چهل سال نشخوار کردید .
  • DE ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 0
    روحانی و جهانگیری «دولت در سایه» تشکیل می‌دهند. همین زیر آفتاب بابا دولت تشکیل بده تو سایه سرما میخوری فری . حالا خودتون میرین توو سایه یا نشستین سایه خودش بیایه؟؟
  • ماحسون IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    اون رفیق روحانی که نیاز به چندیل عمل زیبایی رو قسمتی از صورتش هستش، اگه دولت قبلی اگه دوباره روی کار بیاد گوشت که مکروه هستش دیگه حلال میشه برای امثال من
  • میرک IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    ضعف کارکجاست این افسادطلبان اینقدرفساد وخیانت خباثت ووطن فروشی کردندمحاکمه نمی شوند امیدوارم انشاءا...ملک الموت با اینها تسویه حساب کنه.
  • عدی IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    پس ماموران شهرداری کجا هستند
  • عبدالله۶۸ه IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    این آقای دکتر قطعاً آگاهی لازم را ندارد که چنین لاطائلاتی به زبان آورده و الا که ظاهراً و تا به این اندازه پرت حرف زدن از یک به اصطلاح تحصیل گرده بعید و نادر است.
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    کوتاهی وانجام ندادن ساخت وساز(ساختدمسکن)یمی ازمهمترین علتهای ان دولتمردانی بودندکه به بانک جهانی امریکایی تعهدداده بودند که همه مسائل اقتصادی وازجمله ساخت وسازرا رهاکنندحتی مسکن مهرکه درنقطه های وایانی بود برهمین اساس رهاشد وکمکاری کردندودربعضی نقاط اصلاکاری انجام ندادندو....
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 2
    امام خامنه‌ای فرمودند: «سیاست کشور را ما اعلام کردیم و به مسئولین هم گفته‌ایم؛ هم از نزدیک گفتیم، هم با نوشته گفتیم، هم در جلسات گفتیم، هم در صحبت عمومی گفتیم؛ سیاست کشور معلوم است که چه کار باید بکنند. خب حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست؛ کما اینکه همین آقایان اروپایی‌ها هم در بعضی از جلسات خصوصی که گزارشش را مسئولین ما، مأمورینِ ما به ما می‌دهند، اقرار می‌کنند که حق با ایران است. ما گفتیم که باید اوّل تحریم‌ها برداشته بشود، چون ما خاطرجمع نیستیم به اینکه آن‌ها وعده بدهند که تا حالا ده‌ها بار به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و ضدّ وعده عمل کرده‌اند، و حالا هم همین کار را خواهند کرد، لذا بایستی آن‌ها کاری را که ما می‌گوییم اوّل انجام بدهند تا ما خاطرجمع بشویم که انجام گرفت، بعد ما آنچه تکلیفمان است انجام خواهیم داد. این مذاکره‌کنندگان اروپایی گاهی در جلسات خصوصی تصدیق می‌کنند که همین سیاست، درست است و حق با ایران است امّا در مقام تصمیم‌گیری خب تابع آن‌ها هستند و خودشان واقعاً هیچ استقلالی ندارند. آمریکا هم زورگو و تحمیل‌کننده است و مسئله‌اش این است؛ بنابراین پیشنهادهایی هم که میکنند، غالباً پیشنهادهای متکبّرانه و تحقیرآمیزی است که حتّی قابل نگاه کردن نیست.» 1- مذاکره بعد از اعلام سیاست قطعی، به‌ویژه به‌صورت فرسایشی غلط بوده و هست. 2- آمریکا شیطان بزرگ، زورگو و تحمیل‌کننده‌ی حرف باطل است، و حرف حق را نمی‌پذیرد. لذا مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا غلط اندر غلط بوده و هست. 3- از تمام مسئولین می‌خواهیم به جد به خطوط قرمز رهبری در اجرای سیاست قطعی و عدم مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا پایبند باشند.
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    چرا قوه قضاییه حسن روحانی را بازخواست نمی کند ؟
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    برای اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها از سوی آمریکا و راستی‌آزمایی آن توسط ایران هیچ مذاکره‌ای لازم نبوده و نیست؛ چه رسد به‌اینکه مذاکره فرسایشی شده و زمزمه‌ی مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا مطرح می‌شود! از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا مذاکرات را در اسرع وقت به حالت تعلیق در آورند و تا زمانی‌که غربی‌ها به تعهدات خود عمل ننموده‌اند، به مذاکرات باز نگردند.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    7 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند؛ یعنی ساختار تحریم‌ها در تمام لایه‌های هسته‌ای، موشکی، پهپادی، منطقه‌ای و حقوق بشری و غیره باید برچیده شود. آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ی‌ تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده‌اند، بپردازند. کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید با جریمه‌ی تأخیر آن، وصول گردد. هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی‌مدت قرار گیرد و تا زمانی که راستی‌آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته شود و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن، توسعه یابد. در شرایطی که طرف‌های برجامی طی شش سال به طور پیوسته بر خلاف تعهدات خود عمل کرده‌اند، دلیلی برای حفظ پیوسته‌ی تصاویر تأسیسات هسته‌ای وجود ندارد. ما به دوربین های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، اطمینان نداریم. این دوربین‌ها باید جمع‌آوری شوند و اجازه‌ی حضور به این جاسوسان در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. با توجه به پیشرفت فناوری احتمال دارد در این دوربین‌ها فرستنده گیرنده‌هایی کار گذاشته شده باشد که تا زمانی که سیگنال کدشده‌ای را دریافت ننموده‌اند هیچ ارسالی انجام ندهند و با دریافت کد، تصاویر را ارسال نمایند یا اقدامات خرابکارانه‌ی دیگری را انجام دهند. در هر حال اگر قرار است کار اشتباه ضبط پیوسته‌ی تصاویر، که یک عقب نشینی در برابر دشمن غیر قابل اعتماد است، صورت گیرد، حداقل این کار باید توسط دوربین‌های خودمان انجام شود و آژانس باید این را بپذیرد.
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    3 0
    باید شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم‌ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن‌ها از منطقه و عدم حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا سه کشور اروپایی یا آمریکا با بازگشت صوری به برجام، نتوانند از این امتیاز یک‌طرفه به‌ضرر ما سوءاستفاده کنند و درصورتی که بخواهند چنین کاری کنند باید از برجام خارج شده، اجرای پروتکل الحاقی را کنار گذاشته و از پیمان عدم اشاعه‌ی هسته‌ای خارج شویم. مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرارداد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خنثی‌سازی و بی‌اثرسازی تحریم‌ها، و حذف آقایی دلار از چرخه‌ی اقتصاد کشور باشد. لذا ضمن حمایت از تیم مذاکره‌کننده، درخواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی، مقاومت مقتدرانه در برابر فشارها و تهدیدات غرب و رژیم صهیونیستی، و مقابله به مثل لازم با طرف‌های غربی تا رسیدن به یک توافق عالی با مشخصات فوق‌الذکر یا نپذیرفتن هرگونه توافق دیگر است.
  • مهران JP ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    با سلام روحانی و دارو دسته اش را باید بازخواست کرد. اصلاح طلبها خیانتکاران به این مملکتند.ند.
  • DE ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    2 0
    روحانی و جهانگیری «دولت زیر سایه آمریکا » تشکیل می‌دهند/
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    5 0
    تا احمق هست.مفلس در نمی ماند از مکافات عمل غافل نشو.گندم از گندم بروید جوزجو .انهاییکه با خدا در بیفتند لاجرم در دام شیاطین گرفتار میشوند.نگاهی به تهرانیها در انتخابات بیندازید
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    ما مناسبات دنیا وامریکار تغییر دادیم-حالا برویم با آمریکا مذاکره کنیم که دوباره مناسباتمان را تغییر بدهد!؟
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    حسن روحانی خندید
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    1 0
    حسن روحانی توسط مردم برای همیشه تمام شد.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      روحانی تمام شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس