استقرار رزمناو اسپانیایی در دریای سیاه برای کمک به ناتو

نیروی دریایی اسپانیا از اعزام رزمناو خود به دریای سیا برای کمک به ناتو در تقابل محتمل با روسیه خبر داد.

به گزارش مشرق، یک فروند کشتی جنگی اسپانیایی و حدود ۲۰۰ ملوان روز شنبه برای تقویت حضور ناتو در منطقه همزمان با تشدید تنش‌ها در اطراف مرزهای اوکراین، عازم دریای سیاه شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این کشتی در ابتدا قرار بود حدود سه هفته دیگر به ماموریت ناتو بپیوندد، اما با تشدید بحران بین روسیه، اوکراین و متحدانش حرکت آن تسریع شد. بنابر اعلام وبگاه ناتو، ناو اسپانیایی به گروه دریایی ناتو (SNMG۲) می‌پیوندد که شامل کشتی‌های جنگی ترکیه و ایتالیا می‌شود. نقش این گروه ارائه قابلیت واکنش فوری عملیاتی به ناتو است.

روز جمعه، فرمانده نیروی دریایی اسپانیا به رسانه‌ها گفت که این کشتی آماده جنگ است و می‌تواند به سرعت به هر بحرانی پاسخ دهد وآمادگی دارد بیش از ۲ ماه در منطقه بماند. چندی قبل نیز کشتی گشتی اسپانیایی «متئورو» نیز به سمت دریای سیاه حرکت کرد.

روزهای گذشته «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا نیز اعلام کرد که اسپانیا پیشنهاد ارسال جنگنده به بلغارستان را داده است. او گفت که اسپانیا عضو متعهد ناتو است، اما امیدوار است که این بحران از طریق دیپلماتیک حل شود.

این تدارکات برای درگیری، مشکلاتی را در داخل برای احزاب اسپانیا ایجاد کرده است. «یونیداس پودموس» رئیس حزب ائتلاف چپ افراطی، قبلاً مخالفت قاطع خود را با استقرار این نیروها اعلام کرده است.

در بیانیه ای آمده است: «اگر بر کاهش تنش‌ها و استقلال راهبردی برای دفاع از منافع و ارزش‌های خود تمرکز نکنیم، به سوی یک درگیری حل نشدنی پیش می رویم.»

رئیس‌جمهور اسپانیا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوضاع اوکراین را از نزدیک دنبال می‌کند و در تماس دائمی با رهبران نهادهای اروپایی و ناتو، و همچنین با سران کشورها و دولت‌های شریک اسپانیا است.

 در بحبوجه تنش ناتو با روسیه بابت اوکراین و تلاش کشورهای غربی در ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف، وزارت دفاع روسیه از برگزاری یک رزمایش نزدیک سواحل ایرلند خبر داد.

 روسیه قصد دارد  اوائل ماه فوریه رزمایشی با مهمات واقعی را نزدیک سواحل ایرلند برگزار کند. هنوز شمار رزمناوهای روسیه برای شرکت در این رزمایش مشخص نشده، اما مکان  آن ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی سواحل ایرلند  و آب‌های بین‌المللی تعیین شده است. روسیه قصد ندارد در منطقه اقتصادی ایرلند این رزمایش را برگزار کند.

این رزمایش در حالی قرار است برگزار شود که تنش بین روسیه با ناتو بابت اوکراین بالا گرفته است. در حالیکه روسیه بارها اعلام کرده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما غرب به ویژه آمریکا مسکو را متهم به تلاش به حمله نظامی به اوکراین معرفی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در همین رابطه گفت که مسکو انتظار تحریک نظامی از سوی ایالات متحده و اوکراین را دارد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 2
    روسیه یا باید کیف را تصرف و دولت دست نشانده در این کشور حاکم نماید و یا با تقسیم این کشور به دو بخش شرقی و غربی اوکراین صنعتی را از اوکراین مزارع سیب زمینی جدا نماید و این را رسانه ای نماید که در صورت وقوع جنگ اوکراین صنعتی در شرق و جنوب برای همیشه از اوکراین مزارع سیب زمینی جدا خواهد شد
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 1
    سپاه باید با روسیه ائتلاف کنه و شناور بفرسته دریای سرخ
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس