روسیه

نیروی دریایی روسیه ازعملیات متنوع در تنگه کرچ از جمله مین روبی و کمک به کشتی حادثه دیده همزمان با برگزاری رزمایش ناتو در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش مشرق، ناوگان دریای سیاه روسیه در ادامه تحرکات اخیر در منطقه و در واکنش به رزمایش ناتو، تمرین مین روبی موفق در «تنگه کرچ» انجام داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس» نیروهای مین روب روسیه در تنگه کرچ تمرینات لازم را برای اکتشاف و خنثی سازی مین‌های دشمن فرضی انجام دادند. در این عملیات از انواع مین‌ها استفاده شد.

به گفته ناوگان دریای سیاه روسیه این عملیات منطبق بر برنامه‌های از پیش تعیین شده انجام شد. در این عملیات تمرین‌های کنترل کشتی آسیب دیده، تمرینات ضد عملیات خرابکاری در کشتی و پدافند هوایی انجام شد.»

در روزهای گذشته روسیه از یک سو و ائتلاف ناتو از سویی دیگر تحرکات نظامی بسیاری را در منطقه انجام داده‌اند. روسیه روز سه شنبه از آزمایش مانور موشکی و حمله به اهداف دشمن فرضی خبر داد.

این رزمایش در بحوحه رزمایش چند ملیتی ناتو در دریای سیاه برگزار شد. سخنگوی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد: «تحت سناریوی تمرینی، یگان‌های سامانه‌های موشکی زمین به هوا "اس-۴۰۰" و "پانتسیر" با موقعیت یابی، شناسایی و ردیابی اهداف هوایی دشمن فرضی با شلیک موشک آن‌ها را نابود کردند.»

وزارت دفاع روسیه  همچنین  اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور تمرین حمله با موشک و بمب علیه کشتی‌های جنگی دشمن فرضی در دریای سیاه را انجام دادند. در این رزمایش جنگنده‌های «سوخو-۳۰»، «سوخو-۲۴»، «سوخو-۳۴» و «سوخو-۲۷» حضور داشتند.

پیش از شروع رزمایش نسیم دریا، دولت مسکو خواستار لغو این اقدام تنش‌زای نظامی شده بود و وزارت دفاع روسیه نیز گفته بود در صورت لزوم برای دفاع از امنیت ملی خود اقدام می‌کند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه همچنین از رصدد تردد یک فروند کشتی جنگی اسپانیا در دریای سیاه همزمان با برگزاری رزمایش ناتو در آب‌های منطقه خبر داد.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در حال رصد تردد کشتی جنگی اسپانیا در دریای سیاه است. این در حالی است که اوکراین و ناتو  در همین منطقه رزمایش مشترکی را برگزار می‌کنند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ناو اسپانیایی برای شرکت در رزمایش ناتو تحت عنوان نسیم-۲۰۲۱ چهارشنبه وارد دریای سیاه شد. در این رزمایش که از هفته گذشته شروع شد بیش از ۳۰ کشور حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس