پوتین نمایه

رئیس‌جمهور روسیه با تاکید بر لزوم جلوگیری از افزایش تنش‌ها با ناتو در منطقه دریای سیاه، گفت آمریکا و متحدانش رزمایش‌های برنامه‌ریزی نشده‌ای را در این آب‌ها برگزار می‌کنند که برای مسکو چالش جدی است.

به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه تلاش‌های غرب برای افزایش تنش بین مسکو و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در دریای سیاه را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

هشدار وزارت دفاع روسیه علیه خشونت‌طلبی ناتو در دریای سیاه

پوتین در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد، گفت که پیشنهاد وزارت دفاع روسیه برای برگزاری رزمایش‌های نظامی فوری در دریای سیاه در واکنش به فعالیت‌های ناتو را رد کرده، زیرا نمی‌خواهد تنش‌ها در منطقه را تشدید کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با بیان اینکه نمی‌خواهد به تنش‌ها در منطقه دریای سیاه دامن بزند، توضیح داد: «باید بگویم که وزارت دفاع ما پیشنهادی برای برگزاری رزمایش فوری در این آب‌ها داشت. اما من معتقدم که این [کار] بی‌فایده است و نیازی به افزایش تنش‌ها در آنجا نیست».

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه خبر داد که فعالیت‌های وزارت دفاع این کشور در دریای سیاه محدود به رهگیری جت‌ها و کشتی‌های ناتو خواهد بود.

بر اساس این گزارش، دولت روسیه طی روزهای اخیر از افزایش خطرناک فعالیت نظامی آمریکا و متحدانش در دریای سیاه به شکل فعالیت گسترده هواپیماهای جاسوسی، پروازهای بمب افکن‌های استراتژیک و حضور دو کشتی جنگی آمریکایی در منطقه، شدیداََ انتقاد کرده است.

به نوشته رویترز، پوتین همچنین اظهار داشت: «ایالات متحده و متحدانش در ناتو واقعاً بدون برنامه‌ریزی، تأکید می‌کنم، رزمایش‌های برنامه‌ریزی نشده در آب‌های دریای سیاه برگزار می‌کنند که این یک چالش جدی برای ما است».

وزارت دفاع روسیه روز جمعه ضمن اشاره به رهگیری شش فروند از هواپیماهای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه، گفته بود فعالیت‌های نظامی آمریکا ثبات این منطقه را تهدید می‌کند. 

پیش از این نیز «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین ضمن تکذیب ادعای آمریکا مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین، گفت این ناتو است که خود را به مرزهای روسیه نزدیک کرده و مسکو نیز اقدامات دفاعی لازم را انجام خواهد داد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس