کد خبر 1347078
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
غرب تجهیزات بیشتری به اوکراین ارسال می کند

اوکراین همزمان با پیشروی نیروهای روسی در شهرهای شمالی این کشور، تسلیحات و حمایت نظامی بیشتری از جانب غرب دریافت می کند.

به گزارش مشرق، نشریه پولیتیکو گزارش داد که یک شرکت آمریکایی چهار فروند جنگنده به درخواست دولت ایالات متحده به اوکراین ارسال خواهد کرد.

مارگاریتا روبلس وزیر دفاع اسپانیا نیز از ارسال تسلیحاتی از جمله یکهزار و ۳۷۰ نارنجک انداز ضد تانک و مسلسل سبک به اوکراینی ها خبر داد. وی گفت که روز جمعه اسپانیا دو هواپیمای حامل اولین تجهیزات نظامی تهاجمی به اوکراین را اعزام می کند.

شبکه ان بی سی نیوز هم به نقل از مقامات آگاه کنگره نوشت که واشنگتن این هفته بیش از ۲۰۰ موشک استینگر به اوکراین تحویل داده است.

استقرار سامانه‌های دفاع موشکی پاتریوت‌ در اسلواکی

در همین حال گزارش هایی از استقرار سامانه های دفاع هوایی پاتریوت آلمان و هلند در اسلواکی منتشر شده است. براساس گزارش وزارت دفاع اسلواکی یک گروه جنگی ناتو از جمله یکهزار و ۲۰۰ سرباز همراه با سامانه های دفاع هوایی پاتریوت از آلمان و هلند به اسلواکی ارسال می شوند.

یاروسلاو ناد وزیر دفاع اسلواکی گفت که کشورش ۳۰۰ سرباز را در اختیار این گروه جنگی ناتو قرار می دهد، در عین حال اسلواکی نیز از جمهوری چک، لهستان و اسلوونی درخواست کرده تا با هدف ایجاد نیروی دفاعی شامل یکهزار و ۵۰۰ سرباز، به این گروه نبرد بپیوندند.

در همین راستا سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که ۵۰۰ سرباز فرانسوی از بخش نیروی واکنش این ائتلاف برای تقویت دفاع در مرزهای شرقی استقرار ناتو، وارد رومانی می شوند.

تامین تسلیحات نظامی و حمایت غرب برای اوکراین درحالی صورت می گیرد که نیروهای روسیه به سرعت در شهرهای شمالی اوکراین پیشروی می کنند و تا کنون کنترل شهرهای خارکف و خرسون را به دست گرفتند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 1
    شعارهای تبلیغاتی خوبی برای توجیه شکست آمریکا در افغانستان و اوکراین است. هههههههههههه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس