آلمان کماکان بر مدار اختلاف با غرب در بحران اوکراین - کراپ‌شده

وزیر امور خارجه آلمان بار دیگر اظهاراتی درباره تحولات اوکراین بیان کرده که از اختلاف در اردوگاه غرب بر سر نحوه حمایت از این کشور اروپای شرقی حکایت دارد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که کشورهای غربی در روزهای گذشته مدعی شده‌اند روسیه قصد دارد به اوکراین حمله کند «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان تصریح کرده که برلین آماده حمایت مالی از اوکراین است.

پایگاه خبری پولیتیکو نوشته موضع‌گیری وزیر خارجه آلمان پس از آن صورت می‌گیرد که یک مقام ارشد نیروی دریایی این کشور روز جمعه استقرار ۱۰۰ هزار نیروی روسیه‌ای در نزدیکی مرز با اوکراین را کوچک‌نمایی کرد و گفت که غرب باید برای «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه قدری احترام قائل باشد.

دولت آلمان بلافاصله سعی کرد اظهارات این مقام ارتش آلمان را موضع شخصی او جلوه دهد؛ اما اظهارات مقام آلمانی بدون واکنش نبود و وزیر خارجه اوکراین گفت که آلمان باید از موضع‌گیری‌هایی که باعث تضعیف اتحاد میان کشورهای غربی شود خودداری کند.

وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه در نشست وزیران خارجه کشورهای اتحادیه اروپا گفت که «ایجاد ثبات اقتصادی در اوکراین» یکی از روش‌هایی است که از طریق آن برلین می‌تواند از اوکراین حمایت کند.

با این حال، این اظهارات وزیر خارجه آلمان هم با توجه به امتناع برلین از ارسال کمک نظامی به اوکراین، مصداق دیگری از اکراه برلین از قرار گرفتن در مدار یکسان با کشورهای غربی بر سر تحولات اوکراین تغبیر شده است.

در میان کشورهای غربی که طی یک ماه گذشته جوسازی علیه روسیه و ادعای حمله این کشور به اوکراین را مطرح کرده‌اند، آلمان تلاش کرده مواضع متعادل‌تری اتخاد کند.

در همین راستا «کریستین لامبرخت» وزیر دفاع آلمان روز شنبه اعلام کرد یک بیمارستان صحرایی به اوکراین ارسال می‌کند.

وزیر دفاع آلمان افزود: «ما طرف اوکراینی‌ها ایستاده‌ایم. ما باید هر کاری که می‌توانیم برای کاهش تنش انجام دهیم. جمع‌بندی دولت این است که ارسال تسلیحات در حال حاضر کمکی نخواهد کرد».

«کِی آخیم شونباخ» فرمانده نیروی دریایی آلمان نیز ضمن «بیهوده» خواندن ادعاها مبنی بر طرح روسیه برای حمله به اوکراین، گفته بود شبه‌جزیره کریمه به روسیه پیوسته است و دیگر نباید دنبال بازگشت آن به اوکراین بود. وی همچنین با بیان اینکه آلمان و اروپا برای مقابله با چین به کمک روسیه نیاز دارند، گفت «ولادیمیر پوتین» فقط از غرب می‌خواهد که به روسیه احترام گذاشته شود که از نظر خود او نیز واقعا شایسته احترام است.

پس از اعلام این اظهارات از سوی شونباخ، بامداد یکشنبه خبر کناره‌گیری او از فرماندهی نیروی دریایی آلمان در رسانه‌ها منتشر شد.

شونباخ در بیانیه‌ای که در درگاه رسانه‌ای وزارت دفاع آلمان موجود است، گفت: «من به تازگی از وزیر دفاع [دولت] فدرال [آلمان] خواسته‌ام که اجازه کناره‌گیری من از وظایفم به عنوان فرمانده نیروی دریایی را صادر کنند».

بر اساس این گزارش، وی چنین اقدامی را برای جلوگیری از وارد آمدن «خسارت بیشتر» به نیروی دریایی آلمان، نیروهای مسلح و خود کشور ضروری خوانده و توضیح داد که وزیر دفاع درخواست او را پذیرفت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    استعفا زوری ! که همه دنیا فهمیدن! خوب چه دلیلی دارد! اخرجش میکردید! به هر حال المان مستعمره امریکا و غرب،کلی نیرو گذاشتن تویه المان (ایتالیا،ژاپن، ...) که اگر حرف اضافه زدن همونجا ترتیبشون رو بدن! .. اون بنده خدا،فرمانده المانی،فکر کرد،المان، یمنه! که یک طنه با کل جهان(تحت کنترول غرب) بجنگنه و توکلش با خدا باشه! نه الان حال حاضر بیچاره ترین کشور در حیث سیاست و فکر کردن! هرچه بهش دیکته کن بیشتر از اون نمی تونه کاری کنه! برای تحقیر المان چندین دهه یک دیکتاتور بدنام و لوده به اسم مرکل رو گذاشتن اونجا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس