ادامه سفر مقام‌های اروپایی به اوکراین؛ وزیر خارجه ایتالیا در راه کی‌یف و مسکو

وزیر امور خارجه ایتالیا با هدف آنچه کاهش تنش‌ها بین اوکراین و روسیه اعلام می‌شود، فردا (سه‌شنبه) به کی‌یف و روز بعد به مسکو سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه با اعلام این مطلب که تنش در پرونده اوکراین بین روسیه و غرب کاهش نمی‌یابد، به نقل از یک منبع وزارتی ایتالیا، از این سفر دیپلماتیک خبر داده است.

لوئیجی دی‌مایو وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین‌المللی ایتالیا روز دوشنبه در حاشیه نشستی در رم گفت: ما مصمم هستیم با همکاری نزدیک با ناتو، شرکای اروپایی، متحدان خود و سازمان امنیت و همکاری اروپا، پیام‌های شفاف، واحد و استوار به مسکو ارسال کنیم تا از هرگونه تجاوز یا تشدید تنش در منطقه جلوگیری کند.

وی اضافه کرد: در عین حال، ما تعهد خود را به یک راه حل دیپلماتیک و پایدار در چارچوب توافقات مینسک و فرمت نرماندی حفظ می‌کنیم.

در ادامه سلسله سفرهای مقام‌های غربی به اوکراین به بهانه جلوگیری از بروز جنگی که آمریکا و غرب مدعی قریب‌الوقوع بودن آن هستند، امروز دوشنبه اولاف شولتس صدر اعظم آلمان نیز راهی کی‌یف شد و با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد.

پیشتر امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز در سفر دیپلماتیک خود به مسکو و کی‌یف، با رئیسان جمهوری ۲ کشور روسیه و اوکراین در زمین مناقشه موجود گفت‌وگو کرده است.

در همین پیوند،  آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز چندی پیش مدعی شد که روسیه در حال جمع‌آوری نیروهای بیشتری در مرز با اوکراین است و هشدار دارد که احتمال حمله مورد نظر در زمان برگزاری بازی‌های زمستانی منتفی نیست.

این ادعای وزیر خارجه آمریکا را می‌توان فازی دیگر از تلاش‌های واشنگتن برای تحت فشار قرار داد مسکو بر سر بحران اوکراین ارزیابی کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با کنار گذاشتن گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه مسکو منتظر پایان بازی‌های پکن در تاریخ ۲۰ فوریه است تا شریک خود چین را تحت تاثیر قرار ندهد، افزود: ما در دوره‌ای هستیم که هر زمانی ممکن است یک تهاجم آغاز شود و واضح است که این شرایط شامل زمان برگزاری المپیک نیز می‌شود.

این ادعاها در شرایطی مطرح می‌شود که روسیه اعلام کرده است که قصد حمله به هیچ کشوری را ندارد.

مسکو همچنین هشدار داده که اقدامات ناتو در نزدیکی مرزهایش تهدیدی برای امنیت ملی است و این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که نیروها را به دلخواه در قلمرو مستقل خود جابجا کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۶
    0 0
    آقا شماها ساده این؟ اینا دارن میرن اوکراین به اون رئیس جمهور دلقکش بگن اگه ما حمایتت کنیم چی میدی؟ قرارداد تجهیز فرودگاه فلان‌جا، راه آهن فولونجا، خرید فلان چیز فقط از مثلا ایتالیا؟؟! اگر جز این بود تف بندازین تو صورت بایدن!!!! البته اگه درست بود بازم همینکارو بکنین چون حقشه!! خخخخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس