سیاه نمایی بلیت برنده کارگردان‌های ایرانی برای فستیوال‌های خارجی

جریانی که به اسم عدالت، شمشیر بر فرق امیرالمؤمنین علی(ع) زد؛ اکنون نیز فعال شده و با کتمان دستاوردها و مثبتات نظام اسلامی به دنبال ایجاد "فتنه اقتصادی" است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"محمد فاضلی" کیست و چه می‌گوید!؟

نه شرقی، نه غربی، نه جریان بهانه‌جوی داخلی/ "محمد فاضلی" کیست و چه می‌گوید؟!

برخی رسانه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب اخیراً در اعتراض به لغو ادامه همکاری یک استاد جامعه‌شناسی نزدیک به این جریان با دانشگاه شهید بهشتی، جنجال‌های را ایجاد کردند.

گفته می‌شود "محمد فاضلی" از استادان جامعه‌شناسی که انطباق مصرّحی با خطوط ترسیمی اصلاح‌طلبان دارد؛ پیش از این بصورت پیمانی مشغول به تدریس در دانشگاه شهید بهشتی بوده که البته در مرحله تبدیل وضعیت موفق به کسب آرای هیئت اجرایی نشده است.[۱]

در همین رابطه مصطفی تاجزاده نیز در یک توییت نوشت: در گام دوم انقلاب استقلال و آزادی در هیچ سطحی پذیرفته نیست. یکدست‌کردن ارکان حکومت آغاز راه است، و به نفی استقلال و آزادی دانشگاه و حوزه و حذف اساتید منتقد می‌رسد. دانشگاه، پادگان می‌شود و افسران جنگ نرم جایی برای محمد فاضلی، آرش اباذری نمی‌گذارند.

***

*در این باره "ابراهیم سوزنچی" عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به ایلنا گفته است: هر دانشگاهی کمیته ممیزی خاص خود را دارد و در ارتباط با مسائل علمی طبق آن تصمیم گیری می‌کنند و موضوع اخراج اساتید به دلیل مسائل علمی، موضوعی کاملا دانشگاهی است. [۲]

جدای از این قال و مقال‌ها و بدون اینکه ما قضاوتی پیرامون خبر فوق‌الذکر داشته باشیم اما بد نیست مخاطبان محترم با مواضع ابراز شده از سوی آقای فاضلی طی سال‌های گذشته آشنا شوند. ما در این مدت با نگاهی انتقادی به برخی مواضع ایشان پرداخته‌ایم که اکنون برخی از این مواضع و نظرات را که تماما از سوی فاضلی ابراز شده‌اند را در مظان قضاوت مخاطبان محترم می‌گذاریم:

۱_ نظام سیاسی –ایران- به شیوه‌های مختلف، خانواده را آزار می‌دهد.

۲_ کیفیت حکمرانی در ایران پایین است.

۳_ اگر احساس خفگی می‌کنید، اثر طناب‌هایی است که در این ۷۰ سال حاکمان، سیاست‌مداران، بوروکرات‌ها، پیمانکاران و مشاوران دور گردن‌مان محکم بسته‌اند.

۴_ ما ایرانیان، کجا و چرا شکست خوردیم؟

۵_ مردم معتقدند که فساد نظام‌مند در کشور وجود دارد.

مجددا تأکید می‌شود که ما نظری پیرامون لزوم ادامه یا لغو همکاری آقای فاضلی نداریم اما خوانش محتوایی از مواضع و پارادایم فکری این فرد و قضاوت درباره اینکه جامعه از بابت این قبیل تفکرات با چه مخاطراتی روبرو خواهد شد؛ یک ضرورت فکری است.

***

نه شرقی، نه غربی، نه جریان بهانه‌جوی داخلی!

نه شرقی، نه غربی، نه جریان بهانه‌جوی داخلی/ "محمد فاضلی" کیست و چه می‌گوید؟!

سیدحسین موسوی‌تبریزی، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون سفر رئیس‌جمهور ایران به روسیه گفته است:

"یکی از شعارهای مهم انقلاب اسلامی شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» بود. این شعار به معنای این نبود که ما با شرق و غرب ارتباط نداشته باشیم و بلکه به معنای این بود که ما باید منافع ملی خود را دنبال کنیم و به همین دلیل به شرق و غرب باج نخواهیم داد. نباید شرایط به شکلی رقم بخورد که ما کشورهای غربی را کنار بگذاریم و با عناوینی مانند استکبار جهانی با آنها برخورد کنیم و در مقابل تنها با کشورهایی ماننـد روسیه و چین ارتباط داشته باشیم. مسیر حرکت ما باید بر اساس منافع مردم و کشور باشد."[۳]

***

*این تحلیل در حالی است که این آقایان طی ۸ سال دولت اعتدال تلاش کردند تا در سمت دیگر ماجرا؛ شرق را به کناری بگذارند و برکت از دامن آمریکا و غرب بجویند. اما چیزی که دست آخر در کاسه‌شان نهاده شد "تقریبا هیچ" بعلاوه تحریم‌های بیشتر بود.

جالب است که اقوالی موجود دارد مبنی بر اینکه آقایان در دوران دولت اعتدال حتی روی خوشی هم به تمایلات چین و روسیه برای همکاری با ایران نشان نمی‌دانند و تمام و کمال در خدمت آمال لیبرالیستی خود بودند.

آمالی که همانطور که عرض شد دستاوردی جز هیچ و شکست نداشت...

حرف آقای موسوی تبریزی همچنین در حالی است که دولت ایران مشغول مذاکرات برجامی نیز هست و بصورت غیر مستقیم مذاکراتی را با آمریکا در پیش گرفته است که این رخداد نیز سطح نازل تحلیل موسوی‌تبریزی را اثبات می‌کند.

در باب شعار منطقی نه شرقی نه غربی هم باید دانست که این شعار به معنی کرنش نکردن در مقابل هژمون غرب و شرق و تأکید بر استقلال و آزادی ایران است.

شعاری عقلانی که طی ۴۳ سال حکومت نظام اسلامی شاهد تحقق آن هستیم و امروز می‌بینیم که ایران اسلامی توانسته یک هژمون نوپدید، قوی و مستقل در جهان باشد که پارادایم موجود را از حالت دوقطبی نیز خارج کرده است.

***

مدعیان عدالت چگونه علی(ع) را شهید کردند؟

هشدار منفوریت نظام در نمایش کتمان دستاوردها

نه شرقی، نه غربی، نه جریان بهانه‌جوی داخلی/ "محمد فاضلی" کیست و چه می‌گوید؟!

فردی به نام هادی سروش اخیراً در یادداشتی که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد، نوشت: آیا بر اساس "فقه حکومتی" وقتی "فقر" ستون فقرات مردم را میشکند نباید در باورهای سیاسی و خصوصا بین المللی خود تجدید نظر کنیم؟

آیا مسئولین کشور متوجه "خط فقر" در جامعه اسلامی هستند؟
آیا از تغییرات معناداری که در نگاه مردمان به آنان رخ داده، مطلع هستند؟
نکند که محبوبیت های گذشته ی فردی و یا سیاسی، جلوی دیده ها را بگیرد و امکان بازگشت "منفوریت" و نشستن آن بجای "محبوبیت" را منکر شویم!

بله! رسول خاتم (ص) از این رخ داد بسیار سهمگین "منفوریت" و در نتیجه "جدائی از دین" مطلع است که به درگاه خدای متعال عرضه داشت؛ خدایا نان را از ما دریغ نفرما که اگر نان نباشد از نماز و روزه و ایمان خبری نخواهد بود!

این سخن ارزشمند رسول رحمت (ص) در آخرین سخنرانی عمومی و رسمی در مدینه بود که به خصوص کارگزاران کشورهای اسلامی فرمود:

"حاکمانی که بر هست و نیست امت من فرمانروایی و حکومت میکنید به مسلمانان رحم کنید … نکند که برای مردمان فقر را رقم زنید و در نتیجه آنان را کافر کنید! "

تبدیل چهره های محبوب به چهره های منفور از زیر نگاه امام خمینی مخفی نماند و بدرستی فرمودند:
"بترسید از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل بشود. از آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله» – خدای نخواسته – باز پیدا بشود. و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به ۲۲ بهمن. قضیه [این] است که فاتحه همه ما را می‌خوانند! "

آیا هشداری از این صریح‌تر؟ !

این جمله‌ی ارزشمند استاد آیت الله جوادی آملی را باید هر هفته به هر شخصیت و نهاد و اداره ای ارسال شود که در ملاقات با وزیر وقت کار فرمود: «اگر ملت قیام کند، همه ما را به دریا خواهد ریخت» .[۴]

***

*ما پیش از این کرارا در وبلاگ مشرق پیرامون تمایز و تفاوت دو مفهوم "فقر مطلق" و "فقر نسبی" توضیحات، تحلیل‌ها و آمارهای مختلفی را به مخاطبان محترم عرضه کرده و توضیح داده‌ایم که آنچه که قابل احصا و بحث است فقر مطلق است نه فقر نسبی که یک مفهوم ذهنی، غیر قابل آنالیز ریاضی و عمدتا بهانه‌جویانه است. [۵][۶]

نرخ فقر مطلق یا همان فقر منجر به گرسنگی نیز در ایران کاهش چشمگیری دارد که البته مشخص نیست افراد مدعی چطور و با چه وجدانی از این حقیقت مهم و شگرف حرفی نمی‌زنند!

مردم و خواص کشور باید بدانند که گاهی برخی سخنان ظاهری زیبا و عوامفریب دارند اما اگر به ریشه و پیش‌فرض این سخنان نگاه شود آنگاه مشاهده‌گر یک تعفّن و خباثت بزرگ می‌شویم که به مصاف حقیقت آمده است و قصد دارد به اسم عدالت شمشیر بر فرق علی(ع) بزند.

در بحث به دریا ریختن نظام توسط کسانی از مردم که آقای سروش به آن اشاره کرده‌اند نیز پر واضح است که آقای سروش و امثال او با مقولاتی مثل انکار کاهش یافتن فقر مطلق، انکار ارزان بودن نان و سوخت در ایران و امید بستن به انکسار ذهن کسانی از مردم است که بر این هشدار یا به عبارت بهتر بر این آرزو پای می‌فشارند.

آرزویی که اگرچه در قالب یک "فتنه اقتصادی" مثل آبان ۹۸ محقق خواهد شد اما هرگز فرجامی بهتر از فتنه ۸۸ نخواهد یافت و مردم در گستره بیشتری حقیقت را درک خواهند کرد.  

***

1_ www.imna.ir/news/550317/

2_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1186028

3_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/330362

4_ http://sobhema.news/?p=20050

5_ mshrgh.ir/1328277

6_ mshrgh.ir/1318277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    36 13
    از قدم زدن ظریف با کری و زانو زدن مقابل سعودی و غش کردن با جانسون و پسرخاله شدن با وندی شرمن، فقط گراااااانی و فقر به مردم رسید، صدبار با غرب قدم زدین یکبار هم محض امتحان قدم با همسایه قدم بزنیم
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      28 29
      حالا ببینیم از پریدن با پوتین چی عایدتون میشه
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      22 7
      که بود که می گفت اصلاح طلبان ...ـوع آورند؟ خوب فهمیده بود!
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      6 0
      به این یارو بگین میخواد با فقر مقابله کنه بجای ادرس مکانی که چند زیلوی مندرس از بیت المال مردم در ان است ادرس برج و بارو و ویلا و بنز و پورشه ای را بدهد که با دلار جهانگیری و اختصاصی سازی هفت تپه و دشت مغان و هپکو برای ........... شان تهیه کردند
    • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      9 2
      جناب 10:55 ــــ مطمئناً بیشتر از ورپریدن شما با یانکی ها خواهدبود!
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      6 3
      8 سال آب و نان مردم و اقتصاد کشور را به مذاکره با غرب گره زدید نتیجه اش چه شد؟! اگر چین و روسیه هم مثل آمریکا زیر میز تعهدات خود بزنند از نظر ما فرقی با آمریکا و اروپا ندارند.
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      4 0
      همسایه سال ها پیش حد و مرز خودش نشون داده
    • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      6 1
      جناب 15:15 این دولت مثل دولت اصلاحات نیست که گیر بده به یکی از بقیه غافل شه. یه مفهومی وجود داره به نام توازن دیپلماسی که متاسفانه برای غربگداها هیچ مفهومی نداره!
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      5 0
      هشت سال دهن ملت را آسفالت کردید الان 4 ماهه دارید به در و دیوار میزنید از همه جا دنبال بهانه و زدن آقای رئیسی هستید. انصاف و مردانگی در وجود شما جایگاهی ندارد
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      5 1
      هرچی عایدمون بشه از گاوشیرده آمریکا شدن که آرزوی غربگدایان ایرانی است بهتر است
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      1 0
      اگر بر مبنای سیاست نه شرقی نه غربی بود نباید برجامو امضاء می کردیم.
    • حجت MD ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
      0 0
      الحمدلله که مطالب فاسدطلبان انقدر صخیف است که خود بیانشان دلیل بر بطلان و سستی مطالبشان است و خود خود را رسوا می کنند
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    15 4
    خوارج دوباره اکرار می شوند، این اوباش با نقاب عدالت آمدند
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      2 0
      محض اطلاعتون خوارج کسایی بودن که خیال میکردن حق با اونهاست ولاغیر!!!
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    3 3
    شعار باد هواست
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    10 14
    بهر حال اکر کار انها درست نبو ده کار شما هم درست نیست
    • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      3 1
      به هر حال این هم نظر یک سر خورده از حامیان سابق اصلاح طلبان ...ـوع آور که خودخواهی و غرورش مانع از طلب عفو و بخشش برای گذشته تأسف بارش است!!!
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      3 1
      به هر حال، کسی که عقل نداره، همه چیز رو یکسان میبینه
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    10 4
    به جاش الله کرم رو بزارید همه چیز دانه والا
  • حسام IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    5 4
    وقتی مردم به گارد ریلهای خیابانها و سطل آشغالهای فلزی و تابولو های راهنمایی و رانندگی هم رحم نکردند انوقت معنی عینی و زنده فقر مطلق را خواهید فهمید فعلا در مرحله دزدی اتصالات فلزی پل هوایی و کابل برق هستیم !
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    25 0
    فرد سوم به حسین موسوی تبریزی با عقاید بهایی مسلکانه که در جایگاه دادستانی به نظام اسلامی خیانت کرد و از منصب قضاوت جهت نیل به اهداف شیطانی یکی از مراجعان دادگستری را تحت فشار قرار داده تا به خواسته وی تن دهد،ازینرو به «باسط الیدین بالعطیه»معروف شد! چرا لیبرالهای نجس بهایی مسلکند؟
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 2
    در مورد انچه اقای فاضلی میگویند جهانی و نسبی است. در همه دنیا کم وبیش همه موارد وجود دارد اما در ایران فکتور تحریم توسط امریکا و متحدانش حداقل جلوی پویایی این کشور را سد کرده هم مالی و هم تحریک و کمک ب افراد درون و بیرون از کشور.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 0
    همیشه عثمان و پیراهن اون ورد زبان ها بود
  • کارشناس IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    8 2
    امروز بورس مهم است
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 0
    حرفهای ایشان از سر شکم کم سیری است که علاقه مند شده قدری شهرت بهم بزنه، از قورت دادن لقمه شبهناک هم می تونه باشه.
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    6 4
    امان از شرقگداهای وطن فروش
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      4 1
      امان از حسودان تنگ نظر
  • FR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    2 0
    منظور اصلاح طلبها از منفور شدن خودشان است !
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    4 3
    حالا که همه چی دست شما است ببینیم چهار سال دیگه چطور خواهد شد
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 0
    اینم مثل اون یکی سروش واسه غربیها دم تکون میده؟! راستی چرا اینها نمیگم منظورشون از تغییر سیاست بین المللیمون چیه؟ مگه دولت مطبوعشون با آمریکا مذاکره نکرد و آمریکا هم نگذاشت تو کاسه شون؟ یعنی ایران چیکار کنه حالا؟برسمیت شناختن صهیونیستهای اشغالگر؟! تقدیم موشکها به آمریکا؟! منظورشون اینه؟! خب این خیانت و وطن فروشیه!
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 0
    اینم مثل اون یکی سروش واسه غربیها دم تکون میده؟! راستی چرا اینها نمیگن منظورشون از تغییر سیاست بین المللیمون چیه؟ مگه دولت مطبوعشون با آمریکا مذاکره نکرد و آمریکا هم نگذاشت تو کاسه شون؟ یعنی ایران چیکار کنه حالا؟برسمیت شناختن صهیونیستهای اشغالگر؟! تقدیم موشکها به آمریکا؟! منظورشون اینه؟! خب این خیانت و وطن فروشیه!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 0
    بحث فقر مطلق و فقر نسبی مورد خاص و قابل توجهی هست اما فقر نسبی رو که کسی در کشور منکر نیست باید مورد توجه ویژه قرار داد.
  • کارگر بیسواد!!!! IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    3 0
    خط فقر در ایران امروز بالای ده میلیون تومان در ماه شده و قشر کارگر و ضعیف جامعه فقط دارند تحمل می کنند و پایبند به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند!!!! راستی حقوق بگیرهای نجومی در نظام جمهوری اسلامی ایران هنوز وجود دارند یا وجود ندارند؟!!!
  • بهنام IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    1 6
    سلام در کشورمان اگر سه استاد با سواد و قابل احترام باشد یکی دکتر فاضلی است و دریغا که در کشور سیاستزده ما هر عملی هرچند خلاف عقل انجام میشود
    • DE ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      3 0
      خخخخخ نظری ندارم خخخح
    • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
      1 0
      حتما اولیش صادق جونه
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    4 0
    به تاج زاده علیه ما علیه باید گفت ای خبیث شماها که بعد از 2 خرداد تا آبدارچی های ادارات رو هم عوض کردید دیگه حرف مفت نزنید!!
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    راهبرد های شرق و غرب نزدیک به هم هستند و یک هدف دارند غربزده ها چرا از یکی ایراد میگیرن
  • حاجی اذری IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    شمااصلاح طلبان خیال میکنیدباگفتن این اراجیف ملت تقصیرات شمارانادیده میگیرد؟زهی خیال باطل.ملت آگاه است ومیداندکه عامل درجه اول وضعیت موجود شماوخیانتهای تفکر شماست.ما اختلاسهاوجوسوسیهاوبی خبرهای شماواشرافیگریهای شما وغرب پرستیهای شما بجای خداپرستی راهرگز فراموش نخواهیم کرد اگر دنیا نتوانستیم درآخر یقه تانرا خواهیم گرفت
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    ممنون مشرق
  • احد IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
    0 0
    استاد دانشگاه باید دارای مقالات علمی و یا پژوهش باشد
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    0 0
    مسئوولین دولت بیعرضه و بی کفایت تدبیر و امید را بایستی از صدر تا ذیل مورد بازخواست قرار میدادیم که این اتفاق نیافتاد در نتیجه انها اینجور طلب کار هم شدند!
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
    2 0
    مسأله شرقی و غربی نیست بلکه شما بفرمایید چرا با کمونیست ها دوستی میکنند؟؟؟ اگر حکومت اسلامی هست پس چرا هرچی کشور کمونیسته دوست ما هستند ؟؟؟
  • بهادری IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    با سلام البته سیاست کلی کشور که سالها تبیین شده و در سخنرانیهای رهبری عنوان شده گرایش به شرق و نگاه به دروازه شرق است و باید منتظر بود و دید این سیاست چه دستاوردی به همراه خود میاورد ولی نهایتا از روس وانگلیس متنفرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس