ظریفیان

چند سالی است که چپ‌های ستادی در طلیعه سالگرد فجر انقلاب اسلامی با کنایه و انکار دستاوردها به پیشواز می‌آیند و گزاره "انقلاب ناموفق" را ترویج می‌کنند. این دروغ بزرگ نیازمند پاسخگویی و "جهاد تبیین" است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

سکولار شدن یک اطلاعاتی در بازنشستگی!

اوکراین، کوبا و حالا ویتنام؛ چپ‌های ستادی سازش می‌خواهند/ سکولار شدن یک اطلاعاتی در بازنشستگی!

سعید حجاریان، از رجال امنیتی دهه 60 و از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب اخیراً یادداشتی با عنوان "الهیات انفعال" منتشر کرد و طی آن شبهاتی را پیرامون واقعه عاشورا به سطر کشید.

یادداشت حجاریان اما بخش قابل تأمل دیگری هم داشت و آن بند پایانی بود.

جایی که حجاریان در آن می‌نویسد:

"در جعبه ابزار الهیات همه‌ رهیافت‌ها را می‌توان یافت. اگر کسی قصد جنبش و شورش دارد می‌تواند همچون دکتر شریعتی ابزار بسیج اجتماعی را تمهید کند و اگر کسی می‌خواهد به آبادی سرزمین خدمت کند، همچون مرحوم هاشمی رفسنجانی می‌تواند دین را در چارچوب پروژه توسعه کشور بازتعریف کند و اگر کسی می‌خواهد سیاست‌های کنترل اجتماعی و سیاسی را پیش بگیرد، می‌تواند مقدمات و توجیهات آن را به وسیله الهیات تمهید کند و به موفقیت دست یابد. به عبارتی می‌توان گفت، دین همچون بحری است که هر فرد می‌تواند حسب قرائت‌اش کوزه‌اش را پر کند. اما، به‌گمان من در عصر کنونی نباید دین را ابزاری برای توجیه افعال بشری قرار داد؛ چه این فعل جنبش و انقلاب و انفعال باشد، چه توسعه و کنترل اجتماعی و سیاسی. لذا صرفاً می‌بایست به راه‌حل‌های سیاسی و سنجش‌پذیر و زمینی متمرکز بود. "[1]

*ملاحظه می‌شود که حجاریان در این تقریر تئوری آقای سروش (از تئوریسین‌های اصلاحات) مبنی بر قرائت‌های مختلف از دین را تکرار کرده است.

مسئله جالب دیگر، "این‌همانی" سعید حجاریان بین دو عبارت شورش و بسیج اجتماعی است.

حرفی درست که البته آقای حجاریان و دوستان ایشان سال‌های سال بود که با سنگ‌گرفتن در پشت عبارت دوم (بسیج اجتماعی) و هم‌خانواده‌های آن تقلا می‌کردند تا نیت خود از عبارت اول (شورش) را پنهان کنند!

کما اینکه این سعید حجاریان بود که چند سال قبل و پس از درگذشت یک خواننده جوان طی اظهاراتی گفته بود: "همین مردم برای پاشایی به خیابان آمدند و حمایت کردند. باید برای دیگر خواسته‌ها هم فشار اجتماعی وارد کنند!"[2]

دقت شود که این فشار اجتماعی حجاریان همان بسیج اجتماعی منجر به شورش است. همانطور که منظور این آقایان از "اصلاحات ساختاری" نیز چنانکه عطریانفر (از رجال مبرّز جریان چپ) تأیید کرده نیز همان براندازی است.[3] حجاریان در جریان انتخابات 1400 تأکید کرده بود که "اصلاحات صندوق محور مرد".

گام آخر نیز تأکید حجاریان بر سکولاریزاسیون جامعه است. آنجا که می‌گوید: "به‌گمان من در عصر کنونی نباید دین را ابزاری برای توجیه افعال بشری قرار داد؛ چه این فعل جنبش و انقلاب و انفعال باشد، چه توسعه و کنترل اجتماعی و سیاسی. لذا صرفاً می‌بایست به راه‌حل‌های سیاسی و سنجش‌پذیر و زمینی متمرکز بود."

این راهبرد که به عبارت سلیس‌تر تأکید دارد باید دین را از ساحت اجتماع و سیاست کنار کشید نیز غایت چیزی است که دشمنان ایران و ایرانی در سر دارند.

غایتی که یا با ابزار الیناسیون و القائات تجدید نظر طلبانه، یا با جنگ و یا با فتنه داخلی از سوی دشمن پیگیری می‌شود و همه باید بدانند که در پس آن براندازی انقلاب امام روح‌ا...، بازگشت پادشاهی قاجار و پهلوی و به تاراج رفتن ایران و ایرانی است.

***

اگر جهاد تبیین نباشد...

"انقلاب ناموفق"! گزاره مورد علاقه جریان خاص در طلیعه دهه فجر

اوکراین، کوبا و حالا ویتنام؛ چپ‌های ستادی سازش می‌خواهند/ سکولار شدن یک اطلاعاتی در بازنشستگی!

غلامرضا ظریفیان از فعالان جریان چپ در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد، گفته است:‌ امام از منظر یک نگاه دقیق الهیاتی به دنبال یک جامعه منهای فقر است و معتقد است فقر عامل آسیبهای بسیاری می باشد و امام یکی از عوامل مهم فقر را خوی کاخ نشینی در بین مدیران و مسئولان جامعه می دانست. -امام- معتقدند باید به شدت مراقبت کرد در یک نظام دینی کسانی که اهل تکاثر مالی هستند، در عرصه قدرت قرار نگیرند؛ چون این با توزیع عادلانه قدرت و ثروت در تعارض است؛ بنابراین این مقدمه را از این جهت گفتم که در واقع گفته باشم امام با یک مبانی کاملاً تئوریک و متکی بر قرآن و سیره پیامبر و اهل بیت به مسئله کوخ نشینی و کاخ نشینی می پرداخت.

او در ادامه تصریح می‌کند: امام خوی کوخ نشینی را مبتنی بر یک منطق الهیاتی طراحی می کرد و معتقد است باید یک نظام اسلامی مبتنی بر این خوی تلاش کنند تا همه منابع کشور را که متعلق به همه آحاد ملت است در خدمت یک نظام جامع و رفاه اجتماعی دربیاورند و با یک مدیریت درست جامعه منهای فقر را در کشور ایجاد کنند. اگر چنین جامعه ای محقق شد، آن زمان است که ما می توانیم آثار این جامعه عادلانه را در معنویت درست و توحید صحیح و نظام اخلاقی درست جستجو کنیم.[4]

*طی سال‌های اخیر همواره در طلیعه سالگرد فجر انقلاب اسلامی شاهد کنایه‌زنی‌های برخی رجال اصلاحات به انقلاب اسلامی و کتمان بیشتر دستاوردهای آن هستیم.

اظهارات کنایه‌آمیز ظریفیان و اشاره‌های تلویحی او به کارنامه فعلی نظام جمهوری اسلامی در حالی است که اتفاقا امام راحل در هدف خود مبنی بر ایجاد جامعه بدون "فقر مطلق" موفق شد و آمارهای جهانی حاکی از آن است که نرخ فقر مطلق نزدیک به 6 درصد در ابتدای انقلاب اسلامی هم‌اکنون به کمتر از 1 درصد رسیده است.

هدف و مسیری که البته توسط جانشین خلف امام راحل یعنی آیت‌ا... خامنه‌ای نیز دنبال شد و ایران اسلامی امروز اگرچه همچون تمام اقتصادهای دیگر جهان با مشکلاتی مثل گرانی مواجه است اما مواهب بزرگی مثل مالیات، سوخت و نان ارزان نیز برخوردار است. مواهبی که ایران بوسیله آنها در جایگاه سیرترین کشورهای جهان نیز قرار گرفته است.[5]

از طرفی دقت شود که به گواه اندیشمندان علم سیاست، کشوری که در عرصه هژمونی و امکانات دفاعی به رتبه تأثیرگذاری و حفظ امنیت خود و دیگران می‌رسد یعنی که توانسته یک اقتصاد درونزا و مقاومتی قوی را نیز به منصه ظهور برساند و از مشکلاتش سبقت بگیرد.

اینکه چرا آقای ظریفیان و دوستان ایشان که مدعی خط امام هستند از بیان این موفقیت‌ها و مثبتات اقتصادی امام روح‌ا... عاجزند و در این زمینه لکنت دارند محل سؤال و تأمل است. اگرچه برخی محافل تحلیلی معتقدند لکنت و انکار اصلاح‌طلبان ستادی از آنروست که آقایان قصد ایجاد فتنه اقتصادی در کشور دارند و بیان مثبتات کشور موجب خیس شدن هیزم گردآمده برای این فتنه خواهد شد!

***

 

کوبا نشد، ویتنام که می‌شود!

اوکراین، کوبا و حالا ویتنام؛ چپ‌های ستادی سازش می‌خواهند

اوکراین، کوبا و حالا ویتنام؛ چپ‌های ستادی سازش می‌خواهند/ سکولار شدن یک اطلاعاتی در بازنشستگی!

محسن صفایی فراهانی، از دستگیرشدگان فتنه 88 به تازگی طی یادداشتی که صبح ما آنرا منتشر کرد در اشاره به مشکلات اقتصادی کشور نوشته است: راه برون‌رفت از این وضع واقعاً در تعامل ارکان حاکمیت است؛ یعنی ارکان حاکمیت باید توجه کنند که اگر می‌خواهند واقعاً کار موثری برای کشور انجام دهند، با این مکانیسم مطمئنا جواب نمی‌گیرند. یعنی نمی‌توانیم با استراتژی‌های تقابلی با دنیا، ادامه مسیر دهیم و توقع این باشد که آن‌ها با کشور ما همکاری کنند. برای توسعه‌ی کشور، در درجه‌ی اول باید در داخل تعامل به وجود آورد و بعد راه تعامل با دنیا را در پیش گرفت.

او می‌افزاید: ویتنام بعد از ۱۹۷۵ ده سال پس از جنگ، ابتدا اقدام به ترک مخاصمه با آمریکایی‌ها کرد و بعد هم با آن‌ها قرارداد صلح امضا نمود. در حالی که آمریکایی‌ها نزدیک ۲۵ سال سنگین‌ترین حملات بعد از جنگ جهانی دوم را در جنگ با ویتنام داشتند. دولت کمونیستی ویتنام، سراغ این رفت که از پتانسیل دنیا چگونه استفاده کند؟ امروز ببینید ویتنام چقدر به خود آمریکا صادرات دارد.[6]

*البته مخاطبان محترم ما پیش از این و طی اپیزود ابتدای مطلب، در اقاریر سعید حجاریان نیز خواندند که راه موفقیت از دهلیز کنار گذاشتن دین می‌گذرد و صفایی فراهانی هم اکنون همان حرف را تکرار می‌کند اما در جایگاه زمینی‌تری که اشاره به صلح و تعامل با شیطان بزرگ یعنی "آمریکا" دارد!

و این "بصیرت نافذ" خواص کشور خواهد بود که در صورت وجود می‌تواند این کانال‌کِشی‌های بعضا هوشمندانه را دقیقا رصد کند و با نور افشاندن به آنها در پیشگاه مردم؛ توطئه‌ای را خنثی کند که طراحان آن قصد دارند انقلاب اسلامی امام روح‌ا... را به هر نحو ممکن، اعم از فروپاشی از درون، به تسلیم کشاندن، شکست نظامی، فتنه داخلی و... سرنگون کنند.

اینکه اینان در این میانه چه تحفه‌ای می‌گیرند، بماند...

مسئله اینجاست که در صورت تسلیم شدن اذهان عوام و خواص در مقابل این القائات شوم به فضایی می‌رسیم که نه از تاک نشان ماند و نه از تاک‌نشان.

حرفهای این افراد در حالی است که تفکر شیعه و اسلام ناب محمدی در عصر کنونی هم توانسته کارآمدی بی‌همتای خود را در عرصه‌های اقتصادی، امنیتی، اجتماعی و... طی 43 سال گذشته اثبات کند. آنهم بدون هیچ نیازی به سازش یا کوتاه آمدن از مبانی.

اثباتی همراه با ادلّه و اسناد و دستاوردهایش که همه باید بدانیم رجال هسته سخت اصلاحات و خواص عوام زده در جبهه‌های دیگر قصد نگفتن آنها را دارند و این "انکار نماز خواندن علی(ع)" ممکن است در یک "فتنه اقتصادی" به تکرار فاجعه شهادت علی(ع) و یا تکرار عاشورای سال 61 هجری منجر شود.

چه اینکه این یک اصل محرز است که حتی ساکنان بهشت نیز در صورتی که ندانند در بهشت زندگی می‌کنند به تصور "زیست جهنمی" خواهد رسید و زمانی متوجه نعمات خود می‌شوند که دیگر خیلی دیر شده است.

خطر بزرگ، نداشتن حدنگاری دقیق از مشکلات و در ادامه نگفتن و انکار و لکنت در قبال مثبتات اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران است. به دیگر سخن اینکه باید میزان دقیق مشکلات و امکانات و نعمات نظام جمهوری اسلامی را فهمید، دید و در "جهاد تبیین" بیان کرد.

انکار مشکلات یا نگفتن مثبتات به مثابه یک کارد دو لبه عمل خواهد کرد که موجب زخمی شدن از هر سو می‌شود.

مجاهدان این عرصه و کسانی که قصد دارند کشور ایران، نعمات انقلاب اسلامی از قبیل مالیات ارزان و دستاوردهای امام و شهدا و ولایت فقیه را از خطر بزرگ فتنه اقتصادی برهانند، کاری سخت و عمیق اما پر دستاورد در دنیا و آخرت بر عهده دارند.

بیان این نکته ضروریست که اصلاح‌طلبان طی 8 سال دولت آقای روحانی با صحبت‌هایی نظیر آنچه که صفایی فراهانی گفته است، کشور را اداره کردند و دست آخر با افتضاح و دستاورد "تقریبا هیچ" مواجه شدند...

پیشنهاد امروز ویتنام همان پیشنهاد کوبای دیروز است که در زمان رائول کاسترو با آمریکا توافق کرد و چیزی شبیه "برجام روحانی" را به مردم کوبا تحویل داد.

کوبایی که اصلاح‌طلبان توافقش را تشویق می‌کردند اما در انتها نه تنها طرفی از توافقش نبست بلکه نه تحریم تأثیرگذاری لغو شد و نه آمریکا از تخاصمش با کوبا گذشت.

نسخه‌ای که در جریان براندازی اقتصادی کشور اوکراین نیز از سوی اصلاح‌طلبان تکرار شد.

اینکه چپ‌های ستادی خواب هستند یا خود را به خواب زده‌اند، مقوله‌ای نیازمند تدقیق و تأمل است.

***

1_ https://mashghenow.com/?p=5253

2_ https://www.farsnews.ir/news/13931211001652

3_ mshrgh.ir/1325042

4_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1538565

5_mshrgh.ir/944980

6_http://sobhema.news/?p=20019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    38 14
    بله. ویتنام بیست سال با آمریکا جنگید و آمریکا را شکست و ضمنا همه غربگرایان داخلی را قتل عام کرد. دیگر آمریکا چاره ای جز احترام گذاشتن به ویتنام ندارد. چون امیدی به براندازی در ویتنام با تحریم ندارد. اما شاید با سرمایه گذاری در این کشور در آینده بتواند در آن کشور نفوذ کند. چین هم با قتل عام غربگرایان؛ امید آمریکا را ناامید کرد و بعد از آن همه تحریمهایش را لغو شد. دهسال بعد از کشتار تیان آن من، چین عضو سازمان تجارت جهانی شد. راه مشخص است. تا غربگرایان هستند تحریم هم هست.
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      6 12
      شما نظرت کاملا اشتباه است آمریکا چون می خواست کمونیست را مهار کند و یک خط نشان برای همه کشورهای شرق اسیا بکشد به ویتنام لشگر کشی بعد هم که دید کمونیست در حال فروپاشی است و امپراتوری دیوانگان سر عقل امده از ویتنام خارج شد چین هم تمام قواعد اقتصاد لیبراستی را پذیرفته و برای همین اجازه دارد با جهان همکاری کند دیدید که چینی ها با مجسمه مائو هم چه کردند
    • به ۱۳:۰۵ - SE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      7 0
      ظاهرا جتی اگر خود آمریکاییها به شکست خود اعتراف کنند اما ایرانیان عاشق آمریکا می گویند آمریکا شکسته نفسی کرده! شما باید بیشتر تاریخ بخوانید چون جنگ ویتنام در 1975 یعنی 16 سال قبل از سفوط شوروی تمام شد و آن زمان شوروی در اوج قدرت بود و هیچ نشانه از فروپاشی کمونیسم نبود. آمریکا از ویتنام رفت چون بشدت شکست خورد. در چین هم اتفاقا اجرای با طرحهای اقتصادی لیبرالی دنگ شیائوپینگ و هو یائوبانگ بود که دانشجویان غربگرا خیال کردند بوی کباب می آید و فرصت برای تغییر کل حاکمیت فراهم شده است. اتفاقا سفر گورباچف به چین هم با همین هدف انجام شذ که به دانشجو.یان چینی چراغ سبز شورش بدهد.. اما دنگ شائوپینگ بر خلاف رهبران اروپای شرقی نشان داد که دموکراسی در سیاستهای اقتصادی او جایی ندارد و با شدیدترین سرکوب چین را نجات داد. البته در یکسال بعد از آن غربیها یشدت بر موج تحریمهای چیم افزودند اما وقتی دیدند چین همه مخالفان را کشته و زندانی کرده و دیگر امیدی به تغییر سیاسی نیست، خودشان کوتاه آمدند و همه تحریمها را لغو کردند. راه حل نجات ار تخریم را از چین باید آموخت.
  • علی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    9 19
    باسلام گفتمان این گونه اشخاص با ادرس و پاسخ خهای شما انتزاعی - ذهنی است یعنی فاقد عملگرایانه و مستند و قابل لمس برای مردم باشد. مثلا حزب الله لبنان اگر ده نفر از اسراییل بکشیم و و انها 500 نفر لبنانی ، انگاه حزب الله پیروزی است!!
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      14 16
      این شما هستید که باید چشمتان را باز کنید. آری. کشته شدن ده نفر اسراییلی برای صهیونیستهای ترسو فوق العاده سنگین است اما برای گروهی که مکتبشان شهادت است 500 نفر شهید هم رقمی نیست. برای همین اسراییل بلافاصله بعد از اولین تلفاتی که می دهد ناگزیر عقب شینی می کند. در معادله ایجاد ترس، حزب الله برده است. تلفات ویتنامی ها هم چند هزار برابر آمریکایی ها بود. اما در نهایت این آمریکا بود که تسلیم شد.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      16 8
      ضمن این که آرمان های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی و امام خمینی را نمی توان با آرمان های ویتنام بودائی و هوشی مینه مقایسه کرد! ملت ایران هزاران سال سرآمد تمدن، ادبیات، اخلاقیات و علم و دانش در جهان بوده است و سابقه دفاع از مظلومین در تاریخ خود دارد پس نمی توان کشوری که شعر شاعرش بر سر در شورای امنیت سازمان ملل در غمخواری با دردمندان نقش بسته است را با هیچ ملتی مقایسه کرد تا چه رسد به کشور ویتنام!!!!
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      5 4
      چنین شعری مطلقا در سازمان ملل وجود ندارد تخلیل خود ایرانی ها است/
    • NL ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      1 0
      اشکال شما هم این است که فقط تحلیل عددی می کنید . تحلیل عددی قبل از سایبرنتیک معمول بود ودربسیاری ازموارد بشدت فاقد دقت . کمیت های صفتی دراینجا ودرمخیله شما کجاهستند ؟ این وسط اسراییل بقول شنا با ده کشته چرا دیگر به لبنان حمله نمی کنه ؟چرافوری ازغزه ف ارنمی کنه ؟ خوبه هنوز زمانی ازعملکرفاجعه بارشیخ شما باان تئوری های بشدت غلط نگذشته .چطور میشود که ادم ها اینقدر میزنند به جاده خاکی ؟ جلوی چشمانشان است و نمی بینند .
  • وحید IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    16 11
    در خصوص مزخرفاتی که حجاریان یهود تبار جهود مسلک در خصوص باز تعریف دین بافته باید گفت،در زمان هبوط آدم(ع) دیندار بودن و انسان شدن در یک ناله و آه کشیدن و احساس نیاز به معبود خلاصه میشد و شرط انسان شدن نیز همان بود،در صورتیکه همه معارف در آسمان(ضمیر ناخودآگاه) موجود بود اما بصورت خودآگاه در انسان تبلور نیافته بود(لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم/ثم رددناه فی اسفل سافلین) این انسان که به اسفل سافلین هبوط کرده باید مورد امتحان و ابتلاء قرار گیرد تا به خودآگاهی برسد! و شرط انسان بودن ارتفاع یافته تا در زمان سید الانبیاء محمد مصطفی،دین کامل عرضه گردید،بر همین سبک و سیاق در پیش دبستانیها کتاب داستان شنگول و منگول خوانده و بحث میشود اما در نسخه نویسی برای سعادت بشر یا در اتاق عمل،از شما انسان بودن و تبحر میخواهند،لذا از معلومات کتاب شنگول و منگول نمیپرسند.
  • امیررضا IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    13 6
    حجاریان و سروش و هر کس دیگه ای که اسلام را بدون ائمه تفسیر کند همین را می گوید. اینها حدیث ثقلین را فراموش کرده اند و با برداشت شخصی خود دین را تفسیر می کنند. مشکل چپها و منافقین و دوم خردادی و اصلاح طلب و ..... همین است.
  • سعید IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    11 4
    نکتهای که حسن مصطفوی و غلامرضا ظریفیان باید در نظر بگیرند آیه شریف (النساء/۴۳/يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَقْرَبُوا الصَّلَاةَ وَأَنتُمْ سُكَارَىٰ حَتَّىٰ تَعْلَمُوا مَا تَقُولُونَ وَلَا جُنُبًا إِلَّا عَابِرِي سَبِيلٍ حَتَّىٰ تَغْتَسِلُوا وَإِن كُنتُم مَّرْضَىٰ أَوْ عَلَىٰ سَفَرٍ أَوْ جَاءَ أَحَدٌ مِّنكُم مِّنَ الْغَائِطِ ..) هست که وقتی نمیفهمید چه میگویید و سر مست از چپاول بیت المال اشرافیت را انتخاب کردید برای سعادت بشر نسخه نویسی و افاضه نکنید و به انسانهای پاک اقتدا کنید،مطابق آیه شریفه فوق مَثل این جماعت مانند کسیست که (جاء احد منکم من الغائط) از دستشویی آمده و میخواهد بدون طهارت گرفتن امام جماعت باشد!!!
  • ناشناس IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 13
    قدر این حجاریان رو بدونید !
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    6 5
    سعید حجاریان / سروش / گنجی و شرکای حزبی انان نه درد دین دارند نه درد مردم ونه درد کشور . چون بیش از سی سال است که در راس حاکمیت قرار دارند و صدها میلیارد دلار و دیگر ثروتهای کشور را در اختیار داشتند اگر اراده اصلاح اقتصادی و اجتماعی به نفع مصالح مردم وکشور را داشتند میتوانستند اقدامات سازنده انجام دهند . ایشان خود باختگان و واپس گرایان مرتجع و غربگرایی هستند که به هر قیمتی که شده میخواهند انقلاب و کشور را در دامن کثیف امریکا و انگلیس بازگردانند . و بلای سوریه و عراق و لیبی را به سر ایران در بیاورند .
  • سعید IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    12 5
    امثال صفایی فراهانی،بدون کوچکترینفهم از تاریخ،اقوام و ملل، خزعبلاتی که هم کیشان آنوسی وی تَکرار میکنند را بازگو کرده،گویا صفایی فراهانی خیانت افرادی همچون ابراهیم خان کلانتر یهودی و نقش وی در سقوط زندیه ،مناره ساختن از سر شهروندان و در آوردن بیست هزار جفت چشم توسط آغا محمد خان،فتنه بهاییان در مشروطه و نقششان در ایجاد قحطی ساختگی انگلیسی و کشتن ده میلیون شهروند ایرانی را فراموش کرده اند،در ضمن فتنه های عظیم در جوامع دیندار توسط مرتدها انجام میشود نه در ویتنام !!!
  • محققی IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    10 6
    جناب مشرق عزیز مدت زیادی است که شما این شفاف سازیها را انجام میدهید ورفتار این اقایان هم که اظهرمن الشمس است پس چرا دستگاههای اطلاعاتی وقضایی ماهیچ کاری نمیکنند حتما باید همانند سال های 88و96و98 اتفاقات ناگواری بیافتد تا اقدام صورت گیرد جمع کنید بساط این عیاشان بی همه چیز را
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      1 1
      مشرق برای زنده نگه داشتن اسم اصلاح طلبان همه کاری می کند. روزی نیست که از آنها ننویسد. اصول گرایان با حضور اصلاح طلبان معنی دارند.
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    7 3
    حجاریان نشسته پشت تیربار اساس مفاهیم انقلاب را نشانه گرفته، نویسنده شما نگران مطلبیست که اساسا از مقاصد و اهداف این جماعت بدور است! مثلا چه شورشی را میخواهد دامن بزند که قبل از همه دامان خودشان را نگیرد؟! خیر این قماش تنها به خیال خام عملیات موریانه است، مغز و هسته انقلاب و فرهنگ انقلابی وقتی پوکید کشور خودبخود تسلیم و تقدیم دمکراسی منحط غربی شده و راه برخورداری از تنعمات رفاهی حضرات و دوستان و بستگان هموار میشود.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    6 3
    جناب حجاریان شما و جریان فکری و سیاسی تان ( مجاهدین انقلاب - کارگزاران - و مشارکتی ها )در سه دوره ریاست جمهوری اقایان مرحوم رفسنجانی و خاتمی و روحانی در راس قدرت اجرایی و تصمیم گیری کشور قرار داشتید در همین دوران تاریک خوی کاخ نشینی / بی مهری به مردم / نادیده گرفتن حقوق مدنی توده های مردم / ایجاد اختلاف طبقاتی / برقراری حقوق های نجومی / تبلیغ سکولاریسم و غربگرایی / شبهه افکنی در باورهای دینی و به چالش کشیدن مبانی انقلاب / اعلام به موزه بردن اراء و اندیشه های امام راحل ره / ملاقات با سرکردگان کفر و استکبار مثل جورج سوروس و... / ایجاد فتنه های پیچیده سیاسی و اطلاعاتی و لشگر کشی خیابانی و ایجاد زمینه به اصطلاح انقلاب مخملی امریکایی علیه نظام اسلامی / تبلیغ تفکر و زندگی منحط امریکایی و... صدها خطا و خطیئه و منکر سیاسی و فکری دیگر را انجام دادید . و از طرفی در چهل و اندی سال همیشه دستتان تا ارنج در بیت المال کشور بوده وهست و استفاد ه حد اکثری کرده اید > خودتان بهتر میدانید چه ردیف بودجه هایی بعنوان نور چشمی و ژن برتر به شما اختصاص داشته است !هم در راس نظام بودید و هم نقش اپوزیسیون را بازی کرده اید .!! ولی به عنایات الهی و هوشیاری رهبر فرزانه و حکیم و مردم در صحنه و به برکت برقراری پرچم عزاداری امام حسین ع و بزرگداشت مناسک اهلبیت عصمت و طهارت ع راه بجایی نبرده و نخواهید برد .
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    10 5
    جمهوری اسلامی سیاست تقابلی با دنیا ندارد غربزدگان توهم کرده اند که همه دنیا یعنی دو یا سه کشور مستکبر و حیله گر و جنگ افروز !!که دستان خونریز شان در عراق و افغانستان و سوریه و... به خون هزاران بی گناه غیر نظامی الوده است . منطق جمهوری اسلامی منطق امام علی ع است که فرمود " کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا "
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    11 5
    این نسخه هایی که دارند را خودشان انجام می دادن مرگ بر منافق داخلی
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    1 0
    این قیل و قال این جماعت برای این است که از چیزی دردشان آمده و آن چیز تلؤ لؤ موفقیت دولت آقای رئیسی است اما بگمانم پاسخ اینها نه مذهبی و ایدئولوژیک بلکه سیاسی و و مستند بر وقایع روزمره باید باشد..
  • DE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    چند سالی است که چپ‌های ستادی در طلیعه سالگرد فجر انقلاب اسلامی با کنایه و انکار دستاوردها به پیشواز می‌آیند و گزاره "انقلاب ناموفق" را ترویج می‌کنند. //حق با چپ های ستادیست انقلاب موفق نبوده است. انقلابی موفق است که تمام دشمنان داخلی و غربگدایان و وطنفروشان و رانتخواران و ودزدان را محاکمه و زندان و اعدام کند نه اینقدر شل بگیرند که بر اندازها و غربگدایان 32 سال دولت دستشان باشد و مدیریت های کلان را هم تصاحب کنند و بیت المال را غارت کنند. بسیاری از فراری های از وطن که اول انقلاب برای همیشه به خارج در رفتند به اندازه یک هزارم اصلاح طلبکارها هم فساد نکرده بودند. فقط ترسیدند دررفتند کسی دنبالشان نگذاشته بود.
  • حاجی اذری IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 1
    عجیب است فقر+ کاخ نشینی محصول ۳۶ سال دولتهای اصلاح طلب است حالا که ازاختلاس و...دستشان کوتاه شده بفکر افتاده اند که بلی درجامعه فقری هم هست.
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      1 3
      دولتهای اصلاح طلب رو کی تایید کرده کی کی رای داد کی نظارت داشت و ... یه طور حرف میزنید انگار مملکت هر کی به هر کیه ؟!!
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
      2 0
      وقتی بعضی از بزرگترین متنفذان مملکت از اول انقلاب تا حا خودشان نفذی بودد البته نفوذی ها را بالا هم آوردند و با فشار به شورای نگهبان حتی امثال بهزاد نبوی را در بعضی موارد تایید کردند! مردم هم که چه عرض کنم. گشتند به بدترین ها رای دادند.
  • میثم IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    4 0
    خلاصه طفل درون افراد یک زمان بیرون می زند و حجاریان و امثال ایشان هم الان واقعیت خود را دارند نمایش می دهند. سازمانیهای دهه 50 ،دو آتیشه های دهه 60. فراریان از جبهه و جنگ ، کسانی که انقلاب را در حد یک حرکت تغییری می پنداشتند. و فکر می کردند انقلاب بعد از پیروزی مثل مشروطه میدان ترکتازی جماعتی مانند تقی زاده ها می شود . چون خلاف آن تئوری پردازی ها انقلاب پیش رفت ،حالا به هر بهانه ای آن آرمان و اهداف را می کوبند . و ابایی از زیر سوال بردن اعتقادات مردم ندارند. چون دیگر حنایشان رنگی ندارد. نکته بعد آقای فراهانی انقلاب اسلامی را با یک جامعه اومانیستی اشتباه گرفته. و نمی فهمد که انقلاب دینی نمی تواند در برابر ترکتازی مستکبران سر تسلیم فرود آورد. و باید بفهمد که ایدئولوزی قابل معامله نیست. پس مقایسه کردن دونظام متفاوت در ماهیت مقایسه غلطی است. البته بگوید که بعد از تسلیم آمریکا شدن چه بر سر مردم ویتنام آمده.
  • کارمند ساده IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    3 0
    از دوره دوم حکومت مرحوم رفسنجانی با چک ها ی سفید امضا و دوری از پیوست عدالت که این روزها گفته شده و قبلا در خطبه های نماز جمعه آقای مرحوم رفسنجانی تبیین می شد تا پایان حکومت روحانی ما به نوعی سکولاریسم مخفی که شدت ان هم از 10 درصد تا 85 درصد در سه قوه جمهوری اسلامی ایران رسیده بود و دیگر نیازی به ارائه این تئوری با وجود تکنوکرات های آموزش دیده شده در آموزش عالی ایران وغرب ؛ هم اکنون نبوده است , که حالا بخواهد این نوع حکومت را یا همان سکولاریسم را ارائه دهیم ؛ جمهور مردم ایران بعد از درست رای دادن شان که ظاهرا با 70 درصد برگشت به سوی نظام دکترین ولایت فقیه مطلقه( 30 درصد هم باطنی ) که فن سالاران را انتخاب می کنند نشان دادند که منتظر اقدامات بعدی که همان پیوست عدالت در کنار قوانین سه قوه جمهوری اسلامی است هستند و تو خود بخوان حدیث مفصل از ....
  • FR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    ممنون از مشرق که با درایت هرروز این نظرات مضحک و خفت بار اصلاح طلبان ستادی را نشر می‌دهد که باعث شناخت بیشتر آنها میشود ...
  • DE ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    خخخ اگر این حجریان میتونست از اون درباریهای مفتخوار رانتخوار میشد که میگشت برای اربابش ممدرضا چاه آیه و حدیث جعل کنه که بتونه بیشتر مردم را غارت کنه . آیهُ لا حجاریان
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    مشرق ،امثال صفایی فراهانی رانتخوار و دنبال پول وپله وقدرت هستند ،اصلا چکار به این حرفها مثل گوگوش که بعد از آن همه فساد اخلاقی حالا سیاستمدار شده
  • تک تیرانداز DE ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 2
    بابا دمتون گرم. شما حتی دارید یادداشت یک ادم دست چندم محاکمه شده رو هم باز نشر می دید ولی حاظر نیستید از سرمایه های انسانی جبهه ارزشی خرج کنید.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    با سلام جریان موسوم به چپ از حجاریان، صفائی، ظریفیان و خاتمی و.‌‌.. به صراحت از سکولاریسم دفاع و در عمل برای پیاده سازی آن تلاش می کنند. مطالعه دیدگاه های آنان که در مقاله فوق خلاصه ای از آن آورده شده است نشان می دهد که اصرار آنها بر جدایی دین از سیاست یک مشرب شخصی است و از نظر علمی یک پدیده ظنی و مغشوش است‌. اجمالا اگر از این نتایج به دلیل ضیق متن بگذریم ، علاقمندم به مطالب حجاریان مروری داشته باشم. ایشان معتقد است دین در باره هر مطلبی حرفی برای گفتن دارد ولی برای پرهیز از ابزاری شدن دین باید آن را کنار گذاشت. صغری ایشان که دین واجد این واقعیت مسلم است بنظر می رسد محل اختلاف نیست اما در کبری ایشان اختلاف است و آن این است که ما متدین هستیم و می خواهیم تنها دین بر امورات ما حاکم باشد و نظریه ولایت فقیه اهلیت تاسیس یک نظام دینی را دارد و با تمام وجود از آن دفاع می کنیم. تاکنون برای تحقق یک جامعه دینی گام های بزرگی برداشته شده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب باید همه تلاش کنیم و این امر یک پدیده عقلانی است و بخشی از جهاد در راه خدا است‌ . ضمنا زمین در برابر آسمان نیست ، این نظریه ارسطویی است که در برابر افلاطون تیوریزهذشده است‌. هیچ تفاوتی بین آسمان و زمین نیست بلکه تبیینی ازسلسله مراتب هستی است. و زمین و جهان هستی از عرش الهی اداره می شوند و در زمین بدین اعتبار صرفا یک نظریه جهان شمول از نظر سیاسی حاکم است و آن حکومت بقیه الله ارواح العالمین له الفداء است و با شروع حکومت حجه خدا سرآغازی برای رجعت است و این از مسلمات عقلی و دینی است و در این بازه زمانی ج اا مقدمه این نظریه قدسی و مشروع الهی است‌. در بیان این نظریه نه از کسی واهمه ای داریم و نه لکنت زبانی. آثار پربرکت این جنبش الهی هر روز پررنگ تر می شود و برکات آن بر همگان آشکار می شود. البته لازم است در اینجا اعترافی نیز بکنیم. ما ملت به حکم ۱۵ قرن حکام جور و ظلمت و نکبت به معنای واقعی کلمه به استضعاف کشیده شدیم و اگر امروز در کیفیت اداره کشور اشکالاتی وجود دارد ریشه در این پدیده دارد و حتی طرفداری چپ ها از ادبیات غربی دلیل بر این موضوع یعنی استضعاف دارد‌.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 3
    به گفته ی نمایندگان سابق مجلس و اقتصاددان های مستقل در سال 98 از هر سه نفر در ایران یکنفر زیر خط فقر است بعدش این آمار یک درصد و 6 درصد رو از کجا آوردی؟
    • SE ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      2 0
      خط فقر با فقر مطلق کاملا متفاوت است. فقر مطلق یعنی عدم امکان تامین حتی یک وعده غذا در حد نان در روز.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    کجا در عرصه اقتصادی موفق بودیم؟ منظورتون تورمه؟ بیکاریه؟ فساد و رانته؟ ساختار اقتصادی و بدتر از اون ساختار نظارتی باید متحول و عملی بشه وقتی در قدرتی باید با قدرتهای مبارزه کنی نه وقتی در موضع ضعفی
  • DE ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    2 0
    اشراف زاده ها خصایص روانشناسی ویژه خود را دارند: - خود خواه هستند - همیشه باید مطمئن باشند که برتر از دیگران، دیده و احترم گذاشته می شوند - زود حوصله شان سر می رود - کلی پول باد آورده دارند که نمی دانند با آن چکار کنند - بد تر از همه این نکات اینکه، هیچ علاقه ای به اخلاقیات نشان نمی دهند.
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    چرا چپ های ستادی طرفدار کمونیستهای خدا نشناس شده آند ؟ کمونیست که طرفدار دیکتاتوری پرولتاریا است و دین را افیون توده ها می داند .مگر چپ های ستادی دیوانه شدند که با کمونیست جنایتکار و تروریست که عزیزان ما را ترور کردند همدست شدند .
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    0 0
    شما پولهای این ملت رو که دزدیدی پس بده
  • جلال میاندوآب IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    1 0
    این درصد ملت روشن فکر نما غرب زده اند پدر بزرگ مادری من کارگر کار خانه قند بود قبل انقلاب الان بعد انقلاب 6تا پسر داره همشون کارمند و وضعیت مالی خوبی دارند پدر بنده هم کارگر بودن الحمدالله پسرها ش ابزار فروش کشاورز ودامدار هستند وموفق، پس بعد انقلاب برای اکثر فقیر قبل انقلاب خوب است ونکته بعد تمام کشورهایی که انقلاب کردن وجنگ کردن آلمان ژاپن ووو اول سختی دیدن بعد کشورشان رونق یافته کشور ما 8سال جنگ تحمیلی 8سال ریاست جمهوری روحانی (+اصلاح طلب) و8سال دولت خاتمی (اصلاح) را دیده درنتیجه 24سال در جنگ بودیم پس لذا میوه انقلاب اسلامی انشالله به ثمر خواهد نشست درخت انقلاب تنومند است میوه درخت تنومند هیچ وقت کم نمیشه البته اگر کرم ها بگذارند
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۲
    0 0
    لطفا از این افساد طلبان بپرسید دنیا را تعریف کنند. آیا تعامل با چین و روسیه تعامل با دنیا نیست. دوم اینکه من شهروند که از اول انقلاب تا الان در تمام راهپیماییها و و دفاع مقدس داوطلبانه شرکت کرده ام. آیا این دموکراسی است یا استبداد.
  • ناشناس IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
    0 0
    این حرفها چیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس