حسن روحانی - نمایه

در حالی که برخی رجال چپ اصرار دارند که اصلاح‌طلبان در دولت روحانی اقلیتی ناچیز بوده‌اند اما سخنگوی حزب اعتماد ملی اخیراً تأکید کرد که ما اکثریت اعضای دولت و حامیان روحانی بوده‌ایم.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

ما "روحانی" بودیم...

ما "روحانی" بودیم.../ خنثی شدن یک خرج انفجاری علیه روان مردم

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال چپ و سخنگوی حزب اعتماد ملی اخیراً در لابه‌لای یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون تحرکات سیاسی حسن روحانی، دست به اعتراف جالب و البته ناخواسته‌ای زده است.

او در این مصاحبه ضمن استقبال از اقدامات سیاسی اخیر حسن روحانی گفته است:

"امیدوارم آقای روحانی این انگیزه و روحیه را داشته باشد که بتواند اعضای دولت و حامیان دو دولت گذشته که اکثرا از جریان اصلاح‌طلبان بودند را به گفت‌وگو دعوت کرده و تعامل و تبادل نظر داشته باشند و با تجمیع این ظرفیت،  می‌تواند در روند آتی کشور به ویژه در مناسبت‌های سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار باشد."[۱]

*اعتراف جوادی‌حصار مبنی بر حضور قاطع اصلاح‌طلبان در دولت آقای روحانی در حالی است که برخی چپ‌های ستادی دائما تقلا می‌کنند تا خود را اقلیتی بی‌تأثیر در دولت روحانی جلوه دهند و یا از این می‌گویند که آقای روحانی راه و روش آنها را اجرا نکرده است! [۲]

 این در حالیست که کلیدی‌ترین مناصب دولت روحانی در اختیار ژنرال‌های چپ بود و آقای روحانی هم طی ۸ سال دولت اعتدال هیچ دستور کار ویژه‌های غیر از آمال اصلاح‌طلبان نداشت.

آمالی از مذاکره با آمریکا گرفته تا ترشرویی نسبت به محور مقاومت و معارضه با برخی آرمان‌های اصولی نظام اسلامی.

اعتراف جوادی‌حصار را نباید از یاد برد...

چه اینکه تقلای چپ‌های اشاره شده برای برائت‌جویی از روحانی در حالی است که آنها در روزگار ماه عسل خود با روحانی از این می‌گفتند که ما "فدائیان روحانی" هستیم، ما تضمین روحانی هستیم و اصلاحات روحانی است.

***

 

کسی که بر انفجار تأکید داشت حالا از لزوم امید می‌گوید!

خنثی شدن یک خرج انفجاری علیه روان مردم

ما "روحانی" بودیم.../ خنثی شدن یک خرج انفجاری علیه روان مردم

مرتضی مبلغ، از فعالان چپ در بخشی از یک مصاحبه که سایت امتداد آنرا منتشر کرد، در اشاره به مفهومی تحت عنوان "لزوم تغییر زبان اصلاح‌طلبان" گفته است: تغییر زبان اصلاح‌طلبان باید در سه ساحت اتفاق بیفتد. یک، باید زبان اصلاح‌طلبان با درد، رنج، مسائل و مشکلات مردم هماهنگ و همدل باشد. این نکته بسیار مهم است. زبانی را دنبال کنند که همدلانه با مسائل و مشکلات و نیازهای اقشار مختلف جامعه باشد.

او می‌افزاید: ساحت دوم هم مربوط به نقدهای دلسوزانه و بسیار هشدار دهنده به نحو خیلی جدی‌تر و صریح‌تر به دستگاه‌های هیئت حاکمه است. یعنی دستگاه‌های هیئت حاکمه را هرچه بیشتر نسبت به سیاست‌های غلط و مخاطره‌آمیزی که باعث پیدایش چالش‌ها و مشکلات بزرگ برای جامعه و مردم شده است، متوجه کرده و آنان را به هر نحو متقاعد کنند که تغییر سریع و سازنده در رویکردها و سیاست‌ها، هم به نفع خودشان و هم به نفع جامعه است. یعنی نقدها باید به شکلی باشد که باعث تجدیدنظر جدی و اساسی در رویکردها و سیاست‌ها شود تا شرایط مساعدتر و مناسب‌تری در جامعه فراهم کند.

مبلغ همچنین در اصلی‌ترین بخش کلام خود تصریح می‌کند:

"ساحت سوم، مربوط به فاصله گرفتن از ادبیات و گفتمان‌هایی است که به ناامیدی و سرخوردگی بیشتر جامعه منجر می‌شود. امید، اکسیر گشایش و برون‌رفت از مسائل و مشکلات و ناامیدی هم ورود به سیاه چاله‌های خطرناک‌ است. یکی از جنبه‌های مهمی که اصلاح‌طلبان باید ادبیات و زبان خودشان را تغییر دهند این است که در شرایطی که از یک سو برخی رفتار و رویکردهای دستگاه های مختلف موجب سرخردگی و نامیدی روزافزون شده و می‌شود و از سوی دیگر عملیات روانی گسترده و سیستماتیک دشمنان کشور و مردم مستمرا القای یأس و ناامیدی در جامعه می‌کند، گفتارها و گفتمان‌های امیدبخش و واقع‌بینانه به جامعه ارسال و آن را ترویج کنند. همچنین در عین اینکه متوجه مشکلات بوده و به دنبال حل مشکلات هستند، به جای اینکه  ناامیدی و سرخوردگی در جامعه تشدید شود، مردم را امیدوار و امیدوارتر کنند. "[۳]

* این سخنان آقای مبلغ عجیب است؛ چه اینکه پارادایم ۱۰ سال اخیر اصلاح‌طلبان چیزی جز "القای نومیدی" نبوده است و اتفاقا آقای مبلغ نیز یکی از علمگردانان همین نمایش هستند.

و هم‌او بود که ۲ سال قبل طی اظهاراتی در فروردین ماه سال ۹۸ با تأکید بر اینکه شرایط جامعه، قطبی و دچار تضاد شده، گفته بود: اگر این تضادها از طریق تعامل سازنده و گفت‌وگو حل‌وفصل نشود شرایط دشوارتر می‌شود و این احتمال وجود دارد که جامعه از همه عبور کند و اگر چنین شود، معلوم نیست چه بر سر کشور می‌آید.

او در ادامه با توصیف شرایط کشور به «وضعیت حادّ» و «انفجار مشکلات» تأکید می‌کند: اگر روند جاری ادامه پیدا کند افق چندان روشنی در پیش رو نمی‌توان دید! [۴]

بگذریم از اینکه چند ماه پس از این اظهارات سیاه‌نمایانه مبلغ و دوستان او در ستاد اصلاحات "آبان ۹۸" رخ داد و سیاه‌نمایان در حمام خون غسل کردند.

هرچه هست اما صحبت‌های جدید مبلغ را باید مغتنم شمرد و از آن استقبال کرد.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1192227

2_ mshrgh.ir/1326546

3_http://emtedad.news/?p=5932

4_mshrgh.ir/950285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عبدالله مومن IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    24 1
    همه می دانیم که این جماعت در هر تبهکاری ای بر علیه ملت ایران، شرکت موثر داشته اند پس نیازی به بازگوکردن کرامات خودشان نمی باشد !!!
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      10 1
      غلط کردن گلوشون گیره الان راه کار چیست
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      3 0
      البته
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      3 0
      افساد طلبان بانیان وضع موجود و باعث رنج و عذاب مردم هستن پس نمی توانند صدای مردم باشند.
    • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      2 0
      روحانی میخ آخر را بر تابوت اصلاحات کوبید و خودش هم منزوی و مطرود مردم شد دست و پای بیخودی میزنه .
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      2 0
      خیلی ناراحتن مردم نمیریزن خیابون بخاطر دسته گل روحانی. اینها را باید به جرم تحریک به اغتشاش احضار کنید تا دیر نشده
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    21 1
    مشرق عکس روحانی گذاشتی حسابی حالمون گرفتی
  • سید IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    19 1
    به هرحال اصلاح طلبان مشمئز کننده، هستند و شنیدن و دیدن شان همواره کفاره دارد!
    • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      3 6
      نه که شما خیلی دل چسبید!!!!!!!؟؟؟ هر دو صرفا منافع ابتدا شخصی - بعد جناحی ... مردم !؟!؟
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
      4 0
      جناب 13:48 از کسانی است که همواره حامی جناح اصلاح طلب و دولت سابق بوذه است و اینک هم سرخورده و هم لجوج و مغرور که به جای طلب آمرزش، از سر نادانی به همه و به زمین و زمان ناسزا می گوید! باید کمی زمان بگذرد تا خنک شود!!!
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    5 0
    با دیدن عکس ناخودآگاه گفتم اعوذ بالله من الاذناب شیطان الرجیم.
  • NL ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 3
    آرزو دارن به توافق برجام دست پیدا کنند که دولت روحانی ۶سال پیش بهش رسید
  • علی IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم خدایا دیگه شیطان مزدور مطیع ملکه و شیطان بزرگ آمریکا را بر ما مسلط مکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس