امام خمینی نمایه ورود امام خیمنی به کشور دهه فجر

"جهاد تبیین"، حلقه مفقوده دهه فجر است. گزینه‌ای که علمای بلاد و خواص بصیر نیز بر آن تأکید دارند اما کمتر اثری درباره آن پیرامون اقتصاد ایران و "کارنامه اقتصادی انقلاب اسلامی" چشم می‌خورد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

چرایی انزجار "شورای همیشگی پیرمردان چپ" از جوانان

چرایی انزجار "شورای همیشگی پیرمردان چپ" از جوانان/ نماینده سیاه‌نما ول‌کن نیست!

فیض‌ا... عرب‌سرخی، فعال چپ و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که سایت صبح ما آنرا منتشر کرد از این گفت که اصلاح‌طلبان از چرخه اداری و سیاسی کشور حذف شده‌اند.

او همچنین در پاسخ به این سوال که چه زمانی قرار است چهره‌های جدیدی از جریان اصلاحات جایگزین چهره‌های امروز شوند؟ گفته است:‌

"این کادرسازی از کجا باید شروع شود؟ در پستو یا در سازمان‌های اداری و اجرایی کشور؟! اجازه انتخاب و به کارگیری نیروهای جوان برای حضور در ساختارها داده نمی‌شود و به شکل پر رنگ از سال ۸۴ این اتفاق یعنی ردّ صلاحیت نیروهای گذشته در حال تکرار است"! [۱]

*شیون‌گری آقای عرب‌سرخی در حالی است که اصلاح‌طلبان تا همین چند ماه قبل و در دولت اعتدال صاحب تمام مناصب بلندپایه دولتی و اداری و سیاسی بودند و در همه عرصه‌ها ترکتازی می‌کردند.

اکنون هم طبیعتا به مصداق آیه شریفه " تِلکَ الاَیّامُ نُداوِلُها بَینَ النّاس" نوبت دیگرانی با تفکر دیگر است.

فلذا از رجال سیاسی معمولی که شأنی در نخبگی ندارند هیچ شکایتی درباره این حذفیات طبیعی و نبودن همیشگی در سمت‌ها مسموع نیست.

مسئله مهمتر اما ربط بی‌ارتباطی است که عرب‌سرخی بحث کادرسازی اصلاح‌طلبان را به آن وصّالی می‌کند و از این می‌گوید که چون کسانی از ما در انتخابات رد صلاحیت شده‌ایم و یا در ساز و کارهای اداری نیستیم پس نمی‌توانیم کادر تربیت کنیم!

این در حالی است که اولا همانطور که اشاره شد اصلاح‌طلبان طی ۸ سال گذشته و تا همین چند ماه قبل در سمت‌های اجرایی کشور حضور داشتند اما مسئله این بود که به نسل جوانشان وقعی ننهادند و امثال ربیعی و نعمت زاده و زنگنه پیر را به سمت‌ها آوردند. آنها با اینکه می‌توانستند اما چرا از جوان‌ها استفاده نکردند!؟ (این گزینه تمام ادعاهای عرب‌سرخی را به سادگی رد می‌کند)

جالب است که آنها حتی با اینکه بعنوان داعیه‌داران شوآف مربوط به "لزوم حضور بانوان در مدیریت‌های کلان" هم شمرده می‌شوند و در حالیکه اکثریت شورای شهر پنجم تهران را نیز در اختیار داشتند اما حاضر نشدند یکی از خانم‌های اصلاح‌طلب را به سمت شهرداری تهران بگمارند.

در همین دوران بود که سعید حجاریان نیز عملا قید جوانگرایی در اصلاحات را زد و تئوری "هسته سخت اصلاحات" (شورای همیشگی پیرمردان چپ) را مطرح کرد.

مهمتر از تمام این مسائل نیز عرب‌سرخی پاسخی به این تناقض بزرگ نمی‌دهد که چپ‌ها چرا در تیول متعلق به خود یعنی "احزاب اصلاح‌طلب" نیز حتی حاضر به استفاده از جوانان نیستند!؟ و نه تنها حاضر نیستند بلکه به حزب جوانگرای ندای ایرانیان نیز هرگز روی خوشی نشان ندادند و لیدر اصلاح‌طلبان در مواجهه با تشکیل این حزب اظهار کرد: زنده باد مخالف من!

پرونده چپ‌ها در توجه به جوانان کاملا سیاه است و هیچ جای دفاع و توجیهی ندارد.

مسئله بعدی هم اینست که آنها اساسا چرا اصرار دارند با گفتمانی که دستاوردی جز فتنه، ناکارآمدی و میل به سمت براندازی ندارد کادر هم بسازند!؟

کادرهای جوان اصلاحات آیا قرار است مسیری جز تقلا برای فتنه، ناکارآمدی و حرکت به سوی براندازی را پی بگیرند!؟

***

"جهاد تبیین اقتصادی"؛ حلقه مفقوده دهه فجر

چرایی انزجار "شورای همیشگی پیرمردان چپ" از جوانان/ نماینده سیاه‌نما ول‌کن نیست!

حجت‌الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان اخیراً طی سخنانی به مناسبت آغاز دهه فجر گفته است:

 "توطئه دشمن این است که جمهوری اسلامی را غیرضروری معرفی کند و در واقع نظام اسلامی را ناکارآمد نشان دهد و بر این اساس وظیفه داریم، در دهه فجر امسال دستاوردها و کارهای انجام گرفته در کشورمان را تبیین کنیم. " 

به گزارش ایرنا، وی همچنین تأکید کرد: دشمن تلاش دارد چهره رژیم منحوس طاغوت پهلوی را بزک کند، در واقع  آن را کارآمد نشان دهد، می خواهد القا کند که شاه هم کار می‌کرد و یکی از تلاش های دشمن در فضای مجازی برای نسل سوم و چهارم این است که شاه را توانمند و خدمتگزار معرفی کند.[۲]

*پیش از این، آیت‌ا... فقیهی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه نیز در مصاحبه‌ای تأکید کرده بود که "باید با برجسته کردن پیشرفت های کشور در دوران پس از انقلاب، کارآمدی نظام را به مردم نشان داد و در مورد مشکلات نیز باید سعی کنیم با همفکری یکدیگر و کمک به مسئولین محترم، به دنبال حل مشکلات باشیم. "[۳]

بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی خاصّه در بخش اقتصادی، حلقه مفقوده مراسم دهه فجر است که بایستی توسط آگاهان امر و بصورت مستدل و منطقی با همراهی سایر خواص، رسانه‌ها و صداوسیما بیان شود.

امری که شاهدیم علمای بلاد نیز بر آن تأکید دارند اما منصه‌های عینی و ملموس آن انگشت‌شمار است.

 مقوله "جهاد تبیین" که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند و یا عبارت انتقادی معظم‌له در بیانیه گام دوم تحت عنوان "تبلیغات نارسای مسئولان" (پیرامون دستاوردهای انقلاب اسلامی) همگی در همین پازل تعریف می‌شوند و نیاز به آن دارند تا کسانی از خواص به ندای امام جامعه لبیک گفته و به عرصه تبیین پا گذارند.

***

القای بحران مشروعیت در نظام اسلامی

نماینده سیاه‌نما ول‌کن نیست!

چرایی انزجار "شورای همیشگی پیرمردان چپ" از جوانان/ نماینده سیاه‌نما ول‌کن نیست!

جلال میرزایی، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس سابق در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون دهه فجر و شعار مبنایی "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی" اظهار کرده است:

"در ارتباط با جمهوری اسلامی که –قرار بود- جمهوریت بر منبای اسلامیت باشد، امروز برخی چالش‌هایی را داریم که متاسفانه این چالش‌ها را با گذشت ۴۳ سال نتوانسته‌ایم حل‌شان کنیم که  اگر ادامه پیدا کند، می‌تواند به بحران مشروعیت تبدیل شود"! [۴]

*ما البته منظور بیان نشده آقای میرزایی از "چالش‌هایی که ادامه آنها موجب بحران مشروعیت نظام می‌شود"! را نمی‌دانیم اما مستندا می‌دانیم که چنین چیزی در ساحت نظام اسلامی وجود ندارد و ساختارهای نظام اسلامی در رئوس کلی خود صحیح عمل می‌کنند و خواست تحقق "جمهوری اسلامی" کاملا محقق شده است.

چه اینکه در جمهوری عاقله اسلامی، مردم هستند که در نظارت تقنینی اسلام و حاکمیت ولی فقیه، سرنوشت خود را با "حق رأی" تعیین می‌کنند و این چیزی است که امروز به رأی العین در ایران اسلامی محقق شده است.

امروز دولت که بیش از ۹۰ درصد تمام اجرائیات و خزائن مالی کشور را در اختیار دارد با رأی مردم انتخاب می‌شود. مجلس شورای اسلامی بعنوان قوه تقنینی کشور در مظان رأی مردم است. و سایر ارکانهای انتخابی دیگر...

مشخص نیست در این اندامواره اصولی و کارنامه مشخص آن کدام اشکال وجود دارد که آقای میرزایی پیش‌بینی بحران مشروعیت کرده‌اند!؟

چه اینکه بحران مشروعیت در حالتی بروز می‌کند که اندامواره اشاره شده دچار کژکارکردی و عمل ضد شود.

آیا امروز شاهدیم که دولت، مجلس، شورای نگهبان و یا مجلس خبرگان به ضرر نظام اسلامی و مردم تصمیم می‌گیرند و کار می‌کنند!؟

از اشتباهات فردی و نفسانیت‌ها که در تمام حکومت‌های جهان وجود داشته و دارند که بگذریم؛ چنین چیزی مشاهده نمی‌شود فلذا استدلالا حرف آقای میرزایی غلط و برخاسته از دانسته‌های غلط است. اگر برخاسته از تمنیّات فردی نباشد...

همه باید بدانیم که حتی در شرایط "زیست بهشتی" هم اگر عده‌ای باشند که مدام سیاه‌نمایی کنند و بیخ گوش مردم واویلا سر بدهند اما کسی نباشد که در "جهاد تبیین" پاسخ بدهد؛ ساکنان بهشت هم حتی به تصور "زیست جهنمی"‌ می‌رسند و علیه خدا و فردوس برین می‌شورند...

گفتنیست، میرزایی پیش از این و در اظهاراتی پیرامون سخنان مغلوط ظریف در فایل صوتی مشهور گفته بود: گذشت زمان ثابت می‌کند موضع آقای ظریف درست بوده! [۵]

او همچنین همان کسی است که ۳ سال قبل و در دولت روحانی برای سیاه‌نمایی از اوضاع گفته بود که واردات کالا به کشور در حال مسدود شدن است!

رخدادی که هرگز رخ نداده بود و حتی در زمان جنگ هم سراغی از آن نداشتیم. در آن مقطع نیز با رصد ما کسی به سیاه‌نمایی‌های این فرد پاسخ درخوری ارائه نکرد.

***

1_ http://sobhema.news/?p=20212

2_ irna.ir/xjHpMF

3_ mshrgh.ir/1333311

4_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1190679

5_ mshrgh.ir/1208934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    7 0
    شورای نگهبان تعیین میکنه
  • سید IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    13 16
    به فضل خدا با بیداری اکثریت جامعه و کارنامه درخشانی که این دولت انقلابی ارائه خواهد کرد، اصلاح طلبان برای ابد در تاریخ دفن خواهند شد و از این پس ملت مجبور نخواهد بود به سبب رؤیت شان، روزانه کفاره بدهد!!!
    • خخخخ FR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      5 1
      اکثریت رو قشنگ اومدی
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 5
      دولت انقلابي پاسخ داده تو روت زياده بازم ادعا داري فقري كه بيداد مي كنه رو نميبيني يعني كوري ٤٠ساله وضع هو روز بدتر شده روز خوشم نديدم تمومشم نميكنين
    • حاجی IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 1
      برنج 80 هزار تومنی کارنامه مورد قبولی هست
    • ناشناس IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      خوب اومدی
    • ناشناس IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      همین جوری تو توهم هستید که یه بچه 15 ساله سر همه کلاه میذاره
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      برنج 80 هزار تومنی کارنامه مورد قبولی هست/// منم با شما هم نظرم. اگه یه حکومتی بیاد که یه پلومرغ ارزونی بده من کوفت کنم من دیگه درخواستی ندارم!
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      اكثريت جامعه بيدارن كه شما با حد اقل راي تو هستين مردم هر دو جناح رو بخوبي ميشناسن روتون ميشه هنوز از رئيسي و دارو دستش دفاع ميكنين كه دنبال احياء همون برجامي هستن كه ميخواستين رو عاملش زنده زنده بتن بريزين خجالت خوب چيزيه اينم از اوضاع اقتصادي پس راه حل اقايان چه شد اونم كه شد همون برجام تا برجام جون نگرفت همه چي هر روز گرونتر شد كه
  • احمد IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    14 5
    موضوع دیگر .اصلاح طلب . اصول گرا نیست که با ان مدت هاست مردم بازی میدهند و کاهی جای قدرت به ظاهر عوض می شود هیچکدام صلاحیت اداره مملکت با ان تفکرات قرون وسطایی ندارند .و فقط سرمایه ملی را غارت میکنند .
    • سید IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      5 1
      از طرف کسی که پس از سرخوردگی در سال ها حمایت از اصلاح طلبان، غرور و خودخواهیش مانع از پوزش طلبی و لجاجتش مانع از حق گویی است!!!
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      اصول گرایانی که مملکت آفتابه ساز رو ماهواره ساز کردن لایق حکومت نیستن پس لابد رضا مشنگه لایق حکومته که در دوره باباش صنایع نظامی ایران 3 چیز می ساخت 1- کلاه آهنی 2- فانسقه 3- یغلوی !!!!!!!!!! شایدم صلاحیت حکومت مخصوص مریم قجره خون آشامه یا مخصوص مصی خله !! (میدونم دردت چیه. دنبال مرغ ارزونی. پس زنده باد شکم !!!!!!!!!! گوربابای مملکت !)
  • حسن حبشی IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 4
    جمهوری اسلامی هنوز کامل تحقق نیافته است
    • ناشناس IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      نه انشالله مهرشاد سهیلی ها یواش یواش از راه می رسند و به سرانجام می رسونند با مدیریت جهادی
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      راس ميگي واي يه حال ما اگه اون روز بياد تحقق پيدا كنه ميگن سالي كه نكوست از بهارش پيداست
  • مجید IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    4 0
    جوانگرایی خوبه نه فقط شعار و بدون فکر چون یکی مثل آقا مهرشاد میزنه بیرون!!!
  • فهیم IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    5 0
    عرب سرخی فرد مرموز و پیچیده و خطر ناک است
    • ناشناس IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      ایشون ؟؟
  • ایرانی 1 IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    5 0
    اصلاح طلبکاران به قول فرزند ارشد آقای هاشمی فقید بیش از سی سال تمام مناسب دستشون بوده وکاری نکردن که هیچ خرابکاری هم کردن
  • نوری IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 5
    انگار شما عاشقان شرق ، مشرق نیوز با وجود سرکار آمدن دولت قصد بازگشت آرامش به کشور را ندارید .
    • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 0
      زندگی این آقایان اصلاح طلب در نا آرامی و راه انداختن جنگ داخلی در کشور ها است.تا ایران را مثل افغانستان و یمن و عراق و سوریه نکنند دست بر نمی دارند. می خواهند جمهوری اسلامی را که با مجاهدت بزرگان دین بدست آمده قربانی آرزوهای شخصی و از من در آوردی خود کنند.
  • US ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    9 0
    اصلاح طلبان مرده اند
  • مرصاد IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    لیبرال اصلاح طلبان ؛ که با عدم اقبال مردم ، قافیه را سخت باخته اند ، در حال ریختن آتش تهیه آشوب و گرفتن انتقام ، به هر قیمتی هستند ! این احمقها ؛ درک نمیکنند ، که خودشان نیز ، در همین کشتی نشسته اند !!
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    برای شادی ارواح اصلاح طلبان فاتحه مع الصلوات. بهتره که دیگه کاملآ سکوت کنن،چون جزء اموات حساب میشن.
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    آقای عرب سرخی یک شیلنگ آب بدین دستشون، هر جایی که باشه می شه تربیتشون کرد. لازم نیست حتمأ در ساختارها باشد که. مثلأ خود شما در ساختارها این نبوغتان را پیدا کردید؟
  • کاتب IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 1
    مگه اصلاحات جوان هم داره؟؟
  • ایرانی IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    1 0
    افرادی مثل عرب سرخی را حتما باید مورد استنطاق قرار داد چون این افراد نفوذی هستند و سرشان در اخور غرب است دست این افراد منفور باید از چرخه اجتماعی کاملا کوتاه شود چکن بسیار خطر ناک و مرموز هستند
  • ناشناس IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    چند وقت پیش سر قضیه مدیریت مهرشاد خان سهیلی عزیز چقدر به دختر هاشمی فائزه تاختند
  • پرده اول از شاگرد برنج فروشى IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    دو تن برنج خريد شروع كرد با سود عادلانه فروختن كيلويى ٤٠ هزار تومان سه روز بعد ٥ تومان بالا تر فروخت كيلويى ٤٥ تومان خريدند و مشكلى پيش نيامد هفت دوم و سوم كيلويى ٥٥ هزار توان از ماه دوم ٦٠ كمى ديگر ٧٠ و حالا كيلويى ٨٠ هزار تومان فعلا كسى بطرفش نيامد و فقط مصرف كنندگان گاهى اعتراض كردند جواب اين بود هر جا ارزانتر ميدهند همانجا بخريد شايد خريد قبلى دارند. كيلويى ٧٥ هزارتومان براى خود ما تمام شده ٨٠ كمتر صرف نميكند( د. ج. مستند ساز ).
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      0 0
      بالاخره فعلا قيمت برنج مرغوب ايرانى دور و بر ٨٠ هزارتومان تثبيت شد حالا معاون اول چه تدبيرى در مقابل دستور زئيس جمهور دارد ومنتظريم رونمايى بشود
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    8 سال خاتمی خائن و8 سال دوات تخریب این وضع را ایجاد کرده اند و حالا هم دلسوزی می کنندو هم نظرات منافقانه و غربگرایانه عر می کنند.
  • حسن IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    آقای عرب سرخی فراموش کردند که تا برج ۶ سال همه حکومت در اختیار آنها بود بنابراین هر چه هست دستپخت ۳۲ سال حکومت پروان و رادیکال ها با اصلاح نا طلبان و این کشور بوده و همه اون چرا که داشتیم دادیم که وضع اقتصاد خوب شود ولی دیدیم گل های که آرمان شما بودند به وعده های خود وفا نکردند و شما هم نتیجه آن اندیشه و تفکر هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس