ویژه ها

شکاف طبقاتی در دولت روحانی رکورد زد و تورم در این دولت به طور افسارگسیخته افزایش یافت. حال در دولت سیزدهم، تلاش ها برای جبران خسارت های وارده در هشت سال گذشته روز به روز در حال افزایش است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با    «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اصلاح طلبان با «سکوت نجیبانه» به دولت رئیسی فرصت داده اند

«حسن رسولی» فعال اصلاح طلب که پیش از این عضو شورای شهر اصلاح طلب پنجم تهران بوده است، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «بیشتر وقت دولت به گفتاردرمانی، جلسه درمانی، صدور و دریافت دستور سپری می‌شود... اگر دولت آقای رئیسی به صورت فوری به این نقیصه‌ها پایان ندهد، آینده دشوارتری از امروز و دیروز فراروی مردم ایران است».

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: «مدت زمان کمی‌از عمر دولت رئیسی گذشته و در استمرار خط مشی اصلاح‌طلبی ضمن نقد مشفقانه دولت باید فرصت کافی به آقای رئیسی داده شود تا بتواند متناسب با اختیارات قانونی و مسئولیت خطیری که برعهده دارد در سکوت نجیبانه جریان اصلاحات در یک فضای امن و آرام تصمیم‌گیری‌های مهمی‌را برای بهبود شرایط اقتصادی و معیشتی و متوقف کردن فرایند روبه رشد فقر و بیکاری و تورم کشور اتخاذ کند».

ابتکار: ایران «مرداب ناامیدی» و مردم ایران «لشکر خستگان» هستند/ اصلاح‌طلبان با «سکوت نجیبانه» به دولت رئیسی فرصت داده‌اند

این فعال اصلاح طلب در مصاحبه مذکور به نوعی منت گذاشته و مدعی شده است که جریان اصلاحات با «سکوت نجیبانه» به دولت فرصت داده تا در یک فضای امن و آرام به مشکلات رسیدگی کند.

این اظهارنظر متکبرانه در حالی است که جریان اصلاح طلب و رسانه های منتسب به این طیف در چند ماه اخیر از هیچ اقدامی در جهت هجمه به دولت و تخطئه اقدامات انجام شده، فروگذار نکرده است.

برای نمونه، وقتی در دولت رئیسی در واکسیناسیون سراسری شتاب روزافزون و کاملا محسوسی رخ داد و آمار فوتی ها و مبتلایان به شدت کاهش یافت، جریان اصلاح طلب دست به کار شده و این اقدام بسیار مهم را به نفع دولت روحانی مصادره کرد.

اصلاح طلبان در ماههای اخیر دو دستور کار را در صدر اقدامات رسانه ای خود قرار داده اند. یکی مصادره موفقیت ها و اقدامات مثبت دولت رئیسی است و دیگری سرپوش گذاشتن بر میراثی است که دولت روحانی به دولت سیزدهم تحویل داده است.

این فعال اصلاح طلب در مصاحبه مذکور مدعی شده است که بیشتر وقت دولت به گفتاردرمانی، جلسه درمانی، صدور و دریافت دستور سپری می‌شود. در رد این ادعا فقط به یک نمونه اشاره می کنیم.

در ماجرای اخلال در جایگاه های عرضه سوخت، اقدامات دولت و تدابیر اتخاذ شده و بازدیدهای میدانی دولتمردان و نوع انعکاس این رویداد توسط رسانه ملی در کنار متانت و همراهی مردم، موجب شد که تیر دشمن در ایجاد غائله بنزینی به سنگ خورده و ناکام بماند.

به نظر شما اگر اخلال بنزینی در دولت روحانی اتفاق می افتاد، شاهد چه وضعیتی بودیم!؟ رئیس جمهور یکی دو روز بعد تازه واکنش نشان می داد و با خنده می گفت من خودم هم تازه امروز صبح متوجه اخلال بنزینی شدم.

وزیر نفت در واکنش به این مسئله می گفت مردم فعلا بنزین نزنند تا مشکل در روزهای بعد حل شود. دیگر مقام دولتی می گفت با چند روز بنزین نزدن مشکلی برای کسی پیش نمی آید پس صبر کنید؛ شایعه افزایش قیمت بنزین بدون واکنش دولتمردان به سرعت در میان افکارعمومی پخش می شد و...

بنابر مستندات متعدد، گفتاردرمانی و جلسه درمانی از ویژگی های اصلی جریان اصلاح طلب است. همان طیفی که با مدیریت ناکارآمد خود در هشت سال گذشته، خسارت های فراوانی به کشور و مردم وارد کرد.

** اذعان به فرصت سوزی و کاهش شدید سرمایه اجتماعی جریان اصلاحات

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «فرصت سوزی های اصلاح طلبانه» نوشت: «در حال حاضر خاتمی حتما محبوبیتی مانند ابتدای دهه ۹۰ را ندارد؛ چنان‌که تقاضای او برای شرکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و البته حمایت او از لیست شوراهای اخیر، با اقبال عمومی مواجه نشد...احیای اعتماد سرمایه اجتماعی کار راحتی برای اصلاح‌طلبان نخواهد بود..  در این بین نمی‌توان از تصمیمات نادرست و فرصت‌سوز اصلاح‌طلبان نیز به‌راحتی گذشت».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «بعد از آنکه روحانی نشان داد تعلق خاطری به گفتمان اصلاح‌طلبی و مطالبات سیاسی سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان ندارد، استمرار حمایت بی‌دریغ اصلاح‌طلبان از او باعث شد مردم حساب جبهه اصلاحات با روحانی را یکی فرض کنند...فراکسیون امید (مجلس دهم) نیز کارویژه‌ای در چهار سال فعالیتش ارائه نداد؛ به‌جز سخنرانی‌های معدود نمایندگان اصلاح‌طلب که آن را نمی‌شود به حساب فراکسیون امید گذاشت».

ابتکار: ایران «مرداب ناامیدی» و مردم ایران «لشکر خستگان» هستند/ اصلاح‌طلبان با «سکوت نجیبانه» به دولت رئیسی فرصت داده‌اند

جریان اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ۱۴۰۰ با شکست سنگینی مواجه شد. در حقیقت این طیف در انتخابات ۱۴۰۰ به کارنامه خود باخت.

اعضای «لیست جمهور» - لیست امید سابق- علیرغم حمایت ویژه خاتمی و پشتیبانی گسترده احزاب و رسانه های اصلاح طلب، ۲۱ بر صفر در انتخابات شورای شهر تهران باخت.

در همین رابطه، سرلیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر ششم تهران، قریب به ۴۹۰ هزار رأی کسب کرد. اما بیشترین رأی اعضای لیست جمهور در این انتخابات، تنها حدود ۳۶ هزار رأی بود.

اصلاح طلبان در انتخابات ششمین دوره شورای شهر در حوزه انتخابیه تهران، ۲۱ بر هیچ باختند، این در حالی است که در این انتخابات هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان هم نبود.

بنابر اظهارات مقامات مسئول در انتخابات شورای شهر تهران، حدود ۹۰ درصد داوطلبان انتخابات در این حوزه تایید صلاحیت شدند. نکته قابل توجه اینجاست که صلاحیت افرادی که در هیات های اجرایی و نظارت مورد تایید قرار نگرفته و اعتراض خود را اعلام کرده بودند، مجددا بررسی شد.

طیف افراطیون اصلاح طلب از جمله سعید حجاریان و مصطفی تاجزاده، به دفعات مدعی شده اند که جریان اصلاح طلب در میان افکارعمومی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و ملاک در این طیف، رعایت شایسته سالاری و کارآمدی است، اما این نظارت استصوابی شورای نگهبان است که میان اصلاحات و مردم فاصله گذاشته  و در انتخاب افراد شایسته ممانعت ایجاد می کند.

اما انتخابات شورای شهر ششم، یکبار دیگر عیار اینگونه ادعاها را مشخص کرد و نشان داد که نه تنها اصلاح طلبان تندرو هیچ نسبتی با شایسته سالاری و کارآمدی ندارند، بلکه اصل جریان اصلاح طلب به جهت کارنامه بسیار ضعیف، توسط مردم مردود شده است.

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز، همتی به عنوان کاندیدای اصلی اصلاح طلبان علیرغم فراخوان های خاتمی و کروبی و تاجزاده و بهزاد نبوی، فقط حدود دو میلیون و چهارصد هزار رای کسب کرد.

لازم به ذکر است که در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران سرلیست جریان اصلاحات علیرغم تبلیغات گسترده و وسیع فقط حدود ۷۰ هزار رای کسب کرد و در سوی مقابل، سرلیست وحدت حدود یک میلیون و سیصدهزار رای در تهران کسب کرد.

** ابتکار: ایران «مرداب ناامیدی» و مردم ایران «لشکر خستگان» هستند

روزنامه ابتکار در مطلبی نوشت: «حتی اگر طبقه فقیر جامعه با انواع یارانه‌ها توان ادامه راه را داشته باشد کاهش قدرت خرید طبقه متوسط و رفتن اش به سمت طبقه زیرین، تبعات جبران ناپذیری در پی خواهد داشت... متاسفانه علیرغم هشدارهایی که بارها کارشناسان در این خصوص دادند، وضعیت روز به روز بدتر شده و با ادامه یافتن این روند به مرحله بحران اجتماعی و اقتصادی و... نزدیک‌تر خواهیم شد».

در ادامه این مطلب آمده است: «وضعیت اقتصادی نیاز به حضور کارشناسان و متخصصان خارج از دایره دعواهای سیاسی دارد. موضوعی که روحیه آن در رویکرد انتصابات جدید دیده نمی‌شود. درنهایت اینکه باید روان خسته مردم را جدی گرفت، این لشکر خستگان حتی توانی برای حرص خوردن از گفته‌ها و سخنان ناپخته برخی مسئولان هم ندارند. شاید بهتر باشد برای برون رفت از این مرداب نا امیدی فکرهای بهتری کرد».

ابتکار: ایران «مرداب ناامیدی» و مردم ایران «لشکر خستگان» هستند/ اصلاح‌طلبان با «سکوت نجیبانه» به دولت رئیسی فرصت داده‌اند

مدیرمسئول روزنامه ابتکار- محمدعلی وکیلی- در مجلس دهم به مدت ۴ سال نماینده مردم بوده است. همان مجلسی که سلفی حقارت و کمیته رفع حصر و اروپاگردی و جشن تولد اینستاگرامی را در کارنامه خود ثبت کرد.

از سوی دیگر روزنامه ابتکار از حامیان دولت روحانی در هشت سال گذشته بوده است. همان دولتی که با اعتماد بلاوجه به آمریکا و تروئیکای اروپا و بی اعتمادی به توان داخلی و حمایت از نجومی بگیران و مدیران اشرافی، سفره مردم را کوچک و خانوارهای ایرانی را با مشکلات عدیده اقتصادی و معیشتی مواجه کرد.

حالا این روزنامه اصلاح طلب مدعی است که وضعیت فعلی ایران شبیه «مرداب ناامیدی» است و مرم کشورمان نیز مصداق «لشکر خستگان» هستند. گویا اصلاح طلبان و رسانه های منتسب به این طیف عادت دارد که به مردم ایران توهین کند.

شکاف طبقاتی در دولت روحانی رکورد زد و تورم در این دولت به طور افسارگسیخته افزایش یافت. حال در دولت سیزدهم، تلاش ها برای جبران خسارت های وارده در هشت سال گذشته روز به روز در حال افزایش است.

شتاب در واکسیناسیون سراسری، ترخیص کالاهای اساسی دپو شده در گمرک، تدبیر برای جلوگیری از قطعی سراسری برق، کلیدزدن ساخت یک میلیون مسکن در سال، راه اندازی کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل، مدیریت غائله اخلال در سامانه های سوخت، مقابله با گرانی خودرو، کاهش قیمت مصالح ساختمانی، مدیریت بازار مرغ و تخم مرغ با هدف کاهش قیمت، کاهش قیمت مصالح ساختمانی با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مسکن و...تنها بخشی از اقدامات دولت رئیسی در چند ماه اخیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    7 32
    دقیقا
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      8 6
      ناامید نباشید بورس درست خواهد شد
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      15 3
      پیام ها و پالسهای ظریف و ابتکار برای برجام و امریکا دستخوش داره . چقدر بهشون میدن بگید شاید ما هم کاسب شدیم .
    • تک سوار DE ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      24 2
      خب اگه امثال ابتکار مسول نبودن ایران الان کشور پرنشاط بود:) اما در کل اقای ریسی اینم دستمزد رافت اسلامی بی جا. مطمین باش دارن سوتی های شما رو پروفایل می کنن تا یک سال دیگه بشدت بهتون حمله کنن و حتی از عطسه کردنتون هم یک مشکلی بتراشند. اگه می خواهید به بدبختی احمدی نژاد نیوفتید از الان با محاکمه سران نفوذ خودتون رو از این باتلاق نجات بدید.
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      0 1
      دقیقا، اما برای آنهایی که این را می گویند.
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      6 1
      شهید محمود بختیاری تنها راه تحقق حكومت اسلامی حركت با خلوص شما به طول كامل در خط ولایت می باشد كه اگر بزرگ ترین كارهای خیر را انجام بدهید و در كانال ولایت نباشد شامل «حبطت اعمالهم» می شود و هیچ ارزشی ندارد. نكته دیگر اینكه سعادت در دنیا و آخرت به دست نمی آید مگر به واسطه حركت در خط ولایت و عدم حركت در این خط، به طور حتم شقاوت دنیا و آخرت شما را تضمین می كند و استكبار و استعمار جهانی هلاك نمی شود مگر به هدایت امت توسط امامت و ولایت.
    • DE ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      2 1
      تک سوار دمت گرم بابا اسم خودت رو بگذار تک تیر با یک تیر تمام اهداف اصلاطمعکاران را زدی.
    • سوخته IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      6 0
      دقیقا این حزب ... مسبب حال اقتصاد ایران است
    • ایرانی GB ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      6 0
      خطاب به دوست عزیز تک سوار از آلمان : دقیقا" درست گفتین دوست عزیز , از این جماعت مثلا" اصلاح طلب جز شر هیچ کار دیگه ای ساخته نیست , حرف از نداری و بدبختی ملت میزنند , از صبح تا شب واسه نداری و فقر مردم ایران گریه میکنند و اشک میریزند اما وقتی که قدرت مملکت دستشون بود خودشون عامل بیچاره گی مردم شدند و از هر دزدی دزدتر بودند و خانه خراب کن تر ... الان هم , همه این گریه ها و اشک ریختن هاشون صرفا" واسه کسب صندلی ریاست هست و بس تا بعدش که به صندلی ریاست تکیه زدند دوباره شروع بکنند به دله دزدهای خودشون و چوب برجام نکبتی رو بر سر مردم کوفتن و خندیدن به ریش مردم. اگر مردم ایران بتونند از شر حقه بازیها و زبان بازیها و مکر این جماعت مثلا" اصلاح طلب خلاص بشن از هفتاد و هفت هزار بلا و درد و مرض و آفت خلاصی پیدا کردند , اصلاح طلب جماعت یعنی مرض سرطان به معنی واقعی کلمه
    • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      6 0
      هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      4 0
      دولت اصلاح طلب روحانی 8 سال مملکت را شخم زده و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل داده از رئیسی انتظار معجزه نداریم.
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      3 0
      ابتکار جان شما بذر و سرمنشا ناامیدی هستید
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      1 0
      سکان امریکا فرصت دا ده اند
    • سعید MD ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      2 0
      انچه اصلاحطلبان ندارند نجابت و صداقت و وجدان و مردم دوستی
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    14 1
    ابتکار دوباره حرف زد؟
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      5 0
      حرف نزد،......!!!
    • علی IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      6 1
      روزنامه ابتکار است و پررویی نجومی
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      11 1
      از بوی بد مرداب تدبیر و امید و اصلاحات داره شکایت میکنه . بذار ناله کنه .
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      9 0
      روزنامه ابتکار: ایران «مرداب ناامیدی» و مردم ایران «لشکر خستگان» هستند/// بعضی از روزنامه های زنجیره ای هم مخزن پرروها و پدرسوخته ها هستن. 8 سال خوردین ساکت بشین دیگه.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    14 1
    روان مردم فقط در شیکاگو آرومه که طبق خبر خودشون در یک سال قبل 800 نفر از مردم عادی رو وسط خیابون با گلوله زدن کشتن!!!! اینها به زور میخوان بگن ما در جهنم زندگی می‌کنیم تا ارباب لقمه نون رو بندازه جلوشون!!
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      آفرین.خیلی خوب بود
  • !! IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    11 2
    ای لال بشین که ؛ سکوتتون هم ، خدعه ای درش هست !!
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    13 1
    ابتکارخیلی پرروییدتو واصلاح طلبهای غربپرست ایران رابه این روزانداختید
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    9 1
    ابتکاردستاورد هشت ساله خودشون راگفته.
  • پروانه IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    8 1
    ۸ سال همین شما مردم رو بیچاره کردید از بنزین وارداتی چه خبر ان شاالله به زودی پشت میز محاکمه مردم شما رو ببینن
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    9 0
    نا امیدیم چون دزدهایی مثل شما مملکت رو غارت کردن
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 1
    *** شهید محمد حسن بخشی امت حزب الله ای عزیزان شهید پرور یقینا سعادت دنیا و آخرت شما در پشتیبانی از ولایت فقیه است و این بهترین وسیله حفظ انقلاب است.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    7 0
    غارتگر منابع جنکلها ومحیط زیست
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 2
    اقای مشرق ؟
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    5 2
    دولتی که حسن رسولی ۸ سال سینه چاکش بود، در طول هشت سال چنان غارتی انجام دادند که چنگیزخان مغول از این جماعت بشدت اعلام برائت کرده است و از خداوند می خواهد در آخرت با این جماعت فاسدتر از خودش محشور نشود که عذابش هزار برابر شود.
  • عماد IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 0
    الله اکبر از این توصیف
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    5 0
    کاملا برعکسه ادعای مدعیان اصلاحات همواره رئیسی بوده که هیچوقت بدی غربگرایانه اختلاس طلبو نگفته .اما غربگرایانه همواره بفکر حسادت بدیگران .فتنه واشوب .دوگانه سازیو تفرقه و امتیاز دهی بکدخدایشان واین وضع .نتیجه 35حکومت غربگدایانه
  • حمید ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    9 0
    خانم ابتکار فرزندان شما الان دقیقا کجا هستند؟
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      نیویکرک سیتی هستند .
  • IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    7 0
    أمثال ابتكار اين باتلاق را درست كردند ، حالا خودشان را طلبكار هم ميگيرند!!
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    9 0
    وقتی میگن جنس طرف خراب هست یعنی ابتکار
  • DE ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    9 0
    یک بیکار: ایران «مرداب ناامیدی» و مردم ایران «لشکر خستگان» هستند/ اصلاح‌طلبان با «سکوت نجیبانه» به دولت رئیسی فرصت داده اند. خخخخخخخخ وای خدا ترکیدم‌ از خنده ...از بس تو خودشون هستند و از مردم فاصله گرفتن و برای خودشون نوشابه باز کردند اصلا نمیدونند سالهاست چه گندی بالا آورده اند.علاف های بیکار
  • مراد IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    9 0
    اصلاح طلبان باید ساکت شوند و از سخنان بیهوده پرهیز نمایند ُ درضمن خستگی مردم از گندی است که شما به مردم تحمیل کردید !!
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    5 0
    ابتکار یادش رفته مشکلات تقصیر خودشونه
  • محمد IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 0
    اینکه آقای رسولی می گوید مثلا اصلاح طلبان « سکوت نجیبانه » کرده اند ؛ یا نمی داند و یا آگاه است که به گفتار او اصلاح طلبان سکوت نجیبانه نکرده اند بلکه قسمتی از سکوت آنها به خاطر زرنگی است و در کمین نشسته اند تا زمان مناسب فرا برسد و بخش دیگری هم ناشی از آن است که دست اندر کارهای ایشان در دولت قبلی می دانند که چه میدان مین و زمین سوخته ای تحویل داده اند!!
  • وحید IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    4 0
    مسئله عجیبی نیست تمام صهیونیستها و فاسدان دنیای امروز گفته اند: دنیا جای بدی شده است!!!
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 0
    ابتکار؟؟؟؟
  • بوسجين IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 0
    اولا خانم ابتكار چه كساني اين اوضاع رقم زدند ناميدي و خستگي به اين ملت مظلوم حادث شود و ثانيا اينكه تازه يادتان افتلده بعد از سالها در پست نمايندگي و يا معاونت و مسئوليت هاي مختلف از زمان رفتن از بالاي ديوار سفارت داشتيد و امتيازات ويژه ان را گرفتيد اينكه تازه ايجاد نشد در اين مدتي بعد از انقلاب امثال شما برنامه ريزان و تصميم سازان ايجاد بوجود امده يك دوره اي از دوران حاكميت همپالكي هاي خودتان را نام ببريد كه مردم با اين مشكلات دست و پنجه نرم نمي كردند و واقعا خجالت اور است خود كرده منتقد اوضاع شود نه تنها خجالت داره بلكه وقاحت و پر رويي خاصي مي خواهد اينچنين حرف زدن به جاي عذر خواهي از ملت تازه فيلتان باز ياد هندوستان كرده
    • US ۰۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      این دفعه روزنامه ابتکار بود که اشتباه زیادی کرد نه خانم ابتکار.
  • علی IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    ۸سال شما کار کردید چکار کردید به غیر از اینکه ازآمریکا دفاع کردید کدام یک از شما ها بچه هاتون توی کشور های غربی نیست رییسی مثل شما نیست وسرسخت جلو آمریکا می ایستد ومنافع شما به خطر می افتد اگر ساکت باشید سنگین ترین
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    جنگ زرگری
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 1
    حقوق کارگر و کارمند را مساوی کنید امید به ثانیه برمیگردد بورس را سبز کن به صدم ثانیه امید بر میگردد...اقتصاد درست بشه ما خودمون امیدیم
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 0
    حقوقی خرید کن از بورس
  • عباس خسروی IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    5 0
    سلام،بی .... تر و بی وجدان تر از این .. اصلاح طلب در طول عمرم سراغ ندارم
  • قاصدک IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    و روزنامه های اصلاح طلب ، ساز ناله! خسته نشدید اینقدر بر طبل یاس کوفتید؟!
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    آوه، آوه، سکوت نجیب بانه اصلاح طلبان؟ السکوت و ما السکوت؟ شرایط وضع فقر و بیچارگی موجود ساخته و پرداخته افساد طلبان وطنی است، باید مواخذه شوند
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    این عملکرد دولت اصلاح طلبان بود که بخش بزرگی از مردم ایران رو تبدیل به گلامپ کرد ! گلامپ همون شخصیت کارتونی معروف کارتون گالیور هست که مدام می گفت ما موفق نمیشیم من میدونم !
  • mojtaba SE ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 0
    اصلاح طلبهای متظاهر و دشمن ایران و فرهنگ شیعه ایرانی, باید صد تا نماز شب اضافی بخونن که دولت رئیسی و نظام اخلاقی اسلامی اجازه نمیده,تا افراد میهن پرست بریزشون تو کویر نمک این "نجیبهای "بی ارزش رو..
  • حمید IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 0
    خاک بر سرت ابتکار
  • مجتبی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    1 0
    ابتکار: ایران «مرداب ناامیدی» و مردم ایران «لشکر خستگان» هستند. سلام علیکم: از غربگرایانی که اعتقاد دارند آمریکا یعنی جامعه جهانی، نسبت دادن مرداب ناامیدی به این ایران نیز انتظار می رود. عقل که نباشد جان در عذاب است.
  • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    3 0
    زیاد سخت نگیرید طبیعیه، بساط رانت بازی‌ها و... تموم شده ناراحتن، هزیان میگن، شما ببخشید
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    این ابتکار کی از گرده ی این نظام و انقلاب پایین میاد؟؟؟؟
    • شهاب IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      تا زمانیکه ........
  • DE ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    1 0
    یک بیکار: ایران «مرداب ناامیدی» و مردم ایران «لشکر قابلمه بدستان شد خستگان» هستند خحخخ / اصلاح‌طلبان با «سکوت نجیبانه» به دولت رئیسی فرصت داده‌اند. /نجیبانه !! نجیبانه '!! در علم شیمی، فلزات نجیب به فلزاتی می‌گویند که در برابر خوردگی و اکسیداسیون، بویژه در هوای مرطوب، مقاوم باشند و با چیزی ترکیب نشوند وگرنه میشوند نانجیب ! حالا مسععله تُن ! افرادیکه در سیاست با امریکا و دشمنان ایران ترکیب شده اند و به هزار آلودگی سیاسی و مالی و.... هم باز ترکیب شده اند فلزشون نجیبه یا نا نجیب؟؟؟ که بتونند نجیبانه نگاه کنند.!
  • سید فروزان CH ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    2 0
    حسن رسولی باید بداند که این دولت دکتر رئیسی است که دارد نجیبانه با اصلاح طلب هابرخورد میکند جوسازی‌ها ، دروغپردازیها ، تهمت زدنهای جاری در نشریات زنجیرهای را باید محکم و انقلابی برخورد کرد ابتکار تیتر زده که گره توافق با سعود در یمن است ،یعنی این طیف مخالف حمایت از یمن هست ،
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    3 0
    جناب سنگ قزوین این مرداب راتو ودولت تو بوجود اوردید که چندین سال زیپ دهنتون بسته وحالا با گذشت دو سه ماه زبانتا ن به اندازه زبان افتاب پرست دراز شده یا خیلی احمق تشریف دارید یا دیگران را،.....
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    1 0
    باز سر و کله این زن پیدا شد ؟
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    باز این خانم اومد ؟
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 0
    ابتکار از نظرعقلی چقدر ادب واز نظر وطن پرستی کجای تفکر غلطت قرار داری .
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    فساد طلبان با خیانتهای مرتکب شده ومملکت بفنا داده مورد تنفر مردم قرار گرفته وعلیرغم بی حیایی بسیار وپررویی برای خودنمایی باانکه هرروز ابراز وجود کرده .به توصیه ونسخه پیچی ادامه می دهند رغبتی از سوی مردم به انها نمی شود جز همان گروه طرفدار ثابت معاند ومخالف نظام انها در حالی دستو پا میزنند که قبلا اربابی بود که ازانها حمایت میکرد که امروز خودش مدام توگوشی خورده ودرحال پیوستن به نوکرانش در قعر جهنم است ویکی میخواهد خودش را نجات دهد
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    بانيان وضع موجود چقدر پررو وگستاخند!!!!@
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    0 0
    چه کسی از«نجابت» سخن می گوید!!!
  • IR ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    0 0
    *( اصلاح طلبان با «سکوت نجیبانه» به دولت رئیسی فرصت داده اند.) به شخصی گفتند برای نجیب جمله بساز گفت پیراهنم نه دکمه دارد، نجیب.
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    0 0
    اگه واقعا اینطوره چرا نمیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس