افشین حبیب زاده

برخی رجال جریان چپ به جای انجام رسالت اصلی سیاسیون برای ارائه راهکارهای مشکلات مردم اما بصورت علی‌الدوام بر تجمع خیابانی و اغتشاش اصرار می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

تأکید بر تجمعات اعتراضی به جای بررسی راه های حل مشکلات مردم!

تأکید شاگرد منتظری بر مباحثه پیرامون اختیارات ولی فقیه! / نظر قالیباف درباره توهین‌کنندگان به حاج قاسم

افشین حبیب‌زاده، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران، اخیرا در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است: آزادی اجتماعات از نمادهای دموکراسی و شاخص مهم یک جامعه مدنی پویا و اثرگذار است، همچنین آزادی اجتماعات یکی از اساسی‌ترین مولفه‌های مشارکت سیاسی آحاد جامعه است مردم با اجتماع چه به صورت تشکیلاتی و چه به صورت غیرتشکیلاتی یعنی حتی بدون عضویت در سازمان یا تشکیلات متبوع، مطالبات خود را به عرصه عمومی می‌آورند و ضمن طرح آن خواستار رسیدگی نمایندگان خود در پارلمان یا دولت و یا حتی تظلم‌خواهی از دستگاه قضایی می‌شوند.

او می افزاید: هر چقدر حکومت‌ها پذیرای اجتماعات مردمی باشند و موانع کمتری برای اجتماع ایشان وجود داشته باشد، آن حکومت دموکراتیک‌تر است البته تجمعات به عنوان یک رفتار مدنی شناسایی می‌شود، پس نباید مخل نظم عمومی به عنوان مثال تخریب اموال و اضرار به غیر شود البته جوامع مختلف مقرراتی را نیز در این خصوص وضع می‌کنند؛ به عنوان مثال در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران عدم حمل سلاح و رعایت مبانی اسلام مقرر شده است.[۱]

*سخنان آقای حبیب زاده در بادی امر، حرف های یک فعال سیاسی راجع به مقوله "اجتماعات و اعتراضات" به نظر می رسد.

اما سوال و تأمل مهمتری نیز در قبال این سخنان وجود دارد و آن اینکه چرا در هنگامه ای که مشکلاتی مثل گرانی و نبود نظارت بر بازار، مردم و نظام اسلامی را با مشکلاتی جدی مواجه کرده است؛ به جای شنیدن راه حل مشکلات از سوی این افراد؛ شاهد تأکید آنها بر "اعتراض خیابانی" هستیم!؟

آیا این تأکید بیموقع و حتما بدموقع، نشانی از مأموریت سازمانی_طیفی آقایان و تقلای آنها برای بروز حتمی تجمع خیابانی علیه نظام اسلامی نیست!؟

پاسخ این سوال را بر عهده مخاطبان می گذاریم...

***

تأکید شاگرد منتظری بر مباحثه پیرامون اختیارات ولی فقیه!

تأکید شاگرد منتظری بر مباحثه پیرامون اختیارات ولی فقیه! / نظر قالیباف درباره توهین‌کنندگان به حاج قاسم

محمد سروش محلاتی، که رسانه های اصلاح طلب گاهی از او با عنوان آیت الله، گاهی حجت الاسلام و گاهی استاد یاد می کنند اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با شفقنا در کنار اشاره به حضور خود در درس مرحوم منتظری گفته است:

"ما در بررسی مسائل مستحدثه با برخی محدودیت ها هم مواجه هستیم مثلا مبنای حل فقهی بسیاری از مسائل جدید در تبیین  قلمرو اختیارات مقام ولایت است و ورود به اینگونه مسایل احیانا دشوار است. مثلا آیت‌... میرزا علی  فلسفی وقتی در حوزه مشهد می خواستند این بحث را تدریس کردند به ایشان پیغام دادند که وارد آن نشوند. آیت‌... وحید خراسانی هم که به این بحث رسیدند آن را مسکوت گذاشتند و حذف کردند! الان تقریرات مباحث معاملات ایشان  که به چاپ رسیده از این جهت ناقص است. هر که که در قلمرو وارد شود اگر نظری غیر از نظرات رسمی در نظام داشته باشد با اتهاماتی مواجه می شود بنابراین بسیاری از بزرگان سکوت در این مباحث را ترجیح می دهند."[۲]

*این اظهار نظر سروش محلاتی در حالی است که وقتی مقام معظم رهبری بر ترویج "کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها" تأکید دارند؛ تکلیف حوزه و استادان حوزه برای نظریه پردازی در همه حیطه ها مشخص است.

چه اینکه بر مبنای دریافتی عقلایی که از مواضع امامین انقلاب اسلامی وجود دارد؛ حوزه علمیه باید در عرصه نظریه پردازی و مباحثه در همه زمینه ها؛ پیشقراول مردم و نظام اسلامی باشد.

از طرفی مسئله اینجاست که شاهدیم کسانی مثل شخص آقای "محمد سروش محلاتی"، مدعای لزوم ورود به مبحثی مثل "اختیارات ولی فقیه" را دارند... کسانی که در گفته هایشان اظهاراتی مثل مشکل عقلی نظام اسلامی و یا شبیه بودن نظام به حکومت اموی دیده می شود و در رویکردهایشان هم سیاه نمایی" به جای دفاع از نظام! [۳]

جالب است که مردم بدانند سروش محلاتی در حالی مدعای لزوم بحث پیرامون اختیارات ولی فقیه را دارد که زمانی اینطور گفته بود که عده زیادی در حوزه علمیه طرفدار حکومتی هستند که شریعت را اجرا کند ولو اینکه ولی فقیه در رأس آن نباشد!

در مسئله سیاست و بصیرت همانطور که اهمیت سوال زیاد است البته اهمیت پرسش کننده در مقام رجل سیاسی نیز فوق العاده زیاد است و همواره باید کارنامه رجال سیاسی از سوی مخاطبان و خوانندگان محل تأمل و تدقیق باشد.

***

صحبت‌های قالیباف درباره توهین‌کنندگان به حاج قاسم

تأکید شاگرد منتظری بر مباحثه پیرامون اختیارات ولی فقیه! / نظر قالیباف درباره توهین‌کنندگان به حاج قاسم

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و همرزم شهید سلیمانی طی سخنانی در جمع اعضای ستاد مردمی دومین سالگرد بزرگداشت آن شهید گفته است: رفتارهای بسیار تند و تلخی که حتی مقابل خود شهید با او می‌شد، هیچ اثری بر روی ایشان نداشت؛ حاج قاسم برای انقلاب و مردم هم خون و آبرو داد و هم خون دل خورد.

به گزارش ایرنا، او می افزاید: یکسال قبل از شهادت ایشان، افرادی که در قد و قواره این مباحث نبودند، به ایشان توهین می‌کردند، اما امروزه نانش را می‌خورند.

قالیباف با بیان اینکه فرهنگ شهید سلیمانی عقل و عدل است، گفت: شخصیت شهید سلیمانی را باید در مکتب امام دید؛ امام، خدا و مردم را باور داشت و شهید سلیمانی نیز این گونه بود و با تمامی وجودش سنت های الهی و ولی خود را قبول و به این موضوع ایمان داشت.[۴]

*آنچه که قالیباف بعنوان نزدیک ترین فرد به شخص شهید سلیمانی بیان داشته محل اقتراح است و مردم حتما باید توهین کنندگان به حاج قاسم را بشناسند...

اینکه کسانی باشند که آن شهید عزیز را حتی در ایام حیاتش آماج توهین قرار داده باشند و امروز نیز از مناصب عمومی ارتزاق می کنند؛ محل سوال و تأمل جدی است.

***

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1172857

2_ https://fa.shafaqna.com/?p=1284930

3_ mshrgh.ir/1311791

4_ irna.ir/xjGZMS

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    18 11
    سابقه سیاه افسادطلبان ثابت کرده در هر لباس و پست و مقامی که باشند دنبال ضربه زدن به کشور و مردم هستند
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      13 6
      مشکلات ریز و درشت کشور نتیجه سوء مدیریت و ندانم کاری افساد طلبان غربگدا در 34 سال بعد از انقلاب است.
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      4 1
      دقیقا
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 8
    در جواب جسارت کنندگان به حاج قاسم: مه فشاند نور و سگ عوعو کند---سگ ز نور ماه کی مرتع کند کی شود دریا ز پوز سگ نجس---کی شود خورشید از پف منطمس
  • سید IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    14 7
    بوی تعفن و گند افرادی که در دنیا عامل تفرقه و نفاق در بین مردم بودند، در دوزخ برای جهنمیان بسی آزار دهنده تر از حرارت آتش آن است!!!!
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    13 7
    اقای سروش کسانی که با نظرات شما و جریانات سیاسی متبوع شما دقیقا اشنا هستند میدانند که فرمایشات شما حلقه های کامل کننده نظرات نهضت ازادی و مجاهدین انقلاب و انجمن حجتیه و حلقه شبه فرماسونری کیان و انجمن باران و... در به چالش کشیدن اصل ولایت فقیه و حکومت اسلامی و جایگزین کردن نظامی سکولار و تابع غرب در ایران است . بی جهت بزرگان حوزوی را هزینه بازی های نخ نمای سیاسی خود نکنید .
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    12 7
    " خیر الکلام قل و دل " / انچه را در اینه جوان بیند / پیر در خشت خام ان بیند "اقای منتظری هم خودش فاسد است و هم شاگردی که تربیت میکند فاسد تربیت میکند "
  • عبدالله مومن IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    11 5
    بهترین کار برای لال شدن دائمی افساداتی های تبهکار و دزد . مصادره ثروت های ناحقی ست که از بیت المال دزدیده اند.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    11 6
    خداوند رحمت کند آیت الله منتظری را .
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      6 4
      منتظری ظلم بزرگی در حق امام و انقلاب کرد
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      3 4
      همینطور خدا بیامرز خلخالی را.
    • ه.ی IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      3 1
      اللهم عفوک عفوک عفوک ...
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      6 5
      خداوند رحمت نکند آیت الله منتظریگمراه را که خون به دل امام کرد.
    • رضا IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      7 4
      ما هم از خدا می خواهيم که از سر تقصیرات بزرگ ایشان بگذرد، اشتباهاتی که دل امام راحل را خون کرد.
  • كريم IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    10 6
    افساد طلبها را در فتنه 88 ديديم كه در آزادي اجتماعاتي كه بدون اجازه وزارت كشور هم بود به مدت 8 ماه چه اندازه فساد و تباهي به وجود آوردند. اين منافقين آزادي تير و تفنگ را مي خواهتد. اگر فقهاء وارد بحث اصول مستحدثه نشوند پس توي بي سواد از كجا بفهمي كه منظور آن اصول چيست. تو كه سواد اين چيزها بجز نوكري آمريكا را نداري ببند آن دهن فساد انگيز را.
    • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      3 3
      افساد طلبها را در فتنه 88 ديديم كه در آزادي اجتماعاتي كه بدون اجازه وزارت كشور هم بود به مدت 8 ماه چه اندازه فساد و تباهي به وجود آوردند../ لطفا بفرمایید وزارت کشور تا حالا چند اجازه تظاهرات مسالمت آمیز تاصادر کرده ؟ آیا به احمدی نژاد اجازه برگزاری تظاهرات دادند ؟ وقتی ره حلال بسته شود مردم به حرام روی می آورند . خوب است وزارت کشور داخل بیابون یه جایی برای تظاهرات مشخص کند . ما غصه هایمون را کجا بیان کنیم
  • وحید IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    5 2
    کسی از این عناصر لیبرال مغرض و فاسدالعقیده نمیتواند انتظار صلح و اصلاح داشته باشد!
  • DE ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    3 1
    برخی رجال جریان چپ به جای انجام رسالت اصلی سیاسیون برای ارائه راهکارهای مشکلات مردم اما بصورت علی‌الدوام بر تجمع خیابانی و اغتشاش اصرار می‌کنند./ اصلاح طالبان سالها به همه جا اغتشاش کردند.منظور همه جا .زیرا غیر اژ اغتشاش کردن هنر دیگری ندارند.
  • حسینعلی فاطمی نیا IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 2
    با سلام چند نکته علی رغم تایید فرمایشات شیخ محمد سروش باید عرض کنم ایشان شاگرد فقیه عالیقدر نبودند. دوستی فرمودند : امام راحل این پیر با تجربه و دارای هوش فوق العاده فرمود "اقای منتظری هم خودش فاسد است و هم شاگردی که تربیت میکند فاسد تربیت میکند " این جمله در هیچ کجای صحیفه امام راحل وجود ندارد و نسبت دروغ دادن به آن فقیه روشن ضمیر است که در آخرین نامه به فقیه عالیقدر فرمود : "ان شاءالله با درس و بحث خود حوزه و‏‎ ‎‏نظام را گرمی می بخشید"
  • بهنام ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 2
    رهبری معظم اجازه کرسی های آزاد اندیشی را سالهاست که داده اند ولی من و شما ها هستیم که با فکر بسته خود اجازه این مباحث را نمی دهیم
    • تک سوار DE ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      4 2
      نگو که برای آزاداندیشی فقط الان مشکل کرسی دارید. پس امثال تاجزاده و زیباکلام الان دارن چیکار می کنن؟
  • علی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    5 2
    شاگرد منتظری چه شود!!!!
  • جوادی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 2
    افساد طلبان تا قدرت دستشون بود همه چی خوب بود اما حالا...
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 1
    سروش ادم بدبخت و مفلوکی است اگر به او توجه شود دست از این لج بازی هایش بر می دارد . به نظرم بیت رهبری و مسولین باید به این ادمها توجه کنند . اینها اگر لازم باشد کعبه را خراب کنند که مشهور بشوند این کار را می کنند
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    8 2
    اجازه بدهید همه حرفشان را بزنند و مطابق آیات قران مردم حرف همه را بشنوند و خودشان از سخن احسن پیروی کنند.
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    واقعا متاسفم
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 3
    جایگاه رهبری در قلب ماست
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    9 2
    آقای سروش، اگر نظام مانع بحث از ولایت فقیه برای مخالفان این نظریه است، پس کتاب ولایت فقیه مرحوم سید یوسف مدنی تبریزی چگونه چاپ و منتشر شد؟ مباحث ضد ولایت فقیه جنابعالی در قالب کتاب‌های مثل ولایت در معالطه و مصادره چگون اجازه انتشار می‌یابد و ...
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 1
    بحث است كه اول مرغ بودياتخمرغ من ميگويم اول تخم مرغ بوداول قانون اساسى بود مجلس خبرگان رهبرى بودشوراى نگهبان بود وبعد رهبرى اقاى سروش محلاتى هنوز اين بديهيات را نمى دانند شما به نقش ايراد داريد يا به نقاش
  • رضا IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    3 3
    کسانی که آشکار و پنهان مردم رو به شورش تشویق میکنن رو باید محاکمه کرد که عاملین وضع موجود همین‌ها هستند وارد نکردن واکسن و قتل عام مردم با کرونا و کمبود مرغ و تخم مرع و مایحتاج مردم سیاست همین افساد طلبان یهودی مسلک مثل زمان قحطی جنگ جهانی دومه
  • ماحسون IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    4 3
    سردار رشید ودلاور وقهرمان من شهید سلیمانی آسمانی بود شاید روی زمین قدم های مبارک برمیداشتند ولی ایشان آسمانی بود، همین بس که برای شهادتش مردم قیامتی کردند
  • رضا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 0
    دهن کسانی که آشکار و پنهان مردم رو به شورش تشویق میکنن رو باید بست که عاملین وضع موجود همین‌ها هستند وارد نکردن واکسن و قتل عام مردم با کرونا و کمبود مرغ و تخم مرع و مایحتاج مردم سیاست همین افساد طلبان یهودی مسلک مثل زمان قحطی جنگ جهانی دومه
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    شاگرد منتظری درس را ناتمام گرفته بهتر است پیش استاد رفته بقیه وادامه درس را بیاموزد تا نظر سازی برای اموات نکند
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 1
    اقای منتظری شاگردان بدی تربیت کرد و تحویل جامعه داد .
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 1
    دست پرورده منتظری هستند .
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    3 0
    شاگردان منتظری دزدان و اختلاس گران 14000میلیارد تومانی از بانک سرمایه ( محمدعلی هادی نجف ابادی ) بود .
    • سرباز IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
      1 0
      منتظري هم خودش فاسد است هم شاگردانی که تربیت میکند فاسد تربیت میکند
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    بالاخره تکلیف؟
  • احمد IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    این اصلاح طلب ها همیشه پرحرف وپرادعا و پوچ عمل هستند وقتی در راس هستند نظام را تایید می کنند وقتی طرد میشوند در انتخابات ،نظام را وعلماء را وحتی مردم را نقد می کنند . اگر آزادی بیان نیست چرا اینهمه رسانه دارید ؟ اینهمه نقد وحتی فحاشی می کنید ؟
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    از شاگردان منتظری انتظاری نیست
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    از شاگردان منتظری بعید نیست
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    1 0
    یکی از شاگردان منتظری دزد و اختلاس گر 14000میلیارد تومانی از بانک سرمایه بود . بالاخره هم معلوم نشد تکلیفش چی شد و الان کجاست ؟ مشرق شما اگر می دانید خبری بدهید .
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
    1 0
    تکلیف اختلاسگر کلان از نزدیکان منتظری چی شد؟
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    شاگرد ممتاز !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس