مجلس

بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از روز شنبه در صحن علنی مجلس آغاز شده و نمایندگان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر بر اساس حروف الفبا صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی می کنند.

سرویس سیاست مشرق- چهارمین روز و هفتمین جلسه بررسی وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم دقایقی پیش آغاز شد.

 جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) مجلس دقایقی پیش به ریاست محمد باقر قالیباف جهت ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شروع شد.

تاکنون صلاحیت ۱۱ وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، دادگستری، دفاع، پشتیبانی و نیروهای مسلح و راه و شهرسازی بررسی قرار گرفته است.

در این جلسه نمایندگان ابتدا به بررسی صلاحیت سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت می پردازند و سپس به ترتیب حروف الفبا بررسی صلاحیت وزرای باقی مانده پیشنهادی را در دستور کار دارند.

بررسی صلاحیت وزرا در روز دوم را اینجا بخوانید

تصاویر و فیلم های جلسه پنجم مجلس را اینجا ببینید

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پرداختند.

بررسی صلاحیت سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در دستور کار جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

کمیسیون صنایع صلاحیت فاطمی امین را تایید کرد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برنامه وزیر پیشنهادی صمت را با تا حدودی با اسناد بالادستی منطبق دانست و گفت که‌ کمیسیون صنایع صلاحیت فاطمی امین را تایید کرد.

روح الله عباسپور در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را قرائت کرد. موافقت کمیسیون اقتصادی با فاطمی امین

موافقت کمیسیون اقتصادی با فاطمی امین

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که برنامه های وزیر پیشنهادی صمت با اسناد بالادستی منطبق است.

غلامرضا مرحبا در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی درباره سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را قرائت کرد.

قالیباف: اجازه خط‌دهی در مجلس را نمی دهم/ نقش ویژه وزیر پیشنهادی علوم در فتنه ۸۸ چه بود؟ / تعیین قیمت سیمان در مجلس! / اعتراض به مخالفان وزرا در صحن/ توصیف یک نماینده از دوران وزارت زنگنه/ احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند+ عکس و فیلم

قالیباف: اجازه خط‌دهی در مجلس را نمی دهم/ نقش ویژه وزیر پیشنهادی علوم در فتنه ۸۸ چه بود؟ / تعیین قیمت سیمان در مجلس! / اعتراض به مخالفان وزرا در صحن/ توصیف یک نماینده از دوران وزارت زنگنه/ احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند+ عکس و فیلم

مطهری مخالف / برنامه وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت انشایی است نه اجرایی
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت نیازمند مرد میدان است اما فاطمی امین مردم ستاد و سامانه است.

اردشیر مطهری در جریان جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در ۱۰ سال اخیر رشد اقتصادی کشور به صفر رسیده و اقتصاد ایران بعد از ونزوئلا، زیمبابوه و سودان بیشترین تورم را تجربه می‌کند. در حالی که در سال ۲۰۲۱ متوسط تورم جهانی ۳.۳۹ درصد است اما تورم در کشور ما بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

بهروزی فر موافق/وزیر پیشنهادی صمت برای مبارزه با فساد به رای قاطع نمایندگان نیاز دارد
یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی صمت تاکید کرد: لازمه مبارزه وی با فساد رای قاطع نمایندگان می باشد.

 خلیل بهروزی فر نماینده مردم فومن در مجلس در جلسه علنی امروز به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صمت گفت: نکاتی که آقای مطهری به عنوان مخالف اشاره کردند دغدغه های ایشان در شرایط موجود است، مشکلاتی که در حوزه های مختلف اشتغال، معیشت و اقتصاد در دولت یازدهم و دوازدهم ایجاد شد مورد اشاره قرار گرفته شد که انتظار دارند این مباحث توسط آقای فاطمی امین با برنامه ریزی درستی که انجام دادند حل و فصل شود.

نطق نماینده مخالف وزیر پیشنهادی صمت

موسوی موافق/ فاطمی امین جوان انقلابی و تحول‌گرا است
یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به آیه ۲۶ سوره قصص استناد کرد و گفت: دختران حضرت شعیب به پدرشان گفتند که موسی (ع) را به کار بگیر چرا که قوی و امین است. اگر می‌گفتند «فانه فاطی الامین» کار ما امروز تمام شده بود.

 کاظم موسوی در جلسه علنی نوبت صبح امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت صمت، عریض و طویل است. دکتر فاطمی امین برای این وزارت خانه بهترین است. دکتر فاطمی امین، جوان انقلابی و تحول‌گرا است. ایشان در زمینه افزایش توان رقابت‌پذیری صنعت ملی بر اساس لغو امتیازات خاص و انحصارات غیرضرور برنامه‌های خوبی دارند.

ارکانی مخالف/ برنامه وزیر صمت برای واحدهای تعطیل شده از کرونا چیست؟
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر پیشنهادی صمت موضوعات مختلفی را در برنامه‌هایشان اعلام کرده‌اند گفت که آیا این برنامه‌ها مبتنی بر واقعیت‌ها تهیه شده یا صرفا یک ایده خام است.

 احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند که مجلس شورای اسلامی در راس تمام نهادهای جمهوری اسلامی است. الحمدلله در این چند روزه جلوه‌ای از مردم سالاری دینی نشان داده شد. آقای رئیسی هم فرمودند که مساله مهم نگاه ملت است. امروز افکار عمومی با دقت و حساسیت دنبال می‌کنند که مجلسی که با اعتماد آقا تشکیل شده چه خواهد کرد و مشخص می‌شود که آیا شعارهایی که نمایندگان از ابتدای مجلس انقلابی مبنی بر پاسخگو کردن وزرا داده اند فقط برای دلخوشی مردم بوده است یا مرد عمل هم هستیم.


راستینه موافق/ با کابینه جوان اقتصادی رئیسی به جنگ اقتصادی دشمن رویم

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با دفاع از برنامه‌های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت او را بهترین گزینه برای شرایط فعلی بازار خواند و گفت که با کابینه جوان دولت رئیسی به مصاف جنگ اقتصادی دشمن رویم.

احمد راستینه در جلسه علنی نوبت صبح امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: رئیس جمهور آبرویش را به میدان آورد تا با سپردن امور اقتصادی به تیم جوان، دولت حزب‌اللهی را تشکیل دهد. امروز وظیفه ما نمایندگان ملت آن است که با اعتماد به این تیم جوان و نظارت مستقیم بر آنها حقوق ملت را مطالبه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از این جوانان دکتر فاطمی امین است که در سابقه او خارج کردن خودروهای فرسوده دیده می‌شود. سه نقطه قوت برنامه‌های وزیر پیشنهادی را می‌توان در رعایت چارچوب و اصول برنامه ریزی، انطباق کامل برنامه‌ها با وظایف وزارتخانه‌ها و تفکیک اقدامات و برنامه‌ها به دو دوره کوتاه مدت و میان مدت دید.


فرهنگی موافق/ وزیر پیشنهادی صمت دارای روحیه تحول گرایانه است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای فاطمی امین فردی توانمند، ایده پرداز و دارای روحیه تحول گرایی و مهارتهای ادراکی می باشد.

 محمد حسین فرهنگی در جریان جلسه علنی امروز مجلس و به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نکاتی که مخالفان وزیر پیشنهادی مطرح کردند برخی از نگرانی ها و دغدغه هایی بود که حتی موافقان نیز ممکن است برای وزرای پیشنهادی که قبلا سابقه وزارت نداشتند نیز داشته باشد.


فاطمی امین: قیمت سیمان را به قیمت قبلی بر می گردانیم

وزیر پیشنهادی صمت ضمن تشریح برنامه های خود گفت: تلاش می‌کند که با کنترل بازار، قیمت سیمان را به قیمت قبلی خود بازگرداند.

 سیدرضا فاطمی امین وزیر پیشنهادی صمت در جلسه علنی امروز مجلس در دفاع از برنامه هایش گفت: ایران در سال ۱۴۰۴ باید چنین ویژگی هایی داشته باشد، دست یافته به جایگاه اول علمی، اقتصادی و فرهنگی در سطح منطقه آسیای جنوب غربی، با تاکید بر جنبش نرم افزاری و تولید علم، رشد پر شتاب و مستمر اقتصادی، ارتقاء نسبی سطع درآمد سرانه و رسیدن به اشتغال کامل.

وی ادامه داد: ما برای تحقق این چشم انداز وظیفه سنگینی داریم، باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم و یا با تمرکز بر تحقق تمدن نوین اسلامی ملت ایران را به عرش برسانیم که تنها راه و موثرترین راه تعالی مردم ایران تحقق تمدن نوین اسلامی می باشد.

واکنش وزیر پیشنهادی صمت به قیمت سیمان!


 

فاطمی امین: هرگر نخواهم گفت مشکلات بخاطر تحریم است

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری پرداختند.

 بررسی صلاحیت محمدعلی زلفی گل، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در دستور کار جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.


غضفرآبادی: استقبال از وزرای پیشنهادی خلاف شأن مجلس است

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد عده‌ای از نمایندگان از استقبال از وزرای پیشنهادی بعد از پایان صحبت‌هایشان خلاف شأن نمایندگی است که متاسفانه اولین بار بوده که در مجلس شورای اسلامی باب شده است.

موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با تاکید بر لزوم رعایت آیین‌نامه اظهار کرد: اجرای مواد آیین‌نامه تنها جزو وظایف هیات رئیسه نیست و نمایندگان نیز باید آیین‌نامه را اجرا کنند. در آیین‌نامه روند بیان اخطار مشخص شده که متاسفانه برخی همکاران به جای طرح اخطار به بیان موافقت و مخالفت خود می‌پردازند.


تنفس در مجلس برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مجلس شورای اسلامی جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد تنفس نیم ساعته شد.

 علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس با اعلام تنفس گفت که جلسه علنی راس ساعت ۱۱ شروع می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ابتدای صبح امروز همچون سه روز گذشته، بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را در دستور کار قرار داده و رسیدگی به صلاحیت فاطمی امین وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را به اتمام رسانده و وارد بررسی صلاحیت زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم شده است.


اعتراض یک نماینده به مخالفان وزرا
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی به عنوان مخالف وزیر ثبت نام می کنند ولی به تعریف و تمجید می پردازند این امر را برخلاف قانون و در تضاد شأن مجلس انقلابی دانست.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس در تذکر شفاهی جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) گفت: با استناد به مواد ۲۰۲ و ۲۰۴ آیین نامه داخلی مجلس گفت: طبق آیین نامه دو نفر از مخالفان و موافقان باید صحبت کنند ولی در روزهای گذشته افرادی به عنوان مخالف صحبت که مخالف نبودند یا تعرف تمجید کردند یا سوال مطرح کردند این خلاف قانون است که ایجاد شائبه می کند، این شائبه در شأن مجلس انقلابی نیست که اینکونه برداشت شود افراد قصد داشتند با ایجاد فرصت برای موافقان، مخالفت صوری مطرح کنند.

وی افزود: البته این ها از ساحت مجلس انقلابی و و از شأن نمایندگان به دور است ولی متاسافانه این روزها به آیین نامه پایبند نبودیم، وقت مجلس وقت ملت ایران است، ما گرد هم آمده ایم تا درخصوص مسائل مهم کشور و در خصوص مدیران کلان کشور تصمیم گیری کنیم نه اینکه افرادی بیایند شعر بخوانند، اینها در شأن خانه ملت نیست.

رضایی ادامه داد: بر خلاف ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی، برخی سخنگوهای کمیسیون ها  به جای ارائه گزارش تحلیل صلاحیت وزرای پیشنهادی، تحلیل شخصی ارائه می دهند.

قالیباف: اجازه خط‌دهی در مجلس را نمی دهم/ نقش ویژه وزیر پیشنهادی علوم در فتنه ۸۸ چه بود؟ / تعیین قیمت سیمان در مجلس! / اعتراض به مخالفان وزرا در صحن/ توصیف یک نماینده از دوران وزارت زنگنه/ احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند+ عکس و فیلم



یزدی خواه مخالف/ در برنامه وزیر پیشنهادی علوم افقی برای مواجهه با آموزش عالی نیست
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه وزیر پیشنهادی علوم افق و دکترینی در خصوص مواجهه با آموزش عالی ندیدم.

 سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: ماموریت وزرای بعضی وزارتخانه‌ها ماموریت حال فعلی است، مانند وزارت های صمت و بهداشت. و برخی وزارتخانه ها آینده ساز هستند و برنامه هایشان معطوف به آینده است مانند وزیر آموزش و پرورش که این وزارتخانه مشخص شد که کارنامه، برنامه و تجربه خوب نداشت.

وی افزود: در مورد وزارت علوم هم به شخصیت آقای زلفی گل احترام می‌گذاریم، ولی محدوده عمل و تجربه ایشان دانشگاه همدان بوده  و با ۴، ۵ هزار دانشجو. حال می‌خواهند میلیون ها دانشجو و صدها واحد دانشگاهی را مدیریت کنند. همچنین با شوراهای مربوط به این حوزه چگونه می خواهند مواجه شوند؟ بدون اینکه تجربه قبلی در این حوزه را داشته باشد. همچنین در برنامه ایشان افق و دکترینی در خصوص مواجهه با آموزش عالی ندیدم


خدابخشی موافق/ وزیر پیشنهادی علوم فردی انقلابی و با بصیرت است

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی علوم فردی صادق، توانمند و جهادی با روحیه انقلابی است.

 محمد خدابخشی در جریان جلسه علنی نوبت اول امروز (سه شنبه) مجلس، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد: خداوند در قران کریم تاکید کرده که باید امانت را به اهلش بسپاریم. وزارت نیز یک امانت مهم به شمار می رود. یک وزیر باید فردی صادق، با پشتکار، امنتدار و با روحیه جهادی باشد. وزیر پیشنهادی علوم نیز هم دارای روحیه جهادی و هم دارای توانایی جسمی و ذهنی کافی است.


درخشان موافق/ زبانم از سخن گفتن درباره ویژگی های وزیر پیشنهادی علوم قاصر است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای ضمن موافقت با وزیر پیشنهادی علوم گفت: زبانم از سخن گفتن درباره چنین انیشمندی قاصر است.

 عبدالناصر در خشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس در جلسه علنی امروز سه شنبه، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امروز ما در برهه ای حساس برای تصمیم گیری قرار داریم، در تصمیم گیری ها و موضع گیری ها دچار احساسات نشویم و با عقلانیت تصمیم گیری کنیم.

وی عنوان کرد: وزیر پیشنهادی علوم شخصی است با تجربه و صاحب نام، وی با داشتن روح تحول گرا، دارای شخصیتی معتبر در جایگاه های علمی جهانی می باشند و جامعه دانشگاهی مفهوم علم را به خوبی درک کرده و می شناسد، امروز مجلس انقلابی با حمایت از اندیشمندی فرهیخته این پیام را به جامعه دانشگاهی مخابره می کند که نگاه مجلس به اقتدار ملی کشور می باشد.

ایزدخواه مخالف/ نیمی از وزرای پیشنهادی از جمله زلفی گل برنامه تحولی ندارند
ایزدخواه: نیمی از وزرای پیشنهادی از جمله زلفی گل برنامه تحولی ندارند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی علوم برنامه تحولی ندارد آقای رئیسی به ما اعتماد کرده و کابینه را اصلاح کند.

 روح الله ایزدخواه در جلسه علنی صبح امروز به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم گفت: ما با تشکیل دولت اسلامی فاصله داریم باید هدف و ملاک ما در راستای دولت اسلامی باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر لزوم جوان گرایی گفت: جوان گرایی تنها مخصوص به سن نمی شود بلکه باید کارشناس  و توانمند هم باشد همان طور که در دولت آقای احمدی نژاد ۵ جوان ۲۸ ساله طرح مسکن مهر را به او دادند و اجرایی شد.

ایزدخواه افزود: آقایی که ۳۶ سال سابقه مدیریت و معاونت دارد می خواهد دوباره وزیر شود این یعنی تکرار نعمت زاده و زنگنه ها. من از ۷ سالگی یاد می آید که آقای زنگنه وزیر بوده و اکنون هم همچنان وزیر است. حضرت آقا  فرمودند دولت جوان حزب اللهی کلید حل مشکلات کشور است.

توصیف جالب نماینده مجلس از دوران وزارت زنگنه

رجایی مخالف/ برنامه‌های وزیر علوم کلی است
نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه های وزیر پیشنهادی علوم بسیار خوب نوشته شده و با اسناد بالادستی هم همراهی دارد، اما کلی است و برنامه عملیاتی ندارند.

 حسین رجایی نماینده مردم لنجان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، بیان کرد: برنامه های آقای زلفی گل بسیار خوب نوشته شده است و با اسناد بالادستی هم همراهی دارد، اما کلی است و برنامه اقدام نیست و برنامه عملیاتی ندارند و وضعیت موجود و مسیری که طی خواهد شد را نشان نداده‌اند و بازه زمانی برای برنامه هایشان مشخص نکرده‌اند.

ویس کرمی مخالف/ وزیر علوم برنامه ای برای تولید علم انسانی و اسلامی ندارد
نماینده مردم خرم آباد در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم به "عدم برنامه برای تولید علم انسانی"، "عدم برنامه برای نظریه پردازی"، "عدم ارائه راهکار برای کارآمدسازی رساله های دکتری " اشاره کرد.

 مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تایید سوابق علمی محمد علی زلفی گل  اظهار کرد: به نظرم تک بعدی بودن ایشان مانع از نگاه جامع به همه رشته های دانشگاهی و رشته های نوین  و میان رشته ای است. بنا نیست وضع موجود که به روز مرگی معروف است ادامه پیدا کند. گام دوم انقلاب اسلامی سزاوار امتداد تربیت بی هدف دانشجو و رساله های سزاوار بایگانی ادامه پیدا کند.

رحیمی موافق/  انتخاب زلفی گل جای تحسین دارد
نماینده سقز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتخاب زلفی گل به عنوان یک چهره شاخص علمی جهت وزارت علوم جای تحسین دارد.

 بهزاد رحیمی در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آقای زلفی گل کارش را از دانشگاه همدان شروع کرد، پس بیان این نکته به عنوان یک نقطه ضعف جفا در حق دانشگاه های غیر از مراکز استان است.

قالیباف: اجازه خط‌دهی در مجلس را نمی دهم/ نقش ویژه وزیر پیشنهادی علوم در فتنه ۸۸ چه بود؟ / تعیین قیمت سیمان در مجلس! / اعتراض به مخالفان وزرا در صحن/ توصیف یک نماینده از دوران وزارت زنگنه/ احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند+ عکس و فیلم

نادری موافق/ وزیر پیشنهادی علوم استادی در تراز انقلاب اسلامی است
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی علوم فردی انقلابی، توانمند و علمی می باشد.

احمد نادری در جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلای، به عنوان موافق وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقان و فناوری، بیان کرد: با توجه به شناخت بیش از یک دهه که از آقای زلفی گل دارم، باید بگویم ایشان یکی از افتخارات علمی کشور در دنیا هستند. دریافت نشان پژوهش از رئیس جمهور وقت، انتخاب به عنوان شهروند نمونه و انتخاب به عنوان مدیر نمونه و مشی بسیجی و انقلابی که دنبال کردند حاکی از شایستگی ایشان است.


پایان هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی
هفتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دقایقی پیش به اتمام رسید. نمایندگان مجلس از ابتدای صبح امروز به بررسی صلاحیت دو وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت و علوم، تحقیقات و فناوری پرداختند. دفاعیات زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم از برنامه هایش به جلسه عصر موکول شد.

آغاز هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم

هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم لحظاتی قبل آغاز شد.

جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی از دقایقی پیش به ریاست محمد باقر قالیباف آغاز شد.

بررسی صلاحیت محمد علی زلفی گل به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، محمد مهدی اسماعیلی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد وحیدی به عنوان وزیر پیشنهادی کشور، سید عزت الله ضرغامی به عنوان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت، علی اکبر محرابیان به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو و سید حمید سجادی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

قالیباف: اجازه خط‌دهی در مجلس را نمی دهم/ نقش ویژه وزیر پیشنهادی علوم در فتنه ۸۸ چه بود؟ / تعیین قیمت سیمان در مجلس! / اعتراض به مخالفان وزرا در صحن/ توصیف یک نماینده از دوران وزارت زنگنه/ احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند+ عکس و فیلم

قالیباف: اجازه خط‌دهی در مجلس را نمی دهم/ نقش ویژه وزیر پیشنهادی علوم در فتنه ۸۸ چه بود؟ / تعیین قیمت سیمان در مجلس! / اعتراض به مخالفان وزرا در صحن/ توصیف یک نماینده از دوران وزارت زنگنه/ احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند+ عکس و فیلم


احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت اتمام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، فردا رئیس جمهور در صحن علنی مجلس حضور پیدا خواهد کرد.

سید نظام‌الدین موسوی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر با روند فعلی بررسی و صلاحیت وزرا پیش رود در جلسه عصر فردا روند رسیدگی به صلاحیت‌ها به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که طبق آیین‌نامه رئیس جمهور می‌تواند از مجموع زمان‌های باقی‌مانده از دفاعیات وزرای پیشنهادی استفاده کند، رئیس جمهور احتمالا فردا در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کند تا از وزرای پیشنهادی خود دفاع نماید. موسوی اظهار کرد که برآورد ما این است که جلسات رای وزرای پیشنهادی عصر فردا (چهارشنبه) به پایان برسد.


زلفی گل: مشی و منش شهید چمران و شهید سلیمانی الگوی مدیریتی بنده است

وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری تاکید کرد: بنده تلاش خواهم کرد تا نظام سنجش و انگیزشی لازم را برای ترغیب دانشمندان به منظور توجه به پژوهشهای مبتنی بر نیازهای جامعه ایجاد کنم.

به گزارش ایسنا محمدعلی زلفی گل در جریان جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس ضمن تشریح برنامه های خود جهت تصدی وزارت علوم تحقیقات و فناوری بیان کرد: در جمهوری اسلامی هر مدیر و مسئولی در هر رده و سطحی باشد چنانچه در راستای اهداف شهدا و امام شهدا حرکت نکند یقینا عاقبت به خیر نمی شود.

نامزد وزارت علوم:در فتنه ۸۸ به گونه ای دانشگاه همدان را مدیریت کردم که کسی آسیب ندید
 

پاسخ قالیباف به یک ادعا
در جلسه نوبت صبح امروز احمدی‌بیغش نماینده شازند تذکری را مطرح کرد مبنی بر این‌که رئیس مجلس شورای اسلامی جلساتی را تشکیل داده و در خصوص رای اعتماد و یا عدم رای اعتماد خط دهی می‌کند.

با شروع جلسه علنی نوبت عصر امروز، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم با استناد به ماده ۷۵ آیین‌نامه در تذکری با طرح انتقادات تندی به احمدی بیغش گفت: مگر نمایندگان عروسک خیمه‌شب بازی هستند که هر چیزی را که دیگران می‌گویند گوش دهند. این حرفا توهین به نمایندگان است.

تعداد دیگری از نمایندگان نیز خواستار بیان تذکراتی با استناد به ماده ۷۵ شدند، که قالیباف به دلیل کمبود وقت جهت اتمام بررسی صلاحیت وزرا از آنها خواست که از طرح تذکراتشان منصرف شوند، منتها توضیحاتی را ارائه کرد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی توضیح داد: دوستان حداقل در این ماه‌های اخیر یعنی قبل از انتخابات و یا بعد از انتخابات و بعد از معرفی کابینه به خصوص در چند روز اخیر شاهد بودند که بنده در تمامی جلسات تاکید داشتم که طبق اخبار پنهان و آشکار، امروز دشمنان کشور و انقلاب به دنبال انشقاق و اختلاف بین مجموعه‌های ساختاری هستند.

وی ادامه داد: روز دوشنبه هفته جاری نیز با حضور روسای کمیسیون‌ها و هیات رئیسه باز هم تاکید کردم که هر کسی به دنبال چنین کارهایی و زمینه‌سازی آن است بداند به کشور، انقلاب و مردم ظلم کرده چون مردم درگیر مشکلات معیشتی هستند و جانشان در خطر است بعد ما بخواهیم اختلاف ایجاد کنیم، درست نیست.

قالیباف ادامه داد: من هرگز اجازه نمی‌دهم چنین فضایی در مجلس شورای اسلامی ایجاد شود، چون ما تازه اول کار هستیم. در جلسه تودیع و معارفه در قوه قضاییه یعنی زمان تودیع آقای رئیسی و معارفه اقای اژه‌ای هم دو نکته را بیان کردم؛ این‌که دوستان در جبهه انقلاب بدانند دیگر بهانه‌ای برای کارنکردن وجود ندارد و بعد گفتم جبهه انقلاب، دولت، مجلس شورای اسلامی محکوم به موفقیت هستند. هرکسی چنین چیزی را دنبال نکند آب به آسیاب دشمن می‌ریزد. در همان جلسه هم بر لزوم همدلی و همکاری تاکید داشتم، منتها این را هم گفتم که استقلال مجلس مهم است مجلس در راس امور بوده و انجام وظایف قانونی‌اش وظیفه نمایندگان است.


آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداختند.

بررسی صلاحیت محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار جلسه علنی نوبت بعدازظهر مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.

قالیباف: اجازه خط‌دهی در مجلس را نمی دهم/ نقش ویژه وزیر پیشنهادی علوم در فتنه ۸۸ چه بود؟ / تعیین قیمت سیمان در مجلس! / اعتراض به مخالفان وزرا در صحن/ توصیف یک نماینده از دوران وزارت زنگنه/ احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند+ عکس و فیلم


موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی فرهنگ
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

 مجید نصیرایی در جلسه علنی عصر امروز(سه‌شنبه) گزارش کمیسیون فرهنگی درباره محمد مهدی اسماعیلی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را قرائت کرد.

بر اساس گزارش کمیسیون فرهنگی، ۵۶ درصد برنامه‌های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی با اسناد بالا دستی منطبق و ۳۳ درصد موارد همسو بوده است. مورد مغایر نیز یافت نشده است.


خانی مخالف/  سوابق وزیر پیشنهادی فرهنگ ارتباط چندانی با بدنه این وزارتخانه ندارد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سوابق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ارتباط چندانی با بدنه این وزارتخانه ندارد.

علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (سه شنبه) مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چتر گسترده ای از وظایف بر سر هنرمندان، اصحاب رسانه، اهالی سینما و تئاتر و … را در دل خود جای می دهد، اگر به اهداف و وظایف این حوزه نگاه کنیم شاهد هستیم که این حوزه نیازمند چه افرادی است، آقای اسماعیلی دانش آموخته علوم سیاسی است، سوابق ایشان ارتباط چندانی با بدنه این وزارتخانه ندارد.


شریعتی موافق/ وزیر پیشنهادی فرهنگ چهره‌ای محبوب در میان جوانان انقلابی دارد

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس تاکید کرد: ما به دنبال برنامه ریزی جهت تقویت فرهنگ اصیل اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که وزیر پیشنهادی این امر را در برنامه های خود دیده است.

 عفت شریعتی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: کشور ما کشوری عظیم و با عظمت بوده و انقلاب ما انقلابی بی نظیر در جهان بشریت است. انقلاب ما انقلابی فرهنگی است. در برنامه گام دوم انقلاب اسلامی به فرمایش مقام عظمای ولایت توسعه تمدن نوین جهان اسلامی نیازمند برنامه های عظیم فرهنگی است، ما باید فرهنگ اسلامی را در جهان اسلام گسترش دهیم.


یزدی‌خواه مخالف/ اسماعیلی چند پرونده مفتوح در دادسرای ویژه کارکنان دولت دارد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزیر پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرونده مفتوح در دادسرای ویژه کارکنان دولت دارد گفت که اهالی فرهنگ و رسانه نسبت به حضور اسماعیلی در وزارت فرهنگ گارد گرفته‌اند که باید دلیل آن را بدانیم.

سید علی یزدی‌خواه در جلسه علنی نوبت عصر امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: مخالفت بنده با آقای اسماعیلی مربوط به مسائل فردی و شخصی نیست.


تقوی موافق/ وزیر فرهنگ به مشارکت پذیری در امر فرهنگ اعتقاد دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشارکت پذیری در امر فرهنگ کاملا اعتقاد دارد.

 حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی نماینده مردم تهران در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، با تسلیت رحلت استاد حکیمی گفت: فرهنگ را به دو بخش کلاسیک و عمومی تقسیم می کنند که آقای اسماعیلی وزیر پیشنهادی برای مدیریت فرهنگ عمومی کشور معرفی شده‌اند که آن فرهنگ مجموعه آموزش و پرورش، وزارت علوم و حوزه های علمیه است.

قالیباف: اجازه خط‌دهی در مجلس را نمی دهم/ نقش ویژه وزیر پیشنهادی علوم در فتنه ۸۸ چه بود؟ / تعیین قیمت سیمان در مجلس! / اعتراض به مخالفان وزرا در صحن/ توصیف یک نماینده از دوران وزارت زنگنه/ احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند+ عکس و فیلم

علیپور مخالف/ سوابق و تحصیلات اسماعیلی مرتبط با حوزه فرهنگ‌ نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن مخالفت با وزیر پیشنهادی فرهنگ تاکید کرد: سوابق و تحصیلات وزیر پیشنهادی فرهنگ مرتبط نیست.

 محمد علیپور نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (سه شنبه) به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موافق کلیه برنامه های آقای رئیسی و موافق اکثر وزرای پیشنهادی ایشان بودم ولی در چند مورد معدود مخالف داشتم، علاقه مند بودم به عنوان موافق وزرا سخن بگویم ولی ناچار به طرح برخی مباحث نیز هستم.


موحد موافق/ اسماعیلی تمامی ظرفیتش را برای حمایت از اصحاب فرهنگ به کار می‌گیرد

نماینده کهگیلویه و بویراحمد گفت: اسماعیلی آمده تا تمام توان و ظرفیت‌های خود را برای حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به کار ببندد و اوضاع آنها را سامان ببخشد.

 حجت الاسلام سیدمحمد موحد در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) به عنوان موافق اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: اکنون ما در یک آزمون بسیار سخت قرار داریم، شرایط کشور ویژه و خاص است، از یک طرف دولت آقای رئیسی است و از طرف دیگر ما به عنوان نمایندگان مردم وظیفه داریم با در نظر گرفتن شرایط کشور افراد درست را راهی دولت کنیم تا تصمیمات متناسب اتخاذ کنند.


حسین پور موافق/ وزیر فرهنگ معتقد به چندصدایی در رسانه‌هاست

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی متعهد، متخصص، خوشفکر و معتقد به چندصدایی در رسانه‌ها است

 کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان موافق وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، بیان کرد: اسماعیلی از چهره های نخبه، علمی و فرهنگی کشور است. همچنین از جمله مدیران تحول گرای راهبردی سازمان صدا و سیما بوده که به عنوان مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما دارای مدیریت میدانی و روحیه جهادی است و با بدنه وزارتخانه و حوزه فرهنگ و ارشاد آشنایی کامل داشته و بر مختصات وزارتخانه اشراف کامل دارد.
اسماعیلی: عرصه فرهنگ عرصه ولنگاری و سهل اندیشی نیست
وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که برخی دوست دارند دولت در عرصه فرهنگ موجودی ناتوان و بی اراده باشد که ما آن را قبول نداریم. عرصه فرهنگ در نظام اسلامی عرصه ولنگاری و سهل اندیشی نیست.

محمد مهدی اسماعیلی در جلسه علنی عصر امروز سه شنبه در مقام دفاع از برنامه های خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس گفت: جمهوری اسلامی در طلیعه گام دوم فرصت های طلایی پیش رو دارد.

وی همچنین از اصحاب رسانه، عکاسان و تصویربرداران تقدیر کرد که این چند روز جلسات صحن علنی مجلس را در معرض دید مردم گذاشتند. جلساتی که نمایش پایمردی و جلوه بی نظیر از مردم سالاری دینی است. مدعیان مردم سالاری ببینند که خمینی کبیر و خامنه ای عزیز جمهوری اسلامی را در یک شرایط عالی و آرمانی پدید آوردند و موافقان و مخالفان ناصحانه و مشفقانه روبروی هم نشسته و حرف ها بزنند و گفت وگو کنند.

اسماعیلی ادامه داد: بسیاری از بزرگان اهل اندیشه و تفکر به من لطف داشته و دوستان زیادی نکات و پیشنهادات و انتقاداتی را بیان کرده که آنها را شنیده و احترام می گذارم. فرهنگ مقوله ای با تعاریف متعدد است. فرهنگ مجموعه ای از گرایش ها، بینش ها، عادات، آداب، سنت ها و سبک زندگی انسان هاست اما آنچه به دل ما می نشیند تمثیل رهبری از فرهنگ است که فرهنگ را مثل هوا خواندند.

وی افزود: فرهنگ فضای تنفسی جامعه ماست که وقتی پاک و پاکیزه باشد جامعه با نشاط و پویا بوده و با آلودگی طور دیگری شرایط را رقم می زند. فرهنگ ریشه عظیم انقلاب بوده، اهداف بلند انقلاب نظیر آزادی، استقلال، اجرای عدالت، رفع محرومیت، مبارزه با مستکبران نشان از آن دارد.

اسماعیلی: به رفع مشکلات هنرمندان اقدام خواهم کرد

موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر پیشنهادی کشور
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی کشور دولت سیزدهم خبر داد.

 محمود عباس‌زاده مشکینی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه) گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره احمد وحیدی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تحصیلات وزیر پیشنهادی کشور گفت: ایشان دارای مدرک تحصیلی مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت، دکتری تخصصی در رشته مدیریت راهبردی از دانشگاه دفاع ملی است.


موافقت کمیسیون عمران با وزیر پیشنهادی کشور

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ارایه گزارش این کمیسیون گفت که این کمیسیون وزیر پیشنهادی کشور را فردی توانمند و شایسته برای تصدی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران تشخیص داد.

 عبدالجلال ایری سخنگوی کمیسیون عمران در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس، گزارش کمیسیون عمران درباره احمد وحیدی وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.


موافقت کمیسیون امور داخلی و شوراها با وزیر پیشنهادی کشور
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر کشور دولت سیزدهم خبر داد.

 روح الله نجابت در جلسه علنی عصر امروز(سه‌شنبه) گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره احمد وحیدی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.

به گفته سخنگوی این کمیسیون و بر اساس بررسی‌های معاونت نظارت مجلس، برنامه‌ها و دیدگاه‌های وزیر پیشنهادی کشور با اسناد بالا دستی منطبق و همسو بوده و موردی مبنی بر مغایرت یافت نشده است.

موافقت مجلس با ادامه جلسه علنی تا ساعت ۲۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ادامه جلسه علنی امروز بعد از ظهر مجلس تا ساعت ۲۰ موافقت کردند.

 محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در  جلسه علنی امروز بعد از ظهر مجلس بیان کرد: ما برای بررسی صلاحیت سایر وزرای پیشنهادی، ۹ ساعت دیگر زمان نیاز داریم البته به جز زمان رای گیری. پیشنهاد ما این است جلسه علنی امروز تا ساعت ۲۰ ادامه یابد. تا بتوانیم حداقل تا فردا بعد از ظهر کار را به اتمام برسانیم، در غیر این صورت روز پنجشنبه باید جلسه داشته باشیم.

وی در ادامه تمدید جلسه علنی بعدازظهر امروز تا ساعت ۲۰ را به رای نمایندگان گذاشت که نمایندگان مجلس با این تصمیم موافقت کردند.

قالیباف: اجازه خط‌دهی در مجلس را نمی دهم/ نقش ویژه وزیر پیشنهادی علوم در فتنه ۸۸ چه بود؟ / تعیین قیمت سیمان در مجلس! / اعتراض به مخالفان وزرا در صحن/ توصیف یک نماینده از دوران وزارت زنگنه/ احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند+ عکس و فیلم


موافقت کمیسیون امنیت ملی مجلس با وزیر پیشنهادی کشور
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از موافقت این کمیسیون با وزیر پیشنهادی کشور دولت سیزدهم خبر داد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه) گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره احمد وحیدی، وزیر پیشنهادی کشور را قرائت کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد تحصیلات وزیر پیشنهادی کشور گفت: ایشان دارای مدرک تحصیلی مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت، دکتری تخصصی در رشته مدیریت راهبردی از دانشگاه دفاع ملی است

صباغیان مخالف/ در برنامه وزیر جایی برای اعتیاد وجود ندارد

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: متاسفانه در برنامه وزیر پیشنهادی کشور به مسئله اعتیاد و قدرت گرفتن نهادهای مردمی توجهی نشده است.

 محمدرضا صباغیان در جلسه علنی امروز عصر مجلس، به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی کشور گفت:  تا جایی که بنده اطلاع دارم ایشان از افراد انقلابی و متعهد است و به نظر بنده وجود ایشان برای نظام مفید است و خار چشم دشمنان کشور به ویژه رژیم صهیونیستی می باشد، اما ما برنامه ایشان را باید بررسی کنیم و ایرادات برنامه  را مطرح کنیم.


غضنفرآبادی: وزرای فعلی از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند
رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمان استقرار کابینه سیزدهم، وزرای فعلی به وظایف خود عمل کرده و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند.

 حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه) در اخطاری با استناد به اصل ۱۳۵ قانون اساسی گفت: طبق قانون تا زمانی که وزرا عزل نشده‌ و یا بر اثر استیضاح و یا رای اعتماد، تا مجلس به آنها رأی اعتماد نداده در سمت خود باقی می‌مانند، پس تا زمان اتمام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی، وزرای فعلی وظیفه خود را انجام دهند نه اینکه اکنون با این وضعیت نابسامان در افزایش قیمت کالاهای اساسی مواجه باشیم.

وی تاکید کرد: آقایان وزرا همانند ۴ سال قبل که ذوق و شوق خدمت داشتند کار کنند و حتی در یک ساعت زمان باقی مانده برای خدمت از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنند. وضعیت فعلی مناسب نیست و باید پاسخگو باشند.

وحیدی: شایسته سالاری در انتخاب مدیران و ثبات و نشاط سیاسی در دستور کار ما قرار دارد
وزیر پیشنهادی کشور دولت سیزدهم با بیان اینکه بسیج ظرفیت‌های کشور در اولویت ماست، گفت: ۱۴۸ اقدام اجرایی را مد نظر قرار داده‌ایم.

 احمد وحیدی در سومین نوبت جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در ارائه برنامه‌هایش اظهار کرد: برنامه‌ای که تهیه کردم به قانون اساسی، بیانیه گام دوم و سند چشم انداز مستند است. می‌دانم کدام سیاست‌ها روی زمین مانده که باید اجرا شود. وزارت کشور مخاطب ۹ مورد قانون مجلس است که باید اجرا شود.

وحیدی با اشاره به جلسات کمیسیون‌های مجلس تأکید کرد: ۱۴۸ اقدام اجرایی در دستور کار ما قرار دارد. ما در گفت‌وگو با نماینده‌ها ۳۶۵ موضوع را دریافت کردیم و آنها را در ۸ فصل تقسیم‌بندی کردیم. مهم‌ترین آنها مربوط به شایسته سالاری در انتخاب مدیران، ثبات و نشاط سیاسی، تقسیمات کشوری، فسادستیزی و اصلاح قوانین و مقررات بود.

باید ظرفیت‌ها را برای اهداف بسیج کنیم


آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداختند.

بررسی صلاحیت سیدعزت الله ضرغامی  وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دستور کار جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

طبق ماده ۲۰۲ آیین نامه داخلی مجلس، پیش از بیان نظرات نمایندگان مخالف و موافق درباره هر یک از وزرای پیشنهادی، گزارش کمیسیون های تخصصی مربوطه قرائت می شود.


کمیسیون فرهنگی صلاحیت ضرغامی را تایید کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون صلاحیت وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تایید کرد.

حجت الاسلام مجید نصیرایی در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه) مجلس گزارش کمیسیون فرهنگی درباره سیدعزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را قرائت کرد.


نظر کمیسیون صنایع درباره ضرغامی

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون ضرغامی را برای وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شایسته دانست.

 روح الله عباسپور در جلسه علنی عصر امروز (سه شنبه) گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را قرائت کرد.

موسوی مخالف/ نداشتن انگیزه کار جهادی در وزیر پیشنهادی میراث نگران کننده است

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی خطاب به ضرغامی گفت: دغدغه عدم وجود انگیزه بالای کار جهادی از سوی شما در وزارتخانه‌ای که تناسب چندانی با امور جاری و بدنه آن ندارید، نگران کننده است.

 سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گفت: آقای مهندس ضرغامی در شرایطی که امروز وضعیت عمومی زندگی و رفاه مردم دچار مشکلات و تنگناهای بسیاری است و آثار زیانبار کرونا نیز به زندگی و معیشت مردم ضربه می‌زند، سند گردشگری هم با رکود و توقف جدی مواجه شده و علاقمندان به این صنعت منتظرند که ببینند در برنامه‌های شما این دغدغه وجود دارد که در دوران مسئولیتتان شاهد تغییر به نفع مردم باشید یا به واسطه سوابق اجرایی جنابعالی سوابق تصمیماتتان جنبه تبلیغاتی و نمایشی خواهد داشت؟

قاضی زاده هاشمی موافق/ وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی فردی است چند وجهی
نماینده مردم مشهد در مجلس تاکید کرد: آقای ضرغامی هم دارای شناخت در حوزه دفاعی و هم آشنا به مسائل استراتژیک و همچنین رسانه بوده و هم اهل تعاملات اجتماعی می باشد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در جریان جلسه علنی امروز  بعدازظهر مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: آقای ضرغامی نیازی به تعریف و تمجید بنده ندارد و فقط از روی احترام بنده جملاتی در خصوص ایشان می گویم. ۲۰۰ تن از نمایندگان که در موافقت ایشان ثبت نام کردند و این نشان از شناخت کافی مجلس از ایشان است.

قالیباف: اجازه خط‌دهی در مجلس را نمی دهم/ نقش ویژه وزیر پیشنهادی علوم در فتنه ۸۸ چه بود؟ / تعیین قیمت سیمان در مجلس! / اعتراض به مخالفان وزرا در صحن/ توصیف یک نماینده از دوران وزارت زنگنه/ احتمالا رئییس جمهور فردا در مجلس حضور پیدا می‌کند+ عکس و فیلم

رضایی موافق/ نگاه تحول گرایانه ضرغامی قابل تحسین است

نماینده مردم کنگاور در مجلس به عنوان موافق وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به موضوع تعامل با مجلس، ارتباط با رسانه ها، روحیه جوانگرایی و آشنایی با مبانی نظری قرآن کریم اشاره کرد.

علی رضایی در سومین نوبت جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) به عنوان موافق وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: نگاه تحول گرایانه ضرغامی قابل تحسین است. بنده کارمند صدا و سیما بودم و از نزدیک با ایشان آشنایی دارم. تخصص و تجربه در حوزه مرتبط با رسانه از ویژگی‌های بارز ایشان است. همچنین توانمندی در ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در دستگاه‌های امنیتی و حاکمیتی پیرامون مأموریت‌های وزارتخانه از دیگر ویژگی‌های ایشان است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، عزت الله ضرغامی را از نظر مدیریتی توانمند و شجاع نامید و گفت: ایشان با مبانی نظری و قرآنی آشنایی دارند و این موضوع می‌تواند در مأموریت‌ها کمک کند. ایشان در ماجرای "فتنه ۸۸" روشنگری کردند پس شجاعت خوبی دارند.

وی همچنین به مسئله تعامل ضرغامی با مجلس اشاره کرد و گفت: تعامل ایشان در ادوار مختلف سازنده بوده است. از طرف دیگر ایشان روحیه جوان گرایی دارد و به شایستگی جوانان اعتماد می‌کند، این در حالی است که ایشان به فضای مجازی مسلط هستند و می‌تواند برای توسعه کسب و کارهای نوین بکوشند.

احمدی بی غش مخالف/ وزارت ضرغامی اهانت به نخبگان میراث فرهنگی است
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربیات ضرغامی هیچ تناسبی با وزارت میراث فرهنگی ندارد، گفت که حضور ضرغامی در وزارت میراث فرهنگی اهانت به بخش قابل توجهی از نخبگان میراث فرهنگی و اساتید برجسته این حوزه است.

 محمود احمدی بی غش در جلسه علنی عصر امروز سه شنبه به عنوان مخالف عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مخالفتم با استناد به موارد مستند و تحلیل و ارزیابی واقع بینانه است. هر چه گشتم و با بزرگان و صاحب نظران مشورت داشتم سر سوزنی، سوابق، تجربیات و تحصیلات و عملکرد گذشته شما تناسبی با وزارت میراث فرهنگی ندارد؛ به طوری که برخی از ما نمایندگان مجلس در عجب ماندیم که آقای رئیسی شما را مبتنی بر چه فاکتورهایی برای این وزارتخانه معرفی کردند.

وی افزود: آقای ضرغامی طبق اطلاع ما شما به عنوان مدعی ریاست جمهوری حتی رئیسی را قبول نداشته و در ایام انتخابات یک بار دعوت زحمت کشان ستاد ایشان جهت سخنرانی در تهران را نپذیرفتید.

سعیدی مخالف/ ضرغامی مناسب وزارت گردشگری نیست
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن مخالفت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: آقای ضرغامی مدیری است در تراز انقلاب اسلامی، تحول گرا، خلاق، هیچ نکته خاکستری در کارنامه مالی ایشان نیست، ولی هر کسی را بهر کاری ساختند.

 معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس در جلسه علنی نوبت سوم امروز (سه شنبه) مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ضمن احترام به آقای احمدی بیغش، فرمایشات ایشان را ورای انصاف می دانم و با احترام به شخصیت وزین آقای ضرغامی از ایشان عذرخواهی می کنم.

وی با بیان اینکه قدردان امنیتی هستیم که حاصل خون شهدا می باشد عنوان کرد: آقای ضرغامی مدیری است در تراز انقلاب اسلامی، تحول گرا، خلاق، هیچ نکته خاکستری در کارنامه مالی ایشان نیست، ولی هر کسی را بهر کاری ساختند. اگر برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی می شدید برای دفاع از ایشان ثبت نام می کردم، به استناد برنامه ای که ارائه کردید شما را مناسب این جایگاه نمی دانم.


پایان هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم

هشتمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی جهت بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم لحظاتی قبل پایان یافت.

محمدباقر قالیباف دقایق پیش با به صدا درآوردن زنگ پایان جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه مجلس اعلام کرد: از همه رسانه های کشور، صدا و سیما و مردم عزیز که ما را تا این لحظه دنبال کردند، سپاسگزارم.

رییس مجلس گفت: جلسه بعدی ما ساعت ۷.۴۵ دقیقه صبح فردا برگزار خواهد شد.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعد از ظهر امروز  صلاحیت وزرای پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور و میراث فرهنگی را بررسی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    16 5
    ۲۲ روز کذشت هنوز ددلت تشکیل نشده ملت در فشارند
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    8 2
    رای گیری امروز بود
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    11 4
    ان شالله خیره
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    8 5
    موفق باشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس