موافقت و مخالفت صوری با وزرای پیشنهادی در شأن مجلس نیست

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شأن مجلس نیست که برخی از نمایندگان به صورت صوری با وزرای پیشنهادی موافقت یا مخالفت کنند.

به گزارش مشرق، ابراهیم رضایی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی،گفت: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش شدید نرخ ارز بودیم که حتماً باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد و برنامه‌هایی برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید:

استقبال نمایندگان از وزرای پیشنهادی بعد از نطقشان دور از شأن مجلس است

وی بیان کرد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، دو نفر از نمایندگان باید در موافقت و دو نفر هم در مخالفت از وزرای پیشنهادی مجلس نقطه نظرات خود را مطرح کنند اما روز گذشته شاهد بودیم که برخی از افراد به عنوان مخالف وزرای پیشنهادی پشت تریبون مجلس قرار می‌گرفتند و در صحبت‌های آنان هیچ نشانی از مخالفت وجود نداشت و فقط سوال و تحلیل ارائه می‌دادند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس تصریح کرد: این افراد واقعاً با آن وزیر پیشنهادی مخالف نبودند و این کار آنان شائبه‌هایی را ایجاد می‌کند که شاید آنان می‌خواستند وقت یک مخالف واقعی را بگیرند که این کار در شأن مجلس نیست.

رضایی با بیان اینکه موافقت و مخالفت صوری با وزرای پیشنهادی دولت در شأن مجلس نیست، گفت: همه ما باید به آئین‌نامه داخلی مجلس پایبند باشیم و در شأن مجلس نیست که عده‌ای از فرصت اظهارنظر خود در مجلس برای خواندن شعر استفاده کنند.

وی اظهار داشت: همچنین سخنگوهای کمیسیون‌های مجلس فقط باید در گزارش خود بگویند که آیا مدارک و سوابق وزرای پیشنهادی دولت با احکام بالادستی انطباق دارد یا خیر که ما شاهد هستیم برخی از آنان تحلیل شخصی خودشان را ارائه می‌دهند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت: یکی دیگر از اتفاقات ناگوار آن است که جریان‌های خارج از مجلس این روزها برای رأی اعتماد به برخی از وزرا تلاش می‌کنند و در حال دلالی رأی هستند؛ این کارها در دولت روحانی اتفاق افتاد و در شأن دولت رئیسی نیست و افراد باید از این کار خود دست بردارند.

علی نیکزاد که ریاست بخشی از جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: سخنگوها نظر شخصی خود را اعلام نمی‌کنند و نظر کمیسیون مربوطه خود را ارائه می‌دهند.

وی تأکید کرد: ما به جز وزرای پیشنهادی دولت و یک نفر همراه، کسی را به مجلس راه ندادیم اما اینکه از بیرون مجلس هر کسی رایزنی کند، به خودش ربط دارد و مجلس تاکنون در این زمینه کاملاً انقلابی عمل کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
    0 0
    امان ازین صوری بازی و گروهبندی و عدم صراحت بیان!!!!!!!!! تمام کنید این بازیها رو. مجلس یعنی قاطعیت و صلابت. نیستید، برید! و وقت مردم را تلف نکنید. رسانه ها بگویند این بازیها از آن کدام نمایندگان است تا دیگر مردم انتخابشان نکنند! دقیقه دقیقه بهبود امور مردم منوط به تصمیم شماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس