ویژه ها

جریان اصلاح طلب از مردم عصبانی است. چون مردم اصلاح طلبان را از دولت و شورای شهر و شهرداری پایتخت اخراج کردند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**هاشمی طباء: در دولت رئیسی اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر در حرف

«مصطفی هاشمی طباء» فعال سیاسی اصلاح طلب که در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ کاندید شد ولی با این که از نامزدی انصراف نداد، اعلام کرد که خودش به روحانی رای می دهد، در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «با تغییر دولت فکر می‌کنید رویکردهای حاکم  و عملکردها به طور کلی تغییر کند یا اینکه برخی رویه‌ها به قوت خود باقی خواهد ماند؟» گفت:«... من معتقدم در کلیت موضوع تغییری حاصل نمی‌شود... اگر هم تصمیم بگیریم جراحی کنیم خیلی مواقع بیمار زیر دست جراح از دست رفته یا به کما فرو می‌رود...درمجموع اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر در حرف».

هاشمی طبا در ادامه در پاسخ به این سوال که «با وجود اینکه در دولــت آقای روحانی به رغم کاستی‌ها اما عملکــردهای مثبت و دستاوردهایی را نیز شاهــد بودیم برخی با بی‌مهری عملکرد 8 ساله دولت را هیچ می‌انگارند؛ اساسا این نظرات از چه رو مطرح می‌شود؟» گفت:«...آقای روحانی و دولتش در همین شرایط نیز توانستند از گردنه عبور کنند. البته گردنه در پیش است اما تاحدی توانستند کشور را در برابر تحریم‌ها نگه دارند و تا حدی پیش ببرند».

وی در این مصاحبه تاکید کرد:«من معتقدم همه آنهایی که انتقاد می‌کنند و به آقای روحانی دشنام می‌دهند هیچ چیزی در چنته ندارند».

هاشمی طباء: در دولت رئیسی اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر در حرف/ منتقدان روحانی نگذاشتند میوه‌های برجام به ثمر برسد

اصلاح طلبان به عنوان بانیان اصلی وضع موجود، حالا که در انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر با «نه» بزرگ مردم به رویه خود روبرو شدند، با دهن کجی به مردم، به یأس آفرینی و بن بست نمایی وضع کشور مشغول هستند.

هاشمی طباء مدعی شده است که دولت روحانی، کشور را از گردنه عبور داده است! آیا بجاگذاشتن تورم 43 درصدی به معنای عبور دادن کشور از گردنه است؟! آیا کارنامه بسیار ضعیف دولت در بازار بورس، نشان دهنده عبور دادن کشور از گردنه است؟! افزایش نجومی قیمت مسکن در هشت سال اخیر، افزایش 8 برابری قیمت دلار، افزایش سرسام آور قیمت خودرو، صف های طولانی خرید مرغ و...به معنای عبور دادن کشور از گردنه است؟!

واقعیت این است که جریان اصلاح طلب از مردم عصبانی است. چون مردم اصلاح طلبان را از دولت و شورای شهر و شهرداری پایتخت اخراج کردند. در سال 98 نیز مردم این طیف را از مجلس اخراج کرد.

جریان اصلاح طلب هیچ برنامه ای برای اداره کشور ندارد. که اگر داشت، به خانه نساختن برای مردم افتخار نمی کرد. به پالایشگاه نساختن برای مردم افتخار نمی کرد، به نیروگاه برق نساختن برای مردم افتخار نمی کرد و...

در شرایط فعلی جریان اصلاح طلب بجای تلاش برای بهبود وضع موجود، مشغول انتقام گیری از مردم ایران هستند.

** منتقدان روحانی نگذاشتند میوه های برجام به ثمر برسد

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «رنجنامه ظریف و تکرار تاریخ» به قلم «جعفر گلابی» نوشت:«به سرانجام رسیدن برجام یک ضرورت جدی و (به تعبیر برخی از ناظران) حیاتی برای کشور است و این معنای پیچیده‌ای هم نیست ولی دیدیم که هنگام تصویب آن عده‌ای عزا گرفتند و تا توانستند حتی به صورت عملی در ناکامی‌اش کوشیدند. ما دستاورد بزرگی حاصل کردیم ولی با آن بازی کردیم و در اوج زمان ناشناسی از منافعش سود نبردیم».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«بعد از تصویب برجام که سیل مقامات و روسای کشورها به ایران سرازیر شدند و هریک با خود هیات‌های تجاری و اقتصادی پرتعداد آوردند برخی کم مانده بود که به آنها فحش دهند و واقعا هم در عمل فهماندند که به قول معروف این بوی کباب نیست اینجا خر داغ می‌کنند! آنقدر تعلل کردیم تا ترامپ از راه رسید و اتفاقا برای برهم زدن ماجرا راه را باز دید و به امضایی همه‌چیز برچیده شد».

روزنامه اعتماد در این یادداشت تصریح کرد:«گزارش آقای ظریف یک رنجنامه تاریخی از عادات و رفتار و صفات و میزان هوش و دانش و درایت ماست و جا دارد که از جنجال‌های معمول سیاسی خارج شود و مورد موشکافی تاریخی قرار گیرد».

هاشمی طباء: در دولت رئیسی اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر در حرف/ منتقدان روحانی نگذاشتند میوه‌های برجام به ثمر برسد

حامیان برجام اینگونه القاء می کنند که به واسطه این توافق، آمریکا و اروپا در پی لغو تحریم ها و گشایش عظیم اقتصادی در ایران بودند، اما مخالفان و منتقدان برجام در داخل مانع این شکوفایی عظیم و فتح الفتوح اقتصادی شدند.

اما برخلاف این فضاسازی دروغین، مشکل بی دستاوردی برجام از جای دیگری آب می خورد. حجت الاسلام «سید محمود نبویان» نماینده مجلس- 25 آذر 94- در دانشگاه کاشان گفته بود:«فردای روز توافق، دکتر ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیق/ suspend» را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم"!».

نبویان در ادامه گفته بود:«وقتی دکتر عراقچی مدعی شد هیچ کجا نسبت «نظامی» به فعالیت های هسته ای ما در برجام داده نشده است، ما عین کلمه «military/نظامی» را در چندین جای متن به ایشان نشان دادیم و واکنش عراقچی مایه تأسف بود».

برجام چرا موجب لغو تحریم ها نشد؛ چون در متن توافق هسته ای به هیچ عنوان به تحریم‌های کاتسا، ایسا، سیسادا و تحریم چرخه دلار پرداخته نشد. برای نمونه براساس قانون ایسا، هیچ کشوری نمی تواند بیشتر از ۲۰ میلیون دلار در صنعت نفت و گاز ایران سرمایه گذاری کند. این هم تقصیر منتقدان برجام در داخل است؟!

برجام هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشت. چرا؟ چون آقای ظریف در اوج مذاکرات و در مقطعی که طبیعتا طرفین در پی امتیازگیری حداکثری و نشان دادن موضع برتر هستند، در اظهارنظری عجیب گفت «امضای هر توافقی، بهتر از عدم توافق است»!

برجام هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشت. چرا؟ چون آقای عراقچی علیرغم کارنامه سیاه آمریکا در اجرای توافقات بین المللی، امضای وزیر خارجه دولت آمریکا را تضمین دانست!

برجام هیچ دستاوردی برای مردم ایران نداشت. چرا؟ چون تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست ظریف، تمامی تعهدات ایران را به صورت پیش دستانه، یکطرفه، نامتوازن و غیرهمزمان با عجله ظرف مدت 2 ماه انجام داد.

حالا اصلاح طلبان با تبرئه دولت عهدشکن آمریکا و با بزک متن بسیار ضعیف برجام و با سانسور بی عملی دولت در اجرای 28 شرط ابلاغی، قصور و تقصیرهای بانیان برجام را به پای منتقدان می نویسد.

** اصلاح‌طلبان از سوی سرمایه اجتماعی خود طرد شده‌اند

روزنامه شرق در مطلبی نوشت:«اصلاح‌طلبان دست‌کم تا دو سال آینده در هیچ‌یک از مناصب رسمی حضور نخواهند داشت؛ نه در دولت، نه در مجلس و نه حتی شوراهای شهر.از این‌رو می‌توان گفت که عصر دوری از قدرت سیاسی برای اصلاح‌طلبان پدید آمده است...در حال حاضر اصلاح‌طلبان از سوی سرمایه اجتماعی خود طرد شده‌اند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«ریزش سرمایه اجتماعی امری خطرناک برای نیروهایی است که تا امروز قدرت خود را از مردم می‌گرفتند که نتیجه دست به نقدش شکست اخیرشان در دو انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستاست».

هاشمی طباء: در دولت رئیسی اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر در حرف/ منتقدان روحانی نگذاشتند میوه‌های برجام به ثمر برسد

در روزهای گذشته روزنامه آرمان در مطلبی نوشته بود:«شکست‌خورده این انتخابات اصلاح‌طلبان بودند. اصلاح‌طلبان در 4 سال اخیر تغییر هویت داده و پایگاه مردمی خود را از دست دادند. در طول این 4 سال نیز باانداختن توپ در زمین شورای نگهبان و اصولگرایان حاضر به پذیرش خطاهای خود نشدند. حالا هم اکثر آنها همین حرف‌ها را تکرار می‌کنند. هنوز نیز اکثریت آنها فرافکنی می‌کنند».

روزنامه شرق نیز چندی پیش در مطلبی نوشته بود:«اصلاح‌طلبان در مقاطع حساس به مردمی که خود به میدان آورده بودند،پشت کردند».

همچنین حجت‌الاسلام سید ‌هادی خامنه‌ای، فعال اصلاح‌طلب در روزهای گذشته در مصاحبه با روزنامه ایران گفته بود: «بسیاری از دوستان شعار مردم سالاری و دموکراسی‌خواهی می‌دادند و در عمل برای جریان وسیع اصلاحات در کشور در سازوکارهای محفلی تصمیم می‌گرفتند و می‌خواستند همه تبعیت بکنند. گاهی اگر اعتراضی می‌شد به شکل مصنوعی همان تصمیم محفلی را با لعاب دموکراتیک به‌خورد جامعه می‌دادند. همه اینها ناشی از این بود که بعضی دوستان اصلاح‌طلب چنان‌که باید به قواعد دموکراسی ملتزم نبودند و نیستند».

وی در ادامه تاکید کرده بود:«یکی از دلایل اساسی که سبب شد اصلاح‌طلبان نتوانند از آسیب‌شناسی عملکرد خود و تحلیل شکست‌های گذشته بهره بگیرند، پایبند نبودن آنها به قواعد دموکراسی در میان خودشان بود...نهاد اجماع‌ساز نه تنها اجماعی نساخت، که اختلاف‌ساز هم بود».

یکی از نقاط ضعف جدی جریان اصلاح طلب، آلودگی به رفتار قبیله ای است. روحیه دیکتاتورمآبانه، اشرافی گری، عدم مبارزه با فساد اقتصادی، بی توجهی به شایسته سالاری و...از دیگر نقاط ضعف اکثریت جریان اصلاح طلب است  و این ویژگی ها نقشی اساسی در ریزش پایگاه اجتماعی این جریان سیاسی ایفا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    16 2
    آقای هاشمی طباء مطمئن باشید به حول و قوه الهی دولت سیزدهم چالشها را پشت سر خواهد گذاشت گر چه مشکلاتی هم دارد اما با کمک ملت و همه دلسوزانی که کشورشان را دوست دارند از مجلس و قوه قضائیه و نهادهای حکومتی دیگر پشت این دولت خواهند ایستاد و با رهنمود مقام معظم رهبری دشمن را مایوس خواهیم کرد مطمئن باشید آرزومندان شکست دولت سیزدهم حتما آرزویشان را به گور خواهند برد و خوب است بدانید که با موفقیت دولت سیزدهم همه احزاب دولت ساخته به زباله دان تاریخ خواهند پیوست چون هیچ کارایی دیگر نخواهند داشت همانطور که قبلا گفته ایم اصلاحات مرده است و هر گز زنده نخواهد شد و پیشنهاد می شود قبل از این که کامل دفن شود شما هم به ملت بپیوندید و از سیاه نمایی دست بردارید
    • محسن FR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      3 1
      دوست محترم؛ بنده نسبتی با آقای هاشمی طبا ندارم اما این دلیل نمی شود که انصاف را زیر پا بگذاریم و حرفهای ایشان را طوری تفسیر کنیم که احتمالاً خودش هم ازش خبر ندارد! ایشان کجا « شکست دولت سیزدهم » ( دولت آقای رییسی ) را آرزو کرده است؟ فقط می گوید با آمدن این دولت هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد. و به عقیدۀ بنده درست می گوید .
    • محسن IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 1
      دوست محترم؛ بنده نسبتی با آقای هاشمی طبا ندارم اما این دلیل نمی شود که انصاف را زیر پا بگذاریم و حرفهای ایشان را طوری تفسیر کنیم که احتمالاً خودش هم ازش خبر ندارد! ایشان کجا « شکست دولت سیزدهم » ( دولت آقای رییسی ) را آرزو کرده است؟ فقط می گوید با آمدن این دولت هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد. و به عقیدۀ بنده درست می گوید . پس باید مشکلات از اصل و اساس، یعنی بصورتِ زیربنایی، حل شود
    • بهنام IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      2 0
      دوست عزیزم همه ما دوست داریم دولت آینده و رئیس جمهور منتخب موفق باشند چون موفقیت یا شکست دولتها در زندگی تک تک ما و فرزندان ما نقش اصلی دارد ولی با کاهش درآمدهای کشور و افزایش مشکلات متعدد کار بسیار سخت است و نیاز به کار جدی و سنگین داریم دوستانه بگم انتظار معجزه نباید داشت
    • حجت MD ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      هاشمی طبا حرف زیادی می زنی خیلی
    • MD ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      اقای طبا میشه این قدر حرف نزنی مردم که نه در مجلس نه در شوراها نه در ریاست جمهوری به شما رای ندادند یعنی حرف نزنید تمام
    • MD ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      اقای طبا میشه این قدر حرف نزنی مردم که نه در مجلس نه در شوراها نه در ریاست جمهوری به شما رای ندادند یعنی حرف نزنید تمام
    • MD ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      2 0
      مردم به امثال هاشمی طبا گفتند هیس
    • حجت MD ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 0
      اقای ربیعی شما چرا ار اقتصاد مقاومتی چیزی چیزی نمی گویی
  • مشهدی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    14 2
    همون اتفاقات فوق فوق خاصی که تو دولت روحانی افتاد برا هفت نسل قبل و بعدمون بسه ما به همون دولت غیر خاص و معمولی رئیسی راضی هستیم
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      13 1
      این که حالا زبان باز کرده است، یکی از همان میوه های برجام است که حسن روحانی وعده اش را داده بود!!!
  • آرامش قبل از طوفان IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    13 2
    عجب چرا هر وقت شکست می خورید می ندارید گردن اینو و اون یه روز تقصیر رهبره یه روز تقصیر طلبه است یه روز تقصیر پاسداره یه روز تقصیر حاج قاسمه الآنم تقصیر منتقدان. شکست شما فقط یک دلیل داره اینکه راه رو غلط رفتید اینکه از اشتباهات دیگران درس نگرفتید مثل اون بچه ای که هر چی بهش بگی فلان کار رو نکن تا یک بلایی سر خودش نیاره ولکن نیست معمر قذافی وقتی زنده بود به ایران توصیه کرد به این غربی ها اعتماد نکنید اینا پیمان شکن هستند با وجود اینکه خیلی شخصیت قذافی رو دوست ندارم اما راست می گفت برجام خیانت بود و ازش جز خار عمل نمیومد اگر جای این کار های بی فایده و دنبال برجام و پرجام بودن همون کاری رو می کردین که ژاپن کرده بود و به داخل و ظرفیت داخلی تکیه کرده بودید و تلاش می کردید برای دور زدن تحریم ها الان کشور این نبود خیلی ظرفیت ها در همین جا و کشور های همسایه و غیر همسایه داریم که می تونن درآمد عظیمی رپ نصیب ما کنه اما همرو ول کردید و گیر دادید به آمریکا غافل از اینکه آمریکا هرگز تا زمانیکه که ما رو بی دفاع نکنه چیزی را قبول نخواهد کرد اون موقع هم ما دقیقا سرنوشتی مشابه لیبی و سوریه خواهیم داشت کاش ذره ای از تاریخ عبرت می گرفتید کاش به جای تقلید از منفی ترین نکات غرب از خوبی های غرب و شرق تقلید می کردید مشرق منتشر کن بدون سانسور لطفاً
  • عطاءالله IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    9 3
    چقدر خوشحالم از این حال و روز افساد طلبان و حامیان اونا. یعنی فقط دارند تو لجن زار ی که درست کردند دست و پای بیخود میزنند.
  • محمد IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    11 4
    وای بحالتان اگر بخواهید چوب لای چرخ دولت رئیسی کنید و آشوب بپا کنید
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    11 1
    مرگ بر برجام
    • جوان IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      10 0
      مگه برجام زنده است؟زیر دستگاه اکسیژنه.قطع بشه کار تمامه‌
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      2 2
      مرگ بر منافق
  • محمد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    7 2
    به کوری چشم این جریان شیطانی تحریف. یاد کلام رهبری افتادم که گفت با شکست این جریان تحریف قطعا تحریم ها شکست خواهد خورد . علاج مشکل کشور دولت جوان حزب‌الله است به این حرف ایمان داریم
  • محمد IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 2
    دوستان انقلابی آیا قرار است بعد از پایان این دولت مانند زمان بعد از حضرت علی علیه السلام اشعث هایی که این همه خسارت به کشور تحمیل کرده اند راست راست در کشور بگردند و به ریش ولایتمداران بخندند و هر از چند گاهی هم یک آشوب جدید بپا کنند یا این که باید به هر روش ممکنی مانند شکایت و دادگاه و غیره به سزای اعمالشان برسند و یا اینکه به خارج از کشور بروند و از آنجا دشمنیشان را ادامه بدهند
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 0
      یا این که باید به هر روش ممکنی مانند شکایت و دادگاه و غیره به سزای اعمالشان برسند و یا اینکه به خارج از کشور بروند و از آنجا دشمنیشان را ادامه بدهند/جواب / خواب دیدی خیر باشه . دو قوه کشور افتاد دست دو انسان پاک و نجیب و توانمند .اقای محسنی اژه ای هم مثل حضرت ایه الله رئیسی قوی و فعال است . جلو هر روشی را می گیرد . فقط روش دینداری مسموع است و بس .اگر منظور شما همین روش است موفق باشید .
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    8 1
    اقای ها... شما گلهای خندان نیستید بلکه خارهای حیران و سرگردانید .
    • جوان IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      6 1
      البته خل های خندان مناسب تره.بیشتر بهشون میاد.
  • DE ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 2
    اقای مصطفی هاشمی طباء کافر همه را به کیش خود پندارد! شما اصلاحاتچی ها ! برید جمع کنید! با اون اقای اخوندی که گنجشک هم بهتر از ایشون بلده لانه سازی انجام بده! یک نگاهی به قیمت مسکن و اجاره خانه تو مناطق جنوب شهر تهران و حاشیه تهران بندازید و با این ارقام نجومی که دستاورد سیاه اقای اخوندی هستش و بلای جان مردم شده ،از خودتون شرم کنید! راندخواری ، همسر کشی ، لوکس گرایی در میان شما مدشد! بجای معذرت خواهی از مردم زبونتون دو متر هم درازه؟
  • US ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 1
    شما بجای اینکه از ناکامی دولتی که هنوز تشکیل نشده سخن بگوئید لطفا کمی از دستاوردهای دولت ۸ ساله خودتان و همفکرانتان بگوئید واقعا که شما پرروی نجونی هستید.
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 0
      کاملا موافقم
  • پررو IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    6 0
    کل این دولت باید بازخواست بشن :/
  • جوان IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 1
    حاصل برجام هندوانه ابوجهل بود .البته شاید برای روحانی و تیمش گلابی هم داده.شمام بگین داده خوبیت نداره‌‌.آره!
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 0
    جاسوسان و خائنین به وطن همیشه بی شرم و پر مدعا و00000 بودند وهستند. روحانی حتی نمی تواند گمرک را به موقع تخلیه کند. کدام دولت وملتی تابحال توانسته اند حق خود را با مذاکره از امریکا بگیرند حتی ملت خود امریکا .400 قرار داد با سرخ پوستان نمونه صداقت امریکا است.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    این اقای هاشمی بهتر سیاست و نظریه پردازی ول بکند به چرتزدنش ادامه دهد سیاست نخ نما و عوام فریبانه این قوم پر مدعای توخالی تمام شد سر کردشان روحانی در روزهای اخر رو اورده بهحرف رایگان گفتن و روزنامه زرد طرفداران این قوم مالیخولیایی در حال دست و پا زدن هستند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 0
    تاریخ در اینده نزدیک خیانتی که ظ... و عرا... و صا... و رو... به این کشور برای منافع خودش کردند برملا خواهد کرد
  • بصیرت IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    با توجه به سابقه و رزومه چرا باید در هر مسئله ای تحلیل بدین .... مگه شما چه کردین؟ .... چقد تز دادن راحت شده ... مردم رو مسخره نکنین . با امید حرف بزنین خودتون که چیزی در دست ندارین یاس و نا امیدی رو از بی تدبیری و بی عرضگی در زمان مسند و مسئولیت که نتونستین کاری بکنین به دیگران نسخه نپیچین. به لطف خدا ایران به همت مردم و دولت جدید رو به جلو حرکت خواهد کرد. مدیریت عرضه میخاد و سلامت . از خودتون نبینین ما هم در شما ندیدیم . لطفا بسه سکوت کنین ....
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 1
    ببین به چه روزی افتادیم که هاشمی طبا که هیچ ... نیست برای آینده پیشگویی و نظر میده , تو که که هشت سال وقت داشتی و وقت همه رو گرفتی چکار کردی ؟ مگه غیر از آمار و ورراجی ، منفعت دیگه ای داشتی ؟ جایگاهی که در آن هستی بابت کارآمدی تو نبود بابت بادمجان هایی است که دور قاب چیدی عزیز من . حالا شما بشین تو خونه کاری اگر انجام شد توسط دیگران مرد باش تایید کن ، برای تو هم خوبه
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    ایده این آقا برای اقتصاد و اشتغال گردشگری بود که آن هم با کرونا از بین رفت
  • گلهای خندان - انجمن احمقها IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 2
    یکنفر به این ....بگوید تو چی می فهمی . تو انقدر بی سواد بودی که حتی خانواده ات بهت رای نداده بودند .
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 1
    شما برو گلابی‌ها رو بخور
  • حسین IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 1
    سلام چرا کسی نیست اینها را خفه کند اینقدر حرف رایگان نزنند ونمک به زخم مردم نپاشند
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      0 0
      چاره کار روشنگری است
  • مجتبی از زنجان IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    اتفاق یعنی تحول جدید
  • محمدایوب IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی تباه انشاالله مهمترین اتفاقی که می افتد. برگشتن تو واصلاح طلبان به سر کارتان. واشتغال به کار اصلیتان. است موفق باشید.
  • ح IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    انسان به امید زنده است .امیدواریم دولت جدید بتواند مشکلات را حل کند ومردم را نا امید نکند واعتماد مردم را به مسئولین ونظام برگرداند انشا اله
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    ی هاشمی طباء ، البته اگه قرار باشه همه مثل شما بجای کار شعر بخونن البته که با شعر خوندن اتفاق خاصی نمی افته / اینها رو میگه بلکی اقای رئیسی بیاد از ایشون هم مظر خواهی کنه و بلکی یه در به تخته خورد ایشون رو هم یه پستی چیزی بهشون تو دولت بدن ؛)) / حالا اگه به ایشون پیشنهاد پست و مقام بدن اونوقت نظر ایشون ۱۸۰ درجه عوض میشه ؛))/ اینروزها اصلاح طلبها و حامیان دولت ی روحانی به هر دری میزنن از هر راهی وارد میشن بلکی بتونن تو دولت ی رئیسی نفوذ کنند و پست و مقام بگیرن حتی از راه چرت و پرت گفتن ؛)) / والا دیگه چطوری میبایست برای برجام سنگ تموم گذاشت !؟ رهبری که علارغم اینکه میدانستند مشکلات کشور با برجام حل نمیشه و راه حل رو اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی میدونستند مشروط (شروط ۹ گانه) برجام رو پذیرفتند + محلس نهم و دهم (وکیل الدوله ) هم در تصویب و حمایت برجام کم نگذاشت + هر کاری هم که خواستید و توافق کرده یودید (طبق توافق ) اما یکطرفه انحام دادید ( قلب راکتور اراک رو با بتن پر کردید ، ۱۰ تن اپرانیوم غنی شده خاصل زحمات ۵ ساله دانشمندان را از کشور خارج کرده و به باد دادید ، سانتریفیوژها اونهم حدود ۱۳۰۰۰ تا از اونها رو کنار کذاشتید ، دسترسی های فراپادمانی به بازرسان (جاسوسان اژانس) دادید که نتیجه اون دسترسی ها رو در خرابکاری های در نطنز و.. داریم میبینیم ، غنی سازی ۲۰ درصد رو کنار گذاشتید و زیر ۵ درصد غنی سازی کردید ،وووو... ) خوب هر کاری خواستید کردید و دوستانتون کردند و اخرش هم شده هیچ ، برجام اینهمه ساله گلابی نداده اینکه یهو در استانه دولت سیزدهم یکهو میخوان زورکی گلابی بده اینهم خودش مشکوکه / ی هاشمی طباء میگیم میخواهید مرزهای هوایی رو باز کنیم امریکاییها راحت بیان فردو و نطنز رو با خاک یکی کنند که قشنگ برجام گلابی هایی که میخواین بده !؟ ؛))) / برو همون شعرت رو بخون اقای هاشمی طباء و به این کارها کاری ندتشته باش اونهایی که از برجام و دولت روحانی حمایت کردند به غلط کردن ولو ظاهری هم باشه افتادند و پشیمونن نمیدونیم چه چیزی به شما دادند که همچنان از برجام و برجامیان حمایت می کنید !؟
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 0
    هر چی اصلاح طلبه بره گمشه به جهنم. فقط مثل حاح قاسم یم خواهیم و بس. متنفریم از اصلاح طلبان وطن فروش آشغال
  • DE ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 1
    هاشمی طباء: در دولت رئیسی نمیگذاریم اتفاق خاصی بیافتد هزاران مدیر و مسئوول اصلاح طلب گذاشتیم سر همه کارها تا بیاد همه شون را عوض کنه انتخابات بعدی رسیده / منتقدان روحانی نگذاشتند میوه‌های برجام به ثمر برسد شبانه رفتند تمام درختان سیب قلابی منظور سیب و گلابی را کف بر کردند. حیف این باغ برجام که۸ سال کود پای درختاش دادیم.
  • جلالی IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 1
    آقای هاشمی طبا، لازم نیست اتفاق خاصی رخ دهد، فقط دست وزرای واداده دولت حسن روحانی، که مثل موریانه پایه های اقتصادی کشور را جویده ومیبلعند کوتاه شود، یقین بدانید اقتصاد کشور حتی بدون برجام شکوفا میشود
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 1
    این آقا هنوز باورش نمیشه این امریکا بود که عهدشکنی کرد و از برجام خارج شد. حتی سفیر انگلیس در امریکا هم فهمید ولی غربگرایان وطنی نفهمیدند
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
      1 0
      دقیقا. برجام خسارت محض بوده و هست
  • ابراهیمی IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    آقای هاشمی بیا یادتان هست زمانیکه رئیس سازمان تربیت بدنی بودی با وام یک ساختمان برای همسرت گرفتی و ساختمان را به سازمان تربیت بدنی با اجاره بالا دادی ، اولا وام را با رانت برای همسرت گرفتی ، ثانیا بیش از ارزش ملک اجاره از بیت المال دریافت کردی ، مطمئنی درآمده حلال بود .اگر مردی پاسخ بده
  • مهدی مختاری IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 1
    اصلاح طلب جماعت اگر کارشکنی نکند همه کارها درست خواهد شد
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 1
    به این آدم بی مزد و مواجب بگو بازی تمام شد از چرت زدن بیرون بیا
  • رضا IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    هاشمی طبا اشتباه کرد
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    در دولت رئیسی اتفاق خاصی نخواهد افتاد مگر در حرف حرفت اشتباهه اتفاقات مثبت می افته ولی نه اون چیزی که مردم می خواهند اون کاری که خودتان می خواهید اتفاق می افته مردم هیچ وقت فریاد انرژی هسته ای فضایی نزدند اما برایشان انجام دادید خیلی هم عالی ولی هر روز هرشب فریاد خودرو سازی و گرانی و بی کیفیتی خودرو سر دادند و کسی نه تنها توجهی نکرد بلکه هر روز گران تر و بی کیفیت تر هم شد تا جایی که خودروی صفر خراب به مردم می فروشند مردم از گرانی فریاد می زنند اما نه تنها توجهی نمی شه بلکه یک شبه بنزین سه برابر می شه در دولت رئیسی هم وضع قطعا همینه از مردم نظری پرسیده نخواهد شد نه اینکه نخواهند از مردم نظر بپرسند نمی توانند کاری که مردم می خواهند را انجام بدهند درسته انقلاب کردید و حکومت تشکیل دادید اما نتوانستید آدم های لایق برای اداره ی کشور تربیت کنید و آدم نا لایق نه تنها نمی تونه کار به این مهمی را انجام بده بلکه خرابتر هم می کنه و در نهایت مجبور بهانه بگیره (تقصیر امریکاست- تقصیر دولت قبله- خیلی کارها شده خیلی ها هم باید بشه) در نتیجه آش همین آشه و کاسه همین کاسه "عذر و بهانه آوردن کار آدم های شکست خورده است "
  • DE ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 0
    یعنی امضاء کنندگان برجام چندتا حقوق دان قدر نداشنتد تمام متن برجام رو براساس بارحقوقی وزن کنن و متن رو تصحیح کرده و نکات منفی علیه ایران رو تذکر دهند؟
  • سید ابراهیم شفقت پور IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    باسلام وعرض ادب جناب هاشمی طبا سال ها شما در کار بودید ونتیجه اش ویرانی کشور شد درمورد دولت اقای رییسی لطفاسکوت کنید بگذارید کار دولت شروع شود یکسال بگذرد بعد اظهار نظر کنید . شما فقط باید شرنده باشید نه طلبکار
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 1
    باز این (هاشمی طبا) حرف رایگان زد .
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    1 1
    بنزین رو هم مخالفان روحانی یکشبه گرون کردن.برو شعر کودکستانیتو بخون عمو
  • حیدری IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    هاشمی طباء سخنگوی روحانی
  • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    این اقا چقدر خیالش راحت است انقدر مساعل مملکت را به اسقاط رسانده اند که مطمعن هستند کسی توان انکه حالا حالا ها بتواند کری کند نمیشود البته اینکه ویرانی اول واخر مملکت را گرفته درست است اما دیگران را چون خودشان فرض کردهاند
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 1
    دوستان عزیز!دولت روحانی گذشته و این که دولت ناکارآمدی بود درسته ولی این دلیل نمیشه که بگیم دولت سیزدهم کاملا کارش بی نقصه. والله به خدا من که فعلا هیچ کار مثبتی که گره ای از مشکلات مردم کم کنه ندیدم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس