ویژه ها

اصلاح‌طلبان یک روز لباس سوپرمن بر تن جهانگیری می‌کنند و روز دیگر ظریف را امیرکبیر می‌نامند و به تیم مذاکره کننده سکه می‌دهند، اما وقتی زنگ حساب می‌رسد، برجام تصمیم نظام و وضع موجود تقصیر منتقدان است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**مشاور سابق نجفی: ظریف «سردارِ بی شکست» است

«غلامعلی رجایی» مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی و مشاور سابق «محمدعلی نجفی» شهردار سابق تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«مخالفین سیاسی دولت فکر کردند گزینه‌ای که اکنون در نظرسنجی اصلاح‌طلبان شماره یک است باید با دوگانه سلیمانی- ظریف زده شود و در حدی هم که توانستند زدند. به نظر من آقای ظریف سردار بی‌شکست و انسان صادقی است. البته به نظر من آقای ظریف باید خویشتنداری و خود نگهداری‌اش در عکس‌العمل‌ها بیشتر باشد. از ایشان که سال‌های متمادی دیپلمات برجسته‌ای است توقع تحمل بیشتری می‌رود که هیجانی و احساسی نشود و به نظر من از این جهت به آقای ظریف نقد وارد است. البته هر کسی هم باشد تحملش تمام می‌شود».

نجفی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت:«اصلاح‌طلبان باخت‌شان به این راحتی نیست به دلیل اینکه اگر چهره‌های اصلی آنها تایید صلاحیت شده، در مناظرات قوی ظاهر شوند و به خصوص مذاکرات وین نتیجه دهد و این توافق و لغو تحریم‌ها در این دولت اتفاق بیفتد و دولت روحانی این پاس گل را به اصلاح‌طلبان بدهد به نظرم آورده خوبی برای اصلاح‌طلبان خواهد بود».

مشاور سابق نجفی: ظریف «سردارِ بی شکست» است/ پزشکیان: مخالفان دولت، مردم را در سختی و فشار نگه داشته‌اند

کارنامه دولت روحانی خالی است و به همین دلیل است که اصلاح طلبان به وین چشم دوخته اند تا بلکه با یک دوپینگ، در انتخابات پیروز شوند. اما این دوپینگ ممکن است به قیمت لگدمال شدن منافع ملی و تضییع حقوق مردم کشورمان تمام شود.

چرا که طرف آمریکایی و اروپایی تاکید کرده است که در پی بازگشت بدون هزینه به برجام است. در ماههای گذشته «دانیل بناییم» مشاور جو بایدن گفته بود:«باید امتیازات جذاب اما غیر راهبردی به ایران داده شود. دادن امتیازات جذاب اما غیر راهبردی به ایران باید با حفظ ساختار تحریم‌ها و کارزار فشار حداکثری صورت گیرد».

آمریکا و اروپا در پی آن هستند تا با امتیازات نمایشی و غیرکاربردی، ایران را به اجرای کامل تعهدات بازگردانده و در ادامه، مذاکرات موشکی و منطقه ای را به عنوان مطالبه اصلی برجام مطرح کنند و لغو تحریم ها را به حاشیه ببرند.

نکته قابل تأمل اینجاست که طیف اصلاح طلب علیرغم آگاهی از این نقشه شوم و ضدایرانی، برای ماندن در پاستور، حاضر است که در تکمیل این پازل شرکت کند.

طیف اصلاح طلب در سال 94 با اعلام فتح الفتوح برجام، چنان تبلیغاتی به راه انداختند که برخی از مردم تصور کردند که به زودی در پسابرجام، دلار هزارتومان خواهد شد. روزها و ماهها گذشت و دلار در دولت روحانی تا 32 هزارتومان نیز افزایش یافت.

برجام امضا شد، در قلب راکتور هسته ای کشورمان بتن ریخته شد، تحریم ها دو برابر شد. سفره مردم کوچک شد و حالا همان طیف در پی آن است تا با تبلیغات انتخاباتی، مذاکرات وین را فتح الفتوح جا بزند.

مشاور سابق نجفی در این مصاحبه، ظریف را سردارِ بی شکست لقب داده است. این در حالی است که بنابر مستندات متعدد، ظریف، ضعیف ترین وزیر خارجه پس از انقلاب بوده است.

**روزنامه حامی دولت: مطالبه «لغو همه تحریم ها» غیرمسئولانه است

«حسن بهشتی پور» فعال سیاسی اصلاح طلب و از حامیان برجام در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «برخی در داخل از وزارت خارجه انتقاد می‌کنند که به جای لغو کامل همه تحریم‌ها پذیرفته تنها تحریم‌هایی لغو شوند که پس از برجام و از سوی دولت ترامپ اعمال شده.آیا ایران به دنبال توافقی فراتر از برجام بوده که برخی مقامات از ضرورت لغو تحریم‌هایی که پیش و پس از برجام هم وجود داشتند، صحبت می‌کنند؟» گفت:«این اظهارات غیرمسوولانه است. اینکه یک نفر در جایگاه منتقد بنشیند و بدون توجه به اثراتی که صحبت‌هایش دارد و انتظارات مضاعفی که ممکن است در جامعه ایجاد کند، حرفی بزند درست نیست. خواسته یا مطالبه‌ای که مطرح می‌شود باید امکان عملی شدن داشته باشد».

بهشتی پور در ادامه گفت:«منتقدان دولت می‌خواهند همه‌ چیز را گردن ناکارآمدی دولت بیندازند. تصور می‌کنند دولت بعد که بیاید همه‌ چیز حل می‌شود. این کارشکنی‌ها جنبه گروهی و جناحی دارد، نه جنبه ملی. همه می‌بینند که اگر برجام نبود اوضاع ما به مراتب بدتر بود. پیش از برجام را هم به یاد داریم که چه تحریم‌هایی علیه ایران وجود داشت».

مشاور سابق نجفی: ظریف «سردارِ بی شکست» است/ پزشکیان: مخالفان دولت، مردم را در سختی و فشار نگه داشته‌اند

اصلاح طلبان، بارها برچسب «کاسب تحریم» به منتقدان دولت زده اند. جالب اینجاست که همین طیف در شرایطی که ایران می تواند به پشتوانه مصوبه مجلس یازدهم، به امتیازگیری حداکثری در پرونده برجام دست یابد، اعتراض می کنند که چرا به دنبال لغو همه تحریم ها هستید؟!

روحانی -۲۳ تیر ۹۴- گفت: «به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق (برجام)، در روز اجرای توافق (دی ماه ۹۴) تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل و نقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها بطور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق».

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه  نیز- فروردین ۹۴- در بیانیه‌ای مشترک با فدریکا موگرینی(مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا)- تاکید کرد: «تمام تحریم‌ها لغو خواهد شد». همچنین «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه - فروردین ۹۴- گفت: «تمامی تحریم‌ها لغو می‌شوند و نه تعلیق». «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی نیز- فروردین ۹۴- گفت: «در همان روز توافق کلیه تحریم‌ها لغو خواهد شد».

وعده اصلی دولتمردان و اصلاح طلبان در پرونده برجام، لغو یکباره تمامی تحریم ها و گشایش اقتصادی عظیم برای کشور بود. اما حالا این طیف با فراموشی وعده های خود، از یکطرف می گویند «ما در برجام پیروزی اخلاقی به دست آوردیم»! و از طرف دیگر اعتراض می کنند که چرا منتقدان دولت به دنبال لغو همه تحریم ها هستند!

** پزشکیان: مخالفان دولت، مردم را در سختی و فشار نگه داشته اند

«مسعود پزشکیان» نماینده اصلاح طلب مجلس و کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با روزنامه سازندگی گفت:«مخالفان دولت، مردم را در سختی و فشار نگه می دارند تا ثابت کنند روحانی ناکارآمد است».

پزشکیان در ادامه گفت:«آقایان تصور می کنند اگر بتوانند مردم را در این وضعیت اقتصادی نگه دارند، انتخابات را یکطرفه می برند و روی کار می آیند».

مشاور سابق نجفی: ظریف «سردارِ بی شکست» است/ پزشکیان: مخالفان دولت، مردم را در سختی و فشار نگه داشته‌اند

اصلاح طلبان حداقل 8 سال است که دولت را- با اختیارات و امکانات بسیار گسترده- در اختیار گرفته اند، اما همزمان قصور و تقصیرهای خود را به گردن دیگران انداخته و منتقدان را بانی وضع موجود جا می زنند.

پزشکیان از یکسو دولت را هیچکاره و منتقدان را همه کاره معرفی کرده و از سوی دیگر با اعلام کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری، برای پست «هیچ کاره و تدارکاتچی» سر و دست می شکند.

گویا از نظر آقای پزشکیان، عباس آخوندی که به «خانه نساختن برای مردم» افتخار می کرد، جزو ستاد انتخاباتی رقبای روحانی بود. شاید هم تصمیم غلط و غیرکارشناسی دلار 4200 تومانی توسط اعضای ستاد رقبای روحانی طراحی و اجرا شده بود و...

اصلاح طلبان یکروز لباس سوپرمن بر تن جهانگیری می کنند و روز دیگر ظریف را قهرمان دیپلماسی و امیرکبیر می نامند و به تیم مذاکره کننده سکه می دهند، اما وقتی زنگ حساب می رسد، برجام تصمیم نظام و وضع موجود تقصیر منتقدان است!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسین IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    14 1
    آقا مسعود پزشکیان ۸ سال مجلس و دولت در دست شما و رفقاتون بوده، اگر کار ای نبودی با ماندنت در جایگاه نمایندگی مردم در مجلس خیانت بزرگ به مردم و کشورت کردی. اگر وظیفه نمایندگی که نظارت بر دولت و وضع قوانین مناسب هست انجام دادی که این وضع موجود مردم و کشورت نتیجه نظارت شما بر دولت هست و اگر وظایفت رو انجام ندادی که خائنی، خودت انتخاب کن.
  • سید IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    10 1
    با شنیدن و خواندن خزعبلات اصلاح طلبان تهوع آور آیا دیگر کسی باقی مانده است که بگوید چرا به این نحله گفته اند تهوع آور؟! سخنان پزشکیان را بخوانید یا اظهارات چند روز پیش صادقی یا مطهری را و دیگر عناصر این دار و دسته! واقعاً که....!!
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 13
    احسنت به اقای پزشکیان /در کل شرف نداره هر کی عمدا مردم بیگناه رو در سختی نگه داره
    • US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      7 2
      این دولته که مردم رو در سختی و مشکلات نگه داشته تا مردم رو قانع کنه که نظام ناکارامده و نظام باید عوض بشه. سخنان روحانی درمود رفراندوم و تحریک ارتش به کودتا گواه این حرف منه ابتدا با ناکارامدی و گسترش فساد و رانت وتنگ کردن معیشت مردم رو ناراضی میکنن و بعد با دادن ادرس غلط سعی در برگزاری رفراندوم برای براندازی نظام وقتی هم که دیدن مردم علاقه ای رفراندوم ندارن در چند ماه وقت باقی مانده ارتش رو دعوت به کودتا کردن این مسعود پزشکیان هم بخشی ازهمین پازله و نقشه کثیف اصلاح طلبا برای براندازیه
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      5 2
      محض اطلاع ۸ سال دولت دست رفقای اصلاح طلب آقای پزشکیان بوده
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
      1 2
      شرف نداشته دولت یازده و دوازده، مجلس دهم
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    3 0
    فعلاً حواستون به محاکمه ولی اله سیف باشه که ۳۰ میلیارد دلار و ۶۰ تن طلا را بر باد داد تا برجام مد نظر روحانی پا برجا بماند. و فشار اقتصادی ویرانگری بر مردم مظلوم وارد شود . ان شاءالله تعالی مردم انتقام سختی از خیانتکاران خواهند گرفت.
  • US ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    7 0
    این دولته که مردم رو در سختی و مشکلات نگه داشته تا مردم رو قانع کنه که نظام ناکارامده و نظام باید عوض بشه. سخنان روحانی درمود رفراندوم و تحریک ارتش به کودتا گواه این حرف منه ابتدا با ناکارامدی و گسترش فساد و رانت وتنگ کردن معیشت مردم رو ناراضی میکنن و بعد با دادن ادرس غلط سعی در برگزاری رفراندوم برای براندازی نظام وقتی هم که دیدن مردم علاقه ای رفراندوم ندارن در چند ماه وقت باقی مانده ارتش رو دعوت به کودتا کردن این مسعود پزشکیان هم بخشی ازهمین پازله و نقشه کثیف اصلاح طلبا برای براندازیه
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    5 0
    آقایان شماها در کشتن زنانتان افراد بی بدیلی هستید - البته ظریف هم در درون ایران با ستم به حقوق این ملت مظلوم و در غرب با خوش رقصی برای غربی ها بی شکست عمل می نماید و می نمائید - نجفی که از قصاص با بزرگواری خانواده مقتول خلاص شد - ظریف هم تاکنون با گذشت این ملت بزرگ تا بحال قصر در رفته است - اما امید است این بی شکست بنفع غرب در ایران مجارات شود تا غرب خبیث بفهمد این مملکت حساب و کتاب دارد - اما چند کلمه هم با پزشک عامل گرانی درمان در دولتهای خاتمی و.. جناب دکتر مسعود عرض شود: با ملاحظه اسم شما که مسعود است یاد خاطره ای از تعریف یکی از دوستانم افتادم - در قدیم و در انتخاباتی طرفدران مسعود رجوی منافق به مردم تبلیغ می کردند به آیت الله مسعود رای بدهید یک خانمی در اعتراض گفته بود آیت اله که اسمش مسعود نمی شود - حالا مستر مسعود تو هم از اسمت پیداست که مسعود از آن نوع مسعودها هستی
  • DE ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    6 0
    مشاور سابق نجفی: ظریف «سردارِ بی شکست» است همین ها را هم در مورد نجفی اینقدر گفتم تا دست به قتل زد. همین بادمجون دور قاپ چین ها هستند که میریزند مدیران و مسئولین را برای چند روز چرب وشیرین خوردن دوره میکنند و خر میکنند و عقلشون را میپیچانند تا طرف احساس انیشتنی بکنه سر پیچ صاف بره ته دره ./ پزشکیان: مخالفان دولت، مردم را در سختی و فشار نگه داشته‌اند. چون 5 ساله دارن الکی با امریکا و اروپا تحت نام برجام مذاکره میکنند و نمیگذارند دولت تحریمهتا را رفع کند .حتی ما 18000000000 هیجده میلیارد دلار دون پاشیدیم و 65 تن طلا هم روش باز تحریمها موندند!!! خب چه ربطی به شقیقه داشت؟ نمیدونم مگه کنتور میندازه یا مالیات میگیرن
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    5 0
    سردار بی شکست فقط سردار سلیمانی ....دهان ملت را باز نکنید این القاب مناسب هر کسی نیست
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    2 0
    مشک ان است که ببوید. حالا گذشته از بو، چی شد از دیپلماسی رسیدین به عناوین نظامی؟ سردار؟ اونم این؟ هنوز زانو زدنش جلوی شاهزاده های دون پایه یادمون نرفته ها. :)))))))
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
      0 1
      +++++++++++++++++++++ +++++++++++++++++++++ ++++
  • ایرانی IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    2 0
    پاچه خوارها یواش یواش مثل قارچ میزنن بیرون . در بیان بدبختی و شکست این جماعت همین کافی است که پس از دستگیری سفیر ان گل لیس در جمع معترضان جرات اخراج اون رو نداشتند .
  • ناشناس DE ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    2 0
    جالب است که حتا اصلاح طلبان بخود اجازه خیانت به منافع ملی را هم میدهند تا مردم را گول بزنند و رأی بیاورند ! حتمأ که غرب هم این خیانت به کشور را دوست دارد و برای این خاینین امتیازی هر چند هم کوتاه مدت خواهند داد که که کشور را بار دیگر در لبه پرتگاه اقتصادی و نا رضایتی قرار دهند تا تا هدف های وطن فروشانه خود را به کشور و به ملت تحمیل کنند !! اصلا محمد جواد ظریف مهره سوخته غرب در ایران است و کارشان تمام شده است و آماده فرار به دامان ارباب است که مثل موسویان به آمریکایی ها مشاوره دهد که چه کسی ،چه کاره در ایران است و مانع نفوذ و تسلط غرب به ایران ! است که باید از سر راه برداشته شود !! مثل غده سرطانی به جان این مردم افتاده اند و دست بردار هم نیستند مثل صادق زشت چهره و زشت کلام که در رسانه های ضد انقلاب و نوکران غرب در راه است و هر چه دل تنگش میخواهد میگوید و لی چه باید کرد ! تمامی وطن فروشان و نفوذی ها را باید بجای خود نشاند تا دیر نشده باشد !!
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 0
    آقای پزشکیان واقعاً متأسفم هشت سال دولت روحانی و اصلاح طلبان تصفیه جانانه و گسترده ای کردهد حالا شما می گویید مخالفان اجازه رشد و ... نمی دهند دست مریزاد با این دروغ چگونه می خوابی؟ یا اینکه مردم را چی فرضی کردی؟ آیا خودت می فهمی و .... اند؟ یا بر عکس مردم می فهمند و شما .....!!!
  • مقدس IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 0
    پزشکیان یه ذره شرافت داشته باش برو جمع کن این دکان دستکت رو آدم تهوع آور وطن فروش ، دست شما برای همه رو شده این شگردهای نخ نما شده قبلا توسط واعظی و ربیعی و سایر تست شده دیگه جواب نمیده موجود عقب مانده .
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
    1 0
    آقای پزشکیان با این دروغ بزرگی که گفتی حتما روزه هم میگیری. چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. آقای پزشکیان یعنی شما چشم و گوش نداری که مشکلات مردم را ببینی ؟ یعنی نمیفهمی که همه کارخانه های تولیدی با همکاری شما اصلاح طلبانتعطیل شد یا به یغما رفت؟ و امروز با دستور و حضور میدانی آقای رئیسی دارند بازگشایی می شوند یا شدند و اموال به غارت رفته دارند برمیگردد. شما فکر کردی مردم عقل ندارند و باز هم به دروغهای مکرر شما اعتتماد کنند دوبار دولت را در دست گرفتید یکی در سال 76 تا 84 و یکی هم 92 تا 1400 و هر دو بار هم خسارت بار بود اولی به اسم آزادی در حال مقابله با جمهوری اسلامی و رهبری بود که با سرشکستگی دولت را ترک کرد و به عنوان یک فتنه گر در تاریخ ثبت شد دومی هم با اسم لغو تحریم و برجام کشور را به قهقرا برد و اگر همینهایی که شما بر علیه آنها حرف میزنید نبودند قطعا کشور در دست آمریکاییها بود و شما هم کفش سربازان آمریکایی را واکس میزدی شما ناسپاسید همین حرفهایی که زدید برای عدم صلاحیتتان کافی است
  • SE ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    2 0
    هرچه بیشتر این سخنان دروغ را بیشتر بر زبان بیاورند بیشتر رسوا میشوند این اصحالات تهوع آور
  • وطن پرست DE ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    ظاهرا عمه من بود که مجبور شد حتی تماینده خودش درسازمان ملل رو با نظر امریکا انتخاب کنه نه اقای ظریف.
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    2 0
    اینها واقعا ...هستند یا خودشون رو از بس به .... زدن .... شدن.... رفع تحریم‌ها غیر مسؤولانه.. جالب بود... البته ....، ....ه چه بالذات چه بالعرض
  • SE ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    2 0
    رو که رو نیست سنگپا را سائیده گرد کرده. شکست فضاحتبار و خائنانه برجام هنوز جلوی چشمان ملت است و اینان خود به کوری و نادانی میزنند و توهمات ذهن و دل واداده خود را بیان میکنند
  • م.ر IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    متاسفانه سود و حیات تعدادی از افراد که اکثرا اصلاح طلب هستند در وجود تحریم و شرایط سخت زندگی مردمه تا همیشه حرف برای گفتن داشته باشن و برای این افراد اصالت دسترسی به قدرته و اهمیتی به مردم و کشور و اسلام و... نمیدن
  • مهدی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    این پزشکیان و سایر اصلاح طلبان از کثیف ترین و بی غیرتترین مردمان هستند که می گویند لغو تمامی تحریمها غیرمسئولانه است چون آنها با حقوق نجومی راخت خون مردم را میمکند و این منردم است که به فلاکت می افنتند و برای اینکه در قدرت باشند حاضر هستند ناموس خودشان را به غربی ها بدن چند صباحی در قدرت باشند و راحت از آخور دولت بخورند و مردم باید دیگه این اصلاح طلبان را ول کنند چون اینها غیرت ندارند.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
    1 0
    واقعا اصلاح طلبان مردم را مثل خودشان فاقد شعور فرض کرده اند!!!!!!خجالت هم نمی کشند!!
  • مهدی IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
    0 0
    آقای پزشکیان دردیده تروپرروترازشمااصلاح طلبان که خدالعنتتان کندکسی نیست شماهمان آمریکاواسرائیل داخلی هستید.نابودی شمانزدیکه اندکی صبرسحرنزدیک است.
  • ح ر IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 0
    علت بدبختی و گرفتاری ملت و مملکت این احزاب چپ و راست هستند که به خاطر منافع خود به هر طریقی مانع سازندگی کشور توسط هرگروه از هر حزبی شده اند انشاالله ریشه این احزاب کنده شو د و ملت زیر یک پرچم جمع و مملکت را بسازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس