حزب اعتدال و توسعه

حزب اعتدال و توسعه که در اذهان عمومی به عنوان حزب حامی رئیس‌جمهور روحانی شناخته می‌شود در بیانیه‌ای همسو با اصلاح‌طلبان و "تحریم خاموش انتخابات" اعلام کرد که برای معرفی نامزد به جمع‌بندی نرسیده است!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

درس انتخاباتی مطهری به بهزاد نبوی

درس انتخاباتی مطهری به بهزاد نبوی/ تحلیل CFR از نقش "ظریف" در رأی ندادن!

علی مطهری، از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان در بیانیه‌ای با تأکید بر حضور در انتخابات از "عبدالناصر همتی" حمایت کرد.

در بخشی از بیانیه مطهری که سایت جماران آنرا منتشر کرده است، می‌خوانیم: مشارکت بالا در انتخابات پیش رو، با وجود  همه گلایه‌هایی که مردم دارند، دو اثر مثبت دارد. اول این که پیام روشنی به دنیا خصوصا دنیای غرب و همسایگان ارسال می‌شود و  این امر موجب تسریع در لغو تحریمها و احیای برجام و لاجرم بهبود وضع معیشت مردم خواهد شد.

مطهری همچنین می‌گوید: نظر به سؤالات مکرر مردم عزیز از اینجانب درباره نامزد اصلح، فرصت را مغتنم شمرده نظر خود را اعلام می‌کنم:

اینجانب در شرایط فشار اقتصادی امروز جناب آقای همتی را...در میان نامزدهای محترم هفتگانه، نامزد اصلح می‌دانم و از ملت عزیز درخواست می‌کنم در روز جمعه برای بهبود اقتصاد کشور و سیاست خارجی و محدود نشدن آزادیهای مردم به جناب آقای همتی رأی بدهند.[۱]

*درس انتخاباتی آقای مطهری به بهزاد نبوی و سلامتی و اصلاح‌طلبانی که می‌گویند مشارکت می‌کنیم اما اشاره‌ای به نامزد نمی‌کنند؛ "تعیین مصداق و مشخص کردن نامزد" است.

رفتاری کاملا منطبق بر منطق سیاست و دموکراسی که اعراض از آن به معنی قبول نداشتن ساختار، بی‌صلاحیت حاکمیت و قانون برای معرفی نامزد و تشویق مشارکت نکردن در انتخابات است.

رفتار غلطی که اصلاح‌طلبان شوربختانه طی یکسال گذشته و به عبارتی در مدت ۲ سال گذشته بر آن تأکید کردند تا به هدف شوم کاهش مشارکت در انتخابات نائل آیند.

گفتنیست از میان رجال و طیف‌های اصلاح‌طلب کسانی مثل حزب کارگزاران (اگرچه غیر رسمی!) با تعیین مصداق اعلام کرده‌اند که در انتخابات حضور می‌یابند، گروه‌های بزرگی مثل جبهه اصلاحات، مجمع روحانیون و مجمع ایثارگران رسما اعلام کرده‌اند که دست به تحریم خاموش انتخابات یا همان عدم معرفی نامزد می‌زنند [۲] و کسانی مثل محمدجواد ظریف یا "بهزاد نبوی" که رهبریت تشکیلات جبهه اصلاحات را بر عهده دارد بصورت منفرد و در قابل یک فایل ویدئویی! بدون تعیین مصداق از مردم خواسته در انتخابات مشارکت کنند. [۳]

***

بیانیه حزب حامی روحانی: نتوانستیم به جمع‌بندی برسیم!

درس انتخاباتی مطهری به بهزاد نبوی/ تحلیل CFR از نقش "ظریف" در رأی ندادن!

حزب اعتدال و توسعه که در اذهان عمومی به عنوان حزب حامی رئیس‌جمهور روحانی شناخته می‌شود در بیانیه‌ای که خبرگزاری دولتی ایرنا آنرا منتشر کرد؛ پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری نوشته است:

"درباره سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با عنایت به اینکه شورای مرکزی حزب، طی دو جلسه اخیر خود، نتوانست در مورد حمایت و معرفی یکی از کاندیداهای محترم، به جمع‌بندی برسد، از اعضا و هواداران خود در سراسر کشور می‌خواهیم روز ۲۸ خردادماه به کاندیدایی که به تشخیص خود اصلح می‌دانند رای دهند! "[۴]

*باید دانست که این رفتار حزب اصلاح‌طلب اعتدال و توسعه چیزی جز امربری از ستاد اصلاحات مبنی بر "تحریم خاموش انتخابات" نیست!

جمله شریرانه "نتوانستیم در مورد معرفی یک کاندیدا به جمع‌بندی برسیم" در صورت واقعی‌تر خود یعنی به نظام اسلامی اعتراض داریم، انتخابات را قبول نداریم و هیچ نامزدی را هم لایق رأی دادن نمی‌دانیم.

اعضای حزب اعتدال و توسعه که برخی از آنها طی ۸ سال اخیر بر خان بیت‌المال هم ارتزاق کرده‌اند؛ وقتی خودشان بعنوان مشتی رجل سیاسی توانایی تشخیص نامزد ندارند چطور انتظار دارند که آدم‌های هوادار آنها بتوانند چنین کاری کنند!؟

از طرفی مگر شأن یک حزب سیاسی جز اینست که در فرایندهای خود به یک شخص کارآمد برسد و آنرا در انتخابات به مردم معرفی کند!؟

پیش از این احزاب اصلاح‌طلب دیگری مثل جبهه اصلاحات، حزب اتحاد، مجمع روحانیون و مجمع ایثارگران نیز دست به "تحریم خاموش انتخابات" زده و گفته‌اند که نامزدی در انتخابات ندارند.

بیانیه حزب اعتدال به وضوح نشان می‌دهد که چرا دولت آقای روحانی در رویکردهای کلی خود کاملا با ستاد هسته اصلاحات همسو بود و فرامین آنها را مثلا در قضایایی مثل گرانی و فتنه اقتصادی آبان۹۸ اجرا می‌کرد...

***

تحلیل شورای روابط خارجی آمریکا از نقش "ظریف" در رأی ندادن!

درس انتخاباتی مطهری به بهزاد نبوی/ تحلیل CFR از نقش "ظریف" در رأی ندادن!

سایت شورای روابط خارجی آمریکا موسوم به CFR اخیراً در مقاله‌ای پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران که توسط "کالی رابینسون" نوشته شد؛ به اظهارات محمدجواد ظریف در فایل صوتی او اشاره کرد و نوشت:

"اظهارات محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در ماه فوریه، درباره تأثیر بیش از حد سپاه در امور خارجی، میزان قدرت رئیس جمهور را بیشتر مورد تردید قرار می دهد. کارشناسان می گویند این می تواند رأی دهندگان را به این باور برساند که ریاست جمهوری اهمیت کمی دارد و به مشارکت کمتر کمک می کند."

در این مقاله اشاره شده است که عده‌ای در ایران قصد دارند دست به تحریم انتخابات بزنند. [۵]

*اشارات مقاله مذکور به وضوح هرچه تمامتر آسیب‌های اظهارات ظریف در فایل صوتی جنجالی را آشکار می‌کند و به ما می‌گوید که دشمن و خناسان داخلی چگونه از اظهارات ظریف در جهت کاستن از مشارکت کسانی از مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری استفاده کرده‌اند.

بدیهیست که در صورت کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات، یکی از متهمین اصلی این پروژه شخص آقای ظریف خواهد بود که باید در پیشگاه نظام و مردم پاسخ دهد چگونه حاضر به بیان اظهاراتی شد که مشتی خریدار دست به نقد آن در شورای روابط خارجی آمریکا نشسته بودند!؟

گفتنیست ظریف اخیراً در اظهاراتی خواستار مشارکت مردم در انتخابات شده است.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1513365

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1513377

3_ https://etemadonline.com/content/495644

4_ www.irna.ir/news/84367471/

5_ https://www.cfr.org/in-brief/irans-presidential-election-what-know

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • سید ژوزف IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    48 2
    آقای مطهری چهره فاسد و سالم - خائن و وطن پرست انقد براتون مخدوشه که از همتی حمایت میکنید؟؟؟؟ چشم ها رو بیخیال مغزها رو باید شست
    • استحاله IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      23 0
      به صراحت با نهی از منکر مخالفت کرد و نهیِ از نهی از منکر کرد ! اون وقت این میخاد بهش رای بده !
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      20 0
      البته خائن مقابل وطن دوست هست و گر نه شرک از خیانت بدتره
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      27 1
      همتی ؛ روحانی دیگر است / رای به او فاجعه ای بدتر است
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      20 0
      لقمه حرام فاسد
    • FR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      8 0
      قابل توجه علی مطهری که در برنامه زنده تلویزیونی نابودی داعش توسط ایران را محکوم کرد. آقای علی مطهری، صحبتهای قبلی شما شبهه حمایت شما از عربستان و داعش تحت حمایت عربستان را بوجود آورده، برای اینکه به ما ثابت کنید که وابستگی به وهابی های سعودی و داعش ندارید: 1- جنایات عربستان در کشتار مردم بیگناه یمن را رسماً محکوم کنید. 2- عربستان را بخاطر حمایت از گروه تروریستی داعش و کشتار مردم بیگناه عراق و سوریه رسماً محکوم کنید. 3- سلاخی جمال خاشقجی توسط بن سلمان را محکوم کنید. 4- جنایات داعش تحت حمایت عربستان را محکوم کنید.
    • FR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
      9 0
      مطهری وطن فروش بخاطر حمایت از داعش در برنامه زنده تلویزیونی باید محاکمه و مجازات شود.
  • امین IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    36 0
    علی ژولیده حیفم آمدم بگویم مطهری ؛ چون نام بزرگ مرد تاریخ انقلاب شهید مطهری با علی ژولیده تفاوت زمین تا هفت آسمان است ... ژولیده اول برود خودش را ترو تمیز کند و آراسته نماید و ثبات عقلی پیداکند و بعد بیاید برای افراد بدتراز خودش مرشدی کند و نظر صواب و ناثواب بدهد!!!!
    • SE ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      16 0
      علی هم حیفه
  • FR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    33 0
    خوشا باغی که شغالش کند قهر ...
  • واو IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    15 0
    عجبب به علی مطهری
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
      8 0
      حکایت با هر که گشتی همانی هست
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    27 0
    هرچی این جماعت از صدقه سر انقلاب و نظام و مردم خوردند و بردند ،حرامشان باشه.
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    20 0
    سلام. چرا در مورد سخنان بسیار مهم امشب رهبر معظم انقلاب (26خرداد1400-ساعت19) هیچ تبلیغی در سایت شما نیست؟
  • FR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    17 0
    خواهان اعمال قسط و اعمال عدل و محاکمه تمام بیکفایتان و بیلیاقتان و خوائنین از هر جناحی هستیم !
  • حمید ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    11 0
    پسر نوح والسلام.
  • سوخته IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    9 0
    انشاالله همگی تان به زبالدان بروید که چهره کثیفتان را نبینم . مطهری و دیگر خائنین وطنی
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    14 0
    اقاي مطهري شما باعث سرافکندگي پدرتان هستيد
  • امیرو IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    10 0
    پدر کجا بود پسر کجا رفت! آدم به این درغگویی نوبر است.
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    5 0
    حرفهای علی مطهری ارزش ندارد .
  • ناشنای IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 0
    از سال ۸۸ با صدور فرمان تحریم های تحمیلی این آقایان به ظاهر اصلاح طلب و دوستان وطن فروش اون ور آب نشین شان با ادای دروغین تقلب در انتخابات روزگار ما مردم سیاه کرده آمد و خود با تخریب اقتصاد فرهنگ وحقوق های نجومی امیال شیطانی خود را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی را اجرایی کردن به الله اینها مفسد فی الرض هستند و باید محاکمه شوند منفورین روزگار
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    4 0
    من.تواین ابهام موندم این چگونه دکترا گرفته شاید اقازاده با رانت خریداری کرده
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    5 0
    علی کوچولو برو ........
  • پری IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۷
    2 0
    خخخخخ
  • FR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    6 0
    مطهری وطن فروش بخاطر حمایت از داعش در برنامه زنده تلویزیونی باید محاکمه و مجازات شود.
  • محسن RO ۰۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    6 0
    مشرق محترم! اینکه ظریف مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرده اما مصداق تعیین نکرده یعنی از کاندیدای خاصی اسم نبرده است، می تواند به این دلیل باشد که ایشان از جایگاه یک مقام دولتی یا حکومتی سخن می گوید، همچنانکه رییس جمهور و بالاتر از همه، رهبری، هم همین کار را می کنند.
  • بی نام IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۸
    3 0
    یکی از دلایل گلایه مندی مردم ، همین آقای مطهری هست حالا از اون بگذریم ، ایشون همونی نیست که می رفت شهرای مختلف ، طرفداراش بخش فحش می دادن؟ یهو چی شده همه میرن ازش نظر می پرسن؟؟؟
  • زهره IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹
    0 0
    ششتقلالی ها هم به پرسپولیس مردم در آسیا خیانت کردند و نگذاشتند پرسپولیس قهرمان آسیا شود.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    فقط یک ... بنام علی مطهری را کم داشتیم مردم نه ترا قبول دارند نه رئیست روحانی را نه برجام ننگین را ونه کدخدا را کی میخواهی بفهمی
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    2 0
    برای چی اراجیف او را پخش می کنید؟
  • سارا۳۵ IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    امید همه ی مردم مستضعف، آیت الله رئیسی است. ما تنها با امید ریشه کنی فساد به ایشان رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • شبتاب BY ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    اصلاحات سالها به استحاله ی نظام پرداخته است. برای بازگشت روح انقلابی به جامعه واقعا کار جهادی لازم است و در کنار کار جهادی تزریق روحیه ی جهادی نیز ضرورت دارد. با روحیه ای که از آقای رییسی انتظار داریم امیدواریم این مهم انجام شود.
  • یکی از همه MX ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس