موسوی لاری - کراپ‌شده

صدای شیون هسته سخت اصلاحات در پسا انتخابات به گوش می‌رسد. آنها می‌خواستند با تحریم خاموش شاهد مشارکتی کمتر از انتخابات مجلس باشند اما مردم توطئه آنها را ناکام گذاشتند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

خاتمی بیانیه پیروزی داد!

خاتمی بیانیه پیروزی داد! / کنایه معنادار مرعشی به شکست "ناسا" در انتخابات

محمد خاتمی، لیدر جریان اصلاحات طی بیانیه‌ای که روز دوشنبه 31 خرداد و در اشاره به انتخابات 1400 منتشر کرد، نوشته است: در برابر همه آنان که در انتخابات اخیر با وجود انتقادها و تنگناها و موانع شرکت کردند و نیز آنان که با احساس اهانتی که به شعور و حقوق آنها شد یا به خاطر نومیدی از بهبود امور از رأی دادن خودداری کردند سر تعظیم فرود می‌آوریم و حساب اکثریت قاطع را از آنان که به پندار ناروای خود به‌منظور براندازی انتخابات را تحریم کردند جدا می‌کنیم!

به گزارش امتداد، او همچنین می‌گوید: از همه نامزدهای محترم و جریان‌های سیاسی که به حکم وظیفه ملی در عرصه حاضر شدند، ولی با اعمال نظرِ تنگ و استصوابی شورای محترم نگهبان از رقابت بازماندند و نیز آنان که به هر صورت امکان حضور یافتند، به ویژه از آنان که برای رفع خطر تبدیل جمهوریت اسلامی به آنچه ادعا می‌شود حکومت اسلامی است تلاش کردند، از جمله اصلاح طلبان، باید تشکر کرد.

در بیانیه خاتمی آمده است:

"در این انتخابات اما شاهد رویدادی بودیم که در خور تأمل جدی است و حاکمیت به طور خاص و جریان‌های سیاسی و مدنی به طور عام نمی‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت باشند.

عدم شرکت (بی سابقه) بالای پنجاه درصد از مردم و وجود بالاترین درصد رأی‌های باطله اگر نشانه دلسردی و نومیدی مردم و فاصله آنان با حکومت نیست، نشان چیست؟ امری که خطر آن بارها تذکر داده شده، ولی مورد توجه قرار نگرفته است. عدم استقبال بخش چشم‌گیری از جامعه به دعوت به حضور و کم‌اعتنایی به نظر خیرخواهان و کسانی که مدت‌ها مرجعیت اجتماعی داشته‌اند آیا نشان نمی‌دهد که مردم از اصلاح امور نومیدند و آیا این یأس مورد سوء‌استفاده جریانهایی که به براندازی به هر قیمت می‌اندیشند نمی‌انجامد؟

این زنگ خطر باید همه را به خود بیاورد و در اصلاح ساختارها، رویکردها و مدیریت به‌گونه‌ای اقدام شود که اولاً جلوی پیشرفت این خطر بزرگ را بگیرد و ثانیاً ساز و کارهایی به کار گرفته شود که موجب دلگرمی و رضایت مردم و بهبود زندگیشان و امیدشان به آینده و در یک کلام استقرار جمهوریت با تمام معنای کلمه و با رعایت همه لوازم آن گردد."

لیدر اصلاح‌طلبان همچنین ضمن تبریک به رئیس جمهور منتخب، بر یاری رساندن به او تأکید کرده است. [1]

*انتخابات 1400 سومین منصه فتنه‌گری لیدر اصلاح‌طلبان بود.

خاتمی که پس از فتنه 88، "تحریم خاموش انتخابات مجلس یازدهم" را به کارنامه خود افزوده بود؛ در انتخابات 1400 نیز از مدت‌ها قبل فرمان تحریم خاموش انتخابات که هدفی جز کاستن از میزان مشارکت نداشت را صادر کرد. [2]

اکنون نیز طبیعی است که مردم و نظام اسلامی شاهد اظهارات کسی باشند که ولو به بهانه یک درصد! مشارکت نزدیک به 50 درصدی مردم ایران در انتخابات را به سخره بگیرد و بیانیه پیروزی بدهد. از اهانت به افکار عمومی حرف بزند و مدعی نومیدی مردمی از حکومت بشود.

درباره بیانیه خاتمی البته گفتنی‌های مهمی وجود دارد:

1_ آقای خاتمی درباره افزایش مشارکت انتخابات 1400 نسبت به مشارکت 42 درصدی انتخابات مجلس یازدهم که آن نیز مورد تحریم خاموش اصلاح‌طلبان قرار گرفت؛ تجاهل‌العارف کرده و نخواسته از شکست توطئه خود در انتخابات حرف بزند!

2_ اگرچه انتخابات 1400 با افزایش مشارکت مردم نسبت به انتخابات مجلس یازدهم مواجه شد و این یک پیروزی آشکار برای نظام اسلامی است اما در عین حال نمی‌توان از توطئه تحریم خاموش نیز گذشت!

توطئه‌ای که مردم را در لفافه به عدم حضور در انتخابات و یا رأی باطله تشویق می‌کند و از این می‌گوید که ساختار و حاکمیت لیاقت این را ندارند که به نامزدی در انتخابات آن رأی داده شود.

ما در وبلاگ مشرق از مدتها قبل از انتخابات مجلس یازدهم بارها درباره این توطئه هشدار دادیم و عطف به بیش از 160 گزارش در این باره؛ آقای خاتمی امروز یک متهم است که عامدا موجب کاهش مشارکت مردم در انتخابات شده است.

3_ در بحث کاهش مشارکت در انتخابات بایستی متوجه تأثیر نقش خاتمی و هم‌مسلکانش بود.

این خاتمی بود که چند ماه قبل طی اظهاراتی گفت: متأسفانه فشارهایی هست که در عمل تحقق این خواست (انتخابات پرشور) را دشوار یا منتفی می کند. [3]

ما این قضاوت را بر عهده مخاطبان می‌گذاریم که این ادبیات خاتمی تشویق به مشارکت است یا کاستن از مشارکت!؟ و خاتمی با این اظهارات مشارکت‌زدا چطور مدعی جدایی خود از براندازان شده است؟

4_ خاتمی در بیانیه خود مدعی نومیدی مردم از حکومت شده است!

ما به آقای خاتمی و به همه فرهیختگان و دانایان سیاسی عرض می‌کنیم که افزایش مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم نسبت به مشارکت 42 درصدی انتخابات مجلس یازدهم، اتفاقا مبیّن امیدوار شدن مردم به حاکمیت است که با کارآمدی مجلس محقق شد.

5_ مدعای اهانت به مردم در بیانیه خاتمی از طنزهای تلخ روزگار ماست.

 بروز چند ایراد و اشکال در عملکردهای نهادهای قانونی کشور که حتما بایستی رفع شود اهانت به مردم است یا تحریم خاموش انتخابات به منظور مشارکت‌زدایی که رجالی مثل بهزاد نبوی هم با آن مخالف بودند!؟

ایرادات داخلی اهانت است یا فراهم‌آوردن خوراک سیاسی برای دشمنان خارجی و منافقین با ناسزاگویی 2 ساله به انتخابات!؟

و اینکه بیان چند انتقاد به فرایندهای انتخابات اهانت است یا انجام ندادن بدیهی‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه طیفی و حزبی رجال سیاسی یعنی عدم معرفی نامزد به عرصه مردمسالاری و انتخابات!؟

***

کنایه معنادار مرعشی به شکست "ناسا" در انتخابات

خاتمی بیانیه پیروزی داد! / کنایه معنادار مرعشی به شکست "ناسا" در انتخابات

حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی-از احزاب اصلاح‌طلبی که با تحریم انتخابات همراهی نکردند- در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین در پاسخ به این سوال که آیا جبهه اصلاح‌طلبان ایران به چاه شورای عالی اصلاحات نیفتاد و باز هم تشتت در تصمیم‌گیری بین اصلاح‌طلبان برای معرفی و حمایت یا عدم حمایت از کاندیداهای موجود در عرصه انتخابات وجود نداشت، گفت: واقعیت این است که حتی در صورت اعلام موضع واحد باز هم نتیجه اصلی هیچ تفاوتی نمی‌کرد.

او در اشاره به لیست جبهه اصلاحات برای انتخابات شورای شهر می‌افزاید: خیلی روشن در شورای شهر تهران، اصفهان، مشهد و شهرهای بزرگ همه اصلاح‌طلبان با تصمیم جمعی حضور داشتند اما هیچ تفاوت معناداری بین این که همه گروه‌ها می‌آمدند یا تصمیم جمعی اتخاذ نشد، دیده نمی‌شود. کما این که در شورای شهر تهران و شهرهای بزرگ همه گروه‌ها با وحدت در عرصه انتخابات لیست داده بودیم و حضور داشتیم اما نتیجه تغییری نکرد(وشکست خوردیم) [4]

*تشکیلات ناسا که بعنوان جبهه اجماعی اصلاحات، توانسته بودن ائتلافی از احزاب و طیف‌های چپ را در خود جمع کند؛ اگرچه در انتخابات ریاست‌جمهوری دست به "تحریم خاموش انتخابات" زد اما در انتخابات شورای شهر حضور یافت و فهرست نامزدان خود را هم ارائه داد اما کمترین اقبالی نیافت.

و اشاره مرعشی نیز به همین معناست.

 طی روزهای اخیر نشانه‌هایی از فعال شدن کمیته‌های مجازات در اردوگاه چپ برای تاختن به احزاب و گروه‌هایی که تحت عنوان ائتلاف جمهور وارد انتخابات ریاست‌جمهوری شدند و با تصمیم تحریم انتخابات همراهی نکردند، به چشم می‌خورد. [5]

به نظر می‌رسد صحبت‌های مرعشی پاسخی به رفتارهای افراطی این کمیته‌های مجازات نیز بوده باشد...

***

مالیخولیای هسته سخت اصلاحات پس از طرحی که شکست خورد

خاتمی بیانیه پیروزی داد! / کنایه معنادار مرعشی به شکست "ناسا" در انتخابات

عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون انتخابات 1400 گفته است:‌ اینکه برآیند کلی انتخابات چیست و بازنده و برنده کیست، به نظر من انتخاباتی برگزار شد که هیچ برنده ای نداشت. ملت با این تصمیمی که گرفتند هم فرد پیروز و هم افرادی که شکست خوردند را به شکلی نوازش کردند. ما متأسفانه الآن رئیس جمهوری داریم که کمتر از یک سوم آراء واجدین شرایط را به خودش اختصاص داده و تا حالا چنین وضعیتی نداشته ایم.

او همچنین تصریح می‌کند:‌ متأسفانه شکافی بین دولت و ملت به وجود آمده و همه باید تلاش کنند این فاصله بین دولت و ملت و شکافی که به وجود آمده از بین برود و از بین رفتن آن هم یک راه بیشتر ندارد و آن هم این است که حاکمان و کسانی که اختیار دارند و می توانند تصمیم بگیرند، حق ملت را به رسمیت بشناسند. بنابر این من فکر می‌کنم ما با کمال تأسف انتخاباتی را پشت سر گذاشتیم که به هیچ یک از جلوه های آن نمی توانیم افتخار کنیم. هیچ یک از رد صلاحیت ها، نیامدن ها، آمدن و رأی منفی دادن ها و رأی حداقلی که رئیس جمهور منتخب دارد برای ما خوشحال کننده نیست. گرچه دلایل بعضی از آنها موجه است.[6]

*البته از رجال تحریم کننده انتخابات و مردانی که 2 سال آزگار بصورت شبانه‌روزی تقلا کردند تا از میزان مشارکت مردم بکاهند اما شکست خوردند! انتظاری بیش از آنچه که موسوی لاری گفته است نداریم و نمی‌توان متوقّع بود که این افراد به کامیابی بزرگ انتخابات 1400 که همانا افزایش مشارکت مردم نسبت به انتخابات قبلی بوده است اشاره کنند.

این سرگیجه رجال اصلاحات که ناشی از شکست پروژه‌شان در مقابل ارتقای محبوبیت نظام در نزد مردم بوده است حکما تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت.

جالب است که مردم بدانند اینهمه عجز و لابه‌های اصلاح‌طلبان و مدعای آنها پیرامون نبود مشارکت حداکثری در حالی است که مشارکت مردم نسبت به انتخابات گذشته افزایش یافته و به مرز 50 درصد رسیده است.

(چه اگر نبود تخلفات محرز وزارت کشور دولت آقای روحانی در برگزاری انتخابات، بسا که امروز این عدد از 50 هم عبور کرده بود!)

و این رخداد که نشان از شکست توطئه تحریم خاموش انتخابات توسط ستاد اصلاحات دارد؛ شایسته تبریک و تهنیت است نه موجب ملامت.

برنده نیز بر عکس آنچه موسوی لاری تصور می‌کند مشخص است!

برنده انقلاب اسلامی است که توانسته ضمن افزایش دادن میزان مشارکت مردم؛ با وجود تمام بدخواهی‌ها و توطئه‌های دشمن و دنباله‌های خارجی او اما یک انتخابات سالم و قانونی را برگزار کند و مشروعیت و استقرار خود را بیش از پیش به اثبات برساند. چه اینکه مشروعیت انتخابات نه با میزان مشارکت که با توانایی حکومت در دفع تهدیدات داخلی و خارجی و اجرای مُرّ قانون شناخته و فهمیده می‌شود.

***

1_ http://emtedad.news/print/?id=2872

2_mshrgh.ir/1121882

3_mshrgh.ir/1204446

4_https://etemadonline.com/content/497522

5_mshrgh.ir/1235023

6_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1514224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 126
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • همون قبلی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    15 93
    خخخ بابا اصلاح طلبان بد اصلا همون که شما می گید الان فریاد پیروزیتون برای همون راییه که رئیسی دور پیش هم آورد و رئیس جمهور نشد ؟ اون دور 17 میلیون الان 18 میلیون
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      54 17
      اشتباه نکن! فریاد پیروزی ما به دلیل رسوا شدن چهره باطلی بود که توانسته بود با شیادی قاپ عوام الناس جامعه را هشت سال پیش و چهارسال پیش بدزدد و خود را به دوغ امین ملت جا بزند حال آن که امین کدخدایش بود!!!!!
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      32 4
      اره به خاطر همونه. سوال بعدی.. یه چیزی رو یادم رفت بگم، وقتی از ارای باطله هم شکست میخورین یعنی باید زیپ دهن رو بکشین :)
    • دیدگا IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      40 4
      فرقش اینه که همونایی که انتخابشون رئیسی بود باز هم باهاش بودن و بیشتر هم شدن ولی اونایی که با شما بودن دیگه بهتون محل هم نذاشتن! ببین کجای کارتون مشکل داره؟! ماهیت کثیفتون کم کم بر همه هویدا میشه!
    • مسئولین بی‌خاصیت IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      24 0
      عیب بزرگ مملکت ما اینه : عده‌ای مثل مرعشی، نوری، حجاریان و... هیچ نقشی در رونق اقتصاد و علم و فرهنگ مملکت ندارند اما مثل اختاپوس به حاکمیت چسبیده‌اند.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      10 0
      مگه شما و همتی سه درصدیتون تو مناظرات نگفتین این 5 نفر یکی هستند خب الان فقط با رای قاضی زاده ریسی میشه یک سوم واجدین شرایط برابر رای اربابت بایدن در امریکا تازه 4 میلیون رای رضایی و ارای باطله ... هم هیچی
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      12 0
      این آرایی که کم شد خیانت همین اصلاح طلبان بود که رای ملت را سوزاند در ضمن اونهایی که رای به اصلاح طلبان دادن خیلیهاشون به خاطر نون و آب و فساد رای دادن دیدند از اون هم خبری نشد اما این رای هایی که داده شد مال کسانیه که از خونشون هم میگذرند جنگ سیل زلزله کرونا از خودشون مایه می گذارند
    • عدالت FR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      7 0
      مغز فندقی یعنی محبوبیت رئیسی بیشتر شده با این همه تبلیغات رای ندهید و فسادهای روحانی و این همه بی عرضگی در برگزاری انتخابات واقعاً روی شما نجومیه
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      6 0
      دروغگو اون دور زیر 16 میلیون الان با احتساب رضایی و قاضی زاده 23 میلیون
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      11 0
      اولآ اون دور 16 میلیون رآی آوردن و الان 18 میلیون، دومآ برای آقایان خاتمی و موسوی لاری که رءیس جمهور و وزیر کشور بودن شرم آوره که اینچنین دارند مردم رو گمراه میکنند، زیرا; در سال 84 احمدی نژاد با حدود 17 میلیون و در دور دوم با حدود 24 میلیون رآی رءیس جمهور شد و روحانی نیز در سال 92 با حدود 18 میلیون و در دور دوم با حدود 23 میلیون رآی رءیس جمهور شد، یعنی روحانی در دور اول با تمام حمایت های امثال هاشمی رفسنجانی و خاتمی و داخل و خارج با حدود 18 میلیون رآی رءیس جمهور شد، یعنی حدود یک سوم واجدین رآی دهنده رآی آورد اونموقع موسوی لاری مرده بود اینا رو بگه که حالا با این همه خرابکاری های همسلکهاش و دولت تحت حمایتشون و ویروس کرونا که این مشارکت حدود 50 درصدی چمگیر هست حالا ایشون یادش افتاده رءیس جمهور منتخب یک سوم واجدین.
    • IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      1 0
      دقت کن متوجه می شی چه اتفاقی افتاده ، تمامی کسانی که دور قبل به رییسی رای دادن دوباره رای دادن و یه عده هم اضافه شدن ، اگه رای به قاضی زاده و رضایی را هم اضافه کنی حدود 23 میلیون رای ، اما اون طرف ماجرا کسانی که قبلا به روحانی رای داده بودن از دستش به شدت از عملکردش عصبانی و ناامید بودن ،لذا یا به رقیباش رای دادن یا حاضر نشدن رای بدن . نتیجه گیری : دلیل کاهش کلی آرا و همچنین افزایش رای جریان ایران عزتمند نتیجه عملکرد ضعیف و ذلیلانه دولت روحانی وجریان حامی ایشان بود .
    • جوان US ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      واقعا پوکه کله ت
    • US ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
      0 0
      پوک مغزی کاربر همون قبلی
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    53 6
    خاتمی شنیدم به ارای باطله هم باختین که! یعنی این تحقیری که روز جمعه شدین تا ابد دست از سرتون بر نمیداره. :)))))))))
  • ناشناس IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    51 5
    شما اصلاح طلبا چقدررررر پرررروووییبببد!!!!!
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    27 2
    خاتمی نامرد رای داد؟!!! گفتم این یارو سوپاپ اطمینان
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      4 0
      حداقل اصول گراها همین که هستند ظاهر و باطن این یکی ها از هفت رنگ وآقای صبح جمعه هم رنگ بیشتر عوض میکنند اصول گرا خوشحال نشید.
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      1 2
      همه اینها سروته یه کرباسند
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    29 2
    به نظر من دردی ازتون دوا نمیشه. مردم از رفتن دولت متبوع و ذلت پذیر شما خوشحال هستن. برید با خودتون خلوت کنید ببینید چی شده که‌حتی افرادی که رای ندادن هم از ‌پایان دولت اصلاحات خوشحالی می کنن. تو شورای شهر که دیگه شورای نگهبان نبود، اونجا هم از ملت تو‌دهنی بدی خوردین. خوشتون باید یا نه، جریان اصلاحات داره به پایان میرسه.
  • فاطمه IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    22 1
    بصیرت مردم در رای ها مشخص بود و برای همین بازیهای همتی و ...نتیجه نداد. اونایی هم که شرکت نکردن به حق از عملکرد دولت روحانی شاکی بودند
  • سید IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    20 4
    اصلاح طلبان تهوع آور به گفته قدیمی ها بهتر است جل و پلاس خود را جمع کنند و بیشتر از این با اعصاب ملت بازی نکنند که اینک دیگر مردم با دیدن ایشان به یاد قرض های شان می افتند و شکنجه روحی می شوند!!!
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    17 5
    ماملت ازقوه قضایی میخواهیم که خاتمی اصلاح طلب را... کنداوبایدمجازات شودغربپزست منافق است باید ازایران بیرونش کنند
    • دانشجو GB ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      1 0
      مرگ بر خائن
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    14 2
    خاتمی و اربابش (موسوی خوئینی ها) فکر می کنند با توانسته اند با تحریم انتخابات پیروز شوند
  • 088526 IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    11 2
    رای مردم مفهوم داشت و اونایی که رای ندادند هم اغلب شاکی از وصع اقتصادی هستن که نتیجه عملکرد رولت بوده و 4 سال بعد با دیدن بهتر شدن اوضاع پای صندوق خواهند آمد
    • خخخخ IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      1 0
      خخ رای مردم ؟ مال تو حکایت قمار بازست اگه این طوری نگه به قول احمدی نژاد آب لازم میشه .
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    15 1
    سران فتنه ومنافقین بهترین حرفیه ک میشه زد.. لعنت به کسانی ک درلباس دین علیه دین واسلام ونظام اقدام میکنن. دقیقاشبیه عمروعاص ومعاویه وباندبنی امیه خخخ
  • دلسوز IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 17
    مشرق شما دیگه چقدر.... هستین!! این بنده خدا اومد رای داد و دعوت ب انتخابات کرد باز اینجور بهش میتازید اگر رای نمیداد چکار میکردین؟!
    • احمد IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      2 1
      عزیزان مشرق. نوشته اید: ما به آقای خاتمی و به همه فرهیختگان و دانایان سیاسی عرض می‌کنیم... این یعنی خاتمی فرهیخته و دانای سیاسی است! برای مخاطب روشن است که چنین قصدی ندارید. این اشتباه نگارشی هم کوچک و قابل اغماض است اما خوب است پس از نوشته شدن مطلب یک یا چند بار مرور و سپس منتشر شود. با سپاس
  • سید IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    17 2
    خاتمی بیانیه پررویی داد یا بیانیه پیروزی؟؟!؟!؟!!
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 14
    جناب مشرق بهت یه پیشنهاد میکنم خدا رو همیشه ناظر بر کارت بدون و حقیقت رو کتمان نکن
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    14 2
    چقدر پررو هستن اینا ! عدم مشارکت بالا بخاطر دلسردی مردم به نظام نیست بخاطر دولت بیکفایت روحانی و بیچاره کردن مردم و چهل سال به عقب راندن کشور توسط شما "افساد طلب" های ضدمردم بود
  • حاصلی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    11 1
    خاتمی اگر اینها رو نگه میخواد چی بگه
  • ایرانشاهی IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    12 2
    دست بردار از سر این ملت خاتمی. سر نخواستنون دعواست
    • . IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
      1 0
      بدور از هر حب و بغضی ، انصافا خاطره شیرین ریاست‌جمهوری آقای خاتمی ، بويژه در زمینه اقتصادی، در خاطر همگان هست . بعد از اون یک روز خوش ندیدیم چه احمدی نژاد اصول گرا چه روحانی اصلاح طلب که البته هر دو جعلی بودند
  • حیدر صالح IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    13 1
    این خاتمی برای چندمین بار مانند آفتاب پرست رنگ عوض کرد که حساب خود را با برندازان جدا کرد! "تا توانی در جهان یک رنگ باش قالی از صد رنگ بودن زیر پا افتاده است"
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 24
    درود بر خاتمی
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 16
    خاتمی با همه پست فطرتیش حرف درستی زده. اگر خاتمی بگوید ماست سفید است شما می گویید سیاه است؟
  • سهراب IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    9 3
    صحبت های باغی انقلاب نشان می ده کهاین تشنگان قدرت، برنامه ای دقیق برای کاهش مشارکت و مانور بر روی آرای باطله و ... از طریق اخلال در سیستم انتخابات داشته اند که الحمد لله تیرشان به سنگ خورد . انقلاب یک تصفیه حساب قشنگ با این آقایان پررو و همیشه طلبکار خواهد داشت انشاالله
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      2 0
      و باقی در فتنه
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    11 0
    فرار رو به جلو 8 سال کابوسی که دیدید دولت مورد توصیه سید محمد خاتمی بوده . از سران فتنه
  • GB ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    10 1
    بی خاصییت بی طعم بی بو ، هم دوستان هم دشمنان را ماًیوس کرده آدمی ترسو با ریش وبی ریشه ، آدمی که با تبلیغات بی بی سی روی کار آمد ، وامروز هم با دستور آنها حرکتی میکنه
    • شسم IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      2 4
      شما جماعت چشم ديدن خوب خوبان ، سيد خندان خاتمى بزرگ را نداريد ، بعد در نهايت عجز و بيچارگى بهش اهانت ميكنيد !
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 6
    رای های باطله که از آن صحبت میکنند کاملا"توسط وزارت کشور مهندسی شده بود .
  • مسعود IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 2
    از اینجا به بعد
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 0
      همیشه و از قبل هم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    12 2
    خاتمی حسب دستور ام آی ...در حال نزدیک شدن به نظام است مراقب باشیم گول نخوریم او خود را برای انتخابات بعدی آماده میکند با این حرفها میخواهد تائید صلاحیت را از شورای نگهبان بگیرد و ممنوع التصویریش به فراموشی سپرده شود و نظام بی خیال خیانتهایش شود او باید محاکمه شود
  • چه کسی باید از خیریه مولی الموحدین حساب کشی کند IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 1
    آقای مرعشی سیاست را در این آخر عمری ولش کن قبل از مرگ وضعیت موسسه مولی الموحدین کرمان با صدها هزار سرمایه را روشن کنید بخشی از این سرمایه نجومی را خرج رفع گرسنگی جنوب استان کرمان کنید چرا قوه قضائیه ورود پیدا نمی کنه ؟؟؟؟
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    همه درکنارهم برای رفع مشکلات دعواهاراتمام کنیدوباکمک هم مشکلات راحل کنیم وگرنه زمانها روبیهوده وبادعواهای بی ثمرکه نتیحش جز بذربدبینی بهم نیست ازدست میدهیم
  • AU ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 1
    بی غیرت؛ اون روزی که مردم را در رای دادن به روحانی اشراف زاده و غرب زده تشویق کردی یادت هست- ثمره توصیه های خائنینی چون تو و نابودی مملکت توسط روحانی این شد -- روتون می شه الان اظهار نظر کنی؟؟؟؟ واقعا خیلی پر رو هستید؟
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    6 1
    اگر خوزه های علمیه ومراجع اعظام تقلید به وظایف خودشان عمل میکردند. واین دزدان لباس پیامبر را حساب کشی ولباس پیامبر وعلی را ازتن شان در می آوردند. . امروز دم ازاسلام ودین درمقابل. اسلام نمی‌زدند. مگر امام نفرمود بعضی آخوندها ازیزید بدترند. مگر امام نفرمود اگر آخوندی دزدی کرد نگویید آخوند دزدی کرد بگویید دزدی درلباس آخوند دزدی کرد حال که این دزدان درمیان مردم فریاد ای دزد ای دزد سر میدهند. آگاهان باید مانند مردم فهیم به میدان حاج قاسم بیایند. وداعشیان درلباس روحانیت را به سزای عملشان برسانند. فردای قیامت باید پاسخگوی. خون 300هزارشهیدی که برای این انقلاب جان دادند. واین حرمله ها ویزیدیان. وامروعاصان بر گرده مردم سوار وفرزندانشان با پول این مردم درکشورهای دشمن ما به عیش و نوش مشغول. وبا جیسون رضاییان گعده انتخاباتی وتوطئه راه بیندازند
    • میثم IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      2 0
      احسنت
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    6 2
    خاتمی مثل سادات بنی عباس کمر همت بسته تا خاندان و سادات علوی رو از بین ببره
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 1
    خواهش من از عزیزانی که این کامنت رو میخوانند اینه جهت سلامتی و طول عمر رییس جمهور منتخب هر روز دعا کنند و اگر تمکن مالی دارند برای سلامتی ایشان قربانی کنند. خواهش دیگر از ماموران امنیتی انقلابی اینه حفاظت را تشدید کنند و اجازه ندهند در نیروهای حفاظت نفوذی ها رخنه کنند. به هر حال هم غربگرایان افراطی در داخل و هم دشمنان خارجی تا روز 12 مرداد دست از خیانت و توطئه بر نخواهند داشت.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 0
    سنگ پای قزوین داره یه گوشه گریه میکنه خخخخخخ
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 1
    فریبکار
  • ایرانی IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 5
    اینا هموناین که سال 88 رای نیاوردن اشوب بپا کردن گفتن رای من کو شاید فتنه جدیدی درسر داشته باشن این قوم ظالمین کافر
  • KR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 1
    احمدی نژاد با یه حرکت حساب شده خاتمی و کروبی رو فرستاد پای صندوق رای
  • محمد IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 1
    ایکاش همین ده نفر اراذل و اوباشی که لباس پیامبر را دزدیده اند و پوشیدند جمع کنند و به دریا بریزند تا خیال مردم برای همیشه راحت شود
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 2
    اقای خاتمی می گوید مردم از اصلاح امور نا امیدند . ولی مردم با این رای اعلام کردند که از اصلاح امور نا امید نیستند از اصلاح طلبها نا امیدند
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 1
    چقدر امثال این منافقین افسادطلب پررو شدن، مردم از شما دلسرد شدن نه از نظام!
  • DE ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    خاتمی: حالا که تحریم خاموش انتخابات ما نتیجه نداد و اصلاحات و غربگدایان سیلی محکمی از مردم ایران حتی از بدنه اصلاحات دریافت کردند و حالا که بیش از هر زمانی وطنفروشی و وابستگی و همصدا بودن اصلاحات با صهیونیست و دشمنان این ملت روشن شده است برای انحراف اذهان سرتعظیم در مقابل مردم فرود بیآوریم و باز با نفوذ در جای جای پست های کشور منتظر زدن ضربات دیگری بر پیکر نظام میمانیم.تا حکومت جمهوری اسلامی را به جمهوری خلق ایران تبدیل کنیم.
  • شهریار IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    ساده لوح میگه خاتمی رای داد ودعوت ب انتخابات کرد گرگ در لباس میش میدونی چیه شیطان در لباس پیامبر چی .اینجوری بگم تا بفهمی(این طیف تمام مشکلات و گرانی رو ب وجود میارن نارضایتی ایجاد میکنن با ملت دشمنی میکنن برای ضربه زدن ب مملکت گوش ب حرف کدخداشون هستن ووو بعد با پرویی تمام مدافع ملت میشن و دیگران رو محکوم میکنن و متاسفانه سادلوحانی هم باور میکنن)
  • ناشناس ح س IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    بنده خودم به خاتمی هم دوراول وهم دوم رای دادم .اماحالاهنوزبخاطراین بی بصیرتی ناراحت هستم .وازخداوندمتعال عذرخواهی می کنم.البته صحبتهای قشنگ قشنگ.خاتمی درموردازادی بیان گفتگوی تمدن ها...بی تاثیرنبود...وخوشحال بخاطراین که به روحانی رای ندادم.ودیگران راهم برحذرمی کردم/اماحالادرپوست خودنمی گنجم.که بهترین رای رادرعمرم دادم..البته بارهنمودهای رهبری..وبابصیرت بالا.به سیدابراهیم رییسی////ازشمابرادران وخواهران گرامی خودم می خواهم که همیشه درهرکارمهمی درزندگی باتعقل وفکروباتجربه بزرگان وصاحبان اندیشه وباتوکل به به خداوند.وتوسل به ائمه اطهارکمک ویاری جویید..والاغیرازاین باشد.درهرجایگاه علمی وهرمدرکی که باشیم کافی نیست..ومصداق خسرالدنیاوالاخره خواهیم بود.شک نکنید....ومن الله التوفیق......
  • ناشناس IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    بنده خودم به خاتمی هم دوراول وهم دوم رای دادم .اماحالاهنوزبخاطراین بی بصیرتی ناراحت هستم .وازخداوندمتعال عذرخواهی می کنم
  • یوسف GB ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    این جماعت پنداری ارثیه شوم شاه هستند که خواستند انتقام سرنگونی اش را از ملت بگیرند ومملکت را نابود وتقدیم به اربابان غربیشان کنند
  • حسين DE ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    از كى اين شيخ "متمدن" دو باره از پستو اومده بيرون ؟
  • حامد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    4 0
    سرازیر شدن افساد طلبان و حامیان آنها به فاضلاب تاریخ مبارک باد.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    5 0
    لعنت بر تزویر و دروغ خدا را شکر خاتمی دستش رو شد
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    دوکلمه هم از احمدی‌نژاد.....انتقاد کن
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    3 0
    من که گرایش سیاسی ندارم ولی صد رحمت به اصول گراهها پیرو یک مرام و مسلک هستند و از گفتنش هم ابایی ندارند اما این اصلاح طلب ها یک روده راست تو شکم ندارند
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    2 0
    در کودتای ترکیه که چند سال قبل شکست خورد هنوز هم که هنوزه باز هم کسانی را به اسم کودتا میگیرند و محاکمه میکنند. ولی این آقا با اینکه فتنه 88 رو رهبری میکرده و برای نابودی انقلاب علنا قیام کرده الان راست راست داره راه میره و اطلاعیه هم میده . کی عدالت گردن اینها رو خواهد گرفت.
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    بی عرضه. ... ادعای پیروزی دارد ... ارای باطله و سفید با دستور جنابعالی به صندوق ریخته شد که اونهم درک ناقص ش ما از مردم را میرسونه .. جمع ارای باطله. و همتی. رویهم به نصف ارا رییسی نمیرسه .... جع همه اصلاح طلب ها رسیده به نصف ...دست از این ادعا بردارید
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    بیش از حد تندروی نکنید
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    مرعشی را باید مجازات کرد.
  • سلیمی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    بیانیه خاتمه بسیار پلشت و چرک بود؛ اینکه از دولت تکرارش هیچ سخنی نگفته و تمام مشکلات را به نظام اسلامی و حاکمیت نسبت داده اگر غرض ورزی و تعصب نیست چیست؟ خاتمی عزیز باید بداند که مردم اصلاح طلب نیستند که سخن و تحلیلیش را به دیده کشند و مطیع بیانیه و کلامش باشند؟؟؟ خاتمی بیشترین ضربه را به جمهوریت(سال88) و اقتصاد کشور(8 سال اخیر) زده است
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    بنظربنده در این شرایط بداقتصادی و بیماری و تحریم که دولت در این وضعیت نقش داشته و البته دشمنی دشمنان داخلی و خارجی..باز هم دم مردم گرم که پشت انقلاب ، مقام رهبری و مملکتشون ایستادند و با انتخابشون مشت محکمی به بدخاهان نظام زدند بایدخدارو شکرکنیم و باامیدواری قدر این نعمت رو بدونیم برای رئيس جمهور منتخب دعاکنیم و برای پیشرفت همه جانبه کشور عزیزمون واین مردم صبور و محترم همه باهم کمک وحمایت کنیم وخیلی به حرفهای این اشخاص که سودی برای کشور ندارند توجه نکنیم.
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 3
    درود بر مشایی وبقایی واحمدی نژاد
    • DE ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 0
      صد بار گفتم داد نزنید طرفدارهای احمدیمشاء از خواب میپرند.بابا انتخابات بود چند روز پیش رییس جمهور هم انتخاب شد .صبح بخیر
  • عرفان IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    اگر نگران ایران مردم نظام وانقلاب بودید فجایح سال ۸۸ را فراهم نمی کردید با دروغ و کد رمز تغلب دشمن را وارد صحنه کردید خسارت بین الملی داخلی اقتصادی زدیدید بعد قسم خوردید که تغلب نبوده.توبه کنید ان الله غفور الرحیم.لصفا اظهار نظر غیر کارشناسی هم ندهید وحرمت رای داده به خودتان را در منظر مردم تباه نکنید.. واینکه رئیسی با صداقت وارد شد با رای خون دل خورده های نظام و رعیت گرسنه
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    درصد کمتر مشارکت در انتخابات اخیر علت‌های چندگانه‌ای داشته است که در جای خود قابل پرداختن است ولی آنچه بی‌تردید می‌توان گفت اینکه مشکلات فراوان معیشتی و فشارهای کمرشکنی که طی ۸ سال گذشته از سوی دولت به مردم تحمیل شده است، یکی از اصلی‌ترین علت‌ها در کاهش درصد مشارکت بوده است. مشکلاتی که در طول عمر ۴۲ ساله انقلاب نه فقط کم سابقه، بلکه به گواهی اسناد و آمار، بی‌سابقه بوده است. گرانی افسارگسیخته کالا و خدمات مورد نیاز مردم. چوب حراج به بیت‌المال و تعطیلی صدها کارخانه و مراکز تولید. کاهش ده‌ها برابری و نزدیک به سقوط ارزش پول ملی. سرازیر کردن ۳۰ میلیارد دلار ارز و ۶۰ تن طلا به حلقوم مفسدان و رانتخواران. افزایش ۸ برابری قیمت مسکن. تنزل ۶ رتبه‌ای اقتصاد کشور از هجدهمین رتبه در اقتصاد دنیا. شکستن رکوردهای تورم، رکود و ضریب جینی و گسترش فقر و بیکاری و فاصله طبقاتی. تاسیسات هسته‌ای کشور را به مرز نابودی کشاندند و پیشرفت هسته‌ای را متوقف کردند. قرار بود در مذاکرات هسته‌ای تحریم‌ها را لغو کنند ولی نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد بلکه به علت نابلدی، نفوذ عوامل دشمن و گرایش به سازش، صدها تحریم دیگر نیز به آن اضافه کردند. نقدینگی را که می‌توانست و باید روانه عرصه تولید شده و باعث کسب و کار شود، از ۴۳۰ هزار میلیارد تومان به ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش دادند و تولید و کسب و کار را با رکود شدید و بی‌سابقه (و نه کم‌سابقه) روبه‌رو کردند. کشور را از خودکفایی در تولید گندم و گوشت قرمز و گوشت مرغ به واردات این اقلام ضروری و معیشتی مردم کشاندند. با دیپلماسی انفعالی، راه را برای باج‌خواهی دشمنان باز کردند و امنیت و اقتدار کشور را به مخاطره ‌انداختند و...
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    دولت کنونی، که اینهمه مشکلات و پلشتی را بی‌توجه به هشدارهای مکرر کارشناسان و صاحبنظران به ملت تحمیل کرده است، دستپخت کیست؟! یکی از سران اصلی جبهه اصلاحات که افتخار می‌کرد با توصیه خود، مردم را به حمایت از دولت کنونی ترغیب کرده است، اخیراً با صدور بیانیه‌ای پرسیده است «عدم شرکت (بی سابقه) بالای پنجاه درصد از مردم و وجود بالاترین درصد رأی‌های باطله اگر نشانه دلسردی و نومیدی مردم و فاصله آنان با حکومت نیست، نشان چیست»؟ که باید پرسید مگر مشکلاتی که مردم با آن روبه‌رو بوده‌اند محصول دولت تحت حمایت شما نیست؟! دلسردی مورد ادعای جنابعالی نشانه بی‌اعتمادی مردم به شما و حزب و گروهتان است. دلیل می‌خواهید؟ چه دلیل و سندی گویاتر از اینکه تمام توان و ظرفیت خود را برای حمایت از نامزد مورد نظرتان به کار گرفتید ولی با کمترین استقبال مردم نیز روبه‌رو نشدید! آیا این واقعیت ملموس نشانه آن نیست که مردم از شما و حزب و دارو دسته‌تان به تنگ آمده‌اند؟! و اگر اینگونه نیست پس - به قول خودتان-‌ « نشانه چیست»؟!
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    و اما، درصد کمتر مشارکت در انتخابات اخیر علاوه‌بر مشکلات کمرشکنی که طی ۸ سال اخیر از سوی دولت به مردم تحمیل شده است، علت‌های دیگری نیز دارد که به آن پرداخته و بازهم خواهیم پرداخت. برشمردن مستند این علت‌ها به وضوح نشان می‌دهد که انتخابات ۱۴۰۰ و نتیجه آن یعنی انتخاب فرزند فرهیخته، پا به رکاب و آزمون داده انقلاب، یکی از بزرگترین دستاوردها بوده است و مردم با وجود موانعی که به آن اشاره خواهد شد، حماسه‌ای ماندگار آفریده‌اند.
  • عدالت FR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    اگه این افساد طلبای خائن و فتنه گر محاکمه میشدند . الان پس از این همه خسارت به کشور روشون زیاد نمیشد .
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      0 0
      بین نظراتی که خوندم این یکی ازبهترین نظراته.مااگرمیخوایم مملکت ومردممونوازشراین غربگرایان بی خاصیت درسازندگی وپرخاصیت درایجادتفرقه وناکارآمدی وبعضاوطن فروشی نجات بدیم بایدبدون هیچ ملاحظه ای بکشونیمشون سرمیزمحاکمه.واگرواقعایکی مفسدفی الارض ومستحق اعدام باشه کوتاهی نکنیم
    • DE ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 0
      ایران از نادر ترین کشورهای دنیاست که خلاف حتی در حد جنگ ستارگان در آن مقرون بصرفه است هر خلافی کردی خصوصا رانت و غارت و خلاف سیاسی ....فقط چند مدت قایم بشو. جهانگیری دوسال قبل از انتخابات شروع کرد به قایم شدن ولی دماغش بیرون موند کشیدنش بیرون وگرنه الان با چارتا بغض و گریه برای فقرا رییس جمهور شده بود چون ملت هم خلاف هارا فراموش میکنند متاسفانه.
  • عدالت FR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    راستی با این همه آدم نمای ..... میتونیم صادرات به قبرس رو هم شروع کنیم .. یه زمانی صادر میشد ولی الان اینا رو میشه صادر کرد
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    مرعشی خیلی بده
    • واو IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    رای های باطله که از آن صحبت میکنند کاملا"توسط وزارت کشور مهندسی شده بود .آیا اطلاع دارید بر روی برگه انتخابات اگر مهر بصورت کامل الصاق نشده باشد برگه شما باطله محسوب میشود این مورد را شخصا"در حوزه ای که رای دادم به عینه دیدم زمانیکه اعتراض کردم و متذکر شدم طبق قانون و اعلام وزارت کشور این برگه جزء آراءباطله محسوب میشود بسرعت بصورتیکه من دیگر صحبتی نکنم برگه را دوان دوان بردند ممهور کردند و به من تحویل دادند حالا حساب کنید چند برگ باطله داریم بخصوص این مورد در انتخابات شورای شهر بیشتر بچشم میخورد چون از هرکسیکه پرسیدم مهر روی برگه بصورت کامل الصاق نشده بود که این مورد یعنی کامل نبودن مهر بمنظور برگه رای باطله است
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    می ترسن مباداپرسیده شودازمحروم ترین شهرها وروستاهای کویر شمال تهران توخونه های چندده وچندصدملیاردی چه میکنید
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    قابل توجه افساد طلبان چرا های زیر را پاسخ دهید - چرا هر جا غارتی هست پای شما در میان است؟ - چرا بعد از هر فتنه ایی رد پای مخفی غارتها عیان می شود؟ - چرا همه دوتابعیتی ها و فراری ها از قشر شماها هستند؟ - چرا همه آقازاده های مفسد و رانت خوار به شما مرتبط است؟ - چرا تمامی بورسها و مشاغل و جایگاههای دانشگاهی توسط شما اشغال شده است؟ - چرا شما هیچگاه در این 40 سال از توزیع رانتهای بزرگ بی نصیب نبوده اید؟ - چرا تمامی غارتگران و رانت خواران با شما نسبت دارند؟ - چرا هیچکدام از شماها از 900 کیلومتری یک گلوله عبور نکرده اید؟ - چرا از امنیت که یادگار خون شهدای مظلوم این کشور است در جهت ناامن سازی استفاده می کنید؟ - چرا با نافرمانی و ناسپاسی مدنی تاکنون بدنبال کسب ثروت و قدرت بوده اید؟
    • DE ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
      3 0
      شخصی به قاضی شکایت کرد و گفت کلافه شدم خسته شدنم هرجا دزدی میشه راس آدرس منزل منو میدهند و میان مزاحم من میشن .قاضی پرسید خب حالا از این همه وسایل دزدی هم تا حالا در خانه تو پیدا کردند و طرف گفت بله فت و فراوون همیشه پیدا میکنند برای همین هم من اومدم شکایت کنم که چرا فقط تو خونه من پیدا میکنن وسایل دزدی شده را. خب برن خونه های دیگه رو بگردند
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    به به حضرات یکی یکی ازمخفی گاهاشون اومدن بیرون همراه پررویی نجومی
  • تحلیل گر IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    1 0
    ببینید جریان انقلابی الان مشغول خوشحالی و جشن هستند حضور مردم خودش نشانگر تمایل مردم است، پس باید سوزش دردناک شکست طرف مقابل را احساس و قبول کرد بخصوص وقتی انگ تندرو به دیگران می زنند و خودشان را کندرو معرفی می کنند، اما نکته جالب اینجاست شخص آقای روحانی معترض اول به مناظره ها به جهت نقد دولت بود ولی انگار آلزایمر دارند چون فراموش می کنند ۸ سال گذشته همه مشکلات قبل و بعد را به گردن دولت قبل انداخته بود بقول احمدی نژاد فقط مونده حمله مغول ، خوب عزیز جان وقتی ۸ سال کندی و تخلف و هزار کار کرده را نکرده نشان می دهی و هزاران کار نکرده خودت را انجام شده بیان می کنی فکر می کنی قرار است برایت دست و هورا بزنند یا هیپیپ هورا راه بی اندازند،
  • سلام IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    من به خدا رئیسی رای دادم امیدوارم یه کاری برای مردم انجام بهند ولی از سایت مشرق آنقدر بیزارم وبدم میاید که از هیچ حیونی هیچ جانور انقدر بدم نمیآید
  • میثم IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
    0 0
    خاتمی و لاری خیلی بی ش... هستید که دست پخت خود را به نظام نسبت می دهید. مرد باشید بیایید بین مردم و علت عدم حضورشان را سوال کنید. اگر جرأت حضور در بین مردم را دارید. مردم یادشان نرفته که شما با تمام امکانات از دولت فعلی حمایت کردید . چگونه شد که امروز حاضر به قبول بی عرضه گی دولت نیستید و آدرس غلط می دهید. واقعا نمی فهمید یا خود را به نفهمی زده اید. پیروز انتخابات ملت شرکت کننده در میدان بودند. و شکست خوردهگان کسانی بودند که تلاش مضاعف برای عدم حضور مردم داشتند همن هایی که انتخابات را تحریم و حامی وضع موجود بودند. ولی روسیاهی برای خائنان به کشور و نظام باقی ماند که در رأس آن خاتمی و اذنابش قرار دارند. مشرق خواهسمند است نشر بدهید. تا بفهمند که چقدر بی... هستند این طیف غرب گرا و خود باخته قدرت طلب
  • سید فروزان CH ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    تنها و بهترین جواب برای امثال خاتمی و لاری و مرعشی ومرگ بر منافق است
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    1 0
    در کدام جامعه مدعی دمکراسی صد در صد مردم در انتخابات شرکت کردن که آقای خاتمی چرتکه میندازه و میبینه که 48.8 درصد مردم که در انتخابات شرکت کردن کمتر از نصف افراد واجد شرایطه؟در کدام انتخابات رئیس جمهوری صد درصد مردم شرکت کردن که حالا ایشون میگه که اقلیت در انتخابات شرکت کردن؟تو این دوره و زمونه در مدعی ترین جوامع مثلآ پیشرفته و دمکرات در حدود سی درصد مردم شرکت میکنند،اونم بدون تحریم، بدون شانتاژ، بدون بمباران سوء تبلیغات صدها شبکه مزدور دشمنان ،بدون دشمن داخلی ،بدون دشمنان خارجی ،بدون پادو های داخلی!آقای خاتمی یا دروغ میگی ویا نمیدانی وحساب بلد نیستی که در هر دو صورت جدآ اعتبار سخن گفتن و بیانیه دادن نداری
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    به سران فتنه می گویم چه رای بدهید و چه ندهید مرگ بر شما مزدوران و منافقان
  • محسن IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اگر مشروعیت انتخابات برمیزان مشارکت نیست چرا کشورفرانسه امروز مورد تمسخر شماست؟
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    یارو رو بیرونش کردند، قهر کرد.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    12 0
    جناب خاتمی !خودتان را به تجاهل نزنید مشارکت کمتر مردم طبق اولویت به سبب مسائل ذیل بود1-نفرت مردم از گنده گویی ها وبی عملی اصلاح طلبان که نود وپنج درصد دولت روحانی را در دست داشتند . جناب خاتمی !اوضاع اقتصادی واجتماعی ایران در هشت سال گذشته توسط دوستان ودولت مورد تایید شما پنجاه سال عقب گرد داشت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!2- شرایط ترس از انتقال ویروس کورونا در صفوف رای گیری که به گفته کارشناسان موجب کاهش ده میلیون رای گردی.3-توطئه های خارجی برای تحریم انتخابات وهمسویی جنابعالی!!!!وافراطیون اصلاح طلب با جریانات خارجی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    من طرفدار اصلاح طلبها نبوده و نیستم ولی به این نتیجه رسیدم روزنامه ها و سایت های اصولگرا به ویژه فارس و مشرق و کیهان بنا رو گذاشتن بر مخالفت صددرصد با گروه های مقابل هرچند اگر اونها حرف حق بزنن.زشته نکنین این کار ها رو.مردم دولت خاتمی رو از یاد نبردن که.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    16 0
    خاتمی وسران اصلاح طلب مصادیق پررویی نجومی اند!!آورده اند که فردی خودشیفته ومتوهم گفت :ببینید الآن چطوری خیز می گیرم و رو این اسب بلند قد می پرم ،خیز گرفت ودم پریدن بالا، اسب در رفت وبا صورت رو زمین اومد وتمام سروروش خونی شد!کوتاه نیومد ،رو کرد به حاضران وگفت:کیف کردید چه خیزی گرفتم؟گفتند :بله کیف کردیم از توهم وغرور بی جای شما .گفت نه زمین خوردن چیزی نیست مهم خیز گرفتن بود که دیدید!
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    فتنه گران متوهم وطلبکار از ملت!!!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    شما اول توضیح بدهید که چرا راز موفقیت اصولگرایان در گرو مشارکت مردم ست سپس راجع به شکست اصلاح طلبان صحبت کنید
  • امید IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    12 0
    اصلاح طلبها که گندبه اقتصاد زدن ودرچندماه گذشته تمام تلاششان رابرای کاهش مشارکت به همراه رسانه های خارجی وداخلی مردم رامایوس وانتخابات راتحریک کردم حالا که شکست خوردن وملت به آنها تودهنی زد این چرندیات رامیبافن بدونید اگرهرکس ازشماوخودخاتمی هم کاندیدبودبازشکست می‌خوردین مثل رای 2 میلیونی همتی
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    15 0
    خداوند منافق را عاقبت بخیر نخواهد کرد
  • سارا۳۵ IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    12 0
    امید همه ی مردم مستضعف، آیت الله رئیسی است. ما تنها با امید ریشه کنی فساد به ایشان رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • نیایش BN ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    16 0
    دولت جوان انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی باید تشکیل شود تا امید به مردم ایران بازگردد.
  • یکی از همه SG ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    22 0
    تجربه نشان داده اصلاحات اگر بر سر کار نباشد، با روشهای مختلف و به صورت زیر زمینی در روند امور کارشکنی میکند. حواس جبهه انقلاب و آقای رییسی باید به این مسئله باشد.
  • NP ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    7 0
    چند نکته در مورد انتخابات و رای آقای رئیسی ۱ اینکه میگن ۵۲ درصد شرکت نکردند غلطه، در انتخابات ریاست جمهوری قبلی با کلی دروغ و دغل و پای کار آوردن منافقا و ...۷۰ درصد شرکت کردن.و الان با وجود تحریم اصلاحاتی ها و دشمنان خارجی و...۴۸ درصد.پس فقط ۲۲ درصد کمتر شده.اونم با این عملکرد افتضاح و ناامیدکننده ی دولت ۲ آقای رئیسی ۶۲ درصد رای شرکت کننده ها و ۳۱ درصد از کل واجدین شرایط را کسب کرده اند.این در حالی است که خود روحانی در اولین دور انتخابش ۵۰/۳ درصد ارا را کسب کرد و از نمونه های خارجی که جز قبله های اصلاحات محسوب میشه اوباما بود که ۲۶ درصد آرای مردمی را کسب کرد. در این حالت اولا درصد کسب آرای رئیسی قابل قبول و حتی باعث افتخار است و دوما باید منتظر بود و بعد از چهار سال دید که رای ایشان چقدر است و بعد گفت موفق بوده یا نه. چرا که رای دهی الان مردم به شدت تحت تاثیر عملکرد افتضاح دولت بی تدبیر و امیدسوز بود. باتشکر، اشرف سادات
  • بینام US ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    3 0
    چهل روز دیگر، اعضای این دولت بالمره از قدرت ساقط میشوند و انشالله راه نفوذ بالمره بسته خواهد شد
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    2 0
    خاتمی دست بردار... چطور میخوای جواب خدا رو بدی؟ مگه چقدر زنده ای؟
  • یاور IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات برووووووووووویییییید...خسته شدیم
  • انقلابی MX ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    اصلاحات ناکارامد
  • یکی از همه MX ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.
  • سرافراز GB ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    نباید خام کسانی شد که میگویند دولت باید شامل ظریف و از این دست آدمها باشد. دولت برای اینکه بتواند چهار سال دیگر پاسخگو باشد بایستی از نفرات سازشکار دوری کند تا کارها به یک نتیجه ی مشخص برسد.
  • صمصام CA ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    به نظر ما سلاح اصلی آمریکا هم در این منطقه که ما در جمهوری اسلامی مراقب این معانی هستیم، نفوذ است -نفوذ در مراکز حسّاس و تصمیم‌گیر- ایجاد تفرقه است، ایجاد تزلزل در عزم ملّی ملّتها است، ایجاد بی‌اعتمادی میان ملّتها، میان ملّتها و دولتها، دستکاری در محاسبات تصمیم‌گیران و وانمود کردن اینکه حلّال مشکلات این است که زیر پرچم آمریکا بروید و تسلیم آمریکا بشوید.. بیانات رهبر معظم انقلاب .۱۳۹۸/۰۸/۲۴
  • محمد SE ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    جناب خاتمی نمی فهمی یا خودت را به نفهمی زده ای علت عدم مشارکت و دلسردی مردم جدا از شرایط کرونایی بی کفایتی دولت و حامیان اصلاح طلب و کارگزارانی که بدنه اصلی این دولت را تشکیل داده اند می باشد فی الواقع الان کسانی در انتخابات شرکت نکردند که در دوره های قبل با تکرار تو فریب را خوردند و دولتی فشل و بی مسئولیت را به سرکار آوردند . واین بی اعتمادی نتیجه اعتما به تو و هم پالکی هایت است.
  • یک دردمند US ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    1 0
    دولت تدبیر، قاتل امید مردم بود که ۸ سال ذره ذره ی امید مردم را از آنها گرفت. جوانی جوانان را سوزاند و کشور را به حالت احتضار رساند. حالا دولت جهادی در آخرین نفسهای جامعه، از راه رسیده است. امیدوارم این دولت بتواند جامعه ی در حال مرگ را اندکی احیا کند.
  • US ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    نفاق از کفر بدتره. اصلاحات منافق هستن.
  • CA ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اصلاحطلبان اختاپوس صفت در این چهل روز باقیمانده بارها رنگ عوض خواهند کرد. یک روز تخریب میکنند،روز دیگر دم از انتقال تجربه میزنند ، یک روز میگویند رییس جمهور حد اقلی و روز دیگر ادعا و تمنای تشکیل دولت وفاق ملی دارند.دولت انقلابی باید بی توجه به این حرفها تیمی قوی بچیند تا مملکت را از پرتگاهی که اصلاحات تدارک دیده اند نجات دهد.
  • AM ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
    0 0
    اتّحاد ملّی را حفظ کنید. کشور ما احتیاج به اتّحاد دارد؛ اتّحاد ملّت ایران. ملّت ایران در خیلی از امور صدایشان صدای واحد است، خواستشان خواست واحد است، [امّا] مسئولان میتوانند این را از بین ببرند. هنر مسئولان ما این است که این اتّحاد را، این همصدایی را تکّه‌تکّه نکنند، ملّت را تکّه‌ِتکّه نکنند، اینها را از بین نبرند. مسئولین کشور مراقب باشند که این اتّحاد را زیاد کنند.
  • رسول دبیر IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    یاخدا درپاسخ به جناب مرعشی وهمفکران ایشان لازم است عرض کنم : متاسفانه حکومت اسلامی ما که پس از قرنها و با مبارزه 50 ساله خمینی کبیر وقربانی شدن امثال بهشتی و مطهری قوام و دوام یافته همیشه بخاطر جماد فکری شماها ضربه های سنگینی خورده است ، این انجماد فکری غیر قابل درمان تاثیر منفی خود را در لایه های پائین تر گذاشته و هر سخیف نویسی به خود اجازه میدهد قلم بردارد و آدمهای ارزشی این نظام را به جالش بکشد ؛ ما از شماها توقع نداریم که تفکر اندیشمندی چون خاتمی را درک کنید اما بقول امام حسین (ع) اگر مسلمان نیستید لااقل آزاده باشید ...!! جامانده دفاع مقدس سیدرسول مرتضوی دبیر ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس