محمود واعظی نمایه

رئیس دفتر رئیس‌جمهور روحانی که عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه است در اظهاراتی مغایر با دموکراسی و منطق سیاست اظهار کرده است که حزب متبوعش نامزدی در انتخابات ندارد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

دشمنان مشارکت حداکثری را بشناسیم

دشمنان مشارکت حداکثری چه کسانی هستند؟ / پاسخی به چراهای عجیب دولت روحانی

مجید انصاری، فعال اصلاح‌طلب و معاون سابق رئیس‌جمهور روحانی در اظهاراتی پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ که سایت اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد، گفته است: اینکه یک جریان سیاسی عملاً ابزار اصلی انتخابات را در اختیار داشته باشد، از جمله بررسی صلاحیت و فضای تنگ نظرانه ای را به وجود بیاورد، گمان نمی‌کنم شاهد انتخابات پرشوری باشیم. عده ای در انتخابات شورای شهر به بهانه های مختلف کنار گذاشته می شوند و کاندیدهای اصلی و دارای حق رأی و دارای شانس رأی بالا حذف می شوند. یک جریان باید در رقابت نابرابر شرکت کند.

او همچنین اظهار می‌کند: مردم به هر میزان که حضور و رأی خودشان را مؤثر بدانند، امکان داشتن نماینده در حاکمیت داشته باشند، جدی تر و بانشاطتر می شوند. هر گاه این عرصه تنگ‌تر بشود، طبیعتاً مردم از حضور و مشارکت فاصله می گیرند.

انصاری می‌افزاید: من احساس می کنم ما با اینکه در آستانه انتخابات هستیم، فضای کشور فضای انتخاباتی نیست و همچنان فضای بلاتکلیفی و دلسردی در بخش هایی از جامعه به چشم می خورد.[۱]

*تأکید انصاری بر حضور یک جریان در انتخابات! تنگ‌نظری در بررسی صلاحیت، سرد بودن فضای انتخابات و مهمتر از همه "گمان نمی‌کنم شاهد انتخابات پرشوری باشیم"! تماماً بهانه‌جویی‌ها و البته رجزخوانی‌های کسانی از رجال هسته سخت اصلاحات است که از یکسال قبل دست به "تحریم خاموش انتخابات" با هدف کاستن از میزان مشارکت زدند و اکنون نیز خود را در آستانه دست یافتن به این مقصد می‌پندارند!

وگرنه کدام عقلانیت سیاسی و کدام غیرت ملی اجازه می‌دهد که یک رجل سیاسی در آستانه انتخابات؛ به جای معرفی نامزد و تشویق مردم به حضور در انتخابات؛ ‌ بگوید انتخابات پرشور نیست!؟

جالب است که مقام معظم رهبری صراحتا در این باره فرموده‌اند: "کسانی که سخن نافذی دارند، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند. "

پر واضح آنکه تکلیف حضور در انتخابات، معرفی نامزد و تلاش برای برگزاری انتخابات پرشور در هیچ حالتی ساقط‌شدنی نیست و رجال یک جریان سیاسی نیز فرض بر نداشتن نامزد در انتخابات؛ اولا باید به مردم و نظام اسلامی توضیح بدهند که چرا تمامی معاریف خود را پرونده‌دار و بی‌صلاحیت کرده‌اند و ثانیا مکلف به ائتلاف با یک نامزد نزدیک به خود هستند نه اینکه با تحریم خاموش انتخابات؛ اعلام کنند که ما در اعتراض به نظام و مردمسالاری؛ نامزد معرفی نمی‌کنیم!

وبلاگ مشرق طی یکسال گذشته با انتشار ده‌ها گزارش پیرامون توطئه چپ ایرانی برای تحریم خاموش انتخابات هشدارهای مکرری را همراه با راه‌حل‌های این مسئله ارائه کرد.

***

پاسخی به چراهای عجیب دولت روحانی

پس از اصلاح‌طلبان تحریمی، اعتدالیون تحریمی هم آمدند!

دشمنان مشارکت حداکثری چه کسانی هستند؟ / پاسخی به چراهای عجیب دولت روحانی

محمود واعظی، عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و رئیس دفتر رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی درباره فعالیت حزب متبوعش در انتخابات ریاست جمهوری برای معرفی نامزد گفته است: ما در حزب اعتدال و توسعه تا امروز فرصت نکرده‌ایم که به مصادیق این چنینی در امر انتخابات ورود کنیم!

به گزارش مشرق، او می‌افزاید: جلساتی هم که در شورای مرکزی برگزار کردیم تماماً درباره تشویق مردم برای حضور در انتخابات، مشارکت حداکثری و این که باید یک انتخابات خوب و  پر شور داشته‌ باشیم بوده است و روی همه این موارد هم توافقات لازم انجام شد.

واعظی تصریح می‌کند: اما این‌که از یک کاندیدا حمایت کنیم یا خیر نتوانستیم تصمیم بگیریم و گفتیم اعضای حزب خودشان بروند به فردی که فکر می‌کنند مناسب است، رأی بدهند! [۲]

*صحبت‌های آقای واعظی که ۴۲ سال آزگار در مناصب مختلف نظام بوده‌اند و بر سفره امنیت و بیت‌المال نظام ارتزاق کرده‌اند؛ در حالت خوشبینانه از سر نابلدی سیاسی است.

و در حالت بدبینانه نیز حاوی احتمالات بسیاری خطرناک و تأسف‌باری است که کوچکترین آنها همنوایی با اصلاح‌طلبان برای "تحریم خاموش انتخابات" با هدف مشارکت‌زدایی از انتخابات است.

اینکه یک عنصر مبرّز حزبی بگوید ما نامزدی نداریم و فقط مردم را به مشارکت تشویق می‌کنیم یک تزویر آشکار و معارضه با نظام سیاسی و قانونی کشور است.

حامیان این تئوری در واقع با مسخره کردن "مشارکت حداکثری"؛ مردم را سردرگم و به انتخاباتی دعوت می‌کنند که به زعم اینان هیچ گزینه لایق رأی دادنی در آن وجود ندارد.

در اشاره به صحبت‌های واعظی بیان ۳ نکته را نیز ضروری می‌دانیم:

۱_ این هم‌داستانی و هماهنگی امثال واعظی با تصمیم شریرانه ستاد هسته سخت اصلاحات مبنی بر "تحریم خاموش انتخابات" (عدم معرفی نامزد در اعتراض به نظام) نشان می‌دهد که تمام دعواهای ۸ سال گذشته بین برخی رجال اصلاحات و امثال واعظی می‌توانسته صرفاً یک دعوای زرگری و نمایش روحوضی باشد!

۲_ با وجود امثال واعظی توضیح چرایی وقوع آبان ۹۸ در دولت آقای روحانی، چرایی بروز عامدانه برخی مشکلات و چرایی هم‌جهتی دولت آقای روحانی و ستاد اصلاحات در قضایایی مثل آبان ۹۸ کار سختی نیست...

۳_ اینکه دولت آقای روحانی به مجمع‌الجزایری از رخدادهای عجیبی مثل سیاه‌نمایی، جاسوس‌بازی و حمایت از تحریم خاموش انتخابات تبدیل شده است؛ جای تأملات امنیتی بسیاری دارد.

***

1_https://etemadonline.com/content/494842

2_ mshrgh.ir/1230231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسن IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    14 1
    سرمایه اجتماعی پایین نشانه عملکرد ضعیف و نامناسب و رانتخواری و فساد است انصاری و دارو دسته اش دارند افکار خود را در بین مردم نهادینه می کنند
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      9 2
      ان شاءالله مردم با رای دادن به آیت الله رئیسی به کابوس وحشتناک دولت روحانی پایان خواهند داد.
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      6 2
      آقای مجید انصاری ، جنابعالی و هم حزبی هایتان دیگر جایگاه و آبرویی نزد مردم ندارید. جنابعالی بعنوان سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس حدود 4 درصد رای آوردید که نشان میدهد جایگاه و مقبولیتی نزد مردم ندارید. افکار غرب پرستی و دیپلماسی ذلت جناح اصلاح طلب با برجام خسارت بارشان از نظر مردم منفور است.
    • پریچهر IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      4 0
      باید امید را به مردم بازگرداند. امید واقعی و نه امید واهی روحانی و دارو دسته ش
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    10 2
    دروغگو هاپس چراصبح تا شب رئیسی رو تخریب میکنین و مهرعلیزاده و همتی رو حمایت؟ راستی به وزارت خارجه فعال که این اواخر حسابی اروپا گردی داشت بگید چی شده که دور قبل از ۴۵ روز پیش صندوق ها و محل ها اماده بود و تبلیغات شروع شده بود الان مردم خارج از مشور به سفارت خونه ها زنگ میزنن گستاخانه بهشون جواب میدید تا نیان رای بدن؟ دشمن جمهور شماها هستین. سفرهای ظریف که ربطی به این ماجرا نداره، داره؟ :)
  • محمد بهرامی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    9 1
    آقای مجید انصاری نتایج انتخابات مجلس تهران را فراموش کردی صرفا جهت یا داوری 1- آقای قالیباف . . 31- وحید یامین پور . 36- مجید انصاری 37 -سهیلا جلودار زاده 38 -مصطفی کواکبیان
  • مهدی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    11 2
    حسن روحانی یک تنه سرمایه اجتماعی نظام را حداقل 30 درصد کم کرد . خدا از سر تقصیراتش نگذره که اعتقاداتش هیچ تناسبی با مردم و رهبری نداشت و در نهایت مردم را به نظام و انقلاب بدبین کرد
    • سید حمید SG ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      2 0
      نظر شما چیه ؟
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
      0 0
      احسنتم-- انشالله که مشارکت به عشق رهبر و حاج قاسم زیاد باشد ولی اگر هم کم باشد ثمره بی عرضگی دولتی هاست- دولتی هایی که در بورس مردم را غارت کردند و حتی در روزهای تبلیغات هم مردم را در صف مرغ و روغن وشکر گذاشتند- خدا ذلیلشان کند که به نظام ورهبر و مردم خیانت کردند.
  • سام IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    9 1
    جناب انصاری شما ودارودستتان کی هستیدکه برای ملتی بزرگ ورشیدایران داری حرف میزنیداول توبروتوی همان روستاهای دورافتاده کرمان ببین چهارنفربرای تودست تکان میدهندیانه دوم اینکه به کورچشم شما ودارودستتان انتخاب پروشوری انجام میگیرددوآنوقت بایستی بری دنبال سوراخ موش بگردی
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
      11 1
      مجید انصاری از چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلب و سخنگوی مجمع روحانیون مبارز در انتخابات مجلس کمتر از ۷۰ هزار رای آورد - ایشون چون مقبولیتی در مردم نداره حق اظهار نظر نداره
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    11 1
    رانت خواری و ویژه خواری مشکل کشور در 34 سال بعد از انقلاب بوده که اصلاح طلبان حاکم بوده اند.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    10 1
    دشمنان انقلاب اسلامی و اسلام خود را بیش تر نشان می دهند.
  • NL ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    16 1
    مجید انصاری وقتی در محضر مراد خود محمد خاتمی برای ترکها جوک تعریف میکردند و نه تنها به بخشی از ملت ایران که به ائمه اطهار هم توهین میکردند باید فکر این روزها را هم میکردند
  • یوسف IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    7 1
    یکی از ویژگیهای عصر نفاق این است که واژه ها معنی اصلی خودرا ازدست میدهند که بارزترینش واژه تروریسم است که دستاویزی دردست جهانخواران وسازمانهای جهانی وابسته به آنهاست چرا که آزادگان ومظلومین مدافع حق خودرا تروریست معرفی میکنند ونیز تحت عنوان حقوق بشر بزرگترین جنایت هارادرحق بشریت وانسانهای بیگناه انجام میدهند واژه اصلاحات نیز دردست منافقان ومفسدان داخلی گرفتار این بلیه شده است ودررعین مخالفت باهرنوع حرکت اصلاحی ازجمله شرکت درانتخابات خود رااصلاح طلب میخوانند واذا قیل لهم لاتفسدوا فی الارض قالوا انا نحن مصلحون
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    13 1
    شما فساد طلبان که سیودوسال نامزداتون موش زاییدن مردم را در مورد انها توجیه کنید بعد به استمرار خیانتتان بپردازید درحقیقت اگر انقلاب واسلام استمرار داشته باشد شما جایگاهی در ان ندارید این گذشت نظام است که گروهی که تضاد دارند میدان می دهد تناسبی بین خط سازشکاران با خط مقاومت نیست
  • مبصر IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    2 1
    مجید انصاری ساکتشود بهتر است
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    4 1
    شما به گذشته واعظی یک نگاهی بیاندازید میبینیدشخصی که در دهه ۶۰که از مخابرات به وزارت خارجه امد ماشین شخصی دورست حسابی نداشت وهم اکنون بالغ به چندهزار میلیار تومان سرمایه و ملک دارد اینها زالو وار فقط خون این مردم را مکیده اند کسی هم نیست سوال کند
  • سوخته IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    5 1
    کی می شود این چهره های کریح به زبالدان بروند تا ملتی راحت شوند
  • مجید IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    3 2
    انصاری یاداورفتنه88 حرف نزنه بهتره
  • FR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    3 2
    فقط برید گمشید!
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    2 2
    ان شاءالله آقای رئیسی انقدر موفق عمل کنه که دور دوم رای بالاتری بیاره
  • میرزایی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 3
    بعضی از تحلیلهای مشرق نیوز واقعا آبکی است . و تحلیلگران مشرق نیوز فکر می کنند هدف ظاهر کسانی مثل انصاری و واعظی همان هدف باطنیشان است و در دام تحلیل نماینده در انتخابات دارند و یا ندارند افتاده اند. در صورتیکه هدف اصلی و واقعی این جماعت رد گم کنی از افتضاح بزرگی که با تایید دولت روحانی به بار آوردند است. تا خود را به جای عذر خواهی و خدا حافظی همیشگی از سیاست طلبکار مردم و نظام هم بدانند. در صورتیکه افتضاحی که آنها به بار آوردند و حتی اگر خدای نکرده انتخاب حداکثری نباشد مسولیت آن به عنوان بانیان وضع موجود متوجه آنهاست باید تحت تعقیب قرارگیرند وداد مردم از آنها ستانده شود تا هر گز فکر نکنند عملکرد بسیار افتضاحشان هر گز از حافظه تاریخ ایران اسلامی حذف نخواهد شد .
  • کارشناس IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    1 1
    رای کمتر قدرت و اعتبار کم رئیس جمهور را رقم خواهد زد.
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    1 0
    دشمن اصلی مشارکت مردم دادن وعدهای انتخاباتی است الکی امید ندهید حرف بی حساب تبعات جبران ناپذیری دارد زبان عضو کوچکی در بدن است اما همین عضو اگر درست استفاده نشود میتواند سر میلیونها نفر را به باد دهد سیاست مداران ما خیلی راحت صحبت می کنند و هر چه دل تنگشان خواست میگویند سیاست مداران جهان بشدت حساب شده صحبت میکنند سیاست مداران انگلیسی امریکایی با برنامه از قبل تعیین شده و شدیدا حساب شده صحبت می کنند سیاستمدارن ژاپنی و چینی ترجیح می دهند اصلا صحبت نکنند و سیاست مداران عرب هم همینطور
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    1 2
    چقدر بی شرف هستند این افسادطلبان. عملکرد اونها سبب دلخوری و ناراحتی و تا حدودی ناامیدی مردم نسبت به انتخلبات شده اونوقت در کمال وقاحت و بی شرمی میان دلیل کاهش اقبال ملت رو نبودن کاندیداهای جناح خودشون جا می زنند. ملت اگر اینبار هم فریب بخوره فاجعه خواهد بود.
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    2 2
    انصاری ساکت باش
  • حامد IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    1 2
    این شیخ انصاری دقيقا کپی برابر با اصل روحانی هست حتی بدتر.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    1 2
    آقای انصاری شما مردودین انقلاب هستید دوران شما بسر رسیده چون به غیر خدا تکیه کردید خداوند هم شما را نا امید کرد و آخرین دست و پایتان را دارید می زنید حالا که احساس شکست قطعی را در وجود شما می بینیم به شما حق می دهیم که عصبانی باشید. اما یادتان هست آنروزهایی که به به و چه چه می کردید و در دوران اصلاحات مردم را تحقیر میکردید حالا نبت مردم است که همه شما را با رای ندادن به دوستانتان تحقیرتان کنند
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    0 1
    #دولت_انقلابی اعلام حمایت آیةالله تحریری از حجةالاسلام والمسلمین رئيسی در انتخابات ریاست جمهوری. ✍آیةالله تحريری دام ظله، استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم و تهران، ضمن اعلام #حمایت از حجةالاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در انتخابات پیش رو، از عموم طلاب و مؤمنین خواستند تا جهت سرافرازی نظام اسلامی و تشکیل دولت توانمند و انقلابی #شرکت_حداکثری در انتخابات پیش رو را مدنظر قرار دهند. 👈ایشان همچنین قرائت #دعای_توسل و دعای #سریع_الاجابة را جهت گشایش امر و پیروزی جبهه انقلاب سفارش نمودند. 🗓۲۴/خرداد/۱۴۰۰
  • سوخته IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    0 0
    خائنین به ایران و مردم . بنفش - اصلاحات - کارگزاران - بهاری ها ....
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    تا نظام باجریان اصلاح طلب فاید مماشات میکنه وبجای محاکمه دست انها رادر فریب مردم باز می گذارد باید شما طلبکار هم باشید مگر تا بحال باغیر از این شورای نگهبان همیشه در قدرت بودهاید نا نجیبی شماست وقتی یازده میلیون رای کم دارید فتنه بپا می کنید مجریان رامتقلب وفتنه بپا می کنید اما بعد با دویست وپنجاه هزار رای توسط همین مجریان بقدرت میرسید متاسفانه کوتاهی نظام در محاکمه مفسدین باج خواهی انها را زیاد کرده وبجای یکبار هزینه سالها در حال هزینه دادن هستیم
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۶
    0 0
    ما هم می گیم مرگ بر مخالفین مشارکت حد اکثری هر کس و هر نهادی که باشد اقایان جریان شما جریان ان کبک سر به زیر برف است بس کنید منافق بازی را خدا مرگ تان دهد مرگ بر امریکا ملت ما بیداره از دیکتا تور وامریکا بیزاره
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    اقای انصاری یه نگاه به انتخاباتی که توسط شما بعد از حکومت اصلاح طلبان بینداز با خیانتتان مردم را از مشارکت دور ساختید البته ماموریتتان بوده که با عمل کردتان مشارکت را از بین ببرید
  • یاور IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    ما تنها با امید ریشه کنی فساد به آیت الله رئیسی رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.
  • یکی از همه IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    از اعلام احتضار ظاهری اصلاحات به وسیله خودشان باید احتیاط کرد. قومی که به این راحتی دست از قدرت نمی کشند. جبهه ی انقلاب حواسها لطفا جمع باشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس