محمود صادقی

توطئه "حمایت غیر رسمی" چگونه در امتداد تحریم خاموش انتخابات توسط چپ‌ها قرار می‌گیرد و هسته سخت اصلاحات چه اهدافی را برای آن معین کرده است؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

محمود صادقی از احتمال حمایت فردی و نه تشکیلاتی می‌گوید!

"حمایت غیر رسمی"؛ راهبرد جریان خاص در امتداد تحریم خاموش انتخابات

اجازه‌ای که به همتی و مهرعلیزاده داده نشد! / "حمایت غیر رسمی"؛ راهبرد جریان خاص در امتداد تحریم خاموش انتخاباتمحمود صادقی، از اعضای جبهه اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در پاسخ به این سؤال که "با توجه به موضع گیری‌های اصلاح‌طلبانه از سوی آقایان مهرعلیزاده و همتی، چقدر می‌توان امیدوارابود که جبهه اصلاحات یا شخصیت‌هایی مثل آقایان خاتمی یا سید حسن خمینی پشت این کاندیداها قرار بگیرند و حمایت مردمی را برای آنها طلب کنند؟ " گفته است:

"جبهه اصلاحات که بارها اعلام کرده کاندیدایی ندارد و کاندیداهایی که مورد نظر این جبهه بوده‌اند رد صلاحیت شده‌اند اما اگر خود این دو فرد با عقل و درایت، هوشمندی و شجاعت بتوانند تمایز خود را به مردم نشان بدهند و مردم را ترغیب کنند به حمایت و حضور در عرصه انتخابات - با وجود اینکه قانع کردن بدنه اصلاح طلبی برای حمایت رسمی کار سختی است-  شاید با آن تصویر تیره و تاری که در آینده برای کشور قابل حدس است نه به صفت تشکیلاتی بلکه به صفت فردی فعالان اصلاح‌طلب را متقاعد کنند که وارد عرصه شوند."[۱]

*بایستی توجه داشت که عبارت "حمایت نه به صفت تشکیلاتی بلکه به صفت فردی"! همان "حمایت غیر رسمی" است که در ادامه توطئه "تحریم خاموش انتخابات" دارد و خواص و دستگاه‌های امنیتی کشور بایستی نسبت به آن هوشیار باشند.

چه اینکه حمایت غیر رسمی اولا به معنی قبول نداشتن ساختار سیاسی کشور و خروج از نظام و مردمسالاری است، ثانیا هیچ تأثیری در انتخابات و مشارکت نخواهد داشت زیرا بنا به گفته‌های خود اصلاح‌طلبان فعالیت انتخاباتی و معرفی نامزد حداقل به بیش از یکسال زمان نیاز دارد و ثالثا حمایت غیر رسمی یک رفتار بی‌ریشه است که در صورت پیروزی می‌تواند نوای أنا شریک سر بدهد و در صورت شکست هم بازی "کی‌بود کی‌بود من نبودم" به راه بیاندازد و هیچ مسئولیتی را تقبل نکند.

ما پیش از این در یکی گزارش‌های وبلاگ مشرق توضیح داده‌ایم که هدف بازی "حمایت غیر رسمی" چیست و چرا این پروژه در ادامه توطئه خیانت‌بار "تحریم خاموش انتخابات" قرار دارد!؟ [۲]

توطئه‌ای که اصلاح‌طلبان از یکسال قبل و به عبارتی از مدت‌ها قبل از انتخابات مجلس یازدهم آنرا با هدف کاستن از مشارکت کسانی از مردم و نامشروع‌نمایی از نظام اسلامی طراحی کردند.

در اصلی‌ترین وجه توطئه حمایت غیر رسمی باید متوجه بود که ستاد هسته سخت اصلاحات از آنجا که هیچ تخمینی از چیستی برخورد امنیتی نظام با جریانات خارج شده از مردمسالاری ندارد؛ به گزینه حمایت غیر رسمی به چشم حربه‌ای برای اخذ ژست دموکراتیک و فرار از برخوردهای امنیتی می‌نگرد.

گفتنیست، احزاب بزرگ اردوگاه اصلاحات از قبیل تشکیلات ناسا، حزب اتحاد، مجمع ایثارگران و مجمع روحانیون مبارز در بیانیه‌های رسمی اعلام کرده‌اند که نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری نخواهند داشت. این رفتاری تحریمی است که برخی محافل تحلیلی از ۲ سال قبل نام "تحریم خاموش" را بر آن نهاده‌اند.

برخی طیف‌های اصلاح‌طلب مثل "حزب کارگزاران" با این رفتار مخالف‌اند.

***

سنگربندی تحریمی‌ها علیه مشارکت و انتخابات

اجازه‌ای که به همتی و مهرعلیزاده داده نشد!

اجازه‌ای که به همتی و مهرعلیزاده داده نشد! / "حمایت غیر رسمی"؛ راهبرد جریان خاص در امتداد تحریم خاموش انتخابات

روزنامه شرق در شماره پنجشنبه گذشته خود طی گزارشی که با عنوان "اعراض اصلاحات از مهرعلیزاده و همتی" منتشر شد، به نقل از حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران و عضو نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان (ناسا) خبر داد که نهاد اجماع‌ساز حتی راضی به شنیدن برنامه‌های مهرعلیزاده و همتی هم نشده است!

در گزارش شرق به نقل از رسولی می‌خوانیم: من و آقای بهزاد نبوی معتقد بودیم که این دو کاندیدا می‌توانند برای اعلام برنامه به نهاد اجماع‌ساز بیایند و برنامه آنها بررسی شود، اما مجمع عمومی نهاد اجماع‌ساز با رویکرد بنده و آقای نبوی مخالف بود و در نتیجه اجازه حضور به مهرعلیزاده و همتی داده نشد.

در این مطلب همچنین آمده است: نخستین پرسش این است که چرا اصلاح‌طلبان تمایل به مشارکت فعال در انتخابات پیش‌رو ندارند و می‌خواهند نوعی مشارکت غیر فعال به ‌معنای پرهیز از تحریم انتخابات، اما حمایت‌نکردن تشکیلاتی از نامزدها را در پیش بگیرند؟ [۳]

 اگرچه در شورای ناسا یا همان جبهه اصلاحات، کسانی مثل بهزاد نبوی (که در جریان انتخابات مجلس یازدهم نیز با حرکت تحریمی اصلاح‌طلبان مخالف بود)، حسن رسولی و نماینده حزب کارگزاران هستند که صراحتا با تحریم خاموش انتخابات مخالف‌اند اما همانطور که شاهدیم در پرتو دیکتاتوری طیفی اصلاحات و اقلیت‌بودن اینان؛ صدای مخالفان تحریم به جایی نمی‌رسد و آنچه از تشکیلات ناسا درباره انتخابات شنیده شد؛ بیانیه رسمی تحریم انتخابات و نداشتن نامزد بود. [۴]

و از همین روست که مردان و زنان حاضر در جبهه اصلاحات به مهرعلیزاده و همتی حتی اجازه حرف زدن هم نمی‌دهند و در حدی از تنفر نسبت به نظام و مردم قرار دارند که هرکس بوی انتخابات بدهد به صورت او پنجه می‌کشند.

ما همچنین در بحث ادعای روزنامه شرق برای لاپوشانی اقدام شریرانه تحریم انتخابات با تقریر عبارت "نوعی مشارکت غیرفعال به ‌معنای پرهیز از تحریم انتخابات"! نیز این مصاحبه بهزاد نبوی پس از انتخابات مجلس یازدهم (که آنهم با تحریم چپ‌ها مواجه شد!) را یادآوری می‌کنیم که صراحتا کلمه تحریم را به کار برده و گفته بود:

"تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان اشتباه بود. "[۵]

لازم به یادآوری است که وبلاگ مشرق طی ۲ سال گذشته در بیش از ۱۴۰ گزارش، تحلیل‌هایی را پیرامون حرکت اصلاح‌طلبان در "تحریم خاموش انتخابات" به استحضار مخاطبان محترم رسانید.

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/315796

2_ mshrgh.ir/1228525

3_ https://sharghdaily.com/fa/main/print/283461

4_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1511204

5_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/24/2265314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • سید IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    13 18
    باز هم داستان سربالایی و اسب های گاری و خستگی و گاز.....!!
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      24 33
      همتی ؛ روحانی دیگر است / رای به او فاجعه ای بدتر است
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      25 6
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند حالا که میدانند رای نمی آورند تصمیم به تحریم انتخابات گرفته اند !
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      4 0
      سعید حجاریان: باید در تبلیغات انتخاباتی همتی و تجمع ها بمب جنسی را منفجر کنیم.تمام تلاش ما برای 27 و 28 خرداد است و باید در این دو روز فیل خود را هوا کنیم.
    • سوخته IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      13 6
      انشاالله با رای دادن به رئیسی این مفسدان را به زبالدان تاریخ می فرستیم
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      10 0
      تا 1408 با رئیسی.
  • مسعود IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    24 4
    این دو نفر اصلاح طلب در مناظرات بازنده اخلاق شدند.
    • DE ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      4 0
      طبق نظر محمد زارع فومنی آقای مهرعلیزاده از نظر خود اصلاح طلبان هم قابل تائید نیست. محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت:«مهرعلیزاده در بنیاد شهید زمین‌ها را از خانواده شهدا در آورد و به اسم خود زد. در زمان ریاست ایشان در تربیت بدنی چه بریز و بپاش هایی رخ داد» - «در زمان ریاست مهرعلیزاده در تربیت بدنی، ۹۰ درصد هدایا نخست به حساب آقای مهرعلیزاده وارد می شد و ایشان حقوق ورزشکاران را پرداخت نمی کردند و تا الان هم پرداخت نکرده است. او بلائی بر سر ورزش ایران آورد در تاریخ ماندگار است. آقای مهرعلیزاده از طبقه فئودال جامعه و چندین کاخ و ویلا در تهران و غیره دارد که باید بگویید پول اینها را از کجا آورده است."
  • سامان IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    19 8
    طبق نظرسنجی های معتبر همتی و مهرعلیزاده 2 درصد رای هم ندارند.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      16 0
      متأسفانه این نظرسنجی هایی که زیر نظر دولت است اصلا معتبر نیست و با دادن دیتای اشتباه بیشتر شبیه عملیات فریب برای جریان انقلابی و مردمی عمل می کند
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      7 2
      چرا معتبر نیست؟ اونا که رای میدن اصلا به این دو نفر رای نمیدن.
    • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      13 4
      جواب به 12: اونایی هم که نمیخوان رای بدن اگه شرکت میکردن باز به این دو نفر رای نمیدادن. چون اساسا این دو نفر نماینده ی دولتی هستن که عملکردش دلیل دلخوری و قهر یه عده با صندوق شده.
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      4 0
      دولت بنفش با بازی با افکار عمومی بوسیله نظرسنجی ها دنبال تکرار همان اتفاق تلخ سال ۹۶ است که روحانی را با دویست و خورده هزار رأی رییس جمهور کرد تنها راه جلوگیری از تکرار فاجعه ۹۶ هم افزایش مشارکت مردم و اتحاد کاندیداهای انقلابی است
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 1
    امروز در مناظره این دو نامزد میترکونن. میگی نه نگاه کن
    • DE ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      0 0
      امروز در مناظره این دو نامزد میترکن. میگی نه نگاه کن
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    2 0
    خلاصه نظرات آقای محمود صادقی: ما هیچ یک از این دو کاندیدا را قبول نداریم ولی آنها می توانند با درایت و هوشمندی افراد عادی را فریب دهند و رئیس جمهور شوندو البته ما هم از رای مردم حمایت و موج سواری را آغاز می کنیم
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      1 0
      دقیقا حمایت غیر رسمی همینقدر خبیثانه اس.
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 0
    همتی یعنی دولت سوم روحانی
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 0
    الان چیکار کنن؟ تا دیروز خاتمی رو فحش میدادین که چرا تکرار کرد‌ الان که حرف نمیزنه باز یه جور دیگه.
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    1 1
    محمود صادقی چه خریه که ازش مطلب می نویسی مردک لاشخور
  • SE ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    8 3
    اگر روحانی ظاهرا رحم اجاره ای بود اینها که خودشان عین جنس اند، از جنس اصحالات و چاپندگی
  • US ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    8 3
    آقا من مرده شما زنده، ببین الان دارم میگم، یکی از این دونفر (همتی یا مهرعلیزاده) رای بیارن، انقلاب که هيچ، کشور از دست میره
    • ایرانی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      1 8
      بهتر
  • امید IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    2 0
    اصلاحات کت شلواری فقط کروات ندارند اما خوب از انقلاب سهم خواهی کردند ، بردند و خوردند. نقشه جدید انها ،اینست که می خواهند کشور را متلاشی کنند.از همه جهات . سیاسی ، قومی ، اقتصادی و ... باید مردم هوشیار باشند و ملاک را فرمایشات رهبری قرار دهند چون ایشان هرم بینش بالایی دارند و همه کلیه جریانات و اتفاقات را می شناند. همتی و امثال او به هیچ وجه مقبولیت و عرضه ریاست جمهوری را ندارد.
  • کارشناس IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    0 7
    به نظر من همتی عالی سخن گفته و تنها ترین کاندیدی است که در جریان مشکلات است بقیه در توهم به سر میبرند
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      2 0
      همتی اگر راهکار حل مشکلات کشور را بلد بود ! چرا در 3 سال گذشته به روحانی نگفت ؟!
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      2 0
      همتی همان روحانیه مردم تحمل دولت سوم روحانی را ندارند.
    • CH ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      2 0
      حق با شما است. فطعا از دزد و یا قاتل هم می خواهند صحنه را شبیه سازی کند. هیچ کس بهتر از خودش نمی داند چه بلایی سر قربانیان آورده است. مثل 60 میلیون نفری که اموالشان در بورس بالا کشیده شد.
    • DE ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      0 0
      کارشناس ۱۴:۲۷ - به نظر من همتی عالی سخن گفته و تنها ترین کاندیدی است که در جریان مشکلات است بقیه در توهم به سر میبرند// اشتباه کردی فقط نوشتی کارشناس بعد آدم فکر میکنه کارشناس ترک یاب لوله فاضلابی که کجاش ترک خورده خب بنویس کارشناس چی هستی دیگه عه .
  • DE ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
    2 0
    اقای صادقی شما و دوستان اصلاحاتچی تون با این ناکرامدی ها متخصص حزب افسردگی ویاس و ناامیدی هستید وبه درد هیچی نمیخورید! هیچ انگیزه سالم و خلاق و انرژی تازه و دلسوزی در قبیله شماحزب خودپرستان دیده نمی شه . مردم با کاندیداهای فعلی اقای رئیسی ، اقای ذاکانی ، اقای رضایی ، اقای جلیلی واقای هاشمی بدون وجود شما خودشون بخوبی گلیم شون رو از اب بیرون میکشند و روسیاهی میمونه برای ذغال. امثال شماها فقط دست وپاگیر هستید، ضرر وشر نرسونید ، کارکردنتون با این دستاوردهای نخس تون بخوره تو سرتون!
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 0
    درتاریخ ثبت بشه این هفت نفر رییس جمهور نخواهند شد تمام
  • رضا IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 0
    همگی یکی هستید. از هفته آینده نان هفتصد تومان گران تر می شود. علی برکت الله.
  • سعید IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    1 0
    متاسفانه و هزار افسوس درمان جدید پزشکی برای صعب العلاج ها در ایران نیست.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    هر رذالت و پستی که بگین از این اصلاح طلب ها بر می اید اینها همواره نق می زنن و شرارت می کنن به ان همتی انگلیسی هم محلی نگذارید
  • DE ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
    0 0
    سعید حجاریان: باید در تبلیغات انتخاباتی همتی و تجمع ها بمب جنسی را منفجر کنیم
  • شهاب IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    4 0
    حکومت زوری رییس جمهور آینده را هم خواهیم دید گرانی و تورم اگر مهار شد من خودم هشت سال دیگه میرم مجانی تو ستاد اینا کار میکنم به شرطی که همینقدر که ارتباط با دنیا برای اصلاح طلبا بد و مکروه و ناپسنده برای اصولگراها هم بد باشه نه مثل مک فارلین و موشکاهی ضد تانک تاو که از اسرائیل خریدن
  • یاور IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
    0 0
    ما تنها با امید ریشه کنی فساد به آیت الله رئیسی رای دادیم و تا حصول نتیجه پای آرمان ها هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس