ویژه ها

افراطیون اصلاح طلب و از جمله اعضای حزب اتحاد ملت- تابلوی جدید حزب منحله مشارکت- در سال ۸۸ مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات را به آشوب خیابانی و التهاب چندین ماهه بدل کردند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تیم مذاکره کننده دولت رئیسی «یک گروه خشن» است

«فیاض زاهد»  عضو ستاد انتخاباتی کروبی در انتخابات ۸۸ که در دولت روحانی مشاور ارشد دو وزارتخانه مهم اقتصادی بوده است، در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «به نظرم تیم کارشناسی مذاکرات نباید تغییر می‌کرد و بلکه باید بخش تعیین‌کننده آن حفظ می‌شد. تیم مذاکره‌کننده فعلی ایران مانند تیم فوتبالی است که در نیمه اول بازی یک تیم لیگ برتری بازی می‌کرده اما در نیمه دوم این تیم لیگ برتری از بازی خارج‌شده و جای خود را به یکی از تیم‌های محلات داده است. به نظر شما چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ این وضعیت به سود طرف خارجی است. به این دلیل که تیم جدید نه بر فنون مذاکره تسلط دارد و نه به زبان گفت‌وگو آشنایی دارد و نه نسبت به سابقه گفت‌وگوها اعتماد به ‌نفس دارد».

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: «کشورهای غربی هنوز هم با هرگونه امتیاز دادن و گرفتن که منتج به گزینه صلح‌آمیز شود در مقابل گزینه جنگ هنوز گزینه نخست را ترجیح می‌دهد. برای دولت بایدن این مسأله مهم است که با ایران به توافق برسد اما سؤال این است که آیا دولت بایدن تحت هر شرایطی با ایران به توافق خواهد رسید؟».

وی در ادامه گفت: «در جمع‌بندی کلی تیم مذاکره‌کننده جدید ازآنجا که نشان می‌دهد یک «گروه خشن» است و عنوان می‌کند با دادن امتیاز کمتر غرب را وادار می‌کند که به گفت‌وگوها به صورت جدی‌تری نگاه کند تا شرایط بدتر از این نشود. هرچند معتقدم تیم مذاکره‌کننده کنونی برای رسیدن به توافق امتیازهای بیشتری به‌طرف غربی می‌دهد حتی بیشتر ازآنچه دولت روحانی به آنها داد».

تیم مذاکره‌کننده دولت رئیسی «یک گروه خشن» است/ برای رضایت آل سعود «برجام موشکی» را امضا کنید

این فعال اصلاح طلب در دولت روحانی مشاور اقتصادی مقامات ارشد دولت بوده است. همان دولتی که با سیاستگذاری دلار ۴۲۰۰ تومانی، جیب رانتخواران را پر کرد؛ همان دولتی که با بی توجهی به مسئله مسکن، موجب شد که قیمت واحد مسکونی حدود ۷۰۰ درصد گران شود. همان دولتی که دلار حدود ۳ هزارتومانی را تحویل گرفت و آن را تا حدود ۳۲ هزارتومان افزایش داد و...

حالا چنین شخصی با چنین سابقه ای مدعی شده است که تیم مذاکره کننده به ریاست ظریف در دولت قبل، مثل یک تیم لیگ برتری بوده و تیم فعلی مذاکرات نیز شبیه تیم محلات است!

این ادعا در حالی است که به دلایل متعدد، تیم مذاکره کننده قبلی به ریاست ظریف اصلا شبیه تیم لیگ برتری نبوده است. «سید محمود نبویان»   نماینده مجلس- ۲۵ آذر ۹۴- گفته بود: «فردای روز توافق، دکتر ظریف به مجلس آمد تا گزارش بدهد و اذعان کرد یکی از بزرگترین دستاوردهای ما این است که هیچ جای متن برجام، کلمه «تعلیق» (suspend) برای تحریم ها استفاده نشده و همه جا «لغو» تحریم ها آمده است و همانجا بنده در ۴ جای متن توافقنامه، کلمه «تعلیق/ suspend» را به ایشان نشان دادم که واکنش ظریف اینگونه بود: "عه! من اینجاها را ندیده بودم"».

«محمد جواد ظریف» در تابستان ۹۴ در نشست بررسی برجام در شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد: «به شما اطمینان می‌دهم آمریکا نمی‌تواند از برجام خارج شود»! اما آمریکا در ۱۸ اردیبهشت ۹۷ بدون هیچ هزینه‌ای از برجام خارج شد.

«علی اکبر صالحی» رئیس سابق انرژی اتمی- شهریور ۹۵گفت: «در بعد تحریم و مسائل دیگر سیاسی، امریکایی‌ها از شیوه نادرستی استفاده می‌کنند، اگر ما وقتی برجام را تنظیم می‌کردیم دقت بیشتری می‌کردیم این فرصت برای امریکا پیش نمی‌آمد که از این قابلیت تفسیر بودن سوء استفاده کند».آیا موارد مذکور نشان دهنده ویژگی های یک تیم لیگ برتری است!؟  

و اما این فعال اصلاح طلب، تیم مذاکره کننده دولت رئیسی را «گروه خشن» لقب داده است. گویا چون اعضای تیم مذاکره کننده فعلی نگفته اند که «آمریکا می تواند تنها با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیندازد» پس حتما خشن هستند.

شاید هم چون امضای وزیر خارجه آمریکا را تضمین ندانسته و یا چون رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب و باهوش قلمداد نکرده اند، پس حتما خشن هستند.

** برای رضایت آل سعود «برجام موشکی» را امضا کنید

«قاسم محبعلی» مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه در دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «به نظر می‌رسد که رابطه مستقیمی بین پیشرفت برجام و مناسبات منطقه‌ای ایران و عربستان وجود دارد و این موضوع طبیعی است. اگر برجام پیش برود، عربستان هم سعی می‌کند از قافله عقب نماند و با ایران وارد تعامل شود. اگر برجام پیش نرود -فعلا برجام هم خیلی آینده‌اش روشن نیست- طبیعتا آنها هم منتظر می‌شوند که با آمریکایی‌ها و شاید هم به طور غیرمستقیم با اسرائیلی‌ها در هماهنگی باشند».

این دیپلمات سابق در ادامه گفت: «اسرائیلی‌ها و عربستانی‌ها از خروج ترامپ استقبال کردند، به خاطر اینکه ترامپ برجام را کافی نمی‌دانست و دنبال توافق جدید بود. آقای بایدن هم از ابتدا اعلام کرد که به برجام برمی‌گردد؛ اما برجام را مقدمه‌ای برای پرداختن به سایر مسائل فی‌مابین و مذاکره درباره آنها می‌داند، از جمله سیاست خاورمیانه‌ای ایران، مسئله موشک‌ها، مسئله تروریسم و مسئله حقوق بشر. اینها را هم می‌خواهد در دستور کار قرار دهد».

تیم مذاکره‌کننده دولت رئیسی «یک گروه خشن» است/ برای رضایت آل سعود «برجام موشکی» را امضا کنید

در دولت روحانی، درباره صنعت هسته ای ایران مذاکره شد. این مذاکرات به توافقی تحت عنوان برجام منتهی شد. به واسطه برجام علیرغم اینکه محدودیت های گسترده ای در صنعت هسته ای ایران ایجاد شد، نه تنها تحریم ها لغو نشد، بلکه حدود ۲ برابر شد!؛ به عبارت دیگر به واسطه برجام «هسته ای رفت، ولی تحریم ها باقی ماند و دو برابر شد».

این اتفاق در حالی رخ داد که صنعت هسته ای در حوزه های مختلف و از جمله، تهیه دارو، درمان بیماری های خاص، تأمین برق، کشاورزی و حوزه های بسیار متنوع دیگر کاربرد داشته و این کاربرد به صورت روزافزون گسترش نیز خواهد یافت. به همین خاطر بود که چندی پیش «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت «صنعت هسته ای اساس استقلال راهبردی فرانسه است».

همانطور که منتقدان دلسوز پیش از این بارها صراحتا اعلام کرده بودند، هسته ای برای دشمن صرفا بهانه است. آمریکا، تروئیکای اروپا و حکام مرتجع منطقه به برجام به عنوان آغاز پروژه «نرمالیزاسیون ایران» نگاه می کنند. بر همین اساس برجام چند ضلع دارد که باید مثل «دومینو» بر روی یکدیگر افتاده و در انتها ایران را به لقمه ای راحت الحلقوم برای دولت های غارتگر و زورگو بدل کند.

ایرانِ فاقد توان هسته ای و فاقد توان دفاعی و قدرت موشکی و فاقد قدرت منطقه ای، بسیار آسیب پذیر بوده و این آسیب پذیری، بهترین هدیه به دشمنان ملت ایران است.

اما اکنون با درایت رهبر حکیم انقلاب، پروژه دشمن تحت عنوان دائمی کردن برجام و تعمیم آن به دیگر حوزه ها از جمله توان موشکی و قدرت منطقه ای ناکام مانده است.

با اینحال افراطیون اصلاح طلب با بازی در پازل دشمن، همصدا با اسرئیل و آل سعود و کاخ سفید، مدعی هستند که ایران باید صرفا برای تأمین رضایت آمریکا و اروپا و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، بر مولفه های قدرت خود از جمله توان موشکی و قدرت منطقه ای چوب حراج بزند!

یک سوال؛ آیا آل سعود حاضر است برای تأمین رضایت ایران بر توان نظامی خود چوب حراج بزند!؟ فرانسه چطور!؟ انگلیس!؟ آلمان!؟ آمریکا چطور!؟

لازم به ذکر است که قاسم محبعلی، دیپلمات سابق پیش از این در مصاحبه با یک رسانه خارجی پیشنهاد «شوک نظامی به ایران برای تغییر رفتار تهران»! را ارائه کرده بود.

** انتقاد به شورای نگهبان از سوی شورشیان علیه جمهوریت

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «اصلاحات برای جمهوریت» نوشت: «حزب اتحاد ملت روز گذشته با انتشار متنی مفصل، به نقد تحلیلی نامه دبیر شورای نگهبان پرداخت... در بخشی از این متن انتقادی که با عنوان «انقلاب علیه جمهوریت» منتشر شده، آورده است..."معلوم است که از چنین نهاد یک‌طرفه و غیرشفاف و غیرپاسخگو و تحت‌حمایت ویژه و احاطه‌شده توسط نیروهای امنیتی که آنها هم به همین سیاق غیرشفاف و غیر پاسخگو و از یک جناح هستند، چه صادر خواهد شد. "».

در ادامه این مطلب آمده است: «این تشکل سیاسی در پایان از تمامی جریان‌ها و نیروهای سیاسی و دلسوزان خواسته که "جلوی این روند ناصواب را بگیرند و کشور را به‌ سمت حاکمیت قانون، شفافیت، نسبت منطقی بین اختیار و مسوولیت و حاکم شدن رای مردم بر سرنوشت خود به عنوان حداقلی‌ترین شرط تداوم جمهوریت در نظام جمهوری اسلامی سوق دهند."».

تیم مذاکره‌کننده دولت رئیسی «یک گروه خشن» است/ برای رضایت آل سعود «برجام موشکی» را امضا کنید

طنز تلخی است که جماعتی که به «شورش علیه جمهوریت» و لگدمال کردن رأی مردم و دهن کجی به مردم سالاری مشهور است، ژست «دفاع از جمهور» به خود گرفته و از حاکم شدن رأی مردم سخن می گوید.

افراطیون اصلاح طلب و از جمله اعضای حزب اتحاد ملت- تابلوی جدید حزب منحله مشارکت- در سال ۸۸ مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات را به آشوب خیابانی و التهاب چندین ماهه بدل کردند.

در همان مقطع فعالین تندرو اصلاح طلب صراحتا اذعان کردند که «دروغ تقلب» اسم رمز آشوب بود. هدف این بود که به بهانه انتخابات، فاتحه جمهوریت و مردم سالاری خوانده شده و با کودتای مخملی، اصل نظام هدف گرفته شود.

برای همین فتنه گران با عربده کشی در خیابان شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است» را سر دادند. افراطیون اصلاح طلب در سال ۸۸ در صف دشمن و مقابل مردم ایران ایستاده و پالس تحریم های فلج کننده را به آمریکا و اروپا ارسال کردند.

طیف تندرو اصلاح طلب آلودگی شدیدی به رفتار قبیله ای و حزبی دارد. بر همین اساس به مقولاتی همچون انتخابات و مبارزه با مفاسد اقتصادی و...نگاهی صرفا منفعت طلبانه و قبیله ای و شخصی دارد.

واقعیت غیرقابل انکار این است که افراطیون اصلاح طلب به هیچ عنوان صلاحیت اظهارنظر درباره جمهوریت و مردم سالاری را ندارند.

لازم به ذکر است که در روزهای گذشته روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد با انتقاد از همقطاران خود در مسئله حواشی احراز صلاحیت لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری نوشت: «ممکن است آقای لاریجانی در سال ۹۴ برای ورود به مجلس دارای صلاحیت بوده است، اما در ۱۴۰۰ و برای تصدی سمت ریاست جمهوری فاقد صلاحیت باشد. فراتر از این، واضح می‌نمایاند که ممکن است آقای لاریجانی به گفته خودش سال‌ها نماینده رهبری در جاهای مختلف بوده باشد و در همین سال ۱۴۰۰ هم برای ده‌ها سمت دیگر دارای صلاحیت باشد، اما هیچ‌کدام از این‌ها هیچ الزام منطقی، قانونی و حتی اخلاقی هم ایجاد نمی‌کند که او حتما دارای صلاحیت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم بوده باشد.  انتظار تایید صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به پشتوانه رزومه کاری و تایید صلاحیت‌های قبلی برای سمت‌هایی دیگر، گویای بی‌مایگی استنادها و استدلال‌های حقوقی رئیس سابق مجلس است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • شهاب سنگ IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    41 2
    فیاض ناراحته چون تیم مذاکره کننده جدید بزدل نیستن خائن نیستن ساده نیستن بی غیرت نیستن وطن فروش نیستن ترسی ندارن و ب امریکا باج نمیدهند چون ثروت و اقازادهاشون اونطرف اب گروگان غربی ها نیستن
    • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      10 1
      حالا چنین شخصی با چنین سابقه ای مدعی شده است که تیم مذاکره کننده به ریاست ظریف در دولت قبل، مثل یک تیم لیگ برتری بوده و تیم فعلی مذاکرات نیز شبیه تیم محلات است! خخخخخ بدجوری سوزوندتوناااا
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      6 0
      ظریف حتی فرق بین کلمه SUSPEND(تعلیق) با کلمه TERMINATE(لغو) را نمیدانست و اینگونه خسارت محض به کشور تحمیل شد.
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      3 0
      البته یک تیم محلی پرقدرت با تکنیک و تاکتیک وارد زمین شده که تیم مقابل (اروپاییها) دائم دارند خودشون رو به زمین میزنند تا وقت کشی کنند و بازی بدون نتیجه به پایان برسه ، ولی خب این دولت رو مردمی انتخاب کردند که دنبال منافع حزبی و شخصی نیستند بلکه به عزت مملکتشون بیشتر از منافع خودشون اهمیت میدهند ، وراجی این لاشخورها هم تاثیری در عزم دولت برای اعاده حیث کشور نداره
  • مسعود IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    15 4
    هنر روحانی و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
    • DE ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      5 5
      وسط جنگ روانی شدید جاده صاف کردن ماشین بلیغات دشمن و هر روز تیتر اولتون بازتاب خبر شرق هست.
    • ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      1 0
      اینا برجام که همون تسلیم کامل هست رو میخوان آخرش پا ایران رو به جنگ وانکنن خوبه
    • DE ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      3 1
      نه عمو بازتاب خبر شرق نیست بازتاب نظرات شاذ دوستان و هواداران اصلاح تبه کاران و کسانی که جاده صاف کن اهریمن و شیطان بزرگ در این کشور هستند میباشد
  • سامان IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    10 2
    ترسوها رفتن ایران دیگه بدون لغو موثر تحریم ها و تامین منافع ملی به دشمن باج نخواهد داد.
  • سامان IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    10 2
    تیم مذاکره کننده فعلی خشن نیست تیم مذاکره کننده قبلی خیلی نرم و لطیف و انعطاف پذیر و اهل معامله و کشور فروشی بود.
  • سعید IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    8 4
    علی لاریجانی همان حسن روحانی بود اگر رئیس جمهور می شد باید فاتحه اقتصاد و مملکت را می خواندیم.
  • دانیال IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    9 1
    غربگدایان وطن فروش باید آرزوی برجام های موشکی و منطقه ای و تسلیم شدن ایران را به گور ببرند.
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      1 3
      غربگدایی به نوکری روسیه و چین می ارزد
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      2 1
      چین و روسیه تهدید و تحریم و ترور نمی کنند دشمن اصلی ما امریکاست.
  • خسارت محض IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    6 2
    ظریف امتیازات نقد به دشمن داد و یک مشت وعده نسیه تحویل گرفت به قول خود عراقچی نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    4 2
    سناریوی فتنه سال 88 لطافت بود که توسط اصلاح طلبان غربگدا در کشور اجرا شد اونوقت دفاع از منافع ملی و باج ندادن به امپریالیسم غرب خشونته
  • میلاد IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    6 2
    برجام یک جنازه متعفن است خود روحانی باید آنرا دفن می کرد.
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    6 2
    لعنت خداوند بر اصلاح طلبان که آسایش و امنیت مردم را هدف قرار داده اند . این زالو صفتان را باید نابود کرد.
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    4 1
    امضا کردن هزچیزی باعث میشود خیلی چیزهای دیگه را استکبار مثل غارت ناموس وتمام ثروت مملکت رامثل زمان طاغوت بابد بدهیم-مگرتمام تحریمها را اول رفع وراستی آزمایی کنیم بعد توافق هسته ای بدون محدودیت
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    8 1
    آقای فیاض زاهد افکار ذلت آور و حقیرانه تان ارزانی شوما و اصلاحات
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    7 1
    آقای قاسم محبعلی آب بر سر افکار تسلم پذیرانه شما و همفکران ات
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    5 1
    در مذاکره قبلی هرچه غرب دیکته کرد ظریف و هیئت مربوطه نخوانده قبول کردند حتی درخواست نامشروع شفاهی انها راازقبیل وارد کردن سیگار برگ ازاسرائیل وراکت کردن تمام فعالیتهای فضایی ومحدودکردن برد موشکی وپاک کردن متن متون انقلابی ازکتب درسی ودهها مورد دیگر که به اکثر انها نیز عمل کردند وموجب پررویی بیشتر غرب شدند ولی تیم اقای باقری بااقتدار جلوی زیاده خواهی غرب ایستاده ونگرانی غرب زده های مزدور رافراهم کرده خداوند حفظ اش بکند
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 1
    این ااسلاح طلبها چقدرپرروهستند...شماکه زبان دنیا رابلدبودید.زبان خارجی بلدبودید.درفرنگ درس خواندا بودید.باانها دم خورجون جونی وداصل ادم انها بودید چه غلطی کردید.کشوررا به لبه پرتگاه کشاندید
  • FR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 1
    اگر فرضا همتی رای می آورد و رییس جمهور میشد هم اصلاح طلبان به شورای نگهبان میتاختند ؟
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 2
    اگر گروه مذاکره کننده هسته‌ای خشن است خب اتفاقاً مطابق آیه ی اشداء علی الکفار رحماء بینهم است و بسیار خوب است تیم مذاکره کننده شما کاملا عکس بود آقای ظریف در مجلس کاملا اخمو بود و در اروپا لبخندش تا بناگوش باز.
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 1
    خجالت آور نیست . مذاکره موشکی . . با آمریکا نشد با عربستان انجام بشه . .. اسم ایرانی دارید . با تاسف بسیار . عزت ایران را . ای بشر حفظ کنید . حالیتون هست
  • رحمت عیدی IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 2
    اکثریت غربگدایانِ مثلا سیاستمدار چه اصلاحطلب چه هاشمیچی چه اعتدالی یا دو تابعیتی تشریف دارن یا سازوکار رفتن ناگهانی آنها به خارج از کشور از قبل محیا است(العاقل فی الاشاره) خانواده اکثرشان هم که مقیم آمریکا یا اروپاست ...
  • US ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 4
    ترامپ ریس جمهور بعدی آمریکا خواهد بود ،!بروید و با بایدن مشکل رو حل کنید با لج بازی نمی شود منافع ملی تأمین شود
    • عبدالله IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      2 0
      به گواه تاریخ و تجربه ترامپ از بایدن بدتر و بایدن از ترامپ بدتر و یکی از دیگری فاسدتر و خونخوارتر هستن. آقای چیز فهم!
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    4 1
    تیم مثلا دسته اولی که در نیمه اول چندین گل با فضاحت خورد نه تنها لایق نیست بلکه باید ..... اصلاح طلب ها مرزهای پررویی را یک تنه کلی جابجا کردند.
  • آریو سوئد IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    6 1
    برای رضایت آل سعود «برجام موشکی» را امضا کنید. تا زمانی که یک چنین افرادی در این مملکت هستند هیچ توافقی به نفع ایران انجام نمی شه. اینها عامل چند صدایی و فشار بیشتر از سوی غرب به کشور هستند.
  • سید فروزان CH ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 0
    آنطور که این محبعلی فندق شکنی میکند انگاری مامور سعود بوده در وزارت خارجه و اکنون در مملکت ، یعنی پوزبند پیدا نمی‌شود در ایران تا به دهان امثال محبعلی بزنند،
  • سید فروزان CH ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    نازی آقای فیاض،چقدر لطافت ،چقدر حساس ،شرمن فهمیده بود که مقابلش چه نازی جان‌هایی هستند که با یک قطره اشک توانست برجام را نخوانده به امضا برساند
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    1 2
    اقا جان اصلاحات که اصلا در قدرت نیست تازه زمان روحانی هم اکثر یت قدرت دست غیر اصلاح طلبان بود شما جرا برای عدم موفقیت خودتان بیخودی دنبال بهانه میگردید؟؟؟ هر کار که دوست دارید بکنید دیگه !!! منتظر معجزات شما هستیم .خخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      2 0
      مشکلات ریز و درشت کشور نتیجه سوء مدیریت و ندانم بکاری تکنوکرات های غربگدا در 43 سال گذشته است.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 0
    هدف این وطن فروشان این است کشور را دودستی تحویل آمریکا بدهند
  • اشنا IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    4 0
    شمالیبرالها که ازروی ترس نام خودتان رااصلاح طلب گذاشته ایدتاکی بااین اظهارات وتحلیل های ابکی بدون سندمشکل افرینی می خواهید بکنید؟
  • مش حسن IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    4 0
    این ها طفیلی هایی هستند که اصلا نباید از آنها نظر خواست چون اگر نظرشان ثبت شود فکر میکنند هنوز تو مملکت کاره ای هستند و مردم به نظرشان اهمیت میدن اینا باید به زباله دان سیاست انداخته شوند .
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 0
    ۳۵۰سال تجربه تاریخ نشان داده برای(رفع تحریم،راستی ازمایی،رسیدن به پیشرفتهای هسته ای نامحدود،فقط وفقط بایدراههای(نفوذ،منابع،منافع،پایگاهها،تاسیسات،شیفتگان استکبار،خائنین،مفسدان،غارتگران ودشمنان داخلی وخارجی،خطوط وکشتیهای غارتیشون...)را نابود کرد-
  • ناشناس IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 1
    ببینید بعضی نه همه بعضی از طرفداران اصلاحطلب هاچقدر نفهم هستند که باید تا سالها مشرق هرروز از این منحرفان تیتر بزنه تا بلکه دوباره عده ای به این جماعت وطن فروش رای ندن .دمتون گرم خسته نشید چون با جانوران هفت خطی طرفیم
  • مهدی IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    5 1
    این اصلاح طلبان عجب آدمهای نفهمی هستند عوض اینکه کشور را به بیگانگان تحویل دهیم بابا برید ناموس خودتان را بدهید جانتان را راحت کنید خیلی بیشرف هستند اینقدر خائن.
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    4 0
    +تیم رییسی بغل دست ظریف و روحانی بودن کمی اونور تر حالا شدن مذاکره نابلد
  • مهدی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    اینها حاضرند سواری بدهند مثل آل سعود گاو شیر ده
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    چیه پسر خاله. مفتخور ناراحتی که انگشت به دهان ماندی
  • محمد IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    از کی تا حالا با قدرت حرف زدن خشن شده
  • ناشناس IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    چرا رضایت آل سعود! آل سعود نمی توانست هرّ و از برّ تشخیص دهد
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    4 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    تمام مردم ایران،منطقه ودنیا فهمیدند این (استکبارعارتگر حنای ۳۵۰ساله شان رنگی نداره وهیچکس قبولشون نداره واعتمادی بهشون نیست
  • رضا IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 0
    عرض خسته نباشید به تمامی عوامل سایت مشرق نیوز.. باین اقایون ازخود راضی میبایست فهماند با دولت تدبیر اقتصاد این مملکت رابه مرز نابودی وفلاکت رساندین بی مروتا دردیزی باز حیای ....؟!حیا کنید فعلا این گروه دارند گندوکثافتهای امثال شمارا جمع می کنند//
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    آیا این ترسو وشیفتگان استکبار،حالا ودرآینده تضمین میدهند بعدازاینکه استکبارونوکرانش تمام مملکت(نفت،منابع،دخایر ومعادن...) را غارت کردنندرادرصورت نیاز به انرژی هسته ای،به قیمت خون بابابوشون بهمان ندهند!
  • مصطفی محمدی IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 1
    رئیسی سابقه زیادی نداره
  • DE ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    سی‌ان‌ان: عربستان با کمک چین در حال تولید موشک‌های بالستیک خود است ..!!
    • DE ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      قبلا موشک های عربستان بی لاستیک بود حالا شده بالاستیک/ آخه عربستان اگه بمب اتمی هم بسازه و هزاران موشک , بدون اجازه صهیونیست و امریکا حق شلیک یک دونه از آنها را نداره و نشستند داخل قصر شیشه ای شیشه دود میکنند و تهدید میکنند خخخ
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    اگه سینه خیز رفتی التماس کردی هرچی جلویت گذاشتند امضاع کردی میوه.های انقلاب را تقدیم کردی خودرا حقیر ودشمن را توانا دیدی هرتوافقی را بهتر از ییتوافقی دانستی ورفع همه مشکلات را بدست توانای ارباب گره زدی وبجای خدا امید به کدخدا بستی و.....؟انموقع خشن نیستی
  • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    0 0
    دراین مملکت معلوم نیست مجری ومفسر قانون کیست؟ چرا چهار چوب آزادی بیان را کسی مشخص نمی‌کند؟ آیا اصلاح طلبان براي هميشه مجاز شده اند که با جفنگیات خود با اعصاب و روان دیگران بازی کنند؟ وعده ای همفکر ویابیخبر از افکار پلیدشان را به خیابان‌ها بکشانند؟ چرا افسار اینها را نمی‌کشند؟ اگر آزادی بیان این است پس خیانت با زبان ، بدگویی، دروغگویی، و گمراه کردن دیگران را باید مشروع دانست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس