ویژه ها

تاکنون تمامی انتخابات ها در جمهوری اسلامی ایران به صورت آزاد و رقابتی برگزار شده؛ مشکل اینجاست که طیف اصلاح طلب ظرفیت نتایج این انتخابات آزاد و رقابتی را ندارد.

سرویس سیاست مشرق - از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری ویژه‌نامه‌های نوروزی، نکات قابل‌توجهی می توان استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق»  همراه شوید.

*******

** آخوندی: حقوق ۲۵ میلیونی مدیران، ناچیز است!

«عباس آخوندی» وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق گفت: «نامزدمی و عدم نامزدی من در انتخابات در درجه دوم اهمیت قرار دارد. در ایام ثبت نام درباره کاندیداتوری خود در انتخابات ۱۴۰۰ تصمیم می گیرم».

آخوندی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «در حوزه مسائل جاری، پدیده فقر را نمی توان نادیده گرفت. پدیده فقر محصول ناکارآمدی دولت به مفهوم عام آن، اقتصاد غیر رسمی و توسعه فساد است...یک کارگر ساده در ایران روزی ۵ دلار دریافتی دارد، تازه اگر کار داشته باشد. یک مدیر عالی رتبه که ماهانه ۲۵ میلیون حقوق می گیرد، درآمدش معادل هزار دلار در ماه است. در حالی که چنین درآمدی حتی کمتر از قدرت خرید کارگر افغان...عراقی و سایر کشورهای همسایه است».

آخوندی: حقوق ۲۵ میلیونی مدیران، ناچیز است! / می‌توانیم با هنرمندی مذاکرات موشکی را انجام دهیم

عباس آخوندی، یکی از متهمان اصلی نابسامانی بازار مسکن در سالهای اخیر است. با اینحال، وی بجای پاسخگویی درباره عملکرد بسیار ضعیف و غیرقابل قبول خود، با تکبر از تردید درباره کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ می گوید.

آخوندی با سرمایه چند صد میلیاردتومانی در ویلای چند صد متری در منطقه اعیان نشین لواسان ساکن است. «مهدی آخوندی»   فرزند عباس آخوندی چندی پیش به اتهام  «کارچاق کنی» و تخلفات مالی بازداشت شدپسر آخوندی در وزارتخانه ای که پدرش در رأس آن بود، با دریافت مبالغی از بعضی پیمانکاران برای آنها در وزارتخانه دستور گرفته یا کارسازی می کرد.

آخوندی در ۴۰ سال اخیر قریب به ۹ سال وزیر مسکن و راه و شهرسازی بوده است. وی علیرغم وعده های مکرر درباره مسکن اجتماعی، حتی یک واحد مسکن اجتماعی را هم تحویل مردم نداد.

عباس آخوندی در جلسه تودیع خود در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «حضرات هر روز تبلیغ می کنند که این دولت حتی یک مسکن هم نساخته  است،  این افتخار دولت است که حتی یک واحد مسکونی را نساخت. از ابتدا قرار نبود دولت خانه ای بسازد».

در دولت روحانی قیمت مسکن بیش از ۶۰۰ درصد افزایش یافت و این افزایش سرسام آور نتیجه حضور افرادی همچون عباس آخوندی در رأس وزارت راه و شهرسازی بوده است.

حالا این شخص که مصداق «اشرافیگری» است و به دلیل عملکرد بسیار ضعیف و «ناکارآمدی»، چندین بار تا مرز استیضاح رفت و در نهایت استعفا داد، از حقوق ۲۵ میلیونی مدیران گلایه کرده و آن را ناچیز قلمداد می کند.

لازم به ذکر است که دولت روحانی، ارزش پول ملی را به شدت کاهش داد. این دولت دلار ۳ هزارتومانی را تحویل گرفت، ولی قیمت دلار در دولت روحانی تا آستانه ۳۲ هزارتومان افزایش یافت. قیمت فعلی دلار حدود ۲۵ هزارتومان است.

** «انتخابات آزاد»، کلیدواژه «تَکراری» جریان فتنه

«علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات در مصاحبه با ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق گفت: «در انتخابات پیش رو جریان های سیاسی باید بتوانند کاندیدای حداکثری خود را داشته باشند. محدودیت ها و موانعی که بر سر راه انتخابات آزاد، رقابتی و قانونی به وجود آمده است باید از میان برداشته شود».

صوفی در ادامه گفت: «در صورت برگزاری انتخاباتی آزاد و رقابتی، هر جریانی به خاطر کاندیدای خود پای صندوق های رأی حاضر می شود. در این صورت انتخابات پرشور خواهد شد».

آخوندی: حقوق ۲۵ میلیونی مدیران، ناچیز است! / می‌توانیم با هنرمندی مذاکرات موشکی را انجام دهیم

فعالین فتنه در سال ۸۸ با این ادعا که انتخابات از سوی شورای نگهبان، مهندسی شده است و با ادعای «لزوم برگزاری انتخابات آزاد» ۵ ماه پیش از برگزاری انتخابات، موضوع تشکیل «کمیته صیانت از آراء» را مطرح کردند! این اقدام یکی از بخش های پازل پروژه بزرگ فتنه ۸۸ بود.

«انتخابات مهندسی شده» و «انتخابات آزاد» کلیدواژه های طیفی است که هیچ اعتقادی به جمهوریت نداشته و ملاک اصلی اش در انتخابات، برآورده شدن منافع قبیله ای و حزبی و شخصی است. اصلاح طلبان در ماههای اخیر به دفعات بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد تاکید کرده اند. این در حالی است که تاکنون تمامی انتخابات ها در جمهوری اسلامی ایران به صورت آزاد و رقابتی برگزار شده؛ مشکل اینجاست که طیف اصلاح طلب ظرفیت نتایج این انتخابات آزاد و رقابتی را ندارند. این طیف نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه ظرفیت پیروزی در انتخابات.

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب چندی پیش با اشاره به عدم اقبال مردم به طیف اصلاح طلب گفته بود: «بدنه اجتماعی اصلاحات از دست رفته است... این فقط حدس و گمانه زنی نیست. این را بدنه اجتماعی اصلاح‌طلبان در انتخابات اسفند ۹۸ نشان داد. در این انتخابات لیست‌هایی که به نام اصلاح‌طلبان (مثل کارگزاران و...) ارائه شد، فکر نمی‌کنم توانسته باشد صدهزار رأی بیاورد، آن هم در تهرانی که چهار سال قبل، آقای عارف (سرلیست اصلاح‌طلبان) یک‌ونیم میلیون رأی آورده بود. این داستان قطعا برای انتخابات ۱۴۰۰ هم تکرار خواهد شد. در محافل و رسانه‌ها، صحبت از حضور آقای عارف، جهانگیری، محسن هاشمی، ظریف و دیگران است، اما به اعتقاد من مستقل از اینکه اصلاح‌طلبان چه کسی را به عنوان نامزد خودشان معرفی کنند (حتی اگر شخص آقای خاتمی هم نامزد و تأیید صلاحیت شود) در انتخابات آینده هیچ رأیی نخواهد آورد».

** می توانیم با هنرمندی مذاکرات موشکی را انجام دهیم

«سید علی خرم» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در ویژه نامه نوروزی روزنامه شرق نوشت: «با برچیده شدن طومار جنایتکار آمریکایی، دونالد ترامپ، امیدها برای مردم ایران جهت رفع دوران رنج و محنت، فقر و تنگدستی، کاهش ارزش پول ملی و گرانی سرسام آور، افزایش یافت. اکنون انتظارات مردم ایران از مسئولان این است که اگر نتواند با آمدن جو بایدن این دوران سخت را به پایان رساند، نشانه نبود چنین عزمی در آنها یا نداشتن هنرمندی لازم برای رفع تحریم هاست که در هر دو صورت فرقی نمی کند و در حقیقت نشانه حکمرانی نامطلوب است».

خرم در ادامه نوشت: «با اطمینان می توان گفت در دولت جو بایدن تقریبا هیچ مسئول ضدایرانی منصوب نشده و خدا کند در معرض سیاست ها، آنها همین مواضع را حفظ کنند. مواضعی که تاکنون از سوی دولت بایدن در ارتباط با برجام عرضه شده، مثبت اما ناکافی است. جو بایدن قصد دارد به برجام بازگردد ولی براساس فشار جمهوری خواهان، اتحادیه اروپا، اسرائیل، عربستان و بقیه متحدان و شرکای آمریکا در جهان، اولا در شرایط حاضر می خواهد ابتدا ایران نشان دهد عزم بازگشت به تعهدات خود در برجام را دارد، ثانیا می خواهد اگر بشود شرایط جدیدی در برچام بگنجاند که صنعت موشکی و نقش منطقه ای ایران را به خاطر متحدان خود مهار کند».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه نوشت: «این بستگی به هنرمندی جمهوری اسلامی دارد که چگونه با ابزار دیپلماسی طوری با آمریکا مذاکره کند که شرایط را برای خود در راستای حداکثر منافع فراهم کند. نه نشستن و داد و فریاد و محکوم کردن این و آن، کمکی به منافع ایران می کند و نه تندروی در سطح نطقه و جهان، بلکه برعکس این دو راهکار ایران را از هر موفقیتی باز می دارد».

آخوندی: حقوق ۲۵ میلیونی مدیران، ناچیز است! / می‌توانیم با هنرمندی مذاکرات موشکی را انجام دهیم

اصلاح طلبان علیرغم ادعاهای فراوان، متاسفانه به هیچ عنوان در حوزه های کلان از جمله سیاست خارجی، اقتصاد و حوزه دفاعی با ابتدایی ترین مفاهیم نیز آشنایی ندارند.

این فعال اصلاح طلب مدعی شده است که «با اطمینان می توان گفت در دولت جو بایدن تقریبا هیچ مسئول ضدایرانی منصوب نشده است»! این ادعا در حالی است که تنها در یک نمونه، جو بایدن چندی پیش «ریچارد نفیو» مشهور به «معمار تحریم های ضدایرانی» را در وزارت خارجه منصوب کرد.

نکته قابل توجه اینجاست که نفیو در دولت جمهوری خواهِ «بوشِ پسر» نیز مسئولیت طراحی تحریم های ضدایرانی را بر عهده داشته و البته وی در دولت اوبامای دموکرات نیز با همین کارویژه حضور داشت.

ریچارد نفیو در کتابی با عنوان «هنر تحریم‌ها» که اواخر سال ۱۳۹۶ منتشر کرده است به چگونگی تحریم‌ها و اهداف متفاوت آن می‌پردازد. او در مصاحبه‌ای که به مناسبت انتشار کتابش انجام داده است، با این سؤال خبرنگار روبه‌رو می‌شودکه «منظور شما از واژه تحمیل درد که در جای جای کتابتان آورده‌ای چیست؟ این درد را باید حکومت‌ها تحمل کنند یا مردم؟». نفیو در پاسخ می‌گوید: «این بستگی به آن کشوری دارد که تحریم شده است و اینکه مردم کشور چه نقش و جایگاهی در نظام حکومتی کشورشان دارند. در برخی از کشورها مثل کره‌شمالی و حتی روسیه باید درد را به دولت وارد کرد اما در مورد ایران {که حاکمیت آن مردمی است} باید مردم را هدف قرارداد».

طیف اصلاح طلب که دوگانه دروغین «هسته ای-معیشت» را در کارنامه خود دارد، علیرغم عیان شدن خسارت محض برجام، این بار سراغ توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران رفته است.

کارشناسان اقتصادی تاکید دارند که تحریم ها نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد در مشکلات اقتصادی سهیم است و ۷۰ الی ۸۰ درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت دولت است. با اینحال اصلاح طلبان وضع فعلی اقتصادی را که نتیجه گره زدن امور کشور به برجام است را به توان دفاعی و قدرت منطقه ای کشورمان گره می زنند.

اگر مشکلات اقتصادی کشور با مذاکره با آمریکا قابل حل بود، باید در سالهای گذشته و به واسطه برجام، همه مشکلات رفع و ارزش پول ملی افزایش و تحریم ها نیز لغو می شد. اما در عمل هیچکدام از موارد مذکور رخ نداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    29 1
    واقعا هم کسانی که دستمزد بالایی دارند از شرایطشان راضی نیستند و مرتب غر می‌زنند و انتقاد می‌کنند چون یا زیر بدهی هستند یا به زندگی لاکچری نرمالی که میخواستن نرسیدن
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      22 1
      با بی تدبیری و سوء مدیریت شون ارزش پول ملی را به یک دهم تقلیل دادند حالا میگن حقوق 25 میلیونی معادل 1000 دلار است و ناچیز است !!!!
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      5 44
      درود بر استاد دکتر آخوندی ، فرمایشات ایشان متین است. شما انسانهای کوچک تمامی نخبگان کشور را میخواهید فراری بدهید.
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      17 2
      خیلی از مدیران که در ادارات هستند نه تنها نخبه نیستند بلکه اندازه‌ی یک اپراتور ساده هم توانایی ندارند تحصیلات ندارند وفاداری به این کشور و نظام هم ندارند فقط به خاطر سابقه کار و روابط ترفیع گرفتند. البته ما هم موافقیم بهشون دستمزد در شان مدیر بدن به خلاف کشیده نشن کنترلشون هم کنند یه نفر ۲۰۰ نفر از فامیل‌هاشو استخدام نکنه.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    63 2
    خدا ازت نگذره که بسیاری از مردم رو الان زمین‌گیر کردی قوه قضاییه چرا دستگیرش نمیکنه؟
    • FI ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      15 1
      متاسفانه تا زمانی که اسامی مجرمین سیاسی و اقتصادی با م, د, ر, ز اعلام بشه, این رویه به همین منوال ادامه خواهد داشت. و این نشان دهنده اینه که همه مسعولین از هر قوه میخواد باشه, همهشون همدست هستند, فقط در مقابل مردم نقش پلیس بد و خوب را بازی میکنند. اخلالگران خرد و متوسط را حتی حکم اعدام میدن, ولی مسببین اصلی که همه خیانتها زیر سر آنهاست, یا با تغییر مسعولیت رد گم می کنند یا نهایتاً به حکم تعزیری و چند ماه نمایشی به حبس محکوم میکنند.
    • علی IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      13 5
      چون باهم هستن
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      14 0
      13.58. احسنت. درست گفتی.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    53 1
    نفرین میلیون ها جوان ایرانی پشت سرت است جناب آخوندی
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    37 0
    خواهش می کنیم این چند روز تعطیلی که دیگه تموم شد را با نمایش قیافه نامیمون آخوندی خراب نکن این بشر فکر نکنم نزدیکانش هم ازش دلش خوشی داشته باشن مگر اون موقع که خوب براشون پول در می آوورد.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    44 2
    آخوندی: حقوق ۲۵ میلیونی مدیران، ناچیز است - " اگر مدیر ، مدیر باشد بله ناچیز است ولی اگر مدیر مثل شما باشد ماهی 2/5 میلیون هم زیادش است !"
    • سعیدافشار IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      18 1
      صفرریال هم زیادشه لیاقت حمالی هم نداره چه برسه کارمندی
    • نمک نشناس IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      12 0
      برای .....مثل آخوندی 25 میلیون یه دونه پسته است.
  • سید IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    24 3
    آرزوی اصلاح طلبان تهوع آور برای سلطه مجدد و طولانی بر قوه مجریه به فضل خدا در این سال با خود این جماعت خبیث، خائن و فتنه گر به گور سپرده خواهد شد و خیال واهی نجات این نحله از طریق گشایش مذاکره با یانکی ها به جایی نخواهد رسید! البته به شرط هوشمندی و خردورزی ملت!!!!
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    21 2
    یک عده ... دور هم جمع شدن اسمشونو گذاشتن فعال سیاسی اصلاح طلب ******************* با ادب باشید لطفا
    • محمدایوب IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
      26 1
      اصلاح طلبان فاحشه های سیاسی هستند وطن فروشی میکنند ودرایران زندگی میکنند نان وطن میخورند ودراغوش آمریکا عشوه گری میکنند. آن خانم که تن فروشی میکند شرفش از اینها بیشتر وقابل احترام ترازاین وطن فروشان است زیرا او از بی تدبیری وناکارامدی. این وطن فروشان این کار را میکند اما این نامردها وطن رامیفروشند وطنی که برای زنده ماندنش. 300هزار جوان پاک وازاده جانشان را برای او داده بودن.
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    27 0
    ان شالله که خیر نمی بینید
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    23 0
    تویه مسکن دستت بودببین چکاربسرش اوردی چنان اوضاع مسکن رانابودکردی ک ماقشرضعیف ومتوسط هرگزبه مسکن نخواهیم رسید.. حالاکسی بهترازتوبلدنیست یعنی که میخوای بحث موشکی کنی باغرب؟؟ خنده داره توبروبارفقات برجامی ک کلاه رفته سرتون درست کنیدتا باشه موشک...
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    10 0
    حقوق کارگران ومعلمان باید زیاد شود ولی حقوق مدیران کم شود همسانسازی یعنی عدالت حضرت علی ع
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    15 0
    برای شماها هم مث من قیافه این یارو فول میزنه؟
  • رهگذر IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    11 0
    مشکل اینجاست که عده ای با حقوق کارمندی قصرنشین شده اند !!!!! جادارد قوه قضاییه به صورت کاملا شفاف به اموال مدیران رسیدگی و اموال نامشروع را به بیت المال برگرداند و متخلفان را به جزای قانونی برساند
  • Nm IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 10
    تمام مدیران ومدیریت ها را با چوب ویا چماق ویا انگ و پرونده سازی از صحنه خارج کردید درست است که خیلی اشکالات داشتند و امثالهم ، اما چقدر مملکت باید هزینه دهد تا مدیری مشابه ساخته شود
  • شرقی IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    18 0
    هنوز هم در سرطانی بودن اصلاحات شک دارید؟
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    13 0
    آی ملت ما بابت برجام کلاه سرمون رفت شما هم بیاید موشکی رو بدید که یر به یر بشیم
  • علی IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    25 0
    جناب آخوندی توکه میلیاردی از بورس سود زدی به جیب پول مردمو باحیله کشیدین بالا آخه چرا تو باید نظر بدی ؟راستی چی شده اون بالا ها اینا چپاول میکنن و نظرهم میدن.
  • فدای رهبر IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    30 1
    اخوندی غلط کرده
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    24 0
    آخه یه آدم چقدر می‌تونه مثل انگل از جامعه و مردمش استفاده کنه آخوندی کثیف
  • مهرناز IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    20 0
    اخوندی تحصیلکرده انگلیس با بورسیه شرکت نفت در زمان زنگنه " معلوم نیست سرت درکجا قراردارد " چنین اراجیف سرهم می کنید.
  • GB ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    19 0
    نوکران استکبار اصرار دارند قدرت نظامی را کاهش دهیم تا امریکا بلای لیبی و عراق وافغنستان را بر سرمان بیاورد
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    21 0
    لعنت بر هرچی اصلاحاتی دزده هر موقع این مرتیکه اخوندی رو می بینیم حالم بهم میخوره
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    11 1
    همه باید به فرد رای دهند که پیروزی ما قطعی شود بعضی می گویند انقلابیون باید متحد شوند نظر خیلی ها سعید محمد است فرد شایستی هست
  • یاور انقلاب IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    39 0
    اقای سوپر ملیاردر اخوندی واقعا متاسف هستیم که اصلاح طلبان درچه فکری هستند ، اگر این چند ماه صبر کنید انشا ال... بساط شما برچیده خواهد شد.
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    نباید انتظار داشت یه مدیر ارشد با مسئولیت های سنگین حقوق کم بگیره حقوق خوب بدن ولی ازش کار بخوان پاسخ بخوان حقوق خوب بدن ولی نباید اجازه بدن وارد کارهای اقتصادی بشه
  • قرچک IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    13 0
    آقای آخوندی هنر شما رو تو مسکن دیدیم که مردم رو بدبخت کردید هنر دوستان شما تو دولت رو هم دیدیم که نتیجه اش کوچک شدن سفره مردم بود. شما فکر می کنید که عقل کل هستید و همه فن حریف. موضوع موشک از فهم شماها بیشتره لطفا نظر ندید. در ضمن این مدیرانی که باعث این وضعیت جامعه شدند حداکثر حقوقی که میشه براشون درنظر گرفت حقوق پایه وزارت کار هست
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    4 0
    آخوندی در مورد حقوق 2.5 میلیونی کارگران چه ارزیابی دارد ؟
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    11 0
    واقعا اینا اسهال طلب هستند.
  • سید رضا IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    10 0
    آغای آخوندی تو دیگه زر زیادی نزن.خودت طراح مسکن مهر بودی بعدش میگی مزخرف است.پس متوجه شدیم خودت خیلی خیلی......بینهایت مزخرف هستی
  • سید رضا IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    5 0
    آغای آخوندی تو دیگه زر زیادی نزن.خودت طراح مسکن مهر بودی بعدش میگی مزخرف است.پس متوجه شدیم خودت خیلی خیلی......بینهایت مزخرف هستی
  • آرمان IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    6 0
    آقای آخوندی شما کاری کردید که مردم بویژه جوانان آرزو ی شان اجاره کردن یک مسکن است نه خرید یا ساخت مسکن چرا که آن را در خواب هم نمی بینند
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    12 0
    جون هر کی دوست دا رین از این اخوندی عکس و مطلب نزارین جووووووون هر کی دوست دارین به هر چی اعتقاد دارین اعصابم به هم میریزه
  • علی DE ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    12 0
    ای تف به اینهمه رذالت
  • maximoos IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    11 0
    اینا کی هستن که برای مردم نسخه ذلت و سازش میپیچن؟ احتمالا یکساعت هم تو خطوط مقدم نبرد دفاع مقدس نبودند و الان مدعی مملکت و خاک تو سری برای اسراییل.
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    14 0
    حقوقهای نجومی-یکی ازدم خروسهای دولت بیرون زد.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    13 0
    عده از جوانان کشور بدبختی و بیکاری با استعداد و مدرک و توانای ریالی برای سیر کردن شکم خودشان را ندارند ازدواجشان دیر شد اما عده ای به اسم مدیر حقوق های آنچنانی گرفته و فساد خودشان و خانوادشان را به رخ مردم ضعیف و مستمند میکشند
  • عباس IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    10 0
    این مدیر محترم بایستی بخاطر ترک فعلهایی که در زمان وزارتش داشته محاکمه بشه. اینطوری میفهمه که دنیا فقط جای حرف مفت زدن بدون حساب و کتاب نیست. ایشون یک عمره از عنفوان جوانی مدیر بوده و با همین حقوقهای ناچیز مدیریتی والان یکی از متمولین جامعه است. چطوری میشه این تناقضو حل کرد؟
  • رضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    10 0
    این بی عرضه، هنرمندی خود و دوستان و اعوان و انصارش را در ساخت مسکن و راه و مرغ و رو غن و... نشان داده. نیازی به عربده کشی سیاسی مجدد شما نیست. ان شالله بجای ننه من غریبم بازی آماده پاسخ در دادگاه بر عملکردتان باشید.
  • وطن پرست DE ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    11 1
    در یک حرکت جدی داره بجای پاسخگویی تخت گاز می ره به سمت طلب کاری. به دودلیل: فشار بر دستگاه قضایی برای پیگری پرونده پسرش. دوم: فرار از کارنامه سیاهش. اقای اخوندی اول بیا در مورد مسکن و کارنامه خودت در وزارت مسکن توضیح بده بعد در مورد هنر دیپلماسیتو به رخ بگش.
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    حقوق همه مردن پایینه،
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    7 0
    چرا کسی حاضر نیست به کارهایه اسم آخوندی رسیدگی کند تا عبرتی برای ستون پنجم و غرب زدگان خائن باشد
  • رضا IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    8 0
    آقا شما رو به خدا قسمتون میدم،اصلا نذارین همچین آدمایی وارد انتخابات بشن،به خدا مردم دچار سردرگمی شدند و نمیدونن خوب چیه و بد کیه.اومدیم دوباره یکی از اینا اومد به مردم وعده توخالی داد و دوباره رای آورد.بابا مگه این مردم چه گناهی کردن.بابا یارو چند سال قبل مذاکره رو پاره کرده ریخته دور ،مذاکره چی ،کشک چی .آقا ول کن دیگه.اینا از چیه آمریکا میترسن.
  • محمد IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    9 0
    ۲۵ میلیون پول یه صبحونه شون هست و قطعا کفاف خرج و مخارج مدیران و آقازاده هاشون رو نمی ده
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    9 0
    رای دادن به اصلاح طلب یا هر گونه وابسته به آنها خیانت در حق ملت ایران است. اشتباه دفعه پیش را نباید کرد که آیت الله رییسی را از دست دادیم
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    8 0
    الاغ کدخدا طناب پاره کرده بود و در صحرا میگشت ، گردن کلفت الاغ را دهقانی گرفت و برد به حیاط کدخدا ،کمی کاه جلوی الاغ ریخت و الاغ شروع کرد به عرعر و کاه را نمی‌خورد . رو به کدخدا کرد و گفت پس چرا نمی‌خورد ، کدخدا خنده ای کرد و گفت چشمش به چغندر افتاده دیگر کاه نخواهد خورد . او اینجا چغندر میخورده! حکایتی دست اول بود از حقیر در وصف کسانی که عادت به خوردن چغندر دارند برای او که ثروت اندوزی کرده از راه های مختلف دیگر ۳۵ م پشیزی نیست بچه های قوه قضائیه و سریال گاندو کجا هستند ، شیره وجود مردم را که اینان می‌مکند از حلقومشان بالا بکشند ؟
  • مرادي IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    7 0
    با انتخابات جديد رياست جمهوري همه تان می روید و از سر ملت مظلوم كم خواهد شد .
  • SE ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    9 0
    شعبان بی مخ اصلاحات
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    6 1
    25 میلیون میشه 1000 دلار یعنی حقوق یک هفته یک کارگر ساده در امریکا و کانادا. متاسفاته در سال آینده حقوق ماهانه کارگران 2 و 600 تعیین شده یعنی 100 دلار. یعنی کشک
  • DE ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    12 0
    آخوندی: حقوق ۲۵ میلیونی مدیران، ناچیز است! هههههه خخخخ ههههه خودشون را با مدیران بنز و وپورشه ومازاراتی و بوئینگ و لاکهید ...مقایسه میکنند.حقوق و مزایای الان شما حیف نونها دهها برابر حقوق و مزایای یک کارگر است . با این تفاوت که شما غیر از خالی بندی و هوچیگری و استخدام رفقا و ربر و بچ و گزارش کار زیر مجموعه به اسم خودتان کار دیگری بلد نیستید.ولی کارگر چرخه تولید در دستانش است. و قدرت خرید یک کیلو گوشت را ندارد.فقط بترکید
  • حامد IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    9 0
    ........،اگر ۲۵ میلیون ناچیز است حقوق ۴ میلیونی من بازنشسته ناجا( که بیشتر خدمتم در مرزبانی بودم تا تو با آرامش بتونی بیت المال رو به جیب بزنی) چی محسوب میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    5 0
    با سلام ارزیابی و تحلیل اظهارات خرم نشان می دهد که رسانه های اصلاح طلب و افرادی نظیر خرم چه نقش مخربی در تحریف و سفسطه دارند و موضوع سیاست ورزی را به سطح یک کمدی لوده گی تنزیل کرده اند. بنظر می رسد نیازی به پردازش موسی پور و مشاوران نفوذی در سریال گاندو نیست زیرا بطرز عیان تری اظهارات خرم آن نقش را بازتاب می دهد.
  • سید فروزان CH ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    13 0
    امثال اخوندی را باید به دادگاه کشاند
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    7 0
    انشا الله تا دو ماه دیگه شما کم میشه،مذاکرات موشکی را در خواب میبینی حقوق ۲۵ میلیونی خیلی هم زیاده سخنان امام خمینی و رهبر را به کل فراموش کردی؟نگذارید این انقلاب به دست نااهلان و نا محرمان بیفتد!
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    10 0
    اگر در چین یا کره شمالی این مدیران مخرب و ناکارآمد پیدا شود آنها را بدون تشریفات جلوی تمساح های گرسنه می اندازند
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    9 0
    این آخوندی که باعث بازار مسکن سر به فلک بگذاره وترک فعل انجام داده چرا نمی گیرند محاکمه کنند
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    6 0
    شهیدرجایی میوه له شده میخرید مثل مردم با سهمیه مواد غذایی میخرید بعد تو میگی ۲۵ میلیون کمه؟؟!!!کجایند مردان بی ادعا........
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    5 0
    مدیران بی خاصیت
  • احمد IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    4 0
    همان هنرمندی که آخوندی در خصوص مسکن بخرج دادند برای هفت پشتمان کفایت می کند لذا نیازی نیست ایشان در خصوص موشکی هنرمندی بفرمایند!!
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    احمدی نژاد دنیایی خونه ساخت اونموقع پراید بود 6 میلیون حق پیروز است وباطل نابود شدنی همانا باطل نابود شدنی است
  • علی میرزایی زاده IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    خدا وکیلی شرح حال و زندگینامه ایشان واقعا !!! حالا از اول انقلاب که از این شاخه به آن شاخه پست داشته و مدرک تحصیلی هم مطلوب مسکن بود که با کمال وقاحت میگوید مسکن مهر !!!! بعد مسکن ملی را با چندین برابر تایید میکند و در مورد حقوق مدیران ۲۵ میلیون میگوید کم ایت من هم ۴۳ سال پست داشته باشم و در انگلستان مدرک بگیرم میگویم ۱۰۰ میلیون هم کم است. خدا بداد کارمندان و کارگران مخصوصا بازنشستگان برسد حالا این استاد دانشگاه، خدا به داد دانشجویان و مردم ایران با این افکار برسد.
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    این همه توی کشور بیکارن بعد هی حقوق را میبرن بالا با چاپ اسکناس یا مالیات بر دیگران
  • FR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    2 0
    با هنرمندی وهیچ ترفندی نمیتوانید موشک ها را ازبین ببرید ولی با شامورتی بازی دولت همفکرتان میتوانید احیانا دوباره رای بیاورید.....
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    5 0
    کسی نیست دهن این... رو گل بگیره خدای حقش ازادیه وگند زدناش هیجی؟؟؟
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    4 0
    این آخوندی هنوز داره حرف میزنه.
  • س IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    یکی به این شخص به اصطلاح متفکر بگوید کدام کشور مستقل برای داشتن موشک مذاکره کرده و البته به نظر من اجازه گرفته، چرا که حرف ایشان معنی مذاکره نمی دهد بیشتر معنی اجازه می دهد یعنی آیا آمریکا! اجازه می دهی ما هم چندتا موشک تولید کنیم. نکته دیگر معمولا برای ایجاد روابط سیاسی و اقتصادی مذاکره می شود نه برای اینکه آیا موشک ما چقدر برد داشته باشد. ختم کلام اینکه بانکها باید بجای بنگاه داری و دادن وام به افراد خاص و همچنین وام دادن های بی رویه به کارمندان خود به تولید کننده وام داده تا تولید رونق پیدا کند والسلام
  • صابر IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    مگر یکبار با مذاکره تمام تحریمها را بالمرا لغو نکردند؟؟؟!!!. جاسازی کلی جاسوس در برجام از جمله هنر های اقایان طرفدار مذاکره است. اینکه معلوم شده بسیاری از باند خاتمی و روحانی اهداف دشمن را پیگیری می‌کنند
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    به 14:12تو هم حتما فرار کردی؟ دقیقا الان کجایی؟
  • حسین US ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    شما را بخدا این مردک با بزرگ نکنید
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 1
    خرم گفته اینکه تحریم ها در زمان بایدن کم نشه یا از عدم عزم ماست یا عدم هنرمندی ما. یادش رفته حالت سوم رو بگه: پستی جناب بایدن
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    چرا.به دشمنانش .به خائنها میدان میدهند.انهایی که بیشتر حقوق میگیرند.بجای خدمت بیشتر ضربه میزنند.امثال اخوندی اگر تنبیه نشوند مردم به نظام بدبینتر خواهندشد
  • US ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    اقتصاد کاپیتالیستی فقط باعث نابودی تولید و بدبختی ملت و فساد میشود چون نظارت و پاسخگویی نیست و رانت و پارتی فراوان. باید مثل چین اقتصاد تولید-محور با کنترل دولت و شراکت بخش خصوصی داشت
  • ستم روا IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    1 0
    آیا در این کشور پهناور یک حقوق دان یک وکیل یک دادخواه آزاده وجود ندارد خسارت هنگفتی که این مدعی برکشور ومردم وبدنه اجتماعی اقتصادی انسانی حال واینده ایران وایرانی وارد ساخت حداقل به محکمه ارائه کند بخدا قسم اگر درد امانم میداد داد تمام آلونک نشینان داد تمام کسانی که بخاطر مشکل مسکن از ازدواج منصرف یا مجبوربه جدایی شدند داد کارتن خواب وماشین خواب را از این مقصر نابسامانی مسکن واقتصاد اشتغال وکارافرینی مربوط به آن که در دوران مدیریتش همه را. منهدم نمودوبا افتخار از این عملکرد خائنانه یاد می‌کند میگرفتم آنقدر شکایت به هر شخص ونهاد وارگان در هر شهر و کشوری ارائه میکردم تا در گنیس ودر تاریخ ثبت شود وجهانیان بدانند چه برسر ملت ایران این کار گذاران ویرانی به اسم سازندگی وگفتگوی تمدن‌ها واعتدال آوردند وباز هم عطش زجر دادن ملت در وجودشان زبانه می‌کشد که اینچنین عربده می‌کشند وهنوز مدعی هستند من نمی‌دانم چطور این جماعت ناله رد صلاحیت سرمی هند و24 سال وشش دولت وسه رئیس جمهور دراختیار داشته اند درکجای جهان چنین یاغیان آزاد می‌چرخند ومبارز می‌طلبند
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    10 0
    این ها از صدقه سر مردم به ثروت های نجومی رسیدن.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 0
    درصدی اجاره خانه در کره جنوبی بالا رفت معاون مسئول اول کشورشان را توبیخ و اخراج کردند! کره ایها اگر آخوندی داشتند خوراک اتاق گازش میکردند.
  • مهدی NL ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    8 0
    عباس آخوندی کسی بود که با بی تدبیری و سو مدیریتش دربازار مسکن صاحب خانه شدن و واسه قشرمتوسط وپایین جامعه تبدیل به رویایی دست نیافتنی کرد. یه وزیربی انگیره باندباز،مروج اشرافیت وبیسواد که لابی و رابطه وزیرشد وبخش مسکن و نابود کرد.
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    3 0
    2/5میلیون تومان هم برای این حیف نونها زیاده چه برسه 25میلیون!؟حتی یک کار وکارنامه موفق نداشتن باید حقوق هم بابتش بگیرند
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    2/5میلیون تومان هم برای این حیف نونها زیاده چه برسه 25میلیون!؟حتی یک کار وکارنامه موفق نداشتن باید حقوق هم بابتش بگیرند!چون اگرحتی یک کارموفق داشتند وضع مملکت این نبود!؟
  • DE ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    11 0
    عباس آخوندی: تو چی حالیته؟ حیف یک ریال که از بیت المال تو حلقم توی بیسواد خالی بند برود! هنر شما چی است؟ اسم مدیر از بین نبر؟ تمام فعالیت تو در کل زندگیت به اندازه نیم ساعت کار کارگر هم نیست.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    5 0
    پس این اخوندی چرا بازداشت نمیشه
  • علیپور IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    جناب وزیر پول مردم خ.... اصلا وزرا و مدیران خودشان چیزی نیستند تا چه رسد به حقوق نوشته شان . ولی از قانونهای نا نوشته در مورد پرداخت و دریافت مدیران هم چیزی بگو!
  • یکی از این مردم IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    4 0
    منتظر محاکمه آقای آخوندی به اتهام خیانت در فتنه سال 88 و سوء استفاده از قدرت در زمان بلندمدت مسئولیت وزارتخانه هستیم.
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    به امیدمحاکمه دزدان اعتماد،اعتقادوجیب ملت نجیب ایران(دزد۶۴تن طلا.دزد۶۰میلیادلار جهانگیری،دزدسهام۶۰۰هزاررزمنده
  • ایرانی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    البته یه جورایی درست میگه این مردک . مدیران بی کفایت و بی لیاقتی که میلیاد ها دلار کشور رو با کثافت کاری حیف و میل کرند ۲۵ میلیون رو رو هوا نابود میکنند .
  • علی IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 0
    یعنی خاک عالم و دیگر کرات دیگر بر سر بی مغزت بچه را چه به سیاست
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    آخوندی الان باید پشت میله های زندان اوین بود نه این که با تکبر بیاید طلبکار هم باشد ضعف قانون را باید مجلس یازدهم رفع کند که مدیران ناکارآمد بعد از برکناری دیگر به منزلشان نروند بلکه مستقیم به اوین منتقل شوند تا دیگر مدیر نا کارآمد و نا بلد یا نفوذی نتواند وارد مدیریت کشور شود
  • حامد IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    1 0
    من هم مدیر هستم. مدیر دبیرستان. مدرک دکتری. فارغ التحصیل علم و صنعت. حقوق ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار.
  • مجید IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    بنظرم گفتکوی موشکی را شما انجام دهید شک ندارم که مانند ساخت مسکن موفق خواهی بود مردم هم شما را خیلی قبول دارند!!!!!!!!!!°°°
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    همین است که خود را عقل کل می دانید در کارنامه سما چه چیزی است که ۲۵ میلیون کم است آیا بیل می زنید یا ارث پدرتان است که فکر می کنید چون مدیر شده اید پس حقوق کارگران هم اضافه کنید شما زمانی می توانید موفق شوید که مردم راضی باشند پشت میز نشستن و حرف زدن را همه می دانند حتی اگر سواد نداشته باشد زندگی اشرافی بعضی از مسئولین را دارد کور میکند به خود بیاید میز به کسی وفا نکرده بلکه غفلت کنید باعث نابودی خودتان است مال و ثروت و مقام به کسی وفا نکرده است آخرش باید بگذاری بروی در قبر شاه و گدا یکی است ولی اعمال آدمی است که قبل از رفتن از دنیا از پیش فرستاده است
  • FR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    اگر اینها واقعا عاشق خدمت هستند فی سبیل الله وار کنند و حقوق نگیرند
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
    0 0
    شما اصلاح طلبها و اعتدالی ها کی می خواهید دست از سر ما مردم بردارید . این اقتصاد و این بورس این دلار . باید جوابگو باشید .
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 0
    جناب اقای خرمی، ما متاسفانه به خوبی در این ۷ سال مراتب هنرمندی دولت و اصلاح طلبان را در برجام مشاهده نمودیم. وای بر اینکه بخواهند با همین هنرمندی بر سر امنیت ملی کشور ما که در گرو توان موشکی کشور ما است مذاکره کنند.
  • ناصر GB ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
    0 0
    خدایش منو بابام و داداش سه نفری نصف این درامد نداریم پس ما چه کنیم سه تا خونواده هستیم میگن قشر پولدارین نه سهام عدالت نه معیشتی بهمون نمیدن خخخخخخخ خدایا چه پول مفتی میگیرن مگه چیکار میکنن
  • جسن IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
    1 0
    کسی که با یک خبر نگار زن برخورد فیزیکی میکنه بهتره بره گمشه و زر زیادی نزنه .
  • SE ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
    0 0
    دیگه همین مانده ،که این آخوندی بی لیاقت و ذلیل! بخواهد ،در مذاکرات موشکی ؟مدیریتی کند. شما ها اتمی را دادبد!کافیه. وزیر راه هم بودب،یک خانه نساختی.تازه افتخار هم میکنی که نساختی. اگر این مملکت صاحب داشت، خیلی وقت پیش شمارا !!آويزان میکرد. که دل مردم کمی خنک بشود، در ضمن مملکت هم !!بیش از این لطمه نبیند.
  • سينا IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۹
    0 0
    یعنی این همه مدت مسئولیت اداره کشور دست همچین شیطان صفت هایی بوده؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس