ویژه ها

جریان اصلاحات به هیچ عنوان نمی تواند از تابلوی دفاع از جمهوریت استفاده کند. دروغ تقلب در سال ۸۸ و دروغ اختیارات محدود از سال ۹۲ تاکنون، صلاحیت دفاع از جمهوریت را از این جماعت سلب کرده است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** وکیلی: ما اصلاح طلبان «صاحبِ مجلسِ عزایِ جمهوریت» نیستیم

«محمدعلی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس دهم که در انتخابات مجلس یازدهم- با حدود ۳۲ هزار رأی- از راهیابی به مجلس بازماند، در یادداشتی در روزنامه ابتکار نوشت: «ما اگر از پشت عزای جمهوریت بیرون بیاییم واقعیت‌های زیادی منتظرند تا با ما حریف شوند. همه ظرفیت ما خرج همتی شد، سقف رای او مشخص شد. حتی دست به دامان تعصبات قومیتی به عریان ترین شکل برای همتی شدیم اما عیار اقبالمان عریان شد. دیدیم که چگونه تشت اقبالمان فرو افتاده است. ادباری که به لیست جمهور شد (با همه اعتباری که به پایش خرج شد)، نشان داد که ما صاحبِ مجلسِ عزایِ جمهوریت نیستیم! تعارف را کنار بگذاریم».

وکیلی در ادامه نوشت: «اگر برای ریاست جمهوری بهانه رد صلاحیت آورده شود، برای لیست جمهور چه بهانه‌ای داریم. سخن این نیست که ردصلاحیت‌ها، حذف‌ها و تبعیض های سیاسی واقعی نیست؛ اما چرا این همه بهانه را می‌آوریم تا با واقعیت روبرو نشویم؟ مردم، شعارهای اصلاح طلبی را از زبان حریف بیشتر باور کردند تا از زبان ما...اگر این جریان می‌خواهد همه لکنت تاریخی زبانش و همه عقیم بودگی اش را به تبعیض‌های شورای نگهبان و سخنان امثال من در نشان دادن ادبارِ خودی‌ها، تخفیف دهد، این یعنی خود انتخاب کرده‌اند که اصلاح‌طلبی را بر دوش دیگران بگذارند».

اگر تحریم‌ها کاهش یابد «توان موشکی» قابل مذاکره است/ وکیلی: ما اصلاح‌طلبان «صاحبِ مجلسِ عزایِ جمهوریت» نیستیم

همچنین روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «سرنوشت نهاد اجماع ساز چه می شود؟» نوشت: «واقعیت آن بود و البته هست که اصلاح‌طلبان علاوه ‌بر شیوه بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان با مانع مهم دیگری به نام ازدست‌رفتن سرمایه اجتماعی روبه‌رو بودند و هستند... پایگاه اجتماعی خاصی با اصلاحات همراه نیست که در انتخابات مجلس، ریاست‌جمهوری یا شوراها با آنها همراه شود».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اصلاح‌طلبان باید بیش از آنکه به فکر ادامه کار تشکیلاتی باشند، برای گفتمان‌سازی و نهادینه‌کردن گفتمان خود در بستر اجتماعی تلاش کنند؛ خواه این گفتمان‌سازی در نهاد اجماع‌ساز شکل بگیرد و به بدنه جامعه منتقل شود، خواه اصلاح‌طلبان به‌صورت مستقل بازهم به جامعه بروند و برای مثال گفتمان‌ها در دانشگاه‌ها، بازار، فضای مجازی و... ایجاد و به جبهه اصلاحات منتقل شود».

روزنامه شرق تصریح کرد: «با این اوصاف وجود یا نبود نهاد اجماع‌ساز اصلاحات(ناسا) بدون درنظرگرفتن اصل بازگشت به جامعه امری بی‌فایده و عبث خواهد بود».

اگر تحریم‌ها کاهش یابد «توان موشکی» قابل مذاکره است/ وکیلی: ما اصلاح‌طلبان «صاحبِ مجلسِ عزایِ جمهوریت» نیستیم

اصلاح طلبان همواره تلاش کرده اند تا با حمله به شورای نگهبان، خود را مدافع جدی جمهوریت جا بزنند. این در حالی است که حمله به شورای نگهبان صرفا نقش پوشش را برای این طیف ایفا می کند. پوششی برای دیده نشدن سقوط پایگاه اجتماعی اصلاحات و پوششی برای دیده نشدن کارنامه خالی و پوششی برای دیده نشدن بی برنامگی و بیگانگی با مطالبات عموم جامعه.

در انتخابات ریاست جمهوری اخیر، نهاد اجماع ساز اصلاحات(ناسا) در کنار خاتمی و بهزاد نبوی و کروبی و موسوی و حجاریان و تاجزاده و علوی تبار و حزب کارگزاران و حزب اتحاد ملت و مجمع روحانیون مبارز و نهضت آزادی و...جزو بازنده های انتخابات بودند.

وقتی جریان اصلاح طلب در ماجرای قتل همسر دوم نجفی آن کارنامه را بجا می گذارد و در ماجرای حقوق های نجومی از مدیران حرام خوار دفاع می کند و در ماجرای برجام، از وعده لغو بالمره تحریم ها به وعده «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود» می رسد، نتیجه آن می شود که در بزنگاه انتخابات، نامزد این طیف فقط حدود دو میلیون و چهارصد هزار رأی کسب می کند.

جریان اصلاحات به هیچ عنوان نمی تواند از تابلوی دفاع از جمهوریت استفاده کند. دروغ تقلب در سال ۸۸ و دروغ اختیارات محدود از سال ۹۲ تاکنون، صلاحیت دفاع از جمهوریت را از این جماعت سلب کرده است.

**اگر تحریم ها کاهش یابد «توان موشکی» قابل مذاکره است

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «راز توقف پیشرفت در وین» به قلم «علی بیگدلی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: «از مواضع مقامات اروپایی و امریکایی چنین برمی‌آید که طرف غربی، برنامه مشخص و هماهنگ شده‌ای را به ایران پیشنهاد کرده‌اند و تهران به دلیل آنکه آن را تامین‌کننده شروط مدنظر مقامات ارشد کشور نمی‌داند تاکنون از پذیرش آن سر باز زده است. تهران تلاش دارد تا موافقت ایالات متحده را برای لغو تمامی تحریم‌هایی که پس از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای وضع شد، جلب کند در حالی که شواهد و مواضع طرف امریکایی نشان می‌دهد دستیابی به این هدف عملا غیرممکن است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «جو بایدن...برخی تحریم‌هایی را که در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ علیه ایران وضع و اعمال شده را بی‌ارتباط با موضوع برجام ارزیابی می‌کند و از همین رو موافق لغو آنها نیست، در مقابل ایران لغو همه این تحریم‌ها را شرط بازگشت به برجام می‌داند و بر این باور است که عدم لغو تحریم‌ها در این مرحله باعث می‌شود، طرف مقابل بخواهد از آنها برای وادار ساختن ایران برای نشستن بر سر میز مذاکره در موضوعات غیرهسته‌ای نظیر سیاست‌های منطقه‌ای یا برنامه موشکی استفاده کند».

در ادامه این یادداشت آمده است: «طرفین می‌توانند با یک ابتکار از این شرایط عبور کنند. پیشنهاد... آن است که تهران و واشنگتن بر سر مسائل برجامی یعنی تحریم‌های اصلی نفتی و بانکی و بیمه و... در مقابل اجرای بخش عمده تعهدات هسته‌ای توافق کنند و بعد در ادامه به گفت‌وگو بر سر مسائل مورد اختلاف نظیر تحریم‌هایی که ایالات متحده مایل به لغو آنها نیست مذاکره کنند. رخ دادن این اتفاق باعث می‌شود ایران از مزایای اقتصادی توافق بهره‌مند شود و با دستیابی به منابع مالی خود شرایط و کاهش ضعف داخلی در حوزه اقتصاد شرایط بهتری نیز برای مذاکره پیدا کند».

اگر تحریم‌ها کاهش یابد «توان موشکی» قابل مذاکره است/ وکیلی: ما اصلاح‌طلبان «صاحبِ مجلسِ عزایِ جمهوریت» نیستیم

علیرغم تجربه عبرت آموز و پرهزینه برجام، اصلاح طلبان همچنان مشغول گره زدن معیشت مردم به مذاکره با آمریکا هستند.

هدف آمریکا از مذاکره با ایران، به هیچ عنوان لغو تحریم ها نیست. آمریکا در پی آن است تا صرفا با وعده نسیه لغو تحریم ها، مولفه های قدرت ایران را یکی پس از دیگری از کار بیندازد.

هسته ای رفت ولی تحریم ها ماند؛ چرا؟ چون هدف آمریکا و اروپا این بود که با ابزار مذاکره، تحریم ها پابرجا مانده و صنعت هسته ای ایران دچار محدودیت گسترده شود، در ماجرای موشکی و منطقه ای نیز دقیقا همین روند مدنظر طرف غربی است.

طیف تندرو اصلاح طلب که مصداق بارز «کاسبان تحریم» هستند، در مسیر لغو تحریم ها سنگ اندازی کرده و دولت را به امتیازدهی یکطرفه و چوب حراج زدن بر مولفه های قدرت تشویق می کنند.

**کاهش مشارکت تقصیر منتقدان دولت روحانی بود!؟

«علی ربیعی» سخنگوی دولت و وزیر استیضاح شده کار که در سال ۸۸ نیز عضو ستاد موسوی بوده است، در یادداشتی در روزنامه ایران نوشت: «یکی از مهمترین موضوعاتی که در پی هر انتخاباتی برای نظام سیاسی اهمیت می‌یابد، میزان مشارکت است...از سال ۹۲ غالب تریبون‌های رسمی به خطای انتخاب مردم اشاره و بر هیچ‌انگاری دستاوردها تأکید می‌کردند. برساخته شدن عدم دستاورد مردم و بی‌اثری رأی یکی از علل مهم ناامیدی بود».

ربیعی در بخش دیگری از این یادداشت نوشت: «وقتی ناامیدی از صندوق ۸ سال در ذهن مخاطب نشسته باشد طبیعی است که انتظار مشارکت پایین خواهد آمد».

اگر تحریم‌ها کاهش یابد «توان موشکی» قابل مذاکره است/ وکیلی: ما اصلاح‌طلبان «صاحبِ مجلسِ عزایِ جمهوریت» نیستیم

یکی از نقاط ضعف جدی دولت روحانی، عدم انتقادپذیری و فاصله گذاری با کارشناسان و صاحبنظران است. سخنگوی دولت در این یادداشت، کاهش مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری را به گردن منتقدان دولت انداخته است.

وی هیچ سهمی برای کارنامه دولت در کاهش مشارکت در نظر نگرفته است. آیا عملکرد دولت روحانی در ۸ سال اخیر در میزان مشارکت در انتخابات اخیر نقش نداشت!؟

آیا کارنامه دولت در بورس مثبت بود؟ در قیمت گذاری و توزیع مرغ چطور؟ آیا کارنامه دولت در حوزه مسکن و اجاره بهای واحد مسکونی قابل دفاع است؟ آیا دولت روحانی در مدیریت بازار ارز کارنامه موفقی به جا گذاشت!؟

آیا دولت آقای روحانی در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در آبان ۹۸، موفق عمل کرد!؟ در اجرای سیاستگذاری دلار ۴۲۰۰ تومانی چطور!؟

آیا دولت روحانی در مبارزه با فساد کارنامه موفقی داشت!؟ آیا هیچ پرونده اقتصادی از بستگان روحانی و جهانگیری و نعمت زاده و آخوندی و...موجود نیست!؟

آیا دولت آقای روحانی به وعده های برجامی عمل کرد!؟ دولت روحانی به مطالبات کارگران، معلمان، مرزنشینان، تولید کننده ها، صادرکنندگان، شرکت های دانش بنیان و...به صورت جدی رسیدگی کرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    13 1
    جناب وکیلی که این روزها خیلی منتقد گروه خودش شده بهتر است در مورد مسایل مالی خانواده خودش در صنایع فولاد پاسخگو باشد.
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      18 2
      دلم برای چپ ها میسوزه! هنوز فکر میکنن روحانی رییس جمهوره منتخب هست و اونا بر تمام قوا مسلط که نسخه سازش و مذاکره می‌پیچن! یکی اینا رو از خواب بیدار کنه
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      3 1
      شما احمقا همیشه قدرت دستتون بوده وهیچ وقت نگذاشتین کشور رو به جلو حرکت کنه
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      جناب بیگدلی و سایر اصلاح طلبان تهوع آور دوره شما و آن نسخه های کذائی تان به سر آمد! تاریخ مصرف شما منقضی شد! نسخه تان را در کوزه بگذارید و آبش را بخورید شاید مشفی تان بشود!
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    9 30
    مردم را گمراه نکنید . اوضاع کشور انطور که شما تبلیغ می کنید بد نیست . به لطف خدا مردم در امنیت و اسایش زندگی می کنند . و اگر مشکلی هست همه باید کمک بدهیم و با همدلی کشور را بسازیم .مشکل اصلی دینداری و تقوا است . از ما حرکت و از خدا برکت .
    • علی IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      3 5
      معلومه خوب وضع مالیت خوبه یه سر به باقر شهر یا کوره های آجر پزی بزن تو همین تهران ببین مردم چطوری زندگی میکنن
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    22 1
    مقاومتی که مردم مستضعف تاوانش رو بدن ارزش نداره امیدوارم حداقل آقای رئیسی مردم درک کنه روحانی که اصلا مردم براش مهم نبودن
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    22 4
    ّبهترین راه خودکفایی کشور است چهل سال دارید مذاکره میکنید هنوز ملت صف مرغ هستند به جای ساخت نیروگاه هسته ای ابتدا بهتر پتروپالایشگاه و گلخانه بسازید
  • محمدایوب IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 0
    در رابطه با مذاکره موشکی یکی ازمسئولین گفت غلط میکند هرکه بخواهد مذاکره کند. واما آقای ربیعی سفارش دادیم برایتان کمی شرف وخجالت وحیا سوغات بیاورند. دره صورت مشارکت کم یا زیاد به زباله دان تاریخ خواهید رفت بیایید درمیان مردم چرایک مرد درمیان شما پیدا نمیشود که بیاید درمیان مردم. فقط. پشت پرده.حرف مفت میزنی.
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    3 0
    کلا اصلاح‌طلبان اصرار شدیدی به باج دادن دارند؟! حتی چیزهایی که مال خودشان نباشد.
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    1 0
    یعنی باید باور کرد که اصلاح طلبا تازه الف بای زبان دنیارو میخان یادبگیرن. وازین زندگی تحت سلطه ارباب بطرف فهم وشعور سیاسی حرکت کنن.ودست ازخیانتهای بیپایاان وغارت بیحدو حصر بیت المال میخان دس بکشن. اما عاقل نباید باورکنه. باید بگم این گفتا مدعیان اصلاح مثل توبه بسیاری از منافقین زندانی دردهه شصته=توبه گرگ مرگه .امیدوارم رئیس جمهور منتخب ملت گول این حرفای حرامخارانو نخوره که دقیقا بلائیکه اکبر طبری بسر لاریجانی و مرحوم شاهرودی اورد برسر رئیس منتخب خاهن اورد.خدا کمک کنه اقای رئیسیرو که اصلاح طلبا بانفوذشون مثل احمدی نژاد ضایعش نکن .چون اینها استاد ضایع کردن .دروغ گفتن .تهمت زدن ووووووو چاپلوسی هستند .خدایا اسلامو مسلمین ازشر این اشرافیت پرستان کدخداطلب محفوظو مصون بدار .امین
  • محمد IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 0
    جان اف کندی
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    8 6
    امروز دیگر بر سر هیچ چیز مذاکره نمی کنیم. سیاست قطعی ما برداشتن تمام تحریم ها و راستی آزمایی است و لاغیر و این نیز نیاز به مذاکره ندارد؛ و البته ایمان داریم که تا زمانی که هر تحریمی را خنثی نکنیم آن تحریم باقی خواهد ماند.
  • DE ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    13 6
    اگر تحریم‌ها کاهش یابد «توان موشکی» قابل مذاکره است/ جریان واداده و کله پوک و بیسواد اصلاح طلب که عرضه اصلاح کردن خودشان را هم نداشتند و فقط وضع مالی خود و برو بچ و رفقایشان را اصلاح کردند کاش گورشان را براز همیشه گم میکردند و قیم ما ملت نمیشدند. شما گنده تر از اون شاه بیمخ نیستید. ملت شما را هم به ذباله دان تاریخ خواهند فرستاد .
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    14 11
    مگر سلاح که ناموس سربازان ملت است در اختیار روزنامه و دله های سیاسی است که برسر آن مذاکره کنند - در امور سلاحهای نیروهای مسلح فضولی موقوف
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    12 4
    دورانتان به پایان رسید پادوهای کدخدا مردم با نه بزرگ شما کنار گذاشتند
  • بهرام IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    10 6
    *اگر تحریم ها کاهش یابد «توان موشکی» قابل مذاکره است!!!! طرف حالش خوب نبود،دراز کشیده بود، گاهی لکد محکمی پرت می کرد!!!! یکی گفت عجب زوری داره!!!؟؟؟ یه عاقلی گفت ، بابا طرف داره جون میده!!! داره میمیره!!! این نشانه مرگه نه قدرت!!!
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    13 7
    علی بیگدلی با بقیه ی افسادطلبان شکر زیادی خوردن ! همین مونده موشکی رو از بین ببریم !
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    9 7
    کثافت ها دنبال لیبی و عراقی کردن کشور هستند
  • بهرام IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    13 6
    هرروز گستاختر می شوند . زمانی حرف زدن در مورد معامله توان موشکی ایران جرات می خواست . اما این دریده ها عزت ایران را با خنجر خیانت پاره پاره کرده اند و چه بی مهابا و نترس سخن یاوه میگویند
    • JP ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
      0 0
      اون محاباست نه مهابا.
  • علی IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    11 0
    درمورد توان موشکی فقط حضرت آقا حرف می زند، بقیه خفه!!!! مخصوصا اصلاح طلبان فاسد مفسد ومنافق ریاکار ودروغگو اصلا حق اظهارنظر ندارند. تامام.....
  • SE ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    7 0
    اصحالات که در تمام انتخابات مورد تنبیه و انزجار مردم واقع شده اند بهتر است از گنده گویی و پیچیدن نسخه های ذلت دست بردارند تا بیش از این مورد خشم ملت واقع نشوند
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    0 3
    یعنی چی ؟!
    • CA ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
      2 0
      چی یعنی چی؟
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    4 0
    اگه همه چیز بدست اصلاح طلبان بود اصلا وارد حوزه هسته ای و موشکی و منطقه ای نمیشدیم . د وقتی که شوروی سی سال پیش فرو ریخت . این باصطلاح انقلابیون که حتی در فتح سفارت آمریکا نقش داشتند . خود را باختند و نظر بر رابطه با تنها ابرقدرت دنیا و فاتح بزرگ داشتند . نقل قول جناب مرحوم هاشمی مبنی بر عصر موشک نیست و نظر معروف او در مورد سوریه ( شیمیائی) . از همین جایگاه و عقیده میآید . جدا از کارهائی که در دوره دولت های مرتبط با ایشان و اصلاح طلب صورت گرفت که باز ریشه در ارتباط داشتن با غرب و بخصوص آمریکاست . در مذاکرات وین . اگر آمریکا و دوستان تصور میکنند که ایران در وضعیت ضعف قرار دارد و خواسته های خارج از برجام دارند . بهتر است خود را خسته نسازند . چون جز آنچه موضع رسمی ایران توسط رهبر و مسئولان بدفعات عنوان شده . مطلب دیگری قابل مذاکره نیست . و غیر از این اگر نمیخواهند و یا نمیتوانند بهتر است خود را خسته نسازند . چون ایران بر مقاومت خود اصرار دارد و باج به شغالان نمیدهد و قصد عقب نشینی هم ندارد . انشاءاالله ایرانیان با اتحاد و تلاش و هم افزائی خط بطلان بر تحریم ها خواهند کشید و قدرتمندتر راه خود را ادامه خواهند داد و به سر منزل مقصود خواهد رساند . به کوری چشم دشمنان و بدخواهان
  • CA ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۵
    11 1
    پس درواقع همه چی رو بدیم به آمریکا تموم شه بره!!!!!!!!؟؟؟
  • ح ر IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    7 0
    غلط کرده هرکسی در باره کاهش قدرت بازدارنده عظیم دفاعی ایران حرفی بزند و باید محکم بر دهان چرک الودش کوبید.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    5 0
    جریان اصلاح طلب وقتی توسط مردم پس زده شد میاد حرف هایی میزنه که بتونه اونور آبی ها رو راضی نگه داره و جذب کنه این جریان از شجاعت و درایت بویی نبردند شما نگاه کنید زمانیکه داعش به ۴۰ کیلومتری مرزهای ایران رسیده بود امثال همین حضرات اصلاح طلب میخواستند برن با داعش مذاکره کنند ؛)) این حضرات حتی از نوشتن مرگ بر امریکا و مرگ بر اسرائیل بر روی موشک ها هم میترسند و اون رو برهم زننده برجام میدونستند بزرگان این حضرات اصلاح طلب میخواستند مرگ بر امریکا رو از شعارهای مردم حذف کنند خوب اینها تا این حد وادادگی و انفعال در برابر دشمن داشتند سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برجام را برجام سه ضلعی میدانستند و برجام ۲ و ۳ را برجام منطقه ای و موشکی و نهایتا برجام ۳ را در داخل ایران میدانستند خوب حالا معلوم شده که برخی از این حضرات اصلاح طلب در دشمن شناسی و شناخت اهداف دشمن نمره شون صفره ؛)) یه اسمی از مذاکزه شنیدند و راهدحل تمام مشکلات رو مذاکره میدونن
  • IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    4 0
    والا قبلا همین ا اقای وکیلی میگفتند که : بجای دختر دلخواه « دختر عمو» [ی روحانی ] را به ما دادند تا دختر دلخواه نباشد وضع همین است / ظاهرا اقای وکیلی انگار برای چندمین بار شکست سیاسی- عشقی خوردند ؛)) / حالا ی رئیسی دختر دلخواه ایشون هست یا نیست !؟ باید از ایشون پرسید ؛))/ عیب نداره یه هشت سال دیگه باید صبر کنند تا ببینند دختر دلخواه پیداش میشه یا نه / بالاخره طلاق گرفتن اصلاح طلبان از ی روحانی یعنی همون دختر عمو ،جشن طلاق میخواد دیگه ، جشن طلاق هم چند سالی هست که مد شده لذا بهمین خاطر هست که ی وکیلی میفرمایند که : شاهد مجلس عزای جمهوریت نیستند ؛ در واقع شاهد مجلس جشن طلاق جمهوریت قبلی هستند ؛))) / البته اصلاح طلبان بعد از طلاق دادن این دختر عمو حالا حالاها باید مهریه این دختر عمو رو بپردازند چون خیلی این مهریه اش بالا بوده ؛)) / اگه بخاطر مهریه این دختر عمو[ی روحانی] زندان نیافتند حالا حالاها باید قسطش رو بپردازند / کنایه از اینکه اصلاح طلبان حالا حالاها باید تاوان بی تدبیری های این دولت رو بپردازند خوب دیگه میخواستین زیر بار ازدواج با این دختر عموی گرامی!! ؛)) نروید ی وکیلی ؛ وقتی زیر قسط مهریه اش موندی اونوقت معلوم میشه مجلس عزا هست یا نیست !؟
  • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    7 0
    ای بابا والله والله والله تاریخ رو برای عبرت شما نوشتن چرا استفاده نمی کنید لیبی وقتی به فنا رفت که معمر قذافی هسته ای رو باز کرد فرستاد آمریکا سوریه وقتی جولانگاه داعش شد که سلاح های شیمیایی شون رو دادن چرا حتما باید بدتر از سوریه و لیبی بشیم تا به این نتیجه برسند که توان موشکی قابل مذاکره نیست خداروشکر که رهبر بالاسر کشور هست وگرنه تا الان هزار بار تجزیه شده بودیم
  • ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    3 0
    اصلاح طلبان ۱۴۰۰ شبیه سازمان مجاهدین ۱۳۵۴ است. که بنظر میرسد تغییر ایدئولوژی در آنها اتفاق خواهد افتاد هرچند اعلام رسمی صورت نگیرد. این امر البته در سخنان اخیر سعید حجاریان مستتر بود. آنجا که میگوید آرمان اصلاح طلبی از طریق صندوق رای مرده است. این مفهوم مطلقا به معنی مردن اصلاحات نیست. بلکه حجاریان با این جمله تغییر فاز و تغییر ایدئولوژی از مباحث فرهنگی اجتماعی و سیاسی بصورت دموکراتیک را به فاز سخت و حتی نظامی اعلام میکند.
  • مجید IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    1 2
    چرا نباید درمورد موشک مذاکره کرد هیچ کشور درجهان دارای زرادخانه گسترده موشکی نیست هم گران است ونگهداری آن سخت وهم میزان مواد منفجره قابل حمل درموشکهای ایرانی خیلی کمتز از یک بمب افکن است فقط ایارن وکره شمالی زرادخانه موشکی دارند ایران می تواند با دریافت 50فروند اف 35 ودریافت تکنولوژی ساخت اف 35 ویا جنگنده طوفان انگلیسی ویا رافائل فرانسوی به شرط انتقال دانش ساخت وتکنولوژی تولید درمورد موشک هم مذاکره کند اگر دادند ماهم مذاکره می کنیم چون نمی دهند پس حرف هم نزنند
  • علیرشا IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    این غلطا به سیاسیون وابسطه غربگرا نیامده چون تنها قدرت به جامانده کشور که در اختیار شما نبوده وگر نه تا حالا تحویل داده بودید بدون انکه چیزی عاید کشور شود همین برنامه موشکی وتسلیحاتی است
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 0
    شاید عزا دار جمهوریتی که خودتان خرابش کردید ، نباشید. ،،، ولی عزادار غربگدایان هستید ..
  • ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۶
    0 1
    همه مسلمونیم تفرقه ممنوع.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    اصولگراها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس