انتخابات

«مهدی چمران» عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب: تنور انتخابات به شورای نگهبان ربطی ندارد؛ تنور انتخابات به عملکرد دولت دوازدهم ربط دارد که چه کاری انجام داده است.

سرویس سیاست مشرق - سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ هم‌زمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. در ستون  «صندوقچه انتخابات» به بررسی روزانه اخبار و حواشی انتخاباتی و رصد رسانه‌های داخلی و بررسی رسانه‌های معاند می‌پردازیم.

********

اگر توصیه‌ای از سوی رهبری باشد، شفاف و علنی اعلام خواهد شد

«هادی طحان‌نظیف» عضو حقوق دان شورای نگهبان در مصاحبه با روزنامه اعتماد در پاسخ به این سوال که «اگر شورای نگهبان به این جمع‌بندی برسد که فردی صلاحیت حضور در انتخابات را ندارد اما توصیه‌ای مثلا از دفتر رهبری برسد که فرد مدنظر صلاحیت دارد، شورا چه می‌کند؟» گفت:«شورا با توصیه کار نمی‌کند و وظیفه قانونی خودش را انجام می‌دهد. اگر هم مطلبی از سوی رهبری باشد، به ‌صورت علنی و شفاف اعلام می‌شود و هیچ ‌چیز پنهانی وجود ندارد. همان‌طور که در سال ۸۴ درخصوص تایید صلاحیت ۲ نفر از کاندیداها اتفاق افتاد و شورای نگهبان بر اساس قانون به آن عمل کرد».

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

طحان‌نظیف در بخش دیگری از این مصاحبه در پاسخ به این سوال که «چه کسی گفته اگر فردی خودی نیست، یعنی ضد انقلاب و ضد نظام است؟!» گفت:«خودی که در ذهن من است به این معناست که شخصی ساختارهای نظام را قبول دارد، قانون اساسی را قبول دارد و با همین مجموعه می‌خواهد کار کند و کار مردم را پیش ببرد. هر کسی که این شرایط را داشته باشد، از هر جریان سیاسی که باشد، خودی محسوب می‌شود. در این ۴۲ سالی که انتخابات برگزار شده، کسانی که تاییدیه شورای نگهبان را گرفته‌اند، ساختارهای نظام و قانون اساسی را قبول داشته‌اند و بعضا با اقبال مردمی هم مواجه شده‌اند. اگر کسی اینها را قبول نداشته باشد، نه در ایران و نه در هیچ جای جهان به او اجازه نمی‌دهند که او بر سرنوشت کشور و اجرای قانون اساسی کشور حاکم شود».

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی دهد

«عباس آخوندی» عضو ارشد ستاد موسوی در سال ۸۸ و وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت روحانی و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه با ایرنا گفت:«اتفاقی که من شاهد آن هستم، در خطر بودن وحدت سرزمینی و ملی است. همه دربارهبه همه چیز صحبت می کنند غیر از خود ایران و ملت ایران. واقعا نگران ایران هستم و مساله من ایران و یکپارچگی آن است. بنابراین اینها دلایل اصلی به صحنه انتخابات است».

آخوندی افزود:«سه گانه رییسی، جهانگیری و لاریجانی اصلا سه‌گانه نیست. با این صحنه شور انتخاباتی صورت نمی گیرد و مشارکت بالا نمی‌رود. در این این صورت میزان مشارکت حدود ۴۰ درصد است و این سه گانه ای نیست که بتواند حق انتخاب متنوعی را در اختیار مردم ایران قرار دهد».

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

وی در ادامه گفت:«شکل گیری این سه‌گانه ادامه وضع موجود با یک مقداری گرایش به سمت راست یا چپ است. هیچ تحولی از این سه گانه بیرون نمی آید و شوری را ایجاد نمی کند. اما اگر در انتخابات چهره های نماد تحول بیایند ممکن است حق انتخاب فراتر برود و احتمال حضور در صحنه بیشتر خواهد بود».

وزیر مستعفی راه وشهرسازی تصریح کرد: «من سه انتخابات در کشور برگزار کردم و با هیچ متری نمی توان عدم صلاحیت من را احراز کرد. اقدامات ما در وقایع ۸۸ قانونی بوده و در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتیم قانونی رفتار کردیم و کوچکترین اقدام غیرقانونی نداشتیم. من ۵ مرتبه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتم و این بزرگ‌ترین معیار سنجش است».

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

لازم به ذکر است که «مهدی آخوندی» فرزند عباس آخوندی چندی پیش به اتهام  «کارچاق کنی» و تخلفات مالی بازداشت شد. پسر آخوندی در وزارتخانه ای که پدرش در رأس آن بود، با دریافت مبالغی از بعضی پیمانکاران برای آنها در وزارتخانه دستور گرفته یا کارسازی می کرد.

پیگیری‌ها حاکی از آن است که با گذشت حدود یک سال و نیم از تحقیقات این پرونده، در روزهای گذشته کیفرخواست ۱۶۷ صفحه‌ای این پرونده صادر و به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است تا در آنجا مورد رسیدگی قرار گیرد.  براساس کیفرخواست، این پرونده ۲۶ متهم دارد که عباس آخوندی نیز جزو متهمان این پرونده است.

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نمی کنند

«محمد سلامتی» فعال سیاسی اصلاح طلب و دبیرکل سازمان منحله مجاهدین در مصاحبه با خبرآنلاین گفت:«اصلاح طلبان تصمیم بر مشارکت در انتخابات را دارند و این موضوع را رسما اعلام کرده اند بنابراین اگر عده ای انتخابات را تحریم کنند، بی تردید به حساب اصلاح طلبان گذاشته نخواهد شد ولو این که این عده منتسب به اصلاح طلبان باشند. در هر جناح طیف وسیعی از دیدگاه ها و نظرات وجود دارد،که بعضا حتی می تواند کاملا مغایر هم باشند اما مهم نظر رسمی کلیت جناح می باشد. معمولا بدنه و طرفداران یک جناح، نظر رسمی جناح را پی می گیرند».

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

سلامتی افزود:«در مورد جریان اصلاح طلب شیوه کار شفاف است. بدین معنی که بعد از تأیید صلاحیت ها و پس از تبلیغات و اعلام برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری،کاندیدای نهایی اصلاح طلبان از طریق نظرسنجی مشخص خواهد شد. این مکانیزم را همه کاندیداهای مورد تأیید "جبهه اصلاحات ایران"پذیرفته‌اند».

کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه های ضدایرانی

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «دوقطبی لاریجانی با نامزد پوششی؟» نوشت:«رقابت دوقطبی لاریجانی- رئیسی پیش از موعد انتظار آن هم نه با شخص خود رئیسی بلکه با سعید جلیلی آغاز شد؛ همان که از او به عنوان نامزد پوششی نام برده می‌شود. برخی اصولگرایان اعتقاد دارند جلیلی پوششی رئیسی نیست و هرکدام در کوران انتخابات بدل به قطب اصلی شود، باقی می‌ماند و دیگری کنار می‌رود. شاید هم جلیلی عامدانه سلف خود در شورای عالی امنیت ملی را به چالش می‌کشد تا به واسطه برخی محدودیت‌ها و معذوریت‌های رئیسی به عنوان رئیس فعلی قوه قضائیه، بار این دوقطبی فعلا روی دوش او بیفتد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«علی لاریجانی هم به نظر هوشمندانه به استقبال این چرخش می‌رود و جلیلی را حریف بهتری برای این دوقطبی می‌داند. سعید جلیلی بعد از لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و مسئول پرونده هسته‌ای شد و بعد هم که برجام در مجلس نهم و با حمایت و پشتیبانی علی لاریجانی تصویب شد، جلیلی یکی از مخالفان سرسخت آن بود و با نمایندگان مخالف برجام درون مجلس مراوده و نزدیکی بسیاری داشت و در کمیسیون ویژه برجام علیه آن سخنرانی می‌کرد».

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

شرق در این گزارش تصریح کرد:«وضع قطع‌نامه‌ها روشن است...کافی است که قطع‌نامه‌ها را بخوانید موضوع عجیبی نیست. مثلا قطع‌نامه ۱۹۲۹ جزء بدترین قطع‌نامه‌های شورای امنیت در طول تاریخش بود، یعنی همه فعالیت‌های بانکی و بیمه‌ای را تحریم کردند و اجازه بازرسی محموله ایرانی را به کشورهای مختلف دادند».

لازم به ذکر است که قطعنامه ۱۹۲۹ در سالگرد فتنه ۸۸ و با هدف تشویق و ترغیب جریان فتنه(جنبش سبز) تصویب شد. در همان مقطع «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه وقت آمریکا در پاسخ به سؤال خبرنگار واشنگتن پست که پرسیده بود قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت علیه ایران چه اثر قابل توجهی دارد؟ گفته بود:«این قطعنامه در حمایت از جنبش سبز صادر شده است».

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

‏یکی از فعالین رسانه ای با اشاره به فضاسازی اصلاح طلبان درباره قطعنامه های ضدایرانی نوشت:«اولین قطعنامه شورای حکام علیه ایران در دولت خاتمی صادر شد. بعد هم که روحانی مسئول مذاکرات شد، شش قطعنامه دیگر علیه ایران صادر شد».

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت:«اولین قطعنامه شورای امنیت هم  زمانی صادر شد که لاریجانی مسئول مذاکرات هسته ای بود. حتی قطعنامه دوم و سوم شورای امنیت نیز در زمان مذاکرات لاریجانی صادر شد.بعد از برجام هم قطعنامه ۲۲۳۱ صادر شد که طبق آن تحریم های متعددی در حوزه های مختلف علیه ایران باقی ماند».

۱۰ موضع کلیدی لاریجانی به روایت روزنامه اصلاح طلب

روزنامه سازندگی- ارگان رسانه ای حزب کارگزاران به دبیرکلی «غلامحسین کرباسچی» که ریاست شورای مرکزی آن هم بر عهده «محسن هاشمی» است- در مطلبی با عنوان «۱۰ موضع کلیدی علی لاریجانی در کلاب هاوس» نوشت:«برنامه هویت برنامه بدی بود، با برادرانم مرزبندی دارم، تا ۲۰ سال آینده همه بخش های کشور باید در خدمت اقتصاد و توسعه ایران باشد، برجام کار خوبی بود و احیای برجام هم کار خوبی است و باید هر چه سریعتر انجام شود».

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«جبهه انقلاب یعنی بزرگان انقلاب مانند رهبری، هاشمی، شهید مطهری و شهید بهشتی نه یک جناح محدود در کشور، باید FATF به تصویب برسد تا بتوانیم با دنیا کار کنیم، هم باید با شرق کار کرد و هم با غرب، امنیتی شدن اعتراضات در آبان ۹۸ کار را خراب کرد، آماده همکاری با محمدجواد ظریف هستم، آماده مناظره با سیدابراهیم رئیسی هستم».

سوپرمن سازی از «جهانگیری» همچنان ادامه دارد

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «صداوسیما و دلواپسان دنبال تخریب و حذف جهانگیری» نوشت:« منــاظرات انتخاباتی هنوز شروع نشده برخی  افراد و رسانه‌ها برای کاندیداهای جریان رقیب شمشیر خود را از رو بسته‌اند و از هم‌اکنون بنای تخریب و تضعیف را کلید زده‌اند. از تحریف توئیت جهانگیری درخصوص عزم وی برای گفت‌وگو با سایر کاندیداها در مورد مسائل مختلف کشور تا تلاش برای ردصلاحیت وی. قدرمسلم مخالفان جهانگیری از قدرت بیان بالای او و اطلاعاتی، که در حوزه‌های مختلف در اختیار دارد، واهمه دارند و از هم‌اکنون بنا را بر این گذاشته‌اند تا با تخریب وجهه او در جامعه اجازه هیچ نوع کنشی به جهانگیری ندهند».

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«دلواپسان نگران حضور و تاثیر اسحاق جهانگیری در انتخابات و به خصوص مناظرات انتخاباتی هستند. از همین رو است که چندی است بنای تخریب وی را در رسانه‌های خود آغاز کرده‌اند و از هر جهتی معاون اول روحانی را آماج حملات‌شان قرار می‌دهند. قدرمسلم آنطور که از شواهد و قرائن پیدا است مخالفان حضور جهانگیری در انتخابات به خوبی می‌دانند او اطلاعات زیادی از مسائل کشور در حوزه‌های مختلف دارد که می‌تواند در گفت‌وگو با مردم ورق را به نفع خود بازگرداند».

لازم به ذکر است که جهانگیری، آخوندی، شریعتمداری، همتی و...از جمله افرادی هستند که بانی و مسبب اصلی وضع موجود بوده اما ژست منجی به خود گرفته و در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده اند.

اگر آقای جهانگیری راه حل های ویژه برای رفع مشکلات دارد چرا در این ۸ سال آن را اجرا نکرده است؟ شاید برخی پاسخ دهند که وی اختیارات لازم را نداشت؛ سوال اینجاست که اگر وی بر فرض محال اختیارات لازم را نداشت، پس چرا استعفا نداد و پست معاون اولی رئیس جمهور را ترک نکرد. از کجا معلوم که همین فرد در صورت پیروزی در انتخابات، ۴ سال دیگر با بغض نگوید که مردم من حتی اختیار عوض کردن منشی خود را هم در قامت رئیس جمهور نداشتم!

حمایت رستم قاسمی از لاریجانی تکذیب شد

در پی انتشار برخی اخبار مبنی حمایت و کناره گیری «رستم قاسمی» وزیر نفت پیشین و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  از علی لاریجانی، دفتر وی اطلاعیه ای را صادر کرد.

دفتر رستم قاسمی در این اطلاعیه انتشار اخبار را کذب شدیداً محکوم و شایعات منتشر شده مبنی بر حمایت وی از علی لاریجانی را تکذیب کرد.

دفتر وزیر نفت دولت دهم اعلام کرد این کاندیدای مستقل به نفع هیچ گروه و فردی کناره‌گیری نکرده است.

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

تنور انتخابات به عملکرد دولت فعلی ربط دارد، نه شورای نگهبان

«مهدی چمران» عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت:«تنور انتخابات به شورای نگهبان ربطی ندارد. تنور انتخابات به عملکرد دولت دوازدهم ربط دارد که چه کاری انجام داده و متاسفانه همین عملکرد باعث مشارکت کم مردم در انتخابات شده است».

آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد/ کارنامه خاتمی و روحانی و لاریجانی در قطعنامه‌های ضدایرانی

چمران افزود:« اصلاً شورای نگهبان ۳۰ نفر را هم تایید صلاحیت کند، چه فرقی می‌کند و چه تاثیری در داغ شدن تنور انتخابات دارد؟ ربط دادن تنور انتخابات به تصمیم شورای نگهبان درست نیست، به مسائل دیگر مربوط می‌شود که باید آنها در مورد آن کار کنند...شورای نگهبان یک وظیفه قانونی دارد و کار خود را انجام می‌دهد. شورای نگهبان مجمع تشخیص مصلحت نیست که ببیند، خب حالا برای آمدن مردم پای صندوق‌های رأی چه کند و به نظر من، شورای نگهبان به این چیزها چشم ندوخته و در نهایت کار خود را انجام می‌دهد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 39
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    67 4
    بله تحولی رخ نمی دهد البته برای جیب شما
    • سوخته IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      44 1
      رئیسی هرچه باشد بهتر از شما خائنین و مفتخورهای دزد بیت المال است
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      22 1
      ریشه فساد در دولت باید خشکانده بشود و آیت الله رئیسی شایسته ترین فرد برای ریاست دولت است.
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      15 1
      مردم تحمل دولت سوم روحانی را ندارند رئیسی می آید تا به ناکارآمدی ها و سوء مدیریت ها و مفاسد پایان بدهد.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      10 1
      باید دید تحول از منظر آقای آخوندی چیست؟ جمع کردن ثروت از طریق رانت،نابود کردن منابع ملی به نفع قشر ثروتمند،مدیریت ناکارآمد،دل سپردن به بیگانگان،و .......شاید تحول از دید ایشان همین موارد باشد.قرآن چه زیبا استراتژی منافقان را بر ملا می کند.آنان می گویند قصد اصلاح داریم آگاه باشید آنان اهل فسادند.اولئک هم المفسدون
    • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      21 0
      اخوندی تو که قیمت خوه رو 10 برابر کردی خفه خون بگیر زر نزن بی شرف ازت متنفرم هزاران درود بر رییسی نازنین
    • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      9 0
      با انتخاب آخوندی ها تحولی رخ خواهد داد؟ فقط مسکن ۶۵۰ برابر گران شد ، ۶۵۰ برابر فحش به ملته . ۶۵۰ برابر !!!!!!!!!
    • کارت قرمزی برای آقای وزیر IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      8 0
      زانوی متکبرت را از گردن ملت بردار! می خواهیم نفس بکشیم ..
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      5 0
      چرا آقازاده ها و رانت خواران از آیت الله رئیسی می ترسند ؟!
  • سید IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    37 4
    بیش از چهل سال اصلاح طلبان تهوع آور با نظریه پردازی مزدورانی همچون بیگدلی و تاجزاده و آخوندی و مجلسی و وکیلی و آخوندی و حجاریان و هرمیداس باوند و زیباکلام و سریع القلم و ...... بر اقتصاد و سیاست این کشور حکومت کرده اند و اگر نگوییم با خیانت، اما به هرحال کشور را به آزمایشگاه تفکرات ولنگار مآبانه خود تبدیل و به این روز انداخته اند! آیا بهتر نیست دیگر با همان ثروتی که برای خود اندوخته اند دست خود را از این کشور و ملت کوتاه کنند و اجازه دهند میهن دوستان حقیقی بتوانند به داد این ملت و مملکت برسند؟!
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    40 3
    آخوندی : تحول یعنی غارت و چپاول ، بنابراین با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی دهد. اگر میخواهید تحولی رخ دهد و غارت و چپاول به حد اعلای خود برسد ما فساد طلبان فوق العاده فاسد را انتخاب کنید. قول میدهیم در کوتاهتربن زمان ممکن چنان بلایی بر شما مردم مظلوم بیاوریم که گینس را از نوشتنش شرمنده کنیم .
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    39 0
    خداییش ماهم میخواهیم تحولی رخ نده، شما همه تحول هارو انجام دادین
  • آرش IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 4
    حتما یه چیزی می دونه این وزیر
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    17 1
    از طنز روزگار این است فاسدترین فرد که با رانت و سواستفاده از قدرت دولتی به ثروت های افسانه دست پیدا کرده باشد آنوقت زبانی دار دارد و در تمام امور هم اظهار نظر می کند .
  • محمد IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    21 0
    از آقای آخوندی بپرسید که اگر ربع پهلوی و چند ضد انقلاب شناخته شده و مزدوران آل سعودی و داعش بیایند؛ تنور داغ می شود؟؟؟!!!
  • امیرو IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    17 0
    آخوندی با پرویی گفته با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی دهد! نه داداش اولین تحولش قطع شدن دست مفسدان از اصلاح طلبها گرفته تا آقا زاده های خوش گذارن و خوش کروموزم آنهاست.
  • احمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    21 0
    البته اگرمنظور آخوندی از تحول ، افزایش ده برابری قیمت مسکن ،سکه ، ارز وسایر مایحتاج مردم باشد من هم همین اعتقاد را دارم
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    21 0
    آخوندی بی کفایت بداند بله با آمدن آقای رییسی تحول مدنظر تان که زیر رو کردن نظام است رخ نمی دهد ولی دزدانی شناسایی می شوند که مردم همین تحول را خواهانند
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    18 1
    جالبه یه متولد عراق ،که اسپانیا زندگی میکنه وبچه هاش گرین کارت دارن ،نگران ایرانه،جل الخالق
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 1
    خدارو شکر که آقای احمدی نژاد و تیم مذاکره کننده اش(آقای جلیلی و...) در قطعنامه های ضد ایرانی و تحریم ها هیچ نقشی نداشتن..
    • FI ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      5 0
      نتانیاهو: اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند. اصلاح طلبان ثابت کرده اند که در مذاکرات از منافع کشور دفاع نکرده اند و بر مشکلات اقتصادی کشور افزوده اند. (دلیلش: مذاکرات خسارت بار برجام و تحریم های شدیدتر بعد از برجام و ایجاد گرانی و مشکلات اقتصادی با عدم کنترل قیمتها و به تعطیلی کشاندن کارخانجات و واحدهای تولیدی) - از اینها مذاکره نخواستیم - حرف نزنند ضررش برای مردم و کشور کمتر است.
  • FR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    12 0
    ما هم تحول را از زبان اخوندی به فروپاشی تعبیر میکنیم ولی خیال آخوندی راجت که از اون تحولهای مورد نظر اصلاحطلبان با آمدن هیچکس اتفاق نمیفتد
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    11 0
    آخوندی و جهانگیری و لاریجانی خیلی ملت فهیم را ساده فرض کرده اند! دیگر دوران شماها به اتمام رسید.
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    11 0
    فردی که با نابود کردن بخش مسکن کشور و موارد بیشمار خلاف الآن باید محاکمه شده باشه و پشت میله ها باشه سینه سپر کرده اومده جلو میخواد بشه رییس جمهور !!! صمیمانه به قوه قضاییه و شورای نگهبان خسته نباشید عرض میکنم
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    16 0
    آخوندی چون در فتنه 88 رییس ستاد میرحسین موسوی بود روحانی کردش وزیر و 4 بار با لابی های عارف و فراکسیون امید از تیغ استیضاح نجاتش داد
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    10 0
    باید به شما رای. داد که مواظب مسکنهاییکه ساختید باشید ...
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 2
    رأی من ،خانواده و دوستانم سعید محمد
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 0
    مزخرف ترین شخص و وزیر در تاریخ کشور همین آخوندی بی عرضه و پررو است نمی دانم با چه رویی ثبت نام کرده است
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 0
    حرف مفت نزن دیگه اخر خطی
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    5 0
    آقای آخوندی اونوقت میشه بگید با انتخاب شما چه تحولی رخ میده بجز تورم هزار درصدی و دیپلوماسی التماسی و ذلیلانه
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 0
    از تحولات مهم یکی این است که اختیار از شما سلب خواهد شد به حول و قوه الهی
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 0
    یعنی با انتخاب تحفه و عتیقه مزخرفی مثل تو عوضی همه چیز متحول میشه .
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    5 0
    آقا ی آخوندی اصلا می خواهیم آقای رئیسی بیاد که تحول ایجاد نشه از تحولات این دولت حسابی خسته شدیم.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 0
    شما خوبید آقای آخوندی اگر از پررویی امثال شما برق تولید می کردند مطلقا گرفتار مشکل قطعی برق نمی شدیم تمام دولت های قبل اگر چهار نقطه منفی در کارنامه داشتند چهار تا نقطه مثبت هم داشتند اما شما یک تنه در همه زمینه ها گل کاشتید واقعا نمی دونم دیگه چی بگم
  • محمد IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 0
    سنگ پا
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 0
    محاکمه آخوندی خواسته ماست
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    7 0
    آخوندی خطر واقعی برای ایران
  • حمید IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 0
    مشرق! کی نظر آخوندی رو خواسته؟!!!! حرفای ایشون ررای ملت پشیزی ارزش نداره. برای اثباتش از شورای نگهبان عاجزانه خواهش میکنم اونو تایید صلاحیت کنن تا بیاد و ببینه که چقدر نزد مردم منفوره و بجز خود و خانودش و الیته اعوان و انصار اون آقازاده محترم!!! کی بهشون رای میده!!!
  • DE ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 0
    مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    5 0
    اینکه هیچ اتفاقی رخ ندهد بهتر است از اینکه هر روز چیزی را از دست بدهیم
  • مهدی IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    8 0
    مرزهای سنگ پا جا به جا شد
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 0
    نون خالی می خوریم ولی به کاندید ضد اشرافیت رای می دهیم تا کور شود چشمان دنیابین وزرای با سرمایه هزاران میلیاردی
  • FI ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 0
    به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریم های ضد ایرانی فرو ریخته بود. برجام دستاورد اصلاح طلبان موجب افزایش عمر تحریم ها شد .
  • محمد IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 0
    ان شاء الله فرقش را مردم میکنند تو چشم آخوندی و دارودسته مرفه بی دردش
  • محمد IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 0
    ان شاء الله فرقش را مردم میکنند تو چشم آخوندی و دارودسته مرفه بی دردش
  • ایراندوست IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    6 0
    اولا آقای رئیسی نشان داده است که مدیر تحول است. ثانیا در صورتی که ایشان برنده انتخابات شوند و دولت تشکیل دهند دیگر فکر نمیکنم کسی در ارکان دولت پیدا شود که به خودش اجازه بدهد ریالی را جابجا کند.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 0
    ... اما با انتخاب پ..... مثل من همه چیز متحول میشود!
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 0
    خاک برسرتتنبل مفتخور بی عرضه یک وزراتخانه را چندسال اشغال کردی هیچ غلطی که نکردی هیچ جاده افتضاح،قطار،کشتی وهواپیما نداریم هرچی هم هست افتضاح-مرده شورتو ببرن که فقط باید میلیاردها تومان مثل گاو بریزند جلوت تا فقط جیبهاتونو با نجومیبگیری پرکنید
  • صرفا جهت اطلاع IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 23
    اخوندی درست گفته من خودم داداگاه و دادگستری رفتم زمان لاریجانی با رییسی هیچ فرقی نداشت . بی عدالتی فساد پارتی بازی... رییسی توانایی مدیریت بر کشور رو نداره... البته جهانگیری و لاریجانی و فلانی دیگه بدتر از رییسی ... کلا با این سیرک حال نمی کنم... پول انتخابات رو بدید فقرا کشور ریس جمهور نمی خواد
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 0
    آقای آخوندی اگر دهان گشادتت را ببندی اتفاق های خوب رخ خواهد داد , وجود مخرب شما و اصلاح طلبان این مملکت را به گند کشید , برو بمیر
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 0
    وقتی از مسئولی مانند اخوندی بابت سوء عملکرد در دوره وزارت هیچ بازخواست و محاکمه ای صورت نمی گیرد، باید منتظر شرکت چنین ادم های در انتخابات و فرار رو به جلو در جهت عدم پاسخگویی باشیم. واقعا جای تاسف دارد چنین شخصی وزیر ما بوده است. باید شب و روز به حال خود گریه کنیم
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 0
    آخوندی باید محاکمه بشه
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 0
    ترس از این دارید که رییسی شمارو به مدت ۸ سال توی زباله دون بندازه ؟
  • مسعود IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 0
    یکی نیست به این بگه تو دیگه حرفن نزن که بدبختی مردم سره مسکن زیره سره خودته
  • DE ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 0
    چه عکس جالبی از آخوندی اون اول گذاشتید دقیقا شکل شمئون پرزه همون شماعی زاده بود منظورم
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      1 0
      خوب اومدي ،عاليه
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 0
    عباس آخوندی تایید نمی شوی بشوی هم رای نداری.. محاکمه هم میشوی برای دزدی از بیت المال
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 0
    یعنی وضع موجود بده آخوندی هم این را فهمیده وضعی که وی و دوستانش مسبب آن بوده اند ولی میگه ما خیلی خرابکاری کردیم رئیسی نمیتونه متحولش کنه
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    3 0
    این اخوندی را تا اعدام نکنن معنی تحول رانمی فهمه پسرش را گرفتن یقه خودش هم گیره هنوز میگه تحولی نمیشه
  • زهرا IR ۰۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    2 0
    وقاحت برای اصلاح طلبان حد و مرزی ندارد. ندیدم از این مردمان کثیف تر
  • سربدار IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    فقط تحول با گفتن مسکن مهر مزخرف است ایجاد می شود بابا مردم ایران مواظب باشید این یارو را ندزدند که اینقدر حراف است
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    1 0
    آخوندي باجناق ناطق وهديه گرانبهاي ايشون به ملت است!!]ناطق او را وارد جايگاهي كليدي كرد!!
  • a IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    به این آخوندی و دیگر پیرمردهای تنبل و پرخرج باید گفت اولا با دروغهای شما درصد بالا نمیره دوما اگه مقداری هم درصد مشارکت پایین بیاد ولی افراد کاری و دلسوز بالا بیان بهتره از اینکه درصد بالا بره ولی افرادی مثل تو انتخاب بشن
  • DE ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    آخوندی: با انتخاب رئیسی هیچ تحولی رخ نمی‌دهد. مثلا فکر میکنید آقای آخوندی انتخاب بشه من آدم میشم نه والا
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    1 0
    من آرزوم بود آقای رییسی هشت سال پیش رییس جمهور میشد .
  • محمدرضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
    0 0
    آره تو خوبي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس