کد خبر 1213835
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
ماجرای قابلمه‌های واژگون چیست؟/این خانم‌ها نگهبان مسجدالاقصی هستند

با تداوم حملات شامگاه جمعه نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجد الاقصی و اهالی قدس رهبران گروه‌های فلسطینی به رژیم صهیونیستی هشدار دادند که هر لحظه باید منتظر پاسخ باشند.

به گزارش مشرق، صحن‌های مسجد الاقصی و محله‌های همجوار آن به خصوص محله «باب العامود» شامگاه جمعه به صحنه حملات مجدد نظامیان صهیونیست به فلسطینیان تبدیل شد.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در حملات شامگاه جمعه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان در مسجد الاقصی، محله الشیخ جراح و باب العامود دستکم ۵۳ نفر زخمی شدند که بیشتر جراحات به ناحیه چشم و صورت شهروندان فلسطینی وارد شده است.

حملات امشب رژیم صهیونیستی به فلسطینیان با حمله نظامیان صهیونیست به صحن‌های مسجد الاقصی آغاز شد و سپس به باب العامود کشیده شد. نظامیان صهیونیست امروز جمعه این منطقه را مسدود کرده و اجازه ورود فلسطینی‌ها به آن را ندادند.

منطقه باب العامود واقع در مرکز قدس طی ۱۰ روز اخیر صحنه درگیری نظامیان صهیونیست با اهالی قدس بوده است. اهالی قدس تاکید دارند که اجازه نمی‌دهند با بسته شدن منطقه باب العامود (محله‌ همجوار مسجد الاقصی) اسرائیل برنامه یهودی سازی قدس و تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را پیش ببرد.

دانلود

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به اتفاقات جمعه شب قدس گفت: «سکوت در برابر اتفاقات قدس ممکن نیست و دشمن باید هر لحظه منتظر پاسخ ما باشد.»

او در ادامه  از فلسطینی ها خواست خود را به مسجد الاقصی برسانند و تا روز ۲۸ ماه مبارک رمضان (که اسرائیل برنامه یورش به مسجد الاقصی را دارد) آنجا را ترک نکنند. وی گفت: «از هر فلسطینی که می‌تواند خودش را به مسجد الاقصی برساند می‌خواهیم این کار را انجام دهد و تا روز۲۸ رمضان آنجا را ترک نکنند.»

النخاله از فلسطینی ها خواست خود را به مسجد الاقصی برسانند و تا ۲۸ رمضان(که اسرائیل برنامه یورش به مسجد الاقصی را دارد) آنجا را ترک نکنند

مساجد قدس هم بسیج عمومی اهالی شهر در نزدیک‌ترین نقطه به مسجد الاقصی برای شکستن محاصره مسجد الاقصی و نمازگزاران در آنجا را خواستار شدند.

اما جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در بیانیه‌ای در واکنش به اتفاقات شامگاه جمعه مسجد الاقصی گفت: «آنچه رژیم اشغالگر بر سر نمازگزاران مسجد الاقصی آورده است نشان می‌دهد که جنگ صهیونیست‌ها علیه اهالی قدس و آزادی عبادت است.»

«اسماعیل هنیه» رئیس حماس در غزه هم درباره پیامدهای حمله نظامیان صهیونیست به مسجد الاقصی هشدار داد و گفت با شماری از مقامات منطقه برای توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران فلسطینی تماس تلفنی گرفته است.

رئیس حماس در غزه خطاب به نتانیاهو گفت: «با آتش بازی نکن ما با هر چه در اختیار داریم از مسجد الاقصی  و شیخ جراح دفاع می کنیم و شما بازنده این نبرد هستید.»

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان نیز اعلام کرد: «ما از جامعه بین الملل می‌خواهیم به مسئولیت کامل خود در حمایت بین المللی از ملت ما و مقدسات ما عمل کند.»

هنیه افزود: «دشمن در قدس مرتکب حماقتی شده که از عواقب آن بی خبر است.»

«محمد اشتیه» نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان نیز گفت: اتفاقات قدس و الشیخ جراح نمونه جدیدی سیاست نظام مند آواره ساختن فلسطینیان است.

ترکیه

«مولود چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه یورش نیروهای رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی و حمله به نمازگزاران مسلمان را به شدت محکوم کرد. وزیر خارجه ترکیه همچنین از آمادگی این کشور برای ارائه انواع کمک‌ها جهت تضمین برگزاری یک انتخابات مطابق با استانداردهای بین‌المللی در فلسطین خبر داد.

«فخرالدین آلتون» مدیر ارتباطات رئیس جمهور ترکیه نیز نسبت به شهرک‌سازی‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرد و گفت که حمله‌های رژیم اشغالگر به مسجد الاقصی را که نخستین قبله مسلمانان بشمار می‌رود، غیرقابل پذیرش خواند و آن را به شدت محکوم می‌کند.

از سوی دیگر، «ابراهیم کالین» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز نیروهای پلیس اسرائیل را به دلیل یورش به مسجد الاقصی با استفاده از بمب صوتی «به شدت» محکوم کرد. وی از نیروهای اسرائیلی خواست تا هرچه زودتر محل را ترک کرده و به «حمله‌های ننگین و بی محابای خود پایان دهند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس