فلسطین

جشنواره بزرگ «سیف القدس» به دعوت گروه‌های ملی و مذهبی فلسطینی در شرق غزه بعد از ظهر امروز شنبه با حضور هزاران نفر از مردم غزه فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش مشرق، این برنامه  با هدف گرامیداشت ۵۲ مین سالگرد جنایت آتش سوزی مسجد الاقصی  با حضور خیل عظیمی از مردم غزه به ویژه جوانان این منطقه محاصره شده آغاز شد.

شبکه عبری زبان کان در گزارشی از این مراسم تاکید کرد در حال حاضر این برنامه در ۲ نقطه در حال انجام است، بخشی در حال تظاهرات در نزدیک مرز غزه هستند و در نقطه دیگر محلی برای سخنرانی قرار داده شده است.

در ادامه این گزارش آمده است در حال حاضر چندین هزار نفر در این مراسم حضور دارند.

رسانه‌های فلسطینی هم از شلیک گاز اشک آور توسط نظامیان صهیونیست به سوی تظاهر کنندگان فلسطینی در شرق شهر غزه خبر  دادند.

به گزارش منابع فلسطینی از همان لحظات اولیه آغاز این برنامه شماری از فلسطینیان با آتش مستقیم نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

منابع آگاه در گروه‌های مبارز فلسطینی هم تاکید کردند، تاکنون دست کم ۶ فلسطین بر اثر اصابت گلوله مستقیم نظامیان صهیونیست زخمی شدند.

این در حالی است که شاهدان از حضور دست کم یک پهپاد اسرائیلی بر فراز تظاهر کنندگان و شلیک گلوله‌های گاز اشک آور به سوی آنها سخن می‌گویند.

سهیل الهندی عضو دفتر سیاسی جنبش حماس هم در رابطه با این برنامه تاکید کرد : پیام جشنواره امروز در شرق غزه کاملا مشخص و شفاف است، پیام آن این است که غزه و اهالی آن در کنار مسجد الاقصی و کرانه باختری قرار دارند ما هرگز اسیران و مسجد الاقصی را فراموش نمی‌کنیم ما هرگز در مقابل محاصره غزه که از گرسنگی رنج می برد٬ ساکت نخواهیم ماند.

این رهبر حماس افزود: ما تاکید می‌کنیم با تمام قدرت و امکانات خود برای رفع محاصره ملت فلسطین فعالیت می‌کنیم و از یادواره آتش سوزی مسجد الاقصی برای تحقق پیروزی و آزادی وطن خود از خداوند یاری خواهیم گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس