آذر منصوری

اصلاح‌طلبان در حالی خود را پیگیر منافع اکثریت معرفی می‌کنند که کارنامه آنها نشان می‌دهد این منافع اکثریت! صرفاً "برجام، وکیل‌الدولگی، گرانی بیشتر و فتنه‌گری" بوده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

توصیه جالب علی مطهری به مردم

حجتی‌کرمانی: کمک‌های ایران به "جبهه مقاومت" اسراف و تبذیر بود!/ توصیه جالب علی مطهری به مردم

علی مطهری، از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران درباره انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده گفته است: اگر ما جایگاه بالایی در انتخابات آینده داشته باشیم در نگاه دنیا به کشور و به طور غیر مستقیم در حل مشکلات اقتصادی ما مؤثر است. بنابراین باید تلاش کنیم که مشارکت بالا بیاید ضمن اینکه مردم هرچه بیشتر شرکت کنند نتیجه انتخابات واقعی تر خواهد بود یعنی آن کسی که انتخاب می شود به نظر واقعی مردم نزدیکتر است و هرچقدر کمتر مشارکت کنند آن نتیجه غیر واقعی تر می شود.

او می‌افزاید:

"من شخصا توصیه می کنم که مردم  شرکت کنند. درست است که با روشی که شورای نگهبان دارد بعضی از افراد مورد نظر اکثریت مردم رد می شوند ولی بالاخره در بین تایید شده ها افراد معتدل‌تر و عاقلتر وجود دارند که لااقل آنها رأی آورند و این به نفع کشور است."[1]

**

*توصیه دکتر مطهری یک توصیه عقلانی است. اگرچه نظر ایشان مبنی بر اینکه ممکن است افراد مورد نظر اکثریت مردم ردّ صلاحیت شوند به لحاظ منطقی و عقلانی یک نظر غلط است (زیرا بررسی صلاحیت‌ها یک ضرورت عقلانی است) اما برآیند کلی توصیه ایشان مبنی بر لزوم حضور در انتخابات یک برآیند صحیح است.

گزاره مورد تأکید علی مطهری اگر توسط خواص کشور و دلسوزان جامعه مورد اقتراح، تکرار و ماساژ قرار نگیرد بسا که تجربه کاهش مشارکت کسانی از مردم در انتخابات مجلس یازدهم که با تشویق شریرانه یک جریان سیاسی خاص صورت گرفت؛ تکرار شود!

البته باید دانست که حیات و قوام یک انتخابات به رعایت مُرّ قانون بوده و نتیجه انتخابات با هر میزان مشارکتی لازم‌الاتباع است.

***

کارنامه چپ ایرانی را دقیق‌تر بخوانیم

برجام، وکیل‌الدوگی و فتنه؛ فهم اصلاحات از مطالبات اکثریت!

حجتی‌کرمانی: کمک‌های ایران به "جبهه مقاومت" اسراف و تبذیر بود!/ توصیه جالب علی مطهری به مردم

خانم آذر منصوری، از فعالان اصلاح‌طلب و قائم‌مقام حزب اتحاد ملت در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره واکنش مجلس یازدهم و اکثریت اصولگرای آن نسبت به اجرای ناقص مصوبه هسته‌ای مجلس توسط دولت اظهار کرده است: آنچه که برآیند رفتار نمایندگان مجلس یازدهم است برآمده از مطالبات اکثریت جامعه امروز کشور نیست؛ اکثریتی که زیر فشار تحریم‌ها روز به روز مشکلاتشان بیشتر و سفره‌هایشان کوچکتر می‌شود و فشار روانی بر آنها افزایش می‌یابد.

او می‌افزاید: اگر نگاهی که در مجلس یازدهم وجود دارد نگاه به مطالبات جامعه و مشکلات مردم بود، به گونه دیگری عمل می‌کردند و تلاش می‌کردند که تحریم را به عنوان یک پروژه ملی ببینند نه یک پروژه جناحی و می‌کوشیدند که در جهت رفع آن به دولت کمک کنند تا از همه ظرفیت‌های بین المللی و دیپلماتیک بتواند استفاده کند تا سایه سنگین تحریم ها برداشته شود.

منصوری همچنین گفته است: متأسفانه نوعاً عملکرد مجلس یازدهم محدود به منافع جناح اقلیتی است که توانست با مشارکت حداقلی در سایه نظارت استصوابی بر کرسی‌های مجلس تکیه کند. طبیعی است که برآیند چنین مجلسی نیز تمکین به خواست اکثریت ملت نخواهد بود و در تقابل با آن قرار خواهد گرفت.[2]

**

*رقابت سیاسی و تقابلات حزبی و طیفی یک مقوله قابل درک است. اما عناد و کینه‌توزی و تحریف واقعیت‌ها محل سؤال و تأمل است!

خانم منصوری به گونه‌ای از توافق و تحریم صحبت کرده است کأنه شمشیر آقای روحانی در حال اصابت به عمود خیمه کاخ سفید و تحریم‌ها بوده است و مردم طی 7 سال گذشته روز به روز نفحات بیشتری از لغو بالمرّه تمام تحریم‌ها احساس می‌کرده‌اند... و اینک این مجلس بی‌تدبیر یازدهم است که به ناگاه جلوی اینهمه ارزانی و گشایش را گرفته است!

طبیعیست که انتظار این سطح حماقت و نسیان‌زدگی در جامعه مخاطب برای باور این حرف‌ها عقلانی نیست...

مجلس یازدهم اتفاقا بخاطر منافع مردم و دلسوزی برای سفره‌های آنها بود که تصمیم گرفت بساط دون‌مایگی در مقابل غرب و معطل گذاشتن همچنان ظرفیت‌های کشور به بهانه وعده لغو تحریم از سوی آمریکا را جمع کند.

دولتِ اصلاح‌طلبان تا کی می‌بایست بصورت یکطرفه به توافقات خود با طرف‌های خارجی عمل کند و مردم نیز شاهد گرانی و تحریم بیشتر باشند؟!

آیا جلوگیری از این تراژدی فاجعه‌بار منافع اقلیّت بود یا خواست اکثریت؟!

مشخص نیست خانم منصوری و حزب متبوع ایشان چگونه توانسته‌اند مصوبات مطلوبی مثل "اخذ مالیات از خانه‌های خالی" و یا "تصویب اعطای یارانه بیشتر به ضعفا" را بی‌توجهی به مشکلات مردم بنامند؟!

برای نخستین بار طی سال‌های اخیر است که از لسان نمایندگان ملت می‌شنویم که بی‌هراس از انتخابات و رأی‌آوری، قوانین مالیاتی فراگیر برای حمایت از اکثریت مردم تصویب می‌شود، رئیس مجلس اگرچه اختیار اجرایی ندارد اما بر نظارت بر قیمت‌ها و کنترل گرانی تأکید می‌کند و نمایندگان ملت نیز یکپارچه و با استفاده از ابزار قانونی در مقابل نگاه غلط دولت به مذاکره و توافق قد علم می‌کنند و مواهب عطایای دولتی که می‌تواند شامل "وکیل‌الدوله‌ها" بشود را به کناری نهاده‌اند.

حتما خانم منصوری خوبتر از هرکسی می‌دانند که وکیل‌الدولگی نمایندگان اصلاح‌طلب چه ضرباتی که در مجلس دهم به مردم نزد.

نتیجه آنکه اتفاقا نتیجه‌گیری و تحلیل خانم منصوری و دوستان ایشان در طیف اصلاح‌طلب است که منافع اکثریت مردم را در نظر نمی‌گیرد و حتی با کنار گذاشتن اقلیت؛ صرفا پی‌جوی تمنیّات و منافع چند رجل پیر در هسته سخت اصلاحات شده است.

این تحریف تاریخ، این جعل واقعیت و این نگفتن حقایق به مردم از جانب یک مقام بلندپایه حزبی البته مبیّن یک واقعیت دیگر نیز هست و آن اینکه تولیدات این حزب نیز تحفه‌هایی از تزویر و بی‌تفاوتی نسبت به مردم را با خود دارند.

و در نتیجه بایستی حتما در انتخابات‌ها به سمتی که امثال حزب اتحاد ملت آنرا تشویق و یا تخریب می‌کنند توجه داشت.

زیرا حتما رأی دادن به اهداف مورد تخریب چنین جریانات و گروه‌های عجیبی است که می‌تواند متضمن "رأی خوب" و انتخاب صحیح باشد.

گفتنیست، احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب صرفا مشغول تخریب مفهوم "نامزد مقتدر" و مدیریت جهادی هستند.

***

تودهنی مردم به یک شبهه با حضور میلیونی در تشییع سردار مقاومت

حجتی‌کرمانی: کمک‌های ایران به "جبهه مقاومت" اسراف و تبذیر بود!

حجتی‌کرمانی: کمک‌های ایران به "جبهه مقاومت" اسراف و تبذیر بود!/ توصیه جالب علی مطهری به مردم

محمدجواد حجتی‌کرمانی، از فعالان اصلاح‌طلب اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری شفقنا مدعی وجود شیوع فقر و فاصله طبقاتی در جامعه ایرانِ پس از انقلاب شده و اظهار کرده است: بنده شاهد بودم در سمینارها و سفرهای مختلف اعم ازسمینار وحدت اسلامی، سفرها و مهمانی های رسمی دولتی، پذیرایی از مهمانان خارجی و همچنین در مناسبت های مختلفی چون سالگرد رحلت امام خمینی(ره)، مراسم ۲۲ بهمن  و حتی سفر معنوی حج، در مواردی پول هایی گزاف خرج می شود در حالی که برخی از مردم فقیرند.

او می‌افزاید:

"ما با عنوان بزرگداشت نام اسلام و تشیع و کمک به فلان نهضت آزادی بخش و امثال اینگونه موارد، این خرج ها را می کنیم، اما من معتقدم با وجود فقر باید در میزان و اولیت‌بندی این هزینه ها تامل بیشتری می کردیم و شکاف روشن و فاحش امروز به دلیل اسراف و تبذیرهای پیدا و ناپیدای ماست."

حجتی‌کرمانی همچنین گفته است: در حال حاضر افراد بسیاری درباره فاصله طبقاتی که در جامعه مشهود است، صحبت می کنند و اعلام می‌نمایند فاصله قشرها، طبقات و دهک‌های جامعه روزبه روز بیشتر می‌شود به طوری که امروز عده زیادی و اکثریت مردم از بسیاری نعمت هایی که به وفور در اختیار عده قلیلی هست، محروم شده اند، اما اگر از ابتدای انقلاب در عمل تابع مولا علی(ع) بودیم...هیچ وقت فاصله طبقاتی این چنین افزایش نمی یافت.[3]

*باید دانست که اولا کمک‌های ایران به متحدانش بسیار قلیل و اندک است و به هیچ وجه شامل اعداد بزرگ نیست.

ثانیا "امنیت" اصلی‌ترین نیاز هر جامعه بشری است و اگر نباشد هیچ زیرساخت و کشوری استقرار نمی‌یابد.

و ثالثا تمهیدات حکومتی انقلاب اسلامی برای ضعفا و قشر کم‌برخوردار، در تاریخ ایران بیسابقه و در جهان مثال‌زدنی است.

رخدادی که گستره آن از مصوبات مجلس برای اعطای یارانه بیشتر به ضعفا تا افزایش سالانه کمک‌های مردم به نهادهای خیریه حکمیتی، رزمایش مواسات و فعالیت‌های گسترده کمیته امداد، بنیاد مستضعفان و گروه‌های جهادی را شامل می‌شود.

اینکه آقای حجتی‌کرمانی که ملبّس به لباس روحانیت هستند چنین بدیهیات عقلانی و تاریخی و مستندی را نمی‌دانند یا نمی‌بینند جای تأمل دارد.

وانگهی مردم عزیز ایران با حضوری میلیونی در تشییع شهید سلیمانی بعنوان سردار جبهه مقاومت نشان دادند که قدر نظام اسلامی را می‌دانند و "مقاومت و امنیت" برای آنها در اولویت است.

لازم به تأکید است که نظام جمهوری اسلامی از مثبتات اقتصادی بسیاری برخوردار است و کارنامه قابل افتخاری در این زمینه دارد.

کما اینکه میزان فقر مطلق مورد اشاره آقای حجتی، که در ابتدای انقلاب حدود 6 درصد بود؛ طبق اذعان نهادهای جهانی هم‌اکنون به کمتر از 1 درصد رسیده و مسئله گرسنگی در ایران هرگز شیوع ندارد.

فاصله طبقاتی یا همان ضریب جینی هم طی 5 دهه از عمر نظام اسلامی بهبود چشمگیری داشته است. بهبودی که البته عملکرد ضعیف دولتِ آقای روحانی که امثال حجتی‌کرمانی از مروّجان و حامیان آن بوده‌اند؛ در سرعتش خلل ایجاد کرده است.[4]

باید دانست، معضل خاصی که نظام جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است، مشکلات اقتصادی نیستند که همواره در همه کشورهای جهان وجود دارند. بلکه معضل خاص ما "سیاه‌نمایی اصلاح‌طلبان"، انکار کارنامه نظام و سکوت برخی خواص درباره مثبتات نظام اسلامی است.

معضلی که می‌تواند حتی ساکنان بهشت را نیز به تصور زیست جهنمی بکشاند و رخدادهای تلخی مثل فتنه اقتصادی "آبان98" را ایجاد کند.

دقت شود که مشکلات بزرگی مثل گرانی به دلیل ناکارآمدی دولت اصلاح‌طلبان دامنگیر مردم شده است و همه باید برای رفع آن تلاش کنند. اما ندیدن کارنامه کلان کشور و انقلاب اسلامی به بهانه این مشکلاتِ قابل رفع؛ توطئه‌ای است که باید هرچه سریعتر آنرا خنثی کرد و درباره واقعیت‌های کشور و راه‌حل مشکلات؛ حقایق را بیش از این گفت.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1498228

2_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1042627

3_ https://fa.shafaqna.com/news/1102786/

4_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/11/14/1645720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 96
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 40
  • سید IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    56 11
    این ضرب المثل را شنیده اید که می گوید با دست پیش می کشی و با پا پس می زنی!؟ حکایت این روزهای اصلاح طلبان تهوع آور است و انتخابات سال آینده رئیس جمهوری! قضیه آن بچه ای که سر شام قهر کرده بود و خود را در رختخواب به خواب زده بود و زیرچشمی غذایی را که برایش کنار گذاشته بودند، می پایید و بالاخره طاقت نیاورد و به مادرش گفت: من که این غذا را نمی خورم! اما برای هرکس گذاشته اید، کمش است!!!!
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      28 17
      نماینده های وکیل الدوله مجلس قبل بفکر گرفتن عکس سلفی با موگرینی و ورود زنان به ورزشگاه ها و دوچرخه سواری بانوان بودند و 4 سال فرصت سوزی کردند و کار نکردند حالا اینها از مجلس انقلابی انتقاد می کنند !!!
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      6 7
      سخت در اشتباهی ...
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    39 10
    چغندرها هم جزومیوه جات شده اند
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    40 8
    # سرطان اصلاحات
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    58 8
    حجتی کرمانی درمورد کمک ایران به محور مقاومت مزخرف گفته . ایشان ودارودسته اش سخنگوی نتایاهو هستند .
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      32 2
      حراج 20 میلیارد دلار 4200 تومانی و 62 تن ذخائر طلای بانک مرکزی اسراف و تبذیر بود نه کمک به جبهه مقاومت منطقه.
    • رضا IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      6 2
      سلام آقای حجتی کرمانی اگر در جایگاهی بودم دارت میزدم اکنون که از اسب افتادی بلغور می‌کنی دیگه آز اصل ننداز خودتو خواهشمندم مهره های سوخته را پرو بال ندید وقتی سر خوان انقلاب هستند یادشان میره وضع مردم
    • جواد IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      2 19
      تو مزخرف میگی ایشون حرف دل مردم رو زدن از کی اجازه گرفتن که پولهای مارو خرج این واون بکنن
    • مرگ بر ضد ولایت فقیه IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۴
      0 0
      آقا جواد خرج اینو و اون یعنی چه این پول ها از بودجه سپاه است بعدم اگر خرج نمی کردند امکان نداشت این پول به سفره مردم برود جبهه مقاومت به امنیت ما کمک میکند
  • دانیال IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    39 4
    جناب حجتی کرمانی فشار اقتصادی، فقر و افزایش فاصله طبقاتی نه محصول حمایت از جنبش های آزادی بخش که نتیجه اتخاذ سیاست های ناعادلانه ی لیبرالی و نئولیبرالی در حوزه اقتصاد است. نتیجه اجرای سیاست خصوصی سازی است که متاسفانه سی سال است بی هیچ نتیجه مثبتی پیگیری می شود. ما 8 سال در این کشور درگیر هزینه های جنگ و تحریم هر دو با هم بوده ایم اما این میزان احساس تبعیض اقتصادی و این رشد فاصله ی طبقاتی را نداشتیم. وظیفه بازگشت به شعارهای متروک مانده ی انقلاب در زمینه عدالت اقتصادی است. آدرس غلط نباید داد.
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      7 1
      احسن به پاسخ منطقی وعقلانی شما.اگر طیف افساد طلبکار بر اساس دین وسنت پیامبر عمل می کرد، که نباید شکاف طبقاتی میداشتیم.این طیف از دولت هاشمی گرفته تا دولت خاتمی وروحانی،همه براساس تسلیم سازی کشور در مقابل کدخدایشان اتخاذ تصمیم نموده اند خدالعنت کند ساکنین کاخ سفید
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    5 33
    دورد بر علی مطهری
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      27 2
      سابقه علی مطهری نشون داده فردا یک مصاحبه می‌کنه تمام حرفهای خودش رو تکذیب می‌کنه
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      17 1
      علی مطهری پاسخگو باشد اگر با مشارکت حداکثری فردی همانند حسن روحانی رای بیاورد تکلیف چیست ؟!
  • سیدصادق حسینی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    31 4
    سلام دوپیشنهادبرای آقای حجتی کرمانی دارم یک سفربه مناطق آزادشده ی عراق ویاسوریه وافغانستان داشته باشیدتامعنای امنیت رابفمیدکه داعشیان وحشی چه جنایتی داشته ودارندودوم ایکاش کربلای پنج می بودیدتامتوجه می شیدآتش جنگ ؟
    • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      15 2
      این آقا و هم پالگی های آنها، ابو موسی شعری زمان هستند. تفهیم حقیقت بر مغزهای کوچک زنگ زده این خائنین محال است زیرا بر حماقت و جهالت خودشان افتخار دارند.
  • DE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    30 3
    حجتی‌کرمانی: کمک‌های ایران به "جبهه مقاومت" اسراف و تبذیر بود! اگر این پول را به ما اصلاح طلبها میدادید ما یواشکی به جان کریه میگفتیم به اسراییل بگو فلسطینی ها و سوریه ایها و لبنانی ها را اذیت نکند و با آنها برجام ببندد. به جان جان کریه که حرفش از آیات قرآن تضمین تره حرف ما را گوش میکرد همانطور که در تحریمها هر آدرسی را دادیم امریکا به حرف ما گوش کرد و تحریم کرد.با ما دوسته با شما دشمنه .
  • سروش IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    26 3
    بزرگترین اسراف غربیها اینه که جماعت شما را سیر کردند و نان خشکی جلوی شما انداختند.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    25 2
    بی عقلی در حفاظت از کشور در قبیله رانت خوار !امید نتانیابو !موج می زند.
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    6 26
    همه سیاه نمایی کردند . شما فقط راست میگید
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      14 1
      عاقلان دانند و فهمند شما راحت باش
  • وطن پرست DE ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    26 0
    لابد باید می دادن به برادر اقای ریس جمهور و جهانگیری.
  • آوا IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    26 2
    من از چرندیات این جماعت خسته شدم هم چیز بعد از این چند سال کاملا روشن شده است آخر چقدر حماقت
    • وطن پرست DE ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      1 0
      راست می گی. چون جریان رسانه ای ارزشی سناریو مقابله نداره صبح و شب داره جنگ روانی اینها رو بازتاب می ده. دیگه ادم اعصابش خورد می شه وقتی میاد تو وب سایت های خبری.
  • احمد IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    13 2
    آقای حجتی کرمانی شما دیگر چرا
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      12 2
      چرا داره از سرمایه های اسراییل چه توقعی داری
  • IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    12 0
    این افساد طلبان چقدر دستپاچه شده اند؟!؟!؟!؟؟ از چشمان همین جناب جحتی کرمانی استرس والتهاب درونی کااااامملا مشخصه. باتوجه به صحبتهاش٬پس تمام شهدای مدافع حرم راه ومکتبشون اشتباه بوده. وامصیبتهاکه در لباس روحانیت داره چنین حرفهایی میزنه.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      11 1
      اینها روحانی نما هستن.
  • سعید IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    6 1
    حیف .....
  • مشهدي IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    10 1
    نادانی و جهالت تا کجا... کی مملکت از افسادطلب جماعت راحت می شه؟
  • SE ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    8 0
    بیچاره ملتی که ناخلفها بشون نماینده شان
  • همیشه در صحنه DE ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    4 0
    الحمدالله ضریب جینی خوبی داریم...شکر خدا
  • مهدی IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    10 1
    خاک بر سر تون اصلاح طلب ها
  • رضا IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    4 13
    چراغی که در خانه رواست بر مسجد حرام است
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    9 0
    بایددرجامعه تحول ایجاد شود....البته با دولت انقلابی در 1400
  • خرمی IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    7 1
    # سرطان اصلاحات
  • عبدا... IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    10 1
    مگر خانم منصوری و آقایان کرمانی و مطهری نمیدانند علت فقر مردم همان برنامه ریزی غلطی بود که دولت به عمد آنر ا اجرا کرد تا مرد بگویند درود بر آمریکا .مثل تعطیل کردن صدها کارخانجات تولیدی و صنعتی.
  • علی IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    12 1
    خدا شر شما وادادگان به دشمن را از سر مردم کم کند دیگه بچه ۵ ساله هم میفهمه که تحریم ها با دریوزگی به دشمن رفع نمیشود بلکه دشمن را جری تر میکنه وقاسم سلیمانی ها را از ما میگیرد به خاطر خیانت دشمنان داخلی و وادادگان چهره شما برای مردم نمایان شده بیشتر از این خودتون خراب نکنید شما ها که منافع آقازاده ها و خودتان در وادادگی مقابل آمریکا و اروپاست نگران تابعیت خودتون و بچه هاتون هستین
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    11 0
    اصلاح طلبی یعنی خیانت ، یعنی وطن فروشی ، فرق هم بینشان نیست،
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    3 1
    ایران حزب ندارد تا پاسخگوی تصمیم و کارکردش هایشان باشند. این هایی که این عنوان را یدک می کشند گعده هایی هستند که افرادی، گاهی چند نفرف دور هم می نشینند، چایی ای ، قهوه ای و... می خورند و منتظر انتخابات می مانند تا با اطلاعیه هایی اظهار وجود کنند و همین. درست آنست که جریان های سیاسی ایران در دو جناح فکری در مدار های جناح خود در دو سوی یک پیوستار(طیف) جای گرفته اند، هرچه از کانون آن پیوستار دورتر می شوند اندیشه ها از هم دور تر و افکار تند تر می شود و هرچه به کانون نزدیک تر ، آن ها هم به نزدیک تر می شوند. بنابراین اینکه کسی در یک جناح باشد نباید اور ا تخریب کرد و راند ، باید دید که در کدام مدار طیف جای گرفته است. خداوند تندروهای هر دو جناح را هدایت کند، افکارشان را اصلاح و اعمالشان را اگر خدمت به خلق نیست را بی اثر سازد. واگر و اگر واگر، قابل هدایت نیستند شرشان را به خودشان بازگرداند و بقیه ملت رااز شرآنان دور بدارد؛ اصلاح طلب و اصول گرا ندارند دو تیغه ی یک قیچی هستند.
  • سید فروزان CH ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    17 2
    علی مطهری ، مردم یک پاپاسی هم ارزش برایش قایل نیستند ، ایشان اگر در خیابان گدائی هم بکند ،کسی یک ریال هم کف دستش نخواهد گذاشت ، از بسکه متنفر هستند از او
  • امیرمسعود IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    17 2
    بهتر است آقای حجتی کرمانی نگران رانت ها و سوء استفاده ها و هزاران میلیارد باشند. اینکه ایشان چرا در اینمورد سکوت کردند جای بسی تامل دارد. کار کردن برای کشور خرج کردن هم دارد.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    14 4
    این حجتی از کجا اومده که اینقدر بی سواده بیچاره اونایی که این املا سخنگوی آنها هستند آقای بی سواد لازم نیست بی سوادی و حماقت خودتون ثابت کنید ما عیار نداشته شمارا میدانیم
  • DE ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    10 2
    با این حرفها معلومه اقای حجتی کرمانی اصلاتثبیت امنیت ملی و ثبات سیاست خارجی هیچی نمیدونه و حداقل با امار های ابتدایی روشن سروکار نداره و با کلی گویی پوپولیستی جایی هم نمیرسند زیرا این حرف شما متناقض با قانون اساسی ایران هم هست. هیچ نسخه کاربردی برای تولید عدالت در بین قشرهای کم درامد جامعه ندارند. اگر ایشان طرفدار عدالت هستند و راست می گویند چرا انتقادی به راندخواری رفقایشان و ممانعت از رشد اقتصادی داخلی وتولید جامعه ایرانی و قدرت افرینی اقتصاد ایرانی ایراد نمی کند؟ هر شاگرد مدرسه میدونه که بدون امنیت در جامعه ای اقتصادی نه رشد میکند ونه پایدار می ماند. کشوری وقتی قوی و باثبات و بادوام است که حواسش به حاشیه های کشورش باشه و نگذاره گروههای تروریستی و داعشی تکثیر شوند. درضمن چه دلیلی داره یک کشور مثل ایران با چنین سابقه چند هزار ساله با داشتن 220 میلیون مردم با فرهنگ ایرانی دور و بر خودش که مرزهای فرهنگی ایران رو تشکیل میده دستش رو تو پوست گردو و منزوی کنه؟ واقعیت اینه اقای حجتی کرمانی از 300 میلیون ایرانی فقط هشتاد میلیون نفر درایران زندگی می کنند و نمیشه چشم بروی 220 میلیون ایرانی در حاشیه ایران بی توجه و بی خیال شد و چشم به روی تجاوزات و دخالت های دشمنان معاند مثل امریکا و اسرائیل و غیره چشم بست.متاسفانه این حرف بی مایه شما فقط به نفع امریکای جهانخوار و استعمارگره و اسرائیل جنایتکاره و با منافع ملی ایران در تضاد شدیه و خلاف قانون اساسی و با حاکمیت و امنیت اراضی ایران تناقض شدید داره.
    • DE ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      0 4
      متاسفم برات که هنوز معنای کشور و ملیت و مرزهای جغرافیایی را نمی دانید ! شما حاکمیت کشورهای دیگر را زیر سوال بردید ! معلم خوبی نداشتی !
    • DE ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      3 0
      ما هم برای تو ۲۳:۰۶ متاسفیم که نفهمیدی ایالات متحده امریکا یعنی چه اتحادیه اروپا یعنی چه و "اتحاد جماهیر "شوروی سوسیالیستی یعنی چه و کلا تاریخ نخوندی تا حکومت عالمگیر اسلام و ارتباط کشورهای اسلامی قبل از مرزهای استعماری را بفهمی کلا معلم نداشتی . کشورها یک شبه به هم نمیچسبند و مرزها یک شبه برداشته نمیشوند سالها بایستی کار شبانه روزی کرد. ایشان ۱۸:۴۴ دقیقا منطقی و تاریخی نوشته
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    7 1
    خفه شو افسادطلب مزدور
  • NL ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    3 1
    همون با رای بالا که به آقای روحانی دادیم اقتصاد این مملکت را به فنا داد وارزش پوال مملکت را به پائین ارز در جهان نمود کافی نیست که دوباره تقاضای مشارکت در رای گیری میکنید
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 1
    خیلی مایلم بدانم ریز وضعیت اقتصادی خاندان این حجتی کرمانی قبل و بعد از انقلاب چیست؟ قضیه دیگ و سه پایه است، این به اون میگه روت سیاه. خجالت نمی کشید! قبل از انقلاب سکه دو ریالی را سکه پهلوی می گرفتی، حالا رجز انصاف و تبذیر می خوانی. او خودت مصداق و عین تبذیری!
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    3 6
    حجتی کرمانی کاملا درست گفته. گرچه انتشار نمیدی نظرات مخالفان خودت را ای مشرق!!!خخخخ
  • محسن IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 0
    واقعا"اینها با خودشون چند چند هستند .با وجود اینها آمریکاییها کلی در بودجه شان صرفه جویی میکنند
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 1
    آفای حجتی کرمانی این فاصله طبقاتی آشی است که سرور و سالار و رهبر و امام و پیغمبر شما منحرفین اصلاح طلب طعنی آقای هاشمی رفسنجانی برای مردم ایران پخته و با به کار گماردن کارگزاران لبرال مسلک کل اموال و کارخانجات مهم کشور را به نام خصوصی سازی به دور و بری هایشان واگذار کردند و فاصله طبقاتی را بوجود آموردند آقای حجتی کرمانی گیرم با ای حرفهایت ما ملت ایران را فریفتی واقعا در آن دنیا که چندان راهی هم نمانده جواب خدارا چه خواهی داد به عنوان مثال تو واقعا نمیدانی که کارخانه رشت الکتریک را دادند دست همسران ...
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 1
    اصلاح طلب ها آفت این کشورهستن...
  • سید حسینی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    4 1
    شما گرسنه گی را چه میدانید؟؟؟ نان خشک خوردن؟؟ از پوکی استخوان مردن؟؟؟ شیوع انواع بیماری ها وغیر اصولی بودن استایل زندگی؟؟؟ پیاده رفتن به هنرستان فرزندان ،وپیاده برگشتنها ،پول توجیبی نداشتن ها ونان خالی خوردنها... لبنیات وپروتئین ومیوه نخوردن ها هم گرسنگی ست و۶۰ درصد مردم تآمین ندارند. امنیت جانی به چه قیمتی به قیمت ناسلامتی؟؟؟ عقل سالم چه حکم میکند ؟؟؟ نسل به جامانده که همه جوره فقیر است ،همه جوره!!! واقعیت این است ... بله سلیمانی را تایید میکنیم برای مرامش ،که بی وفایی ست اگر دیده نشود،ولی مسائل دیگر هم مهم است ووجود دارد ،حجتی کرمانی حق دارد ودرست می گوید به اسم مولا ومرامش خیانتها شده....
  • سید حسینی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 2
    الان که همه جوره کم آوردین میندازین گردن روحانی!!! دخالت نهاد های دیگر حاکمیت را نمیبینید ،بی انصافید وظالم ،وفرا فکن ... شما همان احمدی نژاد لیاقتتان است ،قانون را دور میزد ،بگم بگم میکند وبه ریشتان می خندد!! حقتان است،خداروشکر به او دچارید!!
  • علی IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    4 1
    گوش گربه رو همین اصلاح طلب های به ظاهر صلح طلب به هر قیمتی به باد دادن باجدادن به بهای ماندن (بیست بیست،اف ای تی اف،بستن درای هسته ای،دیگه چه خوابهایی دیدن الله اعلم)روی طلحه وذبیرو سفید کردین۰
    • سعید IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
      1 1
      موافقم
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 1
    تف برغیرت کسی که می بیندمسلمانان توسط کفار صهیونیستی به خاک وخون کشیده می شوند. حداقل کمک دولت رازی سوال می‌برد. ماکه قشرضعیف هستیم باید اعتراض کنیم سکوت کرده ایم چرااین اقاشده، دایه مهربان‌تر ازمادر. حیف لباس پیامبرکه به تن داری.
  • یعقوب فخیمی US ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 1
    آقای کرمانی خجالت نمیکشید از اینکه مغالطه می کنید؟
  • م IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 1
    اگه داعش بیا دم در خونت اون موقع هزینه کنیم درسته؟
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    1 1
    افساد طلب ها لطفا ببندند
  • میلاد IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
    2 1
    اصلاح طلبان یا همان چپی های سابق چیزی جز بد بختی برای ما نداشته و ندارند
  • US ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 1
    چه کسی این تحلیلها را مینویسد؟ آخه محترم چرا کله ات را توی برف کرده ای و واقعیات را کتمان می کنی؟فکر می کنی مردم کورند؟ یا علف می خورند که این تحلیلهای خذعبل را می نویسی؟
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 2
    حجتی کرمانی پایه و بساط اسراف رو اربابت گذاشت و پهن کرد. تو هم زود به اربابت میپیوندی ودر اون دنیا با هم خوش باشید. اسراف یعنی خونه های مالتی میلیاردی اسراف یعنی تعلق ارز ۴۲۰۰ به وارد کننده موز اسراف یعنی برادر معاون چندصد تا چند صدتا ماشین لوکس قاچاق بیاره اسراف یعنی شرکت دختر وزیر با ارز ۴۲۰۰ دارو بیاره و احتکار بشه اسراف یعنی پر کردن بتن تو قلب دستاورد علمی یک ملت که میلیاردها میلیارد سرمایه برده فهرستش خیلی طولانیه اسراف یعنی طرز فکر مریض افسادطلبها
  • یاور انقلاب IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 1
    اقای حجتی متاسفانه اکثر قریب به اتفاق خرج های که میشود نام بردید طیف اصلاح طلبان و هم فکرشان انجام میدهند بهتر است مسائل مطرح شده را در جلسات خصوصیتان مطرح کنید.
  • مازیار IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 0
    چه قلم داشت این مقاله. واقعا مایه تاسفه که چنین دیدگاهی بنام هنوز رواج داری. معضل این مملکت تعصب کور کورانه ست. اینکه خودتو بزنی بخواب و نخوای بیدار بشی.
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    17 2
    شماها امثال شماها خائنین انقلاب هستید امثال مطهری و حجتی از خوارج بدترند اگه اقا را تنها بگزارید این افراد مثل گرگ کشور رو تیکه تیکه میکنند
  • ع IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    4 2
    حاج قاسم همینها رو میدید که نسبت به نفوذ تو حوزه ها هشدار میداد
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    5 2
    روح شهید مطهری را نرنجان چی میخوای رد صلاحیت شدی یعنی برو ذیگه
  • عبدالله IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    8 0
    آخر واقعاً باکوتاه آمدن وامتیاز دادن تحریمها برداشته می شود عملاً که تا به حال جواب عکس داده ما برجام رااجرا کردیم امتیاز دادیم ولی جواب عکس گرفتیم باز هم این اصلاح طلبها دست از این حرفها برنمی دارند
  • احسان IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    3 1
    من اگه دامادمون امسال کاندید بود میگفتم مردم برید رای بدهید علی لاریجانی صد برابر بدتر حسن روحانی
  • ناشناس IR ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 0
    این آقای مطهری چکاره ی این مملکته..
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 0
    من موندم این اصلاح طلبها که با این صراحت وروشنی با مبانی اسلام وانقلاب زاویه دارند،چرا تائید صلاحیت میشوند!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    5 1
    من موندم این اصلاح طلبها که با این صراحت وروشنی با مبانی اسلام وانقلاب زاویه دارند،چرا تائید صلاحیت میشوند!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • . IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 1
    مشرق کاملا یکطرفه قضاوت میکنی و باید بهت گفت شرت نگو
  • IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    15 0
    بعد ازشکل گیری مجلس انقلابی یازدهم باید به ته مانده های جریان مضمحل افساد طلب گفت: آب رو بریزید همان جایی که میسوزه. شما که ۳دهه با وعده های پوچ وتخالی گفتگو با دنیا(استکبار) وقت وانرژی کشور را فدای هوسرانیهایتان کردید، حالا ۴سال دهان به مرگ بگیرید والبته با رفقای اجنبی تان هم همکاری نکنید اون وقت آبادانی رو خواهیددید.
  • محمد از مشهد IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 2
    صرات مستقیم یکی است و هرکس از آن خارج شود در تاریکی قرار می‌گیرد و حرف‌های عجیب و غریب میگوید مانند کسی که مست است و عقلش زایل شده باشد شما جدی نگیرید
  • سیدعلی IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 1
    آقای موحدی، گوش نکردن به ولی فقیه و رفتن به بیراهه انسان را گرفتار شیطان می کند یک ساعت بنشینید وفکر کنید که چرا به اینجا رسیده اید؟ سردار سلیمانی عزیز چگونه در قلب میلیونها انسان در ایران و جهان جای گرفت؟ او بود که مقاومت در برابر مظلومین را فرماندهی میکرد حالا شما جسارت کرده وکار آنان را اسراف و تبذیر می دانید؟ وای برشما به کجا می روید؟؟؟!!!
  • محمدایوب IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    5 1
    تفکر جناب کرمانی را در کشتارگاه می توان به وضوع دید سلاخ گوسفندان رایکی یکی میگیرد وسرمیبرد ودیگران مشغول خوردن هستند وبه کسی کاری ندارند. تفکراصلاح طلبی یعنی این به ماچه سر که چه می آید. دم غنیمت است خودمان راعشق است. نمونه آن برادر رییس جمهور برادر معاون اولش. داماد وزیر. دختر مظلوم وزیر. زن استاندار. شهرداران تهران و اعضای شوراهای شهر. وفرزند پدرمعنوی اصلاح طلبان مهدی هاشمی وووو
  • امیر IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 1
    اصلاح طلبان کشوررابه نابودی کشاندند،البته روسیاه ورسواشدند،حالادیگه همه میدونند این حقه بازهای غربگدای بیسواد بی خاصیت انگل ،دنبال نابودی انقلابند.
  • امیرو IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    4 1
    بهترین انتخابات عاقلانه وهوشمندانه ایران درطول تاریخ ،انتخابات مجلس اقای قالیباف بود.چون فقط افرادبابصیرت وانقلابی شرکت کردند.وبهترین انتخاب راکردند.۲۴میلیون ساده لوح ازترس کرونا ازخونه بیرون نیومدندروزانتخابات،کاش انتخابات ریاست جمهوری دوباره همین اتفاق مبارک بیفته،رای کورکورانه وپیشنهادی سلبریتی ها ورانت خوارها وتحت تاثیرتبلیغات ماهواره وبیگانگان دشمن خسارت محضه
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      0 1
      متاسفم برات بااین طرزتفکرت
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    7 0
    امام خمینی تاکید داشت بر ساده زیستی وزهد وتقوی الان برادر روحانی وجهانگیری کجا هستن
  • Esi IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 0
    چرا فکر میکنین مردم حقایق را نمیبینن۴۳۸۴
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
      1 0
      علی مطهری فکرمی کنه باعملکردی که جندسال اخیرداشته‌کسی به حرف‌هایش‌ارزش فایل است درصورتی‌که همه‌پل هارا‌پشت‌سرش‌خراب کرده ودربین مردم جایگاهی ندارد خودش را نشان داده
  • BE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 0
    مشرق کم غور غور کن تحلیل آبکی..دیدیم چقدر بی طرفی..حالا نظرم منتشر نمی کنی تمام نظرات مخالف خودت رو منتشر نمی کنی..بی طرف نیستی..حجتی کرمانی راست گفته
  • ابراهیم بت شکن GB ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 0
    جناب مطهری واضح و شفاف بگو ملت بیاین همه و رای بدهید به علی لاریجانی داماد مون
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 0
    کی گفته مهم نیست چی گفت مهم است این یک واقیعت است که با معیارهای حکومت مولایمان علی ع خیلی فاصله داریم چیزی که نیازداریم عدالت است حفظ ارزش های اسلامی است اگریک مقام بلندپایه مثل یک مردم عادی زندگی کندوخودرا محق برتری نداندوهزینه زندگیش با هزینه زندگی پایین ترین قشرجامعه برابرباشد بهترمیتواند مشکلات زندگی مردم را درک کندونسبت به رفع آن اقدام نمایدمگراسلام چیزی غیراین میگویدنبایدزندگی اشرافی بعضی ازمسئولین رابه حساب اسلام گذاشت چون دین مبین اسلام چنین اجازه ای نداده است هیچ توجیهی قابل قبول نیست اسلام دین محبوب مستضعفان است چرا چون با اشرافی گری مخالف است چون طرفدارعدالت است دشمن سرسخت دروغگویی است حتی اگربه ضررمان باشداسلام اینست نه چیزدیگری
  • سید علی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    1 0
    دیگه برای عموم واضح شده است و عمدتا بر هیچ کس پوشیده نیست که سیاست شما گروه خبیث اینه که دولت از یک طرف با این کارهایش مردم را سرخورده و مأیوس و به اعتراض عمومی دامن زند و از طرف دیگر هم امثال شما شیرین‌عقلها بیایید و در سلامت انتخابات شبهه ایجاد کنید، چراکه حتی شما هم با مغز های زنگ زده‌اتان فهمیده‌اند که مردم دیگر از اصلاحات‌چی وطن‌فروش و خیانت‌پیشه متنفرند و جایگاهی بین مردم با بصیرت و باشعور ندارند.
  • مرصاد IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    0 1
    امان از این حجتی ها !!
  • اصغری IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
    2 1
    آقای حجتی یادشان نرفته تو یک مناظره با مرحوم مصباح یزدی چنان منکوب شدند که تا سالها جرات نکردند با کسی مناظره کنند . حالا که جناب آقای مصباح به رحمت خدا رفتند شجاعت پیدا کردند سر از لاک خود در آوردند اسراف و تبذیر آن آبرویی بود که جمهوری اسلامی هزینه امثال شما کرد. اگر می خواهی بازم بگم.
  • بازنشسته IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    شما اقای تحلیلگر که فقط حرف خودت رو میخوای تحمیل کنی آگه اکثریت شخصی روکاندید خودمعرفی میکنن وبقیه رد میکنن این جزتوهین به شعور مردم چی میتونه باشه. یعنی شمانمیدونید ماتشخیص میدیم
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    خانم منصوري حتما مي دانيد وخود را به تغافل مي زنيد كه كاهش مشاركت ارتباط مستقيم با عملكرد قواي سه گانه بويژه مجريه دارد ،با اين عملكرد بسيار ضعيف دولت كه همه بدان معترفند علت اصلي كاهش مشاركت در انتخابات گذشته مجلس دولت ،وزرا ومديران اصلاح طلب آن بودند!!!
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    جناب شيخ كرماني،قدر مسلم متوجه مي شويد وبه دلايل خاص ومصالح باندي خود انكار مي كنيد كه اگر حمايت ايران از جبهه مقاومت نبود واگر شهداي حرم نبودند ، با برنامه هايي كه داعش ومنافقين براي ايران داشتند جنابعالي به همراه خانواده مكرم خود الان پناهنده غارهاي سلسله جبال زاگرس ويا با لباس هاي مبدل چوپاني در كپرهاي مناطق محروم كرمان زيست مي فرموديد!!
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
    0 0
    همه مصيبت هاي فعلي كشور محصول راهبردهاي ناعادلانه دولت موسوم به سازندگي !وتاييد وحمايت دولت اصلاحات واصلاحيون پر سروصدا و طلبكار ديروز وامروز است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس