عبدالله ناصری

مشاور لیدر اصلاح‌طلبان با تأکید بر "تحریم خاموش انتخابات 1400" گفته: سخن پایانی من این ‌است که باید یا نامزد معرفی نکرده و سکوت کنیم یا یک نامزد به تمام معنا اصلاح‌طلب منتقد معرفی کنیم!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

پیرامون ادعای بی‌اختیاری رئیس‌جمهور

چرا برخی رؤسای جمهور ایران منحرف می‌شوند؟!

چرا برخی رؤسای جمهور ایران منحرف می‌شوند؟!/ انتخاب جالب یک خیّر اردبیلی برای کمک مالی

علیرضا علوی‌تبار، از تئوریسین‌های اصلاحات اخیراً در یک یادداشت پیرامون اقدام اشتباه شعار دادن چند نفر علیه رئیس‌جمهور در راهپیمایی 22 بهمن، پای اختیارات رئیس‌جمهور را به میان آورده و نوشته است:

"هر مسئولی به اندازه اختیاری که برای تصمیم‌گیری دارد، باید پاسخگو باشد. اگر از وضع موجود ناراضی هستید، افراد و نهادها را به ترتیب میزان اختیاری که در تصمیم‌گیری دارند، فهرست کنید و از آن‌ها پاسخ طلب کنید. رئیس‌جمهوری که در تنظیم روابط خارجی، چه در سطح منطقه و چه در سطح قدرت‌های بزرگ، اختیاری ندارد، در تنظیم بودجه سالانه دارای اختیاری نیست و اخیراً حتی در تعیین نوع واکسن کرونای وارداتی هم نمی‌تواند تصمیم بگیرد! تا چه حد می‌تواند پاسخگوی مشکلات کشور باشد؟ البته بقیه جامعه متوجه هستند که شما به رئیس‌جمهور حمله می‌کنید تا به دیگر مسئولان انتقاد و حمله نشود، و خدای ناکرده تمرکز کار از میان برود!"[+]

*ادعای بی‌اختیاری رئیس‌جمهور و وجود چیزی به نام "دولت پنهان" در نظام ایران! همواره زمانی مطرح می‌شود که اصلاح‌طلبان با ظاهر شدن ناکارآمدی گفتمان خود در نزد مردم و یا شکست پروژه‌هایشان مواجه می‌شوند!

مثل اکنون که آنها با کارنامه افتضاح دولت اعتدال مواجه شده‌اند و برای برون‌رفت از مسئولیت این کارنامه؛ مدعی بی‌اختیاری دولت می‌شوند.

در مجموعه وبلاگ مشرق کراراً استدلال‌های مردود بودن این ادعا را مطرح کرده‌ایم.

از جمله اینکه مدعیان بی‌اختیاری دولت در روابط خارجی باید بگویند "برجام" در ایران، خواسته چه کسی جز اصلاح‌طلبان و آقای روحانی بود که حتی با جاسوس‌بازی و عبور از خطوط قرمز نظام پیش رفت و امضا شد؟!

این امضای نامیمون آیا نشان از اختیارات حتی فراتصور دولت است یا نشان از بی‌اختیاری دولت؟

"ادعای بی‌اختیاری در تنظیم بودجه سالانه"! هم اثر بروز ژنتیک خشن و دیکتاتورمآب چپ ایرانی است. ژنتیکی که مفاهیمی مثل مردمسالاری، پارلمان و انتخابات برای او صرفا در جهت مطامعش معنی دارد و گرنه باید آنها را به توپ بست!

محرز است که علوی‌تبار انتظار دارد دولت در تنظیم بودجه مبسوط‌الید باشد و نمایندگان مردم در مجلس هیچ اختیاری برای اصلاح بودجه نداشته باشند. مسئله‌ای که نه به میزان اختیار که به دیکتاتورمآبی ربط پیدا می‌کند.

در بحث واکسن کرونای وارداتی از آمریکا و انگلیس نیز آقای علوی‌تبار از دانستن اولیات سیاست و حکومت در ایران و جهان غافل است گویا و نمی‌داند هیچ حکومتی در جهان بصورت علی‌الرویه اجازه رفتارهای غیر عقلانی را به کارگزاران خود ولو در سطح ریاست‌جمهوری نمی‌دهد.

حال اینکه عده‌ای در ستاد مشترک دولت و اصلاح‌طلبان معتقدند باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی شد به خودشان مربوط است اما قلب حاکمیت دینی در ایران یعنی "ولی فقیه" نه اجازه می‌دهد و نه می‌تواند که اجازه دهد امنیت و سلامت مردم در مخاطره شهوات برخی رجال سیاسی قرار گیرد.

برخی محافل تحلیلی حتی استدلال می‌کنند  چیزی که موجب انحراف برخی رؤسای جمهوری ایران شده است؛ قدرت زیاد و مبسوط‌الید بودن آنهاست که باید در ابعادی محدود شود تا گزینه "أنا ربّکم‌الاعلی" در ذهن برخی آقایان رسوخ نکند.

***

سخن پایانی مشاور لیدر اصلاح‌طلبان!

چرا برخی رؤسای جمهور ایران منحرف می‌شوند؟!/ انتخاب جالب یک خیّر اردبیلی برای کمک مالی

عبدا... ناصری، فعال چپ و از مشاوران لیدر اصلاح‌طلبان در بخشی از مصاحبه با شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون انتخابات 1400 گفته است: بخشی از دوستان اصلاح‌طلب براساس پیش‌فرض‌هایی که اساسا دقیق نیست راهبرد خود را تعریف می‌کنند. این گزاره که برای منافع ملی مردم باید در صحنه رقابت‌های انتخاباتی حضور داشت، اساسا بی‌معناست. رقابت وقتی توجیه صددرصد رقابتی دارد که جناح مخالف حق ورود به انتخابات را داشته باشد و اتفاقا یکی از مهم‌ترین وظایف اصلاح‌طلبان جامعه‌محور همین است که این باورهای نارسا را تصحیح کنند.

او همچنین با تأکید بر "تحریم خاموش انتخابات" می‌گوید: سخن پایانی من این ‌است که در انتخابات 1400، باید یا نامزد معرفی نکرده و سکوت کنیم یا یک نامزد به تمام معنا اصلاح‌طلب منتقد معرفی کنیم تا آنانی که نگران رابطه‌ خود با صندوق رای هستند آسوده‌خاطر شوند. باورم این است که مواجهه‌ اصلاح‌طلبان واقعی با انتخابات 1400 تعیین‌کننده‌ قطعی، قدرت اجتماعی آنان است.[1]

*بسی موجب تأثر و عبرت است که ببینیم یک فعال سیاسی پس از یک عمر فعالیت در عرصه‌های مختلف به جایگاه "ذبح انتخابات و خروج از مردمسالاری" برسد!

آقای ناصری مثل دوستان دیگر خود در ستاد هسته سخت اصلاحات که بر تکرار رفتار شریرانه تحریم خاموش انتخابات مجلس یازدهم تأکید دارند، گویا نمی‌دانند که انتخابات دستاورد دموکراسی است و هیچ دلیلی برای حضور نیافتن در آن وجود ندارد.

این استدلال که مشارکت ما مشروط است و صرفا باید کاندیدای ما تأیید صلاحیت شود تا ما در انتخابات شرکت کنیم یک حرف بدوی و غیر عقلانی است.

از این رو که اولا نظام سیاسی منطقا نمی‌تواند به اشرار و رجال بد سابقه صلاحیت اعطا کند و آنها را در سبد انتخاب مردم بگذارد.

ثانیا این تقصیر نظام و مردم نیست که اصلاح‌طلبان فقط می‌خواهند با رجال پیر و بدسابقه کار کنند و از معرفی چهره‌های خوش‌سابقه و یا جوان طفره می‌روند!

ثالثا یک طیف یا حزب سیاسی هنگامی که رجل دارای صلاحیتی را درون خود پرورش نمی‌دهد؛ به جای مدعی شدن بایستی در محضر مردم و نظام سیاسی توبه و عذرخواهی کند که چرا فرایندهایش در چارچوب قانون و خواست مردم برای کارآمدی بیشتر نیست.

و رابعا تکلیف یک طیف سیاسی در صورت نداشتن کاندیدا در انتخابات اینست که از نزدیکترین کاندیدای ممکن حمایت کند نه اینکه ساز "خروج از دموکراسی" بنوازد زیرا این کار به منزله خروج از حاکمیت است.

بیان این نکته ضروریست که در تمام نظامات سیاسی دنیا؛ تحریم انتخابات به هر شکل و صورتی به مثابه خیانت انگاشته می‌شود و خارجین از مردمسالاری مستوجب طرد و اشدّ مجازات شناخته می‌شوند زیرا انتخابات، از امتیازات بزرگ یک نظام سیاسی در بحث مشارکت مردم است.

***

 

انتخاب جالب یک خیّر اردبیلی برای کمک مالی

چرا برخی رؤسای جمهور ایران منحرف می‌شوند؟!/ انتخاب جالب یک خیّر اردبیلی برای کمک مالی

دکتر عبدالحسین محمدزاده، خیّر اردبیلی، 5 میلیارد ریال برای احداث رصدخانه دانشگاه محقق اردبیلی کمک کرده است.

به گزارش ایرنا، دکتر عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام این خبر همچنین تصریح کرد: دانشگاه محقق نیز پنج میلیارد ریال اعتبار برای احداث رصدخانه تامین خواهد کرد.

وی افزود: دکتر محمدزاده از مدیران جهادی و کارآفرین کشوری بوده و عضو هیات امنای دانشگاه محقق اردبیلی هم هست.

حبیبی با بیان اینکه دکتر محمدزاده با این کار با خدا معامله کرد، ادامه داد: جای رصدخانه در استان اردبیل خالی بود و احداث این رصدخانه صدقه جاریه‌ای برای دکتر محمدزاده است.[2]

*مقوله وقف، وجوهات شرعی و خیریه عمومی در ایران اسلامی ما از مفاهیم مورد علاقه عموم مردم است و توجه زیادی نسبت به آن مبذول می‌شود.

کما اینکه بر اساس اعلام مسئولان نهادهای ذیربط، میزان کمک‌های مردم به نهادهای خیریه نیز طی سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است.[3]

لکن مسئله‌ای که طی سال‌های اخیر مورد تأکید برخی کارشناسان دینی و خاصّه مقامات سازمان اوقاف قرار گرفته است؛ انتخاب مسیرهای منطبق با نیاز روز برای هزینه‌کرد موقوفات و وجوه خیریه است.

بدیهیست که بسیاری از خیّران و واقفین علاقمند هستند تا خیریه آنها در جهت ترویج دین و شعائر مذهبی مصرف شود.

اما حقیقت آنست که کمک به نظام اسلامی در ابعاد مختلف نیز موجب ترویج دین می‌شود و از بزرگترین شعائر است.

نگاه خیّرین و واقفین عزیز کشورمان به مقولات جدید می‌تواند بسیار راهگشا باشد و نگاه دینی را در کشور بیش از پیش تقویت کند.

مقولات و منصه‌های جدیدی برای وقف و خیریه و انفاق از قبیل ورزش، تسهیل ازدواج، توسعه امکانات تفریحی معقول و ارزان برای مردم، کمک به نخبگان، بسط هنرهای دین‌محور مثل شعر، وام‌های کارآفرینی خیریه، کمک به پایگاه‌های بسیج فعال در مساجد، کمک به سفرهای زیارتی و سیاحتی خیریه، کمک به پلیس و...

مفاهیم جدید برای کار خیر همانند آنچه که دکتر محمدزاده برای کار خیر انتخاب کرد و نظیر آن در عرصه‌های گوناگون بارها توسط مردم و خیّران ایرانی تکرار شده است، می‌تواند راهگشای بخش زیادی از مشکلات مبتلی‌به در جامعه ما باشد و بعنوان یک الگو نیز در سطح جهانی مطرح شود.

اگرچه باید تأکید کرد که رویه‌های جاری وقف و خیریه نیز از ضروریات است و نباید به بهانه نگاه جدید به مقوله وقف، از رویه‌های سنتی مردم و خرج‌کرد درآمدهای وقفی و خیریه در تعظیم شعائر مذهبی غفلت کرد.

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/308239

2_ www.irna.ir/news/84229098/

3_ mshrgh.ir/1003020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 111
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 77
  • علی IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    اگر بی اختیار هستند در همان روز اول اعلام کنند وکناره گیری واستعفا دهند. چرا تا آخرین روز به صندلی ریاست جمهوری چسبیده اند ورها نمی کنند؟ دلار پاشی وحیف ومیل کردن طلاها را که اختیار داشتند. تورم 1300درصدی را اختیار داشتندو.... دلار را از 3000به 32000 رساندن اختیار داشتند. به فک وفامیل وبرادر واقوام ملیاردها سود رساندن که اختيار داشتندو.... البته این اختیار را نداشتند کل کشور را زیر سلطه یهود وملکه ملعون انگلیس ببرند. این اختیار را نداشتند داداش دزدشان را مصونیت بدهند. البته بیشتر شامل کلید ساز گمادر تمام بدبختی ها می شود. اللهم عجل لولیک الفرج. اللهم عجل لولیک الفرج
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      45 16
      چون در حد انقلاب اسلامی مردم ایران نیستند
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      31 5
      آفرین چون این پست لیاقت میخواد و افراد کمی هستند که این لیاقت رو داشته باشن!!!
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      10 0
      درود علی آقا
    • ن IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      15 24
      درود بر مشائی و احمدی نژاد
    • ناشناس IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      14 1
      قدرت ومنصب همه ادمها رو گول میزنه ما در اداره خومون کسی رو داشتیم که پشت سرش نماز میخوندیم وقتی که رئیس شد دیگه هیچکس رو نشناخت همه چیز رو زیر پا گذاشت شرف وانسانیت خودش رو فراموش کرد.
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      20 2
      این غربگرا ها بگویند دقیقا در چه اموری از ریاست جمهوری که برای ان خود را به اب و اتش میزنند اختیار دارند تا در مورد همان ها سئوال شوند ایا در مورد وعده های صد روزه و انچنان رونق اقتصادی و عزت پاسپورت و سیب و گلابی که با اب و تاب بیرون دادند اختیار دارند ؟ یا دروغ گفتند
    • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      6 0
      شاید شل گرفتن نهاد نظارتی در تایید صلاحیت ها و در نظر گرفتن بعضی جو سازی ها و سیاسی کار ی ها.
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      5 1
      رفسنجانی..خاتمی..احمدی نژاد..روحانی..
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    36 16
    هر کس از مسیر ولایت منحرف شود این سنت الهی است که به ذلت و خفت و خواری دچار میشود این مساله در خطبه حضرت زهرا صلوات الله علیها هم امده است . خداوند در دنیا و واخرت هر کسی را که از مسیر ولایت دور شود لعنت کند. ما هرگز از دشمن شکست نخورده ایم هرچی هست همین اشناهای و کرم های درونی می کنند.
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    14 26
    مشرق فکر کنم خودت برای خودت امان نامه صادر کردی ... امان نامه های لحظه آخری.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      5 3
      علوی تبار وطن فروش بیسواد دلقک بی اختیار حجاریانه. بابا یه حرف جدیدی از خودت بگو که همه نگن ملیجک حجاریان هستی.
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    29 2
    اگر تعصب آقایان به واکسن آمریکایی (که به ما هم به صورت عادی اصلا ندادند!) و طمعشان برای ایجاد دوقطبی سلامت- مذاکره برای کشور نبود ما باید خیلی زودتر واکسیناسیون را با واکسن های چینی و روسی شروع میکردیم! مثل خیلی از کشور های دیگه! خدا لعنت کنه اصلاح طلبان رو که همه چیز مردم رو سیاسی کردند. چه نفعی از بدبختی مردم میبرید شما لعنتی ها!؟
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      4 1
      ای بنازم به اقا و بابای دلسوز و شجاع و حکیم و مقتدر و خط شکن انقلاب که چطور دهان اینها را با توکل بر خدای بزرگ خرد کرد بیچاره ها از دو ماه جلوتر دلشان را صابون زده بودند و مقاله پشت مقاله که آی واکسن امریکایی امد و تا اف ای تی اف و برجام موشکی و منطقه ای را ندهید از ان خبری نیست راستی مرگ و میر امروز امریکا و انگلیس چند تا بود ؟
  • رضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    18 26
    برجام فقط خواست روحانى و اصلاح طلب ها بود ؟! بابا اى والله مذاكرات منتهى به برجام كى و از كجا شروع شد ؟! اون دو سالى كه در خفا با امريكائى ها مذاكره شد رو به حساب نمياريد ؟!
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      24 4
      به فرض صحت دروغ تو؛ مگر آن دو سال آمریکایی ها توانستند چنین قرارداد ننگینی را به ایران تحمیل کنند؟!؟!؟!؟!
    • سرباز IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      8 1
      داداش مذاکره که چیز بدی نیست کار آدم های عاقله. مشکل ما در بحث نتیجه مذاکره و مذاکره کنندس. وقتی شما تیم شیفتگان غرب رو بفرستی مذاکره تهش میشه این. هرچی اونا خواستن رو گفتن چشم
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      4 1
      برجام ننگ نامه ایه که یانکی ها از قبل آماده کرده بودند و تیم مذاکره کننده با اینهمه مذاکرات کشدار، بالاخره همون متن را امضأ کردن! این کجاش افتخاره و قابل دفاع؟ نتیجه اش رو هم که امروزه همه ملت با گوشت و پوستشون حس می کنن.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    21 23
    راستی چرا تا حالا همه رئیس جمهورها از اول انقلاب درپایان دوره مورد انتقاد طیف اصولگرایان قرارگرفته وبه انحرافی بودن وفتنه گر و... متهم شده اند مگه شورای نگهبان اینها را درست احراز صلاحیت نمی کند از بین 1600 نفر 6نفر انتخاب می کنند آخرش هم منحرف از آب درمیاد به نظر شما چرا اینجوریه ماکه گیج شدیم
    • SE ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      26 8
      چون برای تثبیت همیشگی و کامل خود و طیف خود در اریکه قدرت تلاش میکنند از حدود شرح وظایف ریاست جمهوری فراتر عمل کنند و با حذف جایگاه و قدرت دستگاها و مقامات دیگر خود تثبیت کنند و چون به اهداف خود که تسلط بر کشور است نمیرسند با مظلوم نمایی سعی در فریب مردم کرده و خود را بی اختیار معرفی میکنند و در پایان دوره مسئولیت دوباره برای دست یافتن به همن جایگاه ظاهرا عاری از اختیار سر و دست میشکنند و حتی خود را در رحم اجاره ای جا میدهند. حال باید دید با لو رفتن حفره رحم اینبار چه حفره ای را برای پنهان شدن و بهره بردن از آن بسان اسب تراوا، انتخاب میکنند.
  • NL ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    14 3
    برخی یا همه؟!
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      15 3
      این آخری رو که مطمئنیم، راجع به بقیه جای بحث هست!!
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      8 3
      ما واسه احمدی نژاد و خاتمی هم مطمئنیم
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      0 2
      نظر شما غربگداها مهم نیست!!
  • NL ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    16 3
    باید از شورای نگهبان پرسید!
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    27 2
    اختیار ندارید؟ پس نامردید اگر سال دیگه در انتخابات شرکت کنید و وعده های صد من یه غاز بدید! کی بود که که میگفت من بر همه چیز واقفم و کلید همه مشکلات دست منه اونم در صد روز؟! تکرار رای به روحانی عزیز رو کی گفت؟ برجام رو کی امضا کرد؟> کمی بود که گفت برجام نقص شدنی نیست؟ خودتون مسخره کردید یا مردمو!
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    16 6
    اصلاح طلبان قبل از اینکه این حرف های صد من یه غازو بزنن برن اعترافات مذاکره کننده ارشدشون آقای عراقچی رو بخونن در باره برجام بعد حرف بزنن
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    9 6
    برخی از رئیس جمهورها؟؟؟؟؟والا از اول انقلاب حساب کنید ببینیم چندتا رئیس جمهور بوده و چندتاشون الان مغضوب هستن؟؟؟؟
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      15 4
      این که می گوییم بیشتر عمر انقلاب اصلاح طلبان تهوع آور امورات کشور را در دست داشته اند، گواهش همین نوشته توست!!!!
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      2 4
      مرحوم هاشمی هنگام ریاست جمهوری اش و آیت الله خامنه ای منحرف نشدند.
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    19 15
    روسای جمهور منحرف نمیشن بلکه وقتی یه نفر میشه رئیس جمهوراز همه چیزوهمه کس خبرداره به همین دلیل بعدازرئیس جمهوریش سریع بایدبایکوت خبری بشه
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      20 7
      مثلاً بنی صدر که رئیس جمهور شد چه خبری از همه کس و همه چیز داشت که هنوز ملاحظه می کند و نمی خواهد بگوید حتی در فرانسه که کسی نمی تواند او را انزوای خبری کند!؟ نکند می خواهد اطلاعاتش را با خود به گور ببرد!!!!!!
    • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      12 4
      مثلاً بنی صدر که رئیس جمهور شد از همه کس و همه چیز خبردار شد و با وجود فرار به فرانسه هنوز هم نمی تواند به سبب انزوای خبری حرفش را بزند!؟ پس حتماً می خواهد اطلاعات ذی قیمتش را با خود به گور ببرد!!!!!!!!
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      7 0
      09:00 بنی صدر خائن بود همه میدونیم و از آینده خائن دیگه پناهنده به فرانسه یعنی بختیار درس عبرت گرفت
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      5 0
      به 10:36ـــ عبرت را در مرگ در این دنیا می بینی! برای خائنین عذاب آخرت چنان است که مرگ از این دنیا برایشان بسیار آسان می نماید! ضمناً هرگز از ترسوها دفاع نکن! به فرموده رهبرمان ترسوها نباید کاره ای شوند تا در هنگام لزوم جسارت تصمیم گیری را نداشته باشند!
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      0 2
      10:50 منظور این نگاه بنی صدر خائن هست نه بنده بنی صدر ترسیده مثل بختیار کشته بشه کمااینکه شما هم شعار نده جان برای مورچه هم عزیزه و ترس از مرگ کم و بیش بین همه هست
  • گزینه اصلح IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    9 2
    چون در تایید افراد تمام معیارها لحاظ نمی گردد و متاسفانه سوابق شخص اعم از سیاسی، فرهنگی- اجتماعی، اجرایی، التزام عملی به اسلام و قوانین ج.ا.ایران و.. برخی دیگر از پارمترها مثل روانشناختی صورت نمی گیرد و ضربه این انتخاب نادرست به ملت و کشور وارد می شود
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      3 0
      اونی که مشرق نوشته درست تره به نظر من. بعضی از رئیس جمهورا منحرف میشن و مخالف رهبری گام برمیدارن چون اختیارتشون زیادی زیاده.
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    3 6
    آخه با ۵۰۰ میلیون تومن تو این گرونی رصدخانه میشه ساخت که تو بوغ و کرنا کردند فکر کنم بوغ و کرنا اهمیتش بیشتر بوده
    • NL ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      4 1
      بله میشه خوبم میشه . یک اطاق 12 متری میسازه با یک دریچه . یک تلسکوپ دانش آموزی چینی هم میذاره داخلش میشه رصدخانه بهمین راحتی
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    3 4
    با قیمت یه ال نود میشه رصدخانه ساخت؟
  • ترسو IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    5 2
    عنوان را اشتباه نوشتی باید می نوشتی چرا هر چی منحرفه رئیس جمهور می شود ؟ !!!2522
  • مهرناز IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    3 1
    علوی تبار " عاشق های سینه چاک امریکا " شما ها فکر می کنیدرئیس جمهور امریکا در همه زمینه ها اختیار تام دارد ؟ نخیر چنین نیست " ترامپ اولین بار استضاح شد "چرا؟ درخواست شخصی از اکراین جهت خواستن اطلاعات از پسر بایدن را داشت . روحانی در زمانی ایجاد برجام " مذاکرات را محرمانه کرد " گوش به هیچ انتفادی از جانب کارشناسان نداد " 8سال کشور را معطل روی خوش امریکا واروپا کرد " ارزش پول را پائین اورد " اقتصادکشور را تضعیف کرد " معیشت مردم را سخت کرد " چرا؟ شما اصلاح طلبان قدرت طلب برای دست یابی به مقامات کشور " واقعیت ها کتمان ووارونه جلوه می دهید " کمی شرم وحیا هم داشتن " موهبتی است که انشائ الله خدواند در دل شما ها جای دهد.
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    6 3
    چون بی ظرفیت هستند
  • US ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    6 3
    تا امروز ک همه رئیس جمهورها از نگاه شما منحرف و ضد انقلاب شدن از این ب بعد و خدا ب خیرش کنه
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      3 2
      رجایی ، رهبر و احمدی نژاد با مردم بودند .
  • رضا IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    5 1
    واسه پوله واسه پوله
  • کوروش IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    3 0
    نگید اصلاح طلب بگید انحصار طلب،قدرت طلب،منافع شخصی طلب اینان عده ای ظالم وخدانشناسنن وفقط وفقط به فکر خود ومنافع شخصی خود هستن عده ای مغرور،متکبر،هتاک که فقط به طبقه ضعیف جامعه ظلم میکنن وهیچ ترسی از خدا ندارند وضعیت امروز جامعه ایران گویای مدیریت این گروه ظالم است ونیازی به هیچ توضیحی نیست( وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ)
  • احمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    کسی که عرضه ولیاقت نداره غلط میکنه پا به عرصه انتخابات می گذاره و هشت سال وقت کشور ومردم را تلف می کنه غلط میکنه وعدهای تو خالی می دهد.خواه اصول گرا باشد، خواه اصلاح طلب،خواه آ خوند باشد ،خواه غیر آ خوند ، شما اصلاح طلب نیستید شما قدرت طلبان ومنفعت طلبان شیفته غرب به خصوص آ مریکا هستید.که برای رسیدن به آ مال خود از هیچ گونه وطن فروشی وخود فروشی ابایی ندارید.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    چرا مثل فیلمهای ترسناک میخندن،به خدا یه حالی شدم انگار دارم فیلم جن گیر نگاه میکنم
  • افشین IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    سلام اساسا اصلاح طلبها به دنبال به دست گرفتن قدرت به هرشکل ممکن، مثل دروغگویی، اتهام به دیگران، عدم اختیار کافی و حتی خودفروشی و وطن فروشی هستن لذا اراجیف آقایون دور از انتظار نیست.
  • رضائی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    منافع ملت مهم است ،نه سیلیقه ها (التماس تفکر )
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    2 0
    چرا شورای نگهبان نامزد های سالم را برای ریاست جمهوری افراز صلاحیت نمی کند که با این همه مشکل روبرو نشویم ؟
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    5 0
    اختیار ندارند اما صندوق ذخیره فرهنگیان، نیشکر هفت تپه، دشت مغان ،واردات گندم و موز به افراد خاص ،فساد دو بانک ملی و ملت، برداشت های نجومی، اهدا 750 سکه برای ایجاد تورم دلار و....، وجود دو برادر سالم و .... رو به وجود آوردند، اختیار ندارن اما چند ماه مونده به انتخابات چند ده نفر کاندیدا معرفی میکنند، اختیار ندارن اما تو مناظره برای جایی که اختیار ندارن خودشون رو جر واجر میکنند.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 1
    جواب سوال شما این است که اتاق فکرهایی که برای فرهنگ و اقتصاد و سیاست خارجی و داخلی فکر میکنند و برنامه میدهند و اجرا میکنند غالبا در دست جریان های غربگرا و احیانا وابسته وبه غرب است .
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    اگر رئیس جمهور اختیاری ندارد ؛پس چرا دوبار کاندید ریاست جمهوری می شوند؟ چرا در همان سال اول استعفا نمی دهند ؟ چرا بعدازدو باررئیس چمهور شدن باز هم مشتاق رئس جمهور شدن هستند؟
  • VN ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    4 0
    اگه اختیار ندارید چی سی سال دست وپا می شکنید که به قدرت برسید چهارسال اختیار نداشتید چهار سال بعد می گفتید ملت ما اختیار نداریم خدا حافظ پس دروغ میگید وقتی باید جواب بدید فرا فکنی می کنید
  • رزمنده GB ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    3 0
    انتظار دارن مثل ریس جمهور دیگر کشورها حرف اول کشور آنها بزنند و این ولایت فقیه را هم به ظاهر قبول دارن .بخاطر اینکه خیالتون راحت کنم خوده احمدی نژاد هم این فکر دور دوم دیوانش کرد
  • علی IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    3 0
    جفتتان اینشاله و به حق شهدا روی اب خواهید خندید اگر ملت اگاهی داشتند که وضعشان این نبود
  • DE ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    4 0
    شما اصلاحاتچی ها اگر زحمت بکشید هیچ کاری نکنید همه ممنون می شن. زیرا یا کاندیداهای سیب زمینی و بی عرضه عرضه می کنید یا همه اش دنبال شلوغ بازی و فتنه و اتیش بازی و دیکتاتوری مخملی و امریکاپرستی و سکولاریزم هستید. همه اش رو بهتره درکوزه بذارید ابش رو بخورید تا خدا شفاتون بده.
  • DE ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    4 0
    اتفاقا چه بهترکه این اصلاحاتچی های سالمند و بی انگیزه و سست اراده کنار بکشن وجا رو خالی کنند تا نیروهای سیاسی متعهد و مومن و جوان ایرانی وارد عرصه فعالیت های اجتماعی و سیاسی کلان بشن که برای مردمشون ارزش قائلند و حاضرند برای مردم فداکارانه کار کنندو منتی نداشته باشند.
  • احمدعلی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    3 0
    یکی به این علوی تبار بگه اگه رئیس جمهور اختیار نداره شما پدرسوخته ها چرا برای بدست آوردنش اینقدر دروغ میگید حرام کاری می کنید با دشمنان ایران و ایرانی همکاری می کنید و هزاران پدرسوختگی دیگه درمی آرید مرگ بر شما و مرگ بر احمقی که شما بعنوان کاندید ریاست جمهوری انتخاب و به ملت قالب و غالبش می کنید.
  • بابک IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    6 5
    احمدی نژاد جنسش فرق دارد او مرد حق است
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      1 5
      همه بدبختی ها از احمدی نژاد شروع شد.پس‌زیاد واسه اونم زور نزنید
    • بیبک IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      2 2
      مرد حق!!!مطمئن باش مرد حق را نمیشناسی که به او این لقب را داده ای.مواضع اخیرش را خوب بررسی کن .
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 1
    بایدم سکوت کنید من جای شما بودم میگذاشتم از ایران میرفتم با این ننگ 8 سالتون
    • مهدی IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      2 0
      شما برو عزیزم و ما می مانیم و با این آفتهای به باغ زده مبارزه میکنیم تا ایران را کلستان کنیم. مشکل ما البته آمریکا نیست بلکه مشکا اصلی ما بعضا مسئولان زالو صفت هستند که بیاری رهبر و امام زمان نابودشان میکنیم
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    آقایون اصلاح طلب اونموقع که به احمدی نژاد انتقاد میکردند متوجه اختیارات رئیس جمهور نبودند؟احمدی که حتی اجازه مذاکره هم نداشت و مذاکره در اختیار شواری عالی امنیت ملی بود اونموقع که از 3برابر شدن دلار در 8سال احمدی نژاد انتقاد میکردند متوجه اختیارات رییس جمهور نبودند؟بماند که حالا 9 برابر شده اونموقع که روحانی وعده حل مشکلات در 100 روز را داد متوجه اختیارات رییس جمهور نبود؟
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    آقای روحانی یک بار بشینه و فیلم وعده های انتخاباتیش رو ببینه بد نیست. آخه چقدر وعده توخالی!! وقتی می‌خوان بیان وعده وعید و قول های بی پایه و اساس میدن!! وقتی می‌خوان برن ندای ما کاره ای نیستیم سر میدن. چقدر پیش وجدانم راضیم که رای ندادم.
  • دادار IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    حسن قیافه اش به همه چیز میخوره جز ریاست قوه مجریه بابا کار بلد نیستی بیا پایین
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    حداقل یک نامزدی معرفی کنید که مثل بقیه نامزدهای اصلاح طلب دزد و اشرافی گر و عقده‌ای نباشه. دارید؟!
  • ناشناس IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    3 0
    احمدی نژاد کجا در اون هشت سال گفت من اختیار ندارم تا روز آخر کار کرد و دنبال افتتاح و پیگیری پروژه بود فقط در مورد مذاکرات عمان و شروع تحریمهای سال 90 مخالف مذاکره بود چون نظرش این بود که باید اول چند مورد طرح اقتصادی ظرف 6 الی 8 ماه اجرا کنیم تا اثر تحریم ها کم یا بی اثر شود بعد اگه می خواهید مذاکره کنید با آمریکا اون موقع اقدام کنید که با هر دو نظر احمدی نژاد در آن موقع مخالفت کردند. هم با طرح های اقتصادی احمدی نژاد و هم عدم ورود به مذاکره با آمریکا در آن موقعیت.... منظور احمدی نژاد این دو مورد خاص بوده که گفته شد نگذاشتند طرح را اجرا کنیم.ضمن اینکه احمدی نژاد مخالف جدی مذاکره بود به دلیل اینکه از موضع ضعف آقایان بحث مذاکره را مطرح کرده بودند و معتقد بود اگر بروید به معنای تسلیم خواهد بود و فشار را بیشتر می کنند که البته با گذشت سالها پیش بینی احمدی نژاد درست از آب درآمد
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    چنان رونق اقتصادی بدهم دروغ از این بزرگتر
    • DE ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      3 0
      چنان روغن به اقتصاد زد که لیز شده همه چیز از دستش لیز خور درفت. خب داداچ خاک بپاچ
  • DE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    3 0
    چرا فقط دو رییس جمهور ایران منحرف نشدند ا ولی شهید گردید و دومی را خداوند عمری مبارک عطا فرماید و دستان ایشان را در دستان ولی عصر عج قرار دهد انشاالله.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    4 4
    درود بر احمدی نژاد
    • DE ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      3 2
      درود بر احمدی نژاد که بارها گفت من اصولگرا نیستم و الا الان اصولگراها هم مقصر خرابی های مملکت بودند. او حداقل این مردانگی را داشت و برای همین اصولگراها ۴سال اول او را پشتیبانی کردند ولی متاسفانه او هم جمهوری اسلامی را رها کرد و جمهوری ایرانی را به تبعیت از مشایی دنبال میکند. اکنون بسیاری از گروههای غربگرا با او مشکلی ندارند.
  • محمد ابارشی IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    حالا که فاتحه خواندید توی مملکت می گید کاره ای نیستید اگر کاره ای نیستیدوهم اورگان های کشور تشريفاتی هستند پس چرا در انتخابات خودتان رابه آب واتیش می‌زنید تا رای بیارید واقعا چرا
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    جناب باصطلاح مشاور لیدر! اصلاح‌طلبان!! با این گندی که به مملکت زدین بهترین کار همون سکوت است و بس! دست از شارلاتانیسم و بازی دادن ملت بردارین و یه خورده هم به آخرت اعتقاد داشته باشین که این ریاکاری ها و هزینه درست کردن ها برای نظامی که امید ملت های محروم و پناهگاه شیعه است بالاخره در این دنیا و اون دنیا بی پاسخ نمیمونه.
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 1
    کشور ایران هارتلند میباشد‌و پتانسیل بالایی اعم از ذخایر معدنی و مواد اولیه را داراست و مهمتر از اینکه بازار خوبی برای درامد کشورهای پیشرفته است مثال: اسپانیا زعفران ایران رو میخره میبره بسته بندی میکنه و ب عنوان زعفران مرغوب اسپانیا میفروشه چون ایران توانایی بسته بندی نداره
  • رضاصمدی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    سلام لطفن پیگیری سهمیه بیمه کارگران ساختمانی سال 12\12\97راپیگیری شود باتشکر
  • علی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    اقا اگه اختیار ندارید چرا میایید داخل گود چرا وعده و وعید الکی به مردم میدید. در حد اختیارتون وعده بدید. با زمزمه ورود ۸ ملیارد دلار از کره به ایران دلار چند هزار تومن کشید پایین. اگه اون ۴۰ ملیاردی رو که با دلار ۴ تومنی حیف و میل کردید داخل ایران بود الان دلار زیر ۱۵ تومن بود. اینم ربطی به اختیار داره یا نه به بی عرضگی نفهمی سو استفاده ربط داره.
  • امین IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    رئیس جمهور اگر اختیار ندارد پس به چه علت در دور دوم آن همه دروغ و دونگ سر هم می‌کنه که دوباره رئیس بشه!!! . چهار سال که تجربه کرده،.یا نمی فهمید چه میگوئید یا مردم را نادان فرض کردید .
  • ملت IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    2 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    خب وقتی کج باشی، کج میری و منحرف میشی.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 1
    1400 رئیس جمهور انقلابی
  • رسول IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    اگر من به جای شما اصلاح طلبها باشم به احترام رای های که مردم به شما دادند ،و شما باعث شدید مردم نابود شوند ،و به دلیل نابودی اقتدار ملتی که همه چیزشان را فدای این انقلاب و رهبری و آرمانهایش کرده اند و می کنند تا قیام قیامت نه کسی را برای ریاست جمهوری معرفی میکردم و نه به جای اعتراف به خرابکاریهایم دیگران را ترور شخصیتی میکردم .هرچند مردم فهیم تر از شما میدانند دلیل دشمنی شما با امثال آقای احمدی نژاد چیست ؟ اینست که به حمله به دیگران قصد منحرف کردن مردم در جهت خرابکاریها و نا کارامدیهای خودتان را دارید .الان مردم به بصیرت مورد اشاره رهبر رسیده اند میدانند چه کسی یا چه حزبی به مردم اهمیت میدهد و چه حزبو کسی مردم کمترین اهمیتی برایشان ندارد ومنافع ملی را کدامتان قربانی منافع رانت خواری میکند
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    ولی هاشمی کاخ نشین خاتمی لیبرال احمدی نژاد منحرف و روحانی سازش کار به مردم معرفی شدند . چرا؟
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 2
    احمدی نژاد سالم ترین وبهترین وکار آمد ترین رییس جمهوری بود که جهان به خود دیده بود درود بر احمدی نژاد . درود بر احمدی نژاد .
    • DE ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
      2 1
      کاملا درسته اگر آدم مثل شما مطالعه تاریخی نداشته باشه همینطور فکر میکنه. احمدی نژاد اکنون مقلد مشاییست و مکتب ایرانی نه مقلد امام و مکتب اسلامی انقلابی لذا نامزد بشه غیر از اصولگراها همه اطلاح طلبها و کارگزارانتی ها و دهها گروه و فرقه اسلام امریکایی هم به او رای خواهند داد . احمدینژاد خیلی زود استحاله شد حیف شد.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 1
    برخی ؟ بحز حضرت آقا و بنده خدا رجایی که شهید شد یه رئیس جمهور رو نام ببرید!
  • ملت‌ایران IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    دست‌این‌اصلاح‌طلبای‌وطن‌فروش‌زیردست‌بیگانه‌باید‌‌ازاذاره‌کشور‌کوتاه‌شود‌اینها‌دراین‌هشت‌سال‌جز‌فقروبدبختی‌چیز‌دیگری‌را‌به‌ارمغان‌نیاورده‌وده‌سال‌باسیاستهی‌غلط‌وگرانی‌ورکودونگه‌داشتن‌یارانه‌مردم‌یعنی‌همان‌۴۵‌هزار‌تومان‌باعث‌نارضایتی‌مردم‌واقشار‌متوسط‌جامعه‌شدند علی‌برکت‌الله....
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    احسنت احسنت
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    اون خنده های عجیب
  • US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    ممنون مشرق
  • امیر DE ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 0
      سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    خدایا مردی لایق و توانا و سیاست مدار که بتواند کشورمان را از فقر و تنگدستی و بیکاری و۰۰۰۰ نجات دهد و نامش برای همیشه در تاریخ ثبت گردد برای ریاست جمهوری نصیب کشورمان کن جون دوران ما همش زجر و پارتی باری بود وجوانانمان با آنکه بهترین استعدادها را دارندو ناامید هستند امیدوار کن
  • منصف IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    روحانى و احمدى نژاد دست ها فشرده لب ها خندان نگاه ها به دوربين ( نگاه به مردم بيننده ) و اين ظاهر قضيه است ولى در باطن و آنچه در قلب و مغز ميگذرد: تو دكتر ترى يا من دكتر ترم ؟ تو از من گرفتى من از تو پس خواهم گرفت پرونده تو و پرونده برادر هاى ش ما و خيلى از اين من و تو ( تو و من ) ها كه تمام شدنى نيست و سر كچل دوا نميشه
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    تراخدا اسم انقلابی نیارید رئیس جمهورانقلابی یعنی چی یعنی پول چاپ میکنه نفت با گالن صادرمیکنه ؟
  • ارمیا IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    خدا از سرتون نگذرد که فقط آدم خراب کن هستید... شرم بر شما باد بابت تخریب آقای احمدی نژاد‌‌‌... هنوز مردم دارند از خدماتش منتفع میشوند و شما منحرفش میخوانید... ماه رجب ماه توبه است...توبه کنید...گرچه بعیدست
  • هامون IN ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    این سوال شما منو به فکر فرو برد مشکل از چیه واقعا
  • حسن IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    حالا مثلا کارنامه دولت محمود شما چه طور بود. در اوج گرانی نفت اون همه نفت فروخت از خودش چی باقی گذاشت . تحریم
  • رسول IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    سیستم خراب است رئسای جمهور گذشته وحال درلابلای کشمکش های سیاسی قدرت طلبان ناموفق ونا کار آمد میشوند.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    لابد تابلوئی هست که بعضی توجه میکنند . گردش بچپ یا راست . اول کار وسط یا آخرای کار
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    1 0
    چون به یک ساختار غیرشفاف ونابودو پولها وامکانات میلیارد دلاری میرسند
  • حسن زاده IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    رييس جمهور حتما بايد زبان انگليسى بداند. كمى ميداند در حد رفع احتياج ميداند تا جاييكه منظورش را برساند ميداند فايده ندارد رييس جمهور بايد آنقدر بزبان انگليسى مسلط باشد كه هرگز در هيچ جا در هيچ شرايطى به مترجم احتياج نداشته باشد. در غير اينصورت ابرو ريزى است همانطور كه در گذشته دور و نزديك ديديم.
  • ج.ب US ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    پشتوانه اصلاح طلبان کیست وچه نام دارد؟آیا قدرت وتریبون دراختیاردارد؟(۲۰نمره)
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
    0 0
    خساراتی که تاحالا به کشور زدید ازاختیارات چه کسی استفاده کردید؟ لااقل قدری مردانگی داشته باشید شماها بدنبال اختیارات رهبری هستید تا بساط اسلام وانقلاب را برچینیدکه آنهم آرزویی محال وبگور بردنی است.
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    درود خدا بر "مشرق"... چقدر زیبا جواب علوی تبارِ غربگدا رو دادی.
  • علی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    0 0
    درود خدا بر "مشرق"... چقدر زیبا جواب علوی تبارِ غربگدا رو دادی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس