حضور گرگ‌‌ها در سقز؛ مردم مراقب باشند

"هجوم گرگاس"‌های خونخوار طی سال‌های اخیر معضلاتی را برای اهالی برخی روستاها در شرق و غرب کشور ایجاد کرده است. سازمان محیط زیست برای مبارزه با این گونه نوپدید مهاجم چه تدبیری می‌اندیشد!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

"رضاخان اسلامی" چگونه ۱۶ سال انحراف و گرانی را رقم زد؟

انحراف و گرانی آری، "نامزد مقتدر" نه!

"رضاخان اسلامی" چگونه ۱۶ سال انحراف و گرانی را رقم زد!؟ / حکیمی‌پور: ما اصلاح‌طلبان وظیفه‌ای برای مشارکت حداکثری نداریم

علیرضا علوی‌تبار، از حامیان رئیس‌جمهور روحانی و از تئوریسین‌های جریان چپ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه که در سایت امتداد منتشر شد پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفته است:‌

«آنچه جامعه را در مورد رئیس‌جمهور نظامی حساس می‌کند، این است که بخشی از نظامیان ما به صورت یک سازمان سه‌وجهی (ایدئولوژیک-سیاسی-نظامی) عمل می‌کنند و نه نظامیان حرفه‌ای. از این‌رو، وقتی که یک نظامی در رأس قوه مجریه قرار بگیرد به عنوان عضو یک حزب سه‌وجهی، قدرت را به دست می‌گیرد و مجری خط‌مشی‌ها و برنامه‌های حزب متبوع خود خواهد بود. مسئله، همان‌طور که می‌بینید، فردی نیست، بلکه با حاکمیت یک حزب (با نام نهاد نظامی) مواجه هستیم. اما نظامی‌گری، یک‌خطی مشی و شیوه اداره کشور و جهت‌گیری متناسب با آن است. نظامی‌گری در این معنا، یعنی تقدم نظامیان بر دیپلمات‌ها در هدایت سیاست خارجی کشور، یعنی تعریف قدرت ملی با معیار و شاخص توانمندی‌های نظامی، یعنی اولویت صنایع و نیازهای نهادهای نظامی بر سایر صنایع و نهادها، یعنی اهمیت یافتن نهادها و آموزش‌های نظامی بر سایر نهادها و آموزش‌ها، یعنی سلسله‌مراتب و تمرکز در فعالیت‌های سیاسی و مواردی از این دست.»

او می‌افزاید: «همان‌طور که روشن است، رئیس‌جمهور نظامی نیز به‌واسطه حزب نظامی که پشت‌سر اوست در نهایت، می‌تواند به نظامی‌گری بیانجامد. این فرآیند با توجه به عملکرد گذشته و حال نظامیان و واکنش‌هایی که حکمرانی آنها در جهان و منطقه ایجاد می‌کند، برای طرفداران مردم‌سالاری و توسعه، زنگ خطر و نگران‌کننده خواهد بود.  برخی نگران این اتفاق نیستند؛ چراکه در تحلیل آنها، مشکلات کشور، ناشی از یک‌دست نبودن حکومت است و از این‌روی، هر راهی که چندگانگی (حداقل دوگانگی) درون حکومت را از میان بردارد، مثبت ارزیابی می‌شود. دلیل موافقت و مخالفت به ریشه‌یابی ما از مشکلات برمی‌گردد.»

در اظهارات علوی‌تبار همچنین می‌خوانیم:

"نظامیان سازمان‌یافته دارای سلسله‌مراتب و سرعت عمل زیاد هستند. سازمان‌های نظامی و شبه‌نظامی در ایران برای بخشی از قدرت، جای خالی یک حزب سراسری را گرفته‌اند. ترویج ایده‌ها، گردآوری مردم برای استقبال و تظاهرات، وارد کردن فشار به منتقدان و معترضان، تلاش برای تأثیرگذاری بر انتخابات و پرورش نیروهای وفادار بر عهده سازمان‌های نظامی و شبه‌نظامی گذاشته شده است؛ چراکه عملکرد آنها از نظر هسته اصلی قدرت، رضایت‌بخش بوده است. این بهره‌گیری ادامه یافته و تداوم خواهد یافت. آنها تاکنون به عنوان بازوان هسته اصلی قدرت عمل کرده‌اند و تا وقتی که بتوانند این نقش را با هزینه قابل‌تحمل انجام دهند در صحنه سیاست و فرهنگ و اقتصاد خواهند ماند. دیدگاه‌های رهبر فقید انقلاب و آرمان‌های نخست انقلاب، مانعی بر سر راه استفاده از این ابزار کارآمد ایجاد نخواهد کرد. البته، همان‌طور که گفتم، رضاشاه اسلامی، چیزی بیشتر از حضور یک نظامی در رأس قدرت اجرایی است و به معنای غلبه‌ نظامی‌گری خواهد بود."[۱]

*درباره اظهارات علوی‌تبار و تقلای او برای هجمه به "نامزد مقتدر" بیان ۲ توضیح مهم ضروریست.

اول اینکه مردم باید بدانند تمام این هیاهو و جنجال‌ها صرفا یک شخص خاص با کارنامه جهادی را هدف قرار داده است.

و دوم اینکه همانطور که واضح است که نگاه علوی‌تبار و دوستان او به سابقه نظامی یک نگاه سنتی است.

به این معنی که یک نظامی در ذهن علوی‌تبار انسانی است یونیفورم پوشیده با واکسل و شمشیر و چکمه که بصورت منظم قدم می‌زند و به در و دیوار توهین می‌کند!

تصویری شبیه به رضا شاه و قزاق‌هایش یا شبیه ناپلئون بناپارت و چنگیزخان مغول و غیره.

اما دنیای جدید و علم سیاست بیش از یک قرن است که از این دیدگاه‌های سنتی و متحجر عبور کرده است.

چه اینکه شخصیت‌هایی مثل ژنرال دوگل فرانسوی و یا حزب کمونیست چین در قرن بیستم، قدرت اجرایی دو کشور بزرگ اما بحران‌زده را به دست گرفتند و در فرجام نیز ۲ کشور پیشرفته را به جهان عرضه کردند.

و جالب است که سیاست مدرن با مطالعه علت پیشرفت فرانسه و چین به این نتیجه آشکار رسیده است که "اقتدار" ژنرال دوگل و حزب کمونیست چین بود که توانست به عاملی پرتأثیر در پیشرفت این دو کشور تبدیل شود.

در واقع، سابقه نظامی‌گری با تعریف جدید علم سیاست از آن، اتفاقا به یک امتیاز مثبت در نزد رجال سیاسی و اجرایی صاحب کارنامه در جهان تبدیل شده است زیرا این امتیاز موجب تسری صفاتی مثل اقتدار، تمایل به حل سریع مشکلات، پاسخگویی و غیرتمندی نسبت به خاک و مردم در شریان‌های کشور می‌شود.

جالب است که می‌بینیم اصلاح‌طلبان برای پنهان‌سازی این حقایق در نزد مردم دست به هر کاری می‌زنند و مثلا "محسن صفایی فراهانی" در مصاحبه‌اش پیرامون مذمت "نامزد مقتدر" اما هنگامی که با پیشرفت چین و تأثیر اقتدار در آن مواجه می‌شود، می‌گوید: در چین هم اقتدارگرایی با مفهومی که شما تصور می‌کنید، وجود ندارد! [۲]

لازم به توضیح است که عبارت "رضاخان حزب‌الهی" را اتاق فکر مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در انتخابات سال ۸۴ و برای تخریب کارنامه جهادی "محمدباقر قالیباف" ابداع کردند و از آن حربه‌ای برای تخریب قالیباف ساختند.

حربه‌ای که البته ۱۶ سال انحراف و گرانی را در دامن رأی مردم ایران گذاشت و نتیجه آن گویا در نزد اصلاح‌طلبان بهتر از رأی‌آوری یک نامزد مقتدر با کارنامه جهادی بوده است...

دشمنی اصلاح‌طلبان با مدیریت جهادی به بهانه نظامی‌گری در حالی است که آنها به صراحت خودشان با رأی دادن به امنیتی‌ها هیچ مشکلی ندارند.

***

 

حکیمی‌پور: ما اصلاح‌طلبان وظیفه‌ای برای مشارکت حداکثری نداریم!

"رضاخان اسلامی" چگونه ۱۶ سال انحراف و گرانی را رقم زد!؟ / حکیمی‌پور: ما اصلاح‌طلبان وظیفه‌ای برای مشارکت حداکثری نداریم

احمد حکیمی‌پور، از فعالان اصلاح‌طلب به تازگی در مصاحبه با اعتمادآنلاین گفته است:

"برخی این روزها نظرشان این است که اصلاح‌طلبان آستین‌ها را بالا بزنند و با توضیح‌ و تشریح شرایط مردم را به رأی دادن ترغیب کنند. چنین مطالبه‌ای از جریان اصلاحات در صورتی مطرح می‌شود که اساساً باید گفت اصلاح‌طلبان وظیفه‌ای ندارند که در راستای مشارکت حداکثری کاری انجام دهند. در واقع نظام مدیریتی و ارگان‌های مسئول در برگزاری انتخابات باید فضایی شکل دهند که مردم با وجود اینکه سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند انگیزه لازم را برای رأی دادن به دست آورند"[۳]

*منظور حکیمی‌پور در کنار "تحریم خاموش انتخابات"، اینست که حاکمیت اگر مشارکت حداکثری می‌خواهد بایستی رجال بدسابقه و اشرار سیاسی را هم تأیید صلاحیت کند!

ما قضاوت درباره اعوجاجاتی که حکیمی‌پور بر زبان رانده است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

ذکر این نکته ضروریست که در حاکمیت‌های روز دنیا؛ اگر حزب یا طیفی سیاسی پنجه بر انتخابات بکشد، شأن خود را اجلّ از کار برای مشارکت حداکثری بداند و زمزمه تحریم انتخابات و خروج از دموکراسی را سر دهد؛ با اشدّ مجازات‌ها کیفر می‌شود.

به زعم ما ورود قوه قضائیه به این اظهارات هزینه‌ساز که موجب کم‌رمق‌سازی انتخابات خواهد شد، یک امر فوری است.

***

سازمان محیط زیست درباره هجوم گرگاس‌ها چه تدبیری دارد؟

"رضاخان اسلامی" چگونه ۱۶ سال انحراف و گرانی را رقم زد!؟ / حکیمی‌پور: ما اصلاح‌طلبان وظیفه‌ای برای مشارکت حداکثری نداریم

رییس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: حمله یک قلاده گرگاس (گونه جانوری نوپدید گرگ‌سگ) به روستای «گورپان» این شهرستان در شب گذشته به زخمی شدن ۵ نفر از روستاییان انجامید.

علی فرجی در مصاحبه با ایرنا همچنین افزوده است: این حادثه شامگاه دیروز روی داد که بر اثر آن مصدومان به بیمارستان منتقل شدند و سه تن آنان به صورت سرپایی درمان و امروز از بیمارستان مرخص شدند و ۲ نفر دیگر همچنان بستری هستند.[۴]

پیش از این و در ماه گذشته نیز حمله گرگاس‌ها موجب تلف شدن ده‌ها رأس گوسفند در روستاهای استان خراسان جنوبی شده بود. [۵]

سال گذشته هم حمله گرگاس در شهر تسوج در استان آذربایجان شرقی موجب مصدوم شدن ۸ نفر شد. [۶]

*گرگاس یک گونه جانوری نوپدید است که با اختلاط گرگ نر و سگ ماده متولد می‌شود.

گفته می‌شود از آنجا که این حیوان ژن سگ را دارد موجب حساسیت سگ‌های نگهبان نمی‌شود و به شدت نیز بیرحم و خونخوار است.

خطر این حیوان به حدی است که اداره کل محیط زیست آذربایجان شرقی سال گذشته مجوز معدوم‌سازی آنرا صادر کرد. [۷]

کارشناسان می‌گویند ظهور گرگاس‌ها نتیجه رها کردن توله سگ‌های ماده در طبیعت است. در گذشته این توله‌ها را می‌کشتند، اما بعدها با هدف آزار نرساندن به آنها از کشتن این توله‌ها خودداری شد و آنها را در طبیعت رها کردند؛  این توله‌ها پس از ۸ ماهگی به بلوغ می‌رسند و با پیوستن به خانواده گرگ‌ها در هر دوره زادآوری ۱۶ گرگاس یعنی بیش از ۱.۵ برابر زاد و ولد گرگ‌ها توله‌زایی می‌کنند.

مسئله اینجاست که سازمان محیط زیست باید فکری به حال این گونه خطرناک و غیر عادی بکند و همچون مسئولان سازمان محیط زیست در آذربایجان شرقی، تدابیر لازم را هرچه سریعتر اتخاذ کند.

خاصّه اینکه اولا شاهدیم برخی روستاها چه در شرق و چه در غرب کشور با معضل حملات این موجود عجیب‌الخلقه و خطرناک به انسان‌ها و دام‌ها مواجه‌اند.

و ثانیا هیچ بعید نیست که بزودی پای این موجود خطرناک به شهرها نیز باز شود و علاقه‌مندان نگهداری سگ و حیوانات وحشی به این حیوان هم علاقه پیدا کنند! و بعد هم مسئله حقوق حیوانات و در پایان داستان هم که قربانی شدن هرچه بیشتر مردم...

گزارش‌های حمله این جانور به انسان‌ها بسیار زیاد است و در صبح فردا اگر کودکان یا افراد بی‌دفاع، طعمه این گونه مهاجم قرار گیرند؛ حتما تقصیری سنگین بر عهده مسئولان ذیربطی که وظایفشان را در این باره انجام نداده‌اند، خواهد بود.

***

1_ http://emtedad.news/print/?id=1029

2_ mshrgh.ir/1180632

3_ https://etemadonline.com/content/442106

4_ www.irna.ir/news/84230236/

5_ www.irna.ir/news/84162077/

6_ www.irna.ir/news/83508222/

7_ www.irna.ir/news/83508222/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 77
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 51
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    41 5
    آقا اگه عسلاحاطچیا از نامزد نظامی میترسن، من یکی که حتمأ به همچین شخصی رای میدم اگه کاندید بشه!! اگر هم اصرار به مذاکره با آمریکا دارن مطمئن باشید که مذاکره نکردن بهتره!! کلا چون اینا امتحانشون رو پس دادن هر پیشنهادی دادن در یک منفی ضرب کنین و انجام بدین درست در میاد!!!
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      4 0
      با تشکر از این سایت محترم واقعا خوب نشان داد گرگاس غرب گرایی چطور تن نحیف ایران و بقیه جوامع را میدرد
    • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      2 0
      من هم
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    25 3
    ارتباط معنا داری بین متون اول و دوم با متن آخر وجود دارد !! اختلاط بین طیف های منافقان ملت را لت و پار می کند
    • SE ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 0
      بازم عکی گرگاس های اصلاحات
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 0
      مسعود پزشکیان دیشب در جهان ارا مدام از اجرایی نکردن نامه 53 امیرالمومنین منشور حکومت اسلامی مینالید اما نگفت سی سال بعد از پیغمبر بواسطه وجود منافقین و معاویه ها و عمر وعاص ها (گرگاس ها ) حضرت کمتر از 5 سال مجال حکومت داشت انهم با ان حوادث و اخر و عاقبت و جلوی چشم همه دیدیم چطور مشارکت 85 درصدی عدالت محور 88 را غربگراها به بدترین فاجعه ملی بدل کردند با تحریم فلج کننده که تا الان مانده
  • احسان صادقی ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    29 3
    سلام علیکم از حضور نظامیان ترس دارند چون می ترسند که نظامیان اقتصاد را هم مثل صنایع دفاعی و موشکی متحول کنند. انها بازوان غرب در اجرای دشمنی ها و مقابله با پیشرفت ایران هستند.
    • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      25 2
      بنظرم دولت اقتدار گرا ولو نظامی بهتر از دولت منفعل و بی خاصیت امنیتی است
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      16 1
      دقیقا
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      1 0
      ای کاش این راه کار قبل از انتخابات را هم انقلابیون به شکل هدفمند والبته جوانمردانه کپی کنند. تا دوباره انقلاب وکشور به دست نا اهلان ونامحرمان نیفتد.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      1 0
      دقیقا
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    23 2
    دولت نظامی حمایت حمایت
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      1 1
      دولت سپاهی
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    3 3
    حیوانات دورگه حاصل آمیزش سگ با گرگ، روباه، شغال مسایل شرعی جالبی دارند که تحقیق در مورد آن برای افرادی که مایل بداشتن حیوان خانگی هستند جالب خواهد بود
  • اصغر IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    10 37
    واقعا تعجب میکنم که میگویند ۱۶سال گرانی می پرسم اگر ماها مسئله هولوکاست را براه نمینداختیم یا شعر مرگ بر امریکاومرگ بر اسرائیل سر نمیدادیم روز امضا برجام دوستان موشک هوا نمیکردن با شعار عبری نابودی اسرائیل ایا امروز این همه مشکلات داشتیم
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      18 6
      یا خیلی از مرحله پرتی یا عمدا خودتو به هالوئی زدی تا نخواهی بدانی - آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالادهر بماند
    • نمک نشناس IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      20 3
      با منطق شما نه هیچ مشکلی نداشتیم! ولی الان هیچ آزاده ای در ایران وجود نداشت چون همه کشته می شدن و امثال شما را هم که زنده می‌گذاشتند واسه بردگی و کنیزی بود...در منطق آمریکایی و صهیونیستی ببین بردگان و کنیزان چه جایگاهی دارند؟؟؟؟
    • داریوش IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      13 1
      ها الآن تقصیر ما شد؟! مگر ظریف نمی گفت ملت آمریکا به دولتمردان شون اجازه نمی دن از برجام خارج شن!؟ اون شیخ بنفش نباید ساز و کاری برای برجام قرار می داد تا آمریکا نتونه خارج شه؟
    • حسین IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      14 2
      مثل اینکه خیلی از دنیا عقبی یا خوی و خصلت استعمارگران را نمیشناسی برای آنها تو باید فقط گاوه شیرده باشی نه انسان ازاده
    • احمدعلی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      8 1
      با این فرمون بری جلو به اینجا می رسی که:اصلا"چرا انقلاب کردیم.
    • وطن پرست،وطن فروش IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      3 0
      داداش سال 1919هم کسی گفت مرگ بر امریکا و انگلیس ک همین انگلیس نخاله نصف جمعیت ایران رو از گرسنگی و بیماری کشت!!!!!این گرگ سالهاست ک با گله اشناست
    • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      4 0
      اخیرا خاطرات ماژلان را خواندم 500 سال قبل اسپانیا و پرتغال دنیا را بین هم تقسیم کرده بودند خیلی راحت هرچه زمین به طرف مشرق هست از ان پرتغال و تمام مغرب از ان اسپانیا این بنده خدا خودشو به خواب زده سعی نکنید بیدارش نمایید که خسته میشوید
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 0
      با اصحاب کهف بودی؟؟؟
  • حاجی اذری IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    8 0
    آری ما میدانیم که شما هیچ میئولیتی در قبال ثبات نظام و خون شهداو انقلاب مردم ندارید شما بفکر دستمال خودتان هستید اگر کل بازار اتش بگیره مهم نیست
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    6 2
    افساد طلبان فقط غصه پولهای باد آورده خودشان رو میخورن اگه یه مقتدر بیاد دیگه ازکجا دزدی کنندو اراجیف ببافن
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    12 2
    ترحم بر سگان تیز دندان ستم کاری بود بر گوسپندان
  • قاسمی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    14 0
    سه کله پوک
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      5 0
      3 تفاله وطن فروش ضددین.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    5 0
    اینطور بخواهد پلیس بی خیال اجرای قانون سگ گردانی باشد، و قانون را اجرا نکند باید حداقل سلاح سرد همراه داشته باشیم تا مبادا سگ گردان ها موجب آسیب به خانواده ما نشوند.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    6 2
    بهترین کار ممکن برای دامداران و روستائیان اینه سگ اصیل سرابی تهیه کنند و خیالشون از گرگ و گرگاس راحت باشه اگه گردنبند فلزی ستاره ای هم به گردن سگهاشون ببندند دیگه نگران پلنگ و خرس هم نباشند تاکید میکنم سگ اصیل سرابی نه مختلط تهیه کنند و تغذیه سگها هم مناسب باشه
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    7 2
    گرگاس ها همین اصلاح طلبان هستند
  • mehriran IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    6 2
    {{ ذکر این نکته ضروریست که در حاکمیت‌های روز دنیا؛ اگر حزب یا طیفی سیاسی پنجه بر انتخابات بکشد، شأن خود را اجلّ از کار برای مشارکت حداکثری بداند و زمزمه تحریم انتخابات و خروج از دموکراسی را سر دهد؛ با اشدّ مجازات‌ها کیفر می‌شود}} یکی به من بیسواد حالی کنه معنی مطلب بالا چیه ؟ نکته اول اینکه وقتی نمایندگان واجد شرایط حزب یا یک طیف سیاسی ، رد صلاحیت میشن دو راه برای مشارکت مردم در انتخابات پیش رو هست یا مردم رو تشویق کنن برن به نماینده حزب رقیب رای بدن یا بهشون بگن لطفا تشریف ببرید برگ سفید بیاندازن توی صندوق تا توسط شما به اشد مجازات محکون نشن . آیا این منطقیه؟ نکته دوم وقتی بستر لازم برای به عرصه گذاشتن برنامه های یک گروه سیاسی فراهم نشد. شان و منزلتی وجود نداره که بخوان بر مشارکت حداکثری گرامی تر بدارن
  • انقلاب IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    4 0
    مردم انقلابی بجز منافقین و اصلاح طلبان با همه کنار خواهند آمد این ذوقشان وطن فروش وبی هویتند
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    5 0
    سه روباه پر فریب و حیله ساز رفتن لانه و کردن آواز سگه ناز
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    3 2
    افساد طلبان روگلوی مردم بیچاره نشستن اززمان بنی صدر و خاتمی و هاشمی و روحانی جالبه که الان دم از گرانی و مردم میزنن نوکر دشمنان ودم از مردم میزنند مردم اینبار باید هوشیار باشند گول حرفها و مکر اونها رونخورند از اول انقلاب مکروحیله داشتن تا حالا ،هردوره یک مسئله را بهانه کردن وسرمردم راکلاه گذاشتن مظلوم نمایی طرفدارحق بودن مشکلات رادیدن حلال مشکلات بودن حربه هایی است که برای دزدی هاشون استفاده میکنند
  • فدوی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    3 0
    در همان ابتدای قرآن کریم(صفحه دوم آیه یازده سوره بقره) جواب این حضرات داده شده است و چون به اینان گفته شود در زمین فساد نکنید میگویند ما اصلاح‌گری‌ و دردناکه اش در آیه بعدی میگوید آگاه باشید که همین ها فاسد و تبهکارند ولی نمیدانند.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    3 0
    باید عنان اختیار رو از دست این کفتارهای سیاستی اصلاحات چی گرفت. این جماعت مفتخور که همواره برای نظام خرج تراشی کردن و پنجه بصورت نظام کشیدن.
  • کیوان IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    9 0
    اقای حکیمی راست میگه ؟!؟وظیه اصلاح طلبان فقط گند زدن به امنیت و اقتصاد کشوره . از کسانی که مایه امید اسرائیل و آمریکا در درون کشور هستند انتظاری بیشتر از این نباید داشت . کوته فکران زبان دراز . نفوذیان دشمنان در کشور .
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 2
    چجوری 5 نفری از پس یه گرگ بر نیامدن .....قدیما دستشون را میکردن تو حلق گرگ و خفه اش میکردن(البته الان توقع اینکار را نداریم ولی چوبدستی را که میشد تو حلقش فرو کرد و خفش کرد) .....ژن مردم ایران داره ضعیف میشه .....ژن سگ هاشون هم داره ضعیف میشه(خیانت و همدستی با گرگها)....جهاد تولید توله سگ را بده موسسات تحقیقاتیش تا ملت سگ شناسنامه دار بگیرن و اگه نخواستن پس بدن .....اینطوری به حیوون کمتر ظلم میشه....
  • زهرا IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 2
    دمت گرم مطالب را واقعا باهم تو یه پست آوروی اصلاح طلبان وگرگها
  • رضا IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 1
    خیالتون راحت مردم ازهرچی اصلاح طلب و اصولگراست خسته شدن،سرتاپا یه کرباس هستند.
  • وطن پرست،وطن فروش IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    2 0
    خیلی ترسیدین !!؟؟؟؟نگران نباشین من ب سعید محمد رای میدم....از نامزدهای پیشنهادی شما خیری ندیدیم
    • وطنفروش، وطن پرست IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
      0 1
      ما هم از نامزدهای شما جز اشتباهات متنوع خیری ندیدیم.
  • علی IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 1
    درمورد قدرت نظامی کشور ما فعلا نمیتونیم قضاوت کنیم، وقتی کشور دربرابر قدرت خارجی قرار گرفت و نیروهای نظامی ما مقاومت کردن اونوقت میشود قضاوت کرد، بعداز جنگ که اکثر نیروهای بسیج مردمی بودن تاکنون این اتقاق نیافتاده که بشود قضاوت کرد
  • شهروند IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    کسی که موهاش رنک کرد به فکر مردم و اقتصاد نیست
  • نور IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    یکی از اینهابپرسه 8سال نتونستیدکدخدا رو راضی کنید باهاتون مذاکره کنه الان درپیشگاه مردم بیچاره چه جوابی دارید خداوندازتون نگذره بدبختای چاپلوس بزدل
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    به نظر پنجاه درصد مردم ایران اگرمدیریت اجرای و اقتصاد ایران بدن به دست یه چوپان یا حداقل مشاوره بگیرن این وضع کشور نبود .حال هی بگید اصلاح..واصول... هر دو یکین ..مردوم کامل فهمیدن که چهل سال است که دشمن غرب شدیم و دوست شرق کمونیست .تا یه سفر بعرب هم یکی بره واویلا..با وجود شرق چه کردید چه گره اقتصادی حل شده چ تکنولوژی آورده شده .حال شب وروز همه مرگ بر این ومرگ بران سر کنیم ....
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    برای دعواهای جناحی مردم تره هم خرد نمی کنند فکر معیشت مردم باشید کارنامه همه آقایان مشخصه اول به فکر خودشان ودارودسته شان هستند یک عده بی سواد هم پیرهن چاک می دهندوهنوز دنبال رویاهای ناشدنی هستند ملاک رای مردم آگاه است وبس ۰
  • ایرانی آزاده IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    ایناصلاحتیها‌خیلی‌ازنطامیها‌میترسن‌به‌نطرمن‌به‌۲علت‌اول‌نظامیان تمام صنعت‌ایران‌راداخلی‌میکنن‌دست‌این‌دزدها‌قطع‌میشه‌‌که‌نمی‌گذارن پیشرفت‌کنیم‌دوم‌اینها‌اینقدردزدی‌واختلاس‌آقازاده بازی‌کردن‌که‌میترسن‌دستشون‌رو‌بشه‌‌
  • ح ر IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    همه چیز مملکت تحت عنوان آزادی رها شده نتیجه اش بهتر ازاین نمی شود و روزبه روز بدتر می شود
  • علمدار IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    انتخاباتیه،انتخاب،بدو بابا این سر محل،کاسبان انتخابات تو جماران محفل داشتند،اونم با چه کسانی
  • جواد IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    این اصلاح طلبان خائن از هر چیزی که بترسند و بترسانند حتمآ خیری داخلش است که اینچنین به حول و ولا افتاده اند
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    این افساد طلبان مکر ونیرنگ را ازکدخدا وروباه پیر یاد گرفته انددر بحبوحه انتخابات ننه من غریبم راه می اندازند وروی احساسات جوانان راه میروند مانند.(اگرامور اجرایی نظامی باشد هیچکس روی آزادی رانمی بیندیا اگر فردی انقلابی انتخاب شود پیاده رو را نرده کشی میکند اسم خودرو سمندرا دُلدل میگذارندیا فلانی اگر بیاد دعای ربنای شجریان حذف میکند چنان وانمود میکنند که انگار مملکت تنها مشکلی که دارد همین موارداست
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    اینها از نظامی گری میترسن چون اگه رای بیار دیگه نتونن کشور غارت کنن ومردم بیچاره رو بیش از این بدبخت کنن اینها خوارج قران بدستن مردم نباید دیگه گول بخورن
  • 1672082706 IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    اقتدار شخص با اقتدار کشور متفاوت است اگر نظامیان ایران الان مقتدر هستند و از رتبه های بالای منطقه و جهان محسوب میشوند نتیجه درایت وحمایت رهبر فرزانه و روسای سیاسی صبور و حلیم کشورو دیپلماتهای توانا در سطح جهان و نظامیان متعهدوجان برکف کشور است و اتحاد جمعی .
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    کاری نداره دوباره به مردم بگویید که توله سگهای ماده را بکشند
  • DE ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    این سه نفر اگر عین الاسد بودند و بغل گوششان موشک میومد پائیین محال بود ضربه مغزی بشوند چون اگه مغز داشتند اینطوری خیال نمیکردند اینها تا حالا فکر نکردند همه اش خیال میکنند. آکبندها
  • مرصاد IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    این قوم ؛ فقط تخریب را بلدند و خوش رقصی ، برای دشمنان !!
  • کرمانشاهی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    از جمله شرایط انسان برتر جنگیدن و جنگاور بودن است و از طرفی میتوان گفت که ملت ایران بخاطر تجربه جنگ تحمیلی همه مدتی نظامی و پایبند اصول شرافتمندانه ای که به برکت انقلاب ، در سپاه پاسداران شاهد آن هستیم بوده‌ایم و بدان افتخار میکنیم با تعابیر فلسفه غرب نمیتوان راه و روش برای یک انقلاب اسلامی تجویز کرد این مضامین شاید در تئوری خریدار داشته باشد اما در عمل ، آنهم برای کشور ایران تکرار اشتباهاتی است که هنوز، تا چند ماه دیگر هم کشور را بلاتکلیف نگه داشته است.
  • دموکراسی IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    حالا که جهان از شر یک دیکتاتور شرور در آمریکا رهایی پیدا کرده شایسته است یک رییس جمهور عاقل و با درایت انتخاب شود چه اصولگرا باشد چه اصلاح طلب. از بخت بد ملت ایران در هر دوره که یک طرف مناسب تر بود، طرف دیگر افراطی بود!
  • حسین IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    شما اصلاح طلبهای خائن ووطن فروش تمام ارزشهای ابن مملکت را بر باد دادید
  • مهدی IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    کلا اصلاح طلب ها با این گند هاشون حق اظهار نظر درمورد انتخابات آینده را ندارند . و لازم نیست شما لازم نیست مشارکت رو بالا ببرید . نوشابه برای خودتان باز نکنید. کم شدن مشارکت نتیجه دولت مورد تایید شماست .
  • US ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    بودجه که دارن برای این کار. توله سگ های ماده رو عقیم کرده و تو طبیعت خواستن رها کنند.اگر از اول این کارو کرده بودند حالا معزلی به اسم گرگاس نداشتیم.واسه اینکه بودجه رو صرف این کار اصولی نکنند و با معدوم کردن توله سگهای ماده بی زبون حامیان حیوانات و مردم رو ناراحت نکنند اینا رو همینجور ول کردند تو طبیعت. لااقل من بعد اگر کاری انجام میدن اصولی انجام بدن.هم راحت تره هم کم هزینه تر هم خداپسندانه تر هم علمی تر.
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    بسیار عالی ممنون مشرق
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    اصلاح طلبان بازماندگان منافقین هستند که در اول انقلاب در ساختار نظام نفوذ کرده و مثل موریانه از درون به این نظام ضربه می زند اگر اینها نبود مطمئن باشید هیچ دشمنی خارجی با هیچ نقشه و یا تحریم قادر به مقابله نبود دشمنان خارجی باید مدیون اصلاح طلبان باشند.
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 0
    در جواب این دوستمان که با شعر کسی که نداند و نداند که نداند....یه اون کسی که درباره موشک هوا کردن و عبری نوشتن و این چیزها انتقاد کرده ،جواب داده و یه جوری توهین کرده منم میخوام یه جمله معروف را درباره خودش بگم که میگه: سخت ترین و غیرممکن ترین کار توی دنیا فهماندن یک موضوع به شخصی است که برای نفهمیدن آن موضوع پول میگیرد
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    0 1
    آقا ملت ۴ ماه دیگر هم صبر میکنند تا بقول شما اصلاح طلب ها هم بروند تا ببینیم شما وضع را درست میکنید؟ ایا امید دارید اصولگراها بهترند؟ شدیدا اشتباه میکنید. ۴ ماه فقط ۴ ماه هم روی ۴۲ سال گذشته صبر می کنیم
  • داود IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    چقدر خبرهای صفهه زیاد شبیه هم بود حمله دسته جمعی اصلاح طلبان و حمله گرگاسها هردو از روی غریضه به مردم صدمه میزنند. جالب بود
  • مهدی رنجبر IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    اتفاقا به نظامی و نظامی گری رای بدیم بهترازشماترسوهای ظاهرفریب است منم به یک نظامی رای میدم حالا اینطورشدکه عرضه دارن و.... نه مثل شما بی عرضه وبی ......هستید
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    1_ترس شما سکولارها از ایدئولوژی اسلامی قابل درک میباشد 2_اگر یک نظامی غربگرا بود که حتی باکودتا سر کار می امد از نظر شماها خیلی هم خوب بود واینهمه اراجیف نمیبافتید
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
    1 0
    هر دولتی بتواند رفاه و امنیت اقتصادی واسه ملت تامین کنه بایگاههای اجتماعی خودشو برای دوره های مختلف تامین میکنه
  • احمد کاظمی IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    روسیاهان جایی نزد این ملت شریف ندارند چون هر افسادی به پاکردند
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    حاضرم قسم بخورم تمام احزاب موجود در ایران همه بفکر جیب خود وخاندانشون بودند و هیچ خدمتی به مردم نکردن فقط تشنه قدرت وثروت هستند وبس
  • محمد سبزواری - رهجو IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    خطر هرچه که باشد لازم است تا ازمیان برداشته شود .
  • شهرام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    برای من خیلی جالبه که بعضی دوستان فکر می کنند ریشه همه مشکلات مدیر اجرایی کشور هستش! استاد بزرگ سعدی چقدر کامل گفت: سه چیز پـایدار نمانَـد: مـال بی تجارت،علـم بی بحث و مُلک بی سیاست،وقتی قدرت اختیار و انتخاب و آزادی از مردم در هر سه مورد از مردم گرفته میشه و از همه خواسته میشه مثل هم فکر کنیم ،مثل هم عمل کنیم و روشهای دیگه ای رو امتحان نکنیم می رسیم به شرایطی که الآن داریم.
  • US ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    این سه کله پوک و امثالهم چپ و توده ای قبل از انقلاب، پونسیهای دهه ۶۰ ، اختلاس طلبان دهه های ۷۰ و ۸۰ و غربگدای های دزد و بیشرم و خود تحقیر دهه ۹۰هستند.
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    حتی در غرب هم چنین احساس ترحمی نسبت به سگ ها وجود ندارد. سگ های ولگرد را غربی ها در محلی تا 3 روز نگه داری می کنند و اگر کسی سرپرستی را عهده نگرفت می کشند تا جا برای سگ های جدید باز شود. در ایران انجمن های حمایت از حقوق حیوانات این چند ساله کاری کردند که 12 ملیون سگ در ایران زاد و ولد کرد و به زودی هیچ اثری از پوشش جانوری و گیاهی در کشور باقی نخواهند گذاشت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس