ماجراهای عجیب صندوق رای گیری به روایت یک مسئول انتخابات/ فرزند رهبر در کدام صندوق رای می دهند؟

اصلاح‌طلبان با وجود کارنامه مشحون از گرانی و ناکارآمدیِ دولت متبوعشان، اما از مردم انتظار دارند که در انتخابات ۱۴۰۰ دوباره طبق خواست آنها رفتار کنند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

درباره توقع بیجای اصلاح‌طلبان از مردم

تکلیف "جناح ناکارآمد" در انتخابات ۱۴۰۰ چیست!؟

مرور "کارنامه" این فرد بر هر ایرانی واجب است! / انتفاع تاجزاده و مرعشی از جریان شعار علیه رئیس‌جمهور

غلامرضا ظریفیان، از فعالان اصلاح‌طلب اخیر در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه آرمان ملی در پاسخ به این سؤال که "با توجه به مطالبی که بیان کردید، آیا موافق هستید که بدنه مردمی اصلاحات دچار ریزش شده است؟ " گفته است:

"طبیعی است که اصلاح‌طلبان با کاهش سرمایه اجتماعی روبه‌رو بوده‌اند، اما اگر مردم به صحنه بیایند و حضور حداکثری پیدا کنند، بر اساس تجربه اصلاح‌طلبان از موقعیت بهتری نسبت به اصول‌گرایان برخوردار هستند! "[۱]

*این توقع بیجای اصلاح‌طلبان از مردم در حالی است که آنها در کارنامه‌ای که از بابت دولت اعتدال به مردم ارائه کرده‌اند در حضیض کامل به سر می‌برند و هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

اکنون سؤال اینجاست که وقتی ناکارآمدی اجرایی یک جریان سیاسی اثبات شده؛ پس چه اصراری به حضور دوباره آقایان در ساختمان ریاست‌جمهوری هست!؟

اما در اینجا ۲ سؤال نیز مطرح می‌شود!؟

۱_ تکلیف سیاسی اصلاح‌طلبان پس از به بار آوردن افتضاح در کارنامه اجرایی دولتشان چیست؟

۲_ آیا اگر اصلاح‌طلبان که به ناکارآمدی مبتلایند، در انتخابات شرکت نکنند خدشه‌ای به مفهوم "رقابت انتخاباتی" وارد می‌شود یا خیر!؟

برای پاسخ به سؤال اول بایستی خاطرنشان کرد که در اخلاقیات دموکراسی و مردمسالاری، هنگامی که یک حزب یا طیف سیاسی قدرت را در دست می‌گیرد اما کارنامه ضعیف یا بدی برجا می‌گذارد؛ آنگاه منطقا نوبت جریان کلان رقیب است که وارد قدرت شود و تلاش کند تا رزومه بهتری را به مردم ارائه کند.

در این میان اما از حزب یا طیف مردود شده نیز انتظار می‌رود که ضمن تبیین چرایی اشتباهات خود؛ به "مثبتات رقیب" اشاره کند و بدون فریب سیاسی به مردم توضیح دهد که کدام توانایی رقیب رافع اشتباه ماست.

این فرایند منطقی همچنین موجب تقویت مردمسالاری، بسط اخلاق و پیشرفت دموکراسی نیز خواهد. ضمن اینکه زمینه روی کار آمدن قوی‌تر جریانات مردود شده با رفع ایرادات و اشکالات را نیز فراهم خواهد آورد.

و اما بحث رقابت و پاسخ سؤال دوم.

باید دانست که سیاست ایرانی و انتخابات در ایران از تابع حزبی پیروی نمی‌کند و افراد مختلف که گاهاً حتی یک خاستگاه طیفی و سیاسی دارند اما دارای تفاوت‌های جدی با یکدیگر هستند و این مقوله رقابت‌های مهمی را در عرصه انتخابات ایجاد می‌کند.

***

انتفاع تاجزاده و مرعشی از جریان شعار علیه رئیس‌جمهور

مرور "کارنامه" این فرد بر هر ایرانی واجب است! / انتفاع تاجزاده و مرعشی از جریان شعار علیه رئیس‌جمهور

حسین مرعشی، عضو شهیر حزب کارگزاران سازندگی به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون رفتار مذموم شعار علیه رئیس‌جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفته است: عدم شرکت اکثریت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی عده‌ای را امیدوار کرده که در خرداد ۱۴۰۰ کنترل دولت و کشور را با رای حداقلی به دست گیرند. آنها یک پشتوانه سازمانی دارند که باید با آنها و سازمان‌دهندگانشان برخورد قضایی صورت بگیرد، اگر مردم عادی هر شعاری بدهند کسی حق برخورد با آنها را ندارد، ولی اگر نیروهای یک سازمان رسمی چنین کاری کند، باید پاسخگو باشد.

او با رد اینکه افراد هتاک "خودسر" هستند، اظهار می‌کند: اگر خودسرانه بود، چگونه این افراد توانسته‌اند خیلی سازمان‌یافته و مجهز به موتور سیکلت در یک نقطه جمع شوند؟ اجتماع در یک نقطه و حرکت از یک مبدا به مقصدی نشان می‌دهد هماهنگی و سازماندهی کاملی وجود دارد و یک سازمان مامور این امور است، وقتی اسم یک سازمان مرتبط با نهادهای حاکمیتی راهپیمایی را هماهنگ می‌کند، نمی‌توان رفتار نیروی میدانی آن سازمان را "حرکت و اقدام خودسرانه"نامید.[۲]

مصطفی تاجزاده نیز اخیراً در یک توییت با اشاره به همین ماجرا نوشت:

"دو هفته از توصیه به ترک بدگویی و بدزبانی نگذشت که گروهی داعش‌مسلک در روز ۲۲ بهمن شعار دادند مرگ بر روحانی! نمی‌دانم رهبر و منصوبانش بازهم سکوت خواهند کرد یا آن را به‌صراحت محکوم می‌کنند، اما می‌دانم از این روحانی تا آن روحانی فاصله زیادی نیست. کاش می‌فهمیدند! "

*دقت شود که شعار دادن علیه مسئولان کشور با هر گرایشی؛ یک رفتار مذموم و غیر عقلانی است که رهبر معظم انقلاب نیز کراراً مخالفت خود را نسبت به این کارها اعلام کرده‌اند. [۳]

فلذاست که توییت تاجزاده که در آن خواستار موضع‌گیری صریح رهبری در این قبال شده است یک شارلاتان‌بازی آشکار و البته مبتنی بر امید به نسیان حافظه عمومی است.

زیرا در این قضیه هیچ ظن یا سوالی نسبت به موضع رهبری وجود ندارد و با توجه به اعلام موضع صریح ایشان در سنوات مختلف پیرامون تندروی‌های سیاسی؛ کسی جز تاجزاده در این باره دچار ابهام نیست.

در بحث سازماندهی شده بودن این حرکت و یا حمایت سازمانی از آن که مرعشی اشاره کرده نیز پر واضح است که این عضو حزب کارگزاران گویا نمی‌داند این رخداد غلط اولا در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن رخ داده که همه در آن متجمع هستند و ثانیا راهپیمایی امسال نیز به دلیل شرایط کرونایی با وسائط نقلیه و موتورسیکلت برگزار شده است.

اظهارات مرعشی همچنین از وجهی دیگر نیز رد می‌شود و آن اینکه فرض بر وجود سازمانی چنین خودمحور و صاحب‌نفوذ که بتواند جریان شعار علیه رئیس‌جمهور را سازماندهی کند اما شاهدیم که این سازمان فرضی هیچ قدرتی جز جمع‌آوری هیزم برای بهانه‌های اصلاح‌طلبان ندارد و فی‌المثل نتوانسته جلوی رفتارهای غلط دولت و یا اصلاح‌طلبان را بگیرد!

پس فرض وجود چنین سازمان مضحکی زیر سؤال است و اگر هم نباشد این شبهه بروز می‌کند که این سازمان اساساً چرا صرفا در خدمت مطامع اصلاح‌طلبان حرکت می‌کند!؟

آیا ماهیگیری همزمان تاجزاده و مرعشی و منفعت‌جویی انها از چنین رخداد نابخردانه‌ای اتفاقیست!؟

در اینجا بیان این نکته ضروریست که آبشخور تندروی سیاسی در ایران را بایستی در اردوگاه جناح چپ و در میان اصلاح‌طلبان جستجو کرد.

کسانی که مطالعه سوابقشان نشان می‌دهد از توهین به مردم گرفته تا وارد کردن باتوم برای خاموش‌سازی اعتراض به طرح‌های بد اقتصادی و رواداری له شدن مردم زیر چرخ‌های توسعه را در سوابق خود دارند و البته ابهاماتی زیادی هم پیرامون گذشته برخی رجال آنها در بحث ترورهای اول انقلاب و یا قتل‌های زنجیره‌ای دهه ۷۰ و فتنه ۸۸ و آبان ۹۸ یافت می‌شود!

***

گرانی بیشتر مسکن با رأی به دوستان آخوندی

دانستن "کارنامه" این فرد بر هر ایرانی واجب است!

مرور "کارنامه" این فرد بر هر ایرانی واجب است! / انتفاع تاجزاده و مرعشی از جریان شعار علیه رئیس‌جمهور

عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن و شهرسازی که قیمت مسکن در دوره او تا چند صد درصد گران شد طی یادداشتی در شماره پنجشنبه گذشته روزنامه شرق در اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نوشته است:

"امروز نیز بر این باورم که نمی‌توان در تاریخ باقی ماند و باید حرکت رو به جلو داشت و در اندیشه سرافرازی ایران اسلامی در جهان متحول امروزی بود. جهان همواره در تحول و پیشرفت است، دانش بشری در این عصر با سرعت رو به توسعه بوده و قدرت از آنِ ملت‌هایی است که در عرصه جهانی، کارایی بیشتری نشان دهند. افزون بر این، بزرگداشت این روز باید موجب فراهم‌آوردن فضای نقد تاریخی برای آموختن از تاریخ و گشودن پنجره‌های جدید به روی مردم این سرزمین و خلق فرصت‌ و ظرفیت‌های جدید برای توسعه‌ ملی باشد. واقعیت این است که بر اساس برخی بی‌توجهی‌ها، دولت ملی تا حد زیادی تضعیف شده و وحدت سرزمینی گاهی مورد تهدید قرار می‌گیرد. باید همراه با نگرانی به‌هوش بود. برای نسل من این روز نشانه‌ای است برای شروع دوباره، خلاقیت و دیدن افق‌های دوردست؛ افق‌هایی که باید برای نسل‌های بعدی خود ایجاد کنیم."[۴]

*از دلایلی که یک تحلیلگر اصولی در سیاست بایستی بر خوانش کارنامه افراد تأکید کند و فعالیت‌ها و ژست امروز آنها را بر اساس کارنامه دیروزشان نظاره کند اینست که با این کار امکان پشت وارو زدن، سیاست‌بازی و عوض کردن جای شهید و جلاد از برخی افراد خاص سلب می‌شود.

مثلا در اشاره به عباس آخوندی بایستی خاطرنشان کرد که او در حالی از شروع دوباره، دیدن افق‌های دورست و ترسیم افق برای نسل‌های بعدی! حرف زده که کارنامه این فرد سرشار از "خانمان‌براندازی" است.

خانمان‌براندازی چه در فتنه سال ۸۸ که او از فعالین اصلی ستاد میرحسین موسوی بود و چه در بحث گران‌کردن "خانه" و اجاره‌بها و مسکن که موجب دردسر عظیم مردم ایران طی سال‌های صدارت دولت آقای روحانی شد.

و طنز روزگار اینجاست که عباس آخوندی امروز به جای محاکمه شدن و عذرخواهی از مردم اما در قامت یک مدعی ریاست‌جمهوری ایستاده و از ترسیم افق‌های پیش‌رو حرف می‌زند!

مجددا تأکید می‌شود که اگر کارنامه افراد و رجال سیاسی به درستی خوانش شود و از سوی خواص کشور به اقتراح گذاشته شود، آنگاه است که می‌توان امروز و فردای اظهارات و برنامه‌های این افراد را سنجید و به قضاوت درست‌تری رسید.

قضاوتی از کارنامه رجال و مدیران سیاسی که اگرچه در همه منصه‌های سیاست و رسانه واجب است اما برای "رأی خوب" و بحث "انتخابات ریاست‌جمهوری" اوجب واجبات محسوب می‌شود و بایستی با نگاه تیزبینانه‌ای به آن نگریست.

چه اینکه رجال فاقد کارنامه یا دارای یک کارنامه بد؛ نه‌تنها نخواهند توانست برنامه‌های خوب را اجرا کنند بلکه اثری هم در تند شدن روند پیشرفت کشور نخواهند داشت.

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/308003

2_ www.irna.ir/news/84226325/

3_ mshrgh.ir/741115

4_ https://sharghdaily.com/fa/main/print/278179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 61
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    31 15
    دوستان من از مخالفین جدی این دولت خائن هستم ولی نباید با شعار و توهین یه عده برای این نفوذی ها مظلوم نمایی بشه ما مدعی شیعه علی هستیم امام علی با این که مخالف خلفا بود ولی اگر خلفا در حکومت کردن کمک می خواستند دریغ نمی کرد توهین جزو رفتار امامان نبود با منطق و روشنگری باید دست این طایفه نفوذی و مفسد برای مردم روشن کنیم نه توهین
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      5 2
      شاکله ی حقیقی ایدئولوژی اصلاح طلبان همان شرمندگی بنی آدم درمقابل ملائکه هست که به خداوند متذکر فاشیست بودن برخی از انسانها دربدو خلقتشان بودند
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      4 1
      مطمئنم با چند لایه ریشه تحریک توهین به روحانی به خود دولتیها برمیگردد چون بیشترین نغع را میبرند از این اقدامات بی جا و مشکوک. دادستان مشخص کن
    • عنقا IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      13 2
      متاسفانه خود این دولت بذر توهین و فحاشی رو گذاشت.
    • حسین IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      5 1
      اگر آقای رئیس جمهور به امثال من توهین کنند اشکالی نداره؟! چرا هیچ مقامی پیگیری نمیکنه؟ این آدم باعث شده همه عالم آدم دارن به خودش و نظام و نقلاب توهین میکنن چرا خودتونو به کوری زدید...
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    41 7
    کارنامه همه را مردم مو به مو میدانند همه مثل همند.
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      5 25
      درود بر دکتر آخوندی ، امید مردم ایران. ایشان شخص خوب و تحصیل کرده ای هست فقط نامش یکم ضایع می‌باشد.
    • یداالله IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      12 0
      دقیقا . دیگه تمام ماجرا. حالا نشستن واسه هم نوشایه باز میکنن.
    • صادق IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      6 0
      آخوندی واقعا ...ترین فرد به مردم ایران برید از تمامی قشر مستضعف که خانه ندارند بپرسید
  • US ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    37 5
    رنگ رخسار خبر می دهد از سر درون. احتیاجی به مرور کارنامه این نامردان بی وجدان نیست.
  • دبیر IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    21 0
    تا زمانیکه با فساد دولتی بطور جدی مبارزه نشود همینه فرقی نمیکنه کی رییس بشه.
  • علي IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    13 32
    سلام .بنده نمي دانم نويسنده اين مقاله بلانسبت مردم راحمق گير آورده ؟نمي خواهم از آقاي آخوندي دفاع كنم بلكه اگر در خصوص مسكن كه گران شده آخوندي مقصرباشد در ديگر محصولات همكي همانند مسكن رشد داشته مقصر كيست؟ آقاي مقاله نويس بيسواد مقرض .
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      4 0
      آقای باسواد مغرض با غینه نه قاف!
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      4 0
      از "مقرض" نوشتنت معلومه خیلی باسوادی.
  • کارشناس IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    13 6
    مشرق این رو برام جواب بده چرا کمیته امداد تاسیس شد. مگر انقلاب نشد تا همه در اسایش زندگی کنند؟یعنی قرار بود ملت ایران هر چه دارند از دست بدهند و محتاج شوند؟
  • مهرناز IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    7 1
    اخوندی " وزیرمسکن و زیباسازی " لالائی بلد بودید " برای همین خوابت برد " سرافرازی ایران اسلامی در جهان متحول امروزی را در اندیشه داشتید " برای قدرتمتدی ملت در عرصه بین المللی کارائی تو " چنین بود که هیچ کاری برای مسکن ساری افراد کم درامد نداشته باشید " گرانی مسکن را بیشتر دامن بزنید " تا جتی اجازه نشین ها را هم بدبخت کنید. از مردم ایران عذر خواهی کن.
  • ازگارد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    13 15
    کارنامه درخشان اصولگرایان را در دوران احمدی نژاد دیدیم.
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      5 6
      خفه
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      3 0
      خوبه که دیدی، شرف داشته باش و از اصلاح‌طلبان ویرانگر ابراز انزجار کن.
    • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      2 1
      احمدی نژاد صد برابر آخوندی می ارزه
  • NL ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    این عزیزان "ایرانشهری"هستند! تشویق شان کنید!
  • محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    9 3
    به نظر بنده توهین محکوم است اما سخنان سخیف تاج زاده که واقعا تاج زاده است سخیف و محکو م است
  • شهرام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    8 12
    جمع کنین بابا!!! با این جناح بندی ها پدر مردم رو در آوردین شماها اصلا مردم و مملکت براتون مهم نیست براتون مهم اینه که در قدرت و چمبره انداختن برثروت ملت و کشور یه دست باشید و شریک نداشته باشید هرکس هم باب میلتون نباشه لهش میکنید حتی اگه فرستاده خدا باشه!!!!
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      10 2
      از آلبانی چه خبر؟
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    10 5
    آقای روحانی دوره ریاست جمهوری شما رو به اتمام هست و فکر نکنید با یک طلب بخشش و عفو همه چیز تموم میشه و شما بعد از دوره ریاست جمهوریتون میتونید یه زندگی راحت داشته باشین .شما مسئول یاس و نا امیدی مردم وبحران اقتصادی موجود در جامعه هستین .و اگر به جهان پس از مرگ اعتقاد داشته باشید براتون بد وضعیتی رو متصور هستم .چون حقی به اسم بیت المال بر گردنتون هست و باید به تک تک مردم ایران در روز حساب جواب پس دهید .
  • محمد IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    3 2
    فقط میخام بگم ملت اسکل بازی و امل بازی در نیارید بیای رای بدید به اصلاح طلبا اگ رای میدی فکر کن نشه مثل کسایی که به روحانی رای دادن الان پشیمونن سر عقل رای بدید یا اصلا ندید که ملتو بدبخت کنید
  • حسینی IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    11 7
    دیگه به هیچ کس و ناکسی رای نمیدیم چون نمیخوایم اون دنیا شرمنده بشیم بخاطر انتخاب آشغالمون اگه موافقین رای بدین
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      4 1
      البته اون دنیای منافقین که تکلیفش معلومه
  • امیرمحمد IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    7 3
    ۸ساله بیچارمون کرده به خاک سیاهمون نشونده،۴۵ سالمه هیچوقت شرمنده خانوادم نشدم بجز این ۸سال که بارها دست خالی شدم،تقاضای تشکر هم داره این بزرگمرد
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    7 5
    اینها پشتشون به جای گرم است اگراین شعارها رابرعلیه دشخص دیگری مثل ریس قوه دیگری می دادند الان محاکمه که می شدند سربنیست هم می شدند
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      2 0
      اینها بارانت خواری وهوچیگری فرارروبه جلودارندهمیشه‌تاریخ
    • محمد IR ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      1 0
      شعار علیه هر مسئولی بد است
  • ایران دوست IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    8 2
    طی سالهای بعد انقلاب اقتصاد و معیشت مردم بین اصول گرایان و اصلاح طلبان دست به دست شده و روز بروز سفره مردم کوچک شده است .
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      6 0
      امارها حرف شما رو تایید نمی کنه. مشکل داریم ولی قدرت خرید مردم نسبت به زمان شاه و نسبت به دهه 60 و 70 بیشتر شده.
  • فرهاد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    7 3
    مقرض نویسنده مقاله است یا شما که ازوزیرمسکنی که افتخارش این است که حتی یک اجرروی هم نگذاشته ومسکن مهری که سرپناه هزاران نفرشده را مزخرف میخواند؟؟؟؟اگریک ذره وجدان میداشتیدازاین میلیاردرخائن به ملت ایران دفاع نمیکردید
  • بهلول IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 3
    این داستانها چی می نویسید اول تکلیف دولت در سایه را مشخص کنید .بعد این مملکت بدهید دست بچه ها کودکستانی ادارهاش میکنند .همه اقایان را هم بفرستید امریکا پهلوی زن وبچه هاشون
  • فدوی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 1
    با توجه به جنایات تاریخی که آخوندی به ویژه در بخش مسکن بر سر مردم آورده اگر قوه قضاییه برای تنبیه ایشان فکری نکند ممکن است مردم خود وارد عمل شوند
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 1
    اخوندی یک ادم بی درد متول است که خط مشی آن مخالف سیره قطعی امیر مومنان ع است
  • حسين DE ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    3 0
    آخه مرعشى كم شعور دلال تو سعى كن باندازه شعورت اظهار نظر كنى نه باندازه ثروتهاى غارتگرانه ات ، تو يك خائن وطنفروش بيشتر نيستى.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 0
    بالاخره یه مرد پیدا شد حرکات زشت و بی ادبانه یه عده احمق و جاهل رادر اصفهان کحگوم کند
  • شهره اردستانی IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 0
    این دولت باهمین شعارها وپشتیبانی غربیها مردم را گول زدن ورآی جمع کردن کاندید شدن این افراد توهین به مردم است
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    این آقایان که همگی دارن محکوم می کنن سال ۸۸والفاظی که در مورد رئیس جمهور قبل دادن یاد دارن که در مورد اینجور حتاکی ها چه نظری داشتن حالا هم دردشون ازاین حرفا مسائل حزبی شما با عملکردتون عملا مردم را به حد مرگ رساندید مطمئن باشید آقای روحانی با شعار هیچیش نمیشه
  • وطن پرست DE ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    اقا من شعار دادم. بیایید منو هم بگیرید. جریانی که می گفت ازادی بیان رو باید با فحاشی به معصومین تمرین کرد حالا تحمل شنیدن چند حرف تند رو نداره. هشت ساله بدبخت شدیم حالا می گید باید احترام بزاریم؟
  • بهروز IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 1
    از اینهمه گرانی و تورمی که دولت برای ما مردم درست کرده بکجا باید شکایت کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پدر مردمو درآوردن حالا مظلوم نمایی میکنن خیلی رو دارید سنگ پا رو از رو بردید
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    سپاهیان عزیز محافظان جناب روحانی رو بیشتر کنین زمزمه ترورش برای مظلوم نمایی جریان نفوذی اصلاحات به گوش می رسه سپاهیان بگوش باشید
  • حیدریان IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    توهین کردن بسیار ناپسند است و وجهه ی کشور را چه در داخل و خارج از کشور از بین می برو.ولی جالب توجه استفاده ی ابزاری اصلاحات از بیانات رهبری است. وزیر جوان دولت اقدام رهبری را از ارسال پیام به پوتین زیر سوال می برد. ونمونه های فراوانی که دولت از توصیه های رهبری عبور کرده است.ولی الان بخاطر توهین به روحانی استناد به سخن رهبری می کنند. آفتاب پرست به این آشکاری در بین انسانها ندیده بودم.
  • مغبون IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 1
    به عنوان کسی که احمقانه به حسن روحانی رای داده ام. شرعا اخلاقا وقانون میتوانم ازاوانتقادوتقاضای خلع ادبنمایم... عباس آخوندی هم میداندپس از وحانی وجهانگیری وظیف، نوبت اودراوین است
  • کارمند ساده ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 1
    این جا است که قوه قضاییه باید ببینیم روشن کار می کند یا چراغ خاموش و یا هیچکدام ؟!. یعنی اینکه کسی که 300 صنعت داخلی که وابسته به صنعت پیشران اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و یعنی صنعت مسکن را خوابانید و هزاران نفر را که اعم از مهندس و دکتر و کارگران ساده ساختمانی را بیکار کرده است محاکمه می کند یا می ترسد؟!. قانون عدم مسئولیت رافع مسئولیت وزیر نمی شود ؟!. کی کاربرد دارد.... بدرود
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 0
    این سازمان دهی را خوداصلاح طلبان طراحی کرده و اشک تمساح می ریزند. چون طراحی اینگونه اقدامات فقط از انگلیسی‌ها بر می آید(تفرق بیانداز و حکومت کن).
    • علـی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
      1 0
      آفرین دقیقاً همینه. چرا که اکثراً تحصیل کردۀ انگلستان هستند!!
  • DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    این تاجزاده شارلاتان اغتشاشگر بهتره با اینهمه گندکارکه در سال 88 بباراورده سکوت کنه. از امثال تاجزاده ماکیاول صفت هر نوع فتنه سازی از این دست هم بعید نیست. زیرا رهبری خود بارها در باره این موارد تخلف به همه افراد تذکر دادند.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    این اشتباه اصلاح طلبا که فکر می کنن اکثریت مردم عاشق اونا هستن عین همون اشتباهات آمریکائیا و منافقینه که فکر می کنن اگه بیان ایران مردم ازشون استقبال می کنن ! اینا هیشوقت نتونستن مردم ایرانو درست بشناسن و مثل ترامپ فکر می کنن ! هر موقع به اصلاح طلبا رای دادن خوبن ! و هر موقع ندادن یا تقلب شده یا مردم شرکت نکردن ! این حرفا دیگه هم کهنه شده عین خود اصلاح طلبا ! هم دیگه مردم چشم و گوششون باز شده و اصلاح طلبا دیگه هیچ شانسی واسه فریب مردم ندارن ! هیچ شگردی هم ندارن که اجرا کنن ! عین تحریمهای آمریکا که دیگه تحریم جدیدی باقی نمونده همه رو اجرا کردن ! مردم اونقدر آگاه شدن که اگه حتی بر فرض تحریمها تو آستانه انتخابات هم برداشته بشه بازم مردم به اصلاح طلبا رای نمیدن !!
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    همچنان که دوران ۸ساله تمام رجال سیاسی کشوردر زمانهای خود تمام شد٬اما خط فکریشون هنوزهم باقی مونده٬دوره۸ساله دولت عدم تدبیر نیز ظاهراروبه اتمام هست٬.......اما.......خط فکریش کاملا راست قامت درحال رقابت جدیست. خداعاقبت ملت رو بسیار ختم بخیر کنه.
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    چرا آرزوی مرگ برای کسی که شب و روز مردم رو سیاه کرده و مال و اعصاب و روان مستضعفین رو تباه کرده، توهین محسوب میشه؟
  • فرهاد IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    این شخص که آخوندی نام دارد اگه قصر در برود همه به شهدا خیانت کرده اند.بدانید که خدا و شهدا هرگز از شما نخواهند گذشت.
  • FR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    دوستان گرامی کشور همانند یک خانواده است در مقیاس بسیار بزرگتر. باید همه احترام تک تک اعضای این خانواده ی بزرگ را رعایت کنیم. باید با عقل و منطق و توجه به منافع ملی مسائل را بررسی کنیم. درود بر همه ی شما.
  • بیژن RO ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 0
    رئیس جمهور حسن روحانی توهین به مردم را شروع کرد وهیچ کس برخوردی با وی نداشت.بعد ایشان جرئت بیشتر یافتند و اوامر رهبر را بشکل های مختلف مسخره کردن.وباز هم کسی عکس‌العمل نشان نداد. مردمی که دارایی‌شان را دولت غارت کرد وعزتشان را در مذاکرات برجام معامله کرد چرا نباید به همچین شخص بی کفایتی که از پنج سوال نمایندگان ملت وا ماند مرگ بگویند.
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 1
    این کار مشکوک است و بنظر می آید کار خود اصلاح طلبان است.مرعشی و تاجزاده و آخو ندی و ...بزرگترین دلالهای ارز و سکه و مسکن هستند که خون ملتو تو ۵۵۹۵ شیشه کردند.
  • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    آقا ما اگه نخواهیم اسم امثال مطهری آخوندی و... رو بشنویم کی رو باید ببینیم. کاشکی اینقدر که فعالیتشان یکسال موند تا انتخابات زیاد شده این انرژی رو میزاشتند موقعی که مسولیت داشتند بکار میبردند.
  • یک ایرانی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    اصلاح طلب و اعتدالی...همتون سر و ته یه کرباسین!
  • ی -ح IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    اگر مردم می توانستند از آقای آخوندی به خاطر بلایی که برسر مسکن آورد شکایت کنند وبه او دست رسی داشتند و گوش او را می تاباندند .آقابه خودشان اجازه نمی دادند که افاضه کلام کنند وسربلند کنند از ظلمی که درحق مردم خوب کشور کرده است .
  • Asad US ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    اخوندی نوکر ومجری برنامه های غرب است.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 0
    تاجزاده که روزش شب نمیشه اگه توییت علیه رهبری نزنه، برو بمیر تاجزاده عوضی
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    1 1
    آقا چرا باید وقتی من هر سایتی رو باز میکنم مقداری از حجم اینترنتم بخاطر قیافه و چرندیات افرادی مثل مطهری اخوندی عبدی و....هدر بره. یه گوشه لینک بزارید فقط مخصوص اینها هرکی خواست بره اونجا. اینجوری هم که هر چندوقت بار زرنگی میکنند میان اعلام وجود میکنند که ما هم هستیم خنثی میشه و مردم وقتی اینارو کمتر ببینند کمتر اضطراب و استرس میبینند.
  • ناصر IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    چرا آخوندی محاکمه نشد با این همه جنایت شما فقط بلدید به آفتابه دزد گیر بدین
  • مجید FR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    عجب.
  • سوخته IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    این از نظر من منفورترین هاست
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    کارنامه این فدر سیاه است که جای سفید ندار د که کسی نگاه کند وهر نوع توجه مدیریتی به آ خوندی خیانت به مردم است
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    0 0
    مرعشی گفته شعار مرگ بر روحانی سازماندهی شده است.او حرف راست را درپشت حرف مبهم مخفی کرده است.شکی نیست اگر پای جریانی درکارباشد،بازهم نام ننگین افساد طلبان میرخشد.همانها که روحانی را تشویق به استعفای دولت میکردند. حالاهم برضد وی شعار طرح میکنند.
  • محسن زعیم IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 0
    آقای رییس جمهور خودش میدونه برای چی مردم شعار مرگ بر روحانی سر میدن و آقای اخوندی شما به جای نظر دادن و پشتیبانی از روحانی برو کارهایی که به عهده داری رو انجام بده اگر راست میگی برو برا مردم خونه بساز که قیمت مسکن ایقدر گرون نباشه
  • مجید IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    کارنامه روحانی می‌توانیم از وزیر کار و وزیر مسکن ارزیابی کرد شریعتمداری با کمال پرویی جلو دوربین می‌گوید دست مزد کارگران دست شورا کارگری بودی فکر میکنه مردم فراموش کردن شورا اصلا قبول نداشت دستمزد کارگران را شریعتمداری بدون امصا شورا کارگری دست‌آموز سال 99 تعین کرد
  • رضایی IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    گرانی ،کمبود،۳۰۰درصد شدن بعضی اقلام ضروری زندگی مردم،احتکار بی حدو حصر،دزدی وقاچاق ارز توسط نزدیکان ریئس دولت ومعاونش ،توهین وانواع کلمات رکیک ریئس دولت به عموم مردم ،نا امید کردن مردم از دین واعتقاداتشان ،حالا با چه رویی توقع دارید مردم شهید داده ایران ارزشی برای شما قایل باشند که میخواهید خود را موجه جلوه دهید
  • کارمند بدبخت مستاجر IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    با بلائئ که آخوندی بر سر طبقه ضعیف آورد و باعث تورم َ شدید مسکن شد بطوریکه ما حتی توان پرداخت اجاره را هم نداریم
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    0 0
    اکثرنضرات دوستان درست بود رای به اصلاح طلبان یعنی خیانت به قرآن ،اسلام ،خون پاک شهیدان ومردم شریف زحمت کش ایران عزیز
  • بی نام IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
    0 0
    من امروزازدست گرونی وشرمندگی پیش خانواده م گریه کردم حقوق من فقط دومیلیونه.خدالعنت کنه باعث وبانیه گرونیا رو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس