حزب ندای ایرانیان

"لطفا نامزد بدون کارنامه ندهید! " این اصلی‌ترین نکته‌ای است که باید از فعالان انتخابات ۱۴۰۰ مطالبه شود زیرا ارائه برنامه سخت نیست اما این کارنامه است که نشان می‌دهد یک نامزد چند مرده حلّاج است!؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

فقر تئوریک تاجزاده برای تخریب "نامزد مقتدر"

فقر تئوریک تاجزاده برای تخریب "نامزد مقتدر" / کنایه عارف به نمایش اصلاح‌طلبان در "ناسا"

مصطفی تاجزاده، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ اخیراً در یک مصاحبه تفصیلی با خبرگزاری ایلنا، صحبت‌های مفصّلی را علیه "نامزد مقتدر" مطرح کرده است که مواردی از آن را در ادامه می‌خوانید:

_ در پاسخ به این سؤال که "از نظر شما چرا یک دولت نظامی کارآمد نیست!؟ ": زیرا شایستگان حذف می‌شوند و بخش خصوصی با تنگناهای جدید مواجه می‌گردد. همچنین تنش در سیاست خارجی ‌افزایش یافته و احتمال ‌برداشتن تحریم‌ها کاهش می‌یابد زیرا لغو تحریم‌ها از سوی یک دولت غیرنظامی محتمل‌تر است. در دولت نظامیان شفافیت کم و بله‌قربان‌گویی و نوچه‌پروری افزایش می‌یابد و پاسخ‌گویی به محاق می‌رود!

_آخرش آمدند و گفتند که ‌بیست‌سال مجازات حبس برای عیسی شریفی تعیین شده است. هیچ کس نفهمید این فرد چه خطاهایی کرده و چرا زندانی ‌شد! ‌ حال تصور کنید وقتی چنین حجمی از پنهان‌کاری و محرمانه‌گی در موضوع فساد انجام‌شده، ‌آن‌هم درسازمانی به قدوقواره شهرداری تهران وجود دارد، وای به روزی که کل قدرت اجرایی ‌کشور اعم از وزات‌خانه‌ها و سازمان‌ها و... را بگیرند.

_ اخیرا دیدم کسانی می‌گویند هدف امثال من از ترساندن مردم از دولت نظامیان تخریب نیروی نظامی خاص است! حال آنکه اگر هشداردادن درباره عدم ‌دخالت نظامیان در سیاست، ‌تخطئه نیروی نظامی باشد اول از همه باید امام خمینی را محکوم کنند، چون هیچ‌کس به ‌اندازه ‌ایشان نسبت به حضور نظامیان در امر سیاست حساسیت منفی نداشت و نشان نداد.[۱]

*اظهارات تاجزاده پاسخ‌های ساده‌ای در فضای عقلانیت و در تجربه‌های جامعه ایرانی دارد:

ادعای "حذف شایستگان و تنگنای بخش خصوصی" در حالی است که مدیریت یک فرد مقتدر در دوره گذشته شهرداری تهران نشان داد اتفاقا در ذیل یک نگاه کارآمد؛ این شایستگان مورد نیاز مردم هستند که بر مصادر اجرایی قرار می‌گیرند و بخش خصوصی نیز فضای بیشتری برای کار پیدا می‌کند.

این نکته بدیهیست که پیشرفت تهران در مدت ۱۲ سال شهرداری قالیباف ممکن و میسور نبود مگر با مدیریت شایستگان و بهروزی بخش خصوصی.

مسئله افزایش تحریم و تنش در سیاست خارجی نیز در حالی است که اولا تجربه جهانی نشان داده افراد با سابقه نظامی دیپلمات‌های بهتری هستند زیرا دارای عرق ملی و غیرت نسبت به مردم و خاک خودشان هستند.

و ثانیا یک چهره مقتدر می‌داند که برای رفع تحریم یا باید راهی یافت یا اینکه راهی ساخت! کما اینکه می‌بینیم با مدیریت رجال بعضا با سابقه نظامی در ایران بود که اثر ۱۰۰ درصدی تحریم‌ها به کمتر از ۳۰ درصد رسیده است و مثلا کشور در بحث بنزین خودکفا شد.

تجربه مدیریت یک نظامی در طول ۱۲ سال شهرداری تهران نیز نشان داد که نه فقط تحریم خارجی که حتی تحریم‌های داخلی نیز نخواهد توانست حریف اقتدار شود و تهران بزرگ با وجود تمام تحریم‌ها اما بدون آنکه مردم کوچکترین اثری از تحریم احساس کنند، پیشرفت کرد و به اذعان دشمنان ایران تبدیل به شهری هم‌رده پایتخت‌های اروپایی شد.

اشاره تاجزاده به وقوع فساد در شهرداری تهران نیز اگرچه با نیت قابل خوانش "تخریب قالیباف" صورت گرفته اما موجب بیان امتیاز ضد فساد بودن قالیباف شده است. زیرا در اظهارات تاجزاده این تحیّر دیده می‌شود که چرا قالیباف هیچ دفاعی از فساد یک مدیری رده بالای شهرداری نداشته و برای برخورد با او پیشقدم شده است؟

وانگهی تاجزاده گویا یادداشت‌های رفیق گرمابه و گلستانش یعنی سعید حجاریان را نیز نمی‌خواند که اخیراً گفته بود برخی اظهارات اتوپیایی نه معقول هستند و نه ممکن!

مثل بحث "فساد صفر" که ممکن نیست و حتی در نزد فرمانده ارشد سپاه امام مجتبی(ع) نیز شاهد آن بودیم.

می‌توان به روشنی درک کرد که تاجزاده و امثال او در سطحی از خوف و خطر از ورود "نامزد مقتدر" به انتخابات ۱۴۰۰ هستند که حتی مقابل تاریخ و حقیقت و عقلانیت نیز می‌ایستند تا شاید دستاویزی بیابند.

در بحث تأکید تاجزاده بر اینکه "اخیرا دیدم کسانی می‌گویند هدف امثال من از ترساندن مردم از دولت نظامیان تخریب نیروی نظامی خاص است! " نیز  مستند بر اعترافات تاجزاده است نه بر ساخته‌های ذهنی!

چه اینکه اولا تجربه فدایی شدن تاجزاده برای رئیس‌جمهور روحانی و کابینه او نشان داد که تاجزاده هیچ مشکلی با قالب کردن نامزدهای ناکارآمد با سابقه امنیتی به مردم ندارد.

و ثانیا اظهارات صریح او در مناظره چندی قبل با احمد زیدآبادی که از مردم می‌خواست حتی اگر به نامزد ارتشی رأی می‌دهند اما به "نامزد سپاهی" رأی ندهند؛ نیز گویای اینست که تاجزاده صرفا و فقط یک شخص خاص را هدف گرفته است و به هر قیمتی نمی‌خواهد گفتمان "اقتدار و مدیریت جهادی" پیروز انتخابات ۱۴۰۰ باشد.

اینکه چرا تاجزاده و دوستانش هرچیزی را به این گفتمان ترجیح می‌دهند؛ سؤالیست که پاسخش را باید در وادی تأملات امنیتی و حتی شاید در رخدادهای براندازانه و تروریستی صدر انقلاب اسلامی جستجو کرد.

***

 

بازخوانی پرونده "تحریم خاموش انتخابات" یک ضرورت است

کنایه عارف به نمایش اصلاح‌طلبان در "ناسا"

فقر تئوریک تاجزاده برای تخریب "نامزد مقتدر" / کنایه عارف به نمایش اصلاح‌طلبان در "ناسا"

محمدرضا عارف، از چهره‌های محوری جریان چپ و رئیس سابق شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا منتشر کرد، نظرش را درباره "ناسا" یا همان گروه تازه تأسیس اصلاح‌طلبان موسوم به "نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان" مطرح کرده است.

متن پرسش‌های مطروحه از عارف و پاسخ‌های او را در ادامه می‌خوانید:

(سؤال) یکی از انتقادات اصلاح طلبان به شما در موضوع شورای عالی سیاست گذاری است. چرا این شورا در بزنگاه انتخابات مجلس کنار کشید و لیست نداد؟

عارف: انتقاد وارد است و این روندی بود که به شورا در سال ۹۸ تحمیل شد. من کاملا مخالف بودم و موافق لیست دادن در کل کشور بودم. منطقی‌تر بود که لیست می دادیم و سازوکاری که الان رسیدیم نشان می دهد که آن روش درست نبوده است. نهاد جدید هم عملا شورای عالی شده است. اسم که مطرح نیست و عملا نهاد اجماع ساز که ان شاءا... موفق باشد همان ترکیب اعضای حقوقی به علاوه ۵۰ درصد اعضای حقیقی است.

(سؤال) نظرتان درباره نهاد اجماع ساز چیست؟ چرا عضو نشدید و چرا بنیاد امید ایرانیان در این احزاب نیست؟ فکر می‌کنید بتواند خروجی موفقی داشته باشد؟

عارف: بنیاد امید ایرانیان هیچ وقت یک حزب نبوده است. در اساسنامه بنیاد حضور و فعالیت حزبی ممنوع است. این نهاد هم در همان روند تصمیمات دهه نود است. ما در دهه نود به این نتیجه رسیدیم که برای این که بتوانیم کارایی خود را بالا ببریم ترکیب اعضای حقیقی و حقوقی را نیاز داریم و این هم الان همان است و من در آستانه شروع کار برای توفیق شان دعا می کنم.

(سؤال) از خروجی نهایی این نهاد حمایت می کنید؟

عارف: بگذارید راه بیافتد. تا خروجی راه طولانی است. ما در ماه های آینده چند انتخابات داریم و برای ما اصلاح طلبان مهم تر از انتخابات ریاست جمهوری یا در حد ریاست جمهوری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستاست.[۲]

*نمایش‌های دموکراتیک اصلاح‌طلبان در قالب شعسا و ناسا و... البته در حالی است که این نهادها نشان داده‌اند که عملا از استقلال رأی برخوردار نیستند و همواره غلام حلقه به‌گوش "هسته سخت" اصلاحات هستند.

هسته‌ای که مواضع سیاسی تندروانه و بعضا براندزانه دارد و هرچه بگوید و بخواهد را به بازیگران نمایش‌های مذکور دیکته می‌کند.

کما اینکه در جریان انتخابات مجلس یازدهم نیز شاهد بودیم سعید حجاریان چگونه "مشارکت مشروط" خود را به شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان دیکته کرد و حتی عارفِ نجیب و معتقد به مشارکت نیز مجبور شد پای فرمان حجاریان را امضا و رسما دست به تحریم انتخابات بزند.

لازم به توضیح است که هسته سخت اصلاح‌طلبان در قبال انتخابات ۱۴۰۰ نیز مشغول پیشبرد یک بازی چند گانه است که اصلی‌ترین فاز آن بحث تکرار "تحریم خاموش انتخابات" است.

متأسفانه هنوز اشراف دقیقی نسبت به این طراحی سیاسی در میان صاحبان تریبون در کشور شکل نگرفته است. کما اینکه عده‌ای هنوز و علیرغم اعتراف رجال اصلاحات به تحریم انتخابات مجلس یازدهم؛ به این رخداد باور ندارند!

گفتنیست کلمه اختصاری ناسا در برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب نیز دیده می‌شود.

 ***

مردم نامزد بدون کارنامه را نمی‌خواهند!

فقر تئوریک تاجزاده برای تخریب "نامزد مقتدر" / کنایه عارف به نمایش اصلاح‌طلبان در "ناسا"

سعید نورمحمدی، عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ تأکید کرده است که این حزب به دنبال کاندیدا شدن ظریف در انتخابات سال آینده است و اگر این اتفاق رخ ندهد؛ حزب ندا مایل است "سیدمحمدصادق خرازی" را بعنوان نامزد خود معرفی کند.

او در بخش دیگری از اظهارات خود درباره خرازی گفته است:

"خرازی در صورتی که بپذیرد داوطلب ریاست جمهوری شود، یک نامزد صد در صد حزبی هستند. در این ۶ سالی که حزب ندای ایرانیان تاسیس شده است کارگروه‌های مختلف حزب که از اعضای خوش فکر تشکیل شده است برنامه‌ها و ایده‌های زیادی را تولید کرده که بخشی از آنها در رسانه ها منعکس شده است و برخی دیگر تدوین شده و در قالب برنامه نامزد انتخاباتی حزب منتشر خواهد شد. ندای ایرانیان حق خود می‌داند تلاش کند ندای مردم باشد. در این انتخابات می خواهیم کنار مردم باشیم و حرف‌ها و مطالبات آنها را در کنار راهکارهای ما بازتاب دهیم. "[۳]

*بایستی از حزب جوانگرای ندای ایرانیان و ایضا از سایر فعالان انتخاباتی در ایران این مطالبه را مطرح کرد که بیش از برنامه و ایده! به دنبال "ارائه کارنامه اجرایی" نامزدهای مطلوب خود باشند.

زیرا حرّافی و ارائه برنامه‌های دهان‌پرکن از عهده کثیری برمی‌آید اما این کارنامه است که نشان می‌دهد یک رجل سیاسی چند مرده حلاج است و توانایی‌اش برای تحقق شعارهایش واقعی هست یا نیست!؟

مشخص است که این مطالبه اختصاصی به اصولگرا یا اصلاح‌طلب ندارد و هرکس در هر رده سیاسی که خود را مکلف به کاندیداتوری در انتخابات می‌بیند؛ حتما بایستی در وهله اول کارنامه خودش را برای مردم و جریانات سیاسی بیان کند.

تأکید می‌شود که تأکید بر "ارائه برنامه" و سکوت پیرامون کارنامه اجرایی! یک مسیر انحرافی و خطرناک است که می‌تواند تجربه‌های تلخی مثل انحراف و یا دولت ناکارآمد را تکرار کند.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1030641

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1497075

3_www.irna.ir/news/84231580/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 55
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    25 1
    مستر تاجزاده حالا که به امام استناد میکنی، حرفای امام در مورد امریکا و اسراییل چی بوده؟ اونا رو هم قبول داری؟ :))))))) شیطان بزرگ یا کدخدا؟
    • محسن121 IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      15 0
      مثال نان به نرخ روز خوردن خیلی قشنگه ها نه؟؟؟؟؟؟
    • حامد IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      10 0
      حیف کلمه مستر نیست که به امثال اینا میگید
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      15 0
      پاسخ‌گویی به محاق می‌رود!......آخ !که پاسخگو بودن دولت ""تَکرار "" تاجزاده ،ما را کشت !
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      6 0
      دوستان و همفکران تاجزاده در 40 سال گذشته پست های مدیریتی و مسئولیت اجرایی داشتن و نتیجه عملکردشون افزایش فاصله طبقاتی و فقر و تبعیض و بیکاری و تورم بوده و دیگر هیچ!
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      7 0
      تاجزاده زر نزن دیگه باید بری چاه مستراح خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      5 0
      تاجزاد ملعون داره دست و پا میزنه که توی لجن نره ولی بیشتر فرو میره هر لحظه. نتیجه خیانت به خون شهدا و ملت ستم کشیده همینه. حروم لقمه بی صفت بددهن
    • اسحق غلامپور KW ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      2 0
      متاسفانه این افراد منافع غرب خصوصا آمریکا را بر منافع ملت انقلابی ایران اسلامی ترجیح میدهند و از سخنان امامین انقلاب سوءاستفاده می نمایند لیبرال محض تشریف دارند
  • علی IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    15 2
    متاسفانه بعضی مسولان با حاشیه سازی از زیر کار در می روند، آقای جهرمی بجای توضح درمورد گرانی اینترنت از فیلتر با چرایی گزارش نکردن فردوسی پور در تلویزیون می گوید.
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      7 0
      تو آمریکا بخوای جذب ناسا بشی باید نخبه باشی تو ایران بخوای جذب ناسا بشی باید ساقیت نخبه باشه
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      2 0
      نه عزیز اونجا باید نخبه باشی اینجا باید پخمه باشی
  • محمدایوب IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    11 1
    شورای نگهبان از کاندیداهای استحاله طلبان. فقط تعهد بگیرد توان تامین خیار وگوجه وسیله زمینی راداشته باشند کمیاب ویاساعتی قیمت آن بالا نرود وچنانچه مرغ وگوشت راهم توانستند تامین ویا قیمت آنرا ثابت نگه دارند به عنوان شکستن کمر غول علی برکت الله
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      3 0
      حسن کلید خیار رو هم از مردم گرفت نوش جون طرفداراش که خودشون رو براش جر میدادن خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • سعید IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    6 0
    از نظر حجاریان مغرض،امید به آینده و آرمانخواهی بشریت که در تمدن اسلامی نوین تبلور می یابد اظهارات اتوپیاییست اما فریب و نیرنگ زدن به مردم برای روی کار آوردن مسئولان مازوخیست ( آزار خواه سیاسی) عقلانیت است.او که خود از نفوذیان سابقه دار است از هر کاری که کشور را زمینگیر و مختل کند شدیدا استقبال میکند.
  • حامد IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    7 1
    باز این تاجزاده افسادطلب بی سواد دهنش رو باز کرد.
  • فريد IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    5 9
    در ٤٠ سال گذشته كدوم نامزد مقتدر بوده و بعد از تأييد خودتان توسط نظارت استصوابي تبديل كه فتنه و انحرافي و ..... نشده ؟ موسوي ؟ خاتمی؟ احمدی ؟ روحانی ؟
    • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      11 1
      دوست من ، میزان حال فعلی افراد است.نمیشود برای اعمال احتمالی آینده ،طرف را ، امروز ،محکوم کرد.شورای نگهبان عملکرد خراب قبلی را مبنای رد صلاحیت قرار میدهد.قدرت رو باید تحویل کسی داد که کمترین احتمال را برای انحراف در اینده داشته باشد.والا انسان مختار است وتا لحظه مرگ میتواند سر به بیراهه بگذارد.
  • مهرناز IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    8 0
    تاجزاده " مضرات یک کاندید مقتدر که ازنظرشما نظامی است را شمارش کردید " مضرات و فوائد دولت اصلاحات به مدت 8سال کنونی را هم کناران شمارش می کردید " تا مردم بهتر بتوانند مقایسه داشته باشند " انتخاب خوب رابر گزینند.
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      5 0
      یعنی دولت برامده از حمایت مطلق اصلاح طلبان با معاون اول اصلاح طلب وکلی مشاور وزیر اصلاح طلب موجود درا ن ،یعنی روحانی ،انقدر از حافظه مردم پاک شده !که نیازمند شمردن فواید ومضرات دولت اصلاح طلب هستند؟!
    • اسحق غلامپور KW ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      2 0
      مسئله‌ نظامی بهانه است این طیف از آدمهای پاک سرشت و متعهد به انقلاب و خدمتگذار ملت می ترسند آقای تاجزاده و دوستانش پرونده سیاهی نزد ملت دارند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    صادق خرازی واقعا تحفه است ادامه دهنده راه خاتمی
  • مهدی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 2
    سلام شما دارید تاجزاده و امثالهم رو تبلیغ میکنید هر روز یه خبر ازش می‌زنید. خواهشا این بنده خدا رو رئیس جمهورش کنید تموم شه بره
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    6 0
    امام خمینی هرگز با کاندیداتوری تیمسار مدنی مخالفت نکرد. منظور امام ممنوعیت سیاست بازی برای نظامیان بود نه ممنوعیت ورود به اجرائیات کشور.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    8 1
    فتنه گران جایی در دل مردم ندارند
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    5 3
    مدیران 40 ساله کشور که اقتصاد را به این روز انداخته اند و هزاران سعی و خطا در کارشان بوده است. باید بطور کلی صلاحیتشان برای ریاست جمهوری تائید نشود. باید فردی رئیس جمهور شود که برای حل تمام مشکلات کشور را حل ارائه نماید.
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      8 0
      ارائه راه حل و برنامه ساده اس. شما از کارنامه بگو
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      5 0
      حرف باد هواست ،مهم کارکرد قبلی فرد است که قابل ارزیابی است.یک سرچ ساده میتواند ان را اشکار کند.
  • مجید IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    تاج زاده اززدوبند کارخانه رشت برای خانمش کمی صحبت کند
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 0
    همونایی که میگن رئیس جمهور نظامی خوب نیس!! برن ببین تو تاریخ اربابشون امریکا چنتا رئیس جمهور نظامی هست؟!!!
    • امانی IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      2 0
      بهترین رییس جمهور تاریخ که دکتر جورج واشنگتن بود یک انگلیسی و یک نظامی کاردان و با درایت بود حالا ببین اینطوری امروز داریم یا نه؟
  • US ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 1
    همه رئیس جمهور ها و وزرا در رای اعتماد خود در مجلس فقط کلی گوئی کردن و هیچ کدام برنامه ارائه نداده اند. لذا دانستن مشکلات کشور و روش درمان ان باید اصل اساسی برای انتخاب ریاست جمهوری باشد
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 5
    درود بر تاجزاده
  • احمد IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    مااز این آقایان به اسم اصلاحات اصلاحاتی اساسی خوبی دیدیم ،فاصله شدید اجتماعی و طبقاتی و رانت به نفع فک وفامیل وعشق حال جوانهاشون داخل آمریکا واروپا بدبختی مردم وریش گذاشتن وادعای مذهبی کردن وبنیان اعتقادی جامعه را خرد کردن ونتیجه اش بدبینی همه مردم به انقلاب راه درستی که امام ترسیم کرده بود واینان البته از هر دو گروه که بیشتر سهم این آقایان بود ه که اصلا به اصول عقیده نداشتند و فقط کمر به تخریب این اصول بستندحالا اگر کسی می خواهد رئیس جمهور بیشه می گویند باید نظامی نباشد ،آقا نظامی باشه مثل سردار عزیزمان چه اشکالی داره می ترسید که جلوی دزدی هاتون گرفته بشه یا ترس از رو شدن نقشتون دارید ؟...
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    جناب تاجزاده، دست از تخریب بردارید، مدیریت همون فرد نظامی را که ۱۲ سال توی شهرداری بود را مقایسه کنید با مدیریت ۴۰ ساله ی تمام آدمهای خودتان، محاله یک نفر پیدا کنین که هم قد و قواره کسی باشه که دارین تخریبش میکنین ، ... تخریب شما فقط یه دلیل داره، اونم ترس از اینه که با روی کار آمدن یه آدم مدیر و جهادی، آفتاب لب بامتان غروب میکنه و دوران شما تمام میشه
  • رسول IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    جالب این جا است هرچه آقای تاجزاده در مورد ریاست نظامیان گفته برازنده دولت کنونی است.در ضمن منظور ایشان از شایستگان احتمالا رانت خواران است.در ضمن یک مطلب برای سیاسیون بعرض میرسانم نظامیانی که از دولت تحریمتر بودند اقتدارمان را به اوج رساندند و بیادعا بی بهانه تحریم مایع افتخار شدهاند چون در خط رهبر هستند و هرکدامشانهم پا به عرصه سیاست و کار اجرای گذاشتند هم کار درست بودند و هم درجه یک
  • داود IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    از نظر اصلاحاتیها و تاجزاده فقط شایسته سالاری از دزدان بیت المال و جاسوسها خروجی دارد اگر کسی با فساد برخورد کند انسان ناشایست و نالایقی است واقعا خوب است که پای حرفشان هستند.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    خفه شو مرتیکه زشت ترکیب اشغال
    • مودبیان IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      0 1
      مودب باش بی ادب جاهل زشت صورت زشت سیرت.
  • اسکندرزاده IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    تناقض در رفتار و گفتار تئوریسنهای اصلاحطلبان موج میزند و به غیر از ترساندن مردم و تخریب دیگران هیچ حرفی برای گفتن ندارند ناکارآمدی و فساد و تشویش اذهان و تولید فتنه وگاها فرار از کشور تعدادی از اعضای این حزب فاسد و پوسیده جایی برای ابراز وجود و یا معرفی کاندیدای مناسب نگذاشته و انشاالله سال آینده بعداز انتخابات ریاست جمهوری نوبت حسابرسی و حسابرسی آیت‌الله رییسی از این مفسدین فتنه گر خواهد بود
  • سیدعلی IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    مگر آقای تاجزاده فتنه گر۸۸ وبازداشی این فتنه نبود وحالا هم خطوط قرمز را رد کرده وبه همه توهین میکند چرا حرفهای این شخص باز نشر داده میشود
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    تاجزاده حنا ی تو دیگر رنگی ندارد
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    متعجبم این تاجزاده با این همه سیه دلی چگونه تو خونه اش برای بچه هاش میخندد؟
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    آغای تاجزاده ازین می ترسد که اگر یک دولت نظامی روی کار بیاید کشور پیشرفت سریعی خواهد داشت آن وقت دیگر فسادطلبان ولیبرالهاودزدهاجایی دربین مردم نخواهندداشت؟ آقای فتنه گر فتنه‌گران ازین می ترسند.....
  • علی IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    2 0
    رفتار اصلاحطلبها چقدر مضحکتر و داغونتر شده
  • حمیدرضا IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    بااحترام میگم آقایون اصلاح طلب ظاهرامردم روباگوشت قربانی اشتباه گرفتن وهدفشون اینه که جناح مقابل رو له کنندوبگن ماییم که حکومت می کنیم ذره ای به فکر مردم‌ نیستند
  • CA ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    همین تاج‌زاده نبود می‌گفت مردم لجن تند! حالا دلسوز جمهوریت شدند! دوره اول روحانی نبود تو مجلس داشتند جشن می‌گرفتند که ای امروز فردا نظام تغییر خواهد کرد! خب مردک مردم اینها رو یادشون نرفته و انعکاس آن میشه دستگیری و زندانی کردن عوامل ضد مردم. شما لیاقت حضور در این نظام رو ندارید و بایستی به یک گروه بی اثر تبدیل گردید تا مشکلی برای مردم دیگر عارض نگردد.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    بابا قوه ی محترم قضائیه نیروی محترم انتظامی سربازان گمنام آقا امام زمان مردم فهیم تو رو خدا هر کدوم که میتونید این مردک و هم فکران غرب گدا رو سوار یک هواپیما کنید و بفرستید کشور های غربی که کعبه ی آرزوشونه بلکه مردم از دست این غرب گداها یه نفسی بکشن چون بد جوری فضای ایران عزیز رو مسموم کردن این غرب گداها
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    برنامه داشتن خوب است اما قبل از ارائه برنامه باید ضمانت اجرا باشد همین دولت فعلی هم برنامه داشت اما ضمانت اجرا خیر دوباره با ارائه برنامه و کارنامه برای افراد اوضاع بهتر از این نخواهد شد
  • ایرانی با بصیرت IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    1 0
    تاج زاده اگر همین نظامیان مقتدر و شجاع و دلاور نبودند داعش سرت را گوش تا گوش بریده بود و الان نبودی که خزعبلات بنویسی
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    آقای تاج‌زاده در تسلیم کشور به دشمنان عجله دارد و هر نشخواری می چندتا پالس نوکریش را به اجانب اثبات کند. تو خودت در فتنه ها بیشترین هزینه را برای کشور تراشیدی. یک با فقط یک بار صداقت کن و اهداف پشت پرده ات را با مردمی که ادعای طرفداری آنها را داری!!!بیان کن،بدان مردم محرمند.
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    درست هرچه تاجزاده میگه برعکس درسته شک ندارم
  • محمدایوب IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    دمتان گرم به این میگن شفافیت. نام ناسا گذاشتند که همه بدانند. مخفف چیست نون نامردان الف اجنبی. سازمان سیاه. الف آمریکا. نامردان اجنبی سازمان سیاه آمریکا
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 0
    به به به به ان شاء الله همگی به ناسا و فضا
  • اسحق غلامپور KW ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    عجیب است این طیف فکر میکنند ننگ با رنگ پاک میشود ناسا بجای اصلاح طلب. گنجشک را رنگ نموده بجای قناری میخواهند بفروشند به ملت انقلابی با بصیرت
  • ناشناس IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 0
    مرگ بر امریکا ومزدورانش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس