فیلیپ تیه‌بو - کراپ‌شده

سفیر فرانسه در تهران می‌گوید: اکنون زمان زنده شدن برجام است و فرانسه آماده آغاز عصر پساترامپ با ایران می‌باشد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: «فیلیپ تیه‌بو» در گفت‌وگو با روزنامه همشهری اظهار داشت: ایران و فرانسه روابطی دارند که تاریخ آن به هزاران سال قبل بازمی‌گردد و روابط ایران و فرانسه در همین راستا قرار می‌گیرند؛ بنابراین باید خودمان را در منطق همکاری پایدار و ادامه‌دار قرار دهیم. مقامات فرانسه تأکید کردند که فرانسه همچنان عضو برجام است و عضو خواهد ماند و مایل است که برجام را مجددا برقرار و زنده کند. فرانسه نیز همچون آلمان و انگلستان از تصمیم آقای ترامپ برای خروج از برجام ابراز تأسف کرد. فرانسه با چین و روسیه همچنان در برجام است. فکر می‌کنم که الان تمام شرایط فراهم شده است برای اینکه این توافق دوباره زنده شود.

او همچنین گفته است: اعمال مجدد تحریم‌ها توسط آمریکا نه درست است و نه در مسیر صحیح قرار دارد. برجام یکسری تعهدات و حقوقی برای طرفین درنظر می‌گرفت و البته حق ایران هم منتفع شدن از منافع اقتصادی این توافقنامه است؛ به همین دلیل است که ما پایبند به حفظ توافق هستیم؛ چون فکر می‌کنیم چارچوب متوازنی بوده و به نفع طرفین است. آمریکا از ‌ماه اگوست گذشته تلاش‌هایی برای فعال کردن اسنپ‌بک و بازگشت تحریم‌های جدید علیه ایران انجام داد، اما فرانسه، آلمان و انگلستان از آن پیروی نکردند؛ چون اقدام آمریکا غیرقانونی بود و آمریکا دیگر در برجام حضور نداشت. از سال۲۰۱۹ نیز آقای مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تلاش‌های فراوانی برای ایجاد آتش‌بس اقتصادی با هدف محدود کردن تأثیر تحریم‌ها و حتی برداشته شدن یکسری از تحریم‌ها انجام داد که متأسفانه تلاش‌های او به نتیجه نرسید، ولی فرانسه همچنان نظر مساعدی برای از سرگیری مذاکرات برای کاهش تحریم‌ها از یکسو و بازگشت ایران به تمامی تعهدات خود در برجام دارد.

سخنان سفیر فرانسه در حالی است که اولا دولت متبوع وی در جریان مذاکرات منتهی به برجام، حتی از آمریکا هم خبیثانه‌تر رفتار کرد اما متاسفانه برخی امتیازات اقتصادی را از دولت روحانی گرفت!

بدتر اینکه وزیر خارجه این کشور در جریان سفر به تهران، اظهارات موهنی را در جمع مهمانان سفارت بیان کرد و مدعی شد دولت روحانی به‌خاطر نیاز، به آزمایش نظامی فرانسه و برخی کشورهای مرتجع اعتراض نمی‌کند.

در همین حال شرکت‌های عهدشکن توتال، ایرباس و پژو، پس از خروج آمریکا از برجام، بدون اینکه حتی یک یورو خسارت پرداخت کنند، به نقض قرارداد با ایران پرداختند و خسارت‌های هنگفتی را متوجه کشورمان کردند.

در این دوره، رئیس‌جمهور فرانسه به جای این که پای تعهداتش بماند یا حداقل میانجی بی‌طرفی باشد، به مدت چند ماه وقت‌کشی کرد و نقش پیام‌رسان تهدیدهای ترامپ را ایفا نمود. در واقع او در این دوره قصد داشت بدون عملی شدن حداقل تعهدات آمریکا و اروپا، روحانی را به ملاقات با ترامپ بکشاند تا ترامپ بتواند از این موقعیت، برای تبلیغات انتخاباتی خود استفاده کند. ترامپ چند ماه قبل، نمایش زشتی با رئیس‌جمهور صربستان ترتیب داد که رسانه‌ها از آن به عنوان صحنه تحقیرآمیز بازجویی یاد کردند.

همچنین وعده‌های تنازلی فرانسه و دولت‌های دیگر اروپایی درباره راه‌اندازی کانال‌های مالی بی‌محتوایی نظیر اس‌پی‌دی و اینستکس هم بی‌سرانجام ماند و آنها صرفاً از موضع مهمل‌گویی و طلبکاری رفتار کردند. با همه این خباثت‌ها، حال سفیر فرانسه می‌گوید اکنون زمان زنده‌ شدن برجام است و حال آن که اگر او صداقت داشت، حداقل باید شرکت‌های عهدشکن فرانسوی خسارت می‌پرداختند و تعهدات خود را عملی می‌کردند.

و بالاخره این که رئیس‌جمهور فرانسه با حمایت چندباره از اهانت‌های نشریات فرانسوی به ساحت پیامبر اعظم(ص) خاطره بدی در ذهن ملت ایران و سایر ملت‌های مسلمان به‌جا گذاشته و نشان داده که نوچه فرقه شیطانی صهیونیسم مسیحی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    50 2
    آقای به اصطلاح سفیر پوسیدگی این مکر و حیله نمایان است و این افکار نخ نما شده این ادبیات نفهم فرض کردن دیگران بدرد ایران نمی خوره حالا یه سری به بن سلمان بزن برای اون گاو شیری خوبه
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      2 13
      لنگ خخخخ پرسپولیس رو آورد جلو چشم
    • کامران IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      13 3
      6تایی هایی که 6 سال است آرزوی قهرمانی را دارند.
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      7 2
      مکرون و فرانسه در استاندارد خباثت برای خودشان ، برندی مجزای از ترامپ قمار باز و اوباما و بایدن بد عهد و ملکه استعمارگر و .... کسب کرده اند !!! خدایا ریشه ظلم ظالمان مخصوصا مکرون صفتان را بخشکان . آمین یا رب العالمین
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      5 1
      ما هم داریم به دوران پسا دولت! نزدیک میشیم ، و نیازی به خرجام نداریم
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    50 3
    البته با ذوق زدگی ظریف و روحانی و سایر منتظران هیچی بعید نیست
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      8 2
      فقط ...زاده ها میتونن اینقدر راحت دروغ بگن و بیشرفی و وقاحت رو به اوج برسونن، فرانسه چه شکری تو این مدت خورده که هنوز عضو برجامه؟ وقتی مثل سگ دارین از تحریمهای آمریکا تبعیت میکنین خفه خون بگیرین و تماشا کنین ما چه جوری از برجام خارج خواهیم شد
  • بختیاری IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    22 1
    آقای سفیر تنها تغییر شـــــــــــــما نسبت به قــــــــــــــــــرون وســــــــــطــی لباس شیک و دروغگویی است و بس.در هر صورت ملت ایران اسلامی بر وحــــــــــــشـــــــــی هــــــــــــــای شـیـــــــــــک پـــــــــــوش غلبه خواهد کرد.! همچنین بر خائنین داخلی ******** در ضمن وحشیگیری و خیانت به انسانیت را به نهایت رساندید. ودر هیچ دوره ای غرب وحشی تمدن و انسانیت نداشته همیشه تاریخ وحشی و درنده بودید وخواهید بود
  • محمد IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    42 1
    بر پدر و مادر و جد و آباء اون مسئولی که بعد این همه بازی خوردن از غربی ها باز هم به فکر مذاکره باشه یقینا این افراد دست نشانده یهود هستند.
  • علی IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    29 2
    فراموش نکنیـد که فرانسه در خباثت و جنایت دست کمی از آمریکا و انگلیس نداره که هیــــچ بلکه موذی‌تر و بدتره
  • نعمت IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    36 0
    چقدر بد وزشت است که یک کشوری اختیارش دست خودش نباشد اروپا بزدل ترین کشورهارو در درون خود جای داده است خصوصا فرانسه همه به ارباب بزرگشون آویزان هستند
  • ش. AE ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    27 0
    خواهشاً خفه بشوید مخصوصا شما فرانسویها در آفریقا خون کشورهای مثل ماداگاسکار کامرون و.... میمکید و ثروت‌های طبیعی و طلا و الماس آنها را مدزدید تازه در اسیا هم میخواهید نقش پلیس محل بازی می کنید پاسخ به شما اراذل فقط با زبان زور می فهمید
    • irani IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      1 0
      احسنت دقیقا
  • نادر IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    17 2
    چهار حکومت در 200 سال اخیر بدترین خیانتها و خباثتها را نسبت به ایران و ایرانی روا داشته اند : انگلیس خبیث ، آمریکای فاسد ، فرانسه منافق و روسیه نامرد . هر ایرانی غیرتمند کینه مقدس خود را تا روز انتقام از اینها در دل نگه خواهد داشت .
    • روزا IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
      0 0
      احسنت
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    29 0
    .و زیادی نخور آق سفیر!!!!! چرا توتال و پژو سیترون زدند زیر قراردادشان؟؟؟ راستی پرونده خونهای الوده به ایدز به کجا رسید؟؟؟
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    28 2
    حالا آمریکا یه قدرتی هست ولی این فنارسه! زپرتی که گ...ی نیس. سفیرشونو احضار کنین یه کلاه بوقی بگذارین سرش. بهش بگین یه پا و دوتا دستاشو بالابگیره! ضمنا خوبه این فرانسوی ها یه فکری هم برای اون زبون خنده دارشون بکنن هی غیغی قوقو. انگار ریگ تو دهنشونه.
    • یک هموطن IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      7 1
      هموطن عزیزم متاسفانه برخلاف نظر و میل همه ما ایرانیان فرانسه کشور قدرتمند و تاثیر گذار در مناسبات جهانی است. ( اقتصادی /نظامی/ سیاسی) لذا تنها راه حل عقلانی قدذتمندسازی داخلی خودمان است.( البته به روش عقلانی نه با هوچی گری و فریاد زدن بی ربط ) فراگیری علوم روز تخصیص اعتبارات لازمه و حتی کپی برداری از علوم جهان در همه صنایع نه تنها نظامی همه صنایع همانکاری که تمام جهان پیشرفته انجام میدهند. به امید فردای روشن برای ملت و کشور بزرگ ایران .
  • DE ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    17 0
    «فیلیپ تیه‌بو» : ایران و فرانسه روابطی دارند که تاریخ آن به هزاران سال قبل از خلقت بشر بازمی‌گردد چون دو کشور قبلا از طریق آب و خاک مثلا از طریق ترکیه ...و اخیرا هواپیما به هم ربط دارند .فرانسه همچنان عضو برجام است و عضو خواهد ماند و مایل است که برجام را مجددا برقرار و زنده کند زیرا برجام خدا بیامرز در بدو تولد کلا سقط شد و مرد.. فرانسه نیز همچون آلمان و انگلستان از دست ترامپ ناراحت هستند زیرا ایران را هشیار کرد . راحت میتونستیم سالهای سال با ایران بازی کنیم ترامپ احمق نگذاشت.
  • CA ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    35 1
    برو بابا حالت خوشه !کدوم برجام! فقط زر مفت!
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    20 1
    ادم دو رو شما فرانسوی هادرست بشو نیستیدمثل انگلیس
  • SE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    25 0
    ایران باید انگلیس و فرانسه و آلمان را تحریم کند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    20 0
    باز هم سر کاریم. کدام برجام؟! چه کشکی؟! چه پشمی؟!
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    25 0
    در صورت بازگشت آمریکا به برجام و تامین شرایط ایران مبنی بر پرداخت خسارت و انجام تعهدات خود اروپا بخصوص سه کشور فرانسه و انگلیس و آلمان هیچ جایی در بازار و اقتصاد ایران نخواهند داست
  • حمید IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    22 0
    هیچ وقت خاطرات تلخ شما از جنایت در مستعمرات افریقایی و خون الوده و کمک نظامی به صدام و بد قولی های اقتصادی شما را فراموش نمیکنیم
  • نصرت اله GB ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    31 0
    آمریکائیها حداقل مردانه نامردی می کنند...این اروپائیها کارشون فقط خنجرزدن ازپشته....خیلی بی شرفند
  • ایرانی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    9 0
    فرانسه سگ دست آموز صهیونیسم جهانی هست و گوش به فرمان صهیونیسم جهانی. ترامپ و بایدن هیچ فرقی نمیکنن و هر دو مترسک هایی بیش نیستن.
  • ی د IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    7 0
    هر چه بکنند دولت و ادمهایش خریدارند بیجهت خودتان را خسته نکنید پدرمان را هم بکشند عده ای می گویند کار خوبی کردند اما اگر ما از تشنگی اب بخواهیم می گویند غلط می کنی از تشنگی بمیر ولی صدات در نیاد .
  • شریف زاده IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    7 0
    اقای سفیر یک کم دیر از خواب بیدار شدی . برجام توسط آمریکا و ایادی اروپایی است . تشییع جنازه و خاکسپاری اش هم انجام شد. شما به اهداف خودتان که همان ضربه زدن به هسته ای کشورمان و ..... رسیدید. مرده را از قبر بیرون بیارید و دوباره او را آرایش و بزک کنید. همچون عمر این دولت مستقر در ایران تمام شده است. خواب دیده خیر باشد. بقول آن شاعر شتر در خواب بیند پنبه دانه گاهی لپ خورد گه دانه دانه
  • CA ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    21 1
    بایستی در این سه سفارت رو ‌برای همیشه بست
    • کمالی IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 0
      میخوای مثل کره شمالی دور کشورو سیم خاردار بکشن . تو اول گوشی موبایل تو دستتو ببین ...... ببند بعد با کبوتر مجازی پیام بفرست .
  • محمد IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    8 0
    این سگ زرد برادر شغال است !!! قابل توجه دولتیان که زود دست بکار شوند وآماده برجام دیگر باشند !ففففففففرانسه چراغ سبز نشان داده بچسبید تا فرار نکرده !!!!!!!!!!!!!
  • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    8 0
    با سلام از نام هواپیما بر اتمی، سلاح های شیمیایی، میکربی و اقتدار هسته ای شما چه خبر، ضرب المثل معروف فرانسوی برم خدا را یک بام و دو هوا را، این ور بوم گرما را آون ور بوم سرما را.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    19 0
    این روزها زمان آزمایش کسانی است که باید دید چه اندازه حس وطن پرستی و آرمان گرایی و دین مداری دارند، آیا به خاطر قدرت چند روزه و چند ماهه حاضرند از ارزشها بگذرند؟ یا نه واقعاً اینطور نیستند؟
  • avdt IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    26 0
    تمام بدبختی این ملت از گور شما اروپایی ها بلند میشه!،فقط گورتان را از این مملکت گم کنید،تروریستهای کراواتی!.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    8 0
    بر .... لعنت کسی که دروغ میگوید اینها به امید ستون های پنجم خود باز زنده شده اندوایران وایرانی فراموش نمی کند خیانت ها وخباثت ها را آقای سفیررررررررررر
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    16 0
    کشورهای کنونی برجام باید امضا بدن که حق استفاده از مکانیسم ماشه را ندارن وگرنه عضویت کنونیشون هم روی هواست .....برو عامو .....
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 2
    لنگ خخخخ پرسپولیس رو آورد جلو چشم
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    9 0
    فرانسه از آمریکا بدتر و آمریکا از آلمان و همشون در کل یه عده آشغال هستند کا کلا بهشون هیج اطمینانی نیست ،خونهای آلوده این حرومزاده ها رو هم یادمان نرفته
  • FR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 1
    خب ضمانت اجرایی بدن. حالا ایران باید راستی آزمایی کنه. ضمانت اجرایی بدن که نمیخوان با برداشتن بخش کوچیکی از تحریم ها به مدت کوتاه در باغ سبز نشون بدن و وعده نسیه بدن که جلوی ایران رو بگیرن و بعد تحریم های بیشتر. اگر راست میگن. وگرنه ایران بعد یک ماه به برنامه های قبل برجام بر میگرده
  • علیرضا IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    8 0
    آره دیدیم که آقایون توکاخ الیزه چه تلاشی کردن بعدازتشرزدن ترامپ تمام قراردادهاشونونیمه کاره رهاکردن وفلنگ بستن بدون دادن یک ریال خصارت چقدروقیح وگستاخن بخداحالافیلشان یادهندوستان کرده همین فرانسه هرچی جنس رده خارج شده خودشوباشرکت پژوکردتوپاچه مابماندحتی اونم به ماروا نداشت بی همه چیزماروتوسخترین شرایط ول کردورفت حالامیخوایم بازم باطناب پوسیده شون بریم توچاه کورخوندن آن سبوبشکست وآن پیمانه بریخت کسی حق نداره باایناباب مذاکره روبازکنه سلاحهای ناتوبودکه شهیدفخری زاده روترورکرد همیناهمه شون توی ترورشهیدفخری زاده دست دارن حرف مافقط حرف حضرت آقاست درخانه اگرکس است یک حرف بس است وسلام
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    9 3
    آیا در قرارداد این شرکت ها اومده بود در صورت خروج یک طرفه باید مبلغی بابت خسارت بپردازند؟
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      8 0
      از اونجایی که حسن آقای ما حقوقدان هستند و جواد کوچولو هم قهرمان دیپلماسی، چنین چیزی در برجام پیش بینی نشده.
  • ج د ا IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    5 0
    ما با یک توافق مرده هیچ کاری نداریم ، ما حقوق ملت ایران را میخواهیم بدون کم و کاست ،حقوق ملت ایران احتیاجی به مذاکره هم نداشت ، چه رسد به توافق نابرابر برجام
  • هاشم IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    4 0
    غلط های زیادی این ۴ سال کدام گوری بودید بوی کباب خورده به دماغتان ؟ نخیر خر داغ میکنند
  • میثم IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    5 0
    برای اروپا مهم نیست که ملت یک سال دیگه سرکار باشن،وعده میدن ولی کو ضمانتش؟
  • سعید IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    اشکال ژنتیکی در غربیها ثابت شده ،اینها یک رووه راست تو شکمسون نیست،دروغ و ریا و کلک بخش جدائی ناپذیر ژنتیکی اینهاست،غرلیها حتی اگر بفرض محال بخواهند هم صادق باشند ،نمیتوانند (نیش عقرب نه از ره کین است....اقتضای طبیعتش این است)البته این شعر شامل حبوانات بیگناه هست نه این موجودات خبیث.خدایا ریشه ابن امریکا و غربیها را بخشکان .
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    سلام اروپاییها در وفا داری به امریکا سگ رو هم رو سفید کردن به مظرم این سری اگه مذاکره ای هم قرار باشه برگزار بشه بهتره بین روسیه چین امریکا و ایران باشه و یه تابلو هم جلوی در بزنن که ورود حیوانات ممنوع که یه موقع اروپاییها فکر نکنن ورود برای اونا هم ازاده و بهتره این سری مثل کره شمالی مذاکره کنیم نه مثل لیبی موفق باشید موفق باشید
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    این کشور طرف باد ازهر طرف که باد بیاد هاشور داری میکند ... فرانسه در دهه های اخیر خیلی جفا در حق ایران اسلامی کرده است در دفاع مقدس پشت عراق ومنافقین بود وپناهندگی به منافقین ودر نبرد وتحریم ظالمانه امریکا عقبه امریکای منزوی امروز بود وبا مقاومت غیرتمندانه ملت با بصیرت و ولایت مدار تمام توطئه ها غربی ها همه یکی پس از دیگری محکوم به شکست شدند
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    واقعا تاسف میخورم بخاطر چنین دولتمردان که قدرت های داخلی خودشونو ول کردن چسبیدن به انگلیس و آمریکا و ....چی دارید به سرمون میارید !!!!!
  • حسين DE ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    8 0
    آقاى سفير فرانسويها ممكنه بگى دولت تو به كداميك از تعهدات خودش در قبال برجام عمل نمود؟
  • DE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    7 0
    انقلاب کبیر فرانسه ختم شد به کشور امپریالیست فرانسه که غارتهای تاریخی و برده داری کشت و کشتار آن مایه ننگ بشر درتاریخ است. سیاست کل فرانسه بر این پایه استوار است: .. اگه ميخواي يکي از ما باشي, فقط خفه شو و نگاه کن.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    عجب فکر وبکری داری مگر اینجا حکومت شیخ نشینان سعودی ویا اماراتی است که اینجور راحت با کلمات گوهر بارت بازی می کنید اول ببین با کی حرف می زنی بعد لقمه لقمه بردار که خفه نشی .
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    7 0
    لعنت برهرکس بخواد دوباره مذاکره بکنه
    • شاهین IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
      0 0
      تو جکاره هستی که بدیگران توهین میکنی
  • یک جانباز FR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    6 0
    امید دولت فرانسه به دولت اصلاحات است تا شرکتهای قهر کرده را بدون خسارت قهرمانانه برگرداند مجلس محترم باید قانونی تصویب کند شرکتهایی که از ترس آمریکا رفته و خسارت زده اند پس از جبران خسارت زیر نظر کمیته ای از مجلس و دولت میتوانند برگردند
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    بر کسی که این دروغ های فرانسه را باور کند
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    مرده مرده را کی کند بیدار ؟؟؟؟!!!
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    این ...زاده ها دو بار از پشت به ایران خنجر زدند و البته بار دوم تقصیر خودمان بود. صنعت خودروشان با درامد و زحمت ایرانی ها زنده ماند اما آنها درست سربزنگاه به سمت آمریکا چرخیدند
  • ایرانی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    2 0
    ما هرگز نمیگذاریم که این دولتی که اکنون نفسهای آخرش را میکشد با دولت فرانسه خائن و انگلیس خائن و آلمان خائن ، پای قرار دادی ننگین تر از برجام قبلی را امضاء کند و هرگز نمیگذاریم با آمریکا وارد توافق شود.
  • سید فروزان CH ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    رابطه هزاران ساله ، آقای سفیر جی میزنه ؟ اول بگه تاریخ فرانسه چطوری هزاران سال دارد که کسی خبر ندارد ،‌در جنوب فرانسه شاید تاریخی وجود داسته باشد که آنهم متعلق به رومی‌ها بوده ، بعد هم فرانسه قسمتهای مختلف بوده با حکومت‌های خود سوما ، دوستی فرانسه با ما در زمان صدام خیلی به ما ثابت شده ،بگذریم که متاسفانه دولت‌های غربگدا ما ،به جای انتقام امتیاز دادند به کمپانیهای فرانسوی
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    آقای سفیر حرفی بزنید که بدردی بخوره آیا میدونن چرا نه حالا شاید بیشتر از بیست ساله . ادکلنهای فرانسوی تقلبی شدند .
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    درود برشرف مجلسیان، اگه نبود مصوبه مجلس اینا هیچ مشکلی نداشتن وبا خیال راحت همین وضع رو ادامه میدادند،چون بدجوری به نفعشانه،الآن بااین مصوبه کک توتنبانشون افتاده،ولی بازهم دروغ میگن و میخوان وقت تلف کنن،اینا بسادگی به برجام برنمیگردن،این مسیرتحریم و فشار ادامه داره،مابایدبا این شرائط ادامه بدیم،فقط باید طبق نظر رهبر آگاه به توان واستعدادهای داخلی متکی باشیم درست برنامه ریزی کنیم ودولتی انقلابی سرکار بیاریم،نظام انقلابی ما بادولتهای لیبرال مشکلاتش حل نمیشه، بلکه بیشترمیشه،ماباید رفتار وکردار واهدافمان با دولتمان هماهنگی داشته باشه،یعنی دولتی در راستای اهدافمان داشته باشیم درغیر اینصورت همیشه بایدمراقب استاد اسدی ها باشیم که گل به خودی نخوریم .اینجوری فایده نداره.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    دروغگوتر و حقه بازتر و دودوزه بازتر از این فرانسوی ها ندیدم ! اتحادیه اروپا مصداق واقعی روباه مکاره !!!
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    نگاهی کوتاه به عملکرد فرانسوی ها در چند سال کذشته نشان می دهد آنها دشمن ایران هستند.
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    اینا شیاد هستند یه چیزی امضا میکنند بعد میگن ما میخاستیم این کارو و اونکارو و همه کارو انجام بدیم ولی متاسفانه زورمون به آمریکا نمی رسه !!! خوب تو که از اول میدونستی آمریکا پرزوره چرا غلط کردی و امضاش کردی ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    هدف اول و دوم و ... و آخر آمریکا و اروپا اینه که ایران قدرتمند نشه . بقیه ش فیلم بازیه . یه روزی فرانسه نقش + بازی میکنه یه روزی آلمان و ... ولی همشون سروته یه کرباسند و میخان قدرت دست خودشون باشه و به بقیه زور بگند.
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    کارنامه ننگین فرانسه در خاورمیانه گویای همه چیز است تو نمی خواهد حرف بزنی . استعمارگری غارت چپاول قتل و کشتار و خونریزی و .... عقب نگه داشتن کشورهای منطقه .. به جون هم انداختن اونها ... مرگ بر استبداد و استعمار مرگ بر ظلم
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    باز دوباره این سفیر روباه شروع کرده به خرکردن طرف ایرانی !! امیدوارم مسئولین ما دوباره گول حرفهای این اروپاییها نشوند ! حرف زدن آسانه ولی عمل کردن مرد میخاد ! اینام اهل این حرفا ( مردانگی و وفای به عهد و ... ) نیستند !! ذاتش پلیدی و دروغ و هدفشان نابودی ما حق طلبان است .
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    نگاهی به عملکرد شرکتهای فرانسوی در ایران نشان می دهد نباید به آنها اعتماد کرد .
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    می دونید جواب این یاوه گویی ها چیه ؟؟؟ غنی سازی بیشتر ساخت بمب اتمی ساخت موشکهای قاره پیما ساخت ماهواره های قدرتمندتر پیشرفت روزبه روز کشور ... اونها از اینکه ما قدرتمند شویم می ترسند و همه تلاششون اینه جلو پیشرفت ایران را بگیرند .
  • امیر IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    1 0
    روی حرف سلبیریتی انتخاب کردن مردم نتیجه اش همینه دیگه مبارکتون باشه طرفداران تحمیل ذلت به کشور به به
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    می دونید مزیت ترامپ نسبت به دموکراتها و اتحادیه اروپا چیه ؟؟؟؟ ترامپ رک و روراست حرفاش رو می زنه ولی اتحادیه اروپا و دموکراتها دغل بازند .. در ظاهر دست دوستی می دهند به رویت می خندند حتی شاید ترور سردار سلیمانی و سدار فخری زاده را محکوم هم بکنند ولی تهشو بررسی کنی می بینی که تو همه این ترورها دست داشتند !!! و از پشت خنجر می زنند .. چقدر زشته آدم چند رو باشه !! یعنی صد رحمت به دو رو !!!
  • احمد IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
    0 0
    هم وطن زمان دفاع مقدس را یاد اور قدرت نظامی نداشتیم۔ تصور کن اگه زمان حال صدام به ایران حمله میکرد۔ چه میشد۔ پس تا میتوانید قدرت ایران را در همه زمینه ها بالا ببرید۔۔ ان وقت دنیا به ایران تعظیم میکند۔ برای برجام هم ایران باید با پنبه سر ببرد۔ نه با بهانه دادن دست دنیا که غرب قیافه حق به جانب بگیرد۔ یعنی استفاده از قدرت دیپلماسی
  • محمد سبزواری - رهجو DE ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    2 0
    بنام آرامبخش دلها . حقوق " بشر " دیگر کار آئی ندارد ، لازم است تا حقوقِ " انسان " به تصویب برسد . رهجو .
  • جعفر تیموری HK ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    نیرنگ و تزویر فرانسه دست تمام شیاطین مثل آمریکا و آلمان خون ریز و انگلیس مکار را از پشت بسته.سفیر ساده برو این دام در جای دگر نه .
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    حنای شما برایمان رنگی ندارد تاریخ ما پر از حوادت نا گوار شماست
  • حسن IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    اره از چند صد سال رابطه داریم .استعمار گر فرانسوی.اینها از ترامپ بدترند .فقط زورشون نمیرسه
  • سید.محمد.مسعودگلمحمدی. IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    چه.دست.پای.میزنند.مثل.یک.آدمی. که.داردغرق.میشود.یک.چوب.کبریت.بی.اندازید.فکر.میکند.نجات.پیدا.میکنند. درود.به.روان.وافکار.بلند.امامخمینی.کبیر.گفت.هر.موقع.دیدید.آمریکا. انگلیس.واروپا.از.چیزی.تعریف.کرد.مطمن.باشید.که.راه.اشتباه.است.درود.برخمینی.کبیر.چراغ.هدایت.حق.طلبان.تاریخ.
  • رامین آقاجری IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    فقط یک خائن وطن فروش هست که به غیر مردم خودش،به اراجیف و موهومات دل می‌بنده.مردم شما رو به خاک ایران قسم،برای کسانی بمیریم که لااقل برامون تب میکنن.یک بار برای همیشه بیاییم به واقعیت های دور برمون با چشم باز و بدون تعصب نگاه کنیم.جانم فدای وجب وجب ایران.آبادان.
  • حمزه محمودی IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
    0 0
    فرانسه تصمیم گیرنده نیست ،دستورات را اجرا میکند ،گاهی اجازه دارند ،نظرشون را بیان کنند ،ولی تصمیم گیرنده ،نهایی اسرائیل هست ،وتوسط امریکا اجرا میشود ،مذاکره با امریکا بی معناست،،طرف ما اسرائیل هست ،ایا حاظر به مذاکره با اسرائیل هستید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس