کد خبر 1187399
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
مرعشی

حزب کارگزاران که تا همین دو ماه قبل بایدن را منجی مردم ایران نامیده و مژده پایین آمدن قیمت دلار و پراید می‌داد، حالا تصمیم گرفته به هر ترفندی که شده در دولت باقی بماند.

سرویس سیاست مشرق- مجریان سیاست نئو لیبرالی دولت به درودیوار می‌کوبد تا هر طور شده از روی اسب قدرت بر زمین نیافتد. آن‌ها هرروز متوسل به یک نامزد جدید انتخاباتی می‌شوند تا هر طور که شده در دولتی بعدی خودشان را جا بدهند. جالب آنکه کارگزارانی‌ها در این راه حاضر به قربانی کردن تمام احزاب اصلاح‌طلب نیز هستند.

محمد عطریان‌فر رئیس آخرین کنگره حزب کارگزاران می‌گوید: رکن محوری و حیاتی اصلاحات، کارگزاران است![۱]

این جمله عجیب، تنها یک تعبیر دارد که همه احزاب اصلاح‌طلب یا باید، با بازی حزب لیبرال جبهه اصلاحات کنار بیایند، یا حذف‌شده و کنار خواهند رفت. کارگزارانی‌ها با این دست جملات؛ به شکل تحقیرآمیز با سایر اصلاح‌طلبان برخورد کرده و نقش حزب بعث را برای آن‌ها بازی می‌کنند؛ که یا با ما هستید یا بر ما!

در روزهایی که اعضای حزب کارگزاران به‌صورت مسلسل‌وار اظهارنظرهای آوانگارد می‌کنند، حسین مرعشی از اعضای مؤثر در این محفل سرمایه‌داری، موشکافی بیشتری از برنامه استراتژیک کارگزاران کرده و می‌گوید: باید به هر قیمتی در قدرت بمانیم، سیاست ورزی حکم می‌کند شما کنشگری سیاسی را تعطیل نکنید.[۲]

باوجودآنکه تنها افتخار و دستاورد این اشراف، بالا و پایین کردن قیمت ارز بوده است، همچنان ادعا می‌کنند که برنامه‌هایشان توسط روحانی اجرانشده و بایستی سیاست‌گذاری‌های کلان این دولت در آینده نیز امتداد یابد. سیاست‌هایی که تنها با ابتکار دلار جهانگیری جیب امثال مالک هفت‌تپه را پرکرده و کارگران را به‌روز سیاه نشانده است.

اندیشه حزب کارگزاران، سی سال است که در رگ‌های دولت‌های مختلف روی کار آمده در ایران جاری‌شده و نتیجه آن نابودی هزاران کارخانه و تبدیل حیات آن به پارکینگ کالای بنجل وارداتی بوده است و مشخص نیست بیش ازاین‌قرار است چه اتفاق تاریکی در کشور بیفتاد که مرعشی اصرار دارد باید در قدرت باقی بماند!

احتمالاً حزب کارگزاران از لیست بلند و بالای تخلفات پوری حسینی در سازمان خصوصی‌سازی خبر دارد که در یک مرحله صنایع ملی ایران را نابود کرده و برخی دیگر را مثل آب خوردن به نام خود زده است.

 باید از مدعیان اقتصاد لیبرالی پرسید، دست گل‌های پوری حسینی در واگذاری‌های ۶ سال اخیر را چه کسی باید به گردن بگیرد!

حزبی که بنا به گفته یکی از اعضای آن می‌خواهد ایران را شبیه کرواسی در سال ۲۰۰۰ یا مصر در زمان مبارک کند، دقیقاً کدام کارنکرده دارد که صبح تا شب جلسه برقرار کرده و برای ماندن در قدرت نقشه می‌کشد!

حزب کارگزاران با شعار توسعه ایران، با این تبصره که اول خودمان، بعد دیگران هر چه قرار بوده، انجام دهد را آزموده است. مگر آن‌که سیگنال‌های بایدن آن‌ها را وسوسه کرده و ستاد دموکرات‌ها به فارسی آن را دچار وهم ارتباط با آمریکا کرده باشد.

قابل‌توجه آن‌که فهم حزب کارگزاران از سیاست خارجه، همان نامه ساده‌لوحانه دبیر کل این حزب به ترامپ بود؛ که امضای کرباسچی در کنار عده‌ای جاسوس شناسنامه‌دار قرارگرفته و از نظام خواسته بود تسلیم زیاده‌خواهی‌های ترامپ شود!

مرعشی: به هر قیمتی، باید در قدرت بمانیم

البته کرباسچی مدتی بعد اعلام کرد که نامه‌ای که امضا کرده تنها یک تحلیل بوده است. او در این مصاحبه اشاره نکرد که چرا باید با چند ضدانقلاب تفاهم کرده و به یک نظرگاه مشترک برسد و از آن مهم‌تر هیچ‌گاه اعتراف نکرد که با کدام استدلال قرار بود مقاومت مردمی منطقه را تحویل آمریکایی‌ها بدهد.

این دست اقدامات از جانبه رده بالاهای حزب کارگزاران البته تنها از سر ساده‌لوحی و بی‌فکری آن‌ها نیست! این گروه افراطی و اشرافی با یک برنامه‌ریزی از قبل طراحی‌شده وارد صحنه شده‌اند.

کافی است یک‌بار اظهارنظرهای کارگزارانی‌ها درباره سیاست خارجه، در دو سال گذشته را بازخوانی کنیم تا سرنخ‌های سناریو آن‌ها آشکار شود:

در قدم اول کرباسچی و رفقایش جاده‌صاف‌کن شده و حضور منطقه‌ای ایران را امری پرهزینه و بیهوده می‌دانند، در گام دوم محسن هاشمی وارد صحنه شده و روی ماجرای هواپیمای اوکراینی صحنه‌سازی می‌کند[۳]! و درنهایت فائزه بدون تعارف و به بابیان خواسته‌های قلبی حزب پرداخته و بدون روتوش از تحریم و کشته شدن مردم توسط جنایت‌کاران آمریکایی دفاع می‌کند. این دست‌خوش رقصی‌ها را نمی‌توان فقط یک ایده شخصی از جانب اعضای حزب کارگزاران و دعوای برادر و خواهری نامید!

مرعشی: به هر قیمتی، باید در قدرت بمانیم

حزب کارگزاران این روزها به طرز عجیبی دچار جنون شده است! این محفل اشرافی در ارگان رسانه‌ای خود در صبح پیروزی بایدن از سقوط دلار و سکه و خودرو نوشته است. شاید بهتر باشد، گروه خانوادگی آقای هاشمی به‌جای دست‌وپا زدن برای ماندن در قدرت و دولت داری، از مردم به خاطر هشت سال ناکارآمدی دولت و بزک کردن آمریکایی‌ها عذرخواهی کند.


[1] https://www.farsnews.ir/news/13991210000393

[2] https://sharghdaily.com/fa/main/detail/278928

[3] https://www.irna.ir/news/8363030

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    26 0
    این گروه اشراف و پول پرست. برای کسب مال مانند اب خوردن وطن فروشی می کنند. چون هیچ هنر وسوادی هم ندارند. بهترین راکسب پول را فروختن کشور به خارجی می داند تا پورسانت بگیرند.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    20 1
    این استراتژی هاشمی رفسنجانی است که گفت برای رسیدن به هدفش عده ای هم زیر غلط له می شوند ازنظرشماهدف وسیله راتوجیه می کند.شمافرهنگ غرب دنبال می کنیدوبافرهنگ شرق ضدیت دارید
    • علی مشهدی IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
      2 1
      یاد ابوسفیان افتادم که به فرزندانش گفت: ملک و حکومت را به هر طریق ممکن باید بین خودتان مثل توپ بچرخانید و حفظ کنید و نگذارید دست بنی هاشم به آن برسد... اینان نوادگان ابوسفیانند!؟!
  • حمید IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    12 2
    با سلام شما عاشقان قدرت و ثروت دست به حقه نیرنگی برای کسب قدرت می زنید. اگر راست می گویید فیشهای حقوقی و دریافتیها و محل زندگی خود و فرزندانتن را به مردم اعلام کنید. این همه ثروت را ازکجا آورده اید؟
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    13 0
    مرعشی: به هر قیمتی، باید در قدرت بمانیم".احسنت !،به این میگن پوست کلفت!...
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    19 0
    و اگر اسم ما از صندوق رأی بیرون نیامد بریزیم تو خیابونا
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    14 0
    چشم آقای مرعشی حتما ... ده هفتادی ها برای شهادت تلاش می کنند و هفتاد ساله ها ، برای ریاست ...
  • CA ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    26 0
    اتفاقا ما مردم پوتین هامون رو پوشیدیم و دمددر آماده پذیرایی از لیبرالیسم هستیم!
  • FR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    4 0
    این بار جاده برای اصلاح طلبان ضد مردمی و نفع پرست یکطرفه نبست و هیچ مصلحتی هم نمیتواند مانع خرد کردن دهان وطن فروشان شود ...
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    27 0
    هدف ابرفدرتهای شرق وغرب،بایدن وترامپ... بعداز فشار حداکثری ،حالا اجماع جهانی علیه ایران با مذاکرات چندجانبه ،بدون ایران با ایران وروی کار آوری مجدد اصلاح طلبان هست به اسم (صلح،رفاه،پیشرفت،ثبات عادیسازی روابط وتجارت....)
  • US ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    اینها باید تیرباران شوند
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    20 0
    مگه نمیگفتید رییس جمهور هیچ کارس؟؟؟؟؟
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    18 0
    هدف ابرفدرتهای شرق وغرب،بایدن وترامپ... بعداز فشار حداکثری ،حالا اجماع جهانی علیه ایران با مذاکرات چندجانبه ،بدون ایران با ایران وروی کار آوری مجدد اصلاح طلبان هست به اسم (صلح،رفاه،پیشرفت،ثبات عادیسازی روابط وتجارت....)
  • احمد کاظمی IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    17 0
    بله می دانیم شما با هر دوز و کلکی و با هر فسادی وبا هر شیطنتی باید در قدرت بمانی کسی که عقلش را از دست بدهد اینطور حرف می‌زنه
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    21 0
    هدف(ابرفدرتهای شرق وغرب،بایدن،اصلاح طلبها وخودیهای مفسدشان... )بعداز(فشار حداکثری،معطلی،بی ثباتی ،رکودوتورمات...)حالابایدن با تمام کارهای برزمین مانده اوباما،ترامپ وسلفش میخواهدبا(اجماع جهانی علیه ایران،به اصطلاح مقابله به مثل نظامی،نمایش ودون پاشی رفع تحریمی وارزی بهمراه مذاکرات چندجانبه(بدون ایران یابا ایران)وروی کار آوری مجدد(اصلاح طلبان اینبارتحریم وفشارحداکثری داخی ) به اسم (صلح،رفاه،پیشرفت،ثبات عادیسازی روابط سیاسی،اقتصادی وتجارت....)تمام تجارب گذشته آمریکارا(گزینه های اجماع جهانی،جنگ،تحریم وفشارهای حداکثری داخلی وخارجی،نمایش ودون پاشی به اصطلاح رفع تحریمی وارز...)یکجاعلیه ایران اقدام کند
  • آفتاب پرست IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    22 0
    طوری میگه، انگارارث پدریشه ........
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    خودشون هم می گویند به هر قیمتی باید در قدرت بمانیم شما دیگه به فکر گور باش شماها اگه کف پا بایدن را هم لیس بزنید مثل اشغال باهاتون رفتار می کنند
  • مرصاد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    برای لیبرالها و اصلاح طلبان ؛ ماندن در قدرت و ادامه ثروت اندوزی ، از هر چیزی مهمتر است ! لذا ؛ در تفکر این قوم ؛ هدف وسیله را توجیه می کند و در نتیجه ، برای این منظور ، از هر روش کثیفی بهره خواهند گرفت !!
  • DE ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    قیمتش را مردم می دهند ، نامرد ! از فقر در چهار گوشه ایران گرفته تا فربه شدن اشرافیت و دزد سالاری ...
  • محمدایوب IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    وطن ناموس آدم است. این بی شرف ها برای رسیدن به قدرت وازدست ندادن آن وطن شأن را میدهند.
  • سوخته IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    1 0
    انشاالله این جریانات مثل تو توی سطل آشغال جایشان است
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    3 0
    عشاق قدرت
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۱
    2 0
    سوال اصلی اینجاست.مگه موقعی گند میزنن نمیگن ماقدرت نداریم؟همه چی دست اون بالاییه ما کاره نیستیم؟پس چرا خوشونو جر میدن تا تو دولت بمونن؟
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
    2 0
    درانتخابات مجلس دیدید عزیزم چه اتفاقی افتاد مردم به ماهیت شما بی لیاقتهای اختلاس گرودزد چپاولگرپی برده اند جای شما زباله دانی تاریح است باعملکرد دولت مورد حمایتتان گور خودتان راکنده اید
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
    0 0
    حزب کارگزاران به ح تاریخ پیوست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس