مرتضی مبلغ

"مرتضی مبلغ" از فعالان اصلاح‌طلب در اشاره به قوانین انتخاباتی ادعا کرده است که حقوق اساسی مردم در کارنامه انقلاب اسلامی منقبض شده. این ادعا در حالی است که جریان اصلاحات سابقه تحریم انتخابات را دارد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

*** 

دام امنیتی فرماندهان اغتشاش برای جوانان کشور

علیرضا علوی‌تبار، از تئوریسین‌های جریان اصلاحات در یادداشتی با عنوان "نوسازی و بازسازی تشکیلاتی" که در وبسایت مشق نو منتشر شد به بررسی روندهای سیاسی در اردوگاه جریان چپ پرداخته و در تعریف هویت اصلاح‌طلبی گفته است:

"به نظر می‌رسد که بتوان به شکل استقرایی ویژگی‌های مشترک زیر را برای اصلاح طلبان برشمرد: «باور به اصالت انقلاب ایران»، «نفی بنیادگرایی دینی»، «باور به ضرورت اداره مردم‌سالارانه‌تر امور عمومی در ایران»، «باور به نفی خشونت و دفاع قاطع از روش‌های مسالمت‌آمیز برای فعالیت‌های سیاسی»، «تأکید بر ضرورت تبعیت از اصول اخلاقی در انتخاب راه‌ها و روش‌های سیاسی»، «باور به ضرورت تعامل با جهان و تکیه بر گفت‌وگوی تمدن‌ها به جای جنگ تمدن‌ها»، «تأکید بر ضرورت تفسیر مواد قانون اساسی با جهت‌گیری به سوی تأمین حقوق شهروندان»، «تأکید بر میهن‌دوستی و ضرورت حفظ یکپارچگی و امنیت کشور»؛ البته می‌توان باز هم بر این فهرست افزود، اما گمان می‌کنم تا همین میزان برای تعریف هویت اصلاح‌طلبانه کافی باشد."[1]

*آنچه علوی‌تبار در تبیین هویت اصلاح‌طلبی بیان کرده اما معارض با حرف‌ها و مواضعیست که همین شخص طی سال و ماه‌های اخیر درباره اصلاح‌طلبی بیان کرده است.

چه اینکه علوی‌تباری که چندی قبل خواستار اشغال مراکز حساس نظام پس از تجمع خیابانی مردم شده بود[2] و یا تأکید داشت که هدف اصلاح‌طلبی حفظ نظام نیست[3]؛ نمی‌تواند هم‌اکنون مدعی قانون و امنیت و مسالمت باشد!

دلیل این پشتک واروی سیاسی چیست؟!

برخی محافل تحلیلی معتقدند علوی‌تبار و سایر اعضای حاضر در ستاد "فتنه اقتصادی" تندترین حرف‌ها را برای به خیابان کشاندن مردم و جوانان به زبان آوردند نه برای اینکه خود هزینه‌ای بدهند. بلکه برای اینکه جوانان فریب‌خورده هزینه مطامع سیاسی آنها را بدهند! و این قبیل آفتاب بالانس‌های سیاسی و عقبگردهای آشکار از آن مواضع سابق نیز برای فرار از برخوردهای امنیتی در هنگامه وقوع فتنه است.

به سخن دیگر اینکه به زعم آنها، مردم و جوانان فریب‌خورده هستند که باید بلا کش دستورات هسته سخت اصلاحات برای اعتراض خیابانی و براندازی باشند و در هنگامه وقوع فتنه و آغاز برخوردهای امنیتی اما باید بازی "کی بود کی بود من نبودم" به راه بیافتد و آقایان با استناد به همین یادداشت‌های پر از تزویر و اسناد برساخته مصلحتی در رسانه‌؛ از کمند برخورد بگریزند و کسی که به زندان می‌رود و مستوجب مجازات می‌شود؛ جوانان فریب‌خورده باشند نه امثال علوی‌تبار و حجاریان و... .

راه برخورد با این خدعه سیاسی نیز جدای از بسط فهم عمومی نسبت به آن؛ اعتراف امثال علوی‌تبار در محضر افکار عمومی و توضیحات امثال او نسبت به مواضع پارادوکسیکال پیش‌گفته است.

واگذاشتن این جریان خطرناک به حال خود یقینا هدف غایی پروژه یعنی فریب برخی از جوانان و به خیابان کشیدن آنها را عملی خواهد کرد. همانطور که در دیماه 96 و آبان 98 شاهد تحقق چنین هدفی بودیم!

***

***

انقباض حقوق اساسی مردم در کارنامه انقلاب اسلامی!

وقتی تحریم‌گران انتخابات، نگران قانون انتخابات می‌شوند

مرتضی مبلغ، فعال چپ و از مقامات وزارت کشور در دولت اصلاحات، اخیرا طی یادداشتی در روزنامه دولتی ایران با اشاره به طرح مجلس یازدهم برای اصلاح قانون انتخابات نوشته است:

"از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون هرچه پیش می‌رویم تا قوانین مربوط به حقوق اساسی مردم جنبه انبساطی پیدا کند و بسترهای مناسبی را برای مشارکت حداکثری مردم فراهم کند، عکس آن اتفاق می‌افتد."

او می‌افزاید: اگر به سال‌های اول انقلاب برگردیم، قوانین انتخاباتی در مقایسه با سایر قوانینی که به تدریج اصلاح شده و یا به وجود آمده، انقباضی‌تر می‌شود. آنچنان‌ که انسان آرزوی این را دارد که به قوانینی بازگردد که در سال‌های ابتدایی انقلاب بر کشور و نظام انتخاباتی ما حاکم بوده است. یکی از آرزوهای جامعه بازگشت به قانون انتخاباتی مصوب سال 62 است که در شرایط انقلاب نوشته شده و با وجود اینکه ملاحظات آن زمان در آن بسیار لحاظ شده بود اما، یک قانون ایده‌آل نسبت به قوانین موجود به نظر می‌رسد. این نشان می‌دهد که چگونه ما یک روند معکوس و انقباضی را در قوانین انتخابی طی کرده‌ایم.
حالا همین مقدار باقیمانده از قانون انتخابات موجود که روزنه‌های اندکی برای تحقق حقوق اساسی و مشارکت مردم را در خود جای داده، با افرادی که در اثر مشارکت پایین به مجلس راه یافتند، قرار است برچیده شود و چیزی پدید آید که صرفاً اسمش انتخابات است.[4]

*تصلّب فکری و تحجّر سیاسی اصلاح‌طلبان در ایران شاید بیش از این قابل اثبات نباشد... که یک چهره جریان چپ، عاجز از فهم فرایندهای پیشرفت سیاسی و لزوم طبیعی اصلاح قوانین موضوعه کشور به یکباره آرزو کند که ایکاش همه چیز به 36 سال قبل باز می‌گشت و قوانین همان روزها اجرا می‌شد!

ضمن اینکه مبلغ توضیح نمی‌دهد که تمام ان‌قلت‌های اصلاح‌طلبان به فرایند انتخابات در ایران فقط شامل همین جمله است که "چرا سابقه‌داران و رجال بدسابقه جریان چپ تأیید صلاحیت نمی‌شوند؟!"

وگرنه چه کسی می‌تواند مدعی باشد کشوری که بطور میانگین هر سال یک انتخابات برگزار می‌کند و رؤسای جمهوری با تفاضل احمدی‌نژاد تا روحانی و خاتمی را تأیید صلاحیت کرده؛ دچار ضعف عمده در قوانین انتخاباتی است و حقوق مردمش را منقبض می‌کند!

جالب است کسانی مدعی انقباض حقوق اساسی مردم شده‌اند که سابقه براندازی و تحریم رسمی چندین انتخابات را دارند.

بدیهیست که اگر این عقلانیت‌ها و این سوابق در نظر مردم تکرار نشود و کسی پیرامون این تناقض‌های جریان چپ با مردم صحبت نکند؛ بسا که انتخاب‌های جامعه در انتخابات‌های پیش رو نیز به تکرار ناکارآمدی یا انحراف بیانجامد.

اگر نگوییم که چنین پنجه کشیدن‌های بی‌پاسخی به دستاوردهای درخشان کشور در عرصه مردمسالاری؛ موجبات اغتشاش و براندازی را ایجاد می‌کند...

***

1_ http://mashghenow.com/

2_ mshrgh.ir/979440

3_ mshrgh.ir/1087092

4_ http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/7434/1/553477/0

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    41 4
    سرطان اصلاح طلبکاران
    • سید IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      35 3
      اصلاح طلبان تهوع آور جاده صاف کن استکبارجهانی برای تفرقه ملت ایران و تجزیه کشور ایران!
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      6 28
      ننویس قالیباف رئیس اصولگرایان مجلس بنویس رئیس اصول نمایان مجلس
    • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      21 2
      افساد طلبان بزرگترین مانع آرامش و پیشرفت کشور هستن.
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      21 3
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      3 2
      و مردمی که همیشه به دام اینها گرفتارند.
  • US ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    25 5
    غرب گرا که چه عرض کنم بهتر است بگوئیم غرب پرست. غرب پرستها خود را پشت نقاب اصلاح طلبی مخفی کرده اند.
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    23 13
    سالهاست یکی از آرزوهای من اینه که قالیباف رئیس جمهور ایران باشه.... خدا کنه که به آرزوم برسم
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    10 20
    مشرق بیچاره..... اینبار واقعا خیلی دلم برایت سوخت. از سال 84 تا 1400! 16 سال در آرزوی خیلی چیزها ماندن آدم را به خودکشی می رساند! آری. وصف العیش نصف العیش اما یادت باشد شرط توافق حضرات اصولگرا برای سر لیستی قالیباف این بود که قالیباف کاندیدای ریاست جمهوری نشود و با اینکار مجلس مسخره نکند. ضمن اینکه یک انقلابی که مسولیت اجرایی ندارد هرگز نمی رود به مردمی محروم و ساده دل وعده هایی دهد که یک رییس جمهور هم نمی تواند اجرا کند. رییس مجلس حق ندارد به مردم قول استخدام و رفع آلودگی مشکل آب تا یکسال بعد را بدهد. مسوول انقلابی با مردم صداقت دارد و نقاط ضعف مردم خوزستان مثل عشیره گرایی و تعصب قومی . روحیه عصبی مستعد ایجاد درگیری را به آن تذکر می دهد و می گوید تا این وضع ادامه دارد هیچ دولت و سرمایه گذاری نمی تواند برای خوزستان معجزه کند.
    • احمد IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      20 4
      حماقت ملت در رای دادن به اصلاحات به بهانه کنسرت و استادیوم رو تا چند قرن در تاریخ می نویسن که درس عبرت بشه برای همه. درباره بستن با کدخدا هم می نویسن.
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      13 3
      کمی بیندیش اگر اندکی خرد داری! تو بیچاره ای که مرید اصلاح طلبان نادان شده ای یا مشرق که از حق دفاع می کند!؟ آن کس بیچاره است که آخرت خود را برای دنیای فاسدین و فاسقین و فاجرین به حراج گذاشته است و مفت و رایگان از دستش داده باشد!
    • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      13 4
      قالیباف داره جور کم کاری و تعلل روحانی را می کشد روحانی باید به خوزستان سفر می کرد و مشکلات مردم را پیگیری و حل می کرد.
    • به طرفداراهای قالیباف IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      5 7
      من اصلاح طلب نیستم و لعنت خدا بر هر چی اصلاح طلبه و هر کس در فتنه 88 کمکشان کرد و آمار سازی برای راهپیمایی 25 خرداد کرد. اما کاری که قالیباف می کند عقلا هیچ توجیهی ندارد و وعده هایش تبعات امنیتی بعدی را خواهد داشت و خلاف دستور صریح رهبری است که گفتند مجلس وعده اجرایی ندهد.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      0 7
      اتفاقی که افتاده اینست مجلس دهم فضاحت فراوانی داشت مجلس یازدهم آمده است این فضاحت را از بین ببرد. پس یادمان نرود این مجلس است که قوانین را ایجاد و مصوب می کند. این مجلس است که دولت یا وزرایش را عزل و نصب می کند این مجلس است که بودجه را مصوب یا تغییر می دهد. این مجلس است که قادر است در همجا نظارت داشته باشد.اما این دولت است که وظیفه اش در اتاق یکجا نشستن نیست بلکه تحرک و کشف مشکلات است پیدا کردن راهکار است اجرای قوانین مصوب کشور است متاسفانه تا وقتی احزاب تعیین کننده سرنوشت کشور باشند وضعیت بهتر نمی شود . اگر کسی با این جمله بنده مشکل یا اعتراضی دارد یک کشور نمونه بیاورد که همه احزابش در بهترین حالت بوده اند. احزاب در بهترین شرایط منابع ملی را برای منافع حزبی می خواهند سپس اگر چیزی بود برای کشورشان. نکته بعدی اینجاست احزاب در ایران در کجا آموزش سیاست دیده اند در ایران یا غرب؟ بر اساس کدام منابع آموزشی ایران یا غرب ؟بر اساس کدام تجربیات از آن استفاده می کنند ایران یا غرب؟ احزاب ایرانی چه میزان به قوانین احزاب پایبند هستد؟ چند درصد اطلاعات احزاب به صورت مکتوب یا رسمی و شفاف در اختیار عموم است ؟ بهتر است یکبار به احزاب به درستی نگاه کنیم و فراموش نکنیم حزب جمهوری اسلامی ایران چرا منفجر شد چون چیزهایی داشت که داخلی بود نه غربی!!
    • خطاب به 10:03 IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      2 6
      جناب خطاب به طرفدارهای قالیباف، دکتر قالیباف یک مدیر اجرایی توانمند با سابقه ای روشن است و اگر هم وعده ای داد در حوزه اختیارتش داد، مجلس هم می تواند از طریق مسئولان دولتی مشکلات را پیگیری کند و هم می تواند قوانینی در جهت محرومیت زدایی تصویب کند، در ضمن مجلس می تواند بر کار مسئولان نظارت کند و اگر به درستی به وظایفشان عمل نکنند ، از آنها توضیح بخواهد و حتی استیضاحشان کند. عملکرد ضعیف مجلس قبلی باعث شده که امثال شما کارکرد واقعی مجلس را نشناسید. بهتره کمی مطالعه کنی.هر نماینده مجلس طبق اصل 84 قانون اساسی ، در برابر تمام ملت ایران مسئول است. جنابعالی که می گویی عقلاًًً !!!! توجیه ناپذیر است، بر اساس عقل!!!! خودت این حرف را زدی.وقتی اطلاع کافی از قوانین و حوزه اختیارات رییس مجلس و نمایندگان نداری، بی خود اظهارنظر نکن. درسته گفتی طرفدار اصلاح طلبان نیستی، ولی داری حرف مضحک و مسخره همین جماعت را تکرار می کنی.
    • رامین IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      1 2
      خطاب به 8:44، چرا حرف مفت می زنی؟!!! دکتر قالیباف چه وعده ای داد که حتی رییس جمهور هم نمی تواند عملی کند؟!!! نام ببر. امثال شما از این نگرانید که بی عرضگی مجلس قبلی و برخی مسئولان دولتی رو بشه. دکتر قالیباف یک مدیر اجرایی موفق است و کارنامه درخشانی دارد و بهتر از امثال تو به قوانین و اخیرات رییس مجلس و نمایندگان اشراف دارد. همه می دانیم که سوزش افراد بی منطقی مثل تو از چیه. بهتره سکوت کنی وبیشتر از این بی سوادی و جهالت خودتو جار نزنی بیچاره.. نظارت میدانی نمایندگان مجلس در مناطق مختلف کشور جزء وظایف آنها طبق اصل 84 قانون اساسی است. رییس مجلس طبق قانون می تواند قول پیگیری مشکلات از طریق مسئولان دولتی و قول تصویب قوانینی برای محرومیت زدایی را بدهد. پس لطفاً ببند.امثال شما با اصل حضور مسئولان در بین مردم مشکل دارید.
  • ناشناس IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    13 4
    اگر تو مملکت چهار تا فقط چها رتا مثل دکتر قالیباف رو داشتیم وضع مملکت روبراه میشد ولی حیف که چوب میگذارند لای چرخ اونهایی که مثل قالیباف کار میکنند چون جلو دزدی هاشون گرفته میشه.
  • مرتضی IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 9
    حالم از گفتن کلمه اصول گرا و اصلاح طلب بهم می خوره همه فقط دنبال قدرتمند اول وعده وعید میدهند بعد که رسیدند به قدرت همه چیز فراموش میشه الان دیگه دو قطبی اصول گرا و اصلاح طلب بای مردم معنی نداره تورم پدر مردم رو در آورده این برای پدری که نمی تونه با کارکرد هم زنگی اش رو بچرخانه از همه چیز شرم آور تره
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      7 6
      مشکلات کشور نتیجه سوء مدیریت اصلاح طلبان و فتنه 88 است بعد از فتنه 88 تحریمهای بانکی و نفتی اعمال شد و ملت روی آرامش و آسایش ندیدند.
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    8 5
    قانون اساسى وقوانين كليدى دركشور همه دست پخت كسانى است كه ما امروز انان را بعنوان اصلاح طلب مى شناسيم وبيشتر كارهاى نابخردانه اى كه درجامعه صورت گرفته وسبب شده عده اى با انقلاب زاويه بگيرند وحركت رو بجلو انقلاب با كندى حركت مواجه شود همين گروه بوده اند ومردم اين مهم را خوب فهميده اند وبطورحتم دولت اينده بدون حضورشان تشكيل خواهد شد
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    3 15
    زود شروع به تبلیغات کردی
  • احمدخواجوند IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 8
    آقای قالی باف در حال حاظر یک قانون گذار هست نه مجری قانون ،آیاوعده وعید های قالی باف ضمانت اجرایی دارد.مجلس محل قانون گذاری ست ودولت مجری قانون بااین شرایط فعلی دولت جایش را داده به مجلس ومجلس هم جایش را داده دولت.وقتیکه ضعف وناتوانی دردولت حاکم بشود نتیجه میشود این ،وعده های بدون پشتوانه وضمانت اجرایی.حالا بفرمایید آقای قالیباف ازکدام ردیف بودجه میخواهد ازوعده های داده شده هزینه کند
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    7 8
    نمایندگان کارشان این است که برای رفع مشکلات کشور و منطقه خود قوانین تنظیم نمایند. هر نماینده هم بطور طبیعی از منطقه خود بهتر باخبر است. رفتن قالی و ترک محل کار خود چه معنی دارد؟ 1- ظاهر سازی 2- تو دهنی به نمایندگان منطقه
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      5 1
      البته اصل 84 قانون اساسی هر نماینده را در برابر تمام ملت مسوول می داند و اصل سفر قالیباف به خوزستان اشکالی ندارد. اما مشکل اینجا است چه قالیباف و چه هر نماینده دیگری حق ندارند به جای دولت وعده اجرایی بدهند. وظیفه مجلس فقط قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است و بس.
    • عادل نادرزاده IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      6 2
      چرا مغالطه می کنید نمایندگان نماینده تمام مردم ایران هستند بله حرف شما درست اما برخی کارها ملی است و برای به سرانجام رساندن آن باید نگاه ملی داشت. با توجه به شرایط موجود ومتاسفانه عدم فعایت دولت رسیدن به این نگاه ملی یا از طریق آگاه سازی نمایندگان بومی آن منطقه در مجلس اتفاق می افتد و یا نمایندگان سایر مناطق طبق اطلاعات خودشان و حتی بدون همراهی نمایندگان آن منطقه می توانند ورود کنند. این هرچه باشد در تمامی مجالس اتفاق افتاده است. در مجلس قبل جناب صادقی رفتند بجای گرانی، مشکلات تولید، کم آبی رفع حصر از مردم شنیدند حالا در این مجلس وقتی نماینده ها بین مردم می روند از مردم بجای رفع حصر و بازیهای سیاسی مشکلات اقتصادی و کم آبی و بیکاری می شنوند.
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 2
    دکتر عباسی هم قالیباف بخاطر جلیلی کوبید
  • عادل نادرزاده IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    3 3
    بمظرم نباید ظرفیت مدیریت آقای قالیباف در مجلس را هدر داد. اگر می خواهیم شاهد کار جهادی باشیم باید سراغ نفرات دیگر برویم نه اینکه ایشان فاقد این ویژگی باشند خیر. ما دو پایه اساسی برای ریل گذاری کار جهادی را تمام کردیم در قوه قضایه و مجلس حال مانده قوه مجریه اگر بخواهیم دوباره برگردیم عقب و آقای قالیباف را برای این پایه نامزد کنیم ما در قوه مقننه شخصیتی در طراز ایشان نداریم. کسی که بتواند روحیه جهادی نمایندگان را برای منافع ایران اسلامی مدیریت کند پس خواهشا نویسنده محترم دریای سیاسی ایران را دوباره مواج و حتی گل آلود نکنید. بگذارید این آرامش نسبی باقی بماند. اصل خدمت است بعد جایگاه خدمت است. ما برای مجریه نفرات گوناگون داریم که در موقعیت خدمت فعلی جهادی کار می کنند. نمونه بارز اینها جناب جلیلی است که شما بهتر از حقیر به فعالیتهای ایشان آگاه هستید. و در این حدود هفت هشت سال با توجه به حکم رهبری وارد ریزمشکلات تولید در سرار کشور شده اند و با تشکیل دولت سایه تقریبا از تمامی ظرفیتهای بالقوه کشور و موانع تولید در تمامی بخشهای اقتصادی کشور آگاه شده و برنامه دارند و این برنامه ها را به دولت ارائه کرده اند. با تشکر
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      4 3
      شما بیش از نویسنده متن فوق احتیاج به ترحم داری. اگر یاسر عرفات که اصل جود اسراییل را به رسمیت شماخت و بعد سر میز مذاکره بر سر آوارگان و قدس شرقی مقومت کرد قهرما است جلیلی هم که اصل هژمونی نظام سلطه و حق 6 کشور برای تعیین تکلیف برای ایران را به رسمیت شناخت و با آنها سر غنی سازی که امری داخلی بود پای میز مذاکره نشست قهرمان است. اگر جلیلی انقلابی بود فریاد می زد اصلا به شما چه مربوط که در کار داخلی دخالت می کنید؟ اما فرا مذاکرات جلیلی اگر به این منجر می شد که آمریکا نه تنها هسته ای ایران را به رسمیت بشناسد بلکه خودش به ما تاسیسات هسته ای بدهد تازه برگشته بودیم به سال 57 که با اجازه آمریکا داشتی هسته ای می شدیم! یعنی یک کشور فاقد استقلال.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    2 0
    عاقبت سرزمینی که مردمش و مدیرانشان
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    2 2
    قالیباف مرد جنگ و جهاد است مرد کار است نه مثل این اصلاح طلبان که همه اش چشم ودستشان به طرف غرب که اخورشان را پر کنند بعد هم خودشان در خارج کشور لاس بزنند به ریش این مردم بخندند . همین تاج زاده و رفقایش کدام کار مثبتی را برای مردم انجام داده اند . در دوران خاتمی خذله الله فقط برای کشور بحران درست کردند و مردم به جان هم انداختند مسائل هسته ای را یا لو دادند یا تعطیل کردند، یک وجب راه سازی نشد مسکن به فلاکت رسید سیاست خارجی به ذلت و خفت خواری دچار شد اخه این قوم بی اعتقاد برای کشور تا حالا چه کرده اند
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      4 2
      اصلاح طلبان هر غلطی کردند خدا لعنتشان کند. اما خودت بگو آیا کسی که می رود به مردم وعده اجرایی می دهد در حالی که مسوول اجرایی نیست و خودش هم می داند این وعده نتیجه ای جز ناامید کردن مردم نخواهد داشت با کسی که وعده صد روزه داد و بعد وایستاد در چشم مردم انکار کرد فرقی دارد؟ حالا هر کس که می خواهد باشد. این برخورد انقلابی و جهادی نیست.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    4 2
    شما دروغ میگید که خدمت به محرومین براتون مهمه از احمدی نژاد خدوم تر هم داریم؟ تکفیرش کردید
  • مسعود دیپلمات NL ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    12 0
    اکنون که "برجام" به نتیجه نهائی نامطلوب خود رسیده است و کارنامه نابلدی و ناکارآمدی دولت روحانی برملا شده است ، وقت آنست که دست بکار عدم کفایت رئیس دولت شد و قال قضیه را کتد. ضرر را از هرکجا که بگیرید بازهم منفعت است.
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    1 1
    واقعیت این است که خود قالیباف هم باصطلاح اصولگراها را قبول ندارد اگر قبول داشت پروتست نمی زد و نو اصولگرائی را مطرح نمی کرد امثال قالیباف همان جهادگران قرارگاه خاتم و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس هستند که با جان و مالشان در راه خدا جهاد کرده و می کنند و از هیچ ملامت ملامت کنندگان هم هراسی ندارند جامعه باید به صداقت و ایمان و شرف آنها باز گردد و روی خوش نشان دهد و یاران علی را بجای سیاستبازان و فرصت طلبان و رانت خواران برگزیند و اما مردم همین را می خواهند لکن زرو زور و تزویر دست به دست هم داده و هر بار انتخابات می شود با تبلیغات گسترده و پروپاگاند مجاهدان را ناتوان و رانت خواران و نماینده های آنها را در چشم مردم می کنند و مردم را فریب می دهند به قرآن مراجعه کنید اجعلتم سقایه الحاج و عماره المسجد الحرام کمن آمن بالله و الیوم الاخر و جاهد فی سبیل الله لا یستوون عندالله و الله لایهدی القوم الظالمین19 توبه مردم در انتخاب خود ظالم نباشید و کسانی را که خدا انتخاب کرده انتخاب کنبد اگر کسی در زندگی خود مجاهد فی سبیل الله بود ارجح است
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      1 0
      ببین عزیزم لعنت بر همه این اسامی توخالی اصولگرایی و نو اصولگرایی و پایداری و رهپویان و اصلاح طلب و...هر جه هستند. ما فقط دو جریان در اسلام داریم. حزب الله یعنی انقلابی ها و حزب الشیطان یعنی بقیه. اما سوال این است که آیا یک حزب اللهی که مسوولیت اجرایی ندارد می آید به مردم وعده دهد که تا سال بعد مشکل بیکاری و آب و آلودگی و.. حل می شود؟
  • احمدی IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    2 3
    ساده لوح تر از مشرق نیوز بازهم خودشه.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 1
    چرا اینها وقتی میشوند رئیس ومسئول یادشون میافته که بروند بین مردم!؟چرا مثل احمدنژاد همین حالا که رییس جنهور نیست ولی مردم را ول نمیکنه!
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    1 1
    عکس بهتر از این نداشتید سر کچل قالیباف کل صفحه رو گرفته از قالی باف عکسای بهتری بزارید ضدتبلیغ نشه ممنونم
    • DE ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
      0 0
      جناب کاربر خداوند عادل است یا داخل سر کسی را و مغزش را رشد میدهد یا روی سرش را و موهایش را لذا لطف خداوند شامل حال جناب قالیباف شد و اراده خداوندی به پرکردن و رشد دادن مغز او انجامید ینی داخل جمجمه نه موی سر یعنی خارج از جمجمه / تو مو میبینی و من زیر آن مو- تو گیسو من اشاره های آنسو
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    2 0
    چرا مسئولین وقتی به پست ومقام میرسند یادشون می افته بروندبین مردم!؟احمدنژاد حالا که هیچکارس چرا مردم را ول نکرده!؟
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    1 0
    بحق خون پاک حاج قاسم سلیمانی خدا این انقلاب و نظام مقدس را از شر غده سرطانی اصلاحات و اعتدال حفظ کند و دلسوزان واقعی انقلاب و مردم را در برابر این جریان ضد مردمی پیروز گرداند آمین
  • هادی US ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    بابا همشون مثله همن مشرق مردم اینو فهمیدن باز خودتو ...بده بخدا روزی برسه که همین اقایون تو زندان طلب بخشش کنن از ملت ولی اون موقع دیر شده به امید خدا به زودی اقامون میاد تمام بساط این فاسدان رو جمع میکنه
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    0 0
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‏ كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵)
  • متین IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۷
    0 0
    اصول گرا و اصلاح طلب همش فیلمه مردم رو سرکار بزارن .
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    چرا این .... هیچکدومشون یا بچه هاشون با ما نمیان کف خیابون داد بزنن... توله هاشون انگلیس وکاندا هستند میخان مارو بفرستن جلو تا ... سرویس بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس