مراسم عزاداری دهه اول محرم در استان‌ها

اصلاح طلبان چرا اصرار دارند مردمی که پیکر پاک شهید سلیمانی را بصورت میلیونی تشییع کردند به نظام اسلامی اعتماد ندارند و این حرف های خطرناک به چه فرجامی منجر می شود؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

*** 

پایان امسال از تحریم ها عبور می‌کنیم!

فتنه‌گری مرعشی با وعده "پایان تحریم‌ها"

حسین مرعشی، فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از مصاحبه با شماره سه شنبه گذشته روزنامه همشهری (ارگان شهرداری) با بیان اینکه فکر می کنم پایان امسال از تحریم ها عبور می کنیم، اظهار کرده است:

"پیش‌بینی من این است که امسال سال پایانی تحریم‌های سنگین علیه ایران است و تا قبل از اینکه تحریم‌ها بشکنند، نباید کشور بشکند و دچار بحران‌های اقتصادی حاد شود! "[۱]

*آقای مرعشی توضیح نداده است که از کدام دفینه چنین کشف بزرگی را درآورده است که پایان امسال پایان تحریم ها خواهد بود!

البته با واقعیت های موجود صحنه می توان تأکید کرد که ادعای مرعشی کاملا بی مبنا و در حالت خوشبینانه از روی یک تحلیل غلط است. اگر نگوییم که مرعشی برای فتنه گری و شرطی کردن مردم و اقتصاد کشور چنین حرف مهملی را بر زبان آورده است!

باید دانست که ساختار تحریم ها علیه مردم ایران اساسا به شکلی نیست که با این رخداد یا آن رخداد و با این برجام یا آن انتخابات آمریکا تغییر کند.

عبارت زیاد و کم شدن تحریم ها نیز یک عبارت غلط و به معنی قائل بودن دشمن برای تخفیف تحریمی پیرامون ایران است! (امری که عقلا محال است)

اما شوربختانه آقایان برنشسته در ستاد مشترک دولت و اصلاح طلبان این حقایق را یا نمی فهمند و یا خود را در قبال آنها به تجاهل می زنند. فلذا چیز دیگری به مردم می گویند.

ما همانطور که باید به زندگی با کرونا عادت کنیم؛ طی ۴۱ سال گذشته نیز به زیستن با تحریمها عادت کرده ایم و طبق آمار موجود توانسته ایم اثر بالای تحریم ها را به کمتر از میانگین ۳۰ درصد برسانیم.

و جالب است که تا قبل از آغاز تصمیم اصلاح طلبان برای ایجاد فتنه اقتصادی و بزرگنمایی از تحریمها؛ اساسا خوف چندانی از مسئله تحریمها در ساحت افکار عمومی مطرح نبود. (در این زمینه می توان به شعارهای ستاد اصلاحات در سال ۸۸ رجوع کرد و این نکته را به رأی العین دید که هیچ اثر خاصی از تحریم ها نیست)

مرعشی به جای تأکید بر این حقایق؛ حرفی را مبنی بر پایان تحریم ها می زند که سابقه آنرا جز در شیطنت های اصلاح طلبان در جریان برجام نمی توان یافت.

شرطی شدن اقتصاد کشور و بلایای دامنگیر آن با حرفهای غلطی مثل پایان تحریم؛ مقوله ایست که از هم اکنون باید مورد تدقیق و تفرس قرار گیرد و نوشداروهای لازم برای آن پیش بینی شود.

مرعشی پیش از این هم در اظهاراتی تأکید کرده بود که ما به مذاکره با آمریکا نیاز داریم! [۲]

برخی معتقدند مرعشی و دوستان او در این فکر هستند که نظام اسلامی به دلیل سختی شرایط مجبور به مذاکره با آمریکا می شود و گزاره عجیب "پایان تحریمها" نیز ناشی از همین تفکر است.

عاملان این فرضیه اما در حالت خوشبینانه! تلقی و تصور درستی از چیستی تحریم ها و سیاست های نظام جمهوری اسلامی در ذهن ندارند.

*** 

مردمی که حاج قاسم را تشییع کردند به نظام اسلامی اعتماد ندارند!

احمد خرّم، فعال چپ و از وزرای معزول در دولت اصلاحات در بخشی از یک مصاحبه با سایت اعتمادآنلاین گفته است:

"نظرسنجی‌های رسمی نشان از این دارد که اعتماد ۹۸ درصدی مردم در ابتدای انقلاب به شدت افت کرده است. از این فاجعه‌آمیزتر این است که اعتماد مدیران نسبت به همدیگر به زیر ۱۰ درصد رسیده است. آن هم در شرایطی که موفقیت در مدیریت، مستلزم تفاهم، هم‌فکری، همدلی و البته همکاری است. "[۳]

*وقتی حسین مرعشی به راحتی آب خوردن وعده اتمام تحریم ها را بدهد؛ طبیعیست که احمد خرّم نیز در کشوری که پیکر شهید سلیمانی را بصورت میلیونی تشییع می کند؛ مدعی کاهش اعتماد مردم به هم و کاهش اعتماد مدیران بشود!

ما قضاوت درباره این جهان دروغ ها و اعوجاجات را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم و این نکته را بیان می کنیم که هدف از تمرکز بر چنین اظهاراتی و باز طرح آنها در فضای رسانه و افکار عمومی، به دلیل خطر بزرگیست که در پیرامون این اظهارات غلط قرار دارد.

اظهاراتی که متأسفانه آنطور که باید مورد رصد و تدقیق نیستند و پادزهر آنها هم توسط خواص در اختیار مردم قرار نمی گیرد. و بالنتیجه فرایندی ظهور می یابد که "هسته سخت اصلاحات" تعیین کرده باشد!

کما اینکه در فتنه ۸۸، در جریان فتنه ناامید سازی مردم و سیاه نمایی از واقعیت های کشور و در جریان آبان ۹۸ نیز شاهد همین قضیه بودیم و در آخر گزینه ای تحقق یافت که هسته سخت اصلاحات طراحی کرده بود.

تأکید می شود که اگر با بیماری "تصور بی اهمیت بودن این حرفها" مبارزه نشود و خواص کشور سلاح مقابله با این اعوجاجات را بر کمر نبندند؛ حمام خون است که در فتنه اقتصادی در کف خیابانها جاری خواهد شد و آنروز دیگر پشیمانی سودی نخواهد داشت.

شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که برخی رجال چپ با امید به همین حرفهای ظاهرا بی اهمیت! از فردای خونین حرف زده اند، مژده تکرار آبان ۹۸ با خشونتی بیشتر را داده اند و از مانایی اصلاحات پس از نظام اسلامی گفته اند.

*** 

"ایرانی‌ها شاد نیستند چون فقط حسین(ع) را محور قرار داده‌اند"

جریانی که در آستانه محرم نگران شادی جامعه می‌شود

فردی به نام حسن موسوی چلک که سال گذشته نیز در آستانه ایام محرم با عنوان مددکار اجتماعی گفته بود: "پوشش ما چندان بانشاط نیست و در چنین شرایطی غم جایگزین شادی و نشاط خواهد شد"، به تازگی و در مصاحبه با شماره سه شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی در پاسخ به اظهارات خبرنگار مبنی بر اینکه "همیشه به مناسبت‌های مختلف روی موضوع نشاط و جشن‌های ملی و مذهبی که ریشه در تاریخ ما دارد، تاکید دارید و از آن به عنوان راهی برای بالابردن نشاط جامعه یاد می‌کنید؛ جامعه‌ای که با توجه به شاخص‌های جهانی چندان شاد نیست. " اظهار کرده است:

"می‌توانیم روی موضوع نشاط و شادابی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود جامعه کار کنیم. جامعه ما، جامعه شادی نیست. من کاری با شاخص‌های بین‌المللی ندارم که وقتی به آنها استناد می‌شود به نوعی گفته می‌شود که جهت‌دار است تا بگویند ایران کشور شادی نیست ولی وقتی داخل کشورمان را نگاه می‌کنیم که خشونت جزو فراوانی‌های بالای پرونده‌های قضائی است، خود این مساله نشان می‌دهد جامعه ما، جامعه بانشاطی نیست. اینکه به سمت موادمخدر صنعتی و الکل داریم گرایش پیدا می‌کنیم و اتفاقاتی که در فضای مجازی دارد می‌افتد، همه اینها نشان می‌دهد موضوع نشاط و شادابی را باید بسیار جدی بگیریم. هماهنگی‌های بین‌بخشی و بین سازمان‌های مختلف و استفاده از تمام ظرفیت‌ها در حوزه اجتماعی می‌تواند کمک‌کننده باشد. حتما توجه به ارزش‌های دینی و هنجارهای اجتماعی در هر جامعه‌ای می‌تواند در تقویت حوزه اجتماعی تاثیرگذار باشد. باید آینده‌پژوهی و آینده‌نگری را در حوزه اجتماعی مورد توجه قرار دهیم. "

او همچنین می گوید: اگر نگوییم جامعه شادی‌گریز هستیم ولی بسیاری از محیط‌های اجتماعی ما محیط‌های شادی‌گریز هستند. [۴]

*جالب اینجاست که آقای موسوی چلک همواره در آستانه ماه محرم و یا در ایام محرم دلسوز مسئله شادی و ناشادی جامعه ایرانی می شوند.

و جالبتر اینکه در پاسخی که ۲ سال قبل به انتقاد وبلاگ مشرق در همین رابطه داده بودند؛ تأکید کردند که این اظهارات ایشان ربطی به ماه محرم ندارد. [۵]

ما قضاوت در این باره که چرا برخی از جامعه شناسان و کارشناسان اجتماعی نزدیک به جریان اصلاحات در ایام ماه محرم به ناگاه دلسوز شادی و ناشادی مردم می شوند؟ و آیا این مسئله واقعا به ماه محرم ربط دارد یا خیر را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم...

همه ساله با برآمدن بیرق‌های محرم و ایام عزای سیدالشهدا(ع)، کنایه‌ها و متلک‌های جریان سیاسی خاص و رسانه‌های آنها به مراسم عزاداری، هیئت‌داری، سیاه پوشیدن مردم، غذای نذری و غیره آغاز می‌شود.

کنایه هایی که البته به نظر می رسد امسال خود را در پشت سنگر کرونا مخفی کردند و جالب آنکه خواستار تعطیلی مراسم عزا ولو با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز شدند!

چند سال قبل نیز محمد سروش‌محلاتی یکی از چهره‌های جریان خاص طی اظهاراتی از این گفت که ایرانی‌ها شاد نیستند چون فقط حسین(ع) را محور قرار داده‌اند. [۶]

***

1_http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/108548

2_mshrgh.ir/1105479

3_https://etemadonline.com/content/428446

4_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/295646

5_mshrgh.ir/891812

6_mshrgh.ir/891450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 145
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 71
  • صالح IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    99 55
    سلیمانی قربانی توطئه عوامل داخل وخارج کشور شده است همه مردم مبدانند
    • sdn IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      انواع فساد اعم از اخلاقی، اقتصادی و مالی و ویژه خواری و زد و بند های سیاسی و نیز خیانت و وطن فروشی، بخش جدایی ناپذیر روشنفکران از دوران مشروطه به این سو است که اصلاح طلبان تهوع آور هم جزء مهمی از این بدنه روشنفکری محسوب می شوند و به همین خصائص و خصلت ها مزین هستند!!
    • سید IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      75 39
      جناب مرعشی چه خوب است که این اندرز هم پالکی هایت را آویزه گوشت قرار بدهی گه به تو نصیحت کرده اند شما همیشه به اندازه دانایی ات سخن بگو نه به اندازه دارایی ات!!!!!!
    • محمدایوب IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      26 9
      یکی از بندهایی که امریکا واروپاییها بران اصرار داشتند ودارند دست برداشتن ایران از نفوذ منطقه ای. ورها کردن ملت های مظلوم مسلمان وخروج از سوریه وعراق ووو بوده وهست وترور سردار دلها به زعم خیال باطل انها باعث شود به بند وخواسته انها برسند وبرجام 2 بدون مذاکره. باترور اجرا شود حال یک سئوال بی پاسخ مانده چرا این ترور بعد از سفر رییس جمهور محترم کشورمان که میگفتند با کدخدا بستن راحت تر است تا با دیگران به کره ودیدار با رییس جمهور محترم کره که به نمایندگی کدخدای محترم ومودب بود انجام شد این سئوال در اذهان مردم بی پاسخ مانده است جا دارد سیاسیون وووو بررسی وپاسخ دهند
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      21 7
      من توطئه داخلی را بیشتر موثر میدانم در انتخابات 1400 سرنخ های آن پیدا خواهد شد
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      34 8
      اصلاحات کینه و زخم زیادی از امام حسین و اسلام دارد
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      17 3
      دارايي هاي اقاي مرعشي چگونه كسب شده است؟
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      17 2
      اصلاحات= خوارج معاصر ودشمن اسلامو مسلمین.دشمن ائمه بخصوص سیدالشهدا ع وراه نجاتبخش او
  • ناشناس IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    اتفاقا من کل سال رو بخاطر کرونا یه جورایی حالم گرفته بود اما برای محرم این قدر شوق و ذوق داشتم که نگو الان انرژی مضاعف دارم
    • مم IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      خب این ریشه درافسردگیت داره.کاملا مشخصه که ادم افسرده ای هستی.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      استاندارد دوگانه که میگن یعنی این. از یه طرف میگین ناراحتید برای شهادت امام حسین از یه طرف خوشحالید و ذوق دارید برای رسیدن سالگرد شهادتش و ازش کلی انرژی میگیرید!!
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      36 11
      ما از این خوشحالیم که بخاطر غم امام حسین ناراحت میشیم ..این یعنی که امیدی هست بریم بهشت و از جهنم نجات پیدا کنیم ...درکش سخت نیست...مثل کسی که داره عمل جراحی می کنه ولی خوشحاله چون قراره حالش بهتر بشه
    • به ۰۹:۵۹ IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      32 15
      خیر. هیچ دو گانه ای در کار نیست. شیعه هم برای مظلومیت امام حسین علیه السلام ناراحت است و هم از شدت این غصه در هیجان اقامه عزا و خونخواهی برای امام حسین است. این عزا با آن عزاهای معمولی خیلی فرق دارد و برای همین است که حلالزادگان جهان ناخواسته با حضور در عزای امام حسین علیه السلام سرشار از انرژی و نشاط می شوند. چون یاد انتقام خودش محرک است. اما از آنجا که در زیارت ناحیه خطاب می امام حسین علیه السلام می گویم السلام علی القتیل الادعیا - سلام بر آنکه توسط حرامزادگان کشته شد، نباید انتظار داشت که حرامزادگان این لذت و شور را حس کنند.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      14 11
      ۰۹:۵۳ تحقیقات علمی نشون داده کسانی که بیشتر میخنذن افسرده ترن کاملا مشخصه ادم افسرده ای هستی و الکی میخوای تظاهر به خوشحالی کنی.تو ۱سال روزاییم لازمه که ادم غصه‌های خودشو با غصه‌های فرزندان پیغمبر مقایسه کنه و اشکی بریزه و کمی احساس سبکی کنه.چون کسی نمیتونه بگه من هیچ غم و غصه ای ندارم
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      16 4
      طبق آمار جهانی، امریکائیها افسرده ترین ملت دنیا هستند ویک سومشون در سال افسردگی حاد را تجربه میکنندوبالاترین میزان مصرف قرصهای ضدافسردگی هم مال اونهاست(دوستان خودشون سرچ کنند ).کشوری که خودش اساس بزن وبرقص ومواد مخدر ومشروب و.... رو به دنیا صادر میکنه .
  • حسام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    44 37
    پروتستان های تبشیری حاکم بر آلمان وفرانسه وآمریکا در اعتقادات مذهبی خود به نیل تافرات واسرائیل بزرگ برای آمدن منجی یعنی حضرت عیسی معتقدند یعنی با تشکیل اسرائیل بزرگ حضرت عیسی یا همان ابن پسر خدا به زمین بر می گردد . پس تا زمانیکه مخالفت با اسرائیل باشد تحریم ها هست .پایان تحریم ها هرگز عملی نخواهد شد مگر پروتستان ها از عقاید خود رو گردان شوند. واین هم امکان ندارد. ثانیا حاکمان ما همگی از انگلیس وآمریکا بر گشته اند وخانواده شان در اسکاتلند وآمریکا زندگی می کنند وبعضا مانند زهرا رهنورد بعد از آمدن به ایران اسلام شناس هم شدند وعقاید ما را به سخره گرفتند ودر افکارشان سواحل انگلیس وفرانسه است نه مردم وتحریم مرعشی در این یاوه گویی ها تنها نیست. مناظرات با احمدی نژاد چهره این افراد بر ملا شد وهر کس اون مناظرات را دید دیگر ارزشی برای امثال مرعشی قائل نیست. غرب گداها علاوه بر این یاوه گویی ها اسلام شناس هم می شوند وبا عقاید مردم هم بازی می کنند ما برای همیشه از نظام سرمایه داری ولیبرالیستی خدا حافظی کردیم ولی این بی خردان خدا نشناس غربگدا چشمشان به سوی غرب وآمریکاست.
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      5 0
      با بخشی از حرفات موافقم ولی حاکمان همگیشون از آمریکا و انگلیس برنگشتن البته
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    59 24
    محبت اهل بیت در دل ناپا زاده نمی رود
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      2 16
      و. خوب شد بعد از هزار چهارصد سال یکی اومد و فهمید. .شانس آوردیم .
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    56 35
    خنده تلخ شوما از گریه غم انگیزتر است / دلتون از پوچی گرفته، به آن رو آب میخندید.... منتهی گریه شیرین ما از خنده فرح بخش تر است / دلمون از امثال شوما شمریا گرفته، بر آن میگرییم
    • کاشان IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      13 1
      احسنت زیبا بود
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    81 34
    اصلا حسین جنس غمش فرق می کند. آن نشاطی که حلالزاده ها از عزاداری امام حسین علیه السلام حس می کنند را هرگز نمی توان به یک حرامزاده چشاند. او حتما عزاداری را جز سیاهی و غصه و ماتم نمی بیند و نمی فهمد.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      16 20
      ی لعنت خدا بر متعصبان، تا کسی مخالفشان حرف بزند میشود حرام زاده
    • به 12.54 IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      7 1
      حقیقت تلخ است!
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      11 13
      چطور میشه یه کسی طرفدار امام حسین باشه وانقدر بی تربیت باشه. چقدر افکار شما مرتجع وداعش مسلکید که هر کسی مخالف شما شد حرام. زاده. است. حیف اسم انسان که به شما بگند برو همین الان توبه کن. گناه عظیمی مرتکب شدی نادان
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      1 1
      آره. حالا دیگر یاد آوری اعتقادات شیعه می شود بی تربیتی! واقعا چی فکر کرده اید؟ اینکه شتر سواری دولا دولا می شود؟ اینکه کسی از عزادارای متنفر باشد و حرامزاده نباشد؟ خیر. نمی شود و نشدنی است.
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
      4 0
      خود امام حسین علیه السلام فریاد می زند فریاد می‌کند : « الا و ان الدعی ابن‌ الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلة و الذلة و هیهات منا الذلة یابی الله‌ ذالک لنا و رسوله و المؤمنون و حجور طابت و ظهرت » بدانید و آگاه باشد که آن زنازاده پسر زنازاده به من گفته است که‌ از این دو کار یکی را انتخاب کن یا شمشیر ، یا تن به ذلت دادن ، آیا من‌ تن به ذلت بدهم ؟ هیهات که ما زیر بار ذلت برویم !
  • شرقی IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    67 33
    اصلاحات غده ی سرطانی ست که در صورت جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      13 31
      پسرم از پزشک ها بپرسی اگاهت می کنند عمل کردن به غده همانا و مرگ همانا. هر چند من اصلاح طلب نیستم ولی معتقدم اصلاحات جزئی از نظام است نگاهی به انتخابات هم نشان از اکثریت انهاست . افکار داعشی، ستون پنجم اسرائیل و امریکا درصدد قراردادن اصلاحات در مقابل نظام هستند دشمن تراشی در بیرون بس است در داخل دشمن تراشی نکنید
    • یوسف ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      19 7
      پدرجان! کمی بصیرت هم بد نیست ها!!؟؟؟ اصلاح طلبانی که درست در مقابل نظام ما ایستاده و علناً در کنار دشمن شماره یک ما اسرائیل و آمریکا ایستادند رو نمی بینید !!؟ سخنانشان رو نمیشنوید!؟ روزنامه ها و مکتوباتشون رو نمی خونید!!؟؟؟ یکم با انصاف مطالعه کنید و از خدا هم بخواهید که حقیقت رو روشنتر از اینی که هست براتون آشکار کنه! کدوم دشمن تراشی خارجی پدرجان!؟؟ ظاهراً خیلی از مرحله پرتید!؟ حاج قاسم عزیز ما دشمن تراشی میکرد!!؟؟ که مخالف آمریکا و اسرائیل و اذنابش بود!؟ راه ما همان راه حاج قاسمه که راه ولایت است و با این حرفای صدمن یه غاز امثال شما هم ازش خارج نمیشیم ان شاالله تا به کاروان شهدامون ملحق بشیم. حقیقت طلب باشیم! یاحق
    • شرقی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      11 1
      سرطانی بودن این جریان یعنی وقتی پرونده ای باز می شود شاهد هستیم که هم یک وزیر درگیر آن می شود و هم فرزندانش، هم دامادش و هم... دقیقا همان کاری یه که غده ی سرطانی با بدن انسان می کند، اگر جراحی نشود تمام سلول های اطراف را نیز آلوده می کند. "باید تسویه بشود از این موجودات".
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    61 30
    اگر مردم شاد نیستند بخاطر مشتی الدنگ مدعی اصلاحات هستند که روان مردم رو آزار می‌دهند .
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    30 20
    تحریم یا غیر تحریم شما که اخورهایتان پر است نامردها وقتی سالها بدون هیچ تخصصی استاندار کرمان بودی آنهم تنها به خاطر این که با هاشمی رفسنجانی فامیل بودی الان چه غمت که مردم چه می کشند بخورید بچرید مردم خواستند کاه بخورند خواستند گل بخورند. گناه حرف زدن شماها کمتر از گناه عملکرد های بدشما نیست . الان کشور را شما به این وضع انداخته اید طلبکار هم هستید
    • یعقوبی نیاری IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      9 7
      مزه شیرین قدرت از دهان اینها نرفته و هر چند گاهی یاد هندستان میکنند و تحلیل های من در اوردی ارایه میکنند . شما سال 88 با آن شیخ کج اندیش کشور را تا لبه پرتگاه بردید .
  • خلیل خلیلی هستم IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    44 30
    جناب اقای مرعشی عزیز تنها امام حسین هست که ازاده وازدگی رابه انساها اموخت واگرهمگی سیره امام حسین راالگوی زندگی خودشان قرارمیدادند انوقت مشخص بودحسین وراه اوکجاه بود واین حرف شما تازگی ندارد چون هزارچهارصدسال پیش یزیدیان هم همین اندیشه راداشتن ومیگفتن باامام حسین وراه اوزندگی کردن شادی راازمردم میگیرد
  • مهدی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    41 32
    خلاصه کلام این اصلاح طلبان با محرم و دین هم مشکل دارند و کسی که با محرم مشکل دارد کافر زمان است مثل خوک نجس العین هستند.
  • احمد IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 2
    اگه امریکا هم تحریم هارا بردارد برادرا چون نونشون تو تحریم هست و سودشو میخورن کاری میکنند که تحریما برگردد تا مثلا برا دستگاه 900 میلیونی ضد عفونی کردن یه مسجد هم ملت بهشون وابسته باشن
  • ناشناس IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    15 4
    اگر مردم شاد نیستند به خاطر اینکه تو خیلی احمقی و هیچی نمی فهمی مردم جانشان را هم برای روضه های امام حسین ع می دهند
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 3
    اقای خرم درست میگه ولی ادرس رواشتباه میده اعتماد98درصدمردم ازدولت واصلاح طلبان افت کرده
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 5
    اقای خرم درست گفته ولی ادرس رااشتباه داده بله اعتماد98درصدمردم ازدولت واصلاح طلبان افت کرده
  • ناشناس IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    10 6
    اینقدر الوده هیتید که محبت اهل بیت هم دردل شماماجاندارد
  • عدالت خواه IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 4
    شاد نبودن مردم به خاطر شماهایی هست که به خاطر زیاده خواهی خودتان با اعتقاد و زندگی مردم جامعه بازی می کنید.شمایی به ظاهر اصلاحاتی هستید ولی به جای اصلاحات فقط تخریب و ویرانی دنیا و اخرت مردم جامعه رو سر لوحه خود قرار داده اید.
  • ش.معلم. IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 8
    چرا نویسنده محترم از پایان تحریم.های سنگین ناراحت و نگران است؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      7 1
      چون بدون تسلیم شدن ِلغو نمیشن
  • CA ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    11 2
    حضرت سیدالشهدا معیار عدالت در اسلام هست و هیچ نمونه ای دیگر از آزادگی و جوانمردی همچون او در کل تاریخ بشر وجود ندارد. این اشک ریختن برای حسین نه بخاطر غم و اندوه است بلکه برای بنیانگذار معیار عملی عدالت هست و ما قدردان این الگوی عدالت وی هستیم چون همین الگو باعث شد ما در مقابل اهریمنی ترین قدرت تاریخ بشری یعنی لیبرالیسم که به انواع تروریسم و فاشیسم و نفرت پراکنی تجهیز شده و یک ملغمه ای از عمر و عاص و شمر و تیمور لنگ و مغول و غیره کل تاریخ بشری هست را در چهل و یک سال فشار و قتل مردم ایران شکست دهیم و شاهد من نیز شکست مفتحضانه در شورای امنیت هست. حال این فرد ضد ایرانی می‌گوید با این اهریمن شکست خورده مذاکره کنیم و اصول برده داری را در جامعه حاکم کنیم و الگو عدالت یعنی سیدالشهدا را کنار بگذاریم! شما بهتره بری پیش همون اربابت زندگی کنی چرا میخوای ایران رو به بردگی اربابت بفرستی؟!
  • علوی IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    13 1
    این نوع اظهار نظرها نتیجه لقمه های حرام است.
    • ایرانم IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      1 3
      انشالله که لقمه شما حلال باشه
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    10 5
    اصلاح طلبان خودشان کشور را بیمار کرده اند و حالا هم نسخه های غلط درمانی تجویز میکنند
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 2
    اینها به خودشون نگاه می‌کنند که در شرایط بدی به سر می‌برند و تمام آمال و آرزوهای اصلاحات به باد رفته و دیگه آینده روشنی براشون متصور نیست و نوعی خود بدبخت بینی دارند و دیگه عملا در دید مردم جایگاهی ندارند و..... این یعنی غم باد... بقیه جامعه و هم مثل خودشان می‌بینند.. نه عاغا مشکلات زیاد ولی بزرگترین مشکل خود شما و امثال شما هستید.. نباشید جامعه راحت تر
  • ali IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    6 2
    اقای خرم ماشالله اون همه جمعیت که جنازه سردار را تشییع کردند اگر به نظام اعتماد ندارند و با این همه فشار که از خارج به ملت و نظام وارد میشه .یا باید نظام تا الان فاتحه اش خونده شده باشه یا تو داری جفنگ و حرف بی مغز میزنی.
  • محمدایوب IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 0
    اکثر ایرانیها که میگی شاد نیستن چون به امام حسین اقتدا کردن حق باشماست چون امام حسین ع دزدی ومال مردم خوری را حرام کرده ومانند شما وخاندان ووابستگان وپیروان مغروق استخر فرح به یزید شرابخوار حرام خور اقتدا نکردند که مال همه وهمه چیز خورباشند ودولت سوزندگی. واسهالات وتحقیر که از پیروان وپیرو مکتب او که مکتب سرمایه داری است بلایی سرمردم اوردند که اگر بخواهند شاد مانند شما باشند باید دزدی وحرام خواری کنند البته شما کوته فکران که از ده کوره بهرمان به تهران امدید وبه همه چیز رسیدید فکر میکنید شاد نیستند. انها شاد وراضی به رضای خدا هستند ونه راضی به رضای کدخدا. علی برکت الله وعلی لعنت الله مغروق استخر فرح
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 0
    ما که می دونیم ولی ایکاش اصلاح طلبان یک سر سوزن شرف و مردانگی داشتند و واضح می گفتند که تو ذاتشون چی می‌گذره و باطنشون را آشکار می کردند
  • داورپناه IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 0
    سلام ایران آزاده وهر عزیزی هم نظر ویا سخنی دارد آزاده دربیان نه توهین که اول آبروی گوینده به خطر افتد ملت یکپارچه اند و ولایی کار جایی است که مدیران ومسعولان بعضی دستگاهها بدون تجربه ویا علم کافی انتخاب می شوند. وسهوا اعمالی انجام میدهند. که به نفع دشمنان تمام میشود ما کمبود نداریم مدیریت ما نا کافیست نفوذ ی و زور وووو تعیین کننده شده نه لیاقت وعلم ببینید فضای مجازی را چقدر ازش واهمه داریم یه زمانی هرکس ماهواره داشت یا سی دی داشت چقدر ناخوشایند وحقیر میشد ولی آلان اصلا مفت نمی خواهند مردم ما ازنظر علم دنیا درمذیقه هستندهرچندعالمندچون عمل درست نمیشودفقط پول زورتزویر اگر بگذاریم دیگران سخن دلشان را بگویند کشور آسوده تر است ما از خود مان شک داریم شلواری چاپ زده کره معلوم شد تا ایران ساخته جنسی مال ماشین نوشته ایران معلوم شد ژاپنه ما جای خوب وبد را عوض میکنیم اونیکه رودر رو ومستقیم حرف دلش را میزنه ومنفی باشد صد شرف بهتر از آنیست که ظاهر سازی و تعریف میکند ازظاهر انقلابی بودن باید ترسید سخن مهم نیست عمل مهمه تنها زمانی پیروزی بر دشمنان وهوای نفسانی قریبه که زیر عبای ولایت بیرون نرویم
  • حسين IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 0
    لذتي كه غم و ماتم حسين (ع) بر دلها روانه كرده دلچسب تر، برتر و اصيلتر از لذات زودگذريست كه اين افراد معلوم الحال از غرب طلب ميكنند. عشق حسين (ع) در دلهاست...
  • زهرا IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 7
    به ولله کرونا رو بهونه قرار دادن از آنفولانزا یه اسم وحشتناک در آوردن مردم رو ترسوندن مردم هم ساده باور کردن...بخدا از روز اول گفتم چیزی به اسم کرونا وجود نداره همون آنفولانزا ست.شوهرم تو بیمارستان کار میکنه میگه آخرش نفهمیدم جریان کرونا چیه تو تلویزیون خیلی دروغ میگن...کرونا شده سنگر دزدان مملکت.تا گرونی هم بیشتر میشه توجه کردین آمار کرونا بیشتر میشه.بخدا میترسن مردم بریزند سرشون ...یه روز مردم می فهمند چه کلاه گشادی سرمون رفته
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      3 2
      حاضرید یه عطسه مهمون ما باشین؟! کرونا ندارم! :))))))))
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      3 1
      از دست تو زهرا چه کشفی کردی
  • احمد IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 3
    افرادی مثل مرعشی نان ایران را میخورند و پاس اسرائیل را میکنند از ایران برونشون کنید تا همونجا سقط کنند
  • نیما IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 1
    خدا خیرشون نده با این فتنه کرونا..همه چی ازمون گرفتین به بهانه کرونا .یه ماه عزاداری امام حسین مردم بیچاره یه ماه سیر غذا میخوردن همون هم از مردم گرفتن..دیشب من رفتم هیات پلیس دنبال هیات کرد و جریمه شون کرد خیلی دلم سوخت عزاداری امام حسین جریمه میترسن مردم دور هم جمع بشن یه بار بریزن سر دولت بخدا کرونا الکیه ...فقط کارت خوانها آماده کردن.به ولله پول بدین دست فقیر ولی تو کارت خوانها ی این دزدان نریزید قارونی به یه بیچاره نمیدن
  • حسنی IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    10 7
    جامعه ما شاد نیست، واقعیت انکار ناپذیر است ولو بعضی ها در لاک خود تعبیر دیگری بکنند. چون همیشه عزا و ماتم سرلوحه و الویت اول برنامه هاست.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      5 2
      پس باید دهه شصت اوج عزا و ماتم ملت ایران می بود. اما شادترین دوره بود و ما بهترین و بانشاط ترین دهه عمرمان را داشتیم. ذکر دنیا و مادیات غم و غصه می آورد. یعنی چیزی که از دوره سیاه سازندگی بر سر ایران آمد.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      5 0
      عشقی جامعه ما شاد نبود که تاحالا زیر بار اینهمه گرونی و تحریم زانو زده بود.مردمی که تو دمای ۵۰درجه جنوب همچنان میگن و میخندن و جوک میسازن،ترامپ توییت میزنه ساعت ۱ امشب نظرمو درباره برجام میگم یکی زیرش میزنه ۱قدیم یا جدید؟....از این مردم شادتر و باحالتر هیچ کجای دنیا نیست
  • هموطن IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    6 2
    تحریمها پدر ملت را در آورده اونوقت تحلیل مینویسی که پیشرفت کردیم. اجناس بنجل چینی هم کم یاب شده به خاطر همین تحریمها ملت بیچاره شدند تو از زندگی با تحریم میگی
  • AT ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    6 13
    اصلاحات آخرین گروهی است که با زبان قانون با شما سخن خواهد گفت. حالا هی رد صلاحیت کنید..
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      6 2
      واااای این ......رو نگاه به 88 و ماجرای بنزین می گه قانون! الحق که نتانیاهو راست میگه شماها پیاده نظامش هستین. جووونم پیاد نظام کشون، بیا!
    • به 10.44 IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      9 1
      احتمالا منظورتان از زبان قانون فتنه 18 تیر 78 و فتنه 88 و فتنه 96 و 98 است؟ این زبان را باید برید و از حلقومشان بیرون کشید.
  • مهدی IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 4
    فقط برای اینکه یکی رو خراب کنید چندتا تیتر نامرتبط رو با هم ترکیب کرده اید از چند نفر ادم بصورت مجزا و وسطش هم هر جور دلتان خواسته نتیجه گیری کرده اید . حرمت امام حسین رو قبل از هرکسی نویسنده های بی سواد و کاسبکار شما می شکنند .
  • فاطمه السادات IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    8 5
    مردم مسئولانی مثل حاج قاسم می خواهند
  • رضا IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 0
    ما عادت کردیم نه مسولان ما شرمنده خانواده هستیم. نه کاخ نشینان
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 4
    مرعشی اظهار داشته پیش بینی من اینست که تاپایان سال پایان تحریمها خواهد بود و نباید کشور شکسته شود و ... مشرق کجای این حرف بنفع نظام، کشور و مردم نیست چرا براشفتید دوست دارید بگوید تحریمها همچنان تا ابد ادامه خواهد یافت دوست دارید مردم را ناامید کند چرا میخواهید به مردم القا کنید که تحریمها همچنان ادامه خواهد یافت ادامه تحریمها یعنی ادامه فشار بر مردم. ادامه تحریم یعنی ناامیدی مردم از حل مشکلات توسط نظام. این همه یاس و نومیدی برای چی ؟ شما هم که دارید حرف امریکا و اسرائیل را می زنید انها هم میگویند تحریمها هرگز پایان نخواهد یافت این هم صدایی شما با امریکا و اسرائیل نشانه چیست؟ ر
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      6 0
      به قول خود روحانی فقط 20 درصد مشکلات کشور بدلیل تحریمهاست و 80 درصد مشکلات ناشی از سوء مدیریت دولت هاست.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    12 2
    ای کاش آقای حسین مرعشی دهانش را ببندد و حرف نزند.
  • محمد IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 8
    مشرق از تو کم تقوا تر کم دیدم . چقدر تیتر بی تقوایی میزنی . خدا بهت رحم کنه فقط
  • DE ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    10 1
    فتنه‌گری مرعشی با وعده "پایان تحریم‌ها"/ ایرانی‌ها شاد نیستند چون فقط حسین(ع) را محور قرار داده‌اند! یک مرغ غشی ارزشش بیشتر است از این مرعشی حداقل روزی یک تخم میکنه ولی این فقط نطق ! میکنه. گنجشگک عشی مشی - لب بوم ما نشین / برو پیش مرعشی - روی شونه هاش بشین/ یک کار عالی بکن - خودت رو خالی بکن.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    11 3
    این هم از بدبختی شما است که نشاط بعد از گریه بر اباعبدالله رو درک نمی‌کنید
  • گوش کن... IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    11 0
    از روزنامه های وابسته به بهائیت و تفکرات لیبرال غربگدا انتظار انتشار مطالب موافق با واقعیات نظام جمهوری اسلامی را نباید داشت
  • SE ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    10 0
    به نظام اسلامی اعتماد دارند و برای ایجاد و بقایش جانها فدا کرده اند ولی به شما خیانتکاران و زراندوزان نوکیسه سیری ناپذیر و حریص قدرت و ثروت دیگر اعتماد ندارند و اگر طغیانی باشد خون شما خائنین به کشور و مردم بر زمین بدست مردم بر زمین جاری خواهد شد.
  • SE ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 0
    دفینه که نه، از مرقومه سوروس
  • احمد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    6 1
    یعنی این اصلاحطلبها دارن دست و پا میزنن ها....
  • GB ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 6
    هر کسی که دو کلمه حرف منطقی یا علمی بزند مشرق گیوه ها را ورکشیده و بدنبالش می افتد!
  • AE ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    6 0
    فقط میشه گفت خفه شو کاباره ای کمدین امریکا
  • حسین حسین زاده فومنی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 0
    شگرد شیطانی و مکر معاویه صفتانه این آقای خرم که وجودش انباشت از مال حرام و سرمایه مادی اش با بنای ویران کننده دزدی شکل گرفته و لقمه های نامشروع در گلو پائین رفته را چه انتظار و توقعی غیر از دروغ گوئی و تهمت زنی و تردید آفرینی وهمسویی با دشمنان است . ای بی عقل و مریض الاحوال والله چشم باطن تو کور و قلبت سقیم و دلت بیمار است . ما با تمام وجود به انقلاب که منبعث از اسلام ناب محمدی است در تشیع جنازه پیکر سیدالشهدای مقاومت که رهرو راستین امام و انقلاب و پاسدار مدافع بر حق ولایت امر و سرباز فداکار میهن و مردم بود و با عشق بی پایان و علاقه مندی کامل و وصف ناپذیرتا مرز شهادت در مراسم ان عارف بالله و مجاهد وارسته شرکت نمودیم و عمیقا با جان و مال و همه ارکان اندام مان از این انقلاب حمایت و حراست می کنیم . وهمجون سپهبد شهید راه سعادتمندش را شرافتمندانه تا مرحله شهادت با استعانت از پروردگار سبحان تداوم می بخشیم . واما می خواهم به آقای شریعتمداری بگویم این آرزوی اهریمنی را که در دل داری و بر زبان جاری می کنی بایستی به ببری و نظام مبارک و مقتدر مان به آخر خط نرسیده و انقلاب عظیم اسلامی با عنایت رب العالمین وهدایت حضرت صاحب الزمان و حمایت همه جانبه مردم با رهبری هوشمندانه ولایت امر و امامت امت جامعه مسیر رشد و و پیشرفت و ترقی و تعالی را بدون آنی وقفه طی طریق می نماید . این شما و اندیشه کوتاه و شکست خورده سیاسی تان است که به بن بست رسیده و فرتوت و فرسوده شده است و خطرات فروپاشی حزب شیطانی تان را به نظام و انقلاب پیوند نزنید چرا که عروه الوثقی انقلاب یعنی مردم ایران هستند که با همه امکانات و توان پشت رهبری فرزانه و جانانه از مملکت شان دفاع می نمایند .
    • ممموتی IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      0 0
      اوووووووو. بالااام جااان. چه متفکراانه نوشتی. تنهایی فکر کردی
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 1
    مشرق جان ببین این مرعشی و و.... اینا رو اسمشون رو نیار اینا فسیل شدن کسی با اینا کاری نداره الکی حرف های چرت و پرتشون رو تو بلند گو نکن هر چی می کشیم از طرح نفتی همین مرعشیه بابا بورس رو بچسب ای ول
  • mostafa IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 2
    حالا من یه سوال دارم از شما. شما (نگارنده یا نویسنده خبر) چطور با اطمینان از اعتماد مردم به نظام و حتی فراتر از آن اعتماد مردم به یکدیگر صحبت می کنی. به کدامین دلیل و آمار ؟ شما یا توی این مملکت نیستی یا خودت رو زدی به اون راه برادر من. شما آیا حرف راست از کسی مشنوی که حالا چون آقای مرعشی هم خط شما و امثال شما نیست . موضع میگیری / اعتماد سالهاس که از بین مردم رخت بر بسته است برادر. چشمهاتون رو بیشتر باز کنید خواهید دید.
  • حسين DE ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    8 1
    اگر كسى در بين مجموعه طيف اصلاح طلبان فقط يك نفر را معرفى كرد كه داراى فهم و درك و شعور سياسى است حتماً بايد بهش جايزه داد،اين يارو احمد خرم وزير معزول سابق يك نمونه تمام و كمال از بلاهت و حماقت و بيسوادى افراد اصلاح طلب است،از اينكه مردم در فشار معيشتى هستند شكى نيست و از اينكه فساد اقتصادى در رده هاى بالاى دولتمردان بيداد ميكند ترديدى نيست ولى بحث بر سر فهرست مشكلات نيست،بحث بر سر چگونگى و علل و پيدايش مشكلات عديده است كه ناشى از تسلط جريان دلاليسم انگل صفت حاكم بر اقتصاد ايران است كه كه نبض آنرا در دست دارد و باعث بوجود آمدن تمامى مشكلات اقتصادى ناشى از اقتصاد ربوى است كه اين اصلاح طلبان بيسواد در اظهار نظرتشان هرگز بدان اشاره اى نميكنند چونكه بخشى مهمى از اين جريان دلاليسم هستند،نكته مهم خطاب به اين يارو احمد خرم وزير معزول سابق،اگر ملت ايران ٩٨ درصد اعتماد خودشان را نسبت به انقلاب از دست داده بودند آمريكا فقط با يك تلنگر كار ايران را تمام كرده بود،در ضمن اعتماد كدام مديران نسبت بيكديگر سلب شده؟حتماً همان مديران كه با غارت و چپاول بيت المال در اروپا و آمريكا و كانادا مشغول عيش و نوش هستند؟و هنوز هم يكعده باقيمونده دنبال فرصت ميگردند تا با اموال غارت شده از بيت المال فرار كنند،براستى كه اصلاح طلبان خيلى بيشعور و كم سواد و خائن هستند،احمد خرم بيسواد موفقيت در مديريت صرفنظر از داشتن دانش و آگاهى آكادميك آن و تجربه عملى فاكتور مهم وفادارى به آرمانهاى انقلاب است،تو در دولتهاى اصلاح طلب كدام دولتمرد مسئول را سراغ دارى كه داراى تفكر و نگرش انقلابى بوده باشد؟فقط يك نفر را نام ببر نه بيشتر،روزهاى آخر سور چرونى فراميرسه همتون شديد تئوريسين ، عجبا !
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      1 5
      اقتصاد ما ربوی نیست قانون عملیات بانکی عنوانش است قانون عملیات بانکی بدون ربا. این هم مورد تصویب مجلس و تاییدیه شورای نگهبان را دارد و هیچ مغایرتی با قانون اساسی وشرع ندارد اگر خیال میکنی فقیه شدی برو شورای نگهبان
    • به 12.24 IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      9 0
      خیر. من فقیه نیستم اما صدای اعتراض فقها و مراجع را بارها شنیده ام. این قانون به اصطلاح بانکداری اسلامی از بیخ بر اساس احتمال نیت افراد نوشته شده. مثلا جعاله یک عقد اسلامی است. اما وقتی مردم اصلا نمی دانند جعاله چیست چطور نیت یک عقد اسلامی غیر ربوی را دارند؟ آنها فقط ربا با سود ثابت را می خواهند و این هم جز ربا خواری نیست. از طرف دیگر موضوع جعاله باید مشخص باشد تا سود قطعی آن معلوم باشد. چه کسی در کل ایران می داند بانکها واقعا در چه کاری سرمایه گذاری می کنند و آیا واقعا این سودها را به طور قطعی به دست می آورد و یا اینکه با خلق پول تورم ایجاد می کنند تا این سود ها را بدهد و بعد هم مدعی شوند سودی که می دهیم کمتر از تورم است؟ و از همه بدتر، هیچ عقد اسلامی چیزی به نام دیرکرد وام نداشت و این واقعا با هیچ کلاه شرعی قابل توجیه نیست. متاسفانه برخی افراد همیشه دین خود را به دنیا می فروشند و اجازه شنیده شدن فریاد اعتراض مراجع به بانکداری ربوی به ظاهر اسلامی را نمی دهند. حکایت این بانکداری حکایت ماهیگیری اصحاب سبت است که لابد می دانید چه برسرشان خدا آورد.
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 10
    آقا /خانم مشرق ظاهراً فقط توی این مملکت شما فقط فتنه گر نیستید اگر خیلی تحریم دوست دارید چرا مثل انسان های غارنشین زندگی نمی کنید و با ایجاد آتش و دود پیامتان را ارسال نمی کنید چرا وبسایت درست کردید ؟!!
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    8 0
    والا با این شرایطی که اصلاح طلب ها برای مردم به وجود آوردند دعا ، توسل و مراسمات مذهبی روح من رو آرام میکند. عذاداری ها ، جشن ها ، همه و همه عاملی برای گذر از این تنش ها و بدبختی ها است.
  • امیررضا IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 1
    چرا اصلاح طلبها لال نمی شوند؟ دنبال چی هستن؟
    • علی IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      0 10
      عدم مدیریت کشور میرود که بنیاد کشور بر باد رود مگر خودتان احساس نمی کنید هر کس درست بگوید به نظر شما دوست کشور است یا دشمن
  • DE ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 0
    ماشالله شکم مرعشی! ماشالله شکم مرعشی! ماشالله شکم مرعشی!
  • .... IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 0
    مفسدان هر جا که بروند آنجا را به فساد می کشانند در شهرهای کوچک شهردارها و شوراها و غیره تمام بودجه این شهرها را غارت می کنند .
  • احمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 0
    مردم شک نداشته باشند که در مجموعه اصلاحات با نام پوپولیست خود (اصلاح طلب)کلاهی برای مردم دوختند که وانمود کنند دیگران اندیشه اصلاح ندارند وبا این تلقی خود را منجی جریان انقلاب از توقف و پس گرد دانسته .و باید گفت این مجموعه در گذر زمان ثابت کردند برای تصاحب مسندهای حکومت ورسیدن به مقاصد شوم ،مجموعه اصلاحات ترکیبی از براندازان نظام ،بی دین های لائیک مرام ،و حتی سلطنت خواهان و غرب گراهای خودباخته ای هستند که متاسفانه چه در مجلس وچه در ریاست سودای همسویی با غرب را داشته وبا این اندیشه که بدون غرب نمی توان زنده بود را هماره تبلیغ می کنند وما سرنوشت کشور را بدست اینها بارها دادیم ومعلوم شد که ادعای روشنفکری دارند ولی از آنها بیسوادتر خودشان هستند که یارای هیچ مسئله ای از مملکت را نداشته وندارند .
  • اگاه IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 7
    قصه سردار را با بامسائل و شخصیت های دیگه قاطی نکنیم سردار را مردم دوست داشتند چون از هر لحاظ مردمی بود و حافظ منافع مردم . در ضمن گزینشی هم عمل نمیکرد همه را دوست داشت پس همه هم او را دوست داشتند اینکه مردم شاد نیستند واقعیته به جزکاسبان تحریم که منافعشان در مرگ بر این و ان گفتن است . اللهم عجل لولیک
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      5 0
      کاسبان تحریم همان کسانی هستن که با وعده لغو تحریم ها رای مردم را جمع کردند و برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند.
  • علی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 0
    این آقایون از سر قحط الرجالی و وابستگی فامیلی در این مملکت به یک جایی رسیدند وگر نه هر دهتایشان را هم به درشکه نمی بستن چه برسه سیاستمدار هم بشوند .
  • جلیل رسولی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 0
    ایرانی شادنیستندچون سی سال است که مسولان اجرایی جمهوری اسلامی(هاشمی،خاتمی،روحانی و.....) به جای پیروی ازفرامین مقام معظم رهبری که خدمت به مردم است تابع دستورات غرب هستن وفقط به انقلاب ومردم خیانت میکنند
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 1
    تشییع کنندگان حاج قاسم ولایت ، طرفداران دو آتشه ولایت ، انقلاب اسلامی و نظام بودند و هستند وان شاالله بر عهد خود پایبند خواهند بود .
  • محمد بیکی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 0
    زر زدی شادی عالم افرینش بواسطه امام خسین (ع)است غم خسین از جنس دیگری است تومدعی مردم نشو و از مردم دور نشو مردم نیاز به وکیل ووصی بی شور وشعور حسینی مثل تو ندارند .تمام هستی طفیل وجود حسین است ایکاش ذره ای از ارادت والدینت به خسین در وجود تو بود نامت را حسین گذاشتند ولی خود را ضایع کردی .
  • از شهرستان سراب IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    8 1
    اگرم ایرانیها شاد نباشند ربطی به محرم و امام حسین ع نداره اتفاقا درسته در ایام محرم در ظاهر همه جا غمناک دیده میشه یک نوع آرامش روحی عجیبی سراغ انسانها میاد که غمها رو میشوره میبره
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 1
    احمق
  • پ IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 0
    ایرانی ها شاد نیستند چون حسین محور قرار ندادند!!!هنوز دستگاه حسین رشد ندادن دوم اشتباه محض جمهوری اسلامی اینه بعد تشیع میلیونی مردم برای سلیمانی خیلی زود استراتژی تهاجمی بی رمق و ایسست خورد وگرنه ترور سلمانی و جواب بمباران پایگاه اامریکای و جواب سقوط هواپیما جوابی نداشته در حالیکه مردم تا اخرش پا به پای نظام اومدن ولی ی سوال آیا نظام از عملیات روانی رسانه ایی محافظه کار و ملایم شد مثل اون گروه کوچیک از مردم نه اون 95درصد مردم پایتخت فقط !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 0
    البته رهبری به دولتیان فرمودند شما فرض کنید تحریمها ۱۰ سال دیگر نیز طول می‌کشد با این بیان دولت نباید به تحلیلهای خامی مانند تحلیلهای آبکی مرعشی توجه کنند برفرض محال که تحلیل این اقا درست باشد نگاه ما به داخل و تقویت سرمایه‌های داخلی ضرری به انقلاب و کشور ندارد گرچه ممکن است برای دلسپرگان ضرر مادی داشته باشد
  • احد IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 9
    شماخودآگاهیدکه اکثرجمعیت ایران ازجناح اگاه اصلاح طلب حمایت میکنند پس خواهشن احترام این جماعت رانگه دارید ادب را رعایت کنید آنهاهم عزادار اباعبدالله حسین هستند لااقل دراین روزهای محرم حفظ ادب کنید
    • به علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      10 1
      اگر واقعا اینطور اسیت این جماعت بیخود در ایران مانده اند. ما با قیمت خون صدها هزار شهید ایران را خریده ایم و سندش را به اسم اسلام و علی و اولاد علی زده ایم. اگر خیال کرده ای رایگان کشور را تقدیم شما می کنیم کور خوانده اید.
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    9 1
    بر دشمنان اهل بیت لعنت ابدی
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    10 0
    بر دشمنان اهل بیت لعنت ابدی
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 0
    اگه یه رییس جمهور از طایفه روحانی یا خاتمی بیاد دوباره امثال مرعشی و خرم سمت خواهند گرفت این بازی بی پایان در کشور ماست
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 0
    به نظر شما یک جاسوس ویا ستون پنجم در یک کشور چیکار میکند 1- شایعه سازی 2- ایجاد شک وتردید 3- افروختن شعله های خاموش 4- دیکته مطالبی که اربابانشان در ذهن کثیف خود دارند 5- منتظر مانندن تا بازخورد موضوع لطفا با توجه به اظهارات این اقا.. اعلام نظر فرمائید
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    8 0
    امام حسین علیه السلام در روز عاشورا به امثال این افراد فرمود: چون شکم های شما از مال حرام پر شده حرف های من رو نمیشنوید
  • BR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 7
    چرااز برداشتن تحریمها ناراحت میشوید ؟؟؟؟
    • به علی IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      10 1
      چرا دروغ برداشتن تحریمها را باور می کنید؟ برای چه یک مربی باید ساختار تیمی را که دارد جواب می دهد و گل می زند عوض کند؟ تا شما هستید و امید آمریکا به تغییر در ایران با تحریم باقیست هرگز تحریمها برداشته نخواهند شد.
  • علی خان IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 0
    اگه مردم شادتر نیستند به خاطر محرم نیست به خاطر حرومزاده های دزد و غارتگر است که با روح حسینی و علوی ملت جور در نمیاید . یادم هست از کودکی با چه شور و شوقی کتابهای نوحه عمو قربان را تا مسجد حمل میکردم و به بچه ها و دوستانم تو مسجد میگفتم اون که نوحه میگه عموی من است پدرم بنا بود و چقدر اشک میریخت . چقدر دلم برای اون روزها تنگ شده چون همه بی ریا بودن ، پدرم همیشه میگفت حافظ و نگهبان انسانها صدا زدن از ته دل حضرت ابوالفضل ع است وقتی مشکلی پیش میامد دست به دامن ابوالفضل ع میشدیم. مشکل ما محرم و رمضان نیست مشکل ما رانت خوارها و دزدها و دروغگوها و عوضی ها و ریا کار ها هستند. ما از رسیدن محرم و رمضان ذوق زده میشیم و هیچ بیشرفی نمیتواند این حس را در ما کمرنگ کند .
  • به 12.54 IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 0
    «شیعتنا خلقوا من فاضل طینتنا یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا؛ شیعیان ما از زیادى گل ما آفریده شده‏اند در شادى ما شادند و در اندوه ما محزون اند.بحارالانوار، ج‏5، ص‏225.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 6
    من خودم یکی از کسانی هستم که از شهادت حاج قاسم ناراحت شدم، چون حاج قاسم رو سردار و مدافع کشور و مردم میدونستم. اما در عین حال هیچ اعتمادی به نظام ندارم. این رو در خیلی از دوستان و اطرافیانیم دیدم
    • Azita IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      5 2
      من یکی از کسانی بودم که کاری با نظام و سیاست و این حرفا نداشتم ولی عاشق مسلک و منش حاج قاسم بودم وقتی وصیت نامه ایشون رو خوندم و دیدم به ولله قسم میخوره و از حقانیت این نظام دفاع میکنه به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم.من از اونموقع تا وقتی بمیرم از دوست‌داران و مدافعان این نظام خواهم بود
  • mohsen FR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 0
    این مرعشی و احمد خرم و این طیف لاشخورهای سیاسی هستند که بدنبال موقعیتی برای سوء استفاده بهم ریختن کشور هستند‌.
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 0
    یعنی چی؟فقط دیوانه هان که ۳۶۵روز سال میگن و میخندن میخوان بقیه هم عین خودشون باشن منتهاش چون ادمای عاقل اینطور نیستن تحمل این ادما واسشون سخت میشه و میذارنشون تیمارستان تا حسابی با امثال خودشون بگن و بخندن تا اخر عمر
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 5
    با اینکه از کارگزاران خوشم نمیاد ولی با تمام حرفاش موافقم
  • FR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 0
    یکی از عجایب تاریخ سیاسی این ست که کسانیکه با استفاده از شیر و شیره انقلاب از زیر هیچ به زندگی های افسانه ای رسیده اند رل اپوزیسیون را بازی میکنند و بعنوان نمایندگان داخلی بر اندازان ضد انقلاب یک پا در نظام ویک پا در ضد نظام همچنان به بازی کثیفشان ادامه میدهند !
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    4 0
    خداوکیلی کجای دنیا مردمی رو مثل ایرانیها سراغ دارید که از هرموضوعی سریعا جوک وطنز بسازند!شادی برخی فقط در.....خلاصه شده ومیخوان برای همه تجویزکنن!
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    8 2
    دشمنان اهل بیت علیهم السلام یا حرام زاده یا حرام لقمه ویا تلفیقی از هر دو هستند
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 2
    باید در جواب این جماعت سطحی نگر ابله فقط گفت خوش بحال دیوونه که همیشه خندونه
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    5 2
    اینها اصلاح طلب نیستند بلکه اخلال طلب، دین ستیز و نوکر غرب هستند.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 7
    مشرق عزیز ، کامنتهای که از طرف خودتان و دوستانتان می گذارید ساده و طبیعی تر بنویسید که قابل باور باشید که از طرف مردم است !!! در اینکه مرعشی و خرم و ..و برای خودشان و سهم خواهی از نظام با استفاده از ایجاد موج سوء استفاده می کنند غیر قابل انکار است . اما دو موضوع هم است که قابل انکار نیست اول عدم وجود نشاط در جامعه و دوم مهمتر از آن عدم اعتماد است .
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      8 0
      دور شدن از آرمانها و چسبیدن به دنیا غم و غصه می آورد. ما هم هر چه از آرمانهای انقلاب و دهه شصت دور شدیم غصه هایمان بیشتر و بیشتر شد. اگر می خواهی مزه نشاط را بچشی یکبار به خانه سالمندان برو و به آنها محبت کن. یا یکبار دست نوازش بر سر کودکان یتیم بکش. به خانه اقوام فقیر خودت برو و به آنها محبت کن. آن وقت مزه شادی می چشی. اما اگر خیال کرده ای شادی در کاباره و بزن و برقص است سخت در اشتباهی. آن غفلت لحظه ای کوتاه است و دوباره غصه های بعدی سخت تر بر می گردد
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    3 0
    معلومه شاد نیستند چون فتنه ها از اب سرشان بیرون در می اورند اخرش هم دراین چند روز دنیا فتنه عاقبت عمر وعاص را دارند
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    6 0
    به نقل از آیت‌الله جوادی آملی آمده است: «یک وقتی در قم ۹۰ شهید برای تشییع آورده بودند. سخنران مراسم تشییع من بودم. مادران شهید برای وداع با فرزندان‌شان در سر خیابان چهارمردان قم ایستاده بودند. این مادران شهید گویا فرزندان‌شان را به حجله دامادی می‌بردند. مادران به دنبال نعش جوانان، آخر مادر بر سر نعش فرزندش آن هم ارباً اربا؟! آنجا بود که با خودم گفتم دین خدا را نه سخنرانی تو حفظ کرده و نه فتوای فلان عالم. وقتی خدا بخواهد دین را حفظ کند، این‌گونه آن را حفظ می‌کند. این است که الان اگر کسی بخواهد بداند سند شش‌دانگ این کشور به نام کیست، باید گفت سیدالشهدا. کشور ایران را اسلام و خون سیدالشهدا حفظ نمود.»
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    1 1
    ایرانی های بزرگوار ...اکثر آدم هایی که اینگونه نظرات مطلق می دهند قابل اعتناء نیستند....
  • بیگناه IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    7 0
    اتفاقا برای من ثابت شده بودکه رفتن به اماکن مذهبی مانندزیارتکاههای ائمه وامامزاده هاومساجدباعث شادی ونشاط انسان میشود.من خودم یکی ازکسانی بودم که تقریبامسجدی بودم وبرای نمازجماعت و...به مسجدمحله خودمان (مسجدحضرت ابوالفضل(ع))میرفتم وخیلی هم خوشحال وشادمیشدم ولی از۹۷/۴/۱۷که بازتقریبابه ناحق آبرویمان بردند(البته مربوط به اتفاق غیرمترقبه وناخواسته خانوادگی)به خداقسم خیلی دلم به این مسحدتنگ شده وافسرده شده ام وآرزودارم یک باردیگرنمازم راباجماعت بخوانم تادوباره شادی ونشاط به مابازگردد.یاامام حسین خودت کمکم کن..خدایاتوآگاهی ومیدانی که من وخانوادهام مظلوم محجوب وخجالتی هستیم ولی به ناحق اینکاررابه سرمان آوردند.خدایاخیلی دلم به مسجدت تنگ شده.
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    12 1
    چقدر تابلوئه که از دوستان همون کسیه که تو کتاب خاطراتش نوشته روز تاسوعا با هلیکوپتر رسیدیم سد لتیان رفتیم اسکی رو آب
    • محمود IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      6 4
      مردم از این گرانبها صبرشون تموم شده خود دانید
    • به IR ۱۷:۲۲ - IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      0 0
      خیر. مردم خودشان گرانی ها را می خواهند. والا دیوانه وار ارز و سکه و زمین و ماشین نمی خریدند. اگر امثال تو از گرانی بدشان می آمد از اسکی باز سد لتیان که عامل اصلی گرانی در کشور بود و همانکسی بود که سرمایه داران زالو صفت را بر ایران مسلط کرد دفاع نمی کردند.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    این حرفهای پوسیده شبه روشنفکری ادا و اطوار دهه هفتاد و خصوصا جریان دوم خرداد و افساد طلبان بود.امروز همه جهان از دوست و دشمن ارادت ملت ایران به ساحت ملکوتی اباعبدالله ع را درک‌و به آن‌اذعان دارند.ملت امام حسین ع انقلابی می اندیشد و انقلابی عمل می کند و دیر نیست آن روزی که طومار‌منافقان داخلی را یکبار برای همیشه در هم بپیچد.ما منتظریم تا محرم گردد
  • حامد IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    الهی با یزید ، شمر ،صدام ، عمر وسران فتنه محشور بشی بد بخت
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    باآل علی هرکه درافتادسقط شد
  • میرپورفرد IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    احتمال از دید دست اندرکاران روزنامه های زنجیره ای و نویسنده ی مطلب در روزنامه ی آرمان کشورهای غربی که در انها همجنس گرایی ، تجاوزات گسترده ی جنسی و هر فسق و فجوری که آدمی از بیان آن شرم می کند را شادترین کشورها روی زمین می دانند.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    مشرق یه کم سخنرانیهای حضرت امام (ه)را گوش بدهید دراکثر سخنرانیها ی ایشان حضرت امام (ه)به وحدت بین مسولین اشاره فرمودند..نفاق گناهه ازهر جناحی که باشد هرچند ده تا کامنت خودم وآخوی گذاشتیم منتشرنشد...ولی براتون متاسفم!!
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    صبح تا شب میشینن پای تلگرام پای ماهواره و اخبار منفی راجع به کشو می خونن که زن حامله اگه یکیشو بشنوه بچشو میندازه انتظار دارن شاد باشن. شما یه مدت به مملکت بد و بی راه نگو ببین شاد نمیشی علت افسردگی شما این هست که به دنبال اخبار منفی راجع به جامعه هستی
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    لااقل تو این ماه اینقدر توهین به کامنت های دیگرون نکنید ای کاش مشرق اول سایتش مینوشت لطفا با احترام به هم دیگر نظر بدهید باعث تاسفه اینهنه بدوبیراه به یکدیگر....وچاپ میشه مثل اینکه پدر کشتگی دارند!!
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    محلاتی بیجا کرده که این جمله رو گفته. اون چه درکی از ارادت مردم به امام حسین داره؟؟؟
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    جریان شهیدقاسم سلیمانی مربوط به هیچ جناحی نیست حتی متعلق به جمهوری اسلامی نیست متعلق به شیعه گری خالص ایرانیان است شخصیت ملیست کسی آنرامصادره نکندراستگویی مردانگی شرافت گوهرگمشده ایست که درتاریخ این کشورکمیاب وپربهاست
  • حسین IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    خدا لعنتتون کنه هنوز هم دست از این اراجیف بر نمیدارید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس