کاسبی در اغتشاشات؛ شکستن هر شیشه 100 هزارتومان!

جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب چگونه برای "فتنه اقتصادی" هیزم فراهم می‌کنند؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

***

دفاع از احمدی‌نژاد برای فرار از روحانی!

"جواد امام"، فعال اصلاح طلب و از نزدیکان لیدر جریان چپ در بخشی از یک مصاحبه با اعتمادآنلاین، ناکارآمدی دولت اعتدال را به همه دولت ها تعمیم داده! و گفته است: اینکه دولت‌ها با سلیقه‌ها و رویکردهای مختلف به سوءمدیریت متهم می‌شوند در وهله اول به این مربوط می‌شود که بین مسئولیت و اختیارات تناسب لازم برقرار نیست. به همین دلیل عملاً دولت‌ها به دلیل اینکه اختیار لازم از آنها سلب شده است نمی‌توانند برنامه‌های مورد نظرشان را اجرایی کنند!

این فعال سیاسی در ادامه گفت: در واقع در چنین وضعیتی دولت‌ها درباره مسائلی مسئولیت دارند که اختیار لازم از آنها گرفته شده است، آن هم در حالی که اولین مساله مهم برای موفق شدن چیزی این است که باید به قدر مسئولیت، ‌ اختیار باشد تا کارگزاران بتوانند با بهره گرفتن از اختیارهای قانونی امور را پیش ببرند. [۱]

*اصلاح طلبان که نظیر چنین حرفهایی را در زمان انتقاداتشان از دولت رئیس جمهور احمدی نژاد مطرح نمی کردند اما امروز برای فرار از پذیرش مسئولیت ناکارآمدی در دولت اعتدال که خودشان در دامن رأی مردم گذاشته اند؛ حتی همان حرفهای ممنوعه را هم ولو به قیمت حمایت تلویحی از احمدی نژاد بر زبان می آورند.

(البته این توضیح لازم است که مادام که انحراف احمدی نژاد و حلقه نزدیکانش عیان نشده بود؛ کارنامه اجرایی دولتش کارآمد ارزیابی می شد اما این ارزیابی به دلیل بروز بیشتر انحراف در دولت دوم احمدی نژاد مختل شد و به سمت ناکارآمدی میل کرد)

این استدلال که دولت اختیار ندارد! یک حرف کودکانه و مختل المعنی است.

چه اینکه اگر خود اصلاح طلبان به این حرف معتقد بودند؛ آقایان هاشمی، خاتمی و روحانی بعنوان روسای جمهور آنها؛ هریک دو دوره بر قدرت تکیه نزده بودند.

از طرفی چپ ها ولو یک مثال هم ندارند که دولت قصد انجام کاری را در حوزه وظایف قانونی خویش داشته اما با مانع مواجه بوده است! جالب آنکه تجربه برجام و حتی عبور تیم مذاکره کننده از برخی خطوط قرمز کشور نشان داد که ادعای بی اختیاری در قبال دولت تا چه اندازه می تواند مضحک باشد.

در عین حال، برخی محافل تحلیلی در اشاره به سیطره دولت بر بیش از ۹۵ درصد از بودجه و اجرائیات کشور معتقدند که اتفاقا این حد زیاد اختیار و مبسوط الیدی دولت ها در ایران است که موجب رفتارهای غلط برخی روسای جمهور و سودای مطلق العنانی و خودکامگی در آنها می شود.

گفتنیست، اگرچه مهر ناکارآمدی در شناسنامه اصلاح طلبان، انحرافیون و اعتدالیون ثبت شده است اما تجربه ۱۲ سال مدیریت جهادی محمدباقر قالیباف در شهرداری تهران نشان داد که جریانات کارآمد و خدمتگزار در صورت اقبال مردم، قادر به ایجاد تحول هستند و حتی با وجود شدیدترین تحریم های داخلی و خارجی اما می توانند از عیب ناکارآمدی به دور باشند.

کاستن از امید مردم در قبال دولت های آینده نیز گزینه ای است که اصلاح طلبان در حال پمپاژ آن در فضای افکار عمومی هستند.

***

خباز: دلواپس مصوبات مجلسیم و هر روز می‌لرزیم

محمدرضا خباز، فعال اصلاح طلب و از مقامات سابق دولت اعتدال، طی یادداشتی در شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی نوشته است:

"نارضایتی مردم طبیعی است و صددرصد حق با مردم است ولی عدم شرکت در انتخابات راه تلافی نیست. چه مردم شرکت کنند و چه شرکت نکنند انتخابات برگزار می‌شود، نمونه آن تشکیل مجلسی است که موجب شده هر روز دست و دل ما بلرزد و دلواپس مصوبات آن هستیم که مبادا چیزی تصویب شود که آثار آن سالیان سال دامن کشور و مردم را بگیرد. "[۲]

*اگر چپها از بابت مجلس یازدهم و مصوبات آن احساس آرامش داشتند جای تعجب بود!

چه اینکه آنها در مجلس دهم و در دولت اعتدال نشان دادند که به دنبال گرانی بیشتر، معطل نگه داشتن کشور به امید انتخابات آمریکا و مقصر تراشی برای ناکارآمدی خود هستند اما اکنون که مجلسی اصولگرا روی کار آمده که در نخستین حرکات خود پیگیر مطالبات معقول کارگران شده و نمایندگانش به میان زحمتکشان هفت‌تپه می‌روند، طرح مالیات بر خانه های خالی را در دستور کار گذاشته و به دنبال پیاده سازی سیستم کالابرگ برای حمایت از سبد معیشت خانوار است؛ طبیعی بود که شاهد تن لرزه ستاد اصلاحات باشیم.

همچنین باید دانست هسته سخت جریان چپ از آنرو که می داند نوشداروی کارآمدی، باطل السحر تمام دسایس آنها خواهد بود؛ از هر مسیری و با هر وسیله ای به دنبال "ترور مدیریت جهادی" است.

آنها خوب می دانند که اگر کارنامه جهادی قالیباف در شهرداری تهران؛  در منصه های دیگری مثل مجلس و یا در بعدی وسیعتر در ریاست جمهوری تکرار شود؛ بازار حرفهایی مثل اصلاح و براندازی برای همیشه قفل خواهد شد و از همین روست که از چپ و راست به دنبال "ترور قالیباف" هستند.

مراقبت از تفکر مدیریت جهادی و حفاظت امنیتی از نمادهای آن در کنار خشکاندن ریشه درختی که به دنبال ترور مدیریت جهادی است؛ همواره کننده مسیر خدمتگزاری به مردم خواهد بود...

*** 

باید شورش را جدی گرفت

جامعه‌شناسان اصلاح‌طلب چگونه برای فتنه اقتصادی هیزم فراهم می‌کنند؟

سعید معیدفر، از جامعه شناسان اصلاح طلب در بخشی از مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه همشهری(ارگان شهرداری تهران) با بیان اینکه سرمایه اجتماعی ما به‌شدت آسیب دیده. میزان مشارکت در انتخابات اخیر به خوبی نشان می‌دهد که ما در این زمینه چه وضعی داریم، گفته است: 

الان مکرراً  تأکید می‌شود که بیایید به مردم بگویید وضع خطرناک است ولی ماجرا مثل حکایت چوپان دروغگو شده؛ جامعه بیشتر صداها را دروغ می‌پندارد. به تعبیر بهتر، افراد چندانی وجود ندارند که حرف‌شان اینقدر پیش مردم اعتبار داشته باشد که بتوانند تأثیرگذار باشند و جامعه را در این شرایط خطیر کمک و راهنمایی کنند. در شرایطی که مشارکت مدنی در پایین‌ترین سطح قرار دارد، رابطه نخبگان با مردم در وضع بسیار بدی است. ‌اعتماد عمومی بسیار پایین است. در شرایط اقتصادی و بین‌المللی بسیار سختی قرارگرفته‌ایم و حالا هم با این ویروس مواجه شده‌ایم و خب، ‌معلوم است که چه بر سر ما خواهد آورد.

او در این مصاحبه همچنین اظهار می کند: متأسفانه با سیاست‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی غلط، جمعیت پراکنده کشور را در اطراف کلانشهرها و شهرهای بزرگ تجمیع کردیم و اینها هر آن ممکن است مثل بمب ساعتی کلانشهرهای ما را که مراکز قدرت و ثروت کشور ما هستند، دچار چالش‌های جدی کنند. من در حوادث آبان ‌ماه اشاره کردم که باید شورش گرسنگان، بیکاران و محذوفین را جدی گرفت. اینها دیر یا زود بالاخره حیات شهری و کلانشهرهای ما را تهدید خواهند کرد. [۳]

*سوالی که با خوانش اظهارات معیدفر به ذهن متبادر می شود اینست که کدام منافق یا شرور سیاسی است که به آقایان اینطور خط مشی می دهد که "به مردم بگویید وضع خطرناک است"!؟

واقعا چه کسی در این سطح از خباثت قرار دارد که حاضر است وضعیت ام القرای جهان اسلام که بیش از ۴۰ سال است در مقابل تمام تهدیدات ایستاده و هر روز قویتر شده را خطرناک جلوه دهد؟

و البته تعجب یشتر از اصلاح طلبان که دنباله روی این دیدگاه شده اند و همنوا با او ضمن انکار مثبتات کشور و نگفتن واقعیتها که مورد تأکید رهبر انقلاب نیز هست؛ دائما بر ناامیدی مردم و خطرناک بودن اوضاع اصرار می کنند!

بیان این نکته ضروریست که اولا اصلاح طلبان تا قبل از انتخابات مجلس یازدهم که با عدم مشارکت کسانی از مردم مواجه شد نیز بر ناامیدی مردم تأکید داشتند اما بهانه ای نداشتند. ولی به محض وقوع کاهش مشارکت (که دستپخت ستاد اصلاحات با ابزار تحریم انتخابات بود!) بهانه های گذشته را کنار گذاشته و مثل کسی که گمشده اش را یافته؛  انتخابات را بهانه کردند. رخدادی که حتما بایستی مد نظر پژوهشگران و صاحب نظران باشد.

بهانه های آنها مثل بیکاری و گرسنگی و... قبل از گرانی های اخیر هم ابراز می شد.

در واقع ما با یک پروژه سیاه نمایی دست به گریبان هستیم و ایران اسلامی اگرچه با مشکلاتی که همین اصلاح طلبان در معیشت مردم پدید آورده اند مواجه است اما طبق آمار و عینیات موجود با بحران‌های از جنس آنچه امروز در آمریکا و اروپا در زمینه بیکاری و گرسنگی وجود دارد، مواجه نیست.

باید به اظهارات معیدفر و جامعه شناسانی شبیه به او از زاویه دیگری هم نگریست...

ما در حال نظاره فعالیت جریانی هستیم که از یک سو بر ناامیدی و گرسنگی مردم تأکید دارد، از سوی دیگر دائما به مردم آدرس خیابان و خشونت می دهد و حتی یک کلمه هم حاضر به تقبیح خشونت و اعتراض خیابانی نیست و به مردم نمی گوید که هر تنش یا اغتشاشی بر عمق مشکلات فعلی میافزاید.

دست این جریان همچنین در گرانی ها و اختلالات بازار هم دیده می شود و انکار واقعیت های کشور (مثل تشییع میلیونی شهید سلیمانی که مثالی از امیدواری مردم است) هم بخش دیگری از طریقت آنان است.

آنچه که از این جریان بیان کردیم نشان میدهد که آنها به وضوح هرچه تمامتر در حال طراحی "فتنه اقتصادی" هستند و تاکنون نیز به دستاوردهایی مثل دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ رسیده اند.

اینکه ادامه فعالیت آنها به چه سرانجامی منجر شود؛ مقوله ایست که ورود خواص کشور و روشنگری آنها نقش بسزایی در آن دارد.

معیدفر، پیش از این نیز در اظهاراتی گفته بود: فروپاشی یعنی آنچه که در ایران می بینیم. [۴]

سایت مشرق، حوالی یکسال قبل و چند روز پیش از وقوع اغتشاشات آبان ۹۸ در گزارشی با عنوان "جامعه‌شناسان و روانشناسان ناامید از جان مردم چه می‌خواهند؟ " به سیاه نمایی ها و تقلای این جریان برای وقوع فتنه اشاره کرده بود.

*** 

1_ https://etemadonline.com/content/427812

2_http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/295537

3_http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/108458

4_ mshrgh.ir/993086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    20 0
    اتریش کشوری است که برای منافع اقتصادی و بدست آوردن اطلاعات در زمینه های فن آوری/نظامی و غیره حاضر است تن به هرکاری بدهد»»این کشور به ظاهر آزاد با سیستم پلیسی اداره میشود>برای نمونه برای اعتراض یا راهپیمای(حتی چند نفر) باید مجوز گرفته شود و ساعت و مکان راهپیمایی دقیقا مشخص باشد در غیر اینصورت تظاهرات ممنوع است.>>اگر۱۰ نفرمجوز برگزاری اعتراض را بگیرند برای هر نفر۱ پلیس مستقر میشود>>بیشتر مردم اروپا و اتریش نژادپرست هستند ومثلا اگر یک خارجی(به ویژه از خاورمیانه بخواهد آپارتمان اجاره کند به راحتی امکان پذیرنیست(مگر اینکه پولدار باشد و ضمانت بدهد)>یک ایرانی به من گفت که مدت زیادی است که دنبال آپارتمان اجاره ای میگردد و چون لهجه ی اتریشی ندارد به بهانه های مختلف جواب رد میدهند(مثلا می پرسند اهل کدام کشوری و وقتی میگویی ایران بیشترشان جواب منفی میدهند>>اروپایی ها به ویژه اتریشی ها واقعا دورو و نژادپرست هستند>>درست است که در اروپا اعدام و شکنجه و کتک زدن نیست و ممنوع است ولی معترض را با پنبه سر میبرند و به شیوه های دیگر(شکنجه روحی و...) از هستی ساقط میکنند.../در زمینه ی مالیات مو را از ماست میکشند/اگر به هر دلیلی مثلا ۵ یورو به دولت بدهکار باشی اگر نپردازی باید معادل ۵ یورو به زندان بروی...>>در پایان میخواستم بگویم قدر مردم ایران را بدانید و تا میتوانید بهشان خدمت کرده و باری از دوششان بردارید>مردم ایران شایسته ترین مردم جهان هستند.
    • سید IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      20 3
      این سخن یک شوخی نیست بلکه متأسفانه بسیار هم حقیقی است که اصلاح طلبان تهوع آور اسلام اموی و اسلام صفوی و اسلام رجوی را بر اسلام علوی ترجیح می دهند و به بیان واضح تر اساساً اسلام علوی و مصطفوی را قبول ندارند و تحریف ها و تفسیرهایی که از قرآن و اسلام می کنند بیشتر در جهت توجیه رفتار امرای اموی و پادشاهان صفوی و دار و دسته رجوی است!
    • سید IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      16 3
      بی عرضگی و ندانم کاری اصلاح طلبان تهوع آور در کشورداری در کجای طول تاریخ ایران مشابه دارد؟! 1- اواخر خاندان هخامنشی 2- اواخر خاندان ساسانی 3- اواخر خاندان خوارزمشاهی 4 - اواخر خاندان صفوی 5- در تمام دوران خاندان های قاجار و پهلوی!!
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      11 1
      دولت اختیارات کافی دارد اما عُرضه کار کردن ندارد.
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      3 0
      آقایان مسئول ، برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان در اثر اجرای طرح ترافیک ، منجر به فرسودگی کادر درمانی در مقابله با کرونا و افزایش فوت در اثر کرونا، لطفاً طرح ترافیک را متوقف کنید. لجبازی تا کی؟
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    10 4
    چرا از مجلس تنت میلرزه شما در مورد خلاف کاریخودت از قوه قضاییه باید بدنت بلرزه اقای خباز شما از نوچه های سیونیسم داخلی هستید دستون برای همه رو شده به ارا خودتون در جدول شصت نفره تهران نگاه کنید تنتون اینجا ملرزه به لبه پرتگاه رسین محترمانه هر خوردین بیارین پس بدین قوه قضاییه از حلقومتا ن در میارن بزودی اشااله ......رحمان .
    • وطن پرست DE ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      13 1
      جالبه یعنی اون موقعی که مجلس جلسه می زاشت تا با مسول وظیفه شناس گمرک برخورد کنه تنشون نمی لرزید حالا تنشون می لرزه!! نکنه مجلس داره جلو رانت های شمارو می گیره که تنتون می لرزه؟
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    23 3
    به جهنم که میلرزید برید یک جای گرم پیدا کنید
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      3 0
      ایول الله
  • IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    19 2
    برید یک جای گرم برای خودتان پیدا کنید افساد طلب های عوضی
    • تک سوار DE ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      8 0
      یعنی از قانون مالیات برخانه های خالی تنشون می لرزه؟؟
    • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 0
      آقاتک سوار توجه!! از فقدان منطق قانونگذاری در قانون مالیات برجرم (خیلی تعچب! برانگیز است همه ملت تعجب کردند !مالیات برجرم احتکار خانه - نام مالیات را هم گند زدند - متاسفانه این رفتار مجلس تله ای بوده که مجلس قبل ساخته بود گرچه شورای محترم فقهای نگهبان جانانه در مقابل این قانون غیر منطقی و غیر شرعی ایستاد
  • حمید IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    17 7
    اگر احمدی نژاد تایید صلاحیت شود ایران حضور پنجاه میلیونی مردم پای صندوق های رای را تجربه خواهد کرد.
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      1 9
      توهم محض است
    • حسین IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      0 0
      سخنی است بس درست و منطقی... مردم جرقه ای می‌خواهند بس بزرگتر از رئیسی که فقط احمدی جوابگو است... راستی اینهمه می‌گویید انحرافی نمی‌دانستم آوردن منشور کوروش به کشور و تمجید از شاهنامه می‌شود انحرافی...
  • یوسف ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    24 2
    جناب خباز! به قول حسن؛ به جهنم!! برید یه جای گرم پیدا کنید!!!؟؟
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 1
    به عنوان یکی از خوانندگان وبلاگ مشرق از نقد جریان اصلاحطلب استقبال میکنم اما به نظرم در باره خطر این جریان بزرگ نمایی میشود . اینها اگر عرضه براندازی داشتند وضعشان این نبود و اینطور در جامعه بی حیثیت نبودند . اجازه بدهید اینها نقد کنند و اصلا سیاه نمایی کنند . جریان انقلاب باید از نظر اجرا ، نظارت و تبلیغات به اندازه ای قوی باشد که شبهات مخالفین را کاملا بی اثر کند . باید روی نقاط ضعف و برطرف سازی آنها تاکید کرد . به تعبیر رهبر معظم انقلاب راهی نداریم بجز آنکه قوی شویم و در این حالت این تبلیغات مسموم هم خود به خود به اثر میشود .
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      5 0
      اینها از چیزی که وبلاگ.مشرق میگوید هم خطرناکترند برادر. فتنه 88. ابان 98. جزوه براندازی... و همین الان هم کاری کرده اند که کسی جرأت دفاع از امتیازات کشور را ندارد.
    • chamanfa IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
      0 0
      در مورد براندازی که هیچ غلطی نمی تونن بکنن اما متاسفانه با ایجاد هرج و مرج و فتنه در کشور زندگی رو برای مردم طبقه متوسط و پائین جامعه سخت می کنن فتنه هایی که ایجاد شده در طول سالیان قبل مقصر اصلی همین افساد طلبا بودن
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    18 1
    عجب!اقای خباز همیشه شما برپیشانی منتقدین خودازکلمه دلواپس استفاده میکردید حالاخودتان دلواپس شدید!
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      6 0
      عبور از خاطرجمعی پس از شکست در برجام رفعی!!!
    • نورائی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      16 0
      جناب آقای خباز جواب دلواپسانی که می لرزند رو آقای روحانی داد :(( به جهنم که میلرزید ، برید جائی که نلرزید ))
  • احمدی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    16 2
    اصلاً از نظر شما احمدی نژاد یک انسان ملحد و کافر خوبه راضی شدید!؟ ولی مردم متمایل به او هستند حقیقت تلخی است از نگاه شما که متاسفانه وجود دارد به نظر من تنها راه پایان دادن به قصه احمدی نژاد فقط و فقط از طریق رای مردم است که با اقبال مواجه نشود و برای همیشه پرونده سیاسی اش بسته شود که صد البته باندهای قدرت و ثروت و جریان تحمیلگر خیلی بعید است جرات و شجاعت داشته باشند اجازه دهند احمدی نژاد از فلیتر رای آن 12 نفر عبور کند مگر اینکه اتفاقات خاصی روی دهد
  • mohammad IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    8 2
    (البته این توضیح لازم است که مادام که انحراف احمدی نژاد و حلقه نزدیکانش عیان نشده بود؛ کارنامه اجرایی دولتش کارآمد ارزیابی می شد اما این ارزیابی به دلیل بروز بیشتر انحراف در دولت دوم احمدی نژاد مختل شد و به سمت ناکارآمدی میل کرد)اهان یکدفعه ای انحرافش زد بیرون .عجب
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
      2 0
      انحرافش هم از دشمنی با او بود
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 0
    آقای جنتی هم یه روز در نماز جمعه گفت که وقتی بلند گوی مجلس باز میشد تنمان میلرزید همان مجلس اصلاح طلبان خاتمی
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    7 0
    یادمه یکی بود بهمون میگفت اگه میلرزید برید جهنم. یادمه ما ازتصویب افتضاح برجام دلواپس بودیم انگ کاسب تحریم خوردیم داداش اصلاح طلبهام دلواپس شدند! دلواپس چی شدید! دلواپس مرگ برجام دلواپس کاسبی برجام شدید یا چیز دیگه؟
  • عطاالله IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    9 0
    خباز و دلواپسی برای مردم؟ جوک نگو مومن . شما سرچشمه فساد و اغتشاش در کشوری با اون روزنامه ات. پس چرا تا حالا لال شده بودی مزدور؟
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    8 0
    خیلی بد و زشت و نامسلمانیست که خود را شاخص راه مستقیم و انحراف میدانید. احمدی نژاد جنس اصل اصولگرائیست ، شما هم حیات سیاسی خود را مدیون ابشان هستید. اگر مردم معیارند راه را برای کاندیداتوری این خدمتگزار نستوه و پرتلاش و دلسوز باز کنید تا در میدان عمل همه جیز اثبات شود. به حرف و شعار و ادعای ولایتمداری که نیست . در غیر اینصورت هر جه هست ، هیچ نیست مگر غوغای چهره سازی و کسب قدرت.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    9 0
    به قول رییس جمهور محبوبت برو به جا گرم برا خودت پیدا کن پر رو ها برجام رو به خورد ملت دادن با تمسخر به منتقدین می گفتند دلواپس، حالا واسه ما دلواپس مصوبات این مجلس شدن
  • محمد IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    9 0
    انشاالله این دلواپسیها با ملاقات با حضرت عزراییل خاتمه یابد
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 0
    اقا کاش بهش میگفتین . به جهنم که میلرزید برید یه جای گرم که نلرزید . بی مصرفها .
  • علی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 0
    کثیف تر و بی وجدانتر از این افراد و اصلاح طلبان خود پدر سوخته شان هستند تا اینها مدعی العموم مردم هستند وضعیت ملت و مملکت همین است
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    6 2
    چرا دست و دلشون میلرزه؟ چون مصوبات مجلس یازدهم ضد سرمایه داری و به نفع مردم هست. سرمایه داران هزاران میلیاردی هر آن باید منتظر مصوبه ای از مجلس انقلابی باشن که مثل پتک بر سر سرمایه های باد آورده حاصل از دوران اعتدال و اصلاحات شون فرود میاد. به نظر شما نباید نگران باشند؟
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 0
    آقای خباز شما که نبایستی دلواپس باشی چون دلواپسان غیور را بی سواد می نامیدید. و شما جزو بی غیرتان هستید.
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    9 0
    کسیکه خباز است چون بالای تنور کار می کند. به قول ارباب روحانی برود داخل تنور و یا برود به جهنم که نلرزد .
  • حسین IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    7 0
    با ورود احمدی نژاد و احتمال کار امدی بالاش جریان های سنتی چه اصولگرا چه اصلاح طلب به تاریخ میپیوندن برای همین ایتقدر صحبت از تایید وصلاحیت نشدن احمدی نژد از دو طرفه داغه
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 0
    این اقای جامعه شناس نمیداندخودشان اتش بیارمعرکه هستند.مگه نگفتن سیاه نمایی ازاوضاع کشورجرمه
  • معلم مدرسه IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 0
    ببین، چه خرابکاریهایی کردی، که سگ لرزمی زنی، به قول حسن روحانی، رفیق شفیقت، به جهنم که میل زي....
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 0
    خباز جون تو برو نونتو بپز گندمتم از حجاریان بگیر !
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    4 0
    خباز: دلواپس مصوبات مجلسیم و هر روز می‌لرزیم.### به جهنم. خوب برید یک جای گرم برای خودتون پیدا کنید آقای خباز
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    5 1
    تنها یک نفر می تواند وضع موجود را جمع کند و اعتماد را به مردم برگرداند ان هم فقط و فقط احمدی نژاد است و بس
  • یعقوب IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    3 0
    اصلاح طلبان دلواپس طرحهای راهبردی وکارگشا جهت برداشتن مشکلات کشور هستند
  • رضا DE ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    0 0
    اقای خباز شما هم دلواپس شدید!!!!!! اقای جواد امام شما اصلاح طلب ها همیشه طلبکارید من وقتی حرفها شما را میخوانم یاد یه بنده خدای میافتم میگفت هر کاری میکنم زنم طلبکار است ودایم دبه در میاره !!!!!! این حرفهای شما همان دبه در اوردنتونه که خوینیی ها وتاج زاده ابتدا به صدا در اوردند
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    2 0
    فقط. حرف های مفت وحمایت یکنفر. دیکه مردوم از بی تذبیری وحزب گراائی سیاسیون بی سواذ وبی تذبیر خسته شده اند دولت رواهانی ورشکسه درحال اغماء قرار گرفته معلوم نیست چه کسانی حکومت میکنند .
  • chamanfa IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    روحانی چند سال پیش جواب خباز را داده است!!!!!!!! روحانی : یک عده ای می گویند ما میلرزیم خب به جهنم یک جای گرم پیدا کنید تا نلرزید
  • محمد IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    جناب آقای خباز دست و دل شما تازه شاید بلرزد اما دست و دل مردم نزدیک به هشت سال است که می لرزد تازه شدیم همدرد
  • رضا ۹۹۹۴ IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
    0 0
    اقای خباز شما در حد اظهار نظر سیاسی نیستی بعضی مواقع صحبتهایت راگوش کردم تعجب کردم ادمی مثل تو تو تلویز یون چه کار می کرد اندازهات در حد یک بیل و فرغون هست که پهن جا به جا کنی تازه اگه لیاقتش راداشته باشی
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۶
    0 0
    بالاخره آقای خباز هم به جمع دلواپسان پیوست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس